abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52974515
De BBC kopt een aantal kranten:

'In the dark'

The Daily Mirror is one of several papers claiming to know of developments in the Madeleine McCann case. It says the DNA of a possible new suspect has been found among samples taken from the family's holiday apartment.

The Daily Express, meanwhile, says the test results are expected to show that Madeline died in the room where she was staying in Praia da Luz, Portugal.

And the Daily Star says Madeleine's parents are angry at being "kept in the dark" about developments in teh case.

Heb het idee dat een doorbraak voor de deur staat alhoewel de Lab-testen nog steeds doorgaan.

Sky-news komt met het soberste verhaal: "The parents of missing Madeleine McCann are waiting to find out whether forensic results returned to police will shed new light on what may have happened to their daughter.News crime correspondent Martin Brunt has learned that vital clues from the test results are expected to lead to a significant development.

Experts at the Forensic Science Service (FSS) in Birmingham have spent the past month analysing samples taken from the McCanns' holiday apartment in the Algarve resort of Praia da Luz. The evidence recovered from the flat includes blood flecks found by British sniffer dogs on the wall in Madeleine's bedroom, where she vanished on May 3.

A source confirmed yesterday that information gathered by the FSS had been "regularly fed back" to investigators in Portugal, although the official line remains that tests are "ongoing". An FSS spokeswoman would not comment on the specifics of the case, but said: "There has been a lot of speculation. The tests are ongoing.

"There has been no change in that, despite what the reports say. It's a live investigation and we are working with the police." Samples were taken from this resortThe McCanns spokesperson said: "The Portuguese police have not phoned Kate and Gerry, and have not told them about the test results."

"We will await official confirmation as we do for any story." It is understood that the news was "unexpected" for the couple, although they have been awaiting the test results for many weeks."

Waarbij opvalt dat in alle verhalen (sommige kranten gaan wel erg ver) duidelijk wordt dat de McCann's niet echt op de hoogte worden gehouden met wat er gaande is. Ze zouden eind vorige maand huiswaarts keren, maar heb hier en daar gelezen dat ze geadviseerd werden nog even te blijven. Mogelijk heeft het 'r mee te maken dat delen van die Britse Lab-testen zijn overhandigd aan de Portugese Politie. "The forensic tests are continuing, but police here [in Britain] are giving the Portuguese regular updates and some results have been passed on," said one person close to the investigation." Daily Mail.

Vervolg op deel 1: Verdwijning van Madeleine : Briton Robert Murat, is formal suspect
Vervolg op deel 2: Ouders van Maddie klagen Portugese krant aan
pi_52974631
The Mirror gaat het verst:
Madeleline: DNA is found
Arrest expected 'in 48 hours'
The dna of a potential suspect in the Madeleine McCann case has been found by British scientists.It was discovered among fragments of forensic evidence taken from Kate and Gerry McCann's holiday flat and sent to the UK for analysis. Last night sources said Portuguese police were now expected to make new arrests within 48hours.

The DNA is said to have been found in an area of the Praia da Luz flat where the individual should not have been. Madeleine's parents were furious last night after Portuguese police failed to tell them about the test results.

Een meer geloofwaardige krant The Times brengt komt toch ongeveer met hetzelfde:
Madeleine police gain new information from samples
Scientific test results on samples taken from the apartment where Madeleine McCann vanished have been returned to Portuguese police. It is believed that the findings have produced significant new information in the investigation into her disappearance.

The results, which have not been made public, could lead to a series of arrests and may help to establish what actually happened on the night that she went missing.
pi_52974817
Er komt geen einde aan, ben bang dat dit een soortement van Nathalie Holloway zaak wordt
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 6 september 2007 @ 10:52:50 #4
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52977276
Duurt inderdaad lang Wie weet wat er met dat meisje is gebeurd
pi_52979165
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Eigenlijk denkt niemand meer, behalve de McCann's zelf, dat het meisje nog leeft. Ook de Portugese politie denkt dat ze dood is, recent nog in allerlei kranten te lezen.

Net gelezen op Sky News: Madeleine Parents To Meet Police
Updated: 10:42, Thursday September 06, 2007

"Madeleine McCann's parents will speak to police this afternoon after officers leading the investigation were given DNA test results. Sky News crime correspondent Martin Brunt has learned vital clues from the results are expected to lead to a significant development."
pi_52979211
De ouders hebben het zelf gedaan; wat ik je brom!
pi_52979376
Een serie van arrestaties?
quote:
Could lead to a series of arrests

Wat moet ik me hierbij voorstellen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52980575
Madeleine: Police to interview mother with lawyer present
Portuguese police are to re-interview the mother of missing four-year-old Madeleine McCann - with her lawyer present - at 2pm this afternoon.

Kate McCann will attend the police station in Portimao in the Algarve at 2pm, accompanied by her lawyer, Carlos Pinto de Abreu. Her husband Gerry will be questioned by detectives separately at the same police station tomorrow.

The interviews come with the news that, after forensics tests were completed, the DNA of a potential suspect has been found inside the holiday flat where four-year-old Madeleine McCann disappeared.

Importantly, the DNA is said to have been found in an area of the Praia da Luz flat where the individual should not have been - though, with that cryptic bit of information raising more questions than answers, further details have not yet been released.

Following the dramatic forensic breakthrough, Portuguese police are now expected to make new arrests within 48 hours.

Potential evidence found in the apartment where Madeleine was last seen alive included tiny spots of blood on the wall in the bedroom. Samples of the blood, found by British sniffer dogs during a review of the investigation by British police, were sent along with other evidence evidence to Birmingham's Forensic Science Service labortory.

The dramatic development came as a shock to Madeleine's parents, who had been expecting to receive advance warning from Portuguese police. Daily Mail

Ook BBC komt met dit nieuws: Police to quiz Madeleine's mother
  donderdag 6 september 2007 @ 13:27:50 #9
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_52980765
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:06 schreef NED het volgende:
De ouders hebben het zelf gedaan; wat ik je brom!
Mij bekruipt hetzelfde gevoel.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 6 september 2007 @ 13:35:45 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52980897
quote:
Op donderdag 6 september 2007 10:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik ben bang voor het ergste
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52980967
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:12 schreef paddy het volgende:
Een serie van arrestaties?
[..]

Wat moet ik me hierbij voorstellen
De ouders. In serie. Dus.
pi_52981519
Tjonge jonge, de Daily Mail schrijft: Portuguese newspaper reports the scent of a corpse found on Kate McCann's clothes. Portuguese police called Mr McCann on Monday to request the interviews, specifying that Mrs McCann should be questioned first.

It is only the second time she has been formally interviewed by the police, the first being on May 4, the day after Madeleine went missing.

The interview comes as Portuguese newspaper Correio da Manha reported today that the scent of a corpse was been found by specially-trained dogs on Kate McCann's clothes.

Detectives have already questioned her husband twice. It is expected that Mrs McCann's interview will be longer than the three to four hour one she gave officers in May." Etc etc Daily Mail Dat zullen we maar afwachten of dat echt zo is, wat betreft die sporen op de kleding van Katy McCann.

[ Bericht 5% gewijzigd door Suko op 06-09-2007 14:06:06 ]
  donderdag 6 september 2007 @ 15:06:44 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52983154
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ben bang voor het ergste
Ja, vrees het ook
pi_52983856
Als ze nou meteen goed naar de ouders hadden gekeken. Kom op, iedereen met een beetje verstand verdenkt dan toch de ouders..
pi_52984153
Ze is gewoon dood, klaar. Teveel onnodig aandacht
  donderdag 6 september 2007 @ 16:43:24 #16
3542 Gia
User under construction
pi_52985037
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:00 schreef Suko het volgende:
The interview comes as Portuguese newspaper Correio da Manha reported today that the scent of a corpse was been found by specially-trained dogs on Kate McCann's clothes.

Dat zullen we maar afwachten of dat echt zo is, wat betreft die sporen op de kleding van Katy McCann.
Als ze dat destijds als wisten, waarom dan nu pas verhoren? Dat vind ik dan weer zo raar, hè!

Het is niet zo dat ze na 4 maanden nog geursporen van een lijk vinden op kleding die mogelijk al wel 4 keer gewassen is.
  donderdag 6 september 2007 @ 17:21:24 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52985840
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:59 schreef Xith het volgende:
Ze is gewoon dood, klaar. Teveel onnodig aandacht
Dat bepaal jij?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52986494
Alvorens Kate McCann het politiebureau binnen ging, maakte ze nog even een statement, by a family spokesperson, Sky News: "In a statement read out by a family spokesperson, Kate McCann said: "I miss Madeleine so much. "Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her or know who took her to do the right thing. "It's not too late. Please let her go or call the police."

Mrs McCann was driven to the station in Portimao by her husband Gerry from their rented house in Praia da Luz. He dropped her off at the entrance and gave her a goodbye kiss. Mr McCann will be questioned separately tomorrow."

Vrijwel het zelfde verhaaltje op de Daily Mail.

Madeleine's parents kiss outside the police station

@ Gia, ik dacht gelezen te hebben dat die speciaal getrainde honden lijken kunnen ruiken tot wel 7 jr terug. Maar net wat je zegt, kleren worden vaak gewassen.
pi_52986758
Wat ik nergens terug kan vinden, hebben ze nog meer kinderen? Ik dacht gelezen te hebben (helemaal in het begin) dat ze er drie hebben (incl. Maddie) en dat de anderen twee nog in het appartement waren toen Maddie verdween. Ik dacht nl. meteen dat de ouders erachter zaten, maar las toen van de andere kinderen en bedacht dat die er dan toch wat van hadden moeten meekrijgen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_52987346
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze dat destijds als wisten, waarom dan nu pas verhoren? Dat vind ik dan weer zo raar, hè!

Het is niet zo dat ze na 4 maanden nog geursporen van een lijk vinden op kleding die mogelijk al wel 4 keer gewassen is.
dit verhoor hoeft helemaal niet naar aanleiding van die geursporen te zijn.
kan ook zijn dat het naar aanleiding van de uitslag van het bloed-onderzoek is, of een hele andere ontwikkeling.

de portugese justitie gaat er van uit dat Maddie dood is, daar zullen ze vast wel hun redenen voor hebben.
daarom is het misschien niet meer zo belangrijk om het publiek heel goed op de hoogte te houden van het onderzoek want tips kunnen toch niet meer een levende Maddie terughalen.

er is nogal veel kritiek op de portugese justitie.
daar ben ik het niet helemaal mee eens.

de nadruk ligt bij de justitie duidelijk op het onderzoek, niet dat het publiek van minuut tot minuut op de hoogte wordt gehouden van het onderzoek.
af en toe komt er iets naar buiten, dan lijkt het alsof ze slecht werk leveren - maar we komen nu pas een fractie te weten natuurlijk.

ze kunnen de McCann's pas langere tijd vastzetten als ze duidelijke aanklacht hebben.
anders moeten ze weer worden vrijgelaten en vertrekken ze naar Engeland.
en dan wordt het alleen maar lastiger met uitleveringsverzoeken etc.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 6 september 2007 @ 18:30:12 #21
3542 Gia
User under construction
pi_52987427
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:00 schreef Syrena het volgende:
Wat ik nergens terug kan vinden, hebben ze nog meer kinderen? Ik dacht gelezen te hebben (helemaal in het begin) dat ze er drie hebben (incl. Maddie) en dat de anderen twee nog in het appartement waren toen Maddie verdween. Ik dacht nl. meteen dat de ouders erachter zaten, maar las toen van de andere kinderen en bedacht dat die er dan toch wat van hadden moeten meekrijgen.
Een tweeling van anderhalf jaar (dacht ik), die overal doorheen geslapen is.
pi_52987513
-edit- Kappen daarmee.

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 06-09-2007 18:47:39 ]
pi_52991141
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

dit verhoor hoeft helemaal niet naar aanleiding van die geursporen te zijn.
kan ook zijn dat het naar aanleiding van de uitslag van het bloed-onderzoek is, of een hele andere ontwikkeling.

de portugese justitie gaat er van uit dat Maddie dood is, daar zullen ze vast wel hun redenen voor hebben.
daarom is het misschien niet meer zo belangrijk om het publiek heel goed op de hoogte te houden van het onderzoek want tips kunnen toch niet meer een levende Maddie terughalen.

er is nogal veel kritiek op de portugese justitie.
daar ben ik het niet helemaal mee eens.

de nadruk ligt bij de justitie duidelijk op het onderzoek, niet dat het publiek van minuut tot minuut op de hoogte wordt gehouden van het onderzoek.
af en toe komt er iets naar buiten, dan lijkt het alsof ze slecht werk leveren - maar we komen nu pas een fractie te weten natuurlijk.

ze kunnen de McCann's pas langere tijd vastzetten als ze duidelijke aanklacht hebben.
anders moeten ze weer worden vrijgelaten en vertrekken ze naar Engeland.
en dan wordt het alleen maar lastiger met uitleveringsverzoeken etc.
Nou ja, ik denk dat ze zeker wel verhoord worden nav een aantal resultaten, niet alles is nog binnen, maar de McCann's hebben al lange tijd niet echt contact met de Portugese politie en nu hebben ze gisteravond te horen gekregen dat ze verhoord zullen worden:: "Chief Inspector Oligario Sousa said the results received from the Forensic Science Service were "key" to the investigation."

He added: "The team is happy with the results and let us see what happens in the next few days." Portuguese police said all leave had been cancelled for the team of officers working on the case after the results of forensic science tests were received from a laboratory in Birmingham.

Police have not yet briefed the McCanns on the laboratory results, prompting anger from the couple that they were not being kept up to date. It is only the second time Mrs McCann has been formally interviewed by the police - the first time was on 4 May, the day after the four-year-old went missing. Then, she was questioned for between three and four hours but today's interview is expected to take longer.

Detectives have already questioned her husband twice. Daily Mail

Katy McCann zit trouwens nog steeds in het politiebureau, vanaf vanmiddag 14.00u.
pi_52991544
Ik vond het vanaf begin aan al een vreemd verhaal....
Het zou me niet verbazen dat de ouders er toch bij betrokken zijn,daders zijn in veel gevallen mediageil !

Het zou toch te erg voor woorden zijn als de ouders dit om handen hebben gehad ?
En aan de andere kant :als ze er niks mee te maken hebben ga je als ouders zijnde door de ergste hel !
(toch blijf ik het onverantwoordelijk vinden om je kinderen alleen te laten,alhoewel er vele ouders zijn die denken dat dat kan)
pi_52992922
Volgens mijn bescheiden mening wordt Kate McCann 'gegrild': Police interview Madeleine's mother with lawyer for seven hours "The mother of Madeleine McCann is still being questioned by police tonight after a dramatic breakthrough in the hunt for the missing girl. Kate McCann attended Portimao police station in the Algarve at 1.55pm this afternoon accompanied by her lawyer, Carlos Pinto de Abreu, who drove from Lisbon to be present. Daily Mail
pi_52994244
Net op BBC news op tv dat de familie van de McCann's toch wel deze verhoren als unsetteling ervaren. Het zou goed kunnnen dat ze ipv getuigen (dat is nu het geval) straks als verdachten worden gezien, volgens de BBC-reporter. Morgen wordt Gerry McCann op hetzelfde politiebureau verhoord en ook om 14.00u. Katy McCann zit er nog steeds, inmiddels 8 uur lang met een kleine onderbreking. Voor het politiebureau is het afgeladen met journalisten.
pi_52995144
quote:
McCanns may ask to be considered suspects
Updated 22.33 Thu Sep 06 2007

Kate and Gerry McCann may ask to be made suspects in the disappearance of their four-year-old daughter.

Police in Portugal have arranged separate interviews with Mr and Mrs McCann, but insist the couple are treated as witnesses rather than suspects.
"Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her or know who took her to do the right thing" - Kate McCann

However, they may ask to be given 'arguido' status, which would mean they are regarded as suspects but also provides extra legal rights.

Mrs McCann's appealed directly to her daughter's abductors as she arrived for questioning at a Portuguese police station.

Mrs McCann called for those responsible for the disappearance of the four-year-old to release her or contact the police.

She was driven to the police station in Portimao by her Mr McCann, accompanied by lawyer Carlos Pinto de Abreu.

Mr McCann will be interviewed separately on Friday.

Mrs McCann's brief statement said: "I miss Madeleine so much. Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her or know who took her to do the right thing.

"It is not too late. Please let her go or call the police. We came to Portugal an ordinary family of five. We just want to know what happened on May 3 and want to be able to go home one family, reunited."

The interviews come amid speculation that there has been a forensic breakthrough in the case, and arrests are imminent.

A source said information from the Forensic Science Service in Birmingham, which is testing samples taken from the holiday flat Madeleine was snatched from, has been returned to Portuguese investigators.

The couple have been given no briefing by police on the forensic results and it is not clear whether they are being re-interviewed in light of what the tests have shown.

Portuguese police called Mr McCann earlier this week to request the interviews, specifying that his wife should be questioned first.

Mr McCann has already been interviewed twice.

The McCanns' spokeswoman, Justine McGuinness, read out a short statement at the police station.

She said: "Kate McCann has returned to Portimao to be questioned by the Portuguese police to assist them in their investigations.

"Kate and Gerry are happy to help the police in their investigations to find their daughter Madeleine, as they have been since she was taken.

"Kate continues to believe that Madeleine is still alive, and to hope and pray that she will be returned soon.

"Kate is a loving, gentle mother, one of the victims in an extraordinary and terrible set of events."

© Independent Television News Limited 2007. All rights reserved.
http://itn.co.uk/news/6eb8b71f31afe69e6a7aac4306602632.html

meer over arguido-status:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6657977.stm

Robert Murat heeft ook arguido-status gehad

om 00:30 geeft de advocaat nog een verklaring.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:47:06 #28
3542 Gia
User under construction
pi_52997574
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:26 schreef Suko het volgende:
Katy McCann zit er nog steeds, inmiddels 8 uur lang met een kleine onderbreking. Voor het politiebureau is het afgeladen met journalisten.
Ik hoop echt dat de waarheid boven tafel komt.

Denk nog steeds dat de ouders er achter zitten. Gewoon vanwege hun houding/opstelling en ook vanwege de schier onmogelijkheid voor een vreemde om dit te doen. 't Is niet niks om een appartement binnen te dringen en ongezien een kind mee te nemen, terwijl er nog 2 meer liggen te slapen. De kans op ontdekking is nogal groot. Het is gewoon veel logischer dat de ouders ermee te maken hebben. Een ongelukje of zo, verkeerd uitgevallen. Het kan zelfs nog zo zijn dat maddy zelf gevallen is, door wild gedrag of zo en daarbij met haar hoofd op iets hard terecht gekomen is. Ouders, bang niet geloofd te worden, verzinnen dan een ontvoering.

Ach ja, het blijft speculeren. Laten we hopen dat de polícia deze keer wel haar werk doet.
pi_52997635
effe tvp, dan met enkel een t de bijdragen van Suko doornemen .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52997636
Katy McCann is maar liefst 11uur lang verhoord. Het lijkt vooral nu te gaan om de verschillen in de verklaringen van de McCann's op de avond van Madeleine's vermissing. "Although police made clear the McCanns are witnesses and not suspects, it is understood that inquiries are concentrating on alleged discrepancies in their accounts of the night Madeleine disappeared." A British source with knowledge of the investigation claimed: "Forensic tests have opened new lines of inquiry which undermines their version of events."

"Mr McCann will be interviewed separately today. Their answers will be compared and police will decide whether or not to change their status to "arguido", the Portuguese term for suspect. Under Portuguese law, an arguido is someone who is under ongoing questioning. Arrests can be made only once someone is an arguido."

Madeleine: 'Now they are trying to frame me' says mother quizzed by police
The mother of Madeleine McCann was dramatically reinterviewed by police yesterday - and is terrified they are trying to frame her. Zie verder de Daily Mail

En Sky News meldt dat Kate nog een keer wordt verhoord.

pi_52997998
Bloedspoor niet van vermiste Madeleine

Het bloed blijkt niet van Maddie te zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52998164
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:41 schreef paddy het volgende:
Bloedspoor niet van vermiste Madeleine

Het bloed blijkt niet van Maddie te zijn.
als ze per ongeluk een overdosis gekregen heeft, ga je ook geen bloed vinden, dus verbazend is het dan niet (aangenomen dat, uiteraard)
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 10:01:10 #33
8781 crew  Frutsel
pi_52999249
de moeder is dus nu officieel aangemerkt als verdachte
pi_52999270
quote:
'Moeder Madeleine verdachte in vermissingszaak'
Uitgegeven: 7 september 2007 09:35
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 09:37

LONDEN - De moeder van het sinds vier maanden vermiste Britse meisje Madeleine McCann wordt verdachte in de zaak. Dat heeft een woordvoerder van Kate McCann en haar man Gerry vrijdag laten weten, meldde de BBC.

Kate werd donderdag elf uur lang ondervraagd door de Portugese politie. In een korte verklaring na het verhoor benadrukte de advocaat van Kate nog dat de politie haar als getuige beschouwt. Vrijdag werd echter duidelijk dat Kate de status van 'arguido' (formele verdachte) krijgt.
alle media melden nu dat Kate vandaag als verdachte zal worden aangemerkt.
sommige media lichten dit toe door te zeggen dat er nu bepaalde vragen aan haar gesteld kunnen worden en ze het recht heeft om te zwijgen.
pi_52999292
Ze komen dus dichterbij. Er is iets vreemds in het gedrag of de verklaringen van de moeder. Anders was ze niet van slachtoffer > getuige > verdachte gegaan.
pi_52999362
tvp...
pi_52999400
nu ja, zover je kan afgaan op foto's ( ), die moeder komt over als degene die je moet hebben inzake doorslaan onder genoeg druk, zolang je haar maar apart neemt (no pun), weg van de echtgenoot.
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:09:23 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52999441
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:01 schreef Frutsel het volgende:
de moeder is dus nu officieel aangemerkt als verdachte
Bron?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 10:10:14 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52999452
Wat een verhaal...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52999481
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bron?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7F124CD2D9B89.html
quote:
10:06 07 September 2007
"Moeder Madeleine wordt verdachte"
De moeder van het verdwenen Britse meisje Madeleine zal later vandaag als verdachte worden aangemerkt. Dat heeft een woordvoerder van het gezin tegen diverse media gezegd.

De moeder is gisteren elf uur lang door de Portugese politie ondervraagd. Dat was officieel als getuige. Vandaag wordt de vader waarschijnlijk verhoord. Er is nieuw forensisch onderzoek gedaan naar sporen in het verblijf van de McCanns. Daarbij is waarschijnlijk bloed gevonden dat niet van Madeleine is.

De 4-jarige Madeleine verdween begin mei tijdens een vakantie in Portugal. Haar ouders waren in de buurt uit eten.
pi_52999498
Yep, inderdaad nu verdachte:
Madeleine mother 'to be suspect'
Kate McCann - mother of missing four-year-old Madeleine - will be formally declared a suspect by the Portuguese police, the family has said. The McCanns' spokeswoman revealed Mrs Mccann will be given "arguido" status on Friday.

This would allow the police to put certain questions and give her the legal right to remain silent. BBC

Zou ze nu bij 'd r man zijn die vanmiddag wordt verhoord? Kunnen ze nog 'fijn' overleggen/afstemmen wat wél en niet te verklaren.
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:12:44 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52999520
Maar het is dus nog niet officieel.

Waarom gebruiken ze trouwens contant het woord 'arguido'?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_52999533
Kunnen ze nu ook een leugendetector test ondergaan? Of kan dat alleen op last van een rechter?
pi_52999563
Bron: The Sun Online
quote:
Kate declared Maddie 'suspect'

By ONLINE REPORTER
September 07, 2007

KATE McCANN is to be named as an official suspect in the death of her daughter, Maddie.

A spokesman for the McCann family said Portuguese police will make the move later today before questioning Kate for the second time in 24 hours.

It is understood that detectives want to put more intrusive questions to Kate and they cannot do this unless they officially name her as a suspect.

She will return to the police station in Portmao later this morning, after only leaving there late last night.

Husband Gerry is due to attend the station for questioning this afternoon.

Under Portuguese law, an arguido, or suspect, has certain legal protection that is not extended to a witness, including the right to remain silent during questioning and the right to legal representation.

The family spokesman said: “Just before the session ended last night, they made it clear they had some further questions to ask which would require her to be in arguido status rather than just witness status.”

He could not confirm what these questions were, or whether Mr McCann will also be made an arguido when he reports to the police station later.

The spokesman said: “She is shocked and surprised in several ways. First of all that such an accusation could be made against her.

“And obviously she is concerned that such a line of investigation can become a distraction from further attempts to find Madeleine.”
Bron: Guardian
quote:
Madeleine mother 'to be declared suspect'
James Sturcke and agencies
Friday September 7, 2007
Guardian Unlimited

Kate McCann leaving the police station early today. Photograph: Steve Parsons/PA
Kate McCann is to be formally declared an official suspect by Portuguese police investigating the disappearance of her daughter Madeleine, a family spokesman said today.
The announcement is expected to be made when Mrs McCann returns to a police station in Portimao later this morning.

A family friend told Sky News that Mrs McCann was "amazed" and very concerned by the development in the case.

She will be declared an "arguido" - someone who has not been arrested or charged but is being treated by police as more than a witness.

It is believed the change of status would allow police to ask Mrs McCann 22 specific questions about the disappearance of her four-year-old daughter from the family's holiday apartment in the Algarve resort of Praia da Luz on May 3. Mrs McCann emerged from the police station into a media scrum early today after spending 11 hours being interviewed by investigators yesterday. It was her first formal interview with police since the day after Madeleine's disappearance and she was accompanied by her lawyer, Carlos Pinto de Abreu.

Visibly exhausted, she made no comment but Mr de Abreu told reporters that she was interviewed as a witness. Mrs McCann has consistently denied any wrongdoing in relation to her daughter's disappearance. Her husband, Gerry, is expected to be interviewed for the third time by police later today.

Yesterday, a family friend Justine McGuinness said the McCanns were "victims" in the extraordinary set of events.

"Kate McCann has returned to Portimao to be questioned by the Portuguese police, to assist them in their investigations," Ms McGuinness said. "Kate and Gerry are happy to help the police in their investigations to find their daughter, as they have since she was taken."

The decision to reinterview them appeared to be a direct consequence of test results sent from the Forensic Science Service in Birmingham late on Wednesday.

Portuguese police, who have remained tight-lipped during the investigation, said yesterday that they had new evidence to work on. "Part of the tests have arrived," a source close to the investigation told the Portuguese news agency Lusa.

Evidence analysed by the Birmingham laboratory reportedly includes blood samples and other evidence gathered from the Ocean Club holiday apartment where the McCann family was staying when Madeleine disappeared.

The evidence was gathered when British officers helped their Portuguese counterparts carry out a review of the case three months after the disappearance.

The Portuguese press speculated yesterday that the scientific evidence strengthened theories that Madeleine may have died on the night she disappeared, and in the apartment itself.

But there was no confirmation of that and the respected Publico newspaper, while quoting unnamed police sources who were prepared to back the speculation, warned that previous leads had come to nothing.

In a statement yesterday, Mrs McCann said she still believed her daughter was alive. "I miss Madeleine so much," she said. "Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her ... to do the right thing. It is not too late - please let her go or call the police."

The McCanns have remained in Portugal to help search for their daughter but have recently indicated that they are considering moving back to the family home in Rothley, Leicestershire.

Mr McCann, a hospital cardiologist, has said he would like to return to work while his wife, a GP, reportedly wants to devote herself to their two-year-old twins, Amelie and Sean.

Mrs McCann will be the second arguido in the case, along with the British ex-pat Robert Murat, who lives close to where Madeleine vanished while her parents were dining in a nearby restaurant.

[ Bericht 28% gewijzigd door twentemeisje op 07-09-2007 10:21:59 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:15:52 #45
3542 Gia
User under construction
pi_52999606
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:03 schreef _The_General_ het volgende:
Ze komen dus dichterbij. Er is iets vreemds in het gedrag of de verklaringen van de moeder. Anders was ze niet van slachtoffer > getuige > verdachte gegaan.
Iets vreemds in haar gedrag?
Ik vind haar hele gedrag vreemd.

Ben zelf een moeder, maar ik zou echt niet zo kalm blijven als zij. En dan vind ik dat niet bewonderenswaardig van haar, maar vreemd. Als je een kind kwijt bent, ben je helemaal radeloos. En zo hebben we haar nooit gezien.

Ze kwam over als verdrietig, dat wel, klein, ineengedoken soms. Maar radeloos of in alle staten? Nee. Niet gezien. Kan me ook niet herinneren dat ze gehuild heeft.

Ben zelf eens mijn zoontje, toen 7, een uur kwijt geweest, de hele buurt afgezocht, overal rondgefietst en gereden. Met meerdere mensen zoeken, niks. Ik was echt helemaal radeloos. Want hij ging nooit verder als die ene blok. Alle vriendjes opgebeld. Nog niks.
Bleek dat hij, tegen alle regels in, naar een vriendje was gefietst dat een eind verder weg woonde.
Goddank.

Maar wat ik toen voelde, die emotie, die is er gewoon niet bij Katie. En nu weet ik wel dat ieder mens anders is, maar toch.
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:18:39 #46
3542 Gia
User under construction
pi_52999678
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:12 schreef Suko het volgende:
Zou ze nu bij 'd r man zijn die vanmiddag wordt verhoord? Kunnen ze nog 'fijn' overleggen/afstemmen wat wél en niet te verklaren.
Dat denk ik niet. Die zullen ze toch wel uit elkaar houden. Toch?
pi_53000410
hier ook een tvp.. ik verwacht vandaag of de komende dagen nog heel wat ontwikkelingen.

Wat ik niet begrijp is dat ze vanmiddag als verdachte wordt aangemerkt, maar niet direct wordt vastgezet
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:54:28 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53000421
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:53 schreef Ephemera het volgende:
hier ook een tvp.. ik verwacht vandaag of de komende dagen nog heel wat ontwikkelingen.

Wat ik niet begrijp is dat ze vanmiddag als verdachte wordt aangemerkt, maar niet direct wordt vastgezet
verdachte zonder vluchtgevaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53000561
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou je wel denken, maar heb daar geen nieuws over gelezen.

Katy heeft net te horen gekregen dat ze inderdaad verdachte is: Police told the mother of the missing four-year-old that she was an "arguido" - a Portuguese term which allows them to question her with the possibility of charges being brought. The 39-year-old doctor was told of the move when she attended a police station for a second session of questions. This followed an 11-hour grilling which ended early today."

"Police will now ask Mrs McCann 22 specific questions about the night Madeleine disappeared. Her husband, Gerry, will also be interviewed separately today and has been told to attend the same police station in Portimao at 2pm this afternoon." "Mrs McCann is to return to the police station where she was quizzed until the early hours of this morning to be given the devastating news."

Naar huis gaan kunnen ze wel even vergeten: "The McCanns had planned to go home to Leicestershire with their two-year-old twins, Sean and Amelie, as early as Sunday but that has been thrown into disarray by the time it has taken to question Mrs McCann while her husband faces a similar, lengthy interview today." Daily Mail

Wat ze mogelijk te wachten staat als verdachte(n) zijnde:
Under Portuguese law, either the police or the person being questioned are able to request that they be formally named as an arguido. They are then immediately granted the right to a lawyer and have the right to remain silent - a right which a witness does not have.

Once under arguido status, they are then able to be arrested, provided the police have sufficient evidence. As in the case with Mr Murat, it is within police powers to impose restrictions on the movements of the suspect while the case continues.

This could mean a ban on the suspect leaving the country or a certain area marked out by police. In some cases the suspect is prohibited from leaving their house. For someone who is declared an arguido, they must notify police if they stay anywhere other than his stated place of residence for more than five days.
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:06:11 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53000663
TVP.
Ik vind het wel interessant om deze zaak te volgen en ik ben benieuwd of de vader ook de status van officiële verdachte krijgt. Enkele dingen zitten me dwars:

als die ouders er inderdaad meer van weten, waarom hebben ze dan zo ontzettend veel tijd en geld in hun zoektocht gestopt? Je zou kunnen redeneren dat ze de aandacht van zichzelf wilden afleiden, maar daarin gaan ze wel heel erg ver. Dat maakt dat ik moeite heb met het idee dat de ouders erachter zitten.

een andere suggestie, en misschien heb ik teveel films gezien, is dat de moeder er meer van weet, maar de vader niet. Er is misschien iets gebeurd waar de vader niets van af weet en dat de moeder koste wat kost voor de vader wil verzwijgen. Daarom doet ze leuk mee in het hele mediacircus.

Het lijkt me dus sterk dat ze allebei meer weten, maar nu bekend is geworden dat de moeder in ieder geval een verdachte is, bekruipt mij het gevoel dat ze de hele wereld loopt te bedonderen.

Maar eerst maar even afwachten of de vader ook als een officiële verdachte wordt aangemerkt.
Niet meer actief op Fok!
pi_53000694
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:18 schreef Gia het volgende:

[..]

ik mag het hopen, ze kijkt op die foto's naar die man alsof ze ieder moment klappen verwacht of dan toch tenminste naderhand
pi_53001022
En als ze echt schuldig zijn aan de dood van Madeleine, maakt niet uit hoe dat is gebeurd, dat is het een drama van de eerste orde. Het meisje heeft geen kans gehad op deze wereld, wrang als je bedenkt dat ze met veel moeite via IVF is verwekt. Een drama voor de overblijvende tweeling, kunnen die nog wel opgroeien met de ouders, of heeft één van de ouders alle schuld en is de ander 'alleen maar' solidair, of weet echt van niks. En wat te denken van de wereld. Iedereen, van hoog tot laag, kent Madeleine en 't gezin, hebben zo meegeleefd, geld ingezameld, campagnes gevoerd, zelfs de pauselijke zegen ontvangen. Wat een enorm debacle ook in hun kring, artsen/specialisten. En wat te denken van toekomstige vermissingen? Logisch kijk je nu direct naar ouders, bij voorbaat schuldig of op z'n minst verdacht. Ook daarin hebben de McCann's een enorme smet geworpen op in de regel onschuldige bezorgde ouders. ALS ze, of één van hen, schuldig is/zijn natuurlijk, als.....
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:20:33 #53
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53001031
quote:
'Moeder Madeleine verdachte in vermissingszaak'

LONDEN - De moeder van het sinds vier maanden vermiste Britse meisje Madeleine McCann wordt verdachte in de zaak. Dat heeft een woordvoerder van Kate McCann en haar man Gerry vrijdag laten weten. Het echtpaar is 'geschokt' door het besluit van de Portugese politie, meldde de BBC.

Kate werd donderdag elf uur lang ondervraagd door de politie. In een korte verklaring na het verhoor benadrukte de advocaat van Kate nog dat de politie haar als getuige beschouwt.

Vrijdag werd echter duidelijk dat de politie Kate heeft laten weten dat ze de status van 'arguida' (formele verdachte) krijgt. Volgens de Portugese wet mag de politie dan bepaalde vragen stellen en kan de verdachte zich beroepen op haar zwijgrecht. Het betekent niet dat de verdachte wordt gearresteerd of in staat van beschuldiging wordt gesteld.

Forensisch onderzoek
De ontwikkeling komt na de resultaten van Brits forensisch onderzoek. Officieel wil de Portugese politie daar geen mededelingen over doen, maar Britse media melden dat er bloedsporen zijn gevonden in de kamer van Madeleine die niet van haar afkomstig zijn.

De 4-jarige Madeleine verdween begin mei tijdens een vakantie in Portugal. Haar ouders waren in de buurt uit eten.

Tweede verdachte
Kate wordt de tweede formele verdachte in de zaak. De eerste was de Brit Robert Murat. Toen Madeleine verdween, verbleef Murat in het huis van zijn moeder in dezelfde vakantieplaats: Praia da Luz. De politie moest hem eerder deze maand als verdachte laten vallen omdat er te weinig bewijs tegen hem was.

Vader
Ook vader Gerry McCann zal vrijdag worden ondervraagd door de politie. Voor het eerst in het onderzoek worden de ouders gescheiden gehoord. De McCann's hadden donderdag al de vrees geuit dat de Portugese recherche hen als verdachten zou gaan beschouwen. Beiden ontkennen elke betrokkenheid.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:22:02 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53001079
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:20 schreef Suko het volgende:
En als ze echt schuldig zijn aan de dood van Madeleine, maakt niet uit hoe dat is gebeurd, dat is het een drama van de eerste orde. Het meisje heeft geen kans gehad op deze wereld, wrang als je bedenkt dat ze met veel moeite via IVF is verwekt. Een drama voor de overblijvende tweeling, kunnen die nog wel opgroeien met de ouders, of heeft één van de ouders alle schuld en is de ander 'alleen maar' solidair, of weet echt van niks. En wat te denken van de wereld. Iedereen, van hoog tot laag, kent Madeleine en 't gezin, hebben zo meegeleefd, geld ingezameld, campagnes gevoerd, zelfs de pauselijke zegen ontvangen. Wat een enorm debacle ook in hun kring, artsen/specialisten. En wat te denken van toekomstige vermissingen? Logisch kijk je nu direct naar ouders, bij voorbaat schuldig of op z'n minst verdacht. Ook daarin hebben de McCann's een enorme smet geworpen op in de regel onschuldige bezorgde ouders. ALS ze, of één van hen, schuldig is/zijn natuurlijk, als.....
mee eens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53001153
Wat zijn dan die vragen die ze een formele verdachte wel mogen stellen en een getuige niet?
pi_53001327
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:24 schreef twentemeisje het volgende:
Wat zijn dan die vragen die ze een formele verdachte wel mogen stellen en een getuige niet?
heeft u het gedaan bijvoorbeeld?

de insteek is toch compleet anders, het is niet zo zeer een kwestie van mogen maar willen, nodig hebben.
pi_53002083
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:24 schreef twentemeisje het volgende:
Nadat iemand als verdachte is aangegeven en cautie heeft gekregen kunnen hem vragen worden gesteld waarvan het antwoord als bewijs kan dienen. De verdachte heeft daarbij het recht om te zwijgen omdat iemand niet aan zijn eigen veroordeling hoeft mee te werken.
pi_53002134
ze mogen alles wat de verdachte zegt tegen ze gebruiken.

You have a right to remain silence..
Everthing you say can be used against you..
(of zoiets... )

Maar goed er moeten toch wel hele sterke aanwijzingen zijn, willen ze de moeder als verdachte aanhouden..
Zeker in deze zaak die zo gevoelig ligt..
pi_53002390
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:55 schreef milagro het volgende:
effe tvp, dan met enkel een t de bijdragen van Suko doornemen .
^
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_53002404
Net op BBC World. Kate McCann aankomst op het politiebureau, tamelijk onaangedaan, haar modieus opgestoken, Madeleine d'r knuffel hangend uit een rugtas. "Police will now ask Mrs McCann 22 specific questions about the night Madeleine disappeared."

Kate McCann is on her way to a Portuguese police station, where she is expected to be declared a formal suspect in the disappearance of her daughter Madeleine.

She is said to be "horrified" at the latest development in the investigation. Sky News
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:17:37 #61
3542 Gia
User under construction
pi_53002450
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:06 schreef Viking84 het volgende:
als die ouders er inderdaad meer van weten, waarom hebben ze dan zo ontzettend veel tijd en geld in hun zoektocht gestopt? Je zou kunnen redeneren dat ze de aandacht van zichzelf wilden afleiden, maar daarin gaan ze wel heel erg ver. Dat maakt dat ik moeite heb met het idee dat de ouders erachter zitten.
Dat ligt er maar aan waar je voor kiest. Je kunt denken dat je als verdacht wordt gezien als je veel huilt en je erbij neerlegt/weer aan 't werk gaat, dan ga je voor het mediacircus. Je kunt ook denken, dat je juist dan wordt gezien als verdacht, dan doe je dat niet. Is maar net hoe je denkt.
En niet te vergeten: Deze mensen hebben geld zat om zoiets te doen.
quote:
een andere suggestie, en misschien heb ik teveel films gezien, is dat de moeder er meer van weet, maar de vader niet. Er is misschien iets gebeurd waar de vader niets van af weet en dat de moeder koste wat kost voor de vader wil verzwijgen. Daarom doet ze leuk mee in het hele mediacircus.
Wanneer zou ze dat gedaan kunnen hebben? De vader is op die avond eerst naar de kinderen gaan kijken. Als er toen nog niets aan de hand was, zou de moeder dat dan gedaan moeten hebben toen zij een uur later ging kijken. Dan heeft ze niet veel tijd gehad om ook nog het lijkje (?) op te ruimen, snel naar buiten rennen en roepen dat ze ontvoerd is.
quote:
Het lijkt me dus sterk dat ze allebei meer weten, maar nu bekend is geworden dat de moeder in ieder geval een verdachte is, bekruipt mij het gevoel dat ze de hele wereld loopt te bedonderen.

Maar eerst maar even afwachten of de vader ook als een officiële verdachte wordt aangemerkt.
Lijkt me wel. Kan me niet voorstellen dat zij het alleen heeft gedaan. Ook zoals ze naar haar man kijkt, wat Milagro al aangeeft, alsof ze elk moment klappen verwacht.

Ze ziet er ook uit als een angstig muisje.

Ik zou eerder denken dat de vader er wat mee te maken heeft. Die ging het eerst kijken. Wat als hij haar (getver, maar hypothetisch) gesmoord heeft met een kussen en daarna terugging naar het gezelschap, suggererend dat alles in orde is.
Gaat daarna de moeder kijken en die vind het kind dood. Uit angst voor beschuldigingen over het alleen laten, dood door schuld, blabla, weet ik veel, heeft ze haar misschien wel ergens kunnen verstoppen en toen het verhaal verzonnen over de ontvoering.
Of misschien heeft pa haar vermoord, opgeruimd, beer op de plank en denkt moeder inderdaad dat haar kind is ontvoerd.

Kan allemaal zomaar.
  Admin vrijdag 7 september 2007 @ 12:31:02 #62
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53002735
Het bloed dat is aangetroffen in de kamer van de vermiste Britse Madeleine McCann, is niet van het meisje zelf. De bloedsporen bevatten ander genetisch materiaal (DNA) dan dat van Madeleine.

Dat meldden Britse media vanochtend. Het bloed, dat was ontdekt in het vakantieappartement van de familie McCann in Portugal, is in Groot-Brittannië onderzocht.

Naar aanleiding van de uitslag ondervroeg de Portugese politie de moeder van Madeleine gisteren urenlang. Kate McCann kwam om 14.00 uur aan bij het politiebureau in Portimao, dat zij na bijna elf uur samen met haar advocaat verliet. Vandaag zal de vader worden ondervraagd, aldus de politie.

In een korte verklaring na het verhoor benadrukte de advocaat van Kate dat de politie haar als getuige beschouwt. Zij en haar man Gerry hadden eerder de vrees geuit dat de Portugese recherche hen als verdachten zou gaan beschouwen.

In een verklaring riep het echtpaar de mogelijke ontvoerders van Madeleine opnieuw op het 4-jarige kind vrij te laten. De dochter geldt sinds 3 mei als vermist.

Upd 10.02
De Portugeese politie heeft Kate McCann toch officieel aangewezen als verdachte. Gisteren werd bekendgemaakt dat er een lijkgeur hing aan de jurk die ze de betreffende avond droeg. Ze is hiermee de tweede verdachte in de zaak rond de verdwijning. De in Portugal wonende Brit Robert Murat was vrij snel na de verdwijning verdachte, maar wegens gebrek aan bewijs schrapte de politie hem weer van de lijst. Madeleine's vader wordt vandaag uitvoerig verhoord.

Van de FP
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin vrijdag 7 september 2007 @ 12:31:42 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53002749
Lijkengeur aan haar jurk?!

Knap dat je dat ruikt zeg!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_53002780
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:31 schreef yvonne het volgende:
Lijkengeur aan haar jurk?!

Knap dat je dat ruikt zeg!
uhm, daar heb je honden voor, hè, geen politieinspecteurs
  vrijdag 7 september 2007 @ 12:35:14 #65
3542 Gia
User under construction
pi_53002817
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:31 schreef yvonne het volgende:
Madeleine's vader wordt vandaag uitvoerig verhoord.
Als hun verhalen teveel overeenkomen is dat natuurlijk ook verdacht. Zeker als veel dezelfde bewoordingen worden gebruikt. Dan kan het ingestudeerd zijn.
pi_53002879
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als hun verhalen teveel overeenkomen is dat natuurlijk ook verdacht. Zeker als veel dezelfde bewoordingen worden gebruikt. Dan kan het ingestudeerd zijn.
mja.. dat kan natuurlijk. Maar ik vind dat geen waterdicht bewijs. Mijn oom en tante zijn ook net Kwik, Kwek en Kwak.. ze maken elkaars zinnen af en praten exact hetzelfde. Maar ik zie ze nog geen kind vermoorden
pi_53002955
Waarom worden de ouders apart verhoord?
Niet omdat ze getuige zijn maar verdachten.
Ik mag alleen hopen dat ze het zelf niet gedaan hebben.
Zowel dan mogen ze voor mij in Iran aan een takel worden opgehangen.
Maar zoals altijd geldt...iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
  Admin vrijdag 7 september 2007 @ 12:43:20 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53003004
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:33 schreef milagro het volgende:

[..]

uhm, daar heb je honden voor, hè, geen politieinspecteurs
Ow ja

pi_53003157
Ik vind het het meest aannemelijk dat er een ongeluk gebeurt is (dood door schuld) en ze vonden dat ze al genoeg gestraft zijn door het verlies van Maddie, enorme angst hadden voor de toekomst.. (ze kunnen hun werk dan wel gedag zeggen als ze dood door schuld ten laste wordt gelegd.. ) en op deze manier iets in scene hebben gezet.
pi_53003178
Mag wel duidelijk dat Madeleine niet meer leeft, maar waar is ze dan? Ik zag de McCann's toch wel erg veel op het strand lopen/zitten.

Paar dagen geleden, Daily Mail:

Gerry and Kate McCann believe coming home would be a comfort - despite their daughter Madeleine's empty bedroom

Daar zijn sporen helemaal moeilijk te vinden en dus ook niet gevonden. Ik vraag me nog steeds af wanneer Madeleine echt voor het laatst is gezien, is ze al eerder omgebracht om tijd te hebben het lichaampje ergens te dumpen. FOXNews maakt het erg bont maar vandaag de dag is voor mij niets meer vreemd: Saturday, August 25, 2007 "A report of its findings concluded that Madeleine could have died before 7p.m. on the night that she went missing. Madeleine’s parents, Kate and Gerry McCann, have insisted that she was alive at 9 p.m. The company also claimed that the child was killed in her apartment before being taken to a beach in a white van where her body was dumped."
pi_53003259
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef cpcpb het volgende:
Ik vind het het meest aannemelijk dat er een ongeluk gebeurt is (dood door schuld) en ze vonden dat ze al genoeg gestraft zijn door het verlies van Maddie, enorme angst hadden voor de toekomst.. (ze kunnen hun werk dan wel gedag zeggen als ze dood door schuld ten laste wordt gelegd.. ) en op deze manier iets in scene hebben gezet.
hetgeen minstens zo niet schandaliger zou zijn als een meteen bekende moord, de "hele wereld" voor de gek gehouden, naast naasten en zichzelf, mensen allemaal laten meeleven, zich inzetten, geld doneren en weetikwat.

maar goed, we wachten af.

ongelukkige foto trouwens, hierboven, een happy holiday snapshot, vreemd geposeerd.
pi_53003346
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:15 schreef Suko het volgende:
Net op BBC World. Kate McCann aankomst op het politiebureau, tamelijk onaangedaan, haar modieus opgestoken, Madeleine d'r knuffel hangend uit een rugtas.
Fijn dat je lekker bevooroordeeld bent. "Modieus opgestoken"..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_53003377
Dat geldt natuurlijk sowieso als de ouders schuldig zijn..
Wat een comedie.
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:08:59 #74
3542 Gia
User under construction
pi_53003596
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:51 schreef Suko het volgende:
[afbeelding]
Gerry and Kate McCann believe coming home would be a comfort - despite their daughter Madeleine's empty bedroom
Zweeft zij nou? Ik zie toch een schaduw onder haar kont? Wat een lastige houding. Of ze gaat net zitten of wil opstaan? Ziet er raar uit!
pi_53003665
Ik krijg als ik denk aan mensen die kinderen iets aan doen altijd weer zin om ineens voor de doodstraf te zijn
pi_53004172
het zou toch niet
You've just been F'd in the A
pi_53004354
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:11 schreef _The_General_ het volgende:
Ik krijg als ik denk aan mensen die kinderen iets aan doen altijd weer zin om ineens voor de doodstraf te zijn
ja want door je gevoelens laten leiden heeft altijd voordelen gehad nee?
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:42:16 #78
3542 Gia
User under construction
pi_53004494
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:11 schreef _The_General_ het volgende:
Zonder meer.
Maar het kan ook een ongeluk zijn geweest.
pi_53004661
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Zonder meer.
Maar het kan ook een ongeluk zijn geweest.
maar dan nog, het verzwijgen en verstoppen van een lichaam praat je niet goed. toch geloof ik in hun onschuld tot het tegendeel bewezen is.
pi_53005008
Madeleine's 'blood found in car parents hired 25 days AFTER she vanished'
Mother formally named as official suspect in case

"Mrs McCann handed over items of clothing and a Bible to police about a month ago for testing. During questioning yesterday police suggested to Kate McCann that they had found traces of Madeleine's blood in a hire car the family leased 25 days after the girl went missing."

"Mrs McCann told the officers there was "no way" this could be the case because they hired the Renault Scenic 25 days after Madeleine went missing, the friend said. The mother of three now fears she could be charged today over her daughter's death."

"Earlier, Portuguese police sources said forensic scientists had found DNA evidence in the car the McCanns hired after Madeleiene went missing." Meer op Daily Mail

Dan had FOXNews ergens toch gelijk. Alleen 25 dagen later...

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 07-09-2007 14:08:34 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:04:06 #81
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53005065
25 dagen na haar vermissing??? Hoe is dat nou mogelijk?
pi_53005184
Wat een ontwikkelingen

Wat me ook nog te binnen schoot, zouden die ouders zo lang in Portugal zijn gebleven om het lichaam van hun dochter steeds te kunnen verplaatsen mocht het te 'heet' worden? Dat verklaart namelijk ook de bloedsporen in de auto
pi_53005199
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:04 schreef N.icka het volgende:
25 dagen na haar vermissing??? Hoe is dat nou mogelijk?
nou, ze zijn met het lijk gaan slepen of zo ?

dat zou kunnen, toch?

het verplaatsen naar een plek waar al gezocht is, en men niet opnieuw zal zoeken.
bijvoorbeeld.

of bedoel je dat niet?
pi_53005226
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:08 schreef Meaghan het volgende:
Wat een ontwikkelingen

Wat me ook nog te binnen schoot, zouden die ouders zo lang in Portugal zijn gebleven om het lichaam van hun dochter steeds te kunnen verplaatsen mocht het te 'heet' worden? Dat verklaart namelijk ook de bloedspoeren in de auto
bloed was niet van maddie toch?
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:11:52 #85
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53005265
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:09 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, ze zijn met het lijk gaan slepen of zo ?

dat zou kunnen, toch?

het verplaatsen naar een plek waar al gezocht is, en men niet opnieuw zal zoeken.
bijvoorbeeld.

of bedoel je dat niet?
Een lijk van 25 dagen oud bloedt niet meer
pi_53005281
Bloed was wel van Maddie. Staat in het laatste bericht van Suko.
pi_53005304
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:11 schreef N.icka het volgende:

[..]

Een lijk van 25 dagen oud bloedt niet meer
nee, maar heeft ms wel gebloed, en dat sleep je dan toch ook weer mee.
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:17:20 #88
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53005405
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:13 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, maar heeft ms wel gebloed, en dat sleep je dan toch ook weer mee.
Ok , dat zou kunnen , maar dan vraag ik me af , zodra je medlt dat je kind ontvoerd is , sta je 24 uur per dag in de schijnwerpers , dan kan je toch niet even een paar uurtjes er tussen uit om een lijk op te graven en ergens anders te dumpen, je weet dat iedereen op je let
pi_53005541
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ok , dat zou kunnen , maar dan vraag ik me af , zodra je medlt dat je kind ontvoerd is , sta je 24 uur per dag in de schijnwerpers , dan kan je toch niet even een paar uurtjes er tussen uit om een lijk op te graven en ergens anders te dumpen, je weet dat iedereen op je let
mensen kunnen overmoedig raken, zoals al in een eerder topic gepost, door mijzelf de gek, er zijn wel meer gevallen bekend van ouders die de dood van hun eigen kind, al dan niet met voorbedachte rade, op hun geweten hebben en dat trachtten te verhullen met de meest gedetailleerde verzonnen verhalen, en omdat zij in eerste instantie geloofd werden, want prachtig de gebroken ouders, moeder of vader acterend, werden ze naast toch onzeker over wat losse endjes ook overmoedig, en dat aan elkaar knopen van die losse endjes (dus nog even naar de plek des onheils terug of zo) deed hen de das om.

het kan altijd nog gekker dan je kan verzinnen.
men roept snel "denk je nu echt dat ouders zelf...." nee, normaliter denk je dat niet, nee, maar ervaring leert ons anders, en vergeet niet, dat ook daar de familie, omgeving het "nooit achter hen gezocht had, het was zijn ideaal gezin, happy etc etc"
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:25:01 #90
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53005631
Oh ik geloof best dat er ouders zijn die dit doen , voorbeelden genoeg. Maar ik zat meer aan deze zaak te denken , het lijkt me sterkt dat als ze het hebben gedaan , dat je dan tijd genoeg hebt om het kind (opnieuw) te laten verdwijnen.

Maar goed , zolang we niks zeker weten blijft het allemaal giswerk , voor het zelfde geld heeft de butler het gedaan
pi_53005664
Nadeel is wel dat een formeel verdachte het recht van zwijgen heeft, dat kan nog best wel lang duren. Die twee hebben al zooooooo lang spelletjes gespeeld, kan best zijn dat 'zwijgen' hen goed uitkomt. Je kan volgens de Portugese wet ook zelf om die status van "arguido" vragen.
pi_53005817
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:25 schreef N.icka het volgende:
Oh ik geloof best dat er ouders zijn die dit doen , voorbeelden genoeg. Maar ik zat meer aan deze zaak te denken , het lijkt me sterkt dat als ze het hebben gedaan , dat je dan tijd genoeg hebt om het kind (opnieuw) te laten verdwijnen.
is ook zo, maar in het begin waren alle ogen vooral gericht op die buurman, toen weer even niet, en toen weer opnieuw wel.
ja ik weet het ook niet, maar ik denk dat het best mogelijk is geweest om in die gekte toen een blinde hoek te vinden om je losse endjes aan elkaar te knopen.

maar we weten niets zeker, en we weten niet alles, dus tja.
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:44:25 #93
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_53006186
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:26 schreef Suko het volgende:
Nadeel is wel dat een formeel verdachte het recht van zwijgen heeft, dat kan nog best wel lang duren. Die twee hebben al zooooooo lang spelletjes gespeeld, kan best zijn dat 'zwijgen' hen goed uitkomt.
Dat viel mij ook al op idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_53006584
Op Sky News halen ze net wel een goed punt aan. Waarom worden Kate en Gerry apart en 24 uur na elkaar ondervraagd en waarom lieten ze Kate na haar ondervraging naar huis gaan? Als de politie haar echt als de verdachte in de zaak ziet, zouden ze toch wel voorkomen dat zij en Gerry de mogelijkheid hebben om hun verhalen op elkaar af te stemmen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Piet_Veerman op 07-09-2007 15:11:19 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:10:34 #95
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_53006839
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:00 schreef Piet_Veerman het volgende:
Op Sky News halen ze net wel een goed punt aan. Waarom worden Kate en Gerry apart en 24 uur na elkaar geinterviewd en waarom lieten ze Kate na haar ondervraging naar huis gaan? Als de politie haar echt als de verdachte in de zaak ziet, zouden ze toch wel voorkomen dat zij en Gerry de mogelijkheid hebben om hun verhalen op elkaar af te stemmen?
Dan heeft apart verhoren geen zin als ze zoveel tijd heeft gehad om te vertellen wat er is gevraagd en wat ze heeft gezegd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_53006888
Precies! Misschien doen ze dat ook wel expres...om ze in de val te lokken met uitspraken? Of ze is toch niet zo verdacht als we denken. Misschien doen ze "alsof" ze verdacht is voor de échte ontvoerders/mordenaar(s). Zodat die wat onverschilliger te werk gaat of wordt....
Allemaal wilde suggesties...
pi_53008018
ik zit te denken, dat als ze het nieuwsbericht naar buiten brengen van dat bloed dat in de auto is gevonden, en ze dan de ouders gaan ondervragen; dat ze dat doen om ze in verwarring te brengen. Ik denk dat ik als echtgenote bijzonder zou gaan twijfelen (zelfs aan mijn eigen man) als er bloed van mijn kind was gevonden in een auto gehuurd ver na de verdwijndatum. En dan hoeft het niet eens waar te zijn, maar door het feit dat de politie dat bericht al naar buiten stuurt denk je al dat het waar is. En die vader zal ook gaan twijfelen (aan zijn vrouw) als hij dat bericht hoort misschien. En dat ze ook daarom die vrouw naar huis lieten terug keren, juist om ze te doen overleggen met elkaar.

Dus dat ze een van de twee ouders proberen te doen 'breken' door de ander verdacht te maken. En dan hoeft er maar 1tje te beginnen met spreken.

Dus ik denk dat zowel de papa als de mama evenveel kans hebben om de dader te zijn. (Of niet natuurlijk; innocent untill proven guilty)
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
pi_53008220
Ja hatsieflatsie, zoiets ja. En toch geloof ik er niet in dat de ouders het hebben gedaan. Je eigen kind...en waarom????? En in een toevallig ongeluk geloof ik ook niet. Dan was het een ongeluk ja, heel erg, maar daar hoef je geen toneelstuk van 4 maanden voor op te voeren. Dan ben je wel een héél koele kikker....en dan toevallig 2 hele koele kikkers??? Ik wil er nog niet aan.... nog niet...
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:19:28 #99
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53008427
Ik weet niet waarom, maar het zit me sinds het begin al niet lekker, en ik vertrouw die ouders gewoon niet.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:21:28 #100
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_53008479
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:11 schreef crohntje het volgende:
Je eigen kind...en waarom?????
Toch lopen er genoeg gekken rond die dat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')