abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:41:28 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53004472
Kennis van leerling neemt af
quote:
Parate kennis (hoofdrekenen, geschiedkundige feiten, aardrijkskunde, .) verdwijnt. Hoeveel percent 8 op 10 is of 14 op 20, vormt - nog – geen probleem in een tweede graad ASO/TSO. Het probleem begint bij 22 op 30, bij de berekening van de omtrek van een vierkant, en bij "je behaalt 80% voor een vak dat op 40 punten staat, hoeveel punten heb je dan behaald?" is het hek helemaal van de dam.
Overheid en onderwijs
quote:
Zoals bekend, is de waarde van een diploma de laatste jaren drastisch afgenomen. De schuldige is gemakkelijk aan te wijzen: de overheid. Het motief is ook gemakkelijk aan te wijzen: het dom houden van 'het volk'. Voor het motief wordt uiteraard een andere façade aangewend, maar zelfs deze façade is zo corrupt als de pest.

De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben. Het vergt geen genie om te bedenken dat de enige manier om dit te bereiken het verlagen van het niveau is.
Ik ben ook van mening dat het studiehuis en het leren-leren-systeem geen goed doet voor de kennis. Nu blijkt dat een havo scholier in alle vakken wat hij doet examen moet doen (16/17). In mijn ogen krijg je dan veel hapsnap informatie. Weet je nog kant nog wal. Je weet eigenlijk van hele hoop niks.

Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.

Nee ik ben het er wel mee eens dat een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem. Zoals reactie 4 op het overheid-onderwijs verhaal.
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
Het zelfde geld voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.

Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:48:07 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_53004625
het probleem is de groter wordende breezergeneratie Als je kijkt op scholen zul je zien dat er genoeg mensen zijn die wel dingen in twijfel durven te stellen.

Oplossing: breezers harder aanpakken
Long live music.
pi_53004675
ach, later moet er toch weer de nieuwe generatie kanslozen komen, net als dat er overal een nieuwe generatie van komt.
pi_53004694
Die 2e bron is nogal dubieus. Daarnaast geloof ik niet dat de breezergeneratie iets onderdoet voor de generatie van pak hem beet 30 jaar geleden.
pi_53004877
Simpelweg een kwestie van een verkeerd leerplan. Men poogt altijd het onderwijs te verbeteren en daar heeft men jammerlijk gefaald. Echter een vooropgezet plan om ons willoze slaven van het systeem te maken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53004977
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
quote:
First, though, we must wake up to what our schools really are: laboratories of experimentation on young minds, drill centers for the habits and attitudes that corporate society demands. Mandatory education serves children only incidentally; its real purpose is to turn them into servants.

http://www.johntaylorgatto.com/hp/frames.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53006044
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:07:47 #8
52357 Lambiekje
pi_53006772
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef ElectricEye het volgende:
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:48:37 #9
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53007768
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53007888
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
quote:
Het zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
quote:
Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:22:37 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53008515
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Waar baseer jij je logica op?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_53008647
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:28:28 #13
52357 Lambiekje
pi_53008697
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
pi_53008786
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
Dat is jouw wereldbeschouwing?
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:31:21 #15
52357 Lambiekje
pi_53008822
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
[..]

Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
quote:
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:41:09 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53009104
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
quote:
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
Wie is 'ons' ?
Onikaan ni ov dovah
pi_53009181
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]
Volgens jou, althans.
quote:
Kun je een voorbeeld geven dat niet van een veertigjarige bestuurder afkomstig is?
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:07 #18
52357 Lambiekje
pi_53010030
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
[..]

Wie is 'ons' ?
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:53 #19
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53010047
tvp
thuis maar s doorlezen allemaal
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:19:01 #20
693 ChOas
pi_53010051
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef ChOas het volgende:
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53010168
Wat mij betreft mogen ze het hele studiepunten systeem terug draaien.
Gewoon weer in de schoolbanken leerstof stampen en aan het eind examens.

Doe nu HBO en ik begin steeds meer te vinden dat er vroeger veel meer leerstof werd overgedragen aan de leerlingen.

Nu is het vaak een beetje aanklooien en een 5,5 je halen, je hebt geen examens dus effe leren voor je 5,5 vak halen, klaar. Maar na een paar maanden ben je alles (of iig een groot deel) weer vergeten
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:24:08 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010196
Dubbel, dat jongeren steeds minder leren heeft wel tot gevolg dat ze steeds minder kunnen communiceren en alles met geweld schijnen op te lossen, niet meer hun ouders respecteren en wel even "doen waar ze zin in hebben"

Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.

Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:26:20 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53010250
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.

Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:28:25 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010309
Moet wel zeggen dat ik de lesstof ook niet meer vertrouw, ik heb het dus niet over de huidige lesstof maar over lesstof uit universiteiten, hoogstaande filosofische lesstof en uitgebreide theorie van zaken die er toe doen, en niet economie en media.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:31:08 #26
52357 Lambiekje
pi_53010379
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

[..]
heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:32:48 #27
693 ChOas
pi_53010418
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:34:14 #28
52357 Lambiekje
pi_53010460
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.

Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
op fora en chat gebruik je anders nederlands dan dat je doet voor een sollicitatie, publicatie of Nationaal dictee (gemiddeld altijd zo rond 24 fout slecht wil ik het niet noemen). Afkortingen, engelse termen alles doorelkaar op het fora.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:05 #29
52357 Lambiekje
pi_53010642
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?
jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.
Ik had geen twijfels over bovenstaande zaken. Volkskrant meldt het niet. TV meldt het niet. Dus het is er niet. Daar ben ik wel van terug gekomen. OYM heeft mooie links gegeven waar je wel een fair beeld krijgt van hoe zaken echt in elkaar steken...
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:43:33 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010699
Kappen met gezemel op de persoon, reageer eens op mijn posts.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:47:31 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53010804
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.
Ik had geen twijfels over bovenstaande zaken. Volkskrant meldt het niet. TV meldt het niet. Dus het is er niet. Daar ben ik wel van terug gekomen. OYM heeft mooie links gegeven waar je wel een fair beeld krijgt van hoe zaken echt in elkaar steken...
Dan heb ik medelijden met je dat je nu zo'n verneukt beeld hebt...
Trouwens, als het 1 keer aangepast is dan zou dat ook een 2de keer moeten kunnen. Wat zou daar voor nodig zijn?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:50:11 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010870
Is er een "goed" beeld dan tuinhek? Laat die jongen eens in zijn waarde en discuseer op de filosofie of de argumenten niet op de persoon.
pi_53010884
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Kappen met gezemel op de persoon, reageer eens op mijn posts.
Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?
pi_53010908
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En op basis waarvan matig jij je dan een oordeel aan over complexe historische, biologische en fysische kwesties?
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:54:18 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010949
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?
Niet in deze context, je komt met je eigen kijk of argumenten om de OP onderuit te halen, niet de ts op de persoon aan te vallen, daar is dit topic duidelijk niet voor bedoeld, je bent altijd vrij om een topic in KLB te openen waarin je de TS volledig persoonlijk probeert af te breken.

Succes.
pi_53011472
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:

Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.

Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.
Maar het hangt vooral van jezelf af, sommige mensen hebben inzicht en creativiteit aangeboren, anderen hebben het niet en willen het ook niet leren. Voor de eerste groep is het belangrijk om zich te ontwikkelen en hun eigen weg te kiezen, ongeveer zoals bij de grieken de retorische scholen. De tweede groep zal eerder tevreden zijn met standaardwerk en duidelijke regels.
En inderdaad, je moet beginnen bij kinderen, zoeken wat echt bij ze past. Maar dat gebeurt volgens mij steeds meer
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:19:07 #37
693 ChOas
pi_53011580
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:15 schreef cikolata het volgende:

[..]

Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.
Maar het hangt vooral van jezelf af, sommige mensen hebben inzicht en creativiteit aangeboren, anderen hebben het niet en willen het ook niet leren. Voor de eerste groep is het belangrijk om zich te ontwikkelen en hun eigen weg te kiezen, ongeveer zoals bij de grieken de retorische scholen. De tweede groep zal eerder tevreden zijn met standaardwerk en duidelijke regels.
En inderdaad, je moet beginnen bij kinderen, zoeken wat echt bij ze past. Maar dat gebeurt volgens mij steeds meer
Rudolf Steiner FTW

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:54:54 #38
52357 Lambiekje
pi_53013768
Omdat ik nog al veel topics open over van alles en nog wat. Waarom moet zelfs dit topic op de man.?

Ik wil gewoon een discussie starten over het waarom zitten we op school. En waarom dat 70% van onze wakkere tijd.
aangezien je savonds ook nog moet zwoegen. Geen wonder dat kinderen dik worden. Tientallen vakken en stapels huiswerk. Enig sportbeoefening of creative hobbies is er niet bij. Of je moet een wonderkind zijn. Want ik als ik verhalen hoorde vroeger waren sommige echt wel dagen bezig om een proefwerk te leren om maar dat 6je te hebben...

Als ik zo kijk naar een vrijeschool. Dan krijg je breed scala aan afwijkend lesmateriaal. Filosophie, Cultuur, Muziek/Film.
Op een reguliere school is dat taboe. Het rijk wil dat soort scholen in perken. Ik weet het omdat me broertje de laatst 3 jaar op die school heeft vertoefd. VWO geslaagd Oke er was bijscholing duits en frans nodig. Het zit hem dus echt in motivatie en lesaanbod.?
Ik wou dat ik vrije school had gehad.... veel bredere kennismaking met cultuur,kunst, literatuur, film. Als we toch verplicht worden tot deelname school.

Het is toch van de zotte dat je meteen geschorst wordt als je een dagje spijbelt. En zware boetes voor ouders. Kom op. Voor mijj is dat ook een indicatie dat we tot slaven dienen te worden opgeleid.Oke als je je gaat misdragen in winkelcentrum tijdens zo'n spijbeldag dat is iets anders...als je een dag als Ferris Bueler dat moet echt wel kunnen eens in de tijd.

Ik heb school ook eigenlijk als een gevangenis gezien, een noodzakelijk kwaad. En heel veel zaken vond ik totaal nonsens dat je dat moest leren.
pi_53013935
Is er enige concrete aanwijzing dat Vrije Scholen de creativiteit stimuleren?
Je moet trouwens ook wel een wonderkind zijn, wil je zonder gezwoeg een ''creatieve hobby'' kunnen uitoefenen, en zelfs dan komt er een ongehoord aantal uren oefening aan te pas.
pi_53013988
quote:
Want ik als ik verhalen hoorde vroeger waren sommige echt wel dagen bezig om een proefwerk te leren om maar dat 6je te hebben...
Misschien wilden die mensen niet al te ambitieus overkomen en deden ze dus maar net alsof ze sukkels waren.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:27:11 #41
52357 Lambiekje
pi_53014467
van de link van Resonancer...
quote:
1) The adjustive or adaptive function. Schools are to establish fixed habits of reaction to authority. This, of course, precludes critical judgment completely. It also pretty much destroys the idea that useful or interesting material should be taught, because you can't test for reflexive obedience until you know whether you can make kids learn, and do, foolish and boring things.
Zie hier ligt de oorsprong van het blinde vertrouwen in de overheid. Dit is dus precies waarom school er is. Critical Thinking is uit den boze...Dit is dus waarom falseflags als 911 werken. We zijn door school mindfucked. Conspiracy to ourselfs zo als het boek beschrijft

Als je rond klikt dan is het een onderdeel van geheel boek:
Underground History of American Education

Proloog F
quote:
Ordinary people send their children to school to get smart, but what modern schooling teaches is dumbness.
[...]
Old-fashioned dumbness used to be simple ignorance; now it is transformed from ignorance into permanent mathematical categories of relative stupidity like "gifted and talented," "mainstream," "special ed." Categories in which learning is rationed for the good of a system of order. Dumb people are no longer merely ignorant. Now they are indoctrinated, their minds conditioned with substantial doses of commercially prepared disinformation dispensed for tranquilizing purposes.

Hier chapter 15: Psychopathic Programming
quote:
I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause. I could bring before your attention a line of case studies to illustrate the mutilation of specific individuals—even those who have been apparently privileged as its "gifted and talented.
Briljant weer dit ... vraagje Resonancer? Had jezelf al eens eerder in verdiept of googlede je gewoon wat. na aanleiding topic?

Als ik zo wat teksten lees, dan is het boek bloedserieus dat school meer kapot maakt dan ons lief is....

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 07-09-2007 21:51:41 ]
pi_53014675
quote:
I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause.
Kale opschepper.
pi_53015717
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

Rudolf Steiner FTW
nah, niet te veel vrijheid en zweverig gedoe
meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doen waardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:42:27 #44
693 ChOas
pi_53016375
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:

[..]

meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doen waardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
Okay, dan zijn er inderdaad dingen veranderd, ik koos WisA, WisB, Natuurkunde, Scheikunde, Nederlands, Engels en Latijn... anderen kozen voor geschiedenis en Biologie enweetikveelwat...

Doet er niet toe, wat er wel enig (naar mijn mening) toe doet is dat ik hier halve beweringen lees dat dat allemaal onzin is en dat we maar een zooi mensen op het Internet moeten geloven.
Toch heb ik mijn verdere studies dingen geleerd waarop ik een theorie kon bouwen en deze kon toetsen aan de werkelijkheid en mijn bevindingen bleken te kloppen.

Wat ik heb geleerd in school is hoe zelf te onderzoeken en beweringen toetsen, niet zomaar aannemen wat er gezegd wordt (niet door de regering of wie dan ook)

Ik heb zelf bijlessen gegeven en heb vrienden die leraar zijn. Er lijkt weinig veranderd te zijn m.b.t. onderwijs (behalve een totaal gebrek aan respect voor leraren, maar dat terzijde).

Ik ben het gedeeltelijk met jou eens, ik ben het volkomen oneens met de manier van vraagstellen/stelling in de topcititel.

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:50:21 #45
52357 Lambiekje
pi_53016615
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:

[..]

Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.
Met het totaalbeleid bereik op je oppervlakkigheid. En niemand weet echt iets. Geen aansluiting op vervolg scholing.
Het is gewoon triest. Welke randebiel in DenHaag heeft deze ongein doorgevoerd? Deze doorvoering bevestigd proloog The New Dumbness
pi_53016805
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.
Met het totaalbeleid bereik op je oppervlakkigheid. En niemand weet echt iets. Geen aansluiting op vervolg scholing.
Het is gewoon triest. Welke randebiel in DenHaag heeft deze ongein doorgevoerd? Deze doorvoering bevestig proloog The New Dumbness van me vorige post.
Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.
In de bovenbouw op de middelbare school krijg je een gedeeltelijke specialisatie om je vervolgens op de universiteit of op de HBO verder te specialiseren.
Niks vreemds aan lijkt mij?
pi_53016899
Ja inderdaad, de overheid past met enige regelmaat de basis binas aan om zijn verhalen recht te breien. Dat zoiets niemand opvalt is inderdaad sluitend bewijs voor de stelling dat school mensen dom maakt.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:34:08 #48
52357 Lambiekje
pi_53017854
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.
In de bovenbouw op de middelbare school krijg je een gedeeltelijke specialisatie om je vervolgens op de universiteit of op de HBO verder te specialiseren.
Niks vreemds aan lijkt mij?
vanaf de derde moet je gaan specialiceren. brugklas en 2e is voor algemene basis .Daar heb je alles.
Ik vond het al raar dat je als je WisB en nat. wilde dan moest je of Frans of Economie er bij hebben. Ik vond het keuze pakket belachelijk.

Je bent toch ook wel mee eens dat iemand die geschiedenis en frans niet ligt ongelovelijk zit te zwoegen om die vakken ook te halen en daarmee je wis en Nat. verwaarloosd. Je krijgt gewoon beroerd slecht opgeleide mensen. Het is gewoon echt slect.. Ik ben verbaasd over wat voor nonsense tegenwoordig gegeven wordt als ik de schoolboeken zie van me nichtje (17).
UV klagen toch dat er belabberde stunten komen .. totaal geen wis en nat. kennis. Nergens is iemand goed in. Oppervlakkig gelul dat is het..
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:35:13 #49
52357 Lambiekje
pi_53017888
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja inderdaad, de overheid past met enige regelmaat de basis binas aan om zijn verhalen recht te breien. Dat zoiets niemand opvalt is inderdaad sluitend bewijs voor de stelling dat school mensen dom maakt.
heb je bewijzen dan dat er gerommeld wordt met formules...
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:11:18 #50
693 ChOas
pi_53018959
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat er NIET mee gerommeld wordt ?

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:30:37 #51
52357 Lambiekje
pi_53019516
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:11 schreef ChOas het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat er NIET mee gerommeld wordt ?
kinderachtig ...
pi_53020125
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

vanaf de derde moet je gaan specialiceren. brugklas en 2e is voor algemene basis .Daar heb je alles.
Ik vond het al raar dat je als je WisB en nat. wilde dan moest je of Frans of Economie er bij hebben. Ik vond het keuze pakket belachelijk.
Je maakt de keuze pas in de 4e..
quote:
Je bent toch ook wel mee eens dat iemand die geschiedenis en frans niet ligt ongelovelijk zit te zwoegen om die vakken ook te halen en daarmee je wis en Nat. verwaarloosd.
Als geschiedenis je niet ligt moet je een niveautje lager gaan leren, want dat is gewoon een leervak. Dat valt niet 'te snappen'.
Daarnaast krijg je als je het vakkenpakket Natuur en Techniek bv kiest geen Geschiedenis en Frans meer, behalve de basis uiteraard -algemene ontwikkeling-.
pi_53030888
Interessant topic. In Ameirka is het overigens nog 100 keer erger. Daar proberen ze echt systeemslaven te maken van de domme meute.
pi_53031235
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Uiteraard:
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Precies dat dacht ik al ... ze hebben als de wiedeweerga studieboeken aangepast en BINAS bijgewerkt om nieuwe studenten de waan de te geven dat het echt kan. Om maar geen vragen te kunnen verwachten. jy bent natuurlijk ook van overtuigd dat WTC7 een natuurlijk instorting is.
pi_53031405
quote:

[..]

Je bent toch ook wel mee eens dat iemand die geschiedenis en frans niet ligt ongelovelijk zit te zwoegen om die vakken ook te halen en daarmee je wis en Nat. verwaarloosd. Je krijgt gewoon beroerd slecht opgeleide mensen. Het is gewoon echt slect.. Ik ben verbaasd over wat voor nonsense tegenwoordig gegeven wordt als ik de schoolboeken zie van me nichtje (17).
UV klagen toch dat er belabberde stunten komen .. totaal geen wis en nat. kennis. Nergens is iemand goed in. Oppervlakkig gelul dat is het..
Maar wat is nu precies het verband tussen deze vervlakking en het snode overheidsplannetje om ons tot slavernij te brengen?
pi_53032441
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 20:27 schreef Lambiekje het volgende:
Briljant weer dit ... vraagje Resonancer? Had jezelf al eens eerder in verdiept of googlede je gewoon wat. na aanleiding topic?
Had het on line boek i.d.d al eerder gelezen, en zodra de naam Rockefeller er in voorkomt gaat hij zeker bij de bookmarks.
Mijn oudste zoon zit sinds 2 weken op school, het onderwerp is voor mij dus zeer actueel.
Zal binnekort ff 'n wat uitvoeriger reactie schrijven.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:04:29 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53033054
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Uiteraard:
[..]
Kan je dat bewijs dan ook geven?
Onikaan ni ov dovah
pi_53036184
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar wat is nu precies het verband tussen deze vervlakking en het snode overheidsplannetje om ons tot slavernij te brengen?
en is het alleen een "snood plannetje" van de overheid of kan gemakzucht van de mens er ook mee te maken hebben?
"dom schaapjesvolk zijn" ontslaat je van een heleboel verantwoordelijkheden, moeite en het tonen van initiatief.

Denk jij dat de mens dit erg zou vinden?

En wie ben jij dan om daar over te klagen?
Als jij er niet mee akkoord gaat, dan kan je nog altijd zelf het initiatief nemen jezelf wel goed te onderwijzen en te informeren en uit te diepen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_53045781
Ja, het begint natuurlijk al met de talloze Regenboogbasisscholen die we hier hebben staan. Waar koters wordt uitgelegd dat kleurrijk beter is dan effen. Daarna scheiden de wegen zich en gaat het grootste gedeelte naar het VMBO, waar men nagenoeg niets leert, zodat men later kansloos blijft en afhankelijk van een uitkering en die uitkering is weer afhankelijk van een grote PvdA en dus zal men PvdA stemmen en de PvdA werkt weer samen met de schaduwmacht, die een wereldregering voorbereidt. . Nee, ons onderwijs is idd diepgaand gepenetreerd, wat TS zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 09-09-2007 12:07:40 ]
I´m back.
  zondag 9 september 2007 @ 12:44:42 #60
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53047104
interessante links.
heb zelf al langer de gedachte dat het niveau van opleiden niet meer hetzelfde is.

vroegah sleutelde je op de LTS motor voertuigen techniek zelf aan een auto, tegenwoordig krijg je bij wijze van spreken niet eens meer smerige handen op het VMBO.
Neerkomen wel!
  maandag 10 september 2007 @ 09:38:53 #61
52357 Lambiekje
pi_53067273
Hoorde op de radio zaterdagochtend dat ze Vrijschool gaan aanpakken. Cultuur, creativiteite moet aanbanden gelegd worden.

Had ik toch posts eerder verteld dat broertje de school heeft doorlopen. Hij was furieus over het nieuwsbericht. Het past precies wat me OT verwoord. School is er om je dom en slaafs te maken.
pi_53067447
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:38 schreef Lambiekje het volgende:
Hoorde op de radio zaterdagochtend dat ze Vrijschool gaan aanpakken. Cultuur, creativiteite moet aanbanden gelegd worden.

Had ik toch posts eerder verteld dat broertje de school heeft doorlopen. Hij was furieus over het nieuwsbericht. Het past precies wat me OT verwoord. School is er om je dom en slaafs te maken.
Ik denk dat je voordat je deze conclusie kan trekken eerst na moet lopen of er niet een andere goede reden kan zijn.
Ze beweren namelijk dat de kinderen die de vrije school verlaten het bar slecht doen.
Als die bewering klopt (dat laat ik in het midden, ik heb nog niet gezien of dat daadwerkelijk zo is en hoe ze dat bepaald hebben), dan lijkt het mij erg zinnig om het systeem van de Vrije School onder de loep te nemen.
Onderwijs is er om je op te leiden en als blijkt dat een systeem niet werkt... dan moet dat bekeken worden.

Het is niet alleen de Vrije school dat ze aan willen pakken.
Dat studiehuis dat een jaar of 10 geleden in is gevoerd willen ze er ook al weer uit hebben, gewoonweg omdat het niet blijkt te werken.

Ja ik geloof dat onze lesstof gemanipuleerd is, natuurlijk... dat gebeurd overal en met begrijpelijke redenen.
Je ouders passen dat zelfs op kleinere schaal toe in de opvoeding.
Maakt het niet juist, maar wel menselijk.
En dan komt je eigen verantwoorderlijkheid en eigen onderzoeksdrift en objectiviteit om de hoek kijken.

Ik denk dat jij het dom willen houden van de mens iets te georganiseerd voorstelt en te ver doortrekt.

overigens: ikzelf heb een positief beeld bij de vrije school. Ik had er graag op gezeten. Naar mijn idee juist goed voor de ontwikkeling, want in de andere onderwijssystemen mis ik diongen die hier juist wel aan bod komen.
Misschien zou het goed zijn als ze de boel wat meer naar elkaar toe brengen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 10 september 2007 @ 10:20:52 #63
52357 Lambiekje
pi_53068055
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:48 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat je voordat je deze conclusie kan trekken eerst na moet lopen of er niet een andere goede reden kan zijn.
Ze beweren namelijk dat de kinderen die de vrije school verlaten het bar slecht doen.
Als die bewering klopt (dat laat ik in het midden, ik heb nog niet gezien of dat daadwerkelijk zo is en hoe ze dat bepaald hebben), dan lijkt het mij erg zinnig om het systeem van de Vrije School onder de loep te nemen.
Onderwijs is er om je op te leiden en als blijkt dat een systeem niet werkt... dan moet dat bekeken worden.

Het is niet alleen de Vrije school dat ze aan willen pakken.
Dat studiehuis dat een jaar of 10 geleden in is gevoerd willen ze er ook al weer uit hebben, gewoonweg omdat het niet blijkt te werken.
Gelukkig ben ik van voor dat gelul. Dat kon je op een papiertje meegeven dat het zou gaan floppen. Dat is gewoon het meest stupide bedenksel van DenHaag.
quote:
Ja ik geloof dat onze lesstof gemanipuleerd is, natuurlijk... dat gebeurd overal en met begrijpelijke redenen.
Je ouders passen dat zelfs op kleinere schaal toe in de opvoeding.
Maakt het niet juist, maar wel menselijk.
En dan komt je eigen verantwoorderlijkheid en eigen onderzoeksdrift en objectiviteit om de hoek kijken.
En DAT wordt dus geblokkeerd door de reguliere school. Ik ben geregeld op de vingers getikt. dat is de opdracht niet bij handvaardigheid of iets dergelijks.
Creativiteit dient geblokt te worden.
quote:
Ik denk dat jij het dom willen houden van de mens iets te georganiseerd voorstelt en te ver doortrekt.

overigens: ikzelf heb een positief beeld bij de vrije school. Ik had er graag op gezeten. Naar mijn idee juist goed voor de ontwikkeling, want in de andere onderwijssystemen mis ik diongen die hier juist wel aan bod komen.
Misschien zou het goed zijn als ze de boel wat meer naar elkaar toe brengen?
HAVO op VS = 6 jaar en VWO is 7 jaar. Dat ene extra jaar is er om ook kunst, cultuur en creativiteit te behandelen door schoolloopbaan heen. Het laatse jaar is gericht op examen. Ik ben van mening dat je rijker van school afkomt met die extra baggage. En het is een hele slechte zaak dat dat aanbanden wordt gelegd.

Een gemiddeld standaard Havist weet niet eens de topografie van NL of iets dergelijks. En zie nu dat rekentoets gelul van Pabo-studenten. Het zegt wel genoeg dat "standaard" rotzooi afleverd.

Ik vraag vroeg me echt serieus af waar komen toch al die domme mensen vandaan. Maar nu heb ik het antwoord gevonden. School.
  maandag 10 september 2007 @ 10:26:28 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53068166
quote:

[..]

Hoe kom je hier eigenlijk bij? Ik heb gewoon N&T plus bio gedaan. Hoefde daar geen Frans of economie bij te nemen.
quote:
Nee dat ben ik niet met je eens. Op die leeftijd weten nog niet veel mensen zeker wat ze later willen gaan doen. En van degene die het wel weten veranderen de plannen nog gedeeltelijk. Dan kan het wel degelijk nut hebben om de leerlingen een beetje brede kennis mee te geven.
Overigens heb ik ook gewoon culturele en creatieve dingen gedaan op school dus waarom je die vrije school nou zo geweldig vind ontgaat me even..
Onikaan ni ov dovah
pi_53068169
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik van voor dat gelul. Dat kon je op een papiertje meegeven dat het zou gaan floppen. Dat is gewoon het meest stupide bedenksel van DenHaag.
[..]

En DAT wordt dus geblokkeerd door de reguliere school. Ik ben geregeld op de vingers getikt. dat is de opdracht niet bij handvaardigheid of iets dergelijks.
Creativiteit dient geblokt te worden.
[..]

HAVO op VS = 6 jaar en VWO is 7 jaar. Dat ene extra jaar is er om ook kunst, cultuur en creativiteit te behandelen door schoolloopbaan heen. Het laatse jaar is gericht op examen. Ik ben van mening dat je rijker van school afkomt met die extra baggage. En het is een hele slechte zaak dat dat aanbanden wordt gelegd.

Een gemiddeld standaard Havist weet niet eens de topografie van NL of iets dergelijks. En zie nu dat rekentoets gelul van Pabo-studenten. Het zegt wel genoeg dat "standaard" rotzooi afleverd.

Ik vraag vroeg me echt serieus af waar komen toch al die domme mensen vandaan. Maar nu heb ik het antwoord gevonden. School.
--
mijn vraag is: vind JIJ dat je rijker van school af komt (en bovenstaande figuren dat het tegenovergestelde het geval is),
of is het ook daadwerkelijk zo dat het aantal geslaagden en de cijfergemiddelden lager liggen op de vrije school of juist gemiddeld/hoger liggen?

Een persoonlijke mening of gok zegt natuurlijk niet zo veel over de werkelijkheid.
Sir Winston Churchill
pi_53068211
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:20 schreef Lambiekje het volgende:

Ik heb van mensen die een jaar middelbare school hebben gevolgd in de VS gehoord dat het niveau daar niet bepaald hoger ligt. Zo'n extra jaar voegt dan weinig toe. En jij dacht dat Amerikanen hun topografie beter kennen dan Nederlandse scholieren ? Het VWO hier hoeft echt geen 7 jaar te duren, ze moeten alleen de inhoud aanpassen.
pi_53091742
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Uiteraard:
[..]
Interessant. Ik heb namelijk in 1999 eindexamen gedaan en de mechanicaformules uit mijn Binas waren toen echt dezelfde als er nu in staan. (Ik geef bijles op een huiswerkinstituut en werk dus ook met de nieuwe Binas.) Dat zijn overigens ook dezelfde formules als ik op de universiteit bij mechanica kreeg (in 2000) en dezelfde formules als honderd jaar geleden ook al bekend waren.

Ik geloof er niets van dat er gemanipuleerd is. Je kunt trouwens ook niet alle Binasboeken van alle leerlingen stiekem omruilen.

Nee hoor, dit is onzin. Er zal vast wel ooit ergens een getalletje in een tabel aangepast worden, omdat het fout bleek te zijn, maar dat kan nooit veel zijn. Als je dat niet vertrouwt, dan moet je gewoon een keertje naar een faculteit bouwkunde op een universiteit bellen en navraag doen over de precieze waardes. Op universiteiten meten ze die dingen zelf, dus daar kennen ze de waardes wel.
pi_53091788
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb van mensen die een jaar middelbare school hebben gevolgd in de VS gehoord dat het niveau daar niet bepaald hoger ligt. Zo'n extra jaar voegt dan weinig toe. En jij dacht dat Amerikanen hun topografie beter kennen dan Nederlandse scholieren ? Het VWO hier hoeft echt geen 7 jaar te duren, ze moeten alleen de inhoud aanpassen.
In de VS doen ze ook veel minder aan talen dan in Nederland (Engels en misschien een beetje Spaans of Frans, tegen Nederlands, Engels, Frans en Duits op redelijk niveau). Daardoor komt er tijd vrij die ze aan dingen als wiskunde of kunst kunnen besteden. Daarom zou het kunnen dat ze beter zijn in wiskunde of zo.
pi_53091826
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:56 schreef DaanA het volgende:

[..]
Als je dat niet vertrouwt, dan moet je gewoon een keertje naar een faculteit bouwkunde op een universiteit bellen en navraag doen over de precieze waardes. Op universiteiten meten ze die dingen zelf, dus daar kennen ze de waardes wel.
Als iemand werkelijk gelooft dat alle binassen een aantal jaar zijn aangepast met het doel de leerlingen te misleiden en dom te houden, dan vertrouw je ook de universiteiten niet....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53091895
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:58 schreef DaanA het volgende:

[..]

In de VS doen ze ook veel minder aan talen dan in Nederland (Engels en misschien een beetje Spaans of Frans, tegen Nederlands, Engels, Frans en Duits op redelijk niveau). Daardoor komt er tijd vrij die ze aan dingen als wiskunde of kunst kunnen besteden. Daarom zou het kunnen dat ze beter zijn in wiskunde of zo.
Vrije School.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53091996
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als iemand werkelijk gelooft dat alle binassen een aantal jaar zijn aangepast met het doel de leerlingen te misleiden en dom te houden, dan vertrouw je ook de universiteiten niet....
Geschiedenis boeken zullen vast en zeker vanuit een bepaale hoek geschreven zijn en er zal best "selectief" onderwezen woren in zekere zin, maar de binas veranderen.... (en dan ook nog eens met het doel e mens dom te houden) ... dat is dus waar het voor mij over een bepaalde grens gaat.
Sir Winston Churchill
pi_53092234
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan moet je zelf bouwkunde gaan studeren, kun je het zelf meten.

Maar je hebt gelijk. Sommige mensen zijn hopeloos.
pi_53092292
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Geschiedenis boeken zullen vast en zeker vanuit een bepaale hoek geschreven zijn en er zal best "selectief" onderwezen woren in zekere zin, maar de binas veranderen.... (en dan ook nog eens met het doel e mens dom te houden) ... dat is dus waar het voor mij over een bepaalde grens gaat.
Die claim is ook niet te staven met bewijs.. Ik heb hier ergens nog een binas uit 1993, als Lambiekje een huidige binas heeft, mag hij wel even wat getallen vergelijken...
C. Sagan
pi_53092300
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Alles wat in Binas staat, is na te meten. Als het niet klopt, dan komt daar dus vroeg of laat iemand achter.

Maar ja, misschien zijn er dan ook wel weer mensen die geloven dat zodra iemand er achter komt dat iets klopt, die persoon door de geheime dienst ontvoerd wordt of zo.
pi_53092521
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die claim is ook niet te staven met bewijs.. Ik heb hier ergens nog een binas uit 1993, als Lambiekje een huidige binas heeft, mag hij wel even wat getallen vergelijken...
die van jou is vast al gemanipuleerd.
Ik heb er nog één boven liggen die ik als het goed is in 1991 heb aangeschaft.

Nee, sorry Lambiekje.
Niet vervelend bedoeld, maar dit is een bewering waar ik echt met geen enkele bril op een open mind voor kan hebben.
Al zou er al een gek/groepering zijn die zoiets van de grond wil krijgen... dit is iets dat gewoon niet kán.
Er wordt dagelijks door mensen mee gewerkt, er zullen altijd "strevertjes" zijn die fouten uit boeken willen halen.
In ieder HAVO/VWO (om het even voor de meesten dicht bij huis te houden) klas wordt er dan ook met podlood of pen de gevonden fout verbeterd.
Hoeveel bollebozen zouden er niet dagelijks staan te stuiteren "ik heb er weer één ik heb er weer één"
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:20 schreef DaanA het volgende:

[..]

Alles wat in Binas staat, is na te meten. Als het niet klopt, dan komt daar dus vroeg of laat iemand achter.

Maar ja, misschien zijn er dan ook wel weer mensen die geloven dat zodra iemand er achter komt dat iets klopt, die persoon door de geheime dienst ontvoerd wordt of zo.
ik dacht dat dat spijbelaars waren
Sir Winston Churchill
pi_53094777
Da's een beetje het gevaar van dit soort fora hé. Je kunt schreeuwen dat AIDS niet besmettelijk is en dat BINAS-boeken worden vervalst ( wat ik trouwens uit eigen ervaring ook als grote flauwekul kan bestempelen ), en als je zegt dat dat niet mogelijk is, ben je al vrij gauw "geindoctrineerd" en "vastgeroest" en dergelijke.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:27:12 #77
52357 Lambiekje
pi_53094934
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:31 schreef Mirage het volgende:

[..]

die van jou is vast al gemanipuleerd.
Ik heb er nog één boven liggen die ik als het goed is in 1991 heb aangeschaft.

Nee, sorry Lambiekje.
Niet vervelend bedoeld, maar dit is een bewering waar ik echt met geen enkele bril op een open mind voor kan hebben.
Al zou er al een gek/groepering zijn die zoiets van de grond wil krijgen... dit is iets dat gewoon niet kán.
Er wordt dagelijks door mensen mee gewerkt, er zullen altijd "strevertjes" zijn die fouten uit boeken willen halen.
In ieder HAVO/VWO (om het even voor de meesten dicht bij huis te houden) klas wordt er dan ook met podlood of pen de gevonden fout verbeterd.
Hoeveel bollebozen zouden er niet dagelijks staan te stuiteren "ik heb er weer één ik heb er weer één"
[..]

ik dacht dat dat spijbelaars waren
ik heb nooit beweerd dat ze binas aanpassen. Dat was een reactie op het feit dat torens natuurkundewetmatigheden zou schenden. Vervolgens wordt het hier in school maakt dom aangehaald.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:31:01 #78
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53094998
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
... Weet je nog kant nog wal.
Die opmerking raakt kant nog wal
zzz
pi_53095141
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:18 schreef Haushofer het volgende:
Da's een beetje het gevaar van dit soort fora hé. Je kunt schreeuwen dat AIDS niet besmettelijk is en dat BINAS-boeken worden vervalst ( wat ik trouwens uit eigen ervaring ook als grote flauwekul kan bestempelen ), en als je zegt dat dat niet mogelijk is, ben je al vrij gauw "geindoctrineerd" en "vastgeroest" en dergelijke.
nou ja gevaarlijk.
Ieder heeft zo zijn eigen hoek van kijken naar e dingen en heel logisch komen daar verschillende meningen, conclusies en gedachten uit. Dat hoort, is normaal en imo best gezond. Geeft in ieder geval stof tot nadenken, al is het maar om je eigen standpunt nog eens bevestigd te krijgen.

Gevaarlijk is het pas als mensen niet nadenken en aangereikte informatie klakkeloos voor waar aannemen.,
als ze geen gezonde sceptische of zelfsonderzoekende houding hebben.

Wat dat commentaar van Lambiekje en anderen op "het domme volk" betreft ga ik mee.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:45:48 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53095321
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

nou ja gevaarlijk.
Ieder heeft zo zijn eigen hoek van kijken naar e dingen en heel logisch komen daar verschillende meningen, conclusies en gedachten uit. Dat hoort, is normaal en imo best gezond. Geeft in ieder geval stof tot nadenken, al is het maar om je eigen standpunt nog eens bevestigd te krijgen.

Gevaarlijk is het pas als mensen niet nadenken en aangereikte informatie klakkeloos voor waar aannemen.,
als ze geen gezonde sceptische of zelfsonderzoekende houding hebben.

Wat dat commentaar van Lambiekje en anderen op "het domme volk" betreft ga ik mee.
Dat zie ik lambiekje dus regelmatig doen In de trant van "het staat op zapruder dus het is waar" zegmaar. Die zelfonderzoekende houding is er wellicht wel in dit forum maar door een gebrek aan de benodigde kennis (die je oa op school kan leren ) loopt het helaas vrij snel vast.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:52:22 #81
52357 Lambiekje
pi_53096826
http://www.nu.nl/news/121(...)choolresultaten.html
quote:
De lengte van je wijs- en ringvinger voorspelt of je beter scoort op een lees- of op een rekentest. Dit blijkt uit een studie die verschijnt in het British Journal of Psychology.
pi_53099916
quote:
Die van mij zijn evenlang, misschien verklaart dat mijn tik voor talen en wiskunde

Maar wat heeft dit met het topic te maken?
pi_53100060
quote:
Mijn ringvinger is een stuk langer dan m'n wijsvinger, maar als ik iets niet kan is het rekenen ...
pi_53100699
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:48 schreef MASD het volgende:
het probleem is de groter wordende breezergeneratie Als je kijkt op scholen zul je zien dat er genoeg mensen zijn die wel dingen in twijfel durven te stellen.

Oplossing: breezers harder aanpakken
Juist! terug naar basic's zoals in de jaren 70 en 80! Blokken en blokken en zelf ontwikkelen
" liegen is een kunst, pathologisch liegen niet"
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:49:25 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53100707
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:17 schreef VoreG het volgende:

[..]

Mijn ringvinger is een stuk langer dan m'n wijsvinger, maar als ik iets niet kan is het rekenen ...
Misschien zijn ze vergeten een stukje van je vinger te verwijderen.

Overigens zit er wel wat in deze TT qua universiteiten. Scholieren gaan er heel overtuigd dat ze bijna alles weten en vertrekken 5 jaar later overtuigd dat ze bijna niets weten. Die kennis moet natuurlijk ergens gebleven zijn
Onikaan ni ov dovah
pi_53100894
Mijn middelvinger is het langst, liet ik ook vaak aan de meester zien maar die begreep me altijd verkeerd, nu snap ik waarom.
Eisenhower1961.
pi_53101138
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Misschien zijn ze vergeten een stukje van je vinger te verwijderen.

Overigens zit er wel wat in deze TT qua universiteiten. Scholieren gaan er heel overtuigd dat ze bijna alles weten en vertrekken 5 jaar later overtuigd dat ze bijna niets weten. Die kennis moet natuurlijk ergens gebleven zijn
Bedoel je nou dat scholieren denken dat ze alles al weten en dat ze er pas op de universiteit (waar het niveau wel naar behoren is) er achter komen dat ze het toch niet helemaal snappen?
Zo ja dan heb je gelijk .
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:54:56 #88
52357 Lambiekje
pi_53103506
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die van mij zijn evenlang, misschien verklaart dat mijn tik voor talen en wiskunde

Maar wat heeft dit met het topic te maken?
Ik vind het nogal belachelijk uitspraken. Nee je mag onze universiteit niet doen want je hebt een tekorte ringvinger.
Dus als je moeder tijdens de zwangerschap rookte bepaalt het of je goed bent met wiskunde .
Dit pas precies op de topic. Dom is een relatiefbegrip.
pi_53103808
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het nogal belachelijk uitspraken. Nee je mag onze universiteit niet doen want je hebt een tekorte ringvinger.
Dus als je moeder tijdens de zwangerschap rookte bepaalt het of je goed bent met wiskunde .
Je trekt stellingen of conclusies genomen uit onderzoek een beetje te ver door.
Er staat nergens dat universiteiten of wie dan ook naar de lengte van je vingers gaan vragen bij het al dan niet toelaten van studenten

Mijn ringvinger is overigens behoorljik lang. Langer dan mijn wijsvinger en maar iets korter dan mijn middelvinger.
Wiskunde vond ik een leuk vak. Voor mij gaat de stelling dus aardig op,
ik denk echter niet dat dit voor alle mensen geld

Er staat trouwens ook een stuk op nu.nl waarin beweerd wordt dat de tweede echtgenoot van een vrouw ALTIJD jonger is dan de eerste.
Nou dat geld misschien voor de mensen waarvan zij de gevens hebben verzamelt tijdens hun onderzoek, maar het ALTIJD (dus ook geldend voor mensen buiten hun onderzoek)... nee.
Mijn huidige man is 8 jaar ouder dan dat ik ben. Mijn eerste man was 5 jaar ouder.

Neem de dingen wat minder serieus
Sir Winston Churchill
pi_53104120
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waar haal je die bullshit nou weer vandaan? Het is een onderzoek geweest naar het menselijk lichaam en daar evt. bijhorende eigenschappen. Zoals een waarschijnlijke relatie tussen het testosteron/oestrogeen gehalte en je taalkennis danwel wiskundekennis. Het heeft niks met toelating tot de universiteit te maken.
pi_53104298
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:23 schreef VoreG het volgende:

[..]

Waar haal je die bullshit nou weer vandaan? Het is een onderzoek geweest naar het menselijk lichaam en daar evt. bijhorende eigenschappen. Zoals een waarschijnlijke relatie tussen het testosteron/oestrogeen gehalte en je taalkennis danwel wiskundekennis. Het heeft niks met toelating tot de universiteit te maken.
Nee, bij jou was de oorzaak gewoon dat je niet kan rekenen.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:39:55 #92
52357 Lambiekje
pi_53104531
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:23 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ja dat werd ook door HItler en companen gedaan. met hoofdomvang
pi_53104638
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja dat werd ook door HItler en companen gedaan. met hoofdomvang
wordt er een waardeoordeel of gevolg aan geplakt dan?

Ik denk dat het tijd is even pauze te nemen lambiekje.

Met alle respect, maar je gedachten tollen wat door.

psst Lambiekje: flight 93 moet jij dat niet zien? Hier heeft mijn man die film aangezet.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:29:39 #94
52357 Lambiekje
pi_53105829
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:43 schreef Mirage het volgende:

[..]

wordt er een waardeoordeel of gevolg aan geplakt dan?

Ik denk dat het tijd is even pauze te nemen lambiekje.

Met alle respect, maar je gedachten tollen wat door.
Nou het is wel wat verstrekkend gedachte van me maar zat net een artikel te lezen over het heldhaftige optreden van Australische politie. Politiestaat is in de maak daar ben ik stellig van overtuigd. En het erge is, wij laten gewoon gebeuren...

Ik zie gewoon patronen met hoofdopmetingen en vingerlengtes. Volgende week komt er vast een bericht dat bepaalt wat je IQ is als je afgebeten nagels hebt.

Vond men het in die tijd raar dat hoofdafmetingen bepaald werd voor je intelligentie?
quote:

psst Lambiekje: flight 93 moet jij dat niet zien? Hier heeft mijn man die film aangezet.
ik heb beide F93 films gezien. Beide zijn zeer slecht.
Nee als het is om even pauze te nemen, van die films wordt ik agressief

edit:
Tjoh zap naar de film .. .is daar precies het moment waarom de film zo walgelijk slecht is en propagandisch.
" Please Please call Mark on his cellphone." Als ik me goed herinner is het de knakker die ze complete naam opnoemt tegen ziijn moeder. Volgens het officiele transcript.... Zo gekunstelde teksten.
Punt 1. Er IS geen mobielverkeer mogelijk in een vliegtuig, dat kan pas sinds laat 2006 na een zeer dure investering door vliegtuigmaatschappijen. Maar nee op 911 is dat wel mogelijk

[ Bericht 9% gewijzigd door Lambiekje op 11-09-2007 21:38:32 ]
pi_53107487
quote:
Punt 1. Er IS geen mobielverkeer mogelijk in een vliegtuig, dat kan pas sinds laat 2006 na een zeer dure investering door vliegtuigmaatschappijen. Maar nee op 911 is dat wel mogelijk
Bron?
pi_53107798
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:29 schreef Lambiekje het volgende:

Dat is wel mogelijk.. Je kan zelfs internetten en satelliet TV ontvangen in een vliegtuig..
Die investering waar je het over hebt is er om ervoor te zorgen dat de apparatuur in de cockpit op 100% zeker niet meer wordt beinvloed door mobiele telefoons.
pi_53108261
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]Punt 1. Er IS geen mobielverkeer mogelijk in een vliegtuig, dat kan pas sinds laat 2006 na een zeer dure investering door vliegtuigmaatschappijen. Maar nee op 911 is dat wel mogelijk
Onzin, uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat op bepaalde plekken in Nederland je nog verbinding kunt hebben met je GSM tot 10.000 voet hoogte (3km). Boven dichtbebouwd gebied vaker dan boven de veluwe, maar het is wel degelijk mogelijk... Tot een kilometer hoogte bijna overal wel...
C. Sagan
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:51:17 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53108404
Oh ik dacht ik plaats mijn reactie in het 9/11 topic maar dat heeft nu niet zo veel nut meer
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:08:15 #99
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53108970
Ik laat mn kind echt niet leren dat de duitsers ons onderdrukten en dat de joden zielig zijn. fuck de joden.

Ten eerste is Hitler er neergezet door onder andere de dupons en de rockefellers is neergezet om de boel eens even te regelen. Het was een mooi begin van de 80% van de mensheid uitroeien nietwaar! De rijke mensen zaten uiteraard hoog en droog ergens in engeland the chillen, maar de arme mensen konden de gasfles krijgen. Nadat Amerika duitsland van het nodige ijzer en wapens had voorzien kon de afslachting van start gaan, en alsof dat nog niet genoeg was, konden ze ook nog èn de held uithangen èn het land verdelen.

En de Amerikanen weten wel hoe ze land moeten jatten. Of olie, of papaver.

En dan zal je zien dat ze straks ook nog les krijgen over 9/11. fuck dat. Ik zit dus net leuk een beetje te zappen, komt het "ware" verhaal van 9/11 langs op rtl7. is het niet fantastisch. De stuwerdessen belden mobiel in het vliegtuig wat technisch toen nog onmogelijk was, maar het gesprek is wel opgenomen. Het hele vliegtuig is gesmolten in het gebouw, maar het papieren paspoort van de kaper is wel teruggevonden!

Laat ik maar niet over het christendom beginnen

kortom: kinderen worden indd dom gehouden van jongs af aan al. Even voor de duidelijkheid: ook jullie kinderen moeten dit in hun hoofd stampen en er een toets over afleggen
Koop hier advertentieruimte.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:14:58 #100
63023 Sazzefraz
is altijd gewenst.
pi_53109184
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:35 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk.. Je kan zelfs internetten en satelliet TV ontvangen in een vliegtuig..
Die investering waar je het over hebt is er om ervoor te zorgen dat de apparatuur in de cockpit op 100% zeker niet meer wordt beinvloed door mobiele telefoons.
inmiddels kan je inderdaad wel mobiel bellen in het vliegtuig, maar dit is pas mogelijk in vliegtuigen na 11 september. Daarvoor niet, athans niet in een normaal passasiersvliegtuig.
Koop hier advertentieruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')