Wat mij hier een relevante vraag lijkt: is het aanroepen van de christelijke God de enige mogelijkheid tot genezing? Dan zouden dus alleen mensen die in de christelijke God geloven moeten kunnen genezen. Dat lijkt me sterk, al heb ik geen bronnen van genezing van niet-gelovige mensen / mensen die niet in de christelijke God geloven. Mijn ouders zijn geabonneerd op "De Levensstroom", het magazine van Jan Zijlstra, waarin genezingsverhalen staan. Ik heb meerdere keren gelezen over mensen die genezen waren zonder tussenkomst van God, maar daarna toch weer ziek werden en vaak nog erger dan ze al waren. Men schreef dat toe aan het feit dat niet God maar de duivel de zieke genezen had om hem daarna nog zieker te maken. Maw: alleen God is in staat tot genezing.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij vindt het 'perfect normaal' als iemand bij het noemen van de naam Jezus op slag van kanker of aids geneest?
Prima.
Ik blijf het wel als iets abnormaals zien. Dit soort genezingen en andere dingen die ik heb meegemaakt, leren mij dat bidden echt kan werken.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Lieve mensen, kunnen we weer on-topic?![]()
Als jullie diezelfde ellenlange discussie weer willen voeren open je maar een eigen topic.
Dit topic ging niet over de zin of onzin van gebedsgenezing maar over het niet accepteren / respecteren van een andere levensovertuiging door een christelijke familie en hoe je daar mee omgaat.
Als je over gebedsgenezingen wilt praten dat open je maar een topic in TRU and I'll be there.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij vindt het 'perfect normaal' als iemand bij het noemen van de naam Jezus op slag van kanker of aids geneest?
Prima.
Ik blijf het wel als iets abnormaals zien. Dit soort genezingen en andere dingen die ik heb meegemaakt, leren mij dat bidden echt kan werken.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een topic over gebedsgenezing geopend!
Link: Gebedsgenezing: zin of onzin
In Mattheüs staat ook dit:quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:49 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Waarom zegt hij dan van wel?
Omdat hij het beloofd heeft? Lees maar:
Omdat God dus weet wat je nodig hebt en dat beter kan beoordelen dan jijzelf. Het is een geen suikeroompje.quote:En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Als God belooft aan ieder die bidt te geven wat wordt gevraagd, waarom doet hij dat dan niet?
Zonder al dit valt de hele reden van het bestaan van de mensheid weg.quote:Waar is dan de almacht en de liefde van God? Als hij van ons houdt en almachtig is, kan hij toch wat voor ellende dan ook gewoon beëindigen of voorkomen? Maar oh wacht, God is rechtvaardig. Maar hoe is het rechtvaardig om de hele mensheid te doen lijden om de zonden van hun verste voorouders? Als politieagenten jou willen arresteren om iets wat jouw vader heeft gedaan, dan pik je dat toch ook niet?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De mens is er om in een crisissituatie, waarin God niet meer begrepen werd (val van Lucifer), 'harmonie' te herstellen.
Ik zou wel voor me laten bidden.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:00 schreef MinderMutsig het volgende:
'Mag ik voor je bidden?'
Wat zou jij antwoorden?
op het verschil na dat je vader een echt (menselijk) wezen is en dat god een hypothese is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:42 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben niet dom en kan wel redelijk een onderscheid maken tussen schier onverklaarbare dingen en puur toeval.
[..]
Er genezen er veel meer dan '1' maar dat terzijde. Tuurlijk zijn er ook enorm veel gevallen van gelovigen die blijven bidden maar niet genezen (zoals Paulus in de Bijbel). Zelfs Jezus zijn gebed in Gethsemané werd niet verhoord!
Ik heb simpelweg teveel meegemaakt om te weten dat bidden wel degelijk invloed kan hebben. Heeft het altijd invloed? Nee, als ik mijn vader vroeger om een gunst vroeg, gaf hij me ook niet altijd wat ik vroeg. Heeft dat vragen daarom geen zin? Tuurlijk wel, misschien werd mijn vraag van die dag erna wel beantwoord.
Sceptici van het geloof?quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het zou best gebakken lucht kunnen zijn, maar wat klopt er niet aan dan?
[..]
Ach, dit is dus precies mijn punt. De scepticus weet zich altijd in bochten te wringen. Daarom voel ik er weinig voor om te discussieren over waarom ik wel in wonderen geloof. Het heeft geen zin.
Laat maar zien dan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Prima.
Het heeft in ieder geval geholpen om mijn gedachten op een rijtje te krijgen.quote:Op zondag 16 september 2007 03:42 schreef boyv het volgende:
maar even ontopic dan
hoe is de situatie nu en heb je iets aan dit topic gehad?
Gelukkig vind God dat ik meer nodig heb dan kindjes in Afrika dan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat God dus weet wat je nodig hebt en dat beter kan beoordelen dan jijzelf
Of God of het toeval dat vindT, dat ik hier leef en niet als een kindje in Afrika is voor mij al heel lang een bron van dankbaarheid.quote:Op maandag 17 september 2007 17:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Gelukkig vind God dat ik meer nodig heb dan kindjes in Afrika dan.
Als je er vanuit gaat mensen reïncarneren, is de armoede van mensen goed te verklaren. Jij bent inmiddels gewoon een stapje dichter bij het licht dan zij en ook jij hebt die armoede gekend in vorige levens. Het heeft dus ook niet zoveel zin om die mensen te helpen, want ze moeten zelf tot inzicht komen.quote:Op maandag 17 september 2007 17:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Gelukkig vind God dat ik meer nodig heb dan kindjes in Afrika dan.
Dit is het ziekelijke deel eraan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Het heeft dus ook niet zoveel zin om die mensen te helpen, want ze moeten zelf tot inzicht komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |