abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:39:29 #61
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53184857
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 07:18 schreef rebel6 het volgende:
Money op Dark side of the moon (Pink Floyd): leuk nr, maar past helemaal niet bij de sfeer van het album.
Juist wel, dat hele album gaat over de natuur van de mens. Materialisme (en daardoor dus ook geld) hoort daar dan zeker bij.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:43:25 #62
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53184978
Bij Money past de tekst er inderdaad wel bij , maar de muziek valt nogal uit de toon vind ik ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:33:48 #63
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53186478
Mjah, dat is wel waar ja. Wel on-Pink Floyd (iets te popachtig) maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat het zo'n succes was. Maar op bijv. Wish You Were Here had ie helemaal niet gepast.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_53190783
Op het Robbie Williams-album "Intensive Care" vind ik Tripping nogal uit de toon vallen, maar in positief opzicht. Het is zo ongeveer het enige goede nummer (ska-achtig), op een album met veel saaie poprock.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:04:14 #65
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_90895281
N.a.v. van dit artikel geef ik dit topic maar even een epische kick:
http://www.avclub.com/art(...)most-derail,49441/1/
Electronic Renaissance en Revolution #9 worden net als in dit topic genoemd.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:20:13 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90896399
De eerste twee nummers op "I see a Darkness" van Bonnie 'Prince' Billy, echt veel slechter/anders dan de rest van het album. Best zonde.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:29:01 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90896970
mooie schop!

Overigens helemaal niet eens met "less than you think" uit die link.

verder wil ik ook nog: "Dear John" nomineren, vreselijk nummer uit het verder fantastische "jacksonville city nights" en ik moet nog de eerste fan vinden die het niet met me eens is.
pi_90897112
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef Arn0 het volgende:
De eerste twee nummers op "I see a Darkness" van Bonnie 'Prince' Billy, echt veel slechter/anders dan de rest van het album. Best zonde.
Die twee openers horen bij zijn beste werk ooit wat mij betreft! :)

Ik zie dat Less Than You Think van Wilco al voorbij gekomen is. Terecht. Onbegrijpelijk waarom ze dat tussen een verder geweldig album hebben gezet!!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_90904194
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef starla het volgende:

Within You Without You - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Wat een zweverige-hare-krishna-kots :r

Lotus Europa - Dagen Van Gras, Dagen Van Stro 11:02...gepraat... :r
Met de eerste kei hard oneens. Prachtige plaat.

Ik moet het echter eens zijn met je mening over Spinvis. Ik heb die plaat nog nooit helemaal geluisterd en ook bij live optredens moet ik doorbijten.
pi_90904274
Ik nomineer trouwens Fixkes - Vrijdagavond. Het album van Fixkes staat boordevol mooie liedjes, en dan ineens de wanstaltige poging tot Belgische hiphop. GRUWEL.
  maandag 31 januari 2011 @ 01:20:49 #71
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92110432
Oh, laat ik deze ook niet vergeten:

Echt doodzonde..
pi_92114553
Yellow Submarine op Revolver. Een album van krap 35 minuten blijkt nog een nummer te veel te kunnen hebben...
Nothing has changed. Everything has changed.
  maandag 31 januari 2011 @ 11:02:54 #73
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_92115241
Money van Pink Floyd ben ik het eens. Ik heb dat nummer nooit goed gevonden.

Andere nummers die ik vind tegenvallen op geweldige albums zijn:
- Haïti op Funeral van Arcade Fire
- Vicar in a Tutu en Some Girls are Bigger than Others op Queen is Dead van The Smiths
- Cheers Darlin' op O van Damien Rice
- Aantal nummers op het album Illinoise van Sufjan Stevens (niet vreemd op een experimenteel album van 75 minuten)
- Thistle & Weeds op het album Sigh no More van Mumford & Sons
Find hungry samurai...
  maandag 31 januari 2011 @ 11:22:48 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92115884
Offspring - Fix You van het album Rise and Fall, Rage and Grace.

Slaat nergens op dat Offspring zo'n nummer maakt. Er staan wel meer langame nummers op het album, maar dit is de ergste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 11:47:05 #75
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_92116802
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:29 schreef Beregd het volgende:
mooie schop!

Inderdaad. En daarom met terug werkende kracht:

...is dit vanaf nu een officieel Toffe Topic!

14.gif 14.gif 14.gif
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 31 januari 2011 @ 12:33:11 #76
13973 ranja
image means nothing
pi_92118467
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:
O ja, en 'Alfie' van Lily Allen. Echt zoeen kermisnummer, terwijl het voor de rest een superalbum is.
Die vind ik wel meevallen.

Meer problemen heb ik met Fuck You van haar 2e album. Wederom een geweldig album maar FY is zo'n nummer dat je na een keer of 3 wel gehoord hebt.

Ander voorbeeld: Milk van Garbage. Gelukkig is dat het laatste nummer, meestal stop ik het album dan al.
pi_92205567
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 september 2007 16:59 schreef Plastic_Power het volgende:
De beslissing Sloop John B op Pet Sounds te zetten doet me trouwens ook hoofdschudden. Een album vol geniale, thematisch consistente Wilson-originals en dan zo'n oubollige traditional erbij :N
Dit.

quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:37 schreef Sequencial het volgende:
Yellow Submarine op Revolver. Een album van krap 35 minuten blijkt nog een nummer te veel te kunnen hebben...
En dit.

Verder haalt Blue Condition de vaart er behoorlijk uit op Cream's Disraeli Gears. En laat ik het al helemaal niet hebben over Mother's Lament.
pi_92211509
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:31 schreef methodmich het volgende:

[..]

Die twee openers horen bij zijn beste werk ooit wat mij betreft! :)
De openers vind ik ook zonder veel moeite tot de sterkere nummers van de prachtige plaat behoren.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:16 schreef psychedelicate het volgende:
Verder haalt Blue Condition de vaart er behoorlijk uit op Cream's Disraeli Gears. En laat ik het al helemaal niet hebben over Mother's Lament.
Helemaal mee eens, vooral het laatste nummer is tenenkrommend en totaal overbodig.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:58:22 #79
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_92211603
eternal life op het album "Grace" van Jeff Buckley. best een lekker nummer, maar je hoort dat zijn hart niet licht bij rockplaten, en dat zijn -voor het overige fantastische- stem het daar ook niet echt bolwerkt. het is ook de enige echte rockplaat op het album, en steekt nogal lomp af tegenover al die sfeervolle nummers.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_92212205
Less Than You Think op Wilco's A Ghost is Born :(

Ghost is Born zou mijn meest favoriete album ooit kunnen zijn, maar een vereiste daarvoor is dat je elk nummer moet willen horen en nooit iets op het album zou skippen..Dat is hier wel het geval :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_92212360
Eternal Life kan ik me ook wel in vinden.

Verder:
- Lieber Honig op Neu! van Neu!
- The Gloaming op Hail to the Thief van Radiohead
- Light My Fire op Protection van Massive Attack
- Moonchild op In the Court of the Crimson King van King Crimson

Elk van dé vier grote Beatles albums (Revolver, Sgt. Pepper's, The Beatles (een per cd) en Abbey Road) heeft wel een matig (of eerder slecht) nummer, maar ik ben er nog niet over uit of ze wel of niet heel erg uit de toon vallen.
What's it going to be then, eh?
pi_100165355
The Thing That should not be, op Master of Puppets van Metallica. De titel doet zijn naam eer aan, het nummer is saai en de solo is om van over te geven :r
pi_100166507
"Been Down So Long" op L.A. Woman van The Doors. Ik vind het er niet bij passen. Zeker na Love Her Madly is het een abrupte onaangename onderbreking.

Met "Back Door Man" op hun debuutalbum hetzelfde verhaal. Vallen beide ver buiten de boot.
pi_100167493
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef shakaboem het volgende:
The Small Print en Thoughts of a Dying Atheist op Aboslution van Muse. :N
Toffe nummers, maar vallen helaas heel erg uit de toon inderdaad op dat album. Was ook nergens voor nodig, album heeft 14 nummers, 2 minder had prima gekund.
Assassin stabs you in your back.
pi_100175802
Dat laatste nummer op Welcome to Sky Valley van Kyuss. Er zijn wel meer bands die het nodig vinden om semi-grappige liedjes ter afsluiting te verstoppen, maar ik weet niet hoe snel ik mijn cd-speler uit moet drukken zodra dit nummer bereikt is.
pi_100176169
Mother op Synchronicity van The Police? Summers kan best wel een beetje schrijven, maar deze hadden ze mogen laten liggen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:35:14 #87
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101405751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:26 schreef Gillingham het volgende:
Elk van dé vier grote Beatles albums (Revolver, Sgt. Pepper's, The Beatles (een per cd) en Abbey Road) heeft wel een matig (of eerder slecht) nummer, maar ik ben er nog niet over uit of ze wel of niet heel erg uit de toon vallen.
Zijn dat dan niet toevallig de nummers van Ringo? Hij mocht namelijk volgens mij voor ieder album ook een liedje schrijven. Meestal was dat bagger...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_101410524
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zijn dat dan niet toevallig de nummers van Ringo? Hij mocht namelijk volgens mij voor ieder album ook een liedje schrijven. Meestal was dat bagger...
Mwah, ben ik het niet mee eens. Om te beginnen vind ik de nummers van Ringo vaak gewoon goed, ten tweede zal ik altijd Don't Pass Me By over Revolution #9 kiezen en Octopus Garden over Maxwell Silver Hammer, om maar wat te noemen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:44:01 #89
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_101410558
Yellow submarine op Revolver
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_101413032
Good Company op A Night At The Opera van Queen vind ik een ontzettend flauw nummertje.
Daarnaast heb ik het prijzen van Natural Science op Permanent Waves van Rush nooit begrepen, sommige mensen vinden het een van de sterkste Rush nummers aller tijden terwijl ik het maar een zwakke afsluiter van een voor de rest briljante schijf vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')