abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 01:54:12 #161
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53022462
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:40 schreef milagro het volgende:

[..]

je mist totaal het punt.
ze zullen wel meer gechecked hebben , hè, ms ze even wakker gemaakt en ze weer laten slapen, weetikveel, ze zullen dus niet enkel afgegaan zijn op de ademhaling, heck, het zijn artsen.

die moeder heeft zat tijd gehad te doen wat ze moest doen om zeker te weten dat alles goed was met de tweeling ( aannemende dat zij de dader is, al dan niet samen met manlief) om daarna pas te gillen dat haar kind vermist is.
bovendien ms is bij het eerdere checken vd kids enkel Madeline wakker geworden, en heeft ze haar nog een pilletje gegeven, omdat ze haar dinertje in het water zag vallen en wist ze dus waarom Madeline dood bleef en ze zich over die andere twee geen zorgen hoefde te maken, want die hadden geen dubbele dosis gehad.
het kan allemaal.

dan komen de mensen, die zien 2 kindjes slapen, maken ms een opmerking "goh, die slapen gewoon overal doorheen" ouders reageren "ja, ze slapen altijd zo vast, komt nu wel goed uit" en klaar.
ouders waren totaal niet verdacht, kind is net weg, complete hektiek, iedereen richt zich op Madeline.

ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar dat die 2 kinderen door ALLES heensliepen is bizar en zo niet onmogelijk.
wat wel mogelijk is dat dat bizarre in de hektiek de betrokkenen ontgaan is, je richt je op het zoeken naar het meisje, je richt je op de ouders, niet op slapende kindjes die volgens de ouders dus gewoon lekker slapen.

maar evenzogoed kan ze het kind gewoon eenklap verkocht hebben omdat het niet wilde slapen.... maar ook dan blijft het bizar dat met alle heisa en herrie er TWEE kinderen finaal door alles heen sliepen.
Ik begrijp best dat het bizar is dat die kinderen door alles heen sliepen, maar als artsen wisten ze dat dit:
a) als abnormaal opgevat zou worden en ergo verdacht
b) levensgevaarlijk was en ze ze zeker niet even wakker konden maken en dat ze dan weer door sliepen. Fat chance dat ze alsnog weg zouden kunnen zakken. Als arts weet je dat.

Maar goed, mensen die zeggen dat je 'totaal het punt' mist terwijl ze zelf wat leesproblemen hebben zijn het niet waard om mee te discussieren. Klets rustig verder zonder mij.
Here we are now, entertain us.
pi_53022614
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat het bizar is dat die kinderen door alles heen sliepen, maar als artsen wisten ze dat dit:
a) als abnormaal opgevat zou worden en ergo verdacht
b) levensgevaarlijk was en ze ze zeker niet even wakker konden maken en dat ze dan weer door sliepen. Fat chance dat ze alsnog weg zouden kunnen zakken. Als arts weet je dat.

Maar goed, mensen die zeggen dat je 'totaal het punt' mist terwijl ze zelf wat leesproblemen hebben zijn het niet waard om mee te discussieren. Klets rustig verder zonder mij.
jezus man, ms hebben ze die Madeline wel een hogere dosis gegeven, zeg ik toch?
en wisten ze daarom dat die andere twee okay waren , want die hadden beiden maar een half pilletje gehad, genoeg om door te slapen, veel te weinig om gevaarlijk te zijn.
dus konden ze hen gewoon weer terug in bedje leggen, zonder angst voor wegzakken, want er was bij hen op zeker geen sprake van een overdosis, enkel bij Madeline, omdat die op 1 pil toch nog wakker werd.

ms hebben ze de twee wakker gemaakt eerst, om te checken, en zijn ze na een minuutje of tien weer gaan slapen, en hebben ze toen pas alarm geslagen.
we weten totaal niet wanneer die moeder dat kind dood/ weg heeft aangetroffen, het is enkel haar woord dat we hebben dat het bij de laatste check was.
voor het zelfde geld trof ze het kind bij de eerste check al dood aan, heeft ze toen een en ander geregeld, ms toen die andere twee wakker gemaakt, en zijn die daarna weer gaan slapen, om na een half uur weer te checken en dan te doen of ze dan pas Madeline niet aantrof .

er is dus ms een hele logische reden waarom ze met een gerust hart die kids konden laten slapen, en er was voor de omgeving geen enkele reden toen nog om de ouders te verdenken van wat dan ook, om niet te geloven dat Madeline ontvoerd (of desnoods weggelopen) was, om aan te nemen dat die andere kids in een halve coma lagen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53022637
uitgebreide artikelen in The Daily Mail:
quote:
The McCanns have been under round-the-clock surveillance by Portuguese police for more than a month, it emerged.

The covert operation was launched after suspicions grew that they could be linked to the disappearance of their daughter.

Intimate conversations between the pair have been secretly listened to and their movements tracked by investigators.

A British source added: "After a slow start, the police inquiry is a lot more focused and professional.

"There is a great deal of co-operation between the Portuguese and British police. There are likely to be further dramatic developments in the next few days.

"A lot of people will be surprised by what else is going to come out."

Dozens of British detectives have been drafted into the inquiry in recent weeks. Sources said 55 officers were now working on the case.

It is believed they are carrying out urgent inquiries on behalf of the Portuguese police into the background of the McCanns.

Investigators want to learn more about the state of their marriage, their relationship and whether either of them are prone to losing their temper.

It can also be revealed that Portuguese police have been deliberately leaking details of their inquiry to local media as part of an investigative strategy to put more pressure on the McCanns in recent weeks.
http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480630

17 vragen voor Kate:

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480660

de drie uren voor dat Maddie 'vermist werd':

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480632

(WTF)
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53022642
Oh god de CSI:FoK! en GTST dames hier zijn aan het speculeren geslagen hoor
pi_53022683
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:07 schreef Xith het volgende:
Oh god de CSI:FoK! en GTST dames hier zijn aan het speculeren geslagen hoor
oh god, je ergeren maar wel alles lezen, hoor
pi_53022700
trouwens, de ouders waren toch ook met een vriend daar?
is zijn kamer eigenlijk doorzocht?
het zal wel, maar lees ik er overheen?
pi_53022743
wordt die tweeling niet ergens opgevangen.
moet de portugese kinderbescherming die tweeling nu niet direct bij de twee verdachte ouders weghalen.
of zit die tweeling in engeland?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53022767
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:15 schreef Caesu het volgende:
wordt die tweeling niet ergens opgevangen.
moet de portugese kinderbescherming die tweeling nu niet directe bij de twee verdachte ouders weghalen.
of zit die tweeling in engeland?
er zijn vrienden daar van hun, die zullen de kids wel opgevangen hebben.
maar de ouders zitten niet vast nog, dus kunnen vooralsnog gewoon terug naar het hotel.
pi_53022827
ja daarom, is het wel safe als de (van moord/doodslag...?) verdachte ouders nog bij hun tweeling mag worden gelaten.
een kat in het nauw maakt rare sprongen. zo beginnen ze een gijzelingsactie bijv.
tijdelijk uit ouderlijke macht ontzet o.i.d., zullen ze ook wel in portugal hebben.
pi_53022869
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:23 schreef Caesu het volgende:
ja daarom, is het wel safe als de (van moord/doodslag...?) verdachte ouders nog bij hun tweeling mag worden gelaten.
een kat in het nauw maakt rare sprongen. zo beginnen ze een gijzelingsactie bijv.
tijdelijk uit ouderlijke macht ontzet o.i.d., zullen ze ook wel in portugal hebben.
dat is idd wel iets, ja, maar ik neem aan dat die ouders niet alleen meer zijn nu, er wel iemand bij is, en idd ms ook die kinderen wel weg zijn, bij vrienden.

ik lees in jouw linkje dat Madeline rond halverwege de middag nog gezien is, maar daarna niet meer.
ms is ze dus veel eerder al vermoord, al dan niet per ongeluk, hebben de ouders een en ander geregeld, volgens jouw link hadden ze drie uur de tijd dan in principe, hebben de tweeling een pilletje gegeven, opdat ze lekker doorslapen, en zijn toen gaan eten met vrienden om daar dan de hele show van effe de kids checken op te voeren.

dat zou ook nog kunnen en verklaren waarom ze zich geen enkele zorgen maakten over het welzijn van de stug doorslapende tweeling.
  zaterdag 8 september 2007 @ 02:36:14 #171
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_53022921
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:00 schreef N.icka het volgende:
Eigenlijk is er niets vreemds aan , tuurlijk zijn de ouders ook verdacht , zij zijn de laatste die haar levend hebben gezien. Het zou eerder raar zijn als ze niet verdacht zouden zijn

Het wil nog niet zeggen dat ze ook schuldig zijn
op de VRT kwam vandaag gerechtspleiter Jef Vermassen die onderzoek gedaan heeft naar kindermoorden vertellen dat er niet enkel ouders zijn die hun kinderen vermoorden, maar dat zelfs in de meerderheid van de gevallen van een vermoord kind uiteindelijk de moeder de daderes blijkt te zijn. Ook al ontkennen ook nog eens de meerderheid van die dader-moeders dat bij aanvang van het onderzoek ... In feite zijn de ouders bij zo'n onderzoek zelfs niet "een verdachte" maar horen ze de "eerste verdachte" te zijn. Statistisch gezien is de kans dat gelijk welk vermoord/vermist kind omgebracht is door de ouders gewoon groter dan dat het omgebracht is door een wildvreemde ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_53022943
Het blijft een raar verhaal... Ik denk toch steeds meer dat de ouders verantwoordlijk zijn
  zaterdag 8 september 2007 @ 03:25:28 #173
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_53023237
Wat een thriller. Get Spielberg on the case.
pi_53024115
Het kan ook nog zijn dat de tweeling iets anders heeft gekregen dan Maddie.

Ik bedoel hun alibi moest wel kloppen natuurlijk. De tweeling was misschien ook onrustiger dan anders, ivm alle gebeurtenissen eerder die dag.

's middags hebben ze alles voorbereid. Lijk verstopt. Er schijnen genoeg plekken te zijn daar waar nooit iemand komt.

De tweeling moest slapen, omdat ze uit eten moesten..
Tenslotte zou Maddie tijdens hun eten ontvoerd worden..
In iedergeval strookt dat met het feit dat er geen angst was dat er iets zou zijn met de tweeling...
pi_53024136
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:24 schreef cpcpb het volgende:
Het kan ook nog zijn dat de tweeling iets anders heeft gekregen dan Maddie.

Ik bedoel hun alibi moest wel kloppen natuurlijk. De tweeling was misschien ook onrustiger dan anders, ivm alle gebeurtenissen eerder die dag.

's middags hebben ze alles voorbereid. Lijk verstopt. Er schijnen genoeg plekken te zijn daar waar nooit iemand komt.

De tweeling moest slapen, omdat ze uit eten moesten..
Tenslotte zou Maddie tijdens hun eten ontvoerd worden..
In iedergeval strookt dat met het feit dat er geen angst was dat er iets zou zijn met de tweeling...
precies.
maddie heeft ms wel helemaal niets gekregen, is ms doodgebleven na een klap of zo.
pi_53024169
Sjongejonge, bij sommige mensen gaan de speculaties wel erg ver.

Heb geen idee meer van wat nu waar is en wat niet, sommige berichten spreken over dat de ouders alleen worden ondervraagd en andere berichten spreken al over dat de moeder het kinderlijkje heeft verborgen enz. En dat van die bloedsporen in hun huurauto, is dat nu waar of ook een vage 'roddel'?
pi_53024182
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sjongejonge, bij sommige mensen gaan de speculaties wel erg ver.

Heb geen idee meer van wat nu waar is en wat niet, sommige berichten spreken over dat de ouders alleen worden ondervraagd en andere berichten spreken al over dat de moeder het kinderlijkje heeft verborgen enz. En dat van die bloedsporen in hun huurauto, is dat nu waar of ook een vage 'roddel'?
dat is waar, Brits forensisch lab heeft dat onderzoek gedaan, dus lijkt we toch wel betrouwbaar.
bloedsporen in auto en op de kleding van moeder....plus een 'lijkenlucht' en een inconstistent verhaal en dat was het dan.
pi_53024228
+ gedragsdeskundigen die unaniem zeggen dat er een vermoeden is dat de ouders er meer van weten..
+ privedtectives die met de conclusie komen..
pi_53024247
Zo gaat het ook he..

Je begint met theorieen, wat 'kan' er gebeurt zijn..
Uiteindelijk vallen er af, of worden anderen aannemelijker..
Er is maar een manier om de oplossing te vinden..
Proberen te verzinnen hoe het gebeurt kan zijn en dat onderzoeken..
pi_53024253
ik ben alleen bang dat het niet toch niet echt bewezen kan worden zolang het lichaampje niet gevonden wordt, en als de ouders niet doorslaan , en volgens mij gaan ze dat ms wel niet doen omdat ze echt in hun eigen leugens zijn gaan geloven,niet kunnen accepteren wat ze gedaan hebben, per ongeluk of niet.

als je iets zo verdringt, kun je ook overtuigend overkomen in je verdriet, want je liegt voor je gevoel niet.
pi_53024289
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:45 schreef milagro het volgende:
ik ben alleen bang dat het niet toch niet echt bewezen kan worden zolang het lichaampje niet gevonden wordt, en als de ouders niet doorslaan , en volgens mij gaan ze dat ms wel niet doen omdat ze echt in hun eigen leugens zijn gaan geloven,niet kunnen accepteren wat ze gedaan hebben, per ongeluk of niet.

als je iets zo verdringt, kun je ook overtuigend overkomen in je verdriet, want je liegt voor je gevoel niet.
Denk dat als je er een paar gedragstherapeuten of psychiaters op zet die daar wel doorheen prikken.
pi_53024290
Wederom een vriend van de McCann's meldt op de BBC dat het stel nu geen plannen heeft Portugal te verlaten todat hun naam gezuiverd is en Madeleine gevonden. Zouden ze hiermee de rechter vóór willen zijn want alleen hij/zij kan bepalen of ze land mogen verlaten, nu ze formeel verdacht zijn.

Ondertussen hoor je iedereen (niemand uitgezonderd) in hun naaste omgeving, familie en vrienden, hoe belachelijk dit alles is, dat Kate en Gerry absoluut onschuldig zijn en dat de aandacht moet worden gericht op het vinden van Madeleine. Dat kan een dramatiek op zich zijn. De McCann's zullen vast wel weten hoe men over hen denkt, en ze zullen over het algemeen best goede ouders zijn geweest, behalve toen ze in Portugal waren. Teveel keren de kids alleen gelaten, misschien wat drugs gegeven (mogelijke meerdere keren), een verkeerd gevallen oplawaai aan Maddie. En dan gaat het dus mis. Dát is volgens mij de enige reden waarop dat hele circus is opgezet, niet om hun reputatie als artsen. Maar de jarenlange vriendschappen en de hechte familiebanden zullen als bakstenen om hun nek hebben gehangen en nog steeds. Het plaatje wat iedereen van hun heeft moet tot elke prijs in tact worden gehouden. De gedachte dat ze opeens met nadere andere ogen zullen worden bekeken is te erg én de gedachte wát ze ook hen hebben aangedaan idem dito. Wat is dat een afschuwelijk scenario, als deze theorie enige waarheid bevat. Waarom anders staat de familie en vele vele vrienden zo pal achter de McCann's, omdat ze in potentie kennelijk leuke aardige mensen zijn, zo kennen ze de McCann's al jaren, maar opeens ging er dus iets ernstigs mis.

Overigens meldde iemand op eenvandaag ook nog gisteravond dat omwoners van het apartement al langer hadden geklaagd over het langdurig huilen/schreeuwen van Madeleine en dat hadden gemeld aan de beheerder van het vakantieoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 08-09-2007 11:50:57 ]
pi_53024330
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Denk dat als je er een paar gedragstherapeuten of psychiaters op zet die daar wel doorheen prikken.
ja, denk je?
soms niet, dat bewijzen TBSers met verlof wel die bij de eerste vrije dag meteen weer toeslaan.

maar dan nog, er is geen hard bewijs, althans, ik lees er nog niets over.
het wordt denk ik nog lastig als ze niet bekennen en er geen lijk is.
pi_53024464
Ook dit verhaal in de telegraaf is opmerkelijk maar ook weer logisch gezien de McCann's populariteit onder familie en vrienden, wat ik eerder postte: "Voor de Amsterdamse cardioloog Aernout Beek, een van de beste vrienden van het Britse echtpaar Gerry en Kate McCann, is het bizarre nieuws vanuit Portugal een aanfluiting. Zelfs nu dat nieuws afkomstig is van het rechercheteam dat de verdwijning van de kleine Maddy (4) onderzoekt. " Ik ken de McCanns al jaren en er is maar één reactie mogelijk" , vervolgt de Amsterdamse arts, die in ons land samen met Gerry McCann in het VU-ziekenhuis werkte en onderzoek verrichtte, "dit is echt je reinste flauwekul. Ik heb geen honderd, geen tweehonderd maar duizend procent vertrouwen in mijn vrienden. Kate heeft Maddy niet vermoord. Ik heb mijn vrienden bezocht in Portugal, ik heb Kate en Gerry ontmoet toen ze onlangs even hier in Nederland waren: Kate hing minutenlang compleet kapot tegen me aan. 'Ik wil haar terug, ik wil haar terug, ik wil haar terug', snikte ze onophoudelijk. Haar verdriet en haar pijn waren oprecht. Ik moet er niet aan denken wat deze mensen nu weer moeten doormaken." De rest op telegraaf.nl
pi_53024488
ja, die verklaringen van vrienden en famile, logisch dat die het niet kunnen en willen geloven en pal achter hun staan, zou ik ook doen, tot het tegendeel keihard bewezen is, en er geen ontkennen meer aan is.
pi_53024564
En keihard snikkend tegen iemand aanbrullen dat je d'r terugwil kan ook als je zelf schuldig bent aan haar dood, uiteraard zullen pijn en verdriet echt zijn geweest.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_53024669
Familie/vrienden willen maar wat graag deze fabel in stand houden. Mensen geven nou eenmaal niet graag toe dat ze fout zitten.. En zullen alle dingen aanpakken om zichzelf gelijk te geven. (hun visie in stand te houden)

(Heet dat geen tunnelvisie?)

Dan daarbij is het het veiligst om achter Kate en Gerry te blijven staan.. Stel dat een iemand zijn twijfels uitspreekt.. Hoe reageert de rest?

Heel technisch gezien is het natuurlijk vreemd om: bloedsporen/ lijkgeur ed aan de kant te schuiven, omdat het bij de ouders gevonden wordt. (Onder het mom van.. Nee dat kan niet want, ze zijn zo zielig/aardig..

Als deze sporen bij anderen (Murat bijvoorbeeld) gevonden waren, waren ze ws wel overtuigd geweest van zijn schuld, en was de dader gevonden.. Dus echt objectief kan je de vrienden niet noemen.
  zaterdag 8 september 2007 @ 10:58:55 #188
3542 Gia
User under construction
pi_53025088
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 01:03 schreef milagro het volgende:
nu ja, even los van de aannemelijkheid ervan, zijn ze er naar toe gereden dan?
vliegtuigje toch?
Is hun bagage net zo goed gechecked als de bagage van gewone reizigers?
Hadden ze misschien een privé-vliegtuigje?

Ik zou toch de omgeving van de verblijfplaats van die twee in vaticaanstad onderzoeken.
pi_53025128
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:28 schreef cpcpb het volgende:
Familie/vrienden willen maar wat graag deze fabel in stand houden. Mensen geven nou eenmaal niet graag toe dat ze fout zitten.. En zullen alle dingen aanpakken om zichzelf gelijk te geven. (hun visie in stand te houden)

(Heet dat geen tunnelvisie?)

Dan daarbij is het het veiligst om achter Kate en Gerry te blijven staan.. Stel dat een iemand zijn twijfels uitspreekt.. Hoe reageert de rest?

Heel technisch gezien is het natuurlijk vreemd om: bloedsporen/ lijkgeur ed aan de kant te schuiven, omdat het bij de ouders gevonden wordt. (Onder het mom van.. Nee dat kan niet want, ze zijn zo zielig/aardig..

Als deze sporen bij anderen (Murat bijvoorbeeld) gevonden waren, waren ze ws wel overtuigd geweest van zijn schuld, en was de dader gevonden.. Dus echt objectief kan je de vrienden niet noemen.
Met dat laatste heb je zeker gelijk. Het lijkt mij iig een verschrikkelijke patstelling. Zolang ze allebei ontkennen hier iets mee van doen te hebben, tot zolang zullen ze de onvoorwaardelijke steun hebben van een zeer loyale familie en vrienden, tot aan het hele dorp Rothley aan toe. Niet breken nu, blijven roepen dat de zoektocht naar Madeleine moet worden voortgezet. Desnoods ook zwijgen wat nu hun recht is sinds ze formeel verdachten zijn. Als je dat blijft volhouden heb je een vaste kring liefhebbende ondersteuners. Tot elkaar veroordeeld, naar elkaar en de wereld. Als het stel (of één van hen) breekt en er een bekentenis volgt, dan is het persoonlijke leed van een heleboel mensen niet te overzien... Beste kans dat ze nooit iets zullen bekennen en er mogelijk toch een veroordeling komt, een of andere constructie van ernstige nalatigheid of zoiets. Dan behouden ze misschien toch de kring van familie en vrienden om zich heen. In Nederland zijn er ook veroordelingen geweest zonder dat een slachtoffer is gevonden, hoe dat in Portugal zit weet ik niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 08-09-2007 11:07:10 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:10:37 #190
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53025268
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 02:07 schreef Caesu het volgende:
uitgebreide artikelen in The Daily Mail:
[..]

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480630

17 vragen voor Kate:

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480660

de drie uren voor dat Maddie 'vermist werd':

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=480632

(WTF)
Als je hier naar die link kijkt over de drie uren voordat Maddie vermist werd, dan zijn de verklaringen over het checken van de kinderen in ieder geval niet consistent. De vriendenkring heeft verklaard dat er ongeveer elk kwartier iemand is gaan kijken bij alle kinderen, maar andere getuigen verklaren dat er over een lange periode helemaal niemand die tafel heeft verlaten. Dus wellicht zijn er toch een aantal vrienden met wie ze op vakantie waren die toch ook iets meer weten. Nou ja, het blijft allemaal maar speculeren.

Ik kan me toch eigenlijk ook niet voorstellen dat je misschien je kind per ongeluk omgebracht hebt en dat je dan nog vrolijk uit eten gaat. Dan moet je toch wel heel goed kunnen toneelspelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53025345
Het is ook vreemd uit eten, als iemand elk kwartier moet 'checken' hoe het met de kinderen is. Zo'n rompslomp dat je ze net zo goed mee kan nemen, toch?
pi_53025364
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:10 schreef livelink het volgende:

[..]

Als je hier naar die link kijkt over de drie uren voordat Maddie vermist werd, dan zijn de verklaringen over het checken van de kinderen in ieder geval niet consistent. De vriendenkring heeft verklaard dat er ongeveer elk kwartier iemand is gaan kijken bij alle kinderen, maar andere getuigen verklaren dat er over een lange periode helemaal niemand die tafel heeft verlaten. Dus wellicht zijn er toch een aantal vrienden met wie ze op vakantie waren die toch ook iets meer weten. Nou ja, het blijft allemaal maar speculeren.

Ik kan me toch eigenlijk ook niet voorstellen dat je misschien je kind per ongeluk omgebracht hebt en dat je dan nog vrolijk uit eten gaat. Dan moet je toch wel heel goed kunnen toneelspelen.
dat is ook maar goed dat jij en wij het ons niet kunnen voorstellen, maar het kan toch zomaar, leert de ervaring ons, dat ouders, een moeder een heel verhaal verzint : een man die haar auto steelt met kids erin , oproepen doet op tv, CNN, met haar onwetende ex man naast zich, zij in tranen en compleet wanhopig, wekenlange onzekerheid en dan wordt de auto gevonden in een meer, de kindjes nog inhun stoeltjes gegespt... en blijkt de moeder de auto in zijn vrij gezet te hebben om de auto met kids het meer in te duwen, omdat haar minnaar geen vader wilde spelen over haar kids, en ze hem dus kwijt dreigde te raken.
waarom die kids niet bij hun eigen vader gedumpt? waarom zoiets doen? kun je je dat voorstellen? dat je zoiets besluit, terwijl de oplossing voor haar probleem zo makkelijk was, een bereidwillige ex die graag zijn kinderen bij zich gehad had willen hebben?

je kan er met je kop niet bij, maar mensen doen rare dingen, en mensen doen soms alles om die rare dingen te verhullen om zo zelf leuk verder te kunnen leven.
al denk ik hier dat de ouders, of iig de moeder echt is gaan geloven dat het allemaal zo gegaan is als ze zegt.
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:45:50 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53025913
Dat laatste geloof ik ook wel, maar het uit eten gaan zou als de ouders het gedaan hebben binnen een paar uur na de dood moeten hebben plaatsgevonden. Ik kan me dan nog wel voorstellen dat je dat enigszins kunt verbloemen, maar zo goed dat de vriendenkring geen enkele argwaan heeft gehad?

En ik ga er dan dus vanuit dat ze per ongeluk is omgebracht, wat toch weer anders is dan met voorbedachte rade. Maar ja, alles is mogelijk, dat heeft het verleden inderdaad wel geleerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53026020
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is ook vreemd uit eten, als iemand elk kwartier moet 'checken' hoe het met de kinderen is. Zo'n rompslomp dat je ze net zo goed mee kan nemen, toch?
idd, het was ook niet 2 stappen verder of zo dat restaurant, het was nogal een wandeling die gemaakt moest worden.

en dan, het appartement niet op slot, een vader, als ik me goed herinner, die bij een eerste check de deur aan ziet staan, maar de kinderen naar eigen zeggen in bed aantreft, alles okay en dus weer weggaat, maar de deur nog steeds niet op slot doet blijkbaar...
pi_53026136
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:49 schreef milagro het volgende:

[..]

idd, het was ook niet 2 stappen verder of zo dat restaurant, het was nogal een wandeling die gemaakt moest worden.

en dan, het appartement niet op slot, een vader, als ik me goed herinner, die bij een eerste check de deur aan ziet staan, maar de kinderen naar eigen zeggen in bed aantreft, alles okay en dus weer weggaat, maar de deur nog steeds niet op slot doet blijkbaar...
Van dat laatste had ik ergens al eerder gelezen dat bewust die deur(en) open is/zijn gelaten voor als er eventueel brand zou uitbreken, dat zouden ze makkelijk in het apartement kunnen komen, hoe wrang achteraf gezien.
pi_53026354
De Daily Mail bericht weer over een overdosis sedatives: "Kate McCann has been accused by police of killing her daughter Madeleine and put under intense pressure to confess. As both she and her husband Gerry were formally declared suspects, detectives alleged that Mrs McCann accidentally gave Madeleine a fatal overdose of sedatives. They claimed she then engaged with her husband in a monumental cover-up.

En dit gedeelte blijft ook bij mij hangen, iets wat Caesu ook al citeerde uit de Daily Mail: "The McCanns have been under round-the-clock surveillance by Portuguese police for more than a month, it emerged. The covert operation was launched after suspicions grew that they could be linked to the disappearance of their daughter.

Intimate conversations between the pair have been secretly listened to and their movements tracked by investigators. A British source added: "After a slow start, the police inquiry is a lot more focused and professional. "There is a great deal of co-operation between the Portuguese and British police. There are likely to be further dramatic developments in the next few days.

"A lot of people will be surprised by what else is going to come out." Dozens of British detectives have been drafted into the inquiry in recent weeks. Sources said 55 officers were now working on the case. It is believed they are carrying out urgent inquiries on behalf of the Portuguese police into the background of the McCanns.

Investigators want to learn more about the state of their marriage, their relationship and whether either of them are prone to losing their temper. It can also be revealed that Portuguese police have been deliberately leaking details of their inquiry to local media as part of an investigative strategy to put more pressure on the McCanns in recent weeks.

It has never been established when Madeleine was last seen in public and it may even be the case that she was alone with her family from earlier than 5pm. Madeleine was photographed at the poolside that day at 2.29pm but there is no evidence to suggest she was seen in public after that.

If a fatal accident had occurred some time that day, the McCanns could have had more than three hours to hide or move the body and to plan their actions. Mrs McCann's transformation from victim to suspect came in a whirlwind 24 hours of drama. "
pi_53026484
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:54 schreef Suko het volgende:

[..]

Van dat laatste had ik ergens al eerder gelezen dat bewust die deur(en) open is/zijn gelaten voor als er eventueel brand zou uitbreken, dat zouden ze makkelijk in het apartement kunnen komen, hoe wrang achteraf gezien.
ja, maar als je zo ver verwijderd bent van je kamer, uit het zicht en bij een check dan de deur op een kier aantreft, dan ga je toch niet meer weg, enkel dan om te zeggen tegen je tafelgenoten dat de avond voor jou over is, en terug naar je hotelkamer gaat.
je hebt dan toch geen rust meer, als je het idee hebt dat er iemand toch die deur heeft geprobeerd, en ms wel binnen is geweest?
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:14:43 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53026557
Ik vind het sowieso al raar dat die ouders dat kind alleen in het appartement hebben achtergelaten. Of is dat normaal ofzo? Ik ging vroeger eens naar Center Parcs met m'n ouders en toen hadden zij ook een diner 's avonds. Toen kwam er echt wel een babysit, hoor. Mijn zus laat de kiddo's ook wel eens alleen thuis als ze koffie gaat drinken bij de naaste buren, maar nu was Maddy toch al van huis en haar ouders waren waarschijnlijk ook niet in de buurt (of het restaurant was op een paar passen loopafstand vh appartement).
Niet meer actief op Fok!
pi_53026682
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:11 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, maar als je zo ver verwijderd bent van je kamer, uit het zicht en bij een check dan de deur op een kier aantreft, dan ga je toch niet meer weg, enkel dan om te zeggen tegen je tafelgenoten dat de avond voor jou over is, en terug naar je hotelkamer gaat.
je hebt dan toch geen rust meer, als je het idee hebt dat er iemand toch die deur heeft geprobeerd, en ms wel binnen is geweest?
Ach ja, het rammelt aan alle kanten, dat is ook de reden waarom ze apart worden verhoord, die uren dat de kinderen sliepen, wie is er geweest en echt gecheckt, er zijn verschillende verklaringen hierover. Heb ook al gelezen dat die vrienden mogelijk worden teruggeroepen om weer de verklaringen te vergelijken.

Net gelezen op Sky News: Mr McCann made no comment as he left Portimao police station in Portugal this morning after eight hours of questioning. But he spoke on the phone to his sister Philomena McCann in Ullapool, Scotland, an hour ago. She told Sky News: "He's a bit distressed and very tired, but he's also adamant that he's done nothing wrong.

"He was questioned by the Policia Judiciaria (PJ) for a long time and he gave full answers to everything that was asked of him. He has co-operated fully with the PJ." She added: "Gerry didn't seem particularly worried. He was more concerned about how the investigation had turned away from looking for Madeleine alive. "We want the police to continue looking for Madeleine alive."

Mr McCann's alleged role is not clear, but sources said police believe he was an accessory to the killing.The pair could appear in court within the next few days, says Sky News Crime Correspondent Martin Brunt. Brunt says police "clearly feel" they have strong evidence against the couple, much of it surrounding blood found in a car they hired."
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:30:16 #200
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53027919
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:08 schreef Suko het volgende:
Ook dit verhaal in de telegraaf is opmerkelijk maar ook weer logisch gezien de McCann's populariteit onder familie en vrienden, wat ik eerder postte: "Voor de Amsterdamse cardioloog Aernout Beek, een van de beste vrienden van het Britse echtpaar Gerry en Kate McCann, is het bizarre nieuws vanuit Portugal een aanfluiting. Zelfs nu dat nieuws afkomstig is van het rechercheteam dat de verdwijning van de kleine Maddy (4) onderzoekt. " Ik ken de McCanns al jaren en er is maar één reactie mogelijk" , vervolgt de Amsterdamse arts, die in ons land samen met Gerry McCann in het VU-ziekenhuis werkte en onderzoek verrichtte, "dit is echt je reinste flauwekul.
Ik weet niet hoor, maar hier krijg ik een beetje een 'Mabel-ken-je-me-nog'-gevoel bij. Vrienden met aanzien die voor je op de bres springen in de media. Had het ook zo in de Telegraaf gestaan als het de mening van Jan de loodgieter uit Lutjebroek was geweest?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:21:47 #201
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_53028918
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:20 schreef Suko het volgende:
Ach ja, het rammelt aan alle kanten, dat is ook de reden waarom ze apart worden verhoord, die uren dat de kinderen sliepen, wie is er geweest en echt gecheckt, er zijn verschillende verklaringen hierover. Heb ook al gelezen dat die vrienden mogelijk worden teruggeroepen om weer de verklaringen te vergelijken.
Dat die verklaringen verschillen, is op zich niet verwonderlijk. Als je zes of zeven mensen vraagt een verslag te geven van een bepaalde avond, zul je steevast verrast zijn over de enorme verschillen in die verklaringen. Om dan precies te reconstrueren wie wanneer is gaan kijken, is veel minder makkelijk dan het lijkt.
Verder las ik ergens dat het restaurant op 70 meter van het appartement lag en dat er ook kinderen van andere ouders lagen te slapen. Bij toerbeurt gingen ze kijken.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:37:00 #202
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53029151
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 10:08 schreef Suko het volgende:
'Ik wil haar terug, ik wil haar terug, ik wil haar terug', snikte ze onophoudelijk. Haar verdriet en haar pijn waren oprecht. Ik moet er niet aan denken wat deze mensen nu weer moeten doormaken." De rest op telegraaf.nl
Ja, ik weet ook wel voor 2000% zeker dat dit verdriet oprecht is. Ook als ze d'r dochtertje vermoord heeft, zal ze haar missen en spijt hebben.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:51:26 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53029390
Uiteraard weten famlie en vrienden zeker dat de ouders niets misdaan hebben. Helaas doen mensen soms nu eenmaal dingen die je niet van hen had verwacht.
Hoewel het verhaal aan alle kanten rammelt, denk ik toch dat we heel voorzichtig moeten zijn met oordelen. Ik wacht dus gewoon af hoe het afloopt.
Niet meer actief op Fok!
pi_53030937
JonBennet Ramsey anyone? Die ouders hebben ook jarenlang volgehouden dat ze onschuldig waren.
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:18:15 #205
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_53030958
Ik hoop dat het snel opgelost wordt. Als die ouders het gedaan hebben mogen ze die echt flink aanpakken en anderen die zo'n dingen doen natuurlijk ook.
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:18:28 #206
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53030963
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:16 schreef HiZ het volgende:
JonBennet Ramsey anyone? Die ouders hebben ook jarenlang volgehouden dat ze onschuldig waren.
Ze zijn toch ook nooit veroordeeld?
pi_53031070
quote:
LONDEN - De vader en moeder van de in Portugal verdwenen Britse Madeleine McCann willen het land zo snel mogelijk verlaten. Ze worden sinds vrijdag officieel aangemerkt als verdachten in de zaak.

Kate en Gerry McCann vrezen echter dat hun vertrek zal worden opgevat als een "angstige vlucht", verklaarde de zus van Gerry McCann zaterdag tegen het Britse persbureau PA. Toch wil het tweetal de komende week naar Groot-Brittannië afreizen.

Portugese media meldden zaterdag dat de ouders van Madeleine na het weekeinde zullen worden voorgeleid aan een onderzoeksrechter. Die kan opdracht geven tot verdere gerechtelijke stappen tegen het Britse artsenechtpaar, aldus de krant Público op zaterdag.

De onderzoeksrechter kan de twee ook reisbeperkingen opleggen. Volgens de Britse zender SkyNews komt er de komende dagen mogelijk een besluit om de twee officieel in staat van beschuldiging te stellen.
pi_53031911
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Oh nu ineens wel? Eerder gaven ze aan net zolang te blijven tot ze gevonden was..

ah..
quote:
,,Het raakt ons niet,’’ zegt Kate McCann. ,,We zullen nooit iets ergers meemaken dan gescheiden te worden van Madeleine.’’ De onschuld druipt van hen af. Ze ogen nog altijd vastbesloten. Ze willen tot elke prijs in Portugal blijven. Ze laten zich niet verjagen. ,,Ze houden zich gedeisd totdat de huidige storm overwaait,’’ weet een zegsman van de familie.
know'm sayin?
word? word.
pi_53032360
Beetje verwarrend of ze nu wel of niet blijven, Sky News: "The parents of Madeleine McCann have vowed to stay in Portugal to clear their names after both being named as formal suspects in their daughter's disappearance.Kate and Gerry McCannAccording to one family friend Gerry and Kate McCann are "angered and horrified" and determined to remain in the Algarve to prove their innocence.

However, Mrs McCann's mother Susan Healy told Sky News that the couple would fly home to Rothley, Leicestershire, this weekend as intended if police allowed them to do so."

Vanmorgen vroeg meldde een vriend van de familie op de BBC dat ze zouden blijven om hun naam te zuiveren en Madeleine te vinden. Ook op de BBC-site wordt dat ook beweerd: "Madeleine McCann's parents plan to stay in Portugal to prove their innocence after being named official suspects in the case, friends have told the BBC."
pi_53032761
nu ja, ze willen het, maar doen het niet, want er moet een naam gezuiverd worden.

mogen ze ueberhaupt wel weg?
is het niet zo dat je als vrije verdachte in de buurt móet blijven?
pi_53033029
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:53 schreef milagro het volgende:
mogen ze ueberhaupt wel weg?
is het niet zo dat je als vrije verdachte in de buurt móet blijven?
Misschien gokken ze er op dat de Britten hen niet uitleveren als ze eenmaal naar GB zijn 'gevlucht'. Ze moeten zich inderdaad beschikbaar houden in Portugal, maar goed, ze zullen niet de eerste zijn die zich daar niet aan houden.
pi_53033218
Ik hoop echt dat ze niet schuldig zijn. Of Maddie nu dood is of niet.

Om enkele redenen. De schok en het verdriet wat Maddie voor haar dood dan moeten hebben gevoeld. Ten tweede, de kinderen die er nog zijn. Ze moeten dit wel hun hele leven bij zich dragen. Ik zie nog regelmatig het verdriet op tv van volwassen mensen die vroeger slecht verzorgd of mishandeld zijn door hun ouders. Ik gun dit geen enkel kind
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:20:01 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53033405
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:11 schreef paddy het volgende:
Ik hoop echt dat ze niet schuldig zijn. Of Maddie nu dood is of niet.

Om enkele redenen. De schok en het verdriet wat Maddie voor haar dood dan moeten hebben gevoeld. Ten tweede, de kinderen die er nog zijn. Ze moeten dit wel hun hele leven bij zich dragen. Ik zie nog regelmatig het verdriet op tv van volwassen mensen die vroeger slecht verzorgd of mishandeld zijn door hun ouders. Ik gun dit geen enkel kind
Jij gaat er op voorhand vanuit dat Maddy slecht behandeld is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, natuurlijk.
Het kan natuurlijk ook gewoon een ongeluk zijn geweest.
Niet meer actief op Fok!
pi_53033498
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij gaat er op voorhand vanuit dat Maddy slecht behandeld is. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, natuurlijk.
Het kan natuurlijk ook gewoon een ongeluk zijn geweest.
dan is ze nog steeds slecht behandeld, enkel na haar dood.

maar ik vind dat bijna net zo erg.
pi_53033926
als ze besluiten morgen te vertrekken naar Engeland zullen ze wel meteen in staat van beschuldiging gesteld worden zodat ze het land niet meer uit kunnen.

besluiten ze in Portugal te blijven houden ze voorlopig nog die 'arguido'-status.

de politie luistert ze al zeker een maand af.
over die inhoud is nog niets gelekt, dat is ook niet nodig, de eerdere lekkages naar de pers waren juist bedoeld om reacties van de ouders uit te lokken.
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:59:56 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53034211
De Britse pers krijgt echt het deksel op hun neus als blijkt dat de ouders hierachter zitten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:00:52 #217
3542 Gia
User under construction
pi_53034232
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:16 schreef HiZ het volgende:
En nog steeds.
pi_53034527
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:59 schreef Falco het volgende:
De Britse pers krijgt echt het deksel op hun neus als blijkt dat de ouders hierachter zitten.
het zou nog erger zijn voor de Britse pers als ze de ouders zouden hebben beschuldigd en het bleek ongegrond te zijn.
alleen die Portugese krant T&O heeft dat aangedurfd (en internetforums/weblogs).
dat zaak tegen die krant van de ouders zal wel niet doorgaan nu.

daarom is de Britse pers pas omgegaan toen ze gisteren officieel verdachte werden gemaakt.
maar de Daily Mail bijvoorbeeld moet al wel de artikelen klaar hebben gelegd voor het geval dat ze verdachten zouden worden. want de artikelen waren gisteren opeens heel uitgebreid.

had de Britse pers ze wel eerder beschuldigd was er waarschijnlijk ook minder uit de telefoontaps gekomen.
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:16:40 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53034599
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is inderdaad schandalig hoe de ouders, maar ook anderen met deze zaak is omgesprongen. Oke, als ouders kan ik begrijpen dat je alles op alles wilt zetten om duidelijkheid te krijgen over je kind. Maar een Europese tournee incl. bezoek aan de paus is wel erg overdreven. Dat de pers hier een grote continue diarreestroom van berichten heeft gemaat is ook kwalijk te nemen. Nog nooit is een vermissingszaak van maar één vermist kind zo opgeblazen, terwijl zulke zaken helaas overal dagelijks gebeuren. Tenslotte lijkt me de Portugese politie ook de boel niet onder controle te hebben gehad, maar dat is ook niet zo verwonderlijk als je ziet hoe belachelijk buiten proporties dit hele gebeuren is getrokken. Logisch dat zo'n lokaal (relatief) onervaren politiekorps dan fouten weet te maken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53034704
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Dan nog inderdaad voor de tweeling. Ook al zullen veel mensen smullen, van dit soort verhalen...

En hoe bedoelde je dat , Caecu? Gisteren pas omgegaan? Ik vond dat ze al een hele tijd suggereerden. Een heel verhaal opdissen en dan uiteindelijk.....zo schrijven de Portugese kranten, is alleen maar slimmigheid.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53034912
En ook al zouden ze, of één van hen, niet schuldig zijn, of kan het niet bewezen worden, dan blijft nog recht overeind dat ze zeer ernstig nalatig zijn geweest, tig keren zijn die kinderen alleen gelaten, ook heeft Het Nederlandse detectivebureau Strongwood terplekke vernomen (gisteren op eenvandaag) dat omwoners al hadden geklaagd bij de beheerder(s) van het vakantiepark, over het constante gehuil van Madeleine:

Did you ever leave Madeleine all evening to go into town?
It was reported that a barman claimed he had seen the McCanns one evening in the town of Lagos, five miles away, although they insist they ate every night at the Ocean Club restaurant in Praia da Luz, and none of their friends has disputed this.

Did you ever leave her unattended for much longer than you claim?
Statements from witnesses near the apartment allegedly claim that in the evenings before her disappearance, Madeleine was heard crying for her parents for long periods. The McCanns deny this, saying they checked on their children regularly and are responsible parents.

Op Daily Mail: The 17 key questions detectives may have asked Madeleine's mother

En nog even op een rijtje, gelezen op The Times: The missing hours

May 3, 6pm McCanns’ three children are put to bed. Madeleine says it has been “the best day ever”

7pm Mr and Mrs McCann leave for meal with friends at tapas restaurant less than 50 metres from apartment

9pm Mr McCann checks the children. He is believed to be the last person known to have seen Madeleine

9-10pm Friends check on each others’ children. No one entered Madeleine’s room, to avoid waking children

9.30pm Jane Tanner sees man carrying child close to McCanns’ apartment. She does not think it suspicious

10pm Kate McCann discovers Madeleine missing

10.05pm Guests and staff search Ocean Club resort until 4.30am

10.15pm Police are called

May 4, 8am Hunt for Madeleine becomes full-scale child abduction investigation. Border police, Spanish authorities and airports notified
pi_53035370
Ik heb er geen woorden voor.....

Wat zal het volgende nieuws zijn ?
Ik las eerder dat er gesproken werd over een gebroken nek ?
Dan zou ze al gevonden zijn of is dit met opzet de wereld in ingebracht ?

Arme Madeleine.....
  zaterdag 8 september 2007 @ 20:00:15 #223
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_53035614
In en in triest..Zijn geen woorden voor !
Wat er afgespeeld is . ja ik hoorde ook over een gebroken nek
pi_53036034
Net op de BBC, de McCanns willen zeker weg, naar huis, zo zeggen familie en vrienden. Ook verloopt morgen de huur van de villa aldaar.
pi_53036274
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:14 schreef Suko het volgende:
Net op de BBC, de McCanns willen zeker weg, naar huis, zo zeggen familie en vrienden. Ook verloopt morgen de huur van de villa aldaar.
Wat een geweldige timing, en ze willen ons natuurlijk doen geloven dat het toeval is dat ze juist vandaag terug willen terwijl ze tot eergisteren daar totaal geen aanleiding voor hebben gezien en toen waren ze al een paar maanden in Portugal gevestigd. Het wordt hen te heet onder hun voeten en als ze daadwerkelijk onschuldig waren, zouden ze niets te vrezen hebben en is deze 'chicken-run' ook niet nodig geweest.

En dat ze willen vluchten voor de media-aandacht vind ik ook van je reinste flauwekul, als er in 1 land ergens de media en de tabloids er dicht op zitten, is het Engeland wel en als ze morgen terug naar Engeland vliegen, kun je er vergif op innemen dat de hele media-wereld hen daar op het vliegveld opwachten en ze 24/7 blijven achtervolgen en zich in de bosjes voor hun huis verschansen op zoek naar een 'gossip'.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_53036375
ze vliegen dan ook niet naar Engeland, maar naar Schotland
pi_53036403
nog geen dagelijkse update op de weblog.

http://www.findmadeleine.com/

zouden ze als arguido niet meer mogen publiceren?
of op aanraden van de advocaat.
pi_53036524
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:26 schreef milagro het volgende:
ze vliegen dan ook niet naar Engeland, maar naar Schotland
Klein detail maar het komt op hetzelfde neer, de tabloids en media zijn in heel Groot-Brittanië hetzelfde.
pi_53036534
telegraph.co.uk "Although they have no bail conditions and still retain their passports, police could in theory apply for a court to impose movement restrictions on them. The McCanns have remained in the seaside village of Praia da Luz since Madeleine went missing from their holiday apartment 128 days ago.

After his release, Mr McCann spoke on the telephone to his sister Philomena McCann in Ullapool, Scotland. She said her brother did not want it to look like they were "running away" by returning to Britain.

"They had already planned to return home and the lease on the villa they have been staying in is up on Monday," she said. "They have co-operated with the police in every interview and at every level of this investigation. But now he is concerned that they are making plans to leave and at the same time the Portuguese police have changed their status."

Nou ja, als je die batterij aan pers ziet voor de villa... alleen al daarvoor ga je op de 'vlucht.' Ben wel benieuwd of de rechter nog voor de 'take off' iets gaat ondernemen. Maar in Schotland zullen ze ook echt niet ontkomen aan de pers, vooral de tabloids zijn daar glashard.
pi_53036632
In Groot-Brittanië loopt er het twintig-voudige aan (roddel)journalisten rond dus de reden die ze aanvoeren (het vluchten voor de pers) is totaal niet geloofwaardig.
pi_53036670
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:35 schreef Asskicker14 het volgende:
In Groot-Brittanië loopt er het twintig-voudige aan (roddel)journalisten rond dus de reden die ze aanvoeren (het vluchten voor de pers) is totaal niet geloofwaardig.
nee, maar dan zullen ze het voor de kinderen die nog wel leven doen.
pi_53036724
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:36 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, maar dan zullen ze het voor de kinderen die nog wel leven doen.
Die waren toch al ondergebracht bij familie in Schotland?
Het zou dus geen verschil uitmaken?
pi_53036777
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:39 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Die waren toch al ondergebracht bij familie in Schotland?
Het zou dus geen verschil uitmaken?
nou, kindjes vinden het meestal leuk om papa en mama in de buurt te hebben, denk ik zo.
en papa en mama missen hun kindjes ook wel eens, en willen niet te lang van hen weg zijn.

soms loopt dat effe verkeerd af, maar goed... dat zou mijn reden zijn, ik wil bij mijn kinderen zijn, ze hebben me nodig en ik hen.
pi_53036879
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:41 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, kindjes vinden het meestal leuk om papa en mama in de buurt te hebben, denk ik zo.
en papa en mama missen hun kindjes ook wel eens, en willen niet te lang van hen weg zijn.

soms loopt dat effe verkeerd af, maar goed... dat zou mijn reden zijn, ik wil bij mijn kinderen zijn, ze hebben me nodig en ik hen.
Sorry, maar dat vind ik zo'n slappe reden. En dat ze er juist NU mee komen vind ik verdacht. De ouders hadden er al geen problemen mee om nu al welgeteld ruim 4 maanden van hun kinderen gescheiden te zijn om voor deze zaak te 'vechten' in Portugal. En als ze echt zo begaand waren met hun twee andere kindertjes, waren ze na 2 maanden toen de zaak al vast liep en ze hun 'grote publiciteits-tour' door Europa hadden afgerond al teruggekeerd. Maar juist nu de opsporingsbevel al bijna de deur uit is, voelen ze ineens die behoefte. Sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in.
pi_53036985
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:45 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik zo'n slappe reden. En dat ze er juist NU mee komen vind ik verdacht. De ouders hadden er al geen problemen mee om nu al welgeteld ruim 4 maanden van hun kinderen gescheiden te zijn om voor deze zaak te 'vechten' in Portugal. En als ze echt zo begaand waren met hun twee andere kindertjes, waren ze na 2 maanden toen de zaak al vast liep en ze hun 'grote publiciteits-tour' door Europa hadden afgerond al teruggekeerd. Maar juist nu de opsporingsbevel al bijna de deur uit is, voelen ze ineens die behoefte. Sorry maar dat gaat er bij mij echt niet in.
de kids zijn volgens mij een aanzienlijk aantal weken gewoon ook in Portugal gebleven, hoor, maar okay, ik denk ook maar hard op wat ik zou zeggen was ik hen geweest, of het nu geloofwaardig is voor jou,mij, de rest vd wereld, doet er niet zo toe, dat was hun hele verhaal feitelijk ook niet

de reden is wmb obvious, ze maken dat ze wegkomen, maar dat kunnen ze niet zeggen toch, dus verzin je iets 'sympathiekers' en minder 'schuldig overkomends' , iets wat je als echt onschuldige ook zou zeggen "ik mis mijn kinderen, ze hebben me nodig"
pi_53037222
Ik denk dat als ze al zouden willen, ze nu toch echt Portugal niet uit mogen, met het oog op het onderzoek...En ik geloof ook nog altijd in de onschuld van de ouders. Als ze "per ongeluk" dodelijk is verwond, ga je niet uit eten met vrienden en speel je de onschuld. En waar hebben ze, of 1 van hen (nog ongeloofwaardiger) het lijkje dan zo snel gelaten? Daar heb je echt wel voorbereiding voor nodig.
De ouders huilen ook niet in het openbaar...als ik een toneelstuk als dit zou moeten opvoeren zou ik juist wél openbaar huilen. Dat is véél geloofwaardiger. Nu willen ze sterk overkomen.Misschien om te laten zien dat ze in haar terugkeer geloven!
Als er (volgens Peter.R. de Vries) kinderen worden vermoord/ontvoerd is het heel vaak iemand die heel dicht bij het kind in de buurt is, zoals ouders of een huisvriend ofzo. Dat heeft hij van de Engelsen. Die hebben dit heus wel doorgespeeld aan de Portugezen, als die dit zelf al niet wisten. De ouders van Maddie waren al een keer langdurig verhoord en dit is de 2e keer. Zeker weten dat de politie de ouders vanaf het begin al in de gaten hield.
Lijkengeur, bloed, ik denk dat dit "lekken" zijn om misschien een bekentenis van ze te krijgen??? Ik weet het niet...Maar er is nog helemaal geen lijk...er is geen bekentenis...
Als je het zelf hebt gedaan, per ongeluk weliswaar, dan ga je er niet zo'n mediacircus van maken. Deze mensen zijn niet dom. Dan ga je niet extra aandacht op je vestigen.
pi_53037230
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:45 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Mja, het is natuurlijk niet onmogelijk, maar ik vind het ook een vreemde zaak, vanaf het begin al. Meteen de eerste keer toen ik hun oproep op TV zag ('please bring our baby home'), vond ik ze op de een of andere manier niet geloofwaardig. Ze zagen er niet uit alsof ze er kapot van waren, vooral de moeder niet. In mijn ogen dan. Ik heb mezelf toen verteld dat het waarschijnlijk mijn verbeelding was, maar nu dit alles aan het licht is gekomen, ga ik toch twijfelen of mijn eerste indruk misschien de juiste was.

Bovendien vind ik het ook een eigenaardig verhaal. Diner in het restaurant terwijl de kinderen liggen te slapen? En de jongste die dan toevallig net tussen de 'check-ups' door ontvoerd wordt, uit het appartment wordt gehaald? Dat klinkt alsof iemand het specifiek op Madeleine gemunt had, wat natuurlijk ook niet onaannemelijk klinkt, maar dan zou je je kunnen bedenken: waarvoor? Als het gaat om kinderhandel, zijn er veel makkelijkere manieren om aan kinderen te komen dan ze uit iemands (vakantiehuis) te 'stelen'. Neem nou ieder groot winkelcentrum, daar lopen er altijd wel wat kinderen los. Meestal als een kind met voorbedachte rade ontvoerd wordt, is het toch voor losgeld, of iets dergelijks. Dat is in dit geval niet gevraagd, en een kind uit een huis ontvoeren om simpelweg te vermoorden, lijkt me ook omslachtig. De enige reden die ik me kan bedenken (voor de ontvoering) is omdat Madeleine een mooi klein meisje was en daarom geschikt voor kinderporno, hoewel ik me afvraag of kindersmokkelaars zulk soort risico's zouden nemen. Nee, iets telt niet met elkaar op. Ik vraag me af hoe dit af gaat lopen.
pi_53037294
Volgens mij is die tweeling alijd in Portugal gebleven hoor. Ze werden alleen van de creche gehaald wegens bezwaren van andere ouders ivm de media-aandacht.

"She was freed and returned to the couple's rented villa in Praia da Luz, where she gave two-year-old twins Sean and Amelie an enormous hug. Later she called on the local Anglican priest for prayers.

The McCanns, who have remained in the Algarve over the summer with their twins, were on the verge of leaving Portugal to return to Rothley, Leicestershire, this weekend." Daily Mail
pi_53037329
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:01 schreef crohntje het volgende:
Ik denk dat als ze al zouden willen, ze nu toch echt Portugal niet uit mogen, met het oog op het onderzoek...En ik geloof ook nog altijd in de onschuld van de ouders. Als ze "per ongeluk" dodelijk is verwond, ga je niet uit eten met vrienden en speel je de onschuld. En waar hebben ze, of 1 van hen (nog ongeloofwaardiger) het lijkje dan zo snel gelaten? Daar heb je echt wel voorbereiding voor nodig.
De ouders huilen ook niet in het openbaar...als ik een toneelstuk als dit zou moeten opvoeren zou ik juist wél openbaar huilen. Dat is véél geloofwaardiger. Nu willen ze sterk overkomen.Misschien om te laten zien dat ze in haar terugkeer geloven!
Als er (volgens Peter.R. de Vries) kinderen worden vermoord/ontvoerd is het heel vaak iemand die heel dicht bij het kind in de buurt is, zoals ouders of een huisvriend ofzo. Dat heeft hij van de Engelsen. Die hebben dit heus wel doorgespeeld aan de Portugezen, als die dit zelf al niet wisten. De ouders van Maddie waren al een keer langdurig verhoord en dit is de 2e keer. Zeker weten dat de politie de ouders vanaf het begin al in de gaten hield.
Lijkengeur, bloed, ik denk dat dit "lekken" zijn om misschien een bekentenis van ze te krijgen??? Ik weet het niet...Maar er is nog helemaal geen lijk...er is geen bekentenis...
Als je het zelf hebt gedaan, per ongeluk weliswaar, dan ga je er niet zo'n mediacircus van maken. Deze mensen zijn niet dom. Dan ga je niet extra aandacht op je vestigen.
Natuurlijk wel, zij doen juist wat alle ouders zouden doen, wat bijvoorbeeld de ouders van Natalee Holloway ook gedaan hebben. De pers erbij halen, zo onschuldig mogelijk lijken. (Hoewel ik natuurlijk wel geloof in de onschuld van Natalee's ouders, maar dat is een ander verhaal.) Het is wat ik schrijf in mijn post hierboven: waarom zou het kind uit het appartement ontvoerd zijn? Waarom zou wie daar zoveel moeite voor doen in de eerste plaats?
pi_53037441
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:01 schreef Naehin het volgende:

[..]

Mja, het is natuurlijk niet onmogelijk, maar ik vind het ook een vreemde zaak, vanaf het begin al. Meteen de eerste keer toen ik hun oproep op TV zag ('please bring our baby home'), vond ik ze op de een of andere manier niet geloofwaardig. Ze zagen er niet uit alsof ze er kapot van waren, vooral de moeder niet. In mijn ogen dan. Ik heb mezelf toen verteld dat het waarschijnlijk mijn verbeelding was, maar nu dit alles aan het licht is gekomen, ga ik toch twijfelen of mijn eerste indruk misschien de juiste was.

Bovendien vind ik het ook een eigenaardig verhaal. Diner in het restaurant terwijl de kinderen liggen te slapen? En de jongste die dan toevallig net tussen de 'check-ups' door ontvoerd wordt, uit het appartment wordt gehaald? Dat klinkt alsof iemand het specifiek op Madeleine gemunt had, wat natuurlijk ook niet onaannemelijk klinkt, maar dan zou je je kunnen bedenken: waarvoor? Als het gaat om kinderhandel, zijn er veel makkelijkere manieren om aan kinderen te komen dan ze uit iemands (vakantiehuis) te 'stelen'. Neem nou ieder groot winkelcentrum, daar lopen er altijd wel wat kinderen los. Meestal als een kind met voorbedachte rade ontvoerd wordt, is het toch voor losgeld, of iets dergelijks. Dat is in dit geval niet gevraagd, en een kind uit een huis ontvoeren om simpelweg te vermoorden, lijkt me ook omslachtig. De enige reden die ik me kan bedenken (voor de ontvoering) is omdat Madeleine een mooi klein meisje was en daarom geschikt voor kinderporno, hoewel ik me afvraag of kindersmokkelaars zulk soort risico's zouden nemen. Nee, iets telt niet met elkaar op. Ik vraag me af hoe dit af gaat lopen.
De oudste is juist ontvoerd. De jongste 2 sliepen door.
In ieder groot winkelcentrum lopen wel veel kinderen "los" maar daar is het vaak ook erg druk.
Mensen die kleine kinderen verkrachten of ontvoeren of vermoorden of.....hebben vaak geen reden. Meer een drang...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')