abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:41:28 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53004472
Kennis van leerling neemt af
quote:
Parate kennis (hoofdrekenen, geschiedkundige feiten, aardrijkskunde, .) verdwijnt. Hoeveel percent 8 op 10 is of 14 op 20, vormt - nog – geen probleem in een tweede graad ASO/TSO. Het probleem begint bij 22 op 30, bij de berekening van de omtrek van een vierkant, en bij "je behaalt 80% voor een vak dat op 40 punten staat, hoeveel punten heb je dan behaald?" is het hek helemaal van de dam.
Overheid en onderwijs
quote:
Zoals bekend, is de waarde van een diploma de laatste jaren drastisch afgenomen. De schuldige is gemakkelijk aan te wijzen: de overheid. Het motief is ook gemakkelijk aan te wijzen: het dom houden van 'het volk'. Voor het motief wordt uiteraard een andere façade aangewend, maar zelfs deze façade is zo corrupt als de pest.

De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben. Het vergt geen genie om te bedenken dat de enige manier om dit te bereiken het verlagen van het niveau is.
Ik ben ook van mening dat het studiehuis en het leren-leren-systeem geen goed doet voor de kennis. Nu blijkt dat een havo scholier in alle vakken wat hij doet examen moet doen (16/17). In mijn ogen krijg je dan veel hapsnap informatie. Weet je nog kant nog wal. Je weet eigenlijk van hele hoop niks.

Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.

Nee ik ben het er wel mee eens dat een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem. Zoals reactie 4 op het overheid-onderwijs verhaal.
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
Het zelfde geld voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.

Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:48:07 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_53004625
het probleem is de groter wordende breezergeneratie Als je kijkt op scholen zul je zien dat er genoeg mensen zijn die wel dingen in twijfel durven te stellen.

Oplossing: breezers harder aanpakken
Long live music.
pi_53004675
ach, later moet er toch weer de nieuwe generatie kanslozen komen, net als dat er overal een nieuwe generatie van komt.
pi_53004694
Die 2e bron is nogal dubieus. Daarnaast geloof ik niet dat de breezergeneratie iets onderdoet voor de generatie van pak hem beet 30 jaar geleden.
pi_53004877
Simpelweg een kwestie van een verkeerd leerplan. Men poogt altijd het onderwijs te verbeteren en daar heeft men jammerlijk gefaald. Echter een vooropgezet plan om ons willoze slaven van het systeem te maken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53004977
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
Ben benieuwd of mensen nog andere steekhoudende "onderwijs maakt dom"- artikelen kunnen vinden. Laatst las ik dat het doelbewust gebeurd in Amerika ... maar kan de link niet meer terughalen. stom ik had het ook moeten bookmarken.
quote:
First, though, we must wake up to what our schools really are: laboratories of experimentation on young minds, drill centers for the habits and attitudes that corporate society demands. Mandatory education serves children only incidentally; its real purpose is to turn them into servants.

http://www.johntaylorgatto.com/hp/frames.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53006044
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:07:47 #8
52357 Lambiekje
pi_53006772
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:39 schreef ElectricEye het volgende:
Zelfs hiervan weet ons lokale alu-hoedje nog een NWO-achtig verhaal te maken!
Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:48:37 #9
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53007768
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53007888
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt
Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
quote:
Het zelfde geldt voor wetenschappelijk onderzoek. Allemaal papagaaienonderzoeken.
Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
quote:
Er wordt al gezegd dat een gemiddelde Franse scholier beter Engels beheerst dan dat wij doen.
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:22:37 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53008515
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je lacht erom maar in me quest naar info over 911, Chemtrails ben ik wel gestuit op "school > dom". Laatst zag ik op een andere forum een reactie waar ook weer school>dom wordt aangehaald. Ik dacht misschien is het aardig om een topic hier te openen er over. Ik vind het nogal wat. School er is om ons dom te maken. Of in ieder geval zo dat we goed kunnen papagaaien en slaafs zijn als we eenmaal school hebben verlaten ...
Waar baseer jij je logica op?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_53008647
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:28:28 #13
52357 Lambiekje
pi_53008697
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:
Bovendien, Lambiekje, die zaken wier teloorgang jij betreurt heb je allemaal op school geleerd.
Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
pi_53008786
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Daarom kun je ook niemand vertrouwen behalve jezelf ....
Dat is jouw wereldbeschouwing?
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:31:21 #15
52357 Lambiekje
pi_53008822
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een afzichtelijke taalfouten! Geen wonder dat die vent een hekel heeft aan onderwijs.
[..]

Ik weet dat volgens iteejer alles is toegestaan, maar zou je dit wat diepgravender kunnen betogen?
[..]
Aids-onderzoeken : miljarden. En het is niets meer dan gebakken lucht
aspartaam-onderzoeken: gezond: Financierder is producent zelf
911 onderzoek: grootste farce wat er ooit is afgeleverd.
quote:
Weer zo'n onduidelijke formulering. Wie beweert dat, op welk onderzoek beroept hij zich, en wie zijn ''wij''? Ik heb Franse academici horen worstelen met Engels van brugklasniveau.
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:41:09 #16
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53009104
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
quote:
Ons Engels is nog al belabberd omdat we onze zinsconstructies en uitdrukkingen mee vertalen.
Wie is 'ons' ?
Onikaan ni ov dovah
pi_53009181
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]
Volgens jou, althans.
quote:
Kun je een voorbeeld geven dat niet van een veertigjarige bestuurder afkomstig is?
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:07 #18
52357 Lambiekje
pi_53010030
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je niet kan onderbouwen... Dat werkt niet bijster goed als onderbouwing.
[..]

Wie is 'ons' ?
het klootjesvolk en onze leiders, die echt beschamend dingen verkondigen....
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:18:53 #19
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53010047
tvp
thuis maar s doorlezen allemaal
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:19:01 #20
693 ChOas
pi_53010051
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:48 schreef ChOas het volgende:
Heb je zelf op school gezeten of een opleiding gedaan, TS ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53010168
Wat mij betreft mogen ze het hele studiepunten systeem terug draaien.
Gewoon weer in de schoolbanken leerstof stampen en aan het eind examens.

Doe nu HBO en ik begin steeds meer te vinden dat er vroeger veel meer leerstof werd overgedragen aan de leerlingen.

Nu is het vaak een beetje aanklooien en een 5,5 je halen, je hebt geen examens dus effe leren voor je 5,5 vak halen, klaar. Maar na een paar maanden ben je alles (of iig een groot deel) weer vergeten
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:24:08 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010196
Dubbel, dat jongeren steeds minder leren heeft wel tot gevolg dat ze steeds minder kunnen communiceren en alles met geweld schijnen op te lossen, niet meer hun ouders respecteren en wel even "doen waar ze zin in hebben"

Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.

Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:26:20 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53010250
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.

Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:28:25 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010309
Moet wel zeggen dat ik de lesstof ook niet meer vertrouw, ik heb het dus niet over de huidige lesstof maar over lesstof uit universiteiten, hoogstaande filosofische lesstof en uitgebreide theorie van zaken die er toe doen, en niet economie en media.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:31:08 #26
52357 Lambiekje
pi_53010379
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

[..]
heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:32:48 #27
693 ChOas
pi_53010418
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb gewoon HAVO doorlopen en heb hbo informatica op zak. Ik heb dus weldegelijk mezelf onderworpen aan het systeem....
Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:34:14 #28
52357 Lambiekje
pi_53010460
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je je eigen gebruik van nederlands wel eens gezien?
Ben trouwens blij dat ik blijkbaar niet bij die groepen hoor.

Edit: een paar voorbeelden zouden trouwens fijn zijn.
op fora en chat gebruik je anders nederlands dan dat je doet voor een sollicitatie, publicatie of Nationaal dictee (gemiddeld altijd zo rond 24 fout slecht wil ik het niet noemen). Afkortingen, engelse termen alles doorelkaar op het fora.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:05 #29
52357 Lambiekje
pi_53010642
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Maar op jou hebben 'ze' geen invloed gehad ?
jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.
Ik had geen twijfels over bovenstaande zaken. Volkskrant meldt het niet. TV meldt het niet. Dus het is er niet. Daar ben ik wel van terug gekomen. OYM heeft mooie links gegeven waar je wel een fair beeld krijgt van hoe zaken echt in elkaar steken...
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:43:33 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010699
Kappen met gezemel op de persoon, reageer eens op mijn posts.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:47:31 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53010804
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jawel .. ik heb me ogen pas echt open gedaan sinds 2003/4, LC video. Niet dat dat de werkelijkheid is.. maar toch. Oke JFK kende ik wel maar dacht dat is jaren 60 gelul. Nu zal men wel eerlijk en netjes zijn. Hoe netter in pak hoe vuiler aan de binnenkant. Als je met 911 verdiept, beland je vanzelf in wo2, chemtrails, aids, ufos, geld, olie. al het verderf/doofpotten op aarde.
Ik had geen twijfels over bovenstaande zaken. Volkskrant meldt het niet. TV meldt het niet. Dus het is er niet. Daar ben ik wel van terug gekomen. OYM heeft mooie links gegeven waar je wel een fair beeld krijgt van hoe zaken echt in elkaar steken...
Dan heb ik medelijden met je dat je nu zo'n verneukt beeld hebt...
Trouwens, als het 1 keer aangepast is dan zou dat ook een 2de keer moeten kunnen. Wat zou daar voor nodig zijn?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:50:11 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010870
Is er een "goed" beeld dan tuinhek? Laat die jongen eens in zijn waarde en discuseer op de filosofie of de argumenten niet op de persoon.
pi_53010884
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Kappen met gezemel op de persoon, reageer eens op mijn posts.
Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?
pi_53010908
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En op basis waarvan matig jij je dan een oordeel aan over complexe historische, biologische en fysische kwesties?
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:54:18 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53010949
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dit riekt naar indoctrinatie. Mag ik misschien met behulp van therapie mijn eigen programma bepalen?
Niet in deze context, je komt met je eigen kijk of argumenten om de OP onderuit te halen, niet de ts op de persoon aan te vallen, daar is dit topic duidelijk niet voor bedoeld, je bent altijd vrij om een topic in KLB te openen waarin je de TS volledig persoonlijk probeert af te breken.

Succes.
pi_53011472
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:24 schreef BaajGuardian het volgende:

Aan de andere kant vind ik dat scholing in deze tijd pure indoctrinatie is, men wordt aangeleert ergens in te passen, niet alles te ontstijgen, educatie schept geen vooruitgang maar enkel werkkracht.
Iets dat voor de nieuwetijdskinderen tegennatuurlijk aanvoelt, te werken voor corporaties.
Gister zag ik op het nieuws wat ik voordat ik ging slapen nog even keek dat de politiek weer wil dat mensen langer en harder gaan werken voor de economie, ik vertaal dat als "andere mensen moeten langer en harder werken, voor onze pegels" Het hele volk moet maar zwoegen voor iets dat het volk zelf nieteens in handen krijgt maar doorgesluist word naar de grote bedrijfen. Dit is geen gezond perspectief voor kinderen om naartoe te leren.

Een hervorming van onderwijs naar model van universiteiten lijkt mij het beste.
Geef kinderen een bibliotheek aan informatie en laat ze zelf hun programma samenstellen door middel van therapie, kom erachter wat een kind nu precies zelf wilt leren en leg het niet dingen op om in de maatschappelijke buis te passen.
Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.
Maar het hangt vooral van jezelf af, sommige mensen hebben inzicht en creativiteit aangeboren, anderen hebben het niet en willen het ook niet leren. Voor de eerste groep is het belangrijk om zich te ontwikkelen en hun eigen weg te kiezen, ongeveer zoals bij de grieken de retorische scholen. De tweede groep zal eerder tevreden zijn met standaardwerk en duidelijke regels.
En inderdaad, je moet beginnen bij kinderen, zoeken wat echt bij ze past. Maar dat gebeurt volgens mij steeds meer
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:19:07 #37
693 ChOas
pi_53011580
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:15 schreef cikolata het volgende:

[..]

Juist in deze tijd en juist in Nederland wordt geleerd dat je zelf moet denken. En je hebt hier heel veel mogelijkheden om je eigen weg te kiezen, veel meer dan 50 jaar geleden en veel meer dan in de meeste andere landen.
Maar het hangt vooral van jezelf af, sommige mensen hebben inzicht en creativiteit aangeboren, anderen hebben het niet en willen het ook niet leren. Voor de eerste groep is het belangrijk om zich te ontwikkelen en hun eigen weg te kiezen, ongeveer zoals bij de grieken de retorische scholen. De tweede groep zal eerder tevreden zijn met standaardwerk en duidelijke regels.
En inderdaad, je moet beginnen bij kinderen, zoeken wat echt bij ze past. Maar dat gebeurt volgens mij steeds meer
Rudolf Steiner FTW

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:54:54 #38
52357 Lambiekje
pi_53013768
Omdat ik nog al veel topics open over van alles en nog wat. Waarom moet zelfs dit topic op de man.?

Ik wil gewoon een discussie starten over het waarom zitten we op school. En waarom dat 70% van onze wakkere tijd.
aangezien je savonds ook nog moet zwoegen. Geen wonder dat kinderen dik worden. Tientallen vakken en stapels huiswerk. Enig sportbeoefening of creative hobbies is er niet bij. Of je moet een wonderkind zijn. Want ik als ik verhalen hoorde vroeger waren sommige echt wel dagen bezig om een proefwerk te leren om maar dat 6je te hebben...

