ik zit niet bij de bond van muziektrivia-ers. Helaas wist ik niets van deze staking van mijn collega trivianters. Vandaar dat ik stiekem toch een vraag ga stellen om de boel weer op gang te krijgen.:
Niet lang daarna werd aangekondigd dat
![]()
als popgroep stopte. Ze vernietigden hun gehele back catalogue zodat niemand er nog makkelijk misbruik van kon maken.
![]()
had er geen zin meer in om wereldsterren te zijn. Ze hadden alles bereikt wat ze konden bereiken en leuker werd het niet toch niet meer. Ondanks hun muzikale stop bleef
![]()
in de jaren daarop de media nog geregeld halen. In 1993 richtte
![]()
de
![]()
op en gaf een prijs weg voor het lelijkste kunstwerk van dat jaar. Sailliant detail is dat Rachel Whiteread, de ongelukkige, tevens een prijs kreeg voor beste kunstwerk dat jaar. Ze weigerde de prijs uiteraard. Daarop besloten ze het prijzengeld te verbranden. Rachel aanvaardde de prijs echter nog op het laatste moment en gaf het geld aan een goed doel. Toch was geld verbranden iets wat de heren graag deden. Dat deden ze door in 1994 op het eiland Jura een miljoen pond te verbranden voor een draaiende camera. Het verhaal gaat dat ze hun totale vermogen hebben verbrand. Bovendien kregen ze nog een boete voor het verbranden van staatseigendom, namelijk het geld. Ook hiermee wist
![]()
geschokte reacties los te krijgen
wie zijn/is
![]()
?