abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2007 @ 09:51:08 #1
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52954111
Death Proof

Eerder dit jaar werd Grindhouse in de Amerikaanse bioscopen uitgebracht, een samenwerkingsproject van Quentin Tarantino en Robert Rodriguez. Grindhouse is een ode aan de ‘grindhouse’-bioscopen uit de jaren zestig en zeventig die allerlei soorten B-films vertoonden en meestal in het mindere deel van een stad gesitueerd waren. Tarantino en Rodriguez wilden de ervaring van een bezoek aan een grindhouse nabootsen door allebei een ode aan bepaalde genrefilms te maken en deze als ‘double feature’ in één voorstelling te vertonen, afgewisseld met neptrailers gemaakt door collega’s

De productiemaatschappij die de film financierde veronderstelde echter dat het fenomeen grindhouse buiten de Verenigde Staten niet begrepen zou worden. In de rest van de wereld worden de twee films daarom apart uitgebracht. Tarantino’s Death Proof verschijnt nu, terwijl Planet Terror van Rodriguez pas half augustus zal draaien. Wat er met de neptrailers gebeurt, is niet bekend, maar ze zijn in ieder geval niet voor of na Death Proof te zien.

Deze versie van Death Proof is sowieso een andere dan in Grindhouse. Zo’n twintig minuten aan extra materiaal dat er was uitgeknipt om de lengte te bekorten is weer toegevoegd, bestaande uit twee ‘nieuwe’ scènes en wat aanvullingen. Dit heeft voor- en nadelen. Van de twee delen waaruit Death Proof eigenlijk bestaat, is het tweede leuker en completer geworden, maar het eerste toch wat vermoeiend.

Dat eerste gedeelte bestaat namelijk vooral uit gesprekken tussen radiodj Jungle Julia, haar vriendinnen en de gevaarlijke Stuntman Mike over onder andere relaties, muziek en een lapdance. Sommige van deze dialogen liggen erg prettig in het gehoor en zijn soms best humoristisch, maar andere zijn lang niet zo boeiend en gaan net iets te lang door. Gelukkig is daar dan nog de typische Tarantino-soundtrack vol onbekende sixties en seventies soul en rock-‘n-roll, die dit eerste stuk nog veel aangenamer maakt dan het al is. De show wordt gestolen door Kurt Russell als de maniakale seriemoordenaar Stuntman Mike die zijn prooi verleidt, achtervolgt en met zijn auto vermoordt.

Na een zeer korte maar krachtige actiescène en de nasleep ervan wordt een nieuw stel personages geïntroduceerd en begint het tweede deel van de film. Vier vrouwen die werkzaam zijn in de filmindustrie, onder wie twee stuntvrouwen, eisen nu de aandacht op en opnieuw wordt er flink wat afgepraat. Maar deze dialogen zijn een stuk interessanter en vermakelijker dan die eerder te horen waren.

Dat is niet het enige verschil tussen de twee delen. De toon is ook anders. Begint de film nog als een soort slasher, langzamerhand wordt Death Proof steeds meer een ode aan autoachtervolgingfilms. Het is een verandering die culmineert in een spetterende, bijna twintig minuten lange climax; een razernij van verwrongen metaal en brandend rubber. Tarantino had van tevoren gesteld dat hij een van de beste autoachtervolgingen uit de filmgeschiedenis wilde maken en dat is hem wel gelukt.

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 5 september 2007 @ 09:52:29 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52954142
Ik heb 'm gisteren gezien
PieAir
pi_52954352
Leuke film jah, niets meer niets minder!

Kurt Russell
pi_52954411
vond het einde een beetje plots... maar wel een toffe film...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_52954523
Vond hem wel goed....alleen de ellenlange dialogen in het midden waren me net iets te lang. Ik verwachtte namelijk meer actie zoals ik in zijn voorgaande films gewend ben. Uiteindelijk komt die actie ook wel weer op gang maar net iets te laat...De achtervolging is natuurlijk wel super uitgevoerd en is behoorlijk vermakelijk. Vooral de manier waarop Kurt Russel reageert als de rollen worden omgedraait

Al met al een goede film, al vind ik hem enigzins overrated...zoals wel vaker gebeurd met film van Tarantino.
pi_52954599
ja het vele gepraat is idd boring maarja zo zijn vrouwen nu eenmaal
pi_52954620
ow, en ff voor de goede orde.... Wat een geile lapdane...
pi_52954785
wat een vette film ..
  woensdag 5 september 2007 @ 11:05:38 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52955690
Idd een verschrikkelijk vette film. Al duren beiden keren de introductie van de vrouwen net iets te lang. Geweldige muziek ook weer. Vooral dat nummer op het einde, Chick Habit, was fantastisch.
  woensdag 5 september 2007 @ 11:19:58 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52956017
Wat is het ook obvious dat Tarantino een voet fetisj heeft he?

PieAir
  woensdag 5 september 2007 @ 11:31:17 #11
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52956296
Heel erg, ja.
pi_52956435
Als Kurt Russell een van de hoofdrollen speelt....... waarom staan dan Mickey Rourke en Zoe Bell op die poster en niet Kurt?
  woensdag 5 september 2007 @ 11:42:01 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52956595
Zoe Bell speelt ook in de film. Rourke is vast express fout erop gezet/gelaten omdat die eerst de hoofdrol zou spelen.
  woensdag 5 september 2007 @ 13:54:49 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52959199
Wel vet hoe dat been eraf vliegt tijdens de botsing

wel zonde van dat been though...
PieAir
pi_53053442
vond hem toch wel een beetje tegenvallen..hou wel van cult en Tarantino films maar de dialogen konden me niet echt boeien en de rest stelde dan meteen weinig voor..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_53054254
Ook gezien.. muah, ik weet het niet al vond ik die carcrash echt meesterlijk!
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
ow, en ff voor de goede orde.... Wat een geile lapdane...
vond je?
pi_53054524
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:26 schreef Smeich het volgende:
Ook gezien.. muah, ik weet het niet al vond ik die carcrash echt meesterlijk!
[..]

vond je?
Ja, maar dat lag voornamelijk aan de dame in kwestie.
pi_53055509
Gisteren gezien, en zeer vermakelijk bevonden. voral de " iets wat oudere" stijl van filmen en dan zien hoe er overdreven gebruik wordt gemaakt van een nokia en een ipod, en op het laatst de achtervolgingsscene tussen de moderne auto's... leuk gedaan.
=--=
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 19:57:50 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_53056313
Ik heb hem vanmorgen gekeken: het einde was echt super! Had ik niet verwacht. De film kwam wel wat langzaam op gang vond ik, dat was het enige minpuntje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_53056788
Alle ingredienten voor een geweldige mannenfilm:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
  zondag 9 september 2007 @ 20:17:40 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53056853
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Zombies.
Maar die zitten gelukkig in Planet Terror.
  zondag 9 september 2007 @ 20:36:09 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53057409
Net bekeken.
Erg leuke film, met een paar geweldige scenes en een onverwachts einde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 september 2007 @ 23:07:04 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53061778
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:15 schreef Fezzizzel het volgende:
- Lekkere wijven
- Tarantino dialogen
- Actie
Wat wil je nog meer
Schieten-tieten-actie-film dus

anyway,
Ik heb net zitten kijken en wat matig zeg...

Dialogen konden me totaal niet boeien en waren veel te langdradig. Het typische amerikaanse geneuzel van drugs gebruiken lag er weer zo zwaar bovenop en er zat veel te weinig actie in.
De bedoeling is dat ze bang zijn voor die gast, maar ik krijg totaal geen hoogte van waarom. Dat komt omdat het allemaal te lang duurt en er te veel onnodig in wordt geouwehoerd.

Daarnaast is de stijl van filmen wel grappig. Of eigenlijk gewoon het editten enzo. Het ziet er leuk uit en het geeft wel een zekere sfeer. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat alleen Tarentino er mee weg komt. Ieder ander (ok misschien Rodriguez ook) zou voor gek worden verklaard en er zou geen aandacht aan worden geschonken.

Voor mij nog maar een keer een bevestiging dat Tarentino mateloos overschat is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 september 2007 @ 23:12:01 #24
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53061894
Ontzettend gave film!
Van de dialogen tot de lapdance tot de bloedspannende achtervolging tot het vreemde over the top einde, ik heb er echt van genoten
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 9 september 2007 @ 23:16:37 #25
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53062000
Morgen maar even kijken. De reacties hier zijn wel positief, maar heb ook al andere geluiden gehoord.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 9 september 2007 @ 23:59:17 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53063190
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:07 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast is de stijl van filmen wel grappig. Of eigenlijk gewoon het editten enzo. Het ziet er leuk uit en het geeft wel een zekere sfeer. Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat alleen Tarentino er mee weg komt. Ieder ander (ok misschien Rodriguez ook) zou voor gek worden verklaard en er zou geen aandacht aan worden geschonken.
Je hebt dus niet begrepen dat dit een heel vette knipoog is naar de B-films uit de jaren 70?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53065091
Kan iemand mij vertellen waar de film op sloeg? Een carchase, een carcrash, een hoop gelul er rondom en thats it? Geen verhaal danwel diepgang? Ik krijg het gevoel dat ik twee uur en een aantal euro verspild heb.

Om maar van de vreselijke beeldkwaliteit te zwijgen...
  maandag 10 september 2007 @ 02:45:26 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53065124
quote:
Op maandag 10 september 2007 02:37 schreef Geqxon het volgende:

Ook niets begrepen van die knipoog?
Poef.....gone! ©golfer
pi_53065137
quote:
Op maandag 10 september 2007 02:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook niets begrepen van die knipoog?
Jawel, maar doe het leuke powerpoint effectje dan wel over de gehele film, en stop niet halverwege. Ook al bestaat Death Proof praktisch uit twee delen.

Misschien is het omdat ik thriller had verwacht, maar als niet Tarantino enthousiast ben ik zelf ietwat teleurgesteld.
  maandag 10 september 2007 @ 02:55:09 #30
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53065162
De dialogen worden een gimmick.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_53065175
Ik vond juist de dialogen erg goed. Vooral die in de diner tijdens het 2e gedeelte. 1 shot, 1 scene. Erg knap!
  maandag 10 september 2007 @ 12:39:01 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53070890
quote:
Op maandag 10 september 2007 02:37 schreef Geqxon het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de film op sloeg? Een carchase, een carcrash, een hoop gelul er rondom en thats it? Geen verhaal danwel diepgang? Ik krijg het gevoel dat ik twee uur en een aantal euro verspild heb.

Natuurlijk geen diepgang, het is een ode aan B-films uit de jaren 70. En die liepen ook niet over van de diepgang. En vandaar ook die vreselijke beeldkwaliteit.
  maandag 10 september 2007 @ 17:29:10 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53076198
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt dus niet begrepen dat dit een heel vette knipoog is naar de B-films uit de jaren 70?
Jij begrijpt mij geloof ik niet helemaal.

Ik zeg alleen maar dat alleen Tarentino ermee weg komt omdat hij Tarentino is en niet omdat het goed is ofzo.
Iedere andere filmmaker zou zijn afgekraakt omdat het nergens op slaat maar omdat het Tarentino is wordt hij ineens de hemel ingeprezen.

En die "geweldige" dialogen van hem worden ook een beetje een gimmic idd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 september 2007 @ 17:38:54 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53076447
Het is Tarantino. Die fout blijf je maken.
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:47:15 #35
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_53208705
Best een aardige film. Vooral die crash! Wat minder geouwehoer was prettig geweest, maar de actie compenseerde het wel. Ben wel benieuwd wat er met het op de boerderij achtergebleven meisje is gebeurd.
pi_53210418
Ze praten geloof ik allemaal als Tarantino en dat vond ik erg vermoeiend.
Ik was eigenlijk een beetje blij dat die meisjes op de helft omkwamen. Zijn we van dat stomme gezeur af dacht ik, totdat er een identiek stel dames werd geintroduceerd, met weer een zwarte vrouw erin die veel nigga zegt en fuckin.
Ik met hem nog afkijken overigens: mijn vriendin viel in slaap .
  zondag 16 september 2007 @ 03:06:15 #37
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53212122
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:47 schreef broer het volgende:
Best een aardige film. Vooral die crash! Wat minder geouwehoer was prettig geweest, maar de actie compenseerde het wel. Ben wel benieuwd wat er met het op de boerderij achtergebleven meisje is gebeurd.

Ik ben dus toch niet de enige
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 16 september 2007 @ 03:12:20 #38
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_53216627
GIsteren toevallig op DVD gezien, Ge-wel-dig... ik vond de dialogen iets té lang en tja overbodig zal ik maar niet zeggen in een QT film, maar verder echt geweldig, hoop knipogen uiteraard, naar Kill bill, Pulp, Resevoirdogs etc, en ik zat echt met tranen in mijn ogen van het lachen op het einde van de film, hoe ver zin je het!

Nu Planet Teror nog + de fake trailers
  zondag 16 september 2007 @ 23:03:50 #40
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53231406
Planet terror is iig stukken beter De trailers zijn hilarisch.... "werewolf bitches from the SS"
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 17 september 2007 @ 11:55:02 #41
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_53240172
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jij begrijpt mij geloof ik niet helemaal.

