vond je?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
ow, en ff voor de goede orde.... Wat een geile lapdane...
Ja, maar dat lag voornamelijk aan de dame in kwestie.quote:Op zondag 9 september 2007 18:26 schreef Smeich het volgende:
Ook gezien.. muah, ik weet het niet al vond ik die carcrash echt meesterlijk!![]()
[..]
vond je?
Zombies.quote:Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
Alle ingredienten voor een geweldige mannenfilm:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Schieten-tieten-actie-film dusquote:Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
Alle ingredienten voor een geweldige mannenfilm:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Je hebt dus niet begrepen dat dit een heel vette knipoog is naar de B-films uit de jaren 70?quote:Op zondag 9 september 2007 23:07 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast is de stijl van filmen wel grappig. Of eigenlijk gewoon het editten enzo. Het ziet er leuk uit en het geeft wel een zekere sfeer. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat alleen Tarentino er mee weg komt. Ieder ander (ok misschien Rodriguez ook) zou voor gek worden verklaard en er zou geen aandacht aan worden geschonken.
Ook niets begrepen van die knipoog?quote:Op maandag 10 september 2007 02:37 schreef Geqxon het volgende:
Om maar van de vreselijke beeldkwaliteit te zwijgen...
Jawel, maar doe het leuke powerpoint effectje dan wel over de gehele film, en stop niet halverwege. Ook al bestaat Death Proof praktisch uit twee delen.quote:Op maandag 10 september 2007 02:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook niets begrepen van die knipoog?
Natuurlijk geen diepgang, het is een ode aan B-films uit de jaren 70. En die liepen ook niet over van de diepgang. En vandaar ook die vreselijke beeldkwaliteit.quote:Op maandag 10 september 2007 02:37 schreef Geqxon het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de film op sloeg? Een carchase, een carcrash, een hoop gelul er rondom en thats it? Geen verhaal danwel diepgang? Ik krijg het gevoel dat ik twee uur en een aantal euro verspild heb.
Om maar van de vreselijke beeldkwaliteit te zwijgen...
Jij begrijpt mij geloof ik niet helemaal.quote:Op zondag 9 september 2007 23:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt dus niet begrepen dat dit een heel vette knipoog is naar de B-films uit de jaren 70?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:47 schreef broer het volgende:
Best een aardige film. Vooral die crash! Wat minder geouwehoer was prettig geweest, maar de actie compenseerde het wel. Ben wel benieuwd wat er met het op de boerderij achtergebleven meisje is gebeurd.
Je moet er wel rekening mee houden dat dit in feite samen met Planet Terror als dubbel matinee gezien moet worden. In de Grindhouse versie waar beide films te zien zijn zijn beide films ook korter (een stuk minder dialoog) maar met (nep) trailers ertusen (Inclusief een geweldig vette met de naam "Machete" met Danny Trejo in de hoofdrol. Beter dan de hele film Deathproof.).quote:Op maandag 10 september 2007 17:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij begrijpt mij geloof ik niet helemaal.
Ik zeg alleen maar dat alleen Tarentino ermee weg komt omdat hij Tarentino is en niet omdat het goed is ofzo.
Iedere andere filmmaker zou zijn afgekraakt omdat het nergens op slaat maar omdat het Tarentino is wordt hij ineens de hemel ingeprezen.
En die "geweldige" dialogen van hem worden ook een beetje een gimmic idd.
Machete wordt een echte filmquote:Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef japzooi het volgende:
[..]
Je moet er wel rekening mee houden dat dit in feite samen met Planet Terror als dubbel matinee gezien moet worden. In de Grindhouse versie waar beide films te zien zijn zijn beide films ook korter (een stuk minder dialoog) maar met (nep) trailers ertusen (Inclusief een geweldig vette met de naam "Machete" met Danny Trejo in de hoofdrol. Beter dan de hele film Deathproof.).
Zoals wij Deathproof hier te zien krijgen was dus nooit de bedoeling van de makers. Misschien komt daarom Deathproof (en later ook ongetwijfeld Planet Terror van Rodriguez) nogal vreemd over. Dit is echter een typisch geval van misleidende marketing. Meer geld uit één film willen kloppen? Breng hem uit als twee!
Ik vind dus dat als je Deathproof zoals wij die hier te zien krijgen, domweg afschrijft als "mislukte Tarantino film", je het hele punt een beetje mist. Je moet eigenlijk wel de hele bedoeling zien om dit te kunnen waarderen. En dat dat hier niet gaat vanwege een hebberige maatschappij is niet Tarantino's schuld.
Dat was ook mijn gevoel over de film. De eerste helft vond ik goed te pruimen. De tweede helft vond ik erg matig. Ineens geen rare beeldscratches meer, Kurt die ineens op de vlucht slaat en gilt als een meisje. Ik vond het nogal een stijlbreuk. Erg jammer. Bovendien nam het daglicht in de tweede helft ook wat van het angstaanjagende uit de eerste helft weg.quote:Op maandag 10 september 2007 02:55 schreef HAL9000S het volgende:
De dialogen worden een gimmick.
Precies. Dat idee krijg ik ook. Volgens mij vonden heel veel mensen Kill Bill 1&2 ook niet leuk, omdat ze een Pulp Fiction film hadden verwacht.quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:25 schreef PDOA het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen steeds een nieuwe Pulp Fiction verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een heerlijke lapdance van Vanessa Ferlito, die ik in CSI NY niet geweldig vond maar hier simpelweg lekker isen de manier waarop Stuntman Mike die lapdance versiert is helemaal top! Ook een leuke rol van die donkere meid uit Cold Case, en Zoë Bell acteert niet geweldig maar is wel STOERRR!
![]()
Ook de kleine grapjes en verwijzingen zijn leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik lag dubbel toen Stuntman Mike wilde niezen maar dat niet lukte ("What the ... was that?") want dat heb ik ook wel es, erg herkenbaar![]()
Hier en daar mochten de dialogen van mij wat korter met een lager chick-flick gehalte, en de film in het algemeen een hogere Stuntman Mike factor hebben, maar deze ga ik nog vaak zien!Nothing has changed. Everything has changed.![]()
die schijnt bruut verkracht te wordenquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:47 schreef broer het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het op de boerderij achtergebleven meisje is gebeurd.quote:SPOILER: The character of Jasper is the same character from Kill Bill: Vol. 1 (2003). In that film he dies after paying Buck to rape "the bride". In this film the connection was a clever way to imply Lee is raped by Jasper while her friends are being attacked by Stuntman Mike.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
Ik vond Planet Terror als alleen staande film een stuk vermakelijker. Zoals anderen ook al zeiden, te veel geneuzel, te weinig Stuntman Mike. Tegenvallertje.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*![]()
Nu op RTL5.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
ow en die mustang en die challenger foei! nice!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Zoe Bell, stuntvrouw van orgine, maar Quentin was zo onder de indruk van haar in (ik meen) Kill Bill met haar stunts, dat ie haar in deze film een hoofdrol gaf.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:32 schreef winterstorm666 het volgende:
ik kijk ook
wie is die australische meid?There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:35 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zoe Bell, stuntvrouw van orgine, maar Quentin was zo onder de indruk van haar in (ik meen) Kill Bill met haar stunts, dat ie haar in deze film een hoofdrol gaf.
thankxshome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
2e deel vind ik persoonlijk beduidend minder, maar nog steeds wel vermakelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:18 schreef -Willempie- het volgende:
Kijk hem nu voor het eerst, vind het tot nu toe erg tof!It Never Hurts To Help!![]()
Zo veel slap geouwehoer.. niet normaal. En wat was die constant scheldende zwarte chick irritant zeg. Ik zou dr ook dood rijden..Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
Mary Elizabeth Winstead.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:36 schreef Apostrof het volgende:
Wie is de meid met het gele jurkje?![]()
Dankje!quote:
Tarantinohad er trouwens beter een korte film kunnen maken, tweede deel sloeg nergens op.![]()
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:35 schreef Weakling het volgende:
Zoe Bell, stuntvrouw van orgine, maar Quentin was zo onder de indruk van haar in (ik meen) Kill Bill met haar stunts, dat ie haar in deze film een hoofdrol gaf.
Mèn, wat is die stoer.![]()
Ik vond Death Proof echt retegaaf!
5 keer gezien, ofzo. Ubercoole film.Die meiden.
Kurt Russell.
Alles is cool aan die film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Te triest voor woorden dat dat wijf een rol speelde in die film. Typisch iets voor die kneus tarantino.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mèn, wat is die stoer.![]()
Ik vond Death Proof echt retegaaf!
![]()
Ik heb genoten gisteren! Oeverloze dialogen, fout B-filmsausje, heerlijk. En de laatste car chase was waanzinnig spannend, vond ik dan.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
Ik vind het een briljante film.Met een scheur erin. Het zijn eigenlijk twee films. Twee films met alleen maar de prachtigste prachtvrouwen, waar ik scènes lang naar mag kijken. Wat een heerlijke wezens...
En dan die gestoppelde dissonant.
Het einde van deel één is afgrijselijk maar deel twee maakt veel goed. Schop de mannen tot zij een geweten krijgen.
O, en:Zoë Bell
He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
![]()
Vanavond op RTL5 om 22:20 uur.
Zo'n tof shot.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond op RTL5 om 22:20 uur.
Blijft een prima film.![]()
Oh, gemist dan, maar die heb ik ook al gezien, maar als er toch niets anders is, leuk om nogmaals te kijken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Volgens mij was die laatst al op TV.![]()
Stuntman Mike
Die crash-scene is nog niet geëvenaard volgens mij..
Offtopic, maar valt mij op dat in veel films een Honda Civic gebruikt wordt.![]()
Daar zijn er waarschijnlijk veel van. En er gaat niks aan verloren als er een paar sneuvelen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 23:17 schreef penny-wise het volgende:
Offtopic, maar valt mij op dat in veel films een Honda Civic gebruikt wordt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.![]()
Yep, week of 2 terug.quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Volgens mij was die laatst al op TV.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
Echt wel, kwaliteitquote:Op zaterdag 12 november 2011 23:50 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar zijn er waarschijnlijk veel van. En er gaat niks aan verloren als er een paar sneuvelen.![]()
Tarantino gebruikt de Civic ook in andere films.![]()
Blijft een vermakelijke film.
Zeker.
Liever dan wel nog met de credits erbij vanwege de muziek
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?![]()
Gave film, ietswat lange dialogen maar geweldige actie scenes
Vond de crash ook geniaal gemaakt, alleen jammer van die mooie dames![]()
![]()
Het tweede gedeelte van de film is min of meer een (minder leuke) herhaling van het eerste deel van de film. Dat vond ik wel jammer.
Ook inderdaad die negerin die hele tijd roept van 'WOOP DAT ASS' 'TAP DAT ASS' vond ik erg vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |