abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:09:33 #201
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53192507
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:03 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij vindt het 'perfect normaal' als iemand bij het noemen van de naam Jezus op slag van kanker of aids geneest?
Prima.

Ik blijf het wel als iets abnormaals zien. Dit soort genezingen en andere dingen die ik heb meegemaakt, leren mij dat bidden echt kan werken.
Wat mij hier een relevante vraag lijkt: is het aanroepen van de christelijke God de enige mogelijkheid tot genezing? Dan zouden dus alleen mensen die in de christelijke God geloven moeten kunnen genezen. Dat lijkt me sterk, al heb ik geen bronnen van genezing van niet-gelovige mensen / mensen die niet in de christelijke God geloven. Mijn ouders zijn geabonneerd op "De Levensstroom", het magazine van Jan Zijlstra, waarin genezingsverhalen staan. Ik heb meerdere keren gelezen over mensen die genezen waren zonder tussenkomst van God, maar daarna toch weer ziek werden en vaak nog erger dan ze al waren. Men schreef dat toe aan het feit dat niet God maar de duivel de zieke genezen had om hem daarna nog zieker te maken. Maw: alleen God is in staat tot genezing.
Ik zou het interessant vinden om eens literatuur te lezen over genezing buiten het aanroepen van God om. Ik ben ervan overtuigd dat God daar geen rol in speelt, simpelweg omdat hij, naar mijn stelligste overtuiging, niet bestaat.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:12:16 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53192568
Ik ben mij ervan bewust dat het volgende even zweverig klinkt als het geloof dat God geneest, maar zouden we de genezing niet moeten zoeken in het feit dat bij zogenaamde gebedsgenezingen tientallen mensen zich concentreren op genezing van één persoon? Dus dat ze als het ware met z'n allen die persoon genezen door energie naar hem toe te sturen.

ik heb nu al spijt van deze post .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:14:11 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53192604
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Lieve mensen, kunnen we weer on-topic?
Als jullie diezelfde ellenlange discussie weer willen voeren open je maar een eigen topic.

Dit topic ging niet over de zin of onzin van gebedsgenezing maar over het niet accepteren / respecteren van een andere levensovertuiging door een christelijke familie en hoe je daar mee omgaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:44:34 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53193226
quote:

[..]

Jij vindt het 'perfect normaal' als iemand bij het noemen van de naam Jezus op slag van kanker of aids geneest?
Prima.

Ik blijf het wel als iets abnormaals zien. Dit soort genezingen en andere dingen die ik heb meegemaakt, leren mij dat bidden echt kan werken.
Als je over gebedsgenezingen wilt praten dat open je maar een topic in TRU and I'll be there.
En nu gewoon kappen. T'is leuk geweest.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53193339
Je kunt nooit genoeg positieve energie het heelal insturen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:09:51 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53193759
Ik heb een topic over gebedsgenezing geopend!

Link: Gebedsgenezing: zin of onzin
Niet meer actief op Fok!
pi_53193823
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een topic over gebedsgenezing geopend!

Link: Gebedsgenezing: zin of onzin
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53195225
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:49 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom zegt hij dan van wel?

Omdat hij het beloofd heeft? Lees maar:
In Mattheüs staat ook dit:
want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
quote:
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Als God belooft aan ieder die bidt te geven wat wordt gevraagd, waarom doet hij dat dan niet?
Omdat God dus weet wat je nodig hebt en dat beter kan beoordelen dan jijzelf. Het is een geen suikeroompje.
quote:
Waar is dan de almacht en de liefde van God? Als hij van ons houdt en almachtig is, kan hij toch wat voor ellende dan ook gewoon beëindigen of voorkomen? Maar oh wacht, God is rechtvaardig. Maar hoe is het rechtvaardig om de hele mensheid te doen lijden om de zonden van hun verste voorouders? Als politieagenten jou willen arresteren om iets wat jouw vader heeft gedaan, dan pik je dat toch ook niet?
Zonder al dit valt de hele reden van het bestaan van de mensheid weg.
De mens is er om in een crisissituatie, waarin God niet meer begrepen werd (val van Lucifer), 'harmonie' te herstellen. Al dit is nodig voor de mens om te begrijpen dat Gods wegen de juiste zijn. Als we niet meemaken hoe de wegen van iemand anders dan God zijn, kun je ook niet leren dat Gods wegen de juiste zijn. Zie het als een leerproces en ja het is vaak wreed en hard maar noodzakelijk.
pi_53197173
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

De mens is er om in een crisissituatie, waarin God niet meer begrepen werd (val van Lucifer), 'harmonie' te herstellen.
Que?
pi_53204875
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:00 schreef MinderMutsig het volgende:

'Mag ik voor je bidden?'
Wat zou jij antwoorden?
Ik zou wel voor me laten bidden.
Ik heb daar helemaal geen problemen mee. (ik weet dat mensen het voor me doen)
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_53212187
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:42 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ben niet dom en kan wel redelijk een onderscheid maken tussen schier onverklaarbare dingen en puur toeval.
[..]

Er genezen er veel meer dan '1' maar dat terzijde. Tuurlijk zijn er ook enorm veel gevallen van gelovigen die blijven bidden maar niet genezen (zoals Paulus in de Bijbel). Zelfs Jezus zijn gebed in Gethsemané werd niet verhoord!
Ik heb simpelweg teveel meegemaakt om te weten dat bidden wel degelijk invloed kan hebben. Heeft het altijd invloed? Nee, als ik mijn vader vroeger om een gunst vroeg, gaf hij me ook niet altijd wat ik vroeg. Heeft dat vragen daarom geen zin? Tuurlijk wel, misschien werd mijn vraag van die dag erna wel beantwoord.
op het verschil na dat je vader een echt (menselijk) wezen is en dat god een hypothese is.
pi_53212297
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het zou best gebakken lucht kunnen zijn, maar wat klopt er niet aan dan?
[..]

Ach, dit is dus precies mijn punt. De scepticus weet zich altijd in bochten te wringen. Daarom voel ik er weinig voor om te discussieren over waarom ik wel in wonderen geloof. Het heeft geen zin.
Sceptici van het geloof?

Genezing van een bepaalde ziekte of immuniteit tegen een bepaalde ziekte / virus, is gewoon te verklaren aan de hand van evolutie. Als een continent wordt geteisterd door een ziekte, dan vallen degene die niet resistent zijn langzamerhand af (zonder goede gezondheidszorg). Degene die overblijven zijn degen die zich het makkelijkst en snelst weten aan te passen aan veranderingen. Degene die het overleven kunnen bij het voortplanten een nog betere samenstelling van genen produceren en zo een genoom vormen waardoor een ziekte als HIV geen bedreiging meer is voor het voertuig van het genoom / de desbetreffende persoon.
pi_53212318
quote:

[..]

Prima.

Laat maar zien dan.

edit: sorry ontopic
pi_53212344
maar even ontopic dan

hoe is de situatie nu en heb je iets aan dit topic gehad?
pi_53213845
quote:
Op zondag 16 september 2007 03:42 schreef boyv het volgende:
maar even ontopic dan

hoe is de situatie nu en heb je iets aan dit topic gehad?
Het heeft in ieder geval geholpen om mijn gedachten op een rijtje te krijgen.
Ik heb mijn familie nog niet gezien en dus ook nog niet weer met die vraag te maken gehad dus wat dat betreft is er nog niets veranderd. Maar mocht het weer voorkomen denk ik wel dat ik beter verwoorden kan waarom ik liever niet heb dat er gebeden wordt.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 17 september 2007 @ 17:46:04 #216
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53248537
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat God dus weet wat je nodig hebt en dat beter kan beoordelen dan jijzelf
Gelukkig vind God dat ik meer nodig heb dan kindjes in Afrika dan.
[KNE]-Mod
pi_53260334
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Of God of het toeval dat vindT, dat ik hier leef en niet als een kindje in Afrika is voor mij al heel lang een bron van dankbaarheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:30:52 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_53264952
Ik vind dankbaarheid op zo'n manier een beetje wrang.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:41:23 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53265190
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Als je er vanuit gaat mensen reïncarneren, is de armoede van mensen goed te verklaren. Jij bent inmiddels gewoon een stapje dichter bij het licht dan zij en ook jij hebt die armoede gekend in vorige levens. Het heeft dus ook niet zoveel zin om die mensen te helpen, want ze moeten zelf tot inzicht komen.

(wat een ziekelijke redenering is dit eigenlijk, maar ik ben hem echt tegengekomen! Er zullen maar eens mensen aan de macht komen die in deze ideeën geloven)
Niet meer actief op Fok!
pi_53267661
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef Viking84 het volgende:
Het heeft dus ook niet zoveel zin om die mensen te helpen, want ze moeten zelf tot inzicht komen.
Dit is het ziekelijke deel eraan.
En dat is er bij geschreven door een persoon die er zelf bij weet te verzinnen hoe men met deze theorie om moet gaan. Maar er mist wat... Ohja, de inbreng van het hart.
Deze leer op deze manier uitgedacht te hebben is het absolute-beginners-level.
Je moet je niet laten alfleiden door beginners zonder realisatie. Theorie alleen is niet genoeg en deze uitspraak die je vernam is theorie alleen.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')