te weinigquote:Op woensdag 5 september 2007 12:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
De rijken aanpakken? Wat hebben ze gedaan dan?
Ik vind met aandelen speculeren ten koste van goedlopende bedrijven geen werken.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:54 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ze hebben gewerkt! En daar geld voor gekregen! Alleen vinden sommigen hier dat ze te veel geld krijgen, en willen ze dat de rijken een deel van dat geld aan hun geven. Als een klein kind dat om een lollie vraagt.
Eerst liggen piepen dat niet iedere steuntrekker op zn luie reet zit en vervolgens zelf gaan generaliseren. Way to go.quote:
Op zich heb je deels gelijk, maar volgens mij heb je dat niet expres. Je hebt geen idee waar je het over hebt den ik. Iedereen moet werken van zijn geld, ik kom dan uit een "rijke" familie, maar er komt echt nauwelijks geld binnen door het te erven of wat dan ook. Dat wordt al absurd belast. Daarnaast zijn ook de mensen met topinkomens, een stuk lager begonnen dan waar ze nu zijn. Die mensen moeten zich omhoog werken, en zijn daar toevallig net een stukje beter in als anderen, en zijn ook bereid om daar meer voor te geven. Het is echt niet zo dat als je eenmaal aan de top zit, je zelf gewoon kan pakken wat je wil aan salaris, daar heb je nog de aandeelhouders die je controleren.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gingen die rijken maar werken. De meeste echt rijke mensen maken alleen maar misbruik van de armoede van anderen.
Ahaa! Zoontjes van rijke bazen aanpakken! En rijken die minder dan 5 dagen per week werken!quote:Op woensdag 5 september 2007 12:59 schreef renz0r het volgende:
[..]
Onzin! Je hebt genoeg rijken die rijk zijn geworden door hard en véél te werken...meer dan gemiddelde arbeider, dus denk soms aan 7 dagen per week bezig te zijn met hun werk!
En dan heb ik het wel over de mensen die zich dus ook rijk hebben gewerkt ipv zoontjes van de rijke baas om maar wat te verzinnen.
bullshit... de topsalarissen zijn de laatste jaren procentueel meer omhoog gegaan dan de midden en lagere inkomens... en daarnaast ontvangen ze dmv de hypotheekrente over hun decadente huisjes een boel van die belastingcenten terug...quote:Op woensdag 5 september 2007 12:46 schreef Luuk1983 het volgende:
Rijken betalen al veel meer belasting. Loonbelasting, als ze dure auto's kopen betalen ze belasting, als ze grote huizen kopen betalen ze veel belasting. Rijken betalen in verhouding al erg veel belasting. Alsof rijk worden zomaar gebeurd. Als je een leven hard werkt en succes hebt mag je van mij best rijk worden. Waarom moeten rijken altijd het pispaaltje zijn en maar meer en meer gaan betalen terwijl ze al best veel bijdragen?
De beurs is ook aardig onstabiel op het moment. Wat zal ik lachen als alles in elkaar stort komend jaar.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn aandeelhouders allemaal idioten. En geven ze bakken vol met geld aan iemand die daar vervolgens geen enkele prestatie tegenover zet? Als dat zo zou zijn dan was het vlug afgelopen met de beurs, denk je niet?
En wat is nu je voorstel? Maar weer een blik ambtenaren opentrekken die op 'objectieve gronden' gaat vaststellen of iemand rijk is geworden dankzij hardwerken of dankzij een rijke pa? Of toch maar gewoon allemáál aanpakken onder het motto "je hebt toch genoeg"?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:18 schreef gaattc het volgende:
en daarnaast ken ik zat rijkeluitjes.... meestal niet door hard werken, maar door kansen.... rijke papa, goede kruiwagen/netwerk, blabla....
d'r zullen genoeg mensen zijn die hard gewerkt en geknokt hebben hoor, maar ook veel mensen komen in een gespreid bedje...