Als ik zo kijk naar een vrijeschool. Dan krijg je breed scala aan afwijkend lesmateriaal. Filosophie, Cultuur, Muziek/Film.
Op een reguliere school is dat taboe. Het rijk wil dat soort scholen in perken. Ik weet het omdat me broertje de laatst 3 jaar op die school heeft vertoefd. VWO geslaagd Oke er was bijscholing duits en frans nodig. Het zit hem dus echt in motivatie en lesaanbod.?
Ik wou dat ik vrije school had gehad.... veel bredere kennismaking met cultuur,kunst, literatuur, film. Als we toch verplicht worden tot deelname school.

Het is toch van de zotte dat je meteen geschorst wordt als je een dagje spijbelt. En zware boetes voor ouders. Kom op. Voor mijj is dat ook een indicatie dat we tot slaven dienen te worden opgeleid.Oke als je je gaat misdragen in winkelcentrum tijdens zo'n spijbeldag dat is iets anders...als je een dag als Ferris Bueler dat moet echt wel kunnen eens in de tijd.

Ik heb school ook eigenlijk als een gevangenis gezien, een noodzakelijk kwaad. En heel veel zaken vond ik totaal nonsens dat je dat moest leren.
pi_53013935
Is er enige concrete aanwijzing dat Vrije Scholen de creativiteit stimuleren?
Je moet trouwens ook wel een wonderkind zijn, wil je zonder gezwoeg een ''creatieve hobby'' kunnen uitoefenen, en zelfs dan komt er een ongehoord aantal uren oefening aan te pas.
pi_53013988
quote:
Want ik als ik verhalen hoorde vroeger waren sommige echt wel dagen bezig om een proefwerk te leren om maar dat 6je te hebben...
Misschien wilden die mensen niet al te ambitieus overkomen en deden ze dus maar net alsof ze sukkels waren.
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:27:11 #41
52357 Lambiekje
pi_53014467
van de link van Resonancer...
quote:
1) The adjustive or adaptive function. Schools are to establish fixed habits of reaction to authority. This, of course, precludes critical judgment completely. It also pretty much destroys the idea that useful or interesting material should be taught, because you can't test for reflexive obedience until you know whether you can make kids learn, and do, foolish and boring things.
Zie hier ligt de oorsprong van het blinde vertrouwen in de overheid. Dit is dus precies waarom school er is. Critical Thinking is uit den boze...Dit is dus waarom falseflags als 911 werken. We zijn door school mindfucked. Conspiracy to ourselfs zo als het boek beschrijft

Als je rond klikt dan is het een onderdeel van geheel boek:
Underground History of American Education

Proloog F
quote:
Ordinary people send their children to school to get smart, but what modern schooling teaches is dumbness.
[...]
Old-fashioned dumbness used to be simple ignorance; now it is transformed from ignorance into permanent mathematical categories of relative stupidity like "gifted and talented," "mainstream," "special ed." Categories in which learning is rationed for the good of a system of order. Dumb people are no longer merely ignorant. Now they are indoctrinated, their minds conditioned with substantial doses of commercially prepared disinformation dispensed for tranquilizing purposes.

Hier chapter 15: Psychopathic Programming
quote:
I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause. I could bring before your attention a line of case studies to illustrate the mutilation of specific individuals—even those who have been apparently privileged as its "gifted and talented.
Briljant weer dit ... vraagje Resonancer? Had jezelf al eens eerder in verdiept of googlede je gewoon wat. na aanleiding topic?

Als ik zo wat teksten lees, dan is het boek bloedserieus dat school meer kapot maakt dan ons lief is....

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 07-09-2007 21:51:41 ]
pi_53014675
quote:
I could regale you with mountains of statistics to illustrate the damage schools cause.
Kale opschepper.
pi_53015717
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:19 schreef ChOas het volgende:

[..]

Rudolf Steiner FTW
nah, niet te veel vrijheid en zweverig gedoe
meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doen waardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:42:27 #44
693 ChOas
pi_53016375
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:

[..]

meer op een praktische manier kijken hoe je het beste in mensen naar voren kunt halen ipv iedereen hetzelfde programma geven
sommige mensen zijn beter in talen, sommige in wiskunde, anderen kunnen goed met hun handen werken. maar ja, je moet toch 15 verschillende vakken doen (zelfs in de bovenbouw vwo) dus kun je je niet concentreren op de dingen waar je echt goed in bent of die je echt wil doen.
en dan gaan de meesten ook maar algemene blabla studies doen waardoor minder mensen echt inhoudelijke kennis hebben.
Okay, dan zijn er inderdaad dingen veranderd, ik koos WisA, WisB, Natuurkunde, Scheikunde, Nederlands, Engels en Latijn... anderen kozen voor geschiedenis en Biologie enweetikveelwat...

Doet er niet toe, wat er wel enig (naar mijn mening) toe doet is dat ik hier halve beweringen lees dat dat allemaal onzin is en dat we maar een zooi mensen op het Internet moeten geloven.
Toch heb ik mijn verdere studies dingen geleerd waarop ik een theorie kon bouwen en deze kon toetsen aan de werkelijkheid en mijn bevindingen bleken te kloppen.

Wat ik heb geleerd in school is hoe zelf te onderzoeken en beweringen toetsen, niet zomaar aannemen wat er gezegd wordt (niet door de regering of wie dan ook)

Ik heb zelf bijlessen gegeven en heb vrienden die leraar zijn. Er lijkt weinig veranderd te zijn m.b.t. onderwijs (behalve een totaal gebrek aan respect voor leraren, maar dat terzijde).

Ik ben het gedeeltelijk met jou eens, ik ben het volkomen oneens met de manier van vraagstellen/stelling in de topcititel.

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 21:50:21 #45
52357 Lambiekje
pi_53016615
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:18 schreef cikolata het volgende:

[..]

Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.
Met het totaalbeleid bereik op je oppervlakkigheid. En niemand weet echt iets. Geen aansluiting op vervolg scholing.
Het is gewoon triest. Welke randebiel in DenHaag heeft deze ongein doorgevoerd? Deze doorvoering bevestigd proloog The New Dumbness
pi_53016805
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar wat is de grondslag dat ieder leerling het zelfde kennis moet hebben 15 vakken voor iedereen. dat is gewoon RONDUIT bespottelijk. De een is goed in Frans, de ander in WisB en weer een ander goed in geschiedenis.
Met het totaalbeleid bereik op je oppervlakkigheid. En niemand weet echt iets. Geen aansluiting op vervolg scholing.
Het is gewoon triest. Welke randebiel in DenHaag heeft deze ongein doorgevoerd? Deze doorvoering bevestig proloog The New Dumbness van me vorige post.
Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.
In de bovenbouw op de middelbare school krijg je een gedeeltelijke specialisatie om je vervolgens op de universiteit of op de HBO verder te specialiseren.
Niks vreemds aan lijkt mij?
pi_53016899
Ja inderdaad, de overheid past met enige regelmaat de basis binas aan om zijn verhalen recht te breien. Dat zoiets niemand opvalt is inderdaad sluitend bewijs voor de stelling dat school mensen dom maakt.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:34:08 #48
52357 Lambiekje
pi_53017854
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je kan niet van een kind van 12 verwachten dat hij/zij al een richting kan gaan kiezen en zich op die manier gaat specialiseren. Daarnaast is eht grote aantal vakken ook van belang voor de algemene ontwikkeling. Dat je wat weet over de wereld, talen, wiskunde etc.
In de bovenbouw op de middelbare school krijg je een gedeeltelijke specialisatie om je vervolgens op de universiteit of op de HBO verder te specialiseren.
Niks vreemds aan lijkt mij?
vanaf de derde moet je gaan specialiceren. brugklas en 2e is voor algemene basis .Daar heb je alles.
Ik vond het al raar dat je als je WisB en nat. wilde dan moest je of Frans of Economie er bij hebben. Ik vond het keuze pakket belachelijk.

Je bent toch ook wel mee eens dat iemand die geschiedenis en frans niet ligt ongelovelijk zit te zwoegen om die vakken ook te halen en daarmee je wis en Nat. verwaarloosd. Je krijgt gewoon beroerd slecht opgeleide mensen. Het is gewoon echt slect.. Ik ben verbaasd over wat voor nonsense tegenwoordig gegeven wordt als ik de schoolboeken zie van me nichtje (17).
UV klagen toch dat er belabberde stunten komen .. totaal geen wis en nat. kennis. Nergens is iemand goed in. Oppervlakkig gelul dat is het..
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:35:13 #49
52357 Lambiekje
pi_53017888
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja inderdaad, de overheid past met enige regelmaat de basis binas aan om zijn verhalen recht te breien. Dat zoiets niemand opvalt is inderdaad sluitend bewijs voor de stelling dat school mensen dom maakt.
heb je bewijzen dan dat er gerommeld wordt met formules...
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:11:18 #50
693 ChOas
pi_53018959
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heb je bewijzen dan dat er gerommeld wordt met formules...
Heb jij bewijs dat er NIET mee gerommeld wordt ?

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')