Ik zeg alleen maar dat alleen Tarentino ermee weg komt omdat hij Tarentino is en niet omdat het goed is ofzo.
Iedere andere filmmaker zou zijn afgekraakt omdat het nergens op slaat maar omdat het Tarentino is wordt hij ineens de hemel ingeprezen.

En die "geweldige" dialogen van hem worden ook een beetje een gimmic idd.
Je moet er wel rekening mee houden dat dit in feite samen met Planet Terror als dubbel matinee gezien moet worden. In de Grindhouse versie waar beide films te zien zijn zijn beide films ook korter (een stuk minder dialoog) maar met (nep) trailers ertusen (Inclusief een geweldig vette met de naam "Machete" met Danny Trejo in de hoofdrol. Beter dan de hele film Deathproof.).

Zoals wij Deathproof hier te zien krijgen was dus nooit de bedoeling van de makers. Misschien komt daarom Deathproof (en later ook ongetwijfeld Planet Terror van Rodriguez) nogal vreemd over. Dit is echter een typisch geval van misleidende marketing. Meer geld uit één film willen kloppen? Breng hem uit als twee!

Ik vind dus dat als je Deathproof zoals wij die hier te zien krijgen, domweg afschrijft als "mislukte Tarantino film", je het hele punt een beetje mist. Je moet eigenlijk wel de hele bedoeling zien om dit te kunnen waarderen. En dat dat hier niet gaat vanwege een hebberige maatschappij is niet Tarantino's schuld.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  maandag 17 september 2007 @ 11:57:20 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_53240232
Heb dus gisteren de volledige versie van 'Grindhouse' gezien, dat is echt stukken beter. Al moet ik zeggen dat Planet terror, als op zichzelf staande film, veel beter te behappen is.. en ook meer aanvoelt als een film 'die af is'.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_54797551
Even een subtiel kickje

We geven hier in FTR 10 DVD boxen weg van Death Proof. Als je die wilt winnen, kijk dan even in [ACTIE] Win een dvd van Quentin Tarantino's 'Death Proof'
pi_54797705
Komt de volledige grindhouse film ook op DVD !?
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:14:52 #45
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_54799098
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef japzooi het volgende:

[..]

Je moet er wel rekening mee houden dat dit in feite samen met Planet Terror als dubbel matinee gezien moet worden. In de Grindhouse versie waar beide films te zien zijn zijn beide films ook korter (een stuk minder dialoog) maar met (nep) trailers ertusen (Inclusief een geweldig vette met de naam "Machete" met Danny Trejo in de hoofdrol. Beter dan de hele film Deathproof.).

Zoals wij Deathproof hier te zien krijgen was dus nooit de bedoeling van de makers. Misschien komt daarom Deathproof (en later ook ongetwijfeld Planet Terror van Rodriguez) nogal vreemd over. Dit is echter een typisch geval van misleidende marketing. Meer geld uit één film willen kloppen? Breng hem uit als twee!

Ik vind dus dat als je Deathproof zoals wij die hier te zien krijgen, domweg afschrijft als "mislukte Tarantino film", je het hele punt een beetje mist. Je moet eigenlijk wel de hele bedoeling zien om dit te kunnen waarderen. En dat dat hier niet gaat vanwege een hebberige maatschappij is niet Tarantino's schuld.
Machete wordt een echte film

http://www.imdb.com/title/tt0985694/

Verder vond ik de trailer van "Thanksgiving" het vetst
PieAir
pi_54799255
ik heb allleen de trailer van Machete gezien omdat die voor mijn dvdrip van Planet Terror zat geplakt...weet iemand iets over de dvd release? Wordt dit wel een dubbele met alle trailers bijv?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_54799309
Wat zit iedereen hier nou te mekkeren over die dialogen en het verhaal? Ga eerst een echte Grindhouse kijken, dan snap je misschien waarom de film is zoals 'ie is.. Het lijkt wel alsof iedereen steeds een nieuwe Pulp Fiction verwacht.
pi_56292649
quote:
Op maandag 10 september 2007 02:55 schreef HAL9000S het volgende:
De dialogen worden een gimmick.
Dat was ook mijn gevoel over de film. De eerste helft vond ik goed te pruimen. De tweede helft vond ik erg matig. Ineens geen rare beeldscratches meer, Kurt die ineens op de vlucht slaat en gilt als een meisje. Ik vond het nogal een stijlbreuk. Erg jammer. Bovendien nam het daglicht in de tweede helft ook wat van het angstaanjagende uit de eerste helft weg.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:41:07 #49
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_56293334
Mooie OP
PieAir
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:21:45 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56294035
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:25 schreef PDOA het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen steeds een nieuwe Pulp Fiction verwacht.
Precies. Dat idee krijg ik ook. Volgens mij vonden heel veel mensen Kill Bill 1&2 ook niet leuk, omdat ze een Pulp Fiction film hadden verwacht.
pi_57033507
Afgelopen weekend de 2DVD steelbook editie gekocht en gezien. Erg vermakelijk en weer heerlijk Tarantino met (on)zinnige dialogen, kofferbakschots, puike muziek en prima montage ("hi Sally!" ). Kurt Russell doet 't erg goed (now that was fun) maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder een heerlijke lapdance van Vanessa Ferlito, die ik in CSI NY niet geweldig vond maar hier simpelweg lekker is en de manier waarop Stuntman Mike die lapdance versiert is helemaal top! Ook een leuke rol van die donkere meid uit Cold Case, en Zoë Bell acteert niet geweldig maar is wel STOERRR!

Ook de kleine grapjes en verwijzingen zijn leuk
SPOILER
en ik lag dubbel toen Stuntman Mike wilde niezen maar dat niet lukte ("What the ... was that?") want dat heb ik ook wel es, erg herkenbaar

Hier en daar mochten de dialogen van mij wat korter met een lager chick-flick gehalte, en de film in het algemeen een hogere Stuntman Mike factor hebben, maar deze ga ik nog vaak zien!
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:01:22 #52
3767 Herald
Come get some
pi_62744863
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:47 schreef broer het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het op de boerderij achtergebleven meisje is gebeurd.
die schijnt bruut verkracht te worden
quote:
SPOILER: The character of Jasper is the same character from Kill Bill: Vol. 1 (2003). In that film he dies after paying Buck to rape "the bride". In this film the connection was a clever way to imply Lee is raped by Jasper while her friends are being attacked by Stuntman Mike.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:07:43 #53
3767 Herald
Come get some
pi_62745114
Ik vond Planet Terror als alleen staande film een stuk vermakelijker. Zoals anderen ook al zeiden, te veel geneuzel, te weinig Stuntman Mike. Tegenvallertje.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 januari 2010 @ 22:07:50 #54
862 Arcee
Look closer
pi_76614301
Nu op RTL5.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76615111
De eerste keer vond ik er niet veel aan.
Maar de 2de keer vond ik hem een stuk beter
pi_76616631
Kijk hem nu voor het eerst, vind het tot nu toe erg tof!
It Never Hurts To Help!
pi_76617128
ik kijk ook
wie is die australische meid?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_76617209
ow en die mustang en die challenger foei! nice!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:35:45 #59
27648 Weakling
available in strong mint
pi_76617222
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:32 schreef winterstorm666 het volgende:
ik kijk ook
wie is die australische meid?
Zoe Bell, stuntvrouw van orgine, maar Quentin was zo onder de indruk van haar in (ik meen) Kill Bill met haar stunts, dat ie haar in deze film een hoofdrol gaf.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_76617230
Wie is de meid met het gele jurkje?
pi_76617331
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:35 schreef Weakling het volgende:

[..]

Zoe Bell, stuntvrouw van orgine, maar Quentin was zo onder de indruk van haar in (ik meen) Kill Bill met haar stunts, dat ie haar in deze film een hoofdrol gaf.

thankxs
pi_76618271
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:18 schreef -Willempie- het volgende:
Kijk hem nu voor het eerst, vind het tot nu toe erg tof!
2e deel vind ik persoonlijk beduidend minder, maar nog steeds wel vermakelijk.
It Never Hurts To Help!
  zondag 10 januari 2010 @ 00:09:40 #63
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_76618310
Zo veel slap geouwehoer.. niet normaal. En wat was die constant scheldende zwarte chick irritant zeg. Ik zou dr ook dood rijden..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_76618387
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:36 schreef Apostrof het volgende:
Wie is de meid met het gele jurkje?
Mary Elizabeth Winstead.
pi_76618738
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:12 schreef crazy_ivan het volgende:

[..]

Mary Elizabeth Winstead.
Dankje!
Tarantinohad er trouwens beter een korte film kunnen maken, tweede deel sloeg nergens op.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 januari 2010 @ 00:53:07 #66
862 Arcee
Look closer
pi_76619674
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:35 schreef Weakling het volgende:

Mèn, wat is die stoer.

Ik vond Death Proof echt retegaaf!

5 keer gezien, ofzo. Ubercoole film. Die meiden. Kurt Russell. Alles is cool aan die film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76619750
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mèn, wat is die stoer.

Ik vond Death Proof echt retegaaf!
Te triest voor woorden dat dat wijf een rol speelde in die film. Typisch iets voor die kneus tarantino.
pi_76622183
leuke plaatjes goeie actie maar te weinig actie en te onsamehangend
Jusqu'ici tout va bien...
pi_76626298
Ik heb genoten gisteren! Oeverloze dialogen, fout B-filmsausje, heerlijk. En de laatste car chase was waanzinnig spannend, vond ik dan.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 10 januari 2010 @ 23:03:21 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76660070
Ik vind het een briljante film. Met een scheur erin. Het zijn eigenlijk twee films. Twee films met alleen maar de prachtigste prachtvrouwen, waar ik scènes lang naar mag kijken. Wat een heerlijke wezens...
En dan die gestoppelde dissonant.
Het einde van deel één is afgrijselijk maar deel twee maakt veel goed. Schop de mannen tot zij een geweten krijgen.

O, en: Zoë Bell
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2011 @ 19:18:31 #71
862 Arcee
Look closer
pi_104292586

Vanavond op RTL5 om 22:20 uur. ^O^

_O_
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 19:21:40 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_104292696
Ik heb hem al gezien, maar als er verder niets is kijk ik nog een keer.
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 22:18:51 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_104299099
Nu dus!
niet zo tof doen
pi_104299314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Vanavond op RTL5 om 22:20 uur. ^O^

_O_
Zo'n tof shot.

Blijft een prima film.
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 22:30:27 #75
9859 crew  Karina
Woman
pi_104299497
Planet Terror was ook vet :7 Misschien komt die volgende week.
niet zo tof doen
pi_104299875
Volgens mij was die laatst al op TV.
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 22:41:26 #77
9859 crew  Karina
Woman
pi_104299898
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Oh, gemist dan, maar die heb ik ook al gezien, maar als er toch niets anders is, leuk om nogmaals te kijken.
niet zo tof doen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2011 @ 22:43:02 #78
862 Arcee
Look closer
pi_104299956
Stuntman Mike _O_
  zaterdag 12 november 2011 @ 23:17:57 #79
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104301499
Die crash-scene is nog niet geëvenaard volgens mij..

Offtopic, maar valt mij op dat in veel films een Honda Civic gebruikt wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 23:50:46 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_104303070
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:17 schreef penny-wise het volgende:
Offtopic, maar valt mij op dat in veel films een Honda Civic gebruikt wordt.
Daar zijn er waarschijnlijk veel van. En er gaat niks aan verloren als er een paar sneuvelen. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 23:51:08 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_104303085
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Yep, week of 2 terug. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zondag 13 november 2011 @ 00:00:18 #82
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104303507
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:50 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Daar zijn er waarschijnlijk veel van. En er gaat niks aan verloren als er een paar sneuvelen. :')
Echt wel, kwaliteit ^O^

Tarantino gebruikt de Civic ook in andere films.
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 00:19:42 #83
9859 crew  Karina
Woman
pi_104304211
Best stuk nu >:)
niet zo tof doen
  zondag 13 november 2011 @ 00:20:49 #84
202546 Baszh
The Dude abides
pi_104304248
Natuurlijk kappen ze het af :')
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Moderator zondag 13 november 2011 @ 00:21:31 #85
9859 crew  Karina
Woman
pi_104304278
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 00:20 schreef Baszh het volgende:
Natuurlijk kappen ze het af :')
Ja, ik dacht al, er klopt iets niet.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 00:22:40 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_104304324
Blijft een vermakelijke film. :)
  zondag 13 november 2011 @ 00:24:08 #87
202546 Baszh
The Dude abides
pi_104304373
Zeker.
Liever dan wel nog met de credits erbij vanwege de muziek
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_104304825
Gave film, ietswat lange dialogen maar geweldige actie scenes :)
Vond de crash ook geniaal gemaakt, alleen jammer van die mooie dames :P
pi_104325654
Eigenlijk moest dit een reeks zijn.. Death Proof 2, Death Proof 3, Stuntman Mike gaat nooit dood.
pi_104330243
Het tweede gedeelte van de film is min of meer een (minder leuke) herhaling van het eerste deel van de film. Dat vond ik wel jammer.
Ook inderdaad die negerin die hele tijd roept van 'WOOP DAT ASS' 'TAP DAT ASS' vond ik erg vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')