Dat denk ik dus ook bij dat gegraai aan de top... .wie denk je dat indirect hun salaris betaald??? juist.. jij, ik en wij allemaal....quote:Op woensdag 5 september 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Blijf van de spullen van een ander af.
met als verschil dat je bepaalde producten niet hoeft te kopen, terwijl dat de mensen die niet genaaid gaan worden wel al een jaar of 10 keihard heben gewerkt en geinvesteerd om dat nu afgepakt te zien worden. Het is in principe gewoon een marktwerking, als jij niet wilt meebetalen aan een topsalaris, dan koop je het niet en zoek je maar een alternatief.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:31 schreef gaattc het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook bij dat gegraai aan de top... .wie denk je dat indirect hun salaris betaald??? juist.. jij, ik en wij allemaal....
Wat denk je te bereiken? Ikzelf zal binnen niet al te lange tijd verhuizen. Ik keek alleen naar NL, maar met deze maatregel is de blik ineens op België gericht. Ik wil best belasting betalen, maar als het op deze manier moet dan is het ook goed, dan zorg ik wel dat ik op de juiste wijze minder ga betalen.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
En zo hoort het ook.
Mag ik jouw leefsituatie een "pauperwoning" noemen, of ben ik dan weer een snob...quote:
Vrijwel geen land waar het verschil zo laag is als in NL. En het is al decennia lang een dalende trend ook nog (ja, ook onder de VVD...).quote:Op woensdag 5 september 2007 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
En niets tegen nivellering. De verschillen zijn nu buiten alle proporties.
Ah, nu snap ik het. Men is bang voor krapte op de arbeidsmarkt, door nivelering gaat de werkloosheid omhoog en is er meer aanbod op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Nivileren leidt tot werkeloosheid.
Je snapt het verschil tussen nemen mét en nemen zonder toestemming niet?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:31 schreef gaattc het volgende:
Dat denk ik dus ook bij dat gegraai aan de top... .wie denk je dat indirect hun salaris betaald??? juist.. jij, ik en wij allemaal....
quote:Op woensdag 5 september 2007 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gingen die rijken maar werken. De meeste echt rijke mensen maken alleen maar misbruik van de armoede van anderen.
Grapjas.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:Op woensdag 5 september 2007 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
en daar ben ik dan weer gedeeltelijk mee eens... mensen zouden inderdaad eens geen producten moeten kopen van bedrijven met bestuurders met een te hoog salaris, maargoed, in de praktijk is het soms nogal lastig.... maar er zijn wel voorbeelden (zoals bijv. de terugloop in giften en collectanten' nadat bekend werd dat de directeur bijna twee ton incasserde aan salaris...)quote:Op woensdag 5 september 2007 13:42 schreef steve2003 het volgende:
[..]
met als verschil dat je bepaalde producten niet hoeft te kopen, terwijl dat de mensen die niet genaaid gaan worden wel al een jaar of 10 keihard heben gewerkt en geinvesteerd om dat nu afgepakt te zien worden. Het is in principe gewoon een marktwerking, als jij niet wilt meebetalen aan een topsalaris, dan koop je het niet en zoek je maar een alternatief.
LOLquote:
haha.... net alsof jij of ik enige invloed hebben op de hoogte van die graaisalarissen....quote:Op woensdag 5 september 2007 13:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen nemen mét en nemen zonder toestemming niet?
Nou EN? De FNV vraagt ook ieder jaar meer. Maar dat doen ze voor rechtschapen mensen ipv asociale graaiers oid...quote:Op woensdag 5 september 2007 14:13 schreef gaattc het volgende:
en ach, wat denk je zelf, als ze straks in koopkracht achteruitgaan, drie maal raden wat de salariseisen het jaar erop zullen zijn.......![]()
De hoogte van dat graaisalaris wordt door een bedrijf geaccepteerd, het bedrijf heeft het geld dus voor deze persoon over. Dit valt over de belasting niet te zeggen...quote:Op woensdag 5 september 2007 14:13 schreef gaattc het volgende:
[..]
haha.... net alsof jij of ik enige invloed hebben op de hoogte van die graaisalarissen....
en ach, wat denk je zelf, als ze straks in koopkracht achteruitgaan, drie maal raden wat de salariseisen het jaar erop zullen zijn.......![]()
Wat een onzin. Mensen bestraffen omdat zij het beter doen dan degene die achterblijven? Waarom zou je dat in godsnaam doen? Zo bestraf je ondernemerschap en goede werknemerschap, en laat je de economie in het slop raken. En dan ben je nog veel verder van huis.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
En zo hoort het ook. Het kapitalisme is totaal aan het doorslaan de laatste jaren. Het verschilt tussen arm en rijk is al jaren fors aan het groeien tot onacceptabele proporties (Pronk heeft daarmee echt een punt).
Nogmaals, wat een onzin! Omdat een persoon tegenwoordig een SUV kan kopen is hij gelijk te rijk voor woorden en moet er maar bij HEM gehaald worden? Een SUV is echt geen teken van rijkdom meer hoor, je verhaal hierover komt 7 jaar te laat.quote:De welvaart groeit bovendien veel te hard aan de bovenkant. De belangrijkste metafoor is wel de als maar groeiende populatie suv's (lees ordinaire tanks) op de weg. Als het al niet decadent is, dan stoor ik me aan hun houding zo van als ik maar veilig rij ; de rest interesseert mij geen bal. Het zijn zinloze uitspattingen in een totaal doorgeslagen kil kapitalistisch systeem, waar zwakkeren het nakijken hebben.
Nog een keer onzin; waarom zou je mensen die gewoon geslaagd zijn in het leven en MEER belasting betalen dan de ZWAKKEREN in onze samenleving, MEER rechten af pakken? Zij dragen meer bij aan de maatschappij en krijgen er minder voor terug, en jij vindt dat eerlijk? Laat me niet lachen man.quote:Ik ben het zeer met dit kabinet eens dat bezitters van huizen boven de miljoen euro flink meer belasting te laten betalen. Voorkomen terecht dat grootverdieners flink worden gekort op de kinderbijslag. Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met inkomens fors boven modaal überhaupt kinderbijslag krijgen. Wat mij betreft wordt de kinderbijslag helemaal afgeschaft voor (twee)verdieners boven een bepaald inkomen.
Waarom pakt een overheid de zwakkeren in onze samenleving niet aan in plaats van de groei van succesvolle mensen tegen te houden? Waarom altijd maar weer die symptoom bestrijding, in plaats van naar het echte probleem te kijken? Wat denk je dat het remmen van succesvolle mensen gaat doen met de economie, die mensen vertrekken gewoon naar andere landen waar ze niet zo krankzinnig worden vervolgd alsof ze middeleeuwse heksen zijnquote:En zo kunnen er nog meer maatregelen volgens die de inkomens weer wat doen nivelleren, zodat verschillen tussen arm en rijk weer in normale proporties worden gebracht.
Nou zou het helemaal mooi worden met de staatsdictatuur; sinds wanneer heeft een overheid de brutaliteit om zich te bemoeien met een vrije markt mechanisme? Tis verdomme geen communistisch rakkerland hier hoor!quote:Nu nog hopen dat er maatregelen volgen voor gegraai aan de top in het bedrijfsleven. Thans wordt gekeken naar topinkomens in de semi-publieke sector.
Daar ben ik het wel mee eens, maar dit huidige kabinet is nog slechter bezig; in deze economische opleving gaan mensen er qua koopkracht op achteruit! Krankzinnig natuurlijk!quote:Daarnaast is het verstandig om de koopkracht in tijden van economische bloei te temperen. Dat voorkomt oververhitting van de economie. In tijden van recessie moet je de koopkracht juist laten groeien om zo sneller uit het dal te komen. Iets wat het vorige kabinet precies verkeerd deed.
Nou ja, wat eerlijk zeg. Mensen die hun hele leven al meer bijdragen aan de maatschappij dan de zwakkeren worden nog meer rechten ontnomen en nog zwaarder belast. En dat is eerlijk.....quote:Dit kabinet is goed op weg als het gaat om eerlijker delen en meer samenhang willen brengen in deze samenleving. Hulde!
De afgelopen 10-20 jaar heb ik alleen maar gehoord "loonmatiging" en dat er harder gewerkt moest worden, ondertussen zijn de hogere salarissen geëxplodeerd.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:55 schreef DSS24 het volgende:
[..]
![]()
Wat een onzin. Waarom zou je bij armoedige mensen geld weg willen halen, daar valt niets te halen.
Het zal wel de gemiddelde burger zijn die je bedoelt. Dan nog, de meeste rijken zullen het eerlijk verdiend hebben. Als ze het niet eerlijk hebben gedaan, zijn ze slim door alle baggerregels van de overheid te omzeilen. Die waarschijnelijk door alle regels en wetten het bos niet meer zien![]()
je mag het noemen zoals je het wilt, maar als mijn huis een 'pauperwoning' is, dan staan er veel krottenwijken in Nederland....quote:Op woensdag 5 september 2007 13:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mag ik jouw leefsituatie een "pauperwoning" noemen, of ben ik dan weer een snob...
excact... die vragen het ook idd.. .alleen krijgen ze het de laatste jaren niet echt he??quote:Op woensdag 5 september 2007 14:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou EN? De FNV vraagt ook ieder jaar meer. Maar dat doen ze voor rechtschapen mensen ipv asociale graaiers oid...![]()
En de welvaard is enorm toegenomen, de structurele werkeloosheid is verdwenen, de staatsschulden zijn teruggedrongen, net al de tekorten.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De afgelopen 10-20 jaar heb ik alleen maar gehoord "loonmatiging" en dat er harder gewerkt moest worden, ondertussen zijn de hogere salarissen geëxplodeerd.
dan wel kunstmatig tot gigantische proporties opgeblazen d.m.v. opties en aandelenquote:Op woensdag 5 september 2007 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De afgelopen 10-20 jaar heb ik alleen maar gehoord "loonmatiging" en dat er harder gewerkt moest worden, ondertussen zijn de hogere salarissen geëxplodeerd.
wel eerst goed doorlezen....quote:Op woensdag 5 september 2007 14:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De hoogte van dat graaisalaris wordt door een bedrijf geaccepteerd, het bedrijf heeft het geld dus voor deze persoon over. Dit valt over de belasting niet te zeggen...
quote:weet je hoe het werkt... tegenwoordig zijn de aandeelhouders (die toch een stem hebben als het gaat wie er aangesteld wordt en voor welk salaris) als de dood dat hun aandelen omlaag gaan, dus stemmen ze vaak in met belachelijke salariseisen, omdat ze liefst een ervaren succesvolle bestuurder aan het roer willen hebben. Dan lopen ze het minste risico...
je kunt het marktwerking noemen, maar op een bepaald moment gaat het echt buiten proporties....en noem ik het graaien
EN in de top bepalen ze vaak elkaars inkomens, dus waarom niet profiteren van elkaar??
80 miljoen voor de topman van numico, maar ze flikkeren er wel een paar duizend uitquote:Op woensdag 5 september 2007 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de welvaard is enorm toegenomen, de structurele werkeloosheid is verdwenen, de staatsschulden zijn teruggedrongen, net al de tekorten.
Ik had het niet over jouw toestemming maar over de toestemming van de enigen die daar over gaan, de eigenaren van het bedrijf.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:13 schreef gaattc het volgende:
haha.... net alsof jij of ik enige invloed hebben op de hoogte van die graaisalarissen....
En wat is je punt?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:29 schreef Jumparound het volgende:
[..]
80 miljoen voor de topman van numico, maar ze flikkeren er wel een paar duizend uit
vriendjes politiek m8, een neyenrode club die half nederland regeert...quote:Op woensdag 5 september 2007 14:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik had het niet over jouw toestemming maar over de toestemming van de enigen die daar over gaan, de eigenaren van het bedrijf.
Geld maakt geld. Marktwerking is marktwerking. Etcetera.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet je voor de gein eens kijken naar de macht van linkse klupjes in de milieuhoek die alles en nog wat tegen houden met staatsgelden.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
vriendjes politiek m8, een neyenrode club die half nederland regeert...
Comesariaten over en weer, niemand controleert er nog op
Ja en? Een bedrijf is geen filantropische instelling. Als hij met minder mensen meer winst maakt heeft hij het dus goed gedaan.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:29 schreef Jumparound het volgende:
80 miljoen voor de topman van numico, maar ze flikkeren er wel een paar duizend uit
De jaren 90/ begin 2000 alweer vergeten? Weinig loonmatiging en een gigantische stijging van de welvaartquote:Op woensdag 5 september 2007 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oke, numico misschien niet het beste voorbeeld...quote:Op woensdag 5 september 2007 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat is je punt?
Is numico er om geld te verdienen of is numico er om mensen bezig te houden.
zie mn volgende post, klopt, petje af voor Jan Bennikquote:Op woensdag 5 september 2007 14:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja en? Een bedrijf is geen filantropische instelling. Als hij met minder mensen meer winst maakt heeft hij het dus goed gedaan.
Toen Jan Bennink in 2002 aantrad was Numico net 1 miljard euro waard, dit jaar kwam daar een nulletje bij. Deze zomer kocht Danone Numico voor 12,3 miljard. Kortom, voor 80 miljoen euro leverde Bennink 11 miljard euro. Petje af.
Ja maar zo mag je niet denken boehoe, al die mensen die het niet goed deden en op straat werden gezetquote:Op woensdag 5 september 2007 14:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ja en? Een bedrijf is geen filantropische instelling. Als hij met minder mensen meer winst maakt heeft hij het dus goed gedaan.
Toen Jan Bennink in 2002 aantrad was Numico net 1 miljard euro waard, dit jaar kwam daar een nulletje bij. Deze zomer kocht Danone Numico voor 12,3 miljard. Kortom, voor 80 miljoen euro leverde Bennink 11 miljard euro. Petje af.
Ja? Ik ga nu de komende 40 jaar machines ontwerpen & automatiseren waardoor er stelselmatig ontslagen vallen voor elk afgehandeld project, en ik wordt daar ook goed voor betaald, moet ik me daar schuldig over voelen?quote:Op woensdag 5 september 2007 14:29 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Er blijft van die mooie theorie weinig over als straks de beurzen in elkaar donderen.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geld maakt geld. Marktwerking is marktwerking. Etcetera.
Heb ik niks van gemerkt. De enige welvaartsstijging die ik heb meegemaakt is dat ik sinds mijn HBO-diploma bij de graaiers ben gaan horen.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
De jaren 90/ begin 2000 alweer vergeten? Weinig loonmatiging en een gigantische stijging van de welvaart
Met HBO mag je tegenwoordig ook al blij zijn als je modaal verdient maar dat vind jij blijkbaar al graaienquote:Op woensdag 5 september 2007 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb ik niks van gemerkt. De enige welvaartsstijging die ik heb meegemaakt is dat ik sinds mijn HBO-diploma bij de graaiers ben gaan horen.
geld blijft geld maken hoor. De beurzen zijn nu aan het kwakkelen, dus dan steek je het gewoon op iets anders. 4.3% is momenteel risicovrij te krijgen als je het 9 maand vastzet, dus over 9 maand nog eens kijken hoe het er aan toe gaat op de beurs, en dan opnieuw kiezen.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er blijft van die mooie theorie weinig over als straks de beurzen in elkaar donderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |