Met ¤180.000 verdien je redelijk modaalquote:Op woensdag 5 september 2007 18:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof je met 180.000 euro rijk bent. Sorry hoor, maar dan hoor je nog steeds bij de middenklasse.
Je bent gek als je vandaag de dag voor het geld gaat studeren.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met HBO mag je tegenwoordig ook al blij zijn als je modaal verdient maar dat vind jij blijkbaar al graaien![]()
Nee, maar je hoort nog steeds tot de middenklasse. Wel ergens aan de bovengrens, dat wel.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met ¤180.000 verdien je redelijk modaal![]()
![]()
Tijd om snufje wetenschap aan dit geouwehoer (bedoel er niet jou mee) toe te voegen. Eerste tabel is meteen raak.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met ¤180.000 verdien je redelijk modaal![]()
![]()
Je hoort tot de bovenste 0,5% van Nederland pikkie. Dat is géén middenklasse.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar je hoort nog steeds tot de middenklasse. Wel ergens aan de bovengrens, dat wel.
Thanks.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tijd om snufje wetenschap aan dit geouwehoer (bedoel er niet jou mee) toe te voegen. Eerste tabel is meteen raak.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)mensongelijkheid.pdf
Interessant om te lezen trouwens aangezien ook in wordt gegaan op de tekortkomingen van de gehanteerde meetinstrumenten (zoals de welbekende Gini-coefficiënt).
Dat wou ik ook maar zeggen. Die zeepbel van Fastmatti spat vroeg of laat nog uit elkaarquote:Op woensdag 5 september 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hoort tot de bovenste 0,5% van Nederland pikkie. Dat is géén middenklasse.
quote:Op woensdag 5 september 2007 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat wou ik ook maar zeggen. Die zeepbel van Fastmatti spat vroeg of laat nog uit elkaar![]()
the happy few. Heren ballen van commercie of de Bokito managersquote:Op woensdag 5 september 2007 22:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Dacht serieus dat zeker nog wel 5% van de Nederlanders daarboven zat![]()
Een stemmer kan natuurlijk de standpunten van een partij belangrijker vinden dan zijn eigen portemonneequote:Op woensdag 5 september 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
Maarja, sowieso begrijp ik veel VVD-stemmers niet omdat het SCP ooit eens heeft uitgerekend dat feitelijk alleen mensen die meer dan een ton verdienen beter af zijn met de VVD (in vergelijking met het CDA/PvdA).
Dan ga ik toch bij de bovenste 0,5% horenquote:Op woensdag 5 september 2007 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
the happy few. Heren ballen van commercie of de Bokito managers. Ben je dat niet, forget it. .
Ja, daar ga je zeker bij horen bij die 5%, vast.() . Droom lekker verder.
![]()
quote:bouw verder die luchtkastelen. Ze bestaan echt.
Succes.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan ga ik toch bij de bovenste 0,5% horen![]()
[..]
![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar je hoort nog steeds tot de middenklasse. Wel ergens aan de bovengrens, dat wel.
Ja, want hij verdient x meer dan ik dus moet hij niet zeuren?quote:Op woensdag 5 september 2007 22:06 schreef thaleia het volgende:
Het gaat mij ook niet om de beloning, Fastmatti en Seneca, maar om het gejammer als iemand met een (ver) bovenmodaal inkomen wat moet inleveren. Van mij mag Bill Gates verdienen wat ie verdienen wil, maar als dat volgend jaar een procentje minder wordt en hij begint daarover te janken dat ie toch verdorie zo hard werkt en dat het gemeen is en boehoehoe, dan is het eenvoudigweg een verwend klein kind.
Als je toch wetenschappelijk bezig bent ben ik hier wel benieuwd naar...quote:Op woensdag 5 september 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hoort tot de bovenste 0,5% van Nederland pikkie. Dat is géén middenklasse.
Maarja, sowieso begrijp ik veel VVD-stemmers niet omdat het SCP ooit eens heeft uitgerekend dat feitelijk alleen mensen die meer dan een ton verdienen beter af zijn met de VVD (in vergelijking met het CDA/PvdA).
Qua hebben van kapitaal zal je zéker 5% hebben die meer dan 180k heeft, in Vlaanderen heeft 1 op 3 al meer dan 50k beschikbaar op spaar & zichtrekeningen, dus de 5% met 180k beschikbaar zal er zeker zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Doorrekening van verkiezingsprogramma's. Met de opmerking daarbij uiteraard dat de modellen van het CPB onder discussie staan, maar dat wist je vast alquote:Op woensdag 5 september 2007 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je toch wetenschappelijk bezig bent ben ik hier wel benieuwd naar...
Het is lijkt me inderdaad plausibel dat veel mensen uiteindelijk op andere zaken afgaan (waaronder de standpunten) dan de beloofde koopkrachtplaatjes. Het is een teken dat democratie werkt, want als iedereen alleen maar denkt aan z'n rationeel afgewogen eigenbelang, tja, dan kun je er misschien net zo goed mee op houden en een libertarische maatschappij van maken.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:27 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een stemmer kan natuurlijk de standpunten van een partij belangrijker vinden dan zijn eigen portemonnee
Nee, die grens ligt bij ongeveer 40000 euro, als je goed kijkt.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
inningskosten maken niet uit, ingave van de belasting niet, maar de berekening ervan is volledig gecomputeriseerd, dus of ze nu 5 schijfjes of 10 schijfjes moeten uitrekenen, dat is gewoon iets langer je pc laten draaien.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
omdat simpelweg dan misschien de inningskosten hoger gaan worden dan de opbrengst. Dat is m'n vermoeden tenminste
Wat is dit nou voor uit de lucht gegrepen opmerking?quote:Op woensdag 5 september 2007 23:46 schreef AtheistArmy het volgende:
Tja dat zijn nou eenmaal de kosten die je betaald voor deze prachtige multiculturele samenleving...en Europa en Nederland zullen de kosten alleen nog maar opschroeven(er is geen weg terug), aangezien geen van deze instanties echte oplossingen heeft...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |