ApproachingSilence +1quote:Op woensdag 5 september 2007 11:22 schreef ApproachingSilence het volgende:
lauw gokje (omdat ik het bericht net las): het briljante "Comment ça va", omdat de componist overleden is?
Nooit van gehoord...quote:Op woensdag 5 september 2007 11:30 schreef ApproachingSilence het volgende:
een simple vraagje:
quote:Ethnic fusion duocomprised Iranian-born vocalist Azam Ali and American percussionist Greg Ellis; after issuing their debut Sunyata in 1997, they resurfaced the following year with Offerings. In the Garden of Souls appeared in the spring of 2000, followed by Feast of Silence in 2004
Komt me wel bekend voor, maar ik had het nooit geraden (met een rebus misschien)quote:Op woensdag 5 september 2007 12:09 schreef ApproachingSilence het volgende:
dus toch niet zo'n makkelijke vraag... het antwoord: Vas.
Ik moet er helaas vandoor, dus mag iemand anders een vraag stellen
quote:Op woensdag 5 september 2007 12:39 schreef ranja het volgende:
hm verkeerd onthouden dan
Klaxons?quote:Op woensdag 5 september 2007 12:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]want je zit wel in de buurt qua naam
quote:
quote:AMSTERDAM - De Britse band Klaxons heeft dinsdagavond de prestigieuze Mercury Prize gewonnen. Deze prijs gaat sinds 1992 naar het beste Britse album van het jaar.
Daarmee versloeg het new-rave trio favorieten als Amy Winehouse en de Arctic Monkeys. Naast de enorme media-aandacht die het winnen van deze prijs oplevert, kan de band ook nog eens 20.000 pond in ontvangst nemen.
Niet gek voor een band die nog maar een jaar geleden de eerste single uitbracht. Daarna ging het overigens erg hard met de band.
Aanstekelijk
De muziek die de band maakt kreeg al snel het predikaat new rave opgeplakt. Dit vanwege de aanstekelijke mix van oude housemuziek en hedendaagse gitaarrock. Ook ging de band in hun beginperiode steevast in fluorkleuren gekleed.
Toen new rave te veel een eigen leven ging leiden heeft de band hier doelbewust afstand van genomen om een wat meer serieuze koers te gaan varen. Het resultaat hiervan is te horen op het , nu bekroonde, album Myths Of The Near Future, waarop de band laat horen veel meer te zijn dan een hype.
Lowlands
Op de afgelopen editie van Lowlands moest de band hun show op het allerlaatst afzeggen, maar 16 november zal de band wel te zien zijn, als ze Paradiso in Amsterdam aandoen.
Een van de grote verrassingen tijdens de show rondom de uitreiking was het optreden van Amy Winehouse. In een periode waarin de zangeres schandaal op schandaal stapelt stond ze alleen met een akoestische gitaar op het podium.
De nuchter en geconcentreerd ogende Winehouse speelde het nummer Love Is A Losing Game.
(c) NU.nl/Marco Démoet
1984 om precies te zijnquote:Op woensdag 5 september 2007 13:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Nee dit is al een album uit de jaren zeventig geloof ik, maar wie is dit ook al weer...
Geef het punt aan iggy, hij had immers de titel.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:01 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Maalstroom!
Vanochtend bij Kicken op Veronica nog een soort van interview met hem gehoord, Hans was tamelijk en terecht geirriteerd door de domme vragen, voornamelijk omdat de vragensteller dingen vroeg die hij net verteld had.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:15 schreef bukgeit het volgende:
Hoe heette het kort na de geboorte overleden broertje van Hans de Booij?
De originele line-upquote:Op woensdag 5 september 2007 17:43 schreef ranja het volgende:
een Anneke-loos Gathering?
bukgeit +1quote:Op woensdag 5 september 2007 19:51 schreef bukgeit het volgende:
Mika
Jazekerquote:Op woensdag 5 september 2007 23:44 schreef bukgeit het volgende:
Curtains der Tindersticks
Neem ik september wel voor mijn rekening.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:43 schreef belsen het volgende:
Ik heb geteld, maar ik zal morgen de stand weer even opmaken.
Leave me breathless...quote:Op donderdag 6 september 2007 08:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Andrea, Caroline, Jim en Sharon
Als iemand het punt zou pakken, dan jij welquote:Op donderdag 6 september 2007 08:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Andrea, Caroline, Jim en Sharon
Tikkie terug bukgeit +1quote:Op donderdag 6 september 2007 09:21 schreef bukgeit het volgende:
Pavarotti
Ookquote:Op donderdag 6 september 2007 09:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
foto heb ik wel vaker gezien
Opgezocht en is goed.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:12 schreef ranja het volgende:
D'Arcy Wretzky?
helemaal juist. op Lowlands had-ie ook een aardige move bedacht, de hele tent kon mee doen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:20 schreef n0r het volgende:
Mm, zanger met gave dans-moves.
Moet The Rakes zijn
Lijkt mij ookquote:Op donderdag 6 september 2007 11:30 schreef schaap001 het volgende:
Lijkt me The Knack...
Muziek is prima inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2007 11:29 schreef n0r het volgende:
Ik heb ze op Pinkpop vorig jaar gezien, erg gaaf optreden
quote:Op donderdag 6 september 2007 11:57 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Cantare Pepe van The Press
quote:Op donderdag 6 september 2007 13:17 schreef MadMaster het volgende:
Robin heb ik vanmorgen gehoord...
gohquote:
Lag iets te veel voor de hand, denk ik...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:49 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Robin S. ?
TuurlijK! Madmaster +1quote:Op donderdag 6 september 2007 13:58 schreef MadMaster het volgende:
Men At Work - Down Under
Schaap001 +1quote:Paul McCartney en Ozzy Osbourne worden radio-dj's bij BBC Radio 1. Dat maakte de zender woensdag bekend. De twee sterren presenteren eenmalig een radioshow, ter gelegenheid van het veertigjarig bestaan van de zender.
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:27 schreef n0r het volgende:
OK Go!
Die clip ken ik wel, subliem!!quote:
ik heb er een making-of van gezien (staat op de dvd single), en het heeft een paar dagen oefenen en blauwe plekken gekost maar geen montage aan te pas gekomenquote:Op donderdag 6 september 2007 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Die clip ken ik wel, subliem!!
Moet het nodige monteerwerk aan te pas zijn gekomen, want alleen het kijken er naar levert al spierpijn op...
* MadMaster vult z'n verlanglijstje aan...quote:Op donderdag 6 september 2007 16:11 schreef ranja het volgende:
hm trouwens is niet de dvd-single maar de bonus dvd die bij het album hoort (en die m'n broer dus heeft)
Niet dan?quote:Op donderdag 6 september 2007 15:30 schreef n0r het volgende:
5 covers van Boudewijn de Groot
Moet wel te doen zijn lijkt me
Ja, eigenlijk voor Rob de Nijs, maarja, eigenlijk schreef Lennaert die tekst.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:39 schreef peaceman het volgende:
Avond ook dacht ik.
Nee, ook veel van Herman Pieter de Boer. Met René Daalder maakte hij Waar ik woon en wie ik ben. Maar de hitalbums zijn natuurlijk voornamelijk met Lennaert Nijgh. Alleen Maalstroom heeft ie zelf gemaakt, op een liedje van Lennaert na.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:17 schreef n0r het volgende:
Overigens is ook een hoop muziek van Boudewijn niet door Lennaert geschreven hoor, voordat hij er met alle eer vandoor gaat
Nee, samen met een andere student van de filmacademie (Luciene Voortman, ofzow).quote:Op donderdag 6 september 2007 22:27 schreef n0r het volgende:
En Nacht & Ontij heeft hij toch ook zelf geschreven?
Pastorale.quote:
Precies. Ik denk dat ie spijt heeft dat ie die weggegeven heeft, want hij speelt het nog op bijna elk concert.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:32 schreef peaceman het volgende:
malle babbe
Belsen +1quote:
niet muggeziften he?quote:En dan vergeet je Brian Eno.
José Carreras.quote:
Ow ja, die was tquote:
quote:Op vrijdag 7 september 2007 01:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hans Dulfer?
Mark +1quote:Op donderdag 6 september 2007 23:54 schreef Mark het volgende:
Harry mens, dacht ik
Ik gun het Leen wel dat hij onder de middenstip van de Kuip begraven wordt, maar dan wel nu...quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:09 schreef knars het volgende:
hey, niet fucken met Leen, hij is de man!![]()
quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gun het Leen wel dat hij onder de middenstip van de Kuip begraven wordt, maar dan wel nu...
quote:
quote:Her heart's a foreign place
I visited for a while
And although I try to please her
She came at night and stole my visa
quote:I fall outside of her
She doesn't notice
She doesn't notice at all
And mine is an empty bed
I think she's forgotten
Die's al tientallen keren langsgekomen in trivia, volgens mij.....daar kende ik die 3e foto vanquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:12 schreef Gambolputty het volgende:
Wie??
quote:Don't crowd me pappy
Got too much to think about
The game's not lost
If I say it's not
And it's not
Give me one more chance to do things right
Don't crowd me pappy
Got too much to think about
There's no talking to her
Talking to her
I'll keep my thoughts to myself
Unless I'm asked
Likeupon the skin
Truth sets in
Beroemde bassist.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:12 schreef Gambolputty het volgende:
Wie??
Sorry... ik had even crisis beraad.quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:00 schreef bigshadow het volgende:
David Sylvian herken ik de cover van, maar voor de rest geen idee voor het nummer.
Nou, beroemd....onder bassisten vooral zeker?quote:
Aangescherptquote:Op vrijdag 7 september 2007 22:41 schreef peaceman het volgende:
opgezocht en de vraagstelling is niet helemaal correct zie ik...
Slaap lekkerquote:Op zaterdag 8 september 2007 00:41 schreef bukgeit het volgende:
Ook al is het goed, toch ga'k pitten![]()
Vandaag!quote:Op zondag 9 september 2007 17:07 schreef Mark het volgende:
Allen op dezelfde dag jarig?
Ik zocht eigenlijk gewoon naar de bandnaam, dus Fisher Z is gewoon goed (het was So Long)quote:Op zondag 9 september 2007 17:33 schreef MadMaster het volgende:
Staat dat niet op een cover van Fischer Z, dus John Watts?
quote:
quote:Op zondag 9 september 2007 21:05 schreef cafca het volgende:
Kut
Dat vermoeden had ik al gezien je goede antwoord, maar Tong was zo goochem om hem in te koppen...quote:Op zondag 9 september 2007 21:05 schreef cafca het volgende:
Verhip, ik dacht echt dat je alleen naar het nummer vroeg....![]()
n0r +1quote:Op maandag 10 september 2007 14:43 schreef n0r het volgende:
The Smiths
Dank weer!!!quote:Op maandag 10 september 2007 15:19 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 september 2007 16:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat is het laatste Pink Floyd nummer met Syd Barrett er nog bij.
quote:There are significant breaks before the first, and in between all three, instrumental parts where only Alan's muttering and movements, with occasional exterior background noise, are heard. Much of Alan's speech is overdubbed throughout the piece in gradually fading echoes e.g. "Macrobiotic stuff" is repeated every couple of seconds, more quietly each time.
cafca +1quote:Op maandag 10 september 2007 20:27 schreef cafca het volgende:
Alan's psychedelic breakfast?
quote:Just after "I Fought The Law" became a top ten hit,was found dead in a parked automobile near his Los Angeles home. The police considered the death an apparent suicide, however many people still believe
was murdered. He was found with multiple wounds all over his body and covered in gasoline leading many to speculate that the perpetrators fled before they could set the car on fire. He is buried in the Forest Lawn Memorial Park (Hollywood Hills) in Los Angeles. Dead at age 23,
barely outlived his idol, Holly, who died at 22.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:17 schreef Mark het volgende:
Het zal wel iets heel patriottisch zijn.
Sinatra is in 1998 gestorven...quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:24 schreef ranja het volgende:
New York, New York?
maar wie zong dat dan... leefde Sinatra toen nog?
Gerechtigheid...quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:24 schreef ranja het volgende:
Liza Minelli?
Gaat over de hoezen inderdaad. Maar April March is ook 'gewoon' één vrouw, geen bandquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:12 schreef Mark het volgende:
April March is een band
die zocht ik.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:16 schreef Mark het volgende:
En de hoes van April March.......... tja. Ze zit op haar knieen
OK, dan wachten we op iemand andersquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:17 schreef ranja het volgende:
Ellen ten Damme zwart-wit... tja. Die van KT zit ook vrijwel geen kleur in dus reken ik niet goed.
Sorry, was gisteravond naar de Misfitsquote:Op maandag 10 september 2007 15:20 schreef belsen het volgende:
Ik had hem niet herkend, maar het is Piper's at the gates of dawn.
De enige Pink Floyd plaat die ik hier heb staan.
waarschijnlijk is het verschil te grootquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef cafca het volgende:
Hm, ik heb ze even opgezocht, en het enige verschil dat ik kan vinden (buiten het feit dat April op haar knieen zit) is wel heel detaillistisch.........maar er zal wel iets zijn dat ik over het hoofd zie......
Met Danzig ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef n0r het volgende:
[..]
Sorry, was gisteravond naar de Misfits
belsen +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |