Overheid en onderwijsquote:Parate kennis (hoofdrekenen, geschiedkundige feiten, aardrijkskunde, .) verdwijnt. Hoeveel percent 8 op 10 is of 14 op 20, vormt - nog – geen probleem in een tweede graad ASO/TSO. Het probleem begint bij 22 op 30, bij de berekening van de omtrek van een vierkant, en bij "je behaalt 80% voor een vak dat op 40 punten staat, hoeveel punten heb je dan behaald?" is het hek helemaal van de dam.
Ik ben ook van mening dat het studiehuis en het leren-leren-systeem geen goed doet voor de kennis. Nu blijkt dat een havo scholier in alle vakken wat hij doet examen moet doen (16/17). In mijn ogen krijg je dan veel hapsnap informatie. Weet je nog kant nog wal. Je weet eigenlijk van hele hoop niks.quote:Zoals bekend, is de waarde van een diploma de laatste jaren drastisch afgenomen. De schuldige is gemakkelijk aan te wijzen: de overheid. Het motief is ook gemakkelijk aan te wijzen: het dom houden van 'het volk'. Voor het motief wordt uiteraard een andere façade aangewend, maar zelfs deze façade is zo corrupt als de pest.
De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben. Het vergt geen genie om te bedenken dat de enige manier om dit te bereiken het verlagen van het niveau is.
Het zelfde geld voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.quote:Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
quote:First, though, we must wake up to what our schools really are: laboratories of experimentation on young minds, drill centers for the habits and attitudes that corporate society demands. Mandatory education serves children only incidentally; its real purpose is to turn them into servants.
http://www.johntaylorgatto.com/hp/frames.htm
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef ElectricEye het volgende:
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.quote:Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?quote:Het zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.quote:Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.
Waar baseer jij je logica op?quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
Dat is jouw wereldbeschouwing?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken luchtquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
[..]
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
[..]
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.quote:Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
Wie is 'ons' ?quote:Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
Volgens jou, althans.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
[..]
Kun je een voorbeeld geven dat niet van een veertigjarige bestuurder afkomstig is?quote:Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
[..]
Wie is 'ons' ?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef ChOas het volgende:
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....quote:
Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
op fora en chat gebruik je anders nederlands dan dat je doet voor een sollicitatie, publicatie of Nationaal dictee (gemiddeld altijd zo rond 24 fout slecht wil ik het niet noemen). Afkortingen, engelse termen alles doorelkaar op het fora.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.
Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:32 schreef ChOas het volgende:
[..]
Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?
Dan heb ik medelijden met je dat je nu zo'n verneukt beeld hebt...quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.
Ik had geen twijfels over bovenstaande zaken. Volkskrant meldt het niet. TV meldt het niet. Dus het is er niet. Daar ben ik wel van terug gekomen. OYM heeft mooie links gegeven waar je wel een fair beeld krijgt van hoe zaken echt in elkaar steken...
Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Kappen met gezemel op de persoon, reageer eens op mijn posts.
En op basis waarvan matig jij je dan een oordeel aan over complexe historische, biologische en fysische kwesties?quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
Niet in deze context, je komt met je eigen kijk of argumenten om de OP onderuit te halen, niet de ts op de persoon aan te vallen, daar is dit topic duidelijk niet voor bedoeld, je bent altijd vrij om een topic in KLB te openen waarin je de TS volledig persoonlijk probeert af te breken.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?
Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.
Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Rudolf Steiner FTWquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:15 schreef cikolata het volgende:
[..]
Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.
Maar het hangt vooral van jezelf af, sommige mensen hebben inzicht en creativiteit aangeboren, anderen hebben het niet en willen het ook niet leren. Voor de eerste groep is het belangrijk om zich te ontwikkelen en hun eigen weg te kiezen, ongeveer zoals bij de grieken de retorische scholen. De tweede groep zal eerder tevreden zijn met standaardwerk en duidelijke regels.
En inderdaad, je moet beginnen bij kinderen, zoeken wat echt bij ze past. Maar dat gebeurt volgens mij steeds meer![]()
Misschien wilden die mensen niet al te ambitieus overkomen en deden ze dus maar net alsof ze sukkels waren.quote:Want ik als ik verhalen hoorde vroeger waren sommige echt wel dagen bezig om een proefwerk te leren om maar dat 6je te hebben...
Zie hier ligt de oorsprong van het blinde vertrouwen in de overheid. Dit is dus precies waarom school er is. Critical Thinking is uit den boze...Dit is dus waarom falseflags als 911 werken. We zijn door school mindfucked. Conspiracy to ourselfs zo als het boek beschrijftquote:1) The adjustive or adaptive function. Schools are to establish fixed habits of reaction to authority. This, of course, precludes critical judgment completely. It also pretty much destroys the idea that useful or interesting material should be taught, because you can't test for reflexive obedience until you know whether you can make kids learn, and do, foolish and boring things.
quote:Ordinary people send their children to school to get smart, but what modern schooling teaches is dumbness.
[...]
Old-fashioned dumbness used to be simple ignorance; now it is transformed from ignorance into permanent mathematical categories of relative stupidity like "gifted and talented," "mainstream," "special ed." Categories in which learning is rationed for the good of a system of order. Dumb people are no longer merely ignorant. Now they are indoctrinated, their minds conditioned with substantial doses of commercially prepared disinformation dispensed for tranquilizing purposes.
Briljant weer dit ... vraagje Resonancer? Had jezelf al eens eerder in verdiept of googlede je gewoon wat. na aanleiding topic?quote:I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause. I could bring before your attention a line of case studies to illustrate the mutilation of specific individuals—even those who have been apparently privileged as its "gifted and talented.
Kale opschepper.quote:I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause.
nah, niet te veel vrijheid en zweverig gedoequote:
Okay, dan zijn er inderdaad dingen veranderd, ik koos WisA, WisB, Natuurkunde, Scheikunde, Nederlands, Engels en Latijn... anderen kozen voor geschiedenis en Biologie enweetikveelwat...quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:
[..]
nah, niet te veel vrijheid en zweverig gedoe
meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doenwaardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:
[..]
nah, niet te veel vrijheid en zweverig gedoe
meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doenwaardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.
Met het totaalbeleid bereik op je oppervlakkigheid. En niemand weet echt iets. Geen aansluiting op vervolg scholing.
Het is gewoon triest. Welke randebiel in DenHaag heeft deze ongein doorgevoerd? Deze doorvoering bevestig proloog The New Dumbness van me vorige post.
vanaf de derde moet je gaan specialiceren. brugklas en 2e is voor algemene basis .Daar heb je alles.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:56 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.
In de bovenbouw op de middelbare school krijg je een gedeeltelijke specialisatie om je vervolgens op de universiteit of op de HBO verder te specialiseren.
Niks vreemds aan lijkt mij?
heb je bewijzen dan dat er gerommeld wordt met formules...quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja inderdaad, de overheid past met enige regelmaat de basis binas aan om zijn verhalen recht te breien. Dat zoiets niemand opvalt is inderdaad sluitend bewijs voor de stelling dat school mensen dom maakt.
Heb jij bewijs dat er NIET mee gerommeld wordt ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 22:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb je bewijzen dan dat er gerommeld wordt met formules...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |