abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2007 @ 18:30:12 #21
3542 Gia
User under construction
pi_52987427
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:00 schreef Syrena het volgende:
Wat ik nergens terug kan vinden, hebben ze nog meer kinderen? Ik dacht gelezen te hebben (helemaal in het begin) dat ze er drie hebben (incl. Maddie) en dat de anderen twee nog in het appartement waren toen Maddie verdween. Ik dacht nl. meteen dat de ouders erachter zaten, maar las toen van de andere kinderen en bedacht dat die er dan toch wat van hadden moeten meekrijgen.
Een tweeling van anderhalf jaar (dacht ik), die overal doorheen geslapen is.
pi_52987513
-edit- Kappen daarmee.

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 06-09-2007 18:47:39 ]
pi_52991141
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

dit verhoor hoeft helemaal niet naar aanleiding van die geursporen te zijn.
kan ook zijn dat het naar aanleiding van de uitslag van het bloed-onderzoek is, of een hele andere ontwikkeling.

de portugese justitie gaat er van uit dat Maddie dood is, daar zullen ze vast wel hun redenen voor hebben.
daarom is het misschien niet meer zo belangrijk om het publiek heel goed op de hoogte te houden van het onderzoek want tips kunnen toch niet meer een levende Maddie terughalen.

er is nogal veel kritiek op de portugese justitie.
daar ben ik het niet helemaal mee eens.

de nadruk ligt bij de justitie duidelijk op het onderzoek, niet dat het publiek van minuut tot minuut op de hoogte wordt gehouden van het onderzoek.
af en toe komt er iets naar buiten, dan lijkt het alsof ze slecht werk leveren - maar we komen nu pas een fractie te weten natuurlijk.

ze kunnen de McCann's pas langere tijd vastzetten als ze duidelijke aanklacht hebben.
anders moeten ze weer worden vrijgelaten en vertrekken ze naar Engeland.
en dan wordt het alleen maar lastiger met uitleveringsverzoeken etc.
Nou ja, ik denk dat ze zeker wel verhoord worden nav een aantal resultaten, niet alles is nog binnen, maar de McCann's hebben al lange tijd niet echt contact met de Portugese politie en nu hebben ze gisteravond te horen gekregen dat ze verhoord zullen worden:: "Chief Inspector Oligario Sousa said the results received from the Forensic Science Service were "key" to the investigation."

He added: "The team is happy with the results and let us see what happens in the next few days." Portuguese police said all leave had been cancelled for the team of officers working on the case after the results of forensic science tests were received from a laboratory in Birmingham.

Police have not yet briefed the McCanns on the laboratory results, prompting anger from the couple that they were not being kept up to date. It is only the second time Mrs McCann has been formally interviewed by the police - the first time was on 4 May, the day after the four-year-old went missing. Then, she was questioned for between three and four hours but today's interview is expected to take longer.

Detectives have already questioned her husband twice. Daily Mail

Katy McCann zit trouwens nog steeds in het politiebureau, vanaf vanmiddag 14.00u.
pi_52991544
Ik vond het vanaf begin aan al een vreemd verhaal....
Het zou me niet verbazen dat de ouders er toch bij betrokken zijn,daders zijn in veel gevallen mediageil !

Het zou toch te erg voor woorden zijn als de ouders dit om handen hebben gehad ?
En aan de andere kant :als ze er niks mee te maken hebben ga je als ouders zijnde door de ergste hel !
(toch blijf ik het onverantwoordelijk vinden om je kinderen alleen te laten,alhoewel er vele ouders zijn die denken dat dat kan)
pi_52992922
Volgens mijn bescheiden mening wordt Kate McCann 'gegrild': Police interview Madeleine's mother with lawyer for seven hours "The mother of Madeleine McCann is still being questioned by police tonight after a dramatic breakthrough in the hunt for the missing girl. Kate McCann attended Portimao police station in the Algarve at 1.55pm this afternoon accompanied by her lawyer, Carlos Pinto de Abreu, who drove from Lisbon to be present. Daily Mail
pi_52994244
Net op BBC news op tv dat de familie van de McCann's toch wel deze verhoren als unsetteling ervaren. Het zou goed kunnnen dat ze ipv getuigen (dat is nu het geval) straks als verdachten worden gezien, volgens de BBC-reporter. Morgen wordt Gerry McCann op hetzelfde politiebureau verhoord en ook om 14.00u. Katy McCann zit er nog steeds, inmiddels 8 uur lang met een kleine onderbreking. Voor het politiebureau is het afgeladen met journalisten.
pi_52995144
quote:
McCanns may ask to be considered suspects
Updated 22.33 Thu Sep 06 2007

Kate and Gerry McCann may ask to be made suspects in the disappearance of their four-year-old daughter.

Police in Portugal have arranged separate interviews with Mr and Mrs McCann, but insist the couple are treated as witnesses rather than suspects.
"Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her or know who took her to do the right thing" - Kate McCann

However, they may ask to be given 'arguido' status, which would mean they are regarded as suspects but also provides extra legal rights.

Mrs McCann's appealed directly to her daughter's abductors as she arrived for questioning at a Portuguese police station.

Mrs McCann called for those responsible for the disappearance of the four-year-old to release her or contact the police.

She was driven to the police station in Portimao by her Mr McCann, accompanied by lawyer Carlos Pinto de Abreu.

Mr McCann will be interviewed separately on Friday.

Mrs McCann's brief statement said: "I miss Madeleine so much. Gerry and I want to appeal again to the person or people who took her or know who took her to do the right thing.

"It is not too late. Please let her go or call the police. We came to Portugal an ordinary family of five. We just want to know what happened on May 3 and want to be able to go home one family, reunited."

The interviews come amid speculation that there has been a forensic breakthrough in the case, and arrests are imminent.

A source said information from the Forensic Science Service in Birmingham, which is testing samples taken from the holiday flat Madeleine was snatched from, has been returned to Portuguese investigators.

The couple have been given no briefing by police on the forensic results and it is not clear whether they are being re-interviewed in light of what the tests have shown.

Portuguese police called Mr McCann earlier this week to request the interviews, specifying that his wife should be questioned first.

Mr McCann has already been interviewed twice.

The McCanns' spokeswoman, Justine McGuinness, read out a short statement at the police station.

She said: "Kate McCann has returned to Portimao to be questioned by the Portuguese police to assist them in their investigations.

"Kate and Gerry are happy to help the police in their investigations to find their daughter Madeleine, as they have been since she was taken.

"Kate continues to believe that Madeleine is still alive, and to hope and pray that she will be returned soon.

"Kate is a loving, gentle mother, one of the victims in an extraordinary and terrible set of events."

© Independent Television News Limited 2007. All rights reserved.
http://itn.co.uk/news/6eb8b71f31afe69e6a7aac4306602632.html

meer over arguido-status:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6657977.stm

Robert Murat heeft ook arguido-status gehad

om 00:30 geeft de advocaat nog een verklaring.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 7 september 2007 @ 07:47:06 #28
3542 Gia
User under construction
pi_52997574
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:26 schreef Suko het volgende:
Katy McCann zit er nog steeds, inmiddels 8 uur lang met een kleine onderbreking. Voor het politiebureau is het afgeladen met journalisten.
Ik hoop echt dat de waarheid boven tafel komt.

Denk nog steeds dat de ouders er achter zitten. Gewoon vanwege hun houding/opstelling en ook vanwege de schier onmogelijkheid voor een vreemde om dit te doen. 't Is niet niks om een appartement binnen te dringen en ongezien een kind mee te nemen, terwijl er nog 2 meer liggen te slapen. De kans op ontdekking is nogal groot. Het is gewoon veel logischer dat de ouders ermee te maken hebben. Een ongelukje of zo, verkeerd uitgevallen. Het kan zelfs nog zo zijn dat maddy zelf gevallen is, door wild gedrag of zo en daarbij met haar hoofd op iets hard terecht gekomen is. Ouders, bang niet geloofd te worden, verzinnen dan een ontvoering.

Ach ja, het blijft speculeren. Laten we hopen dat de polícia deze keer wel haar werk doet.
pi_52997635
effe tvp, dan met enkel een t de bijdragen van Suko doornemen .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52997636
Katy McCann is maar liefst 11uur lang verhoord. Het lijkt vooral nu te gaan om de verschillen in de verklaringen van de McCann's op de avond van Madeleine's vermissing. "Although police made clear the McCanns are witnesses and not suspects, it is understood that inquiries are concentrating on alleged discrepancies in their accounts of the night Madeleine disappeared." A British source with knowledge of the investigation claimed: "Forensic tests have opened new lines of inquiry which undermines their version of events."

"Mr McCann will be interviewed separately today. Their answers will be compared and police will decide whether or not to change their status to "arguido", the Portuguese term for suspect. Under Portuguese law, an arguido is someone who is under ongoing questioning. Arrests can be made only once someone is an arguido."

Madeleine: 'Now they are trying to frame me' says mother quizzed by police
The mother of Madeleine McCann was dramatically reinterviewed by police yesterday - and is terrified they are trying to frame her. Zie verder de Daily Mail

En Sky News meldt dat Kate nog een keer wordt verhoord.

pi_52997998
Bloedspoor niet van vermiste Madeleine

Het bloed blijkt niet van Maddie te zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52998164
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 08:41 schreef paddy het volgende:
Bloedspoor niet van vermiste Madeleine

Het bloed blijkt niet van Maddie te zijn.
als ze per ongeluk een overdosis gekregen heeft, ga je ook geen bloed vinden, dus verbazend is het dan niet (aangenomen dat, uiteraard)
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 10:01:10 #33
8781 crew  Frutsel
pi_52999249
de moeder is dus nu officieel aangemerkt als verdachte
pi_52999270
quote:
'Moeder Madeleine verdachte in vermissingszaak'
Uitgegeven: 7 september 2007 09:35
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 09:37

LONDEN - De moeder van het sinds vier maanden vermiste Britse meisje Madeleine McCann wordt verdachte in de zaak. Dat heeft een woordvoerder van Kate McCann en haar man Gerry vrijdag laten weten, meldde de BBC.

Kate werd donderdag elf uur lang ondervraagd door de Portugese politie. In een korte verklaring na het verhoor benadrukte de advocaat van Kate nog dat de politie haar als getuige beschouwt. Vrijdag werd echter duidelijk dat Kate de status van 'arguido' (formele verdachte) krijgt.
alle media melden nu dat Kate vandaag als verdachte zal worden aangemerkt.
sommige media lichten dit toe door te zeggen dat er nu bepaalde vragen aan haar gesteld kunnen worden en ze het recht heeft om te zwijgen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52999292
Ze komen dus dichterbij. Er is iets vreemds in het gedrag of de verklaringen van de moeder. Anders was ze niet van slachtoffer > getuige > verdachte gegaan.
pi_52999362
tvp...
pi_52999400
nu ja, zover je kan afgaan op foto's ( ), die moeder komt over als degene die je moet hebben inzake doorslaan onder genoeg druk, zolang je haar maar apart neemt (no pun), weg van de echtgenoot.
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:09:23 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52999441
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:01 schreef Frutsel het volgende:
de moeder is dus nu officieel aangemerkt als verdachte
Bron?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator vrijdag 7 september 2007 @ 10:10:14 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52999452
Wat een verhaal...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52999481
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bron?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7F124CD2D9B89.html
quote:
10:06 07 September 2007
"Moeder Madeleine wordt verdachte"
De moeder van het verdwenen Britse meisje Madeleine zal later vandaag als verdachte worden aangemerkt. Dat heeft een woordvoerder van het gezin tegen diverse media gezegd.

De moeder is gisteren elf uur lang door de Portugese politie ondervraagd. Dat was officieel als getuige. Vandaag wordt de vader waarschijnlijk verhoord. Er is nieuw forensisch onderzoek gedaan naar sporen in het verblijf van de McCanns. Daarbij is waarschijnlijk bloed gevonden dat niet van Madeleine is.

De 4-jarige Madeleine verdween begin mei tijdens een vakantie in Portugal. Haar ouders waren in de buurt uit eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')