abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2007 @ 11:40:19 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52912864
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 13

Dreumesjes:

18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 24-09-2007 10:00:15 ]
pi_52912977
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:25 schreef Sugar het volgende:
Jaaaaa, ik mag hier meepraten over Storm ! Hij is echt geweldig, jongens!

Hij kreeg voor zijn verjaardag allemaal stoere dingen: een houten garage, een duplotrein (die echt rijdt!) samen met zijn zus, een knikkerbaantje met autootjes, een racekleed voor autootjes, een gereedschapssetje, een tamboerijntje, een puzzeltje, een treintje van Thomas, een voetballetje, boekjes, een houten kiepvrachtwagentje, een cool pyjamapak....
Hij dook in zijn stuk taart, met handen, neus en mond.

En hij slaapt in het nieuwe huis nog steeds veel beter!
Hoi Storm!
Wat een verwennerij zeg! Leuk! Wat goed dat hij beter slaapt! Tot hoelaat slaapt hij nu dan?
  maandag 3 september 2007 @ 11:54:00 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52913100
Nu slaapt hij elke nacht ongeveer tot half 7. En eerst was het standaard half 6!
En een paar nachten sliep hij zelfs tot 7 uur. Bovendien wordt hij nauwelijks meer wakker 's nachts, dus ook dat is veel fijner!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52913155
Wat lekker zeg!
pi_52913197
Oh Sugar, dat is echt lekker! Half 7 is al een redelijke tijd.
pi_52921828
Zo he Sugar, dat is echt wel lekker! Nog gefeliciteerd!
  maandag 3 september 2007 @ 20:33:36 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52924566
Welkom Storm En wat heerlijk dat ie zo lang slaapt Sugar.
pi_52924725
Welkom Suug en Storm!!

Amber kan tellen 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10 zo schattig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 september 2007 @ 20:43:42 #9
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52924787
Wat een heerlijke dag heeft Storm gehad zo te lezen

Vicky, wat leuk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52926603
Wat kan Storm goed slapen ineens. Echt heerlijk.

Anna is meestal tussen 6 en half 7 wakker en slaapt vaak door. Heel fijn.

Knappe Amber.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 3 september 2007 @ 23:00:49 #11
4177 Jojogirl
pi_52927942
Wat slim Amber

Volgens mij was ik vergeten hier te vertellen dat Finn loopt Vandaag ineens. En al best veel stappen achter elkaar meteen
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:28:34 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_52931120
wat lekker dat Storm zo goed slaapt nu! het heeft even geduurd, net als bij Ive en Ezra, maar wat kan je er dan van genieten he
Ezra ligt nu wakker te worden, dat is zijn nieuwe tijd, half 8. hij is er gisteravond om kwart over 6 in gegaan
Wat knap van Amber dat tellen! leuk he Vicky! En Finn loopt! wow!

Ezra begint op zijn manier te kletsen, hij wil het graag ook. dus er wordt veel gewezen momenteel en "diesdiesdies" geroepen en "mèma" dat ben ik natuurlijk
Ezra gaat iets vaker aan de hand meelopen, maar gaat nog steeds het liefst op zijn knietjes. hij krijgt wel wat meer lef en staat soms los om vervolgens op zijn billen te zakken
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 september 2007 @ 08:01:21 #13
108648 cattie
lieve moeder
pi_52931313
Wow, half 8, goed zo Ezra!
Wat lief Belana, dat diesdies meme. Ezra is ook zo'n schatje!

Ive is erg verkouden. Hij slaapt daardoor ook wat minder, wel sneu. Gisteravond kon hij niet in slaap vallen en is uiteindelijk huilend bij mij op schoot in slaap gevallen. Waarna hij nog een half uur op mij heeft geslapen voordat ik hem zachtjes in zijn bedje terug heb gelegd. Voor een keertje mag dat wel, dat hij bij mij in slaap valt en zo'n slapend hummeltje is ook wel erg schattig!
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:07:37 #14
4177 Jojogirl
pi_52931899
Lief is dat hè cattie, als ze zo bij je in slaap vallen. Ik kan daar ook zo van genieten
pi_52933618
zo, ben ik ook weer eens. Er is veel gebeurd de laatste weken (terug van vakantie en volgende dag krijg ik en mn familie te horen dat mijn lieve broer het leven niet meer aan kon..) waardoor ik geen zin had om hier te forummen.
Nu gaat het wel weer, moest toch weer eens even hier kijken hoe het gaat met alle dreumessen.

Sugar en Storm, welkom! en nog van harte gefeliciteerd
Amber die al zo goed kan tellen!
en wauw, Finn loopt!!

Met Sarah gaat alles goed. Ze doet ook al vele stapjes los, maar alleen op het gras eigenlijk.. Doet ze soms wel 10 stapjes achter elkaar (na een paar stapjes evenwicht terugvinden, en dan weer verder lopen).
Maar in huis of op de straat durft ze het nog niet.. We blijven oefenen. Verder brabbelt ze er ook heerlijk op los. Vind het nu ook zo mooi om te zien dat ze ook echt dingen begrijpt wat ik zeg.
Ik geniet zo van haar!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:00:46 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52933791
Jeutje CrazyMoon... dat is idd even niet niks dan zeg...

Wat leuk dat Sarah begint te lopen!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:12:17 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_52934012
CM, wat eem moeilijke tijd
fijn dat alles ok is met Sarah
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:19:11 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52935604
CM veel sterkte voor alle naasten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52935697
CM sterkte!
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:18:53 #20
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_52936595

Heeeeeeeeeeeeeel lang niet geweest, en hoewel ze dit topic ook alweer bijna ontgroeid is wil ik jullie toch nog ff een Kady update geven.

Het is de laatste maanden hier zo ontzettend druk geweest dat ikzelf bijna niet aan Fok toegekomen ben (ja, soms een beetje bijlezen) Maar ik wilde wel even komen melden dat het enorm goed gaat met Kady. De laatste controle bij de cadioloog wees uit dat het echt heel goed gaat. Als er een cardioloog naar de hartecho zou kijken die helemaal niets van Kady's toestand had afgeweten dan zou hij niet zien dat er ooit een ingreep had plaatsgevonden/ooit iets mis was geweest. Jullie kunnen je de opluchting voorstellen....??!
Kady kan (volgens de cardiloog) met gemak voor 5 jaar van de controle wegblijven, maar voor mama's gemoedsrust mogen we in 2010 (al) terugkomen voor een hartecho.
Een aantal van jullie heeft zo met Kady meegeleefd dat ik het goede nieuws ook ff met jullie wilde delen (al weten we dat goede nieuws dus al een tijdje)

Hoewel dus nog geen 2.....wel alle dagen NEEEEEJJJJJJ!!!

En ze telt tot vijf en ze is een lieve poppenmoeder en het stoere speelgoed van haar broer weet ze ook wel raad mee en ze is zo koppig en eigenwijs en ze lijkt zooo op haar moeder

CM...sterkte!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_52938265
EW leuke update! Ben blij dat het zo goed gaat met Kady.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 19:49:19 #22
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_52942671
CM, wat moet dat moeilijk zijn. Sterkte gewenst
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:52:01 #23
108648 cattie
lieve moeder
pi_52942740
CM, wat moeilijk, sterkte! Fijn dat het goed gaat met Sarah.
EW, bedankt voor je update!
Macka, hoe is het met Lucie?
  Jubileum moderator dinsdag 4 september 2007 @ 19:59:46 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52942894
EW wat een geweldig nieuws over Kady! Ik kan me goed voorstellen dat jullie immens opgelucht zijn! Fijn!

CM heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 september 2007 @ 20:33:48 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52943730
CM heel veel sterkte gewenst

Ew, wat een fijn nieuws voor jullie. Dat zal een hele opluchting zijn.
Lekker douchen!
pi_52945221
TVP, ik moet me tenslotte wel een beetje inlezen he, voor we over een week of wat komen binnenvallen hier.

CM, heftig zeg...

En Vicky, ga nog maar eens goed oefenen met Amber...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52954507
Ik had het gister dus over dat Sarah niet in huis durfde te lopen..

Nou, gister deed ze het dus ineens! Ze stapte het hele huis door!
Ben dus helemaal happy nu,het is zo leuk!!

en bedankt iedereen

EW, goed nieuws zeg!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_52957572
CM, wat erg... sterkte
Sarah wel al een paar losse stapjes. Goedzo

Finn ook al lopen

EW, wat een geweldig nieuws.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52958365
Fok is zo traag (hier althans) dat ik alles maar kort hou enzo

In willekeurige volgorde hoor:

Storm! Nog van harte knul!
CM, wat ontzettend verdrietig meis, sterkte
EW, wat een goede update, geweldig! Wat fijn voor jullie.
Variety is the spice of life
pi_52958415
Fok is hier ook traag, nebelung Ik kreeg een melding dat de database het nogal te verduren heeft. Daar kwam het tenminste op neer.

Ik heb hulp en advies nodig. Onze knul gilt hier de boel bij elkaar. Zo erg dat ik overweeg met oordoppen door het leven te gaan. Hij gilt om alles: van opwinding en van ongeduld, frustratie, boosheid, verdriet als iets niet lukt, niet mag of als ik even wegloop. Hij gilt om aandacht.
Hij wéét dat bepaalde dingen niet mogen en toch doet hij ze. Ik maak weinig indruk op hem, papa echter wel. Zodra hij zijn stem verheft of een kort 'nee' of 'uh' gebruikt en vooral zijn boze blik, dan trilt het onderlipje en gehoorzaamt hij. Dit maakt mij onzeker. Hij maakt nu ook zelf de geluiden als hij iets doet wat niet mag, wat op zich wel grappig is.
Hij daagt me echt uit en ik reageer nog steeds consequent, maar ik heb het idee dat het niet werkt. Zeker als ik zie dat het bij zijn vader veel makkelijker gaat. Komt dat omdat ik vaker met Kendahl ben, dan zijn vader?

Tips, eventueel boeken, artikelen, websites zijn welkom.!
in het moedertopic staat hij ook...
  woensdag 5 september 2007 @ 13:53:39 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52959170
het gillen an sich negeren en verder idd consequent zijn, hoe moeilijk dat ook is.
Ik zou het gillen op zich niet bestraffen, want dan heb je 'negatieve aandacht is ook aandacht' .. gillen om aandacht werkt dus.

En tot ze een jaar of 4 zijn is opvoeden alleen maar herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.. Ze weten dat ze iets niet mogen, totdat ze het een volgende keer willen gaan doen. Eindeloos geduld hebben dus. Ze weten het echt nog niet, al lijkt dat wel zo.

En vaders die meer indruk lijken te maken? Tja, daar heb ik me lang geleden al bij neergelegd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52961523
Pv ik herken je verhaal ook wel een beetje. Mikael die gilt ook om vanalles. Als iets spannend is, als ie iets niet mag, als ie moe word, als iets leuk is of juist helemaal niet leuk, als ie op zijn donder krijgt omdat ie weer iets doet wat ik niet wil hebben. Kortom hier ook de hele dag gegil in huis. Maar ik negeer hem als ie dat doet. En nu eindelijk word het minder. Als ie gilt omdat ie zo blij is ga ik klappen, dan klapt ie wel mee. Gillen om boos word helemaal geen aandacht aan gegeven. En als ie gaat gillen omdat ie iets doet wat niet mag dan weet ie dat ik niet reageer en dan kijkt ie Kevin aan maar die reageert ook niet dus gaat ie maar wat anders doen. Ik vind het alleen heel vervelend als ie gaat gillen als ik met iemand aan het praten ben. Dan gilt ie net zo lang totdat hij ook even zijn zegje heeft gedaan. Dus ik praat bv met mijn moeder en dan staat Mikael naast me te gillen. Dan zeg ik dus wel: Nou zeg het maar. Dan kijkt ie mijn moeder aan doet ie: gadebleiudhbfuyerbscnot. En dan is het ook weer goed. Tis soms ook zo'n old wief
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52968666
Emma heeft vanavond voor het badderen weer op het potje geplast! Helemaal trots stond ze op! ennuh ik ben ook trots
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52974582
wat goed Emma!!

PV, herkenbaar hoor. Amber heeft soms ook van die momenten dat ze verschrikkelijk aan het glllen is. Ik probeer het te negeren maar dat is best wel lastig...

Whahaha Moonah, ik doe me best

Van de week had ik weer zo'n smelt moment. Amber heeft Smartville en van de week was ze er mee aan het spelen. De poppetjes gingen elkaar kusjes geven. Ik hoorde steeds mwaoh en toen ik ging kijken had ze alle poppetjes op het randje van de keuken gezet met de mondjes naar elkaar toe

Ze gaat ook steds meer "meezingen" K3 is nu op tv met Liefdeskapitein en Amber zingt steeds zee zee zee mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52978857
Ik zal het proberen te negeren.... Bedankt voor de steun en tips. Soms denk ik echt wel even dat mijn knul anders is.
pi_52979104
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zal het proberen te negeren.... Bedankt voor de steun en tips. Soms denk ik echt wel even dat mijn knul anders is.
Maar waarom? Gillen is hier praktisch aan de orde van de dag. Overigens niet alleen als ze 'stout' of boos of moe is, maar ook als ze vrolijk en blij is.

Als ze blij is dan vraag ik soms wel of ze iets zachter blij kan zijn

Als ze gilt van moeheid, dan is dat grotendeels mijn eigen schuld, want dan heb ik niet goed opgelet en haar niet op tijd te slapen gelegd of teveel gedaan.

Als ze gilt van woede, dan negeer ik dat soms, maar soms probeer ik te benoemen waarom ze boos is. Meestal is dat van frustratie omdat ze iets (nog) niet kan. Ze snapt niet altijd wát ik zeg, maar heb wel het idee dat ze de intentie begrijpt. Het ís gewoon ook frustrerend om een dreumes te zijn, je niet goed kan uitdrukken in woorden, je moeder of je vader niet kan uitleggen waarom je boos of gefrustreerd bent. Mijn dochter mag dus af en toe boos zijn, dan benoem ik het. Soms leid ik haar af. En soms negeer ik het. Het hangt dus van de situatie af. (ik moet wel zeggen dat gillen van frustratie steeds minder vaak voorkomt nu ze de 2 nadert, want ze kan al veel. Maar aan het begin van het 2e jaar was het echt wel erg).

Gilt ze van boosheid omdat ze iets niet mag, dan negeer ik het.

Nou, misschien heb je er wat aan.
pi_52979264
Ik snap het ook wel, hoor. Het is gewoon weer even iets anders dan huilen. Huilen = troosten. Gillen = anders. Ik ben ook maar voor de eerste keer moeder, ik moet het allemaal leren. Ik leer er ook mee om te gaan. Soms heb ik ook gewoon even begrip nodig. daarom stond het ook in eerste instantie in het moedertopic

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 06-09-2007 12:25:20 ]
pi_52980034
PV, ik snap het wel hoor. Ik krijg bijvoorbeeld vaak te horen dat Kim adhd heeft, omdat ze druk kan zijn.
ik vindh et niet leuk dat ze nu een stempeltje krijgt zeg maar. Overigens volgens de huisarts en kinderarts heeft ze geen adhd.
Maar soms is ze dus heel druk. Ook gillen, dat gaat door merg en been. Negeren probeer ik ook, maar dat helpt niet altijd. Verder is ze snel boos als iets niet lukt. Dan gaat ze als een beest te keer. Klinkt raar maar is wel zo. Ze gilt en schreeuwt dan, gaat slaan, keihard met dingen smijten, over de grond rollen etc. Kalmeren is dan moeilijk. Vind ik lastig om mee om te gaan.
Bv. een puzzel maken, daar heeft ze dan geen geduld voor. Wil het niet, dan wordt ze meteen boos.

Maar het is niet allemaal negatief hier hoor. Ze kan ook heel lief en leuk spelen. Ze kan haarzelf goed vermaken. Ze is verder echt een liefie, een hartendiefje.
Ze doet nu luchtkusjes naar me toe, zo schattig. En een tasje is nu helemaal goed. Blokje, erin, eruit, erin, eruit etc. En ze heeft een grote spongebob knuffel, die moet nu overal erbij zitten. Blokjes stapelen is leuk, maar als het niet wil is het smijten. Vormending hetzelfde. Maar dan gaat ze gewoon "valsspelen". Ze gaat nu ook meer napraten. Ohja, alles is bah. Een klein kruimeltje wil ze meteen opruimen. En als ze bv. met de fles heeft genoeikd op de grond, wil ze het zelf met een doekje schoonmaken.

Ze is/was nu 4 dagen aan de diarree en duidelijk niet lekker.Wilde ook steeds minder drinken. Gisteren ging ze veel spugen en ik maakte me wel wat zorgen. Uiteindelijk had ze wat pap op en dat is erin gebleven. Ze is nu niet zo bleek meer en heeft meer praatjes. Maar kijken hoe het vandaag gaat.
Is het nu goed of slecht om naar buiten te gaan?
pi_52980177
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik snap het ook wel, hoor. Het is gewoon weer even iets anders dan huilen. Huilen = troosten. Gillen = anders. Ik ben ook maar voor de eerste keer moeder, ik moet het allemaal leren. Ik leer er ook mee om te gaan. Soms heb ik ook gewoon even begrip nodig. daarom stond het ook in eerste instantie in het moedertopic
Ik ben toch ook voor de eerste (en laatste) keer moeder, gekkie Ik doe ook maar wat...

Heb je het idee dat ik het raar vindt wat je zegt? (gezien je PI) Want dat bedoel ik helemaal niet! Ik wilde je eigenlijk een hart onder de riem steken en laten zien dat dreumessen elders ook zo doen.
pi_52980227
Buitenlucht kan geen kwaad, Ingrid. Lijkt me juist goed.
pi_52980277
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:48 schreef nebelung het volgende:
Buitenlucht kan geen kwaad, Ingrid. Lijkt me juist goed.
Dan gaan we zo een blokje om.
pi_52980528
Ingrid, ik zeg wel eens gekscherend dat Amber ADHD heeft omdat ze zo druk is maar zo zijn dreumessen. De buuf van mijn ouders heeft een dochter die ADHD heeft en ze zegt dat Amber helemaal niet op haar dochter lijkt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52980830
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:06 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik zeg wel eens gekscherend dat Amber ADHD heeft omdat ze zo druk is maar zo zijn dreumessen. De buuf van mijn ouders heeft een dochter die ADHD heeft en ze zegt dat Amber helemaal niet op haar dochter lijkt...
Hier wordt het serieus bedoeld. Druk in combi met het boos zijn.

Maar ik ga er vandoor, inet is niet vooruit te branden. En nu het blokje om.
pi_52981104
Mikael die stuitert me hier ook wel eens door de kamer. Vooral als ie een keertje een beetje fristi ofzo krijgt. En hij kan ook boos worden hoor. Als ie echt boos is omdat ie iets niet mag of omdat iets niet wil lukken dan kan je beter uit de buurt blijven. Hij gooit dan alles wat ie voor handen krijgt. En dan gooit ie zichzelf achterover wat dan meestal resulteert in een klap met zijn hoofd op de grond waardoor hij nog bozer word.
Zo is ie me van de week ook al uit de handen gevallen. Ik wilde hem uit bed halen en net op het moment dat ik hem optil bedenkt hij zich dat ie niet uit bed wil en gooit zich ook achterover. Ik kon hem niet meer griijpen en hij viel met zijn hoofd op de rand en toen weer in bed. Schrok me rot maar gelukkig viel ie in bed en kon ie er zelf wel om lachen
Liefde
  donderdag 6 september 2007 @ 13:58:42 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52981476
Wat doen jullie met klimmen? Ik wil Storm ook wel een beetje laten gaan, niet de hele dag tegenhouden. Maar hij klimt overal op en soms valt ie wel erg hard. Vlak nadat ik deze foto maakte, donderde hij achterover, dan doet de vloer best pijn aan z'n koppie.

Zijn jullie beschermender?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52981532
Amber klimt ook overal op, ik kan het ook niet tegenouden.
Vande week liep ze zonder handjes het trappetje van de keuken op en toen viel ze ook achterover.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52981649
Kady klom overal op. Is een keer iets te hard gevallen, volgens mij.
Nu durft ze niet eens de stoeprand niet af zonder dat ze mijn hand vastheeft. Ook de trap durft ze zelf niet meer op. Maar wij hebben alletwee de kids altijd wel gewoon hun gang laten gaan (geen gevaarlijke dingen natuurlijk!) met vallen en opstaan.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_52981723
Sugar ik laat Mikael ook gaan. Ik denk dan hij moet het toch leren. Hij moet maar snappen dat als ie erop klimt en hij valt dat dat pijn doet. En ik moet toegeven dat dat besef nu een beetje begint te komen want als ie op zijn stoeltje of de bank klimt zegt ie al auw he mama
Liefde
pi_52982038
MeNicole, Ive gooit zichzelf ook wel eens achterover als hij boos is. Tot nu toe heb ik hem nog altijd vast kunnen houden. Wel heeft hij een keer bij mij een tand door de lip geslagen met zo'n actie.

Sugar, Ive is ook zo'n klauter kabouter. Ik laat hem klauteren, maar zorg wel dat hij geen heel gevaarlijke acties kan doen. Hij valt ook regelmatig maar dat hoort er wat mij betreft bij. Ik ben geloof ik nogal een harde moeder..
pi_52982082
PV, lastig hoor. gelukkig doet Ive dat niet, dus ik heb geen tips voor je.
  donderdag 6 september 2007 @ 14:21:01 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52982083
Ja, ik laat hem ook eigenlijk alles maar doen, behalve dingen die ik gewoon niet oké vind (ook met het oog op wat Maria wel en niet mag) en echt gevaarlijke dingen. Maar in zekere zin kun je ook dat staan op een bankje wel gevaarlijk noemen, maar ja.
pi_52982459
Sjoeg, is het een optie om hem aan te leren dat hij alleen op zijn knietjes mag zitten op dat bankje? Zo voorkom je niet dat hij klimt maar daar waar het gevaar zit perkje dat een beetje in.
Emma ging steeds op haar stoeltje staan. We hebben haar met veel herhalen aangeleerd dat een stoel is om op te zitten en niet om op te staan. En klimmen,tja dat doen ze toch wel. Emma staat ook graag in haar loopwagen, ik hou elke keer mijn hard vast maar ze is er nog niet uitgevallen.
pi_52982868
Mikael wil trouwens sinds een paar weken niet meer warm eten. Nu weet ik van hier dat dat heel normaal is en er geen probleem van moet maken. Dus dat doe ik ook maar niet. Ik laat zijn bordje staan tot wij klaar zijn, dan krijgt ie een toetje en thats it. Maar ja dan 's nachts he. Dan wodr die wakker want heeft ie honger. Moet ik hem gewoon honger laten hebben onder het motto dan leert ie op den duur dat ie maar eten moet! hij slaapt meestal wel weer gewoon in naar 10 minuten dus tis niet zo dat ie de hele nacht wakker ligt. Moet er wel ff bijzeggen dat ie voordat ie naar bed gaat ook nog kwark krijgt. Moet ik hem nu voor ie naar bed gaat nog iets anders geven of niet?
Liefde
pi_52983740
Anna is ook hieper de pieper. Geen 2 seconden stil zitten/liggen/hangen. Steeds bewegen. Zelfs als ze slaapt blijft ze bewegen. Ze mag veel, maar gevaarlijke dingen niet. Ze zou van mij niet op dat bankje mogen staan. Niet omdat ze kan vallen, maar omdat een bank is om op te zitten en niet om op te staan.

We moeten wel bedenken hoe we haar straks gaan leren traplopen nu we gelijkvloers wonen. Wel handig dat ze dat kan want zowel bij mijn moeder als mijn schoonouders is er boven geen traphekje en je weet maar nooit.

Anna eet ook regelmatig weinig 's avonds. Wanneer ze dan 's nachts wakker wordt, leg ik haar even aan en daarna slaapt ze weer verder. Het kost meer tijd en energie om haar te laten huilen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52984558
Wat een klimgeitjes hier!
Moeilijk vind ik dat soms, waar leg je de grens tussen zelf laten ervaren en behoeden. Het is hier ook soms wel een punt van bijna-conflict. Ik ben veel harder dan M., hij vangt haar liever op dan dat hij haar leert dat klimmen soms tot vallen komt.
Maar goed, nu hij zijn eerste avond alleen met haar heeft gehad is zijn mening toch al een beetje veranderd geloof ik

Ik vraag me af of een dreumes al de link kan leggen tussen bij het avondeten niet eten en 'savonds honger hebben.
Als het echt maar een minuut of tien is dan zou ik niets geven anders gaat hij misschien weer de gewoonte ontwikkelen om echt wakker te worden (en blijven).
Als Ronja echt weinig heeft gegeten dan krijgt ze in de loop van de avond nog wel wat ja. Een krentebol, stukje kaas, liga, fruit,. etc.
pi_52986031
Als Emma weinig heeft gegeten krijgt ze meestal nogeen bordje pap voor het slapen gaan. Of ik bied haar tijdens het eten iets anders te eten aan. Soms ander warm eten en soms een boterham. Nu komthet zelden voor date haar eten weigert dus ik heb geen ervaring met de link leggen tussen niet eten en dan wel iets anders krijgen.
pi_52987475
Kim klimt trouwens telkens op de tafel. Dat vind ik gewoon irritant. Dat mag hier niet. Bij jullie wel?
Verder mag ze overal wel op klimmen, eigenlijk net wat jullie zeggen. Mits het niet te gevaarlijk is.
Traplopen doet ze al een tijdje zelf. Eraf soms. Hoe leren jullie wat de beste manier is om de trap af te gaan?

Hoelaat staan jullie op? En wat geef je dan als ontbijt? Djeez gaat er om ca 7.20 uit. Daar wordt Kim wakker van. Dan krijgt ze meestal in bed een fles melk van 200. Meestal gaan we dan een half uur, of een uur slapen/dommelen. Dan eruit, wassen of douchen en meestal daarna een (droge) boterham, soms pap. Eerder wil ze niet eten 's morgens.
Gewoon nieuwsgierig.
pi_52987604
Ronja mag niet op de tafeltjes klimmen. In principe zou ze wel op de bank mogen maar onze bank staat niet tegen de muur en als ze aan de achterkant over de leuning zou kieperen zou het net te hoog zijn om nog verantwoord te zijn. Op de bank mag ze nu dus alleen als wij ook op de bank zitten.
Ronja wordt meestal rond 07.00 uur wakker, dan drinkt ze aan de borst en dan slaapt ze door tot 09.00 uur. Dan ontbijt ze met twee boterhammen of een krentenbol en een beker water. Douchen doet ze 'savonds, om de dag ongeveer. Of als ze heel erg smerig is net wanneer uit het uitkomt, zoals een uurtje geleden toen ze poep tot in haar nek had zitten
pi_52989157
Onze eettafel is meer dan een meter hoog, dus daar kan Ive nog niet op klimmen! Verder hebben we geen tafeltjes om op te klimmen. Op de bank mag hij wel klimmen.
Ive wordt 's ochtends rond 7 uur wakker en dan kleden we ons rustig aan (mijn man is dan als hij werkt al weg, in het weekend doet mijn man vaak het ochtendritueel en slaap ik uit tot 8 uur). Daarna gaan we samen ontbijten, Ive eet dan een kommetje pap en ongeveer 2 boterhammen (met beleg). 's avonds gaat hij in bad.
pi_52989320
Sinds ze van de trap gevallen is (vierde tree) klimt mijn dochter nergens meer op, alleen op de bank.
Dat is al maanden geleden, ergens hoop ik zolangzamerhand dat ze weer eens wat klimmen gaat.

Wakker zijn we rond half 7, mijn man staat dan op. Ze drinkt dan eerst aan de borst. Opstaan doen we rond 7.00. Dan mama even douchen en dochterlief even wassen (ze gaat meestal 's avonds echt in bad, niet elke dag trouwens). Dan gaan we ontbijten, zij eet dan 1 boterham en wat fruit en een bekertje (karne)melk. Daarna gaan we naar buiten en dan doen we altijd de bakker aan, waar ze kiezen mag uit een krentenbol of kadetje. Die peuzelt ze dan rond half 10 op of zo. (wat een gekeutel eigenlijk haha )
pi_52990354
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:33 schreef nebelung het volgende:
(wat een gekeutel heerlijkheid eigenlijk haha )
  donderdag 6 september 2007 @ 21:19:18 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_52990495
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef MeNicole het volgende:
Mikael die stuitert me hier ook wel eens door de kamer. Vooral als ie een keertje een beetje fristi ofzo krijgt.
ik haal dit er ff uit, omdat Ezra laatst ook een paar slokjes fristi had en dus ook aan het stuiteren was. fristi is niet echt goed geloof ik voor kinderen

wat klimmen betreft, Ezra is niet zo'n klimmer, maar ik denk dat ik hem behoorlijk zijn gang laat gaan, live and learn, binnen grenzen natuurlijk

Ezra wordt rond half 8 wakker tegenwoordig meestal (tenzij wij moeten werken alle 2, dan is het vroeger, maar gaat ie er na een fles bij de oppas weer in)
hij krijgt een fles melk en 2 boterhammen met beleg en gaat om half 11 weer naar bed
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 september 2007 @ 21:58:33 #63
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52991606
Iris wordt wisselend wakker, maar sinds ze haar eigen kamertje heeft, slaapt ze aanzienelijk langer. Laatst sliep ze tot 10.15 uur, maar ze was wel laat naar bed gegaan toen.
Afgelopen week zijn ze de hele week om 20.00 uur nar bed gegaan en dan wordt ze toch nog vaak om 08.00/09.00 uur wakker. Ze ontbijt meestal met 1 of 2 boterhammen en een bekertje melk. Savonds eet ze met de pot mee en krijgt daarna (sinds een kleine week) niks meer en dat gaat prima.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_52991813
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:

We moeten wel bedenken hoe we haar straks gaan leren traplopen nu we gelijkvloers wonen.
Hela, waar woont ge nu dan?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 6 september 2007 @ 23:21:27 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52994103
Sugar hier wordt er regelmatig gevallen, zelfs tand door de lip , maar denk dat het voor die kleintjes de beste manier is om actie-gevolg te leren met zoiets.
Uiteraard gevaarlijke dingen is wat anders, maar die grens weet je zelf wel.

Nicole ik zou hem gewoon wat anders aanbieden boterham of zo, of anders voor het slapen gaan ff lekker een fles of bordje pap.

En fristi dat ze gaan stuiteren, is ook bomvol kleurstoffen

Hier gaat het qua eten langzaam aan beter wel iets vandaag heeft ze 8 theelepeltjes rijst boon en gehakt met tomatensaus op voor haar doen als een bootwerker dus en 3 druifjes bij meer gaat ze reageren maar met 3 druifjes gaat het goed hihi.
Drinken wilt ze eigenlijk alleen de rijstemelk, geef haar eerst neocate maar dat laat ze vlot staan dus gooi nu maar de fantomal en medicijnen door het eten/rijstemelk.

Hopenlijk blijft het zich voort zetten!

Vind wel grappig dat jullie kindjes zo vroeg slapen, hier is het meestal rond 10 uur
Verder is ze lekker verwend van alle kanten, dora bal, dora schilderijtje dora tandenborstel en dora boekje , morgen krijgt ze een dora pop nog.
zo lief ze is echt helemaal gek daar van, loopt de halve dag doowaaa en ap ap ap boejs ( dora en aap boots )
  donderdag 6 september 2007 @ 23:31:22 #66
3011 E.T.
pi_52994377
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:21 schreef _evenstar_ het volgende:
En fristi dat ze gaan stuiteren, is ook bomvol kleurstoffen
Fristi heeft echter geen kunstmatige kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen. Dus daar ligt het niet aan.
(maar ook hier reactie op/met fristi, er zit dus duidelijk wel iets in dat bij een hoop kinderen iets teweegbrengt).

Fijn dat het eten bij Arwen beter lijkt te gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 6 september 2007 @ 23:37:02 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52994516
natuurlijke kunstoffen kunnen ook laten hyperen weet dat het geen onnatuurlijek zooi meer is, zo ging de dochter van een kennis stuiteren als ze wortelen at of rode bietjes, zit veel natuurlijke kleurstoffen in en kon ze niet zo goed tegen was heel maf.
pi_52994881
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ik ben toch ook voor de eerste (en laatste) keer moeder, gekkie Ik doe ook maar wat...

Heb je het idee dat ik het raar vindt wat je zegt? (gezien je PI) Want dat bedoel ik helemaal niet! Ik wilde je eigenlijk een hart onder de riem steken en laten zien dat dreumessen elders ook zo doen.
Die indruk had ik wel even ja... Nu snap ik het wel. Bedankt.

En alle anderen ook bedankt Doet me goed om te horen dat er ook andere ouders rondlopen die het af en toe ook even niet meer overzien.
En Ingrid, ik begrijp je helemaal. Ik kan daar ook niet tegen, mensen die ergens een term en daarbij behorende gedragsverschijnselen hebben gehoord. En dan meteen een stempel plakken op het eerste beste drukke of teruggetrokken kind. Brrr... kan een kind niet gewoon eens een keertje druk of juist stil zijn?

En ja... Kendahl is een heel lieve knul en we hebben ook lieve, leuke, schattige, stoere, knappe momenten. Kendahl is trots met best een grote dosis zelfvertrouwen en dat houden we erin
pi_52999428
Nog steeds in ons flatje Digger. Die is gelijkvloers. Bij de ingang is er wel een trap, maar die zit of vol met hondenharen of met bouwstof e.d. van de nieuwe schuinbovenburen die (denken we) een houtschuurderij zijn begonnen boven. Ze blijven bezig. De trappen die ze tegen zal komen bij (schoon)ouders zijn heel anders en draaien, die in het trappenhuis is recht. Misschien dat we een middagje bij opa en oma gaan oefenen.

Anna heeft afgelopen weekend ook een tand door haar lip gehad. We hebben zelf geen salontafel, maar een hooker van ikea, past leuk op bij bank. Die is zacht, dus daar kan ze op bonken. Alleen vrienden waar we waren hadden een gewone tafel. Dat had ze niet door. Au!

Andere hebben altijd wel wat te zeggen PV Is het niet over het ene, dan wel over het andere.
*OUD heilige*
pi_52999487
Fijn dat Arwen zo goed heeft gegeten!

Dat laat gaan slapen gebeurt hier ook, Evenstar. Meestal ligt ze er ergens tussen negen en tien in . Maar ja, ze slaapt eind van de middag/begin van de avond nog een keertje en op deze manier kunnen we met zijn drieën relaxed eten. Ik vind het wel best zo, ze zal zelf wel aan gaan geven als ze echt behoefte heeft aan een vroegere bedtijd.
Ze heeft al twee nachten achter elkaar doorgeslapen! En vorige week ook al Haar leventje is natuurlijk ook een stuk vermoeiender nu ze twee dagen KDV/papa heeft. Hopelijk zet het door!

Laat ze lekker praten, PV, er is altijd wel wat te zeuren en vanaf de zijlijn is het makkelijk commentaar geven.
pi_53001431
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:51 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Die indruk had ik wel even ja... Nu snap ik het wel. Bedankt.
Fijn! Want het kwam helemaal uit een goed hart. Ik weet hoe frustrerend het voor jezelf kan zijn!

Zooo, das een hele maaltijd voor Arwen joh, wat goed zeg!!
pi_53001455
Mikael krijgt ook voordat ie naar bed gaat nog een bak kwark. Ik wil hem tijdens het avond eten juist niet iets anders aanbieden. Want hij is zo gehaaid dat ie dat dan elke avond wil en daar begin ik niet aan. Maar ja we komen er wel weer doorheen zoals door alles.
En fristi Mikael krijgt het eigenlijk nooit maar zo heel af en toe als wij bij de mac zijn dan krijgt een paar slokjes van mij maar ja das zo zeldzaam.
Maar verder is Mikael zo leuk. En hij word ook steeds leuker.
Ik had gister de kledingkast uitgezocht en wat oude kleren in een vuilniszak gedaan voor de kleding container. Lopen we gister de flat uit met vuilniszak Mikael helemaal boos Dus ik zette hem op de grond loopt ie de flat weer in naar de container voor afval. Wijzend op de zak met kleren Hij is zo slim vind ik. Hij weet gewoon al zoveel. En hij praat al zo goed (en daar gaat mijn theorie over kinderen die snel praten langzaam zijn met lopen enzo) en hij loopt gewoon. Eerst gisterochtend nog tussen ons in maan gistermiddag gewoon zo in een keer van zijn speeltafel naar de pc Behalve als ik het wil filmen want dan gaat ie snel schuiven omdat ie fototoestel ziet
Liefde
pi_53005464
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:

[..]

Fijn! Want het kwam helemaal uit een goed hart. Ik weet hoe frustrerend het voor jezelf kan zijn!

Ik ben een beetje emotioneel instabiel vandaag... (ongi)
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:38:54 #74
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53006036
Hoe hebben jullie eigenlijk de overstap gemaakt van opvolgmelk naar gewone melk en van babyhapjes naar meeëten met de pot? Hier gaat dat met Storm zomaar helemaal goed, hij wil ook echt niks anders meer eten dan wat wij eten. En de melk gaat ook goed, zomaar. maar ik herinner me dat het met maria wel even tobben was, vooral de melk. Hoe is dat bij jullie kinders?
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:41:47 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_53006125
Ezra deed ook van het 1 op het andere moment met de pot mee eten en ook de melk ging prima. nou drinkt hij nog steeds opvolgmelk, want er wordt hier verder geen melk gedronken en gewone melk blijft toch minder lang goed.
stormy waters...
sailin'
pi_53006407
Dreumes, is dat de officiele benaming voor een 1 tot 2-jarig kind?
pi_53006469
Officieus wel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:33:13 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_53007367
Ezra kan zo lief spelen
Hij zit nu al 1,5 uur in de box enorm lief te spelen met vanalles, heeft het vreselijk naar zijn zin, zit te lachen en te brabbelen en vanalles te verzinnen met zijn speelgoed. zoooo anders dan Liam

[ Bericht 2% gewijzigd door Belana op 07-09-2007 15:58:29 ]
stormy waters...
sailin'
pi_53007643
Mikael eet eigenlijk al vanaf dat ie vast voedsel krijgt met de pot mee. En gewone melk krijgt ie ook al vanaf 9 maand, dus hij weet niet anders. Ik maak zijn melk meestal wel iets warm omdat ie dat lekker vind
Liefde
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:28:26 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53008696
lief belana
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:54:06 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_53009404
Aaaah, wat lief Belana!

Ive eet al tijden met de pot mee, maar gewone melk wil hij niet.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:19:40 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_53010071
ja het is echt zo lief. ik ben dat dus van Liam helemaal niet gewend, die heeft nooit zo goed kunnen spelen, dus dit is echt heerlijk om te zien. hij had een bak met speelgoed in zijn box gekregen en heeft er alles uitgehaald, maar er stuk voor stuk mee gespeeld en daarna is ie met de bak zelf gaan spelen, op zijn kant gelegd en er dan in en uit kruipen en gieren van het lachen
nu slaapt ie weer. mijn moppie.
stormy waters...
sailin'
pi_53011175
Wat goed Evenstar!
Lief Belana!

Kim zit nu naast me en vind de plaatjes zo leuk. Vooral die met kindjes erop. Mag niet wegklikken, dan wordt ze boos.

Kim is volgens mij ook gewoon in 1x over gegaan op gewone melk. Ze wil het graag lauw hebben.
Kim krijgt nog wel potjes soms. Zoals zondags, want dan eten we soep. Overigens van de week courgettesoep gemaakt, volgens mij van keukenkikker.nl. Dat was wat dikker en dat vond ze heerlijk! En wij ook. En als we bv patat of pizza eten, krijgt ze een potje. Maar meestal eet ze met de pot mee. Gisteren marokkaanse (?) gehaktballetjes met couscous van recept opperdepop gemaakt. Dat vond ze erg lekker.
Gelukkig gaat het eten en drinken nu weer goed. En zo te ruiken het poepen ook
pi_53013102
Geleidelijk aan met de pot mee eten. Beetje uitproberen enzo. Opvolgmelk krijgt hij nog steeds. Gewone melk vindt hij vies. Karnemelk vindt hij dan wel weer lekker
pi_53014273
Wat goed Arwen!!

Hihi wat lief Belana!!

Amber eet af en toe een potje maar eet wel steeds meer met de pot mee. Gister hadden we bloemkool maar ze wilde alleen e gehaktbal. Daarna heeft ze nog een bak aardbeien gegeten. Afgelopen week hadden we tagliatelle en dat vind ze heerlijk.

Amber is al 2x van boven naar benede zelfstandig de trap afgegaan. Op haar kont. VInd ze echt interessant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53038773
Hier een koortsig knulleke, 39.2 Ik zag het al wel aankomen, hij was al een paar dagen een beetje appelig. Lang slapen, gisterochtend werd hij om 09:30 uur wakker, wallen onder de ogen, kleurtje en huilerig. Vanmiddag had hij al een heet koppie. Nu net weer dus toch maar eventjes getempt. We zullen wel zien hoe hij slaapt.
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:58:21 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_53040185
Beterschap voor Kendahl!
pi_53041791
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:58 schreef cattie het volgende:
Beterschap voor Kendahl!
Dank! Hij slaapt heel licht.. kreunt een beetje in zijn slaap.
pi_53045123
Hoe is het nu met Kandahl?
  zondag 9 september 2007 @ 10:28:43 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53045136
PV/belsen en ken beterschap
pi_53045676
Hij werd om 09:00 uur wakker. Hij heeft toen uiteindelijk 200 ml melk gedronken. Eten wil hij nu niet. geen hapje, niks. Geen limo, maar hij hoest ook. Dus zo eens water proberen. Ik hoop niet dat het kinkhoest is, dat heerst hier in de buurt. Vriendin van me had het, diens 1 jarige zoontje ook veel hoesten. Maargoed, het hoesten is niet zo heftig op dit moment. Mijn vriendin hoeste zowat haar strot eruit. Koorts is nu 38.9 Verder is hij heel aanhankelijk. Maar hij kruipt en doet nog steeds pogingen tot staan en lopen. Bikkel!
pi_53065350
Beterschap Kendahl!

Hier ook een zielig ventje die gisteravond ineens zwaar begon te ademen. Even naar de HAP gebeld en we moesten vooral rustig blijven, na een wandelingetje buiten en thee met honing was Merlijn weer rustig. Het was ws pseudokroep. Alleen toen we gingen slapen was het nog niet helemaal weg en net werd hij weer heel paniekerig wakker. Hij ligt nu samen met papa beneden op de bank met de tv aan. Het klinkt wel akelig zeg. Morgenvroeg ga ik toch even langs de huisarts even zekerheid krijgen en evt medicijnen.
  maandag 10 september 2007 @ 06:45:12 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_53065653
voor alle zieke kindjes wat sneu is dat toch altijd weer.

hier was Ezra weer eens aan het spoken...eerst om half 3 wakker, toen om 4 uur, toen om 5 uur weer... veeg mij maar op zo maf, het gaat echt al een tijdje goed met doorslapen en dan ineens is het weer bal nou ja.... we gaan lekker werken vandaag en vanavond vroeg naar bed
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 september 2007 @ 06:57:20 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53065715
Heeeee, Storm ook. Echt slopend, he? Ik moet ook werken vandaag, maar dat 'vroeg naar bed' wordt het voor ons ook vanavond.

Beterschap aan de zieke dreumesen.
  maandag 10 september 2007 @ 08:31:24 #95
108648 cattie
lieve moeder
pi_53066244
Ive was ook aan het spoken, maar dat kwam omdat hij erg moest hoesten. Zo sneu. Overdag heeft hij er nauwelijks last van, maar de afgelopen nachten hoest hij wel. Hij krijgt al wel een hoestdrankje, maar dat helpt maar een beetje. Nou ja, gaat vanzelf wel weer over.

Beterschap voor alle andere zieke dreumessen!
pi_53067842
Och jee, nog meer spookjes hier! Ronja was ook ineens drie keer wakker maar wat nou de reden was....
Beterschap dan maar, voor alle zieke kindjes!
pi_53068379
Hier spook 5 mét hoge koorts en rode konen
pi_53070387
Achossie, nog meer zieke dreumesjes.. Beterschap allemaal!
Bij Kendahl is de koorts wat gezakt. Nu nog 38.3, gisteravond 38.4. Hij is wel nog huilerig en moe. Gelukkig drinkt hij wel melk en wilde hij nog wel een stukje appel eten. Hoesten doet hij nu en dan, maar niet zo veel. Papa en mama zijn ook niet helemaal lekker nu Gezinnetje ziekjes
  maandag 10 september 2007 @ 12:44:13 #99
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53071008
Beterschap en vannacht lief slapen spookjes
  maandag 10 september 2007 @ 17:03:23 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_53075663
Ive wil al een paar dagen zijn enige flesje kunstmelk van de dag niet meer. En gewone melk wil hij ook niet. Nou vind ik dat op zich niet zo'n probleem, hij eet super en hij drinkt ook voldoende water en soms diksap. Maar heeft hij niet nog een bepaalde hoeveelheid melkproducten op een dag nodig? Hij ontbijt met een bordje pap (van geitenmelk, dan wil hij wel, puur melk niet) en krijgt als toetje een klein beetje kwark. Zou dat voldoende zijn? Op internet kan ik zo niets vinden daarover.
pi_53075744
Dreumessen hebben na de eerste verjaardag 300 cc aan melkproducten nodig. Lust hij wel karnemelk, kwark, vla of yoghurt? Dan heb je aan een bakje al genoeg
  maandag 10 september 2007 @ 17:54:26 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_53076770
Hmm, 300cc haalt hij nu niet. Hij eet als toetje nu al wel kwark, maar maar een klein bakje. Ik zal eens kijken of hij daar meer van wil.
  maandag 10 september 2007 @ 18:22:51 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_53077360
ook met minder wordt ie wel groot hoor cattie. Liam houdt er ook niet van. drinkt altijd nog opvolgmelk 3, 1 flesje van 180 cc per dag, als ie dat al red. ik maak me daar niet zo druk om.

wat een nachtbrakers hier allemaal trouwens, zit het in het weer?
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 september 2007 @ 19:23:11 #104
108648 cattie
lieve moeder
pi_53078734
Met groot worden heeft Ive tot nu toe ook geen probleem! (Wat gaat het hard.. )
Ik maak me er ook niet super druk om, ik vroeg het me zo af. En een beetje extra kwark geven zal denk ik niet zo'n probleem zijn.

Volgens mij zit het behalve in het weer ook in de virusjes. De tijd van verkoudheid na verkoudheid is geloof ik weer aangebroken.
pi_53079926
Amber sluit zich ook aan bij de verkouden kindjes. Mevrouwtje is strontverkouden. Snot druipt uit haar neus en ze heeft 39 koorts. Eten wil ze niet, drinken gelukkig wel.

Beterschap voor alle kindjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53084161
Beterschap voor de zieke kindjes.
En ja hoor, Kim is alweer aan de diarree.
Maar gelukkig drinkt ze er nu wel bij. Eten redelijk. En verder heel veel slapen.
Misschien komt het door de tandjes. Er komen 4 tegelijk door. Waarvan 2 zo goed als door.
Gelukkig is ze tussendoor wel vrolijk en levendig.
pi_53088562
Mikael is ook een beetje verkouden en wil ook niet meer slapen 's nachts
Maar.... HIJ LOOPT Nu durfd ie ook gewoon zo als ie ergens heen moet. En niet van die kleine stukjes maar gewoon zo midden in de kamer gaan staan en dan ergens naar toe. Zal eens kijken of ik hem straks eens stiekem kan filmen
Maar weet niet of dat gaat lukken nog vandaag met mijn pa plotseling in ziekenhuis enzo
Liefde
pi_53090389
wat goed Mika!!

Wij zaten gisteravond bij de HAP. Amber was naar bed gegaan maar was 2x helemaal in paniek wakker geworden. TOen maar bij ons in bed genomen maar ze lag zo te piepen en te hijgen. Ze had het spaansbenauwd. Even gebeld naar de HAP en omdat ze ook koorts had mochten we langskomen. Amber heeft een oorontsteking.
Hebben alle 3 bijna niet geslapen vannacht. Amber heeft bij ons gelegen maar ze deeds steeds korte hazeslaapje.
Onderweg naar de HAP had ze wel lol. Ze zat lekker te kletsen en auto's te tellen. Bij de HAP gingz e ook nog even lekker uitgebreid zitten spelen...
Hebben AB en een andere neusspray gekregen. Hoop dat het helpt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:03:38 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_53090488
wat goed van mika

arme amber, ze is veel ziek de laatste tijd he vicky?

hier was Ezra wel weer vroeg wakker voor een fles, uur of 5 ofzo en daarna heeft ie weer lekker doorgeslapen tot een uur of half 9. geen ziek en zeer hier gelukkig
stormy waters...
sailin'
pi_53090543
Op de meet was ze idd ook ziek maar daarvoor eigenlijk weinig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53090593
Ik lag me echt rot om dat rare knulletje van mij. Hij is zo lief ondeugend. Tijdens het lopen ademt ie heel hard door zijn neus. En nu is ie verkouden dus komen en bellen mee naar buiten en dan schreeuwt ie heel hard mama bahahahahah. En dan veegt ie het mijn zijn hand weg en komt het me brengen met zo'n blik van goed he. Dus nu loopt ie de hele tijd met een doekje en moet iedereen eraan geloven (zelfs de hond )
Liefde
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:12:25 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_53090673
ik vind mika zo'n slim knulletje
stormy waters...
sailin'
pi_53090821
Hij begrijpt gewoon heel veel
Laatst bijvoorbeeld waren we boodschappen aan het doen. En Mikael gilt dan van blijdschap. Kwam er een meneer naar ons toe en die zei: Zo zo'n klein ventje en dan als zo'n volume. En toen zei ie tegen Mikael: Wat kan jij al gillen zeg. Dus Mikael deed zijn vinger voor zijn mond en deed ssttttt. Die meneer ging zijn eigen weg en wij ook. Maar Mikael zat telkens rond te kijken. En als hij die meneer weer zag begon ie weer te gillen totdat die meneer weer keek en dan deed Mikael weer sttttt.

En eergister hadden we familie feest. Er waren 5 kinderen van (bijna) 1 jaar. Die hadden allemaal een gekleurd t-shirt aan met de naam erop. Mikael die zat iedereen eens te bekijken en te snuffelen enzo. Paar uur later vond ie een groen t-shirt. Hij schoof meteen naar het kindje van wie dat t-shirt was. Vond ik zo knap van hem

En zo kan ik nog wel ff doorgaan

Oh en ik heb eigenlijk ook nog een hele zielige.
Mikael slaap normaal gesproken maandagavond bij mijn ouders omdat ik dinsdags moet werken. Gister toen we bij mijn ouders kwamen werd mijn vader net met de ambulance opgehaald. Die zat dus onder de plakkers en had 2 infusen enzo. Dus ik laat Mikael even naar opa kijken zegt ie: Ah opa au. En toen ging ie mijn vader een kus geven. Was zoo mooi om te zien.
Liefde
pi_53091133
Hihi Mika, slimme jongen!!

Amber is ook zo lekker bijdehand. Van de week zegt ze pappa kom daarheen puzz die... Oftewel, papa ik wil met je puzzelen daar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53091397
Haha, die Mika is er ééntje, dat heb ik allang in de gaten

Beterschap voor Amber, Vicky.

Hier nog een heel ziek kindje, 40.5 mét zetpil.
pi_53091507
a gossie. Ook beterscha voor jouw kleine meid nebelung!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:30:39 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_53092512
jeetje menicole, hij is echt heel slim. wat sneu van je vader trouwens, bah. ik hoop dat alles goed gaat?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:31:55 #118
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53092533
O jee wat een zieken weer. Beterschap!
Mika goed bezig man! Je hebt helemaal geen hulp nodig.

Ik vertel veel te weinig over Cas. Terwijl hij zo belangrijk is voor me. Dus even een kleine Cas update:
Soms (nou ja regelmatig eigenlijk) sta ik echt versteld van hem. Zo kan ik me nog herinneren dat als bij Léon een verandering op komst was, je dat aan van alles merkte. Frustratie, verhoging, dagenlang vieze luiers met billen die bijna tot bloedens toe geïrriteerd waren. Nou ja, je kon er donder op zeggen dat er wat op komst was.
Gister had Cas ineens erg dunne volle luiers, dus ik dacht; het zou best een tandje kunnen zijn die er aan komt. Kijk ik even later in zijn mondje, zit die er gewoon al! Niks van gemerkt. Je zou bijna zeggen dat die er na 2x persen er gewoon uit gesprongen is ofzo.
Da's typisch Cas, het gaat gewoon zo. Cas trekt zijn eigen plan. Als Cas wil lopen dan doet hij dat, ookal zwabberen zijn beentjes onder het gewicht. En niet huilen als het niet lukt, gewoon doorgaan. Stoot hij zijn hoofd hard tijdens het spelen, even schudden en weer door. Zit zijn broer hem te jennen? Nou dan kan hij een tik krijgen. (ik heb ze al een paar keer uit elkaar moeten trekken, nu al! )
Cas doet gewoon zijn eigen ding. Hoort hij muziek dan gaat hij dansen of rondjes draaien net als zijn broer. Cas regelt het allemaal zelf wel.
Daarom is het zo fijn als hij bij me komt, op mijn arm wil zitten, zijn armpje om me heen slaat en zijn hoofdje op mijn schouder legt. Zo van: Mama, ik doe het allemaal wel, maar ik heb jou ook nog steeds nodig. Voor de tlc. Lief lief klein stoer kind van me.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:36:40 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_53092631
ik zit hier heel erg te glimlachen dutch, wat een vreselijk lief stukje over je mooie Cas
stormy waters...
sailin'
pi_53092905
Aww Cas.... Mooi stukje, dutchie!

En die Mika! Ik weet nog dat ik driekwart jaar terug al met verbazing las hoe snel hij ging! Hopelijk gaat alles goed met je vader, Nicole...
pi_53092988
Zo, wat een koorts zeg! Beterschap voor het kleine zieke meisje!

Kendahl is aan de beterende hand, maar wel nog steeds heel moe. Schrale billen, huilerig, misschien komt er wel een tandje aan....
pi_53093060
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef owlet het volgende:
Aww Cas.... Mooi stukje, dutchie!

En die Mika! Ik weet nog dat ik driekwart jaar terug al met verbazing las hoe snel hij ging! Hopelijk gaat alles goed met je vader, Nicole...
Zal straks in het moedertopic ff over mijn vader vertellen
Liefde
pi_53093184
Mika loopt

Cas, ik zit te grinniken terwijl ik over jou lees. Ik zie het helemaal voor me. Lekker ding!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:16:18 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_53093469
Aah, Dutchie, wat een heerlijk stukje over een lekker eigengereid ventje!

Mika, slim mannetje!
Ive doet mij ook regelmatig versteld staan. Hij snapt dingen ook al erg snel.
pi_53093487
En ik maar denken dat Emma zo bijdehand is,Mika lijkt nog wel bijdehanter!

Emma is ook ziekjes, gisteravond verschrikkelijk zielig huilen, niet willen eten alleen maar dirnken bij mama en een toetje. Voor het bad getempt en ze had 37,9 niet vreselijk maar er was wel duidelijk ietsaan de hand. In bad melde ze dat ze moest spugen maar er kwam niks. Toen ze helemaal klaar was kwam het er wel uit dus schone romper aan en washandje over de natte delen
vanmorgen heeft ze weer twee keer gespuugd en in totaal wel een uur aan mijn borst gehangen.
alles wat ze tot nu toe gegeten heeft blijft er wel netjes in. Misschien is het wel over

[ Bericht 2% gewijzigd door Jelief op 11-09-2007 13:15:37 ]
pi_53093507
Heb ik mijn halve leven hele zieke mensen verpleegd, sta ik een kwartier te dubben wat ik mijn zieke meisje moet aantrekken in bed . Tis toch te erg, ik ben niets gewend, ze is nooit ziek.

Bah
pi_53093704
Liefde
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:29:30 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53093797
nebelung naar hoor en emma ook al ziek

Dutchie je hebt een mooi stoer slim kereltje gemaakt. hoe is het trouwens met zijn eczeem?

Mika wijsneus
pi_53093839
Wat een lief beeld schets je van Cas, Dutchie. Je ziet het voor je

En Mika is leuk
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:37:51 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53093931
btw vraagje , hoelang mogen dreumesjes niet poepen ?

Ze heeft hier nl 1,5 week niet gepoept op vrijdag 3 erwtjes na..
pi_53095253
beterschap voor alle zieke kindjes!

Sarah moest gisteren weer naar het CB. Ze is nu 82,5 cm en 12.130 gram! Onze grote meid
Verder 2 prikjes gehad (in beentje en arm) en dat ging ook best goed. Hopen dat ze er geen last van krijgt.. nu weer verder met het huishouden
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:57:58 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53095627
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:31 schreef dutchie het volgende:
Kijk ik even later in zijn mondje, zit die er gewoon al! Niks van gemerkt. Je zou bijna zeggen dat die er na 2x persen er gewoon uit gesprongen is ofzo.
Da's een snelle bevalling...!
En wat is 'tlc'?

Beterschap voor alle zieke dreumesen!

Als ik zo lees hier vind ik dat Thies hier echt al thuishoort, maar ik zal netjes updaten in het babietjestopic.
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:01:03 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53095695
Ik ken het als 'Tender Love and Care' Moonah.
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:06:52 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53095785
Ah, natuurlijk. Tnx.
pi_53097172
Wow Mika!
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:19:22 #136
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53097461
Wat BE zegt Moonah.

Evenstar, met zijn eczeem gaat het best goed. (als in, het zit er nog ) We houden het gewoon goed in de gaten, maar als ik sommige kindjes zie valt het allemaal reuze mee. Gewoon een gevoelige huid.
en ik maar denken dat de verloskundige destijds de ziel van Cas omschreef toen ze zei: "Dat wordt een gevoelig jochie. Vond ik zo lief dat ze dat zei. Nu weet ik dat ze zijn huid bedoelde. Hormonen hè.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:45:01 #137
3011 E.T.
pi_53098085
1,5 week vind ik wel lang hoor, Evenstar..

Dutch, wat omschrijf je dat allemaal lief
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:02:15 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53098351
hahaha die hormonen ja, maar fijn dat het losloopt , hier gelukkig geen eczeem meer, al was het niet noemenswaardig, maar met een man die een hyer gevoelige huid heeft wil je dat ook niet.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:32:28 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_53098965
Dutchie, misschien bedoelde ze en het innerlijk en zijn huidje!

CM, Sarah is een flinke meid!
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:43:10 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_53106235
Dutsj, wat klink je lief! Fijn dat het zo goed gaat! En dat hij zo'n lekker ventje is

Ik zal binnenkort ook eens even mooshien over Romme
Ik merk nav jouw postje dat ik vaak ook gewoon vergeet over hem te vertellen. Gewoon... omdat het allemaal gaat in de vaart der volkeren.
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:00:24 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_53106766
Kozakken, ik wacht met plezier op je update over Romme !

Ive werd een half uur geleden heel hard huilend wakker. Toen ik hem uit zijn bedje haalde was hij helemaal slap, het enige teken van reactie was huilen. Het leek wel of hij verder nog sliep. Pas na een minuut of 5 werd hij weer alert. Best eng. Hij begint nu eindelijk echt tot rust te komen, hopelijk kan hij zo weer verder slapen.
pi_53107505
Wie heeft er ervaring met "puffertjes" en monstertjes van net een jaar? Pfff..... Wat een gevecht!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53111322
Terug van vakantie!
Laatste stukkie vluchtig doorgelezen, maar dit topic had ook 'de dreumesziekenboeg' kunnen heten he?! Beterschap voor alle guppies!
  woensdag 12 september 2007 @ 06:43:07 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_53113179
cattie, wat eng. kan me voorstellen dat je even bij moest komen. nou weet ik van verhalen hier dat sommige kindjes dat hebben. ik geloof dat Morris van snoopy dat ook nog wel eens had.
heeft ie verder nog lekker geslapen daarna?
stormy waters...
sailin'
pi_53114295
Bleh Mikael heeft echt de hele nacht niet geslapen. Hij is heel erg verkouden en ik denk dat de spanning rond mijn vader en het lopen hem ook niet echt goed heeft gedaan. Allemaal een beetje teveel van het goede. Arme vent.
Liefde
  woensdag 12 september 2007 @ 09:46:00 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_53115091
Aaah, da's niet fijn voor Mikael en jullie.

Ive is nog lang onrustig geweest, maar om een uur of 11 sliep hij wel. Tot 6 uur, zonder wakker te worden. En nu ligt hij alweer in bed voor een dutje, want hij was erg moe. Gelukkig is hij nu wel weer "de oude".
pi_53116359
Wat griezelig, cattie. Maar misschien sliep hij inderdaad nog.

Nog steeds meisje met hoge koorts hier, ze slaapt eigenlijk alleen maar. En drinken doet ze wel, gelukkig.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:47:54 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_53116382
Beterschap voor je meisje, nebelung!
pi_53116864
Ik heb daar wel eens eerder van gehoord, Cattie. Er zijn meerdere kindjes die dat hebben. Had iemand hier in OUD ook een keer zo'n verhaal? Ik denk dat Ive idd nog sliep, waarschijnlijk heeft hij eng gedroomd ofzo.
  woensdag 12 september 2007 @ 11:44:51 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53117584
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:26 schreef vamperotica het volgende:
Wie heeft er ervaring met "puffertjes" en monstertjes van net een jaar? Pfff..... Wat een gevecht!
Bedoel je de inhalator?
Léon was iets ouder dan 1. Was eerst ook een gevecht. Maar uiteindelijk ging het goed. Handige truuk: Doe eerst zijn knuffel en dan hij. Vindt hij vast interessant. Of eerst jezelf en doe het goed voor.
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben Léon ook wel in de houtgreep moeten houden om te puffen hoor. Op die leeftijd snappen ze het gewoon nog niet. Hoe ouder ze worden des te makkelijker wordt het. Tot die tijd; truukjes.

Cattie, schrikken lijkt me dat. Lijkt mij ook eenmalig. Ik zou het alleen een beetje in de gaten houden, mocht het vaker voorkomen.

Kozakken, ik wil ook een Romme-update. Wat een mooie man is dat zeg.
pi_53117857
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:44 schreef dutchie het volgende:

[..]

Bedoel je de inhalator?
Léon was iets ouder dan 1. Was eerst ook een gevecht. Maar uiteindelijk ging het goed. Handige truuk: Doe eerst zijn knuffel en dan hij. Vindt hij vast interessant. Of eerst jezelf en doe het goed voor.
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben Léon ook wel in de houtgreep moeten houden om te puffen hoor. Op die leeftijd snappen ze het gewoon nog niet. Hoe ouder ze worden des te makkelijker wordt het. Tot die tijd; truukjes.

Cattie, schrikken lijkt me dat. Lijkt mij ook eenmalig. Ik zou het alleen een beetje in de gaten houden, mocht het vaker voorkomen.

Kozakken, ik wil ook een Romme-update. Wat een mooie man is dat zeg.
Ja.. Zo'n soort narcosekapje met een buisje eraan...
meneer moest er gisteravond voor hete eerst aan geloven... Doodmoe, net terug van de huisartsenpost, waar de arts op allerlei plekjes wilde luisteren terwijl miniminimonster het liefst alleen maar tegen maam aan wilde hangen en dan thuis ook nog zo'n ding op je snoet gezet krijgen!!!

Maar dat met die knuffel is wel een goed plan!
pi_53119944
Cattie wat een schrik zeg! Hopelijk gebeurt het niet nog eens!

Het heerst blijkbaar wel! Kim is nog steeds niet lekker. Erg weinig geslapen vannacht. Van tand/kies pijn kan ze toch ook last van de oortjes krijgen? Chamodent hielp amper, nog een zetpil gehad, werkte ook niet best. Flesje gehad, schone luier etc. Uiteindelijk gingen we samen op een luchbted op haar kamer slapen. Pas tegen 6uur in slaap gevallen. Dus we zijn brak.
Ze begint nu gelukkig wel meer te eten en drinken. Dus hopelijk knapt ze nu snel op!
Ze zit nu mee te kijken en vind de usericons zo leuk. En ze geeft me kusjes

[ Bericht 7% gewijzigd door _Ingrid_ op 12-09-2007 13:42:52 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 17:03:19 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53125051
Even naar de huisarts gelopen vandaag, mag gewoon een flinke scheut extra poeppoeder erdoor gooien , dus vanavond er in en morgen heel het bed onder mocht dat nog niet helpen dan even maastricht bellen.

beterschap voor de kwakkelende kindjes, Arwen is alleen als babietje een ker dat ze het Rota virus had, verders nooit ziek geweest of wat dan ook.

Vast ter compensatie
pi_53130126
Vamp, Amber had ook zo'n pufding. Wij gingen zitten op de grond. Amber met haar rug tegen mijn buik aan en dan dat ding op haar neus. Dan zongen we op een grote paddestoel en als het liedje afgelopen was waren we ook klaar.

Amber heeft afgelopen nacht helemaal doorgeslapen gelukkig. Ze wilde alleen niet naar bed gisteravond. Om 22.00 uur sliep ze eindelijk. Vandaag overdag lag ze eindelijk in bed en na een uurtje kwam er een stoet brandweerauto's langs en toen schoot ze helemaal in de stress. En slapen, no way. Vanavond lag ze om iets voor 20.00 en het was meteen stil. Ze had wel 39,1. Ben benieuwd hoe deze nacht gaat.

Evenstar, ik hoop dat de poeppoeder helpt!

Ingrid, doorkomende kiesjes kan ook oorpijn veroorzaken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53130573
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef Vicky het volgende:
Vamp, Amber had ook zo'n pufding. Wij gingen zitten op de grond. Amber met haar rug tegen mijn buik aan en dan dat ding op haar neus. Dan zongen we op een grote paddestoel en als het liedje afgelopen was waren we ook klaar.

Amber heeft afgelopen nacht helemaal doorgeslapen gelukkig. Ze wilde alleen niet naar bed gisteravond. Om 22.00 uur sliep ze eindelijk. Vandaag overdag lag ze eindelijk in bed en na een uurtje kwam er een stoet brandweerauto's langs en toen schoot ze helemaal in de stress. En slapen, no way. Vanavond lag ze om iets voor 20.00 en het was meteen stil. Ze had wel 39,1. Ben benieuwd hoe deze nacht gaat.

Evenstar, ik hoop dat de poeppoeder helpt!

Ingrid, doorkomende kiesjes kan ook oorpijn veroorzaken.
Hij vecht zo dat dat ding steeds van zn gezichtje schiet.... Maakt dat nog wat uit?
K ga morgen toch even naar de eigen huisarts om te informeren (en misschien een receptje voor een extra geval voor op t KDV ) Maar een beetje "ervaringsdeskundige-info" is ook nooit weg!

Als we vanavond niet al op de HAP zitten ( voor de verandering) Hij is wat koortsig en lijkt weer last van zn oortje te hebben... Maar voorlopig ligt ie met een paracetamolletje lekker te slapen...
pi_53130600
Poeppoeder... Maar idd... hopen dat het helpt!
En idd... Doorkomende kiesjes en oorpijn gaan vaak samen
pi_53130767
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:31 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hij vecht zo dat dat ding steeds van zn gezichtje schiet.... Maakt dat nog wat uit?
K ga morgen toch even naar de eigen huisarts om te informeren (en misschien een receptje voor een extra geval voor op t KDV ) Maar een beetje "ervaringsdeskundige-info" is ook nooit weg!

Als we vanavond niet al op de HAP zitten ( voor de verandering) Hij is wat koortsig en lijkt weer last van zn oortje te hebben... Maar voorlopig ligt ie met een paracetamolletje lekker te slapen...
Bij Amber schoot ie ook regelmatig van haar neus. Ik liet haar ook met dat kapje spelen wat je op z'n neus zet. Amber ging eht op een gegeven moment zelf doen en ze was er niet bang voor.

Heb je ook een abonnement op de HAP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53131840
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

Bij Amber schoot ie ook regelmatig van haar neus. Ik liet haar ook met dat kapje spelen wat je op z'n neus zet. Amber ging eht op een gegeven moment zelf doen en ze was er niet bang voor.

Heb je ook een abonnement op de HAP
Gelukkig vindt zn "grote" broer (nog net geen 4) T ook een erg interessant ding en die zet m lachend op zn eigen neus.... En dat kan je als Dreumes niet zomaar over ja kant laten gaan natuurlijk! Dat kan je dan zelf ( en ook bij jezelf) veul beter!! En zo wordt ie er spelenderwijs gelukkig al wat minder bang van!

Ben met dit monster al vaker bij de dokter/HAP geweest als met alle andere bij elkaar ja!
pi_53134959
Ik heb ook al heel wat nachtelijke bezoekjes aan de HAP gebracht. Sterker nog, volgens mij ben ik vaker met ze naar de HAP geweest dan naar de eigen HA! Hoewel we ons nu voorgenomen hebben om eerst gewoon naar het gebouw van de HAP te rijden, want dat schijnt al wonderen te doen! Bel je doodongerust de HAP op vanwege een 'zwaar ziek' kind... ben je daar, lijkt er niets meer aan de hand!
Gelukkig de laatste tijd 2 gezonde kinders. Hoewel Tinka behoorlijk verkouden is en vandaag bijna niets at. En na het eten vanavond stak ze haar vinger in de keel (heeft ze al eerder een hobby van gehad, ze lijkt dat kokhalzen nogal leuk te vinden ) en kwam er een deel weer uit! Hoop maar dat het haar slecht bevallen is en dat het een eenmalige actie was.
pi_53140401
Misschien moeten jullie in het vervolg gewoon een stukje met de auto gaan rijden. Wellicht helpt dat al.
pi_53141710
Ik heb het eigenlijk niet zo op die HAPartsen... beetje te vaak met een kluitje het riet ingestuurd.... Vaak zat gehad dat ik er de ene dag/avond kwam met miniminimonster, omdat hij weer last leek te hebben van zn oortje, dat er niets aan de hand was en dat ik er de volgende dag toch maar weer zat omdat de klachten verergerde en dat er dan wel wat was....

Een van de laatste keren werden we de ene avond naar huis gestuurd met een leg 'm maar lekker in bed met een paracetamolletje en de volgende middag werdenw e direkt doorgestuurd naar het ziekenhuis, toen stond zn oortje dwars op zn hoofd en had ie een flinke ontsteking, tot op het been... Resultaat bijna een week aan t infuus in het ziekenhuis.

Ghehehe leuke hobby! Kokhalzen!
pi_53144177
Hier deed Sarah dat ook, vinger achter in de keel. En leuk dat ze het vondt!! Had toen gelezen dat het aandachttrekkerij was, dus ik heb niet meer gereageerd op haar. En toen hield ze op. Maar ik vond het echt vreselijk!!! Gelukkig is het nu al weer een hele tijd geleden dat ze het heeft gedaan.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_53144871
Tssk... wat die kleine mini's toch al niet verzinnen om aandacht te krijgen
  donderdag 13 september 2007 @ 13:48:17 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53145289
Storm loopt nu echt vaak uit zichzelf een stukje. Hij kan nog niet vanuit zitten zomaar gaan staan (zonder zicvh dus ergens aan op te trekken), maar als hij aan iets staat en naar iets anders wil, doet hij dat nu heel vaak lopend. Lief is het.

En net zei Maria: "Waarom zit Storm op mijn stoel?" Ik was hem even uit het oog verloren en jawel, meneer zit keurig op de tripptrapp van zijn zus: hoog en zonder beugel!

Nebelung, hoe gaat het nu met je meisje?
pi_53145958
Lief is dat hé? Die kleine stapjes...
En dat op de stoel zitten. Kendahl deed dat bij zijn eigen kleine houten stoeltje. We hebben voor hem een houten tafel met twee stoeltjes van Ikea
  donderdag 13 september 2007 @ 14:28:19 #166
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53146099
Ja, Storm klimt ook op een kinderstoeltje wel gewoon, dat vind ik al niet eens meer eng. Maar een TrippTrapp...
  donderdag 13 september 2007 @ 16:44:02 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53149476
ieks sugar

mijn dochter heeft gewoon gefiets zelf knap ! ze gaat wel eens mee op haar driewieler met zo;n duwstang , ze kon nooit bij de trappers nu wel en ineens trapte ze dus ik liet los heeft ze zomaar een 2 meter zelf gefiets
pi_53149673
Ah, Arwen...
Hoe vond je haar in bed vanochtend Evenstar?
pi_53154792
Oei oei oei wat griezelig Sugar !!

Knap van Arwen

Ik sta versteld, mijn meisje is motorisch niet zo knap

Sugar, ze is nog steeds ziek. Hoge koorts nog steeds, varierend van 39.5 tot 40.5 zo'n beetje. Ze slaapt veel, eet niet, drinkt wel aan de borst en water en eet een beetje yoghurt. Ze is niet suf of zo, geen vlekken, niet verkouden, wel hoesten. Ja, ik weet het niet, ik kijk het nog een dagje aan.
pi_53154930
Jeetje dat is balen nebelung! Hoop dat ze snel beter is.

Oeh Suug, dat is ff schrikken zeg!

Arwen wat goed!

Amber wil weer eens niet slapen. Vandaag overdag heeft ze wel goed geslapen. Ik heb d'r om 20.00 uur in bed gelegd en tot 2x toe was het gillen en krijsen. Nu ligt ze te kletsen in bed.. Ze bedijkt het maar ff
Gelukkig gaat het wel een stuk beter met d'r. Ze had vandaag geen koorts, maar ze heeft nog wel snotneuzen en ze hoest nog steeds. We zijn vandaag even naar buiten gegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53160609
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:28 schreef Mammietje het volgende:
Gelukkig de laatste tijd 2 gezonde kinders. Hoewel Tinka behoorlijk verkouden is en vandaag bijna niets at. En na het eten vanavond stak ze haar vinger in de keel (heeft ze al eerder een hobby van gehad, ze lijkt dat kokhalzen nogal leuk te vinden ) en kwam er een deel weer uit! Hoop maar dat het haar slecht bevallen is en dat het een eenmalige actie was.
Zucht... te vroeg geroepen. Tinka is ziek. Vanmorgen behoorlijk jankerig en ik dacht dat het kwam doordat Randy voor het eerst naar de peuterspeelzaal was. Dat ze hem miste. Vond haar vanmorgen met opstaan wel wat warm, maar verder geen aandacht aan besteed. Toen ik haar vanmiddag van bed afhaalde was ze echter een gloeiend kooltje en een meting leverde 39 graden op. Getsie... ziek dus. En vanaf dat moment ook echt zielig. Het enige wat ze nog wilde was zitten of tegen je aanhangen, verder niets. Eten kreeg ik er niet meer in. Vanavond maar even een blikje mandarijntjes opgehaald waar ze zo dol op is en daar heeft ze gelukkig nog wel van gesmuld. Is tenminste wat, want mijn kleine krieltje kan niet zoveel missen. Voor het slapen was ze bijna 40 graden dus heb haar maar een paracetamol gegeven. Ze viel al tijdens het liedje zingen op mijn schoot in slaap. Hopen dat ze maar weer snel opknapt.
  vrijdag 14 september 2007 @ 03:23:21 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53163059
Moonah . 3 harde dropjes ter grote van een tuinboon , de normale dosis die ze krijgt is 2 ml daags 4 gr, nu had ik dus 16 gr gedaan ( op advies van huisarts ) en dan nog zo;n beetje,
najah zolang ze geen pijn lijkt te hebben misschien zit er niet meer?

en nebelung ik stond ook zo verbaasd, had me telefoon ook niet bij anders kon ik filmpje maken.
Motorisch is ze echt best knap vind ik, ze heeft wat dat betreft echt een uitzonderlijk fijne motoriek.
ze pikt dingen echt vlot op wat dat betreft buiten heel het eet gebeuren is het echt een ideaal kindje slaapt goed etc.

sterkte voor de zieken
pi_53163382
Gurm, alle zieke kindjes... Pfff... Evenstar, 3 dropjes na "zo'n dosis"! Idd... als ze geen pijn lijkt te hebben.....
T lijkt me zo dat als je er zo'n dosis ingooit en er zit wat het er echt wel uit had moeten komen! Misschien voor de zekerheid even navragen bij de huisarts?
  vrijdag 14 september 2007 @ 07:35:04 #174
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53163421
Nou wat mijn betreft mogen we deze ziekte-golf wel overslaan. Er komen er nog genoeg.
Beterschap allemaal!

Ik zit hier nu en ik hoor vlak bij me: "Buja?"
Da's Cas zijn manier om tijdens kiekeboe te zeggen: "Waar ben je?"
Als hij 'buja' roept dan weet je dat hij zich aan het verstoppen is, dus ik ga maar eens zoeken.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:09:01 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_53163613
wat knap van Arwen evenstar, Liam doet dat pas sinds een paar maanden en dan nog loopt ie meestal met de fiets, want het is hem te veel moeite

"buja" Ezra zegt zoiets als "kiebuh" zo lief en hij kan zo heerlijk met een vliegtuig of auto "brrrroeooee" doen en dan de auto of vliegtuig heen en weer halen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:15:25 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53163662
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 08:09 schreef Belana het volgende:
"buja" Ezra zegt zoiets als "kiebuh" zo lief en hij kan zo heerlijk met een vliegtuig of auto "brrrroeooee" doen en dan de auto of vliegtuig heen en weer halen.
Bij een auto maakt hij een grommend geluid.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:20:52 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_53163709
lief he is dat. zo lief spelen. nou kan Ezra ook een driftkikker zijn hoor dan gooit ie alles echt woest van hem af
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:46:15 #178
103793 kozakken
Living the life
pi_53164000
Onze Romme..

Alles met wielen doet 'brrrrrrr'. Mamamamamamamaa kan hij ook zeggen en voor de rest kan hij heel hard gillen.
Hij trekt zich lekker op aan alles (met grote voorkeur voor een willekeurige broekspijp) en schuifelt dan heel iets langs bv. de bank. Het liefste heeft hij de auto's van zijn grote broer te pakken en speelt hij zich een slag in de rondte (letterlijk ) met de wielen ervan.

Hij kan eten als een bootwerker afgewisseld met dagen van bijna-niets. Hij kan zo verschrikkelijk lief uitbundig lachen. Hij heeft een hele zwik tanden, dus die tonen zich ook prachtig in dat lieve mondje
(maar hij kan er ook heel goed zijn tanden mee in een uitstekend lichaamsdeel naar keuze zetten )

Romme is echt Romme. Ik denk dat zijn naam klopt bij wie hij is. Een mannetje met een sterke wil, weerbaar tegen zijn broer, momenteel heel kwetsbaar in het alleen laten en alleen in slaap moeten vallen, giebelig en schaterend om wilde spelletjes en daarnaast soms heerlijk knuffelig wanneer niet alleen hij, maar ook ik daar wel eens behoefte aan heb.

"Romme de bomme
wat een geRomme
wat een geRomme de bommel
Rinkel de kinkel
wat een gerinkel
wat een gerinkel de kinkel"
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:49:41 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_53164048
Wat vertel je dat lief kozakken.
Mooie, lieve Romme!
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:27:51 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_53164620
kozakken

mijn jongste zoon ligt gewoon nog steeds te slapen als ze dat nou allebei doen he en dan in het weekend
stormy waters...
sailin'
pi_53165104
Romme Wat klinkt het schattig.

Anna heeft een boterham op en een halve banaan. Toen keek ze zo boos, dat ik snel nog een boterham in haar hand stopte. Inmiddels is ze aan de derde bezig.
*OUD heilige*
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:54:34 #182
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53165137
En ik hoor mijn jongste dochter net 2 tellen geleden wakker worden
Slaapkopje Ze slaapt als een osje sinds haar eigen kamertje heeft als nu maar niet de wet van fok in werking gaat

Kozakken, wat een heerlijke post
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:55:16 #183
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53165150
Romme
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:27:47 #184
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53165818
LadyS die wet van fok slaat hier dan over, echt de keren dat ze snachts spookte is op een hand te tellen.
Nu maken we haar laatste tijd wel even wakker, even een flesje drinken bij papa en mama in bed

Kozakken lief

vamp 3 dropjes is weinig ja, maar ze eet/drinkt momenteel ook weinig.
dus misschien is het dat gewoon.
Ik dokter liever niet te vaak omdat ze al zo vaak geweest is/moet.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:28:29 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53165838
en Anna bootwerker smul ze
pi_53166432
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:27 schreef _evenstar_ het volgende:
LadyS die wet van fok slaat hier dan over, echt de keren dat ze snachts spookte is op een hand te tellen.
Nu maken we haar laatste tijd wel even wakker, even een flesje drinken bij papa en mama in bed

Kozakken lief

vamp 3 dropjes is weinig ja, maar ze eet/drinkt momenteel ook weinig.
dus misschien is het dat gewoon.
Ik dokter liever niet te vaak omdat ze al zo vaak geweest is/moet.
Als er weinig in gaat, komt er ook weinig uit ja...
Heb hier gelukkig een geweldige assistente die vaak met een telefoontje een ongerust moederhart weet gerust te stellen en als ze het zelf niet helemaal vertrouwd overlegt ze even met de HA en belt ze terug... Heeft al menig bezoekjes gescheelt!
pi_53166590
Ik ben weer verliefd op mijn guppie.
Vanmorgen zat ze teletubbies te kijken. Op een gegeven moment was het KUSJEE en toen kwam Amber naar me toegerend, armpjes wijd en was het mamma mamma kusje!
En net ging ze zitten neuzen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:09:40 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53168453
lief vicky hoop dat als jullie zondag komen, kunnen amber en Arwen wat meer samen spelen

Hier net bij logopedie geweest, kauwen gaat steeds beter, ze heeft zelfs op boontjes gekauwt
Nu nog afslikken maar dat komt wel, was wederom merkbaar dat ze echt schrik heeft, want na 4 boontjes was ze het zat , wou ze wat proppen om vercolkgens uit der mond te vissen en paniekerig te worden.
Ben heel erg blij dat ze het daar ook zo doet stiekem iig in die zin dat het dus niet aan mij ligt dan he..

Wel even gewogen en ze is dus 500 gram afgevallen hier op de weegschaal tegenover vorige maand
Logopediste zei al , als ze zo verstopt zijn kan er ook niks meer in, maag verkleitnt zich dan, eerder verzadigd enz.
Dus op advies toch maar even contact opgenomen met maastricht en wordt vanmiddag terug gebeld door andere gastro-enteroloog.
pi_53168534
Wat goed dat Arwen op een boontje gekauwd heeft
Maar wat balen dat ze weer afgevallen is. Het zit ook niet mee he.. Hoop dat het snel beter is!

Zoals het er nu uit ziet is er een hele grote kans dat we er zondag zijn. Amber voelt zich een stuk beter, heeft geen koorts meer maar heeft alleen nog een snotneusje en hoest nog wat..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:17:25 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53168623
jippie , ja stapje vooruit stapje terug het gaat zoals het gaat, af en toe even lekker janken en dan de schouders er weer onder ^^

vrijdag 14 september 2007 @ 12:32:31 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_53168999
Wat een uitslaapkindjes! Hier was het 5.55 uur. Grmbl. Maar Ive was wel direct in slaap gevallen en is 's nachts niet wakker geworden. Dat is ook al wel erg fijn.

Vicky, fijn dat het met Amber beter gaat. Hoe is het met de andere zieke dreumesjes?

Evenstar, fijn dat Arwen kauwt! Maar wel balen zeg dat ze zoveel is afgevallen..
pi_53169053
Ik heb Amber gister ook niet meer gehoord. Vannacht is ze ook neit wakker geweest. Vanmorgen om 7.45 werd ze pas wakker maar toen was ze ook even helemaal van slag.
Ze lag er om 11.15 weer in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:30:54 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53175252
Net de collega gastro aan de telefoon gehad, voor nu het weekend even kijken met dagelijks 10 MG van het poeppoeder.
Maandag weer even wegen en dan evaluatie hoe het weekend gegaan is en hoe verder

ze vond het gewichtverlies en de ontlastinggebeuren wel wat zorgelijk.
En nu dus uitzoeken ofdat met de medicatie beter gaat , vermoedenlijk is haar darmen al het vocht eruit aan het onttrekken. Gecombineerd met gewichtzsverlies ondanks extra calorie-en poeder reden tot zorg om te kijken dat ze niet haar reserves gaat gebruiken ivm andere orgaantjes.
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:44:43 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_53181301
evenstar, gewoon ff een voor jou en je meisje. wat naar en zorgwekkend allemaal weer.
veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_53185066
Arwen, meiske toch!
Hier heeft miniminimonster vanmiddag toch weer koorts gekregen (40.4) Gelukkig wil ie wel eten (frietjes jummie) en goed drinken...
Ligt nu (na een extra papfles ) weer lekker te slapen
pi_53185330
a gos Vamp, balen zeg! Hoop dattie er snel vanaf is.

Hier nog 2x antibiotica en dan is het kuurtje weer voorbij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53186094
He getsie Evenstar... komt er nou nooit een eind aan? Lijk je zo op de goede weg te zijn met de prelogopedie en nou dit weer. Wat moet het soms moeilijk zijn om moed te houden en wat doe je dat toch fantastisch. Ik hoop toch zo dat ze er dit weekend een keutel uitperst waar een volwassene nog jaloers op is en vervolgens zich dronken drinkt aan de melk en een zak chips als een bootwerker achteruit werkt! Zo... dat is mijn wens voor dit weekend.
Dikke voor jou en je meissie.
pi_53186211
Beterschap voor alle zieken.
Tinka ging gelukkig weer wat lekkerder. Heb haar niet meer getemperatuurd maar ze voelde veel minder heet aan, had volgens mij alleen nog verhoging. Ze was ook een stuk beter te gebruiken, al moest het natuurlijk niet tegenzitten!
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:36:45 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53188085
belana , vamp mammietje

minimonster en Tinka ook zo ziekig steeds, zo ellendig als je kindje niet goed te pas is je wilt dat ze onbezorgd hun leventje kunnen ontdekken he..

en mammietje lief je wens ze had vanavond wel gepoept wat zachter maar geel normaal altijd groen najah iets om maandag mee te nemen
pi_53189262
Evenstar... geef zelf zoals je misschien wel weet bv en dan is geel een heel normale kleur voor ontlasting. Heb even voor je gegoogled en kwam het volgende tegen (ging overigens over diarree bij bv):
"De kleur kan verschillen van licht geel tot groen. Groene ontlasting kan ook duiden op te weinig voeding. De ontlasting verschilt van kleur door de galkleurstoffen."
Ook kan het met (enkel, dus zonder bijvoeding) bv zo zijn dat ze maar eens per 2 weken poep hebben omdat alle voedingstoffen 'opgebruikt' worden. Misschien was dit ook het geval bij Arwen en had ze geen verstopping? Mogelijk was het 'poeppoeder' de stof die overbleef en de gele kleur veroorzaakte? Ik gis ook maar wat hoor, misschien heb je er niets aan, maar wilde mijn gedachten even met je delen. (Op dit tijdstip nog! ) Zou het zeker even vermelden maandag.
  zaterdag 15 september 2007 @ 01:57:22 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53189718
Normale ontlasting met hypoallergene voeding is mosgroen op de friso toen ze die kreeg was het gelig, vanaf de nutramigen werd het dus groen dat is normaal voor die voeding.

wel lief dat je meedenkt
  zaterdag 15 september 2007 @ 06:04:40 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53190944
Succes met je kleine meid, Evenstar.

Storm heeft gisteravond heeeeel slecht gegeten en nu was hij vanochtend heel vroeg wakker. Echt 4.55 u. Maar ja, hoe vroeg ook, als je dan maar naar beneden gaat en met 'm aan tafel gaat ontbijten, word je vanzelf wel vrolijk. Want dan zie je dit blije koppie:
pi_53191080
Na een onrustig nachtje ( miniminimonster lag bij ons in bed, met veul gedraai en gejammer in zn slaap...) Loopt ie nu, zonder koorts weer heerlijk rond te banjeren.... Hopelijk blijft het zo de rest van de dag!
pi_53191082
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Normale ontlasting met hypoallergene voeding is mosgroen op de friso toen ze die kreeg was het gelig, vanaf de nutramigen werd het dus groen dat is normaal voor die voeding.

wel lief dat je meedenkt
Misschien moet het allemaal weer op gang komen en heeft het daardoor een ander kleurtje?
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:23:43 #205
94046 PM-girl
pi_53191314
Evenstar, sterkte ermee

Sugar, wat lief! Misschien een gek idee, maar ik lees ontbijten, ontbijt je dan meteen om 5 uur? Schuift dan het ritme niet helemaal op (eerder lunchen, eerder avondeten en dus eerder slapen, wat weer resulteert in eerder wakker? Misschien zeg ik iets geks?
*
pi_53191670
Een voor Evenstar...
pi_53192897
voor Arwen, arme meid.

Storm, lekker vroeg, wil zoveel mogelijk genieten van de dag.

Anna was om kwart over zes voor de 5e keer wakker, ze weigerde in bed te gaan slapen, dus maar tussen ons in gelegd. Daar heeft ze nog bijna twee uur geslapen. Dat is uniek. Het sprongetje is bijna over denk ik. Gisteren was ze erg vrolijk en vandaag ook weer. Ze gaat nu stukjes 'lopen' langs de kast en het bed en doet Broem Broem met de trein.
*OUD heilige*
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:59:29 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53194827
jullie zijn allemaal zo lief echt sterkt me wel hoor

Storm zo vroeg weer , maar idd lekker bekkie hoor

halflopende Anna voor je het weet stampen ze zo weg en is in je huis niets meer veilig
pi_53198675
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:59 schreef _evenstar_ het volgende:

halflopende Anna voor je het weet stampen ze zo weg en is in je huis niets meer veilig
Ben zo moe van het vangen
Maar het is zooo leuk. Mikael is er meteen zo door verandert. Iedereen is zijn beste vriend omdat iedereen nu om hem moet lachen en dat vind ie zo leuk. En hij lacht met iedereen mee
Liefde
pi_53204285
We waren vandaag even in het winkelcentrum en daar stond een draaiorgel. Amber ging centjes doen in dat centenbakje. Op de terugweg kwamen we er weer langs en toen mocht ze weer centejs in het bakje doen. Ook ging ze staan dansen en het paardje aaien en koekjes geven. Heb zo gelachen.

Daarstraks zat ze te krabbelen aan haar hoofd en toen ik ging kijken zaten er een aantal bultjes op haar achterhoofd. Het lijkt op van die brandnetelblaaasjes. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Wat goed Anna!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 15 september 2007 @ 20:49:05 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_53204347
Anna leuk he

ik vond Ezra knap vandaag, wij hebben een plankje met stokjes erop waar je dan blokjes op kan doen, blokjes met gaatjes erin dus. best moeilijk voor die ukkies, maar hij heeft zo zijn best zitten doen en nadat ik het voor had gedaan, ging ie nog meer zijn best doen en lukte het hem ook. ik was zo trots
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 september 2007 @ 07:06:00 #212
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53212903
Knappe kinderen!

PM-girl, ik was niet zo bang voor meteen wennen aan zo'n vroeg ontbijt, het was wel duidelijk dat hij wakker werd omdat hij zo slecht had gegeten de avond ervoor. Normaal eten we om half zeven meestal, dat is hij gewend. Vanochtend werd hij ook weer om die tijd wakker, gelukkig.
  zondag 16 september 2007 @ 10:29:54 #213
94046 PM-girl
pi_53213743
Gelukkig maar Sugar!
*
  maandag 17 september 2007 @ 09:34:17 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_53236907
Slimme Ezra! Hoe is het nu met hem, is hij alweer wat beter?

Ive is vanochtend naar het cb geweest. Hij is nu 81,5 cm en 11,5 kg. Bovengemiddeld dus. Zijn gewicht is wel erg gestegen, maar dat schijnt normaal te zijn vlak voor de periode dat een kindje gaat lopen. Verder was ook alles goed en de prikken heeft hij dapper doorstaan. Binnen een halve minuut was hij alweer vrolijk aan het brabbelen.
pi_53236961
Ik heb trouwens helemaal vergeten te melden dat Mikael woensdag aan zijn bijoortje geholpen word. Om half 10 moeten we ons melden in het ziekenhuis. Nu mag ie helemaal niks meer eten van te voren dus dat word heel gezellig want nu ie loopt eet ie zoveel
Liefde
pi_53237047
Ezra, wat knap! en wat grappig, Ronja heeft sinds gister precies hetzelfde helemaal door. En ze kan ineens de knikkers in de peuterknikkerbaan leggen. Ze springt als een gek sinds ze naar het KDV gaat

Spannend, Nicole. Wat moet ik me voorstellen bij een operatie aan zijn bijoortje?

Grote vent, die Ive! Fijn dat de prikken niet zo veel indruk hebben gemaakt.
  maandag 17 september 2007 @ 09:41:54 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_53237086
Ronja ook al een slimme meid!

Oeh, dat is niet leuk MeNicole, om hem eten te moeten weigeren. Veel succes woensdag alvast. Hopelijk valt het allemaal mee.
pi_53237116
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:40 schreef owlet het volgende:

Spannend, Nicole. Wat moet ik me voorstellen bij een operatie aan zijn bijoortje?
Die halen ze weg
Liefde
pi_53237212
Ik moest even googlen om te zien wat een bijoor is maar ik geloof dat ik het snap! Een zeer kleine ingreep maar toch eng lijkt me! Moet hij helemaal onder narcose?
pi_53237276
Ja ze doen hoe klein de operatie ook is onder algehele narcose. Tis een ingreep van maar 10 minuten Chirurg zei wel dat tegen de tijd dat ik mijn blauwe pakkie uit heb Mikael ook al bijna klaar is
Liefde
pi_53240442
Nou ja, kleine ingreep of niet, toch wel eng zo'n narcose. Zou ik hebben hoor, tenminste. Misschien ben jij wel heel erg nuchter enzo
  maandag 17 september 2007 @ 14:27:06 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243703
Volgende week maandag naar de gastro ipv van 15 oktober. aangezien ze niet compleet van de wereld is en goed aanspreekbaar, en nog reserves heeft kon een weekje wachten nog wel. maar bij nog meer achteruitgang moesten we toch bellen. maar ze hadden liever dat de vaste arts er naar keek en die had eerder echt geen tijd i.v.m. vakantie.
  maandag 17 september 2007 @ 14:28:07 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243724
even een voor knappe ronja en ezra ook nog en mikael succes woensdag
  maandag 17 september 2007 @ 16:46:26 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_53247192
cattie, Ezra is stront verkouden en ik, ik ben ronduit ziek. vandaag wel aan het werk gegaan maar al vrij snel weer naar huis ook. lekker geslapen vanmiddag en nu kop vol watten...

heej, mika woensdag al, nou ja, dan is het maar gebeurt.
evenstar, fijn dat het eerder kan!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:01:47 #225
94046 PM-girl
pi_53269967
Nicole, alvast veel succes!

Wat goed van Ronja en Ezra!
*
pi_53271304
Mika en Nicole succes!!

voor Ezra en Ronja!

Amber heeft weer koorts, 39.3. Ze hoest nog steeds als ze uit bed komt en ze heeft een megasnotneus. Slapen wilde ze net niet. Gister had ze juist een slaapdag. Ze was daarstraks wel heel lief aan het spelen met Po. Po moest ook blokjes stapelen en puzzelen en eten
Po kom Po kom zei ze steeds
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53280308
Mikael heeft zo'n elkectonisch liedjesboek. Nu heeft ie het zovaak geluisterd dat ie de liedjes mee kan neurien Mama word er gek van hele dag zelfde liedjes
Liefde
pi_53292082
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft zo'n elkectonisch liedjesboek. Nu heeft ie het zovaak geluisterd dat ie de liedjes mee kan neurien Mama word er gek van hele dag zelfde liedjes
hahaha!

Kendahl is verkouden, beetje hees, snotteren, niezen, soms hard hoesten. Maar hij heeft er bijna geen last van. Hij is gewoon lekker dreumesachtig
Oja, hij heeft er weer een tandje bij onder. Dus nu zeven tanden! Jaa!
Hij is nu zo lief aan het spelen, zo lief aan het brabbelen in zijn eigen taaltje
  woensdag 19 september 2007 @ 09:28:56 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53292569
Jeetje het heerst weer heel erg de laatste tijd hè.
Belanan volgens mij heb jij wel veel pech de laatste tijd, de virusjes weten je telkens weer te vinden.
MeNicole, veel succes vandaag met het niet-eten, maar zeker ook morgen.
Cattie heb je nog eens een foto van Ive? (of van jullie meet met Belana)
pi_53292674
Wat een zieken weer.

Vorige week is Anna een dagje niet lekker geweest, maar gelukkig heeft het niet doorgezet. Ze kan steeds beter duidelijk maken wat ze wil door te wijzen en 'praten' ipv te gillen.
*OUD heilige*
  woensdag 19 september 2007 @ 10:33:50 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_53294065
Hoe is het nu met Ezra?
En met Mikael, hoe is het gegaan?
Kendahl al weer 7 tanden, geweldig!
Wat fijn dat Anna niet meer gilt. Ive wijst tegenwoordig aan wat hij wil met een soort van huhuhuhu geluidje. De eerste keren was het leuk, het huhuhuhu geluidje zou hij nu wel weg mogen laten.

Ive is erg slaperig de laatste paar dagen, sinds de BMR prik. Al werd hij vannacht een keer of 4 wakker, maar nadat ik hem opnieuw had ingestopt sliep hij direct verder! Verder gaat het prima met hem. Heel voorzichtig loopt hij steeds meer, maar alleen als hij denkt dat wij het niet zien.

Dutchie, check je pm!
pi_53301481
Ik ben benieuwd hoe het nu met Mikael gaat, laat je het gauw weten MeNicole?
Ik had eerst helemaal niet goed gelezen en ik dacht dat hij mee moest doen aan de ramadan
Maargoed, ik heb inmiddels mijn herseninhoud van het nachtkastje gehaald en terug in mijn hoofd gestopt...

AnywayzZ... voor Ken komt ook binnenkort de BMR-prik eraan. We zullen zien wat onze knul ervan merkt. Hij is nu weer heel lief aan het spelen, met tussendoor keihard gebrabbel En hij was zo blij dat papa hem vanmiddag uit zijn bed haalde... nu is hij weer heel vrolijk.
pi_53304153
Jongens doe je kind nooit naar het ziekenhuis als het niet echt hoefd
Het was zooo zielig. Eerst een een heel gevecht om hem in slaap te krijgen. En dan zijn ze zoo sterk. Ze moesten hem met zijn 4 en vast houden omdat ie zo wild werd. Naar een paar minuten sliep ie eindelijk. En na 15 minuten hoorde ik hem alweer huilen (mocht op de gang wachten omdat het zo'n korte ingreep was). Hij had zo'n paniek en ik mocht er gewoon nog niet bij Dat is zoo erg. 10 Minuten later haalde ze me pas op en eigenlijk was mijn tere moederhart al gebroken. En dan zit daar zo'n zustertje met jou kind op schoot. Jou kind die dikke paniek heeft en alleen maar zijn mama wil. Gelukkig werd ie direct stil toen ik hem overpakte. Zo hebben we lekker een kwartiertje gezeten en daarna mocht ie terug naar de kinderafdeling waar het infuus eruit mocht en hij eindelijk weer wat kon eten en drinken. En weer lekker lopen. Gangen door, niks dat hem in de weg stond. Tegen kwart voor 2 mochten we naar huis en vanaf dat moment slaapt ie eigenlijk ook al. Hij was helemaal op. Maar het bijoortje is eraf, er zit 1 hechting in en 2 pleistertjes over. Gaat allemaal vanzelf eraf vallen en oplossen. Ik ben trots op mijn kleine kereltje.
Foto's volgen later. Foto's in fototopic.

[ Bericht 1% gewijzigd door MeNicole op 19-09-2007 18:25:05 ]
Liefde
  woensdag 19 september 2007 @ 17:03:19 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_53304356
Aah, wat zielig voor Mikael. Maar ik denk dat hij er later wel blij om zal zijn!
pi_53304391
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had eerst helemaal niet goed gelezen en ik dacht dat hij mee moest doen aan de ramadan
Maargoed, ik heb inmiddels mijn herseninhoud van het nachtkastje gehaald en terug in mijn hoofd gestopt...

Ik ben ook benieuwd naar Mika!

Oooohhh Nicole, ik zit plaatsvervangend te snikken gewoon Wat ontzettend idioot dat je niet bij hem mocht zeg Gelukkig is hij lekker thuis!
pi_53304497
Idd zielig voor Mika! Ik hoop dat hij er verder geen last van heeft.
pi_53309132
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:57 schreef MeNicole het volgende:
Jongens doe je kind nooit naar het ziekenhuis als het niet echt hoefd
Het was zooo zielig. Eerst een een heel gevecht om hem in slaap te krijgen. En dan zijn ze zoo sterk. Ze moesten hem met zijn 4 en vast houden omdat ie zo wild werd. Naar een paar minuten sliep ie eindelijk. En na 15 minuten hoorde ik hem alweer huilen (mocht op de gang wachten omdat het zo'n korte ingreep was). Hij had zo'n paniek en ik mocht er gewoon nog niet bij Dat is zoo erg. 10 Minuten later haalde ze me pas op en eigenlijk was mijn tere moederhart al gebroken. En dan zit daar zo'n zustertje met jou kind op schoot. Jou kind die dikke paniek heeft en alleen maar zijn mama wil. Gelukkig werd ie direct stil toen ik hem overpakte. Zo hebben we lekker een kwartiertje gezeten en daarna mocht ie terug naar de kinderafdeling waar het infuus eruit mocht en hij eindelijk weer wat kon eten en drinken. En weer lekker lopen. Gangen door, niks dat hem in de weg stond. Tegen kwart voor 2 mochten we naar huis en vanaf dat moment slaapt ie eigenlijk ook al. Hij was helemaal op. Maar het bijoortje is eraf, er zit 1 hechting in en 2 pleistertjes over. Gaat allemaal vanzelf eraf vallen en oplossen. Ik ben trots op mijn kleine kereltje.
Foto's volgen later. Foto's in fototopic.
Achossie Mika, achossie MeNicole Gelukkig is het nu helemaal klaar.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:39:40 #238
103793 kozakken
Living the life
pi_53310117
Ach gossie toch. Mika toch (en mams en paps natuurlijk ook )
  woensdag 19 september 2007 @ 20:57:21 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_53310525
och arme Mika en jij ook MeNicole, vreselijk om je kind zo te horen huilen.
gelukkig is het achter de rug!
stormy waters...
sailin'
pi_53310744
Oh, wat lijkt me dat naar Nicole.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:05:02 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53312818
He bah, wat een naar verhaal. Zielig voor hem! Gelukkig is het voorbij, maar bah.
pi_53327319
ach gossie mika!! arm ventje! en arme mama gelukkig is het allemaal goed en gedaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53328100
MeNicole.... Wat klotegevoel is dat toch heh.... Als je j e kind hoort huilen en je kan/mag er nog niet bij!!
Fijn dt alles goed is gegaan en dat je mannetje weer heerlijk thuis is!
  donderdag 20 september 2007 @ 15:52:54 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53329668
Menicole naar is dat he, ik herken je gevoel wel alleen mocht ik erbij dat onderzoek bij zijn, maar de machteloosheid die je voelt de pijn als je kindje zo van streek is en je niets kunt/mag doen is gewoonK**
pi_53329951
Nare ervaring idd.

Gelukkig onthouden ze dit soort dingen niet, jij hebt er ws meer last van dan hij
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 20 september 2007 @ 16:13:24 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53330325
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Nare ervaring idd.

Gelukkig onthouden ze dit soort dingen niet, jij hebt er ws meer last van dan hij
ben ik niet helemaal met je eens, hier dus een kindje wat er wel degelijk problemen door heeft gekregen.
moet zeggen het is hier wel een cimbinatie van factoren, maar hier heeft het wel degelijk zijn sporen diep nagelaten
pi_53330647
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:13 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ben ik niet helemaal met je eens, hier dus een kindje wat er wel degelijk problemen door heeft gekregen.
moet zeggen het is hier wel een cimbinatie van factoren, maar hier heeft het wel degelijk zijn sporen diep nagelaten
oh? Ik had er nog nooit wat van gehoord. En ook niet gemerkt bij mijn eigen kinderen. Vooral mijn zoontje heeft nogal vaak bloed moeten laten prikken (gelukkig niet meer). Ik kan me in het bijzonder een keer herinneren met een bloedprikmevrouw die nooit eerder kinderen had geprikt. Ik moest m vasthouden (papa medeplichting) en ze deed het erg onhandig. Mijn zoontje helemaal overstuur, zn zus die mee was ook in tranen. Ik weet het nu (zes mnd later) nog, zij allebei niet meer.

Maar kennelijk komt het dus wel voor.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 20 september 2007 @ 16:34:16 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53330947
VV arwen heeft passage foto gehad, barium papje via sonde in de neus, en daarmee dus best langdurend onderzoek en intussen kind in vaste positie in dwang houden.
Sinds toen duimde ze niet meer, mochten we niet meer in haar mondje komen etc. ze krijgt nu ook prelogopedie daarvoor, doordat zij zo allergisch is en dus al relfexen miste die kindjes wel elren normaal met eten, en dan nog dat onderzoek en de provocaties die keer op keer toch weer misgingen heeft ze zo'n nare asociatie gehad dat onderzoek was de druppel zeg maar.
Nu 8 maanden later duimt ze wel weer eens, en spelenderwijs mag ik nu soms in haar mondje voelen.
pi_53331259
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:34 schreef _evenstar_ het volgende:
VV arwen heeft passage foto gehad, barium papje via sonde in de neus, en daarmee dus best langdurend onderzoek en intussen kind in vaste positie in dwang houden.
Sinds toen duimde ze niet meer, mochten we niet meer in haar mondje komen etc. ze krijgt nu ook prelogopedie daarvoor, doordat zij zo allergisch is en dus al relfexen miste die kindjes wel elren normaal met eten, en dan nog dat onderzoek en de provocaties die keer op keer toch weer misgingen heeft ze zo'n nare asociatie gehad dat onderzoek was de druppel zeg maar.
Nu 8 maanden later duimt ze wel weer eens, en spelenderwijs mag ik nu soms in haar mondje voelen.
ah, okay. Klinkt vervelend. Maar het lijkt gelukkig weer de goede kant op te gaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53331349
Wat een avontuur voor Mika zeg, en moeilijk dat je niet bij hem mocht MeNicole toen hij huilde. Dat lijkt me erg.
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 20 september 2007 @ 19:34:34 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53335951
Fijn dat Mika het achter de rug heeft MeNicole, en hoe is het vandaag met hem?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53336352
Wat een verdriet MeNicole. Geneest het goed?

Emma heeft vandaag op de wc geplast! Ze meldde dat ze wilde plassen en er kwam zowaar een plas! Ze wil wel vaker op de wc zitten maar tot nog toe steeds zonder resultaat. We hebben nog maar wel nieuwe luiers gekocht
pi_53336628
Wat goed van Emma!!

Jeetje Mika heeft aardig wat beleefd. Hoop dattie geen last heeft van de hechtingen.

Amber zit momenteel echt weer in een fase dat ze absoluut niet wil eten. Nou ja, zolang drinken maar goed gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53337055
Hmm Mikael zijn oortje is gaan bloeden vanavond. Ze hadden het bovenste hechtpleistertje iets los gelaten zodat die er makkelijk afgehaald kon worden. Maar nu heeft ie tijdens het wrijven aan het oor dat pleistertje eraf getrokken. Het bloedde niet heel erg en ik mocht het ook wel gewoon met een doekje droogmaken maar toch. Als ie maar niet de hechting los heeft getrokken. Er zit nu nog een pleistertje op en die is helemaal rood van het bloed (gister al) dus moet maar ff kijken hoe ik die van de week los kan weken. Hij heeft er zelf gene last van gelukkig.

En hij is gewoon zo stoer. Hij speelt nu de hele dag met het narcosekapje die die mee mocht nemen. Drukt ie dta ding op zijn neus en haalt ie heel overdreven adem en zo mag iedereen die binnen komt even ruiken
Liefde
pi_53339140
Hai, ik heb me net ook maar geregistreerd, al heel veel meegelezen in het ouders forum maar nooit nagedacht over echt meepraten met jullie. Gek he? Ik heb een zoontje van net 1, Matthew en het lijkt me leuk en gezellig om hier mee te praten!
pi_53339344
MeNicole ik lees net heel het verhaal over Mikael en zijn bijoortje. Mijn man heeft er ook 1 en heeft die nooit weg laten halen. Gelukkig heeft hij er nooit geen last van gehad (ook niet met gepest worden of wat dan ook) maar ik had waarschijnlijk dezelfde keuze als jij gemaakt, mocht bijv. Matthew het wel hebben gehad. Vooral als ze zo klein zijn gaat het nog relatief makkelijk. Ik vind het toch heel erg dapper van jullie! Het is niet niks om je kindje zomaar weg te "geven" tijdens zoiets en de narcose is al eng genoeg voor mama's! Ik kan me voorstellen dat je hart was gebroken toen je hem zo hoorde huilen en er nog niet bij mocht. Ik ben blij dat alles goed is gegaan en ik hoop dat alles snel geneest! Wel heel l ief dat hij zo bezig is met het narcosekapje en nog precies weet hoe alles werkt! haha!

Vicky: Nog geen fase's van niet eten hier gelukkig, maar hij is dan ook nog maar net . Ik geloof dat dat allemaal nog komt. Zolang ze idd maar goed blijft drinken!

Jelief: goed van Emma zeg! gefeliciteerd met de eerste plas op het potje! toch een heel groot iets vind ik!

(ik hoop niet dat het erg is dat ik gelijk zoveel mee praat en reageer?)
pi_53339972
Nee hoor Dyma, klets maar lekker mee, zo 'pas' je des te sneller tussen de oudgedienden hier.
Ennuh, op het potje had ze al drie keer geplast, maar nu dus ook op de wc
  donderdag 20 september 2007 @ 21:42:24 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_53340098
Dyma welkom, gezellig!
stormy waters...
sailin'
pi_53340225
Mika! stoere man!
pi_53347930
DyMa de grootste reden dat wij dat oortje hebben weg laten halen is puur om het feit dat ie eraan zat te trekken. Eigenlijk had ik het ook nog niet willen laten doen. Tis toch je perfecte kind waar ze in gaan snijden enzo. Maar ach nu is het allemaal achter de rug en hij weet al nergens meer wat van
Liefde
pi_53348324
Welkom Dyma

Wat goed van Emma
pi_53348601
Gewoon veel posten Dyma, welkom. Heb je ook een foto.

Emma is knap.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 21 september 2007 @ 10:48:49 #263
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_53350575
_evenstar_, hoe is het nu met Arwen?
En MeNicole,fijn dat Mikael zijn ziekenhuiservaring zo goed verwerkt lijkt te hebben!
Emma, ik vind je een kanjer
DyMa, vertel eens wat meer over Matthew. Is het een ontdekkertje, een kijkertje, een rouwdouwertje?

Lucie heeft goed op Iris en Storm gelet tijdens de Parkmeet. Ze staat en loopt inmiddels de helft van de dag los. Stiekem kon ze het al wel, maar ze deed het niet vaak. Nu lijkt ze er plezier in te krijgen.
En ze heeft ontdekt dat je de poef versjouwen kunt naar waar je maar wilt, om er vervolgens op te klauteren en dan in al die spullen te gaan rommelen waarvan papa en mama dachten dat ze op veilige hoogte lagen
Het gaat lekker met de dame.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:57:45 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_53350774
yppy, de foto van Matthew staat al in het foto topic
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:35:00 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53353350
Mika stoere vent en stoere mama ook

Emma

Dyma en mathew welkom hier

Lucie aan de wandel yeah goedzo schoonheid

Arwen heeft baat bij het poeder en drinkt daardoor ietsjes meer, maar verders weinig verbetering,
Maandag zkh benieuwd wat ze willen doen.
pi_53357173
Lucie
pi_53360434
Sta ik hier net ff met mijn bek vol tanden
Ik had voor Mikale een nieuwe herfstjas gekocht. Kom ik thuis trek Mikael de jas aan om te passen zegt ie: Mama buiten Dus ik zeg: Wat zei je? Hij weer heel droog mama buiten
En nu wil ik het aan papa laten horen en nu zegt ie alleen maar daar brr wijzend naar de voordeur. Misschien eerst zijn jas weer eens aan doen
Liefde
pi_53361088
Whaa Mika!
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:25:15 #269
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53361105
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:48 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft goed op Iris en Storm gelet tijdens de Parkmeet. Ze staat en loopt inmiddels de helft van de dag los. Stiekem kon ze het al wel, maar ze deed het niet vaak. Nu lijkt ze er plezier in te krijgen.
En ze heeft ontdekt dat je de poef versjouwen kunt naar waar je maar wilt, om er vervolgens op te klauteren en dan in al die spullen te gaan rommelen waarvan papa en mama dachten dat ze op veilige hoogte lagen
Het gaat lekker met de dame.
Lucie
Ik wilde het nog komen vragen, macka, of Iris alweer het goede voorbeeld had gegeven

Oh ja, ik denk dat "Het drakentopic" beter de lading dekt dan "Het dreumstopic", wel in het geval van Iris in ieder geval. Die doet alles wat haar grote zus doet na .
pi_53375041
Vannacht (met de buurvrouw) tripje ha-post gehad. Kim zat, zonder te overdrijven, ruim 2 uur achter elkaar te krijsen. Af en toe en paar minuutjes pauze. Tandenspul, krampjesspul, schone luier, heeft ze het koud/warm, zetpil etc geprobeerd. Niks hielp. Op een gegeven moment begon ze ook aan haar oortjes te trekken Uiteindelijk had Djeez de ha-post gebeld. Die dachten aan een (midden) oor ontsteking. Dus wij bij de buurvrouw aanbellen, gelukkig wilde ze ons brengen. Maar wat mis je dan een auto!
Kim werd goed onderzocht en gaf een demo hoe sterk ze is en deed net of ze de sirene van de ambulance was. Conclusie een oorontsteking. Gelukkig niet een flinke, maar een "gewone". Zetpillen geven en neusspray gehaald. Uiteindelijk rond 3.00 in bed. Ze slaapt nu nog. Ik ga ook maar nog ff naar bedje toe.
pi_53376976
Arme Kim!! Beterschap!
pi_53382543
ach kim toch, wat naar voor je meissie! beterschap

ik heb gisteren de peuterspeelzaal gebeld. woensdag mogen we langskomen om kennis te maken en ff te spieken hoe het eraan toe gaat daar.

hij mag in principe al vanaf 21 maanden. dat is over 2 maanden. maar ik doe m lekker pas in t nieuwe jaar hoor. die decembermaand is altijd zo vol spanning op zon PSZ.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53382882
beterschap, Kim!

Max naar de peuterzaal
pi_53389603
oe.. oorontsteking kan zooown pijn doen... Gurmpie!
Jeuj Peuterspeelzaal... En idd.. Die decembermaand zit vaak zo volgepropt met allerlei feestelijkheden... Beetje TE soms
pi_53389640
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:57 schreef MeNicole het volgende:
Sta ik hier net ff met mijn bek vol tanden
Ik had voor Mikale een nieuwe herfstjas gekocht. Kom ik thuis trek Mikael de jas aan om te passen zegt ie: Mama buiten Dus ik zeg: Wat zei je? Hij weer heel droog mama buiten
En nu wil ik het aan papa laten horen en nu zegt ie alleen maar daar brr wijzend naar de voordeur. Misschien eerst zijn jas weer eens aan doen
Ghehehe... Zo liep miniminimonster hier van de week met een papiertje in zn hand linea recta naar de prullenbak... Kreeg alleen het deurtje ervoor niet open zit in een kastje) dus ik t deurtje open en hup t papiertje ging in de prullenbak.... Als ik t nu aan papalief wil laten zien doet ie net of ie van nix weet! Huh... papiertje... schaapachtige blik... wat moet ik daaaar nou mee!
pi_53418155
Slimme kindjes hebben wij hè

Emma wilde gisteren niet eten. Ze was er zo stellig in dat ze maar even demonstreedrde hoe een peuter dat te kennen geeft: heel hard gillen. Ik heb haar mar even in de keuken gezet om af te koelen. Toen ze op een later moment weer begon te huilen liep ze zelf maar alvast naar de keuken om te huilen (nouja gillen en piepen en drammen).
Vandaag weer zo'n drama gehad voor het eten, na een dikke knuffel kwam ze aan tafel zitten en heeft heerlijk zitten eten al vroeg ze halverwege wel :"Ander eten?"

's avonds hebben we nu ook al twee keer stampij gehad. Ik kan nog niet goed uit haar krijgen waarom ze niet wil slapen. (tenminste niet zonder zelf dingen te opperen want dan zegt ze overal ja op )

Ik denk dat ze toch wel van slag is nu papa alle dagen thuis is. Het zal ook op haar wel effect hebben.
  zondag 23 september 2007 @ 22:56:58 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53419152
Ach Emma, daar zou ik ook wel van slag van zijn hoor. Zo sneu dat ze dan nog niet goed kunnen uiten wat ze dwars zit.
Tobias ruimt heel goed op, vooral servies na het eten, dat moet echt ónmiddellijk opgeruimd worden, dat betekend voor ons dat we snel in de startblokken moeten staan want verder dan het traphekje bij de keuken komt hij niet en als we niet snel genoeg zijn gooit hij de borden en de bekers er wel even overheen . Goede stok achter de deur voor papa en mama dus, tot nu toe hebben we al het servies kunnen redden

Pinquit hier gaan ze met 2jr3mnd (dacht ik) naar de ps. Deze week ga ik ook even achter de inschrijving aan (en vooral wáár!) en dan zie ik wel wanneer hij welkom is, de decembermaand vind ik ook een hele goede om over te slaan, dan moet ik ook nog eens heel veel extra werken dus januari is prima om mee te beginnen en dan is hij precies 2jr3mnd.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 24 september 2007 @ 15:45:44 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_53433965
Hoe gaat het nu met Kim?

Wat rot dat Emma wat van slag is, hopelijk gaat het snel over.

Zo, n Tobias kunnen wij ook wel gebruiken! Ive is gek op vegen en met doekjes dingen schoonmaken.

Gisteren had Ive last van de verhuizing, hij was de hele dag vervelend. Vannacht heeft hij goed en lang (tot 9 uur!!) geslapen en vandaag is hij de hele dag weer zo'n lief ventje! Het is echt een schatje. Hij is nu aan het spelen op zijn nieuwe kamertje. De laatste tijd gaat hij overal op zitten. Volgens mij heeft hij behoefte aan een eigen stoel/krukje. Ik zal eens kijken of ik iets leuks voor hem kan vinden.
pi_53434054
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef cattie het volgende:
Hoe gaat het nu met Kim?

Zo, n Tobias kunnen wij ook wel gebruiken! Ive is gek op vegen en met doekjes dingen schoonmaken.

Gisteren had Ive last van de verhuizing, hij was de hele dag vervelend. Vannacht heeft hij goed en lang (tot 9 uur!!) geslapen en vandaag is hij de hele dag weer zo'n lief ventje! Het is echt een schatje. Hij is nu aan het spelen op zijn nieuwe kamertje. De laatste tijd gaat hij overal op zitten. Volgens mij heeft hij behoefte aan een eigen stoel/krukje. Ik zal eens kijken of ik iets leuks voor hem kan vinden.
Oh bij de IKEA hebben ze hele leuke stoeltjes voor die kleintjes. Tis een kleine Poang stoel. Mikael zit daar altijd op tv te kijken. Hij kan er ook heel makkelijk zelf op en af komen. En soms als ik op de bank zit en hij op zijn stoel probeert ie net als mij de voeten op tafel te leggen

Mikael zijn hechtpleistertje is er net afgevallen. Ik vind het heel vreemd, mijn zo perfect kind zonder bijoortje Moet er denk ik nog ff aan wennen.

[ Bericht 9% gewijzigd door MeNicole op 24-09-2007 16:19:16 ]
Liefde
  maandag 24 september 2007 @ 17:35:44 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_53436856
Hoe is het met het wondje, is het goed dicht?
Dank je voor de tip, ik zal eens gaan kijken.
pi_53438369
Ja ziet er wel mooi uit. Tis nu net een schaafwondje.

Gooien die dreumesen van jullie ook alles in de prullenbak of wc Alles moet in de bah. En daar bedoelt ie de wc en prullebak mee. Vandaag al 2 volle wc rollen uit de wc gevist en 2 keer zijn beer uit de prullebak.
Liefde
pi_53444736
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef cattie het volgende:
Hoe gaat het nu met Kim?

Met Kim gaat het goed. Nog steeds strontverkouden, maar lijkt er weinig last van te hebben. Neusspray helpt wel. Ze trekt niet meer aan de oren.
Kim wil ook altijd meehelpen met schoonmaken. Zo ook vanmiddag. Ze zag mij het nachtkastje schoonmaken en rukt de doek uit mijn handen. Om vervolgens zelf driftig te boenen. Heel trots keek ze daarna.
Vandaag heet ze maar een half uur geslapen overdag. Pfff, ben ik niet gewend. Vannacht mega overstuur wakker. Uiteindelijk beneden met haar gaan liggen. Na een half uur viel ze in slaap. Wel lief, zo'n frummeltje tegen je aan.
  dinsdag 25 september 2007 @ 07:33:30 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53451368
Storm is zó leuk.
Hij steelt echt ieders hart en dat maakt me zo trots. Alles gaat ook goed met 'm, hij klimt, loopt, slaapt veel vaster sinds een paar dagen, slaapt langer, eet met de pot mee en maakt zichzelf heel goed duidelijk. En hij houdt zo van knuffelen, dat is zo schattig!
Dit is een behoorlijke zwijmelpost, maar ik spat even uit elkaar ervan.
pi_53451617
Wat een heerlijke post van jou Suug

Amber kan ook zo lekker opruimen maar ze kan er ook binnen 5 minuten een puinhoop van maken
Ik ga dalijk de huisarts maar weer eens bellen. Amber is al weer 2 weken aan het hoesten en soms stikt ze bijna. Ze wordt ook helemaal in paniek wakker met een gigantisch hoestbui.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53455379
Zwijmelposten zijn oké. Storm klinkt schattig Sugar!

Even een postje over Emma, heb ik érg lang niets meer over geschreven!
Emma begint echt zindelijk te worden! Nou ja, ze begínt dus echt. Want de helft gaat nog in haar luier/onderbroek in plaats van het potje, maar dus wel een heel aantal keer óp het potje. Dan zegt ze dat ze moet plassen en is het ook zo. Waarschijnlijk vindt ze het zo interessant omdat haar grote zus altijd op het potje plast.
Ze is erg aan het onderzoeken de laatste tijd, lekker overal op klimmen waar ze niet op mag etc...
Over anderhalve maand wordt ze alweer 2! En 2 is nee...dat is nu al flínk aan de gang. Twee peuterpubertjes dus nu...
Ze houdt erg van:
- met Julia spelen
- Noa nadoen
- badderen
- met haar handen eten
- op het potje (of ernaast) plassen ipv de luier
- in haar blote billetjes en met blote voeten rondlopen...
- boekjes lezen (en scheuren)
- buiten spelen in de zandbak
- klimmen, overal bovenop klimmen waar ze niet op mag...
- springen op de bank (hoewel ze nog niet kan springen, ze doet wel alsof en het lukt al bijna!)
- heerlijke zandtaartjes maken en 'net alsof' taart eten met smakgeluidjes
- bij papa knuffelen als ze moe is, dan blijft ze ook echt bij hem liggen!
- dingen pakken die verboden zijn en ze vervolgens (na ze zat te zijn) aan mij te geven
- op de grote tafel klimmen en dansen
- zelf cd's aanzetten
- op de vensterbank naast de pc klimmen en mama vervelen

Ze is lekker ondernemend, maar ook heeeel lief. En echt om op te eten. Zelfs als ze eigenwijs is... En wat jij over Storm zegt Sugar, dat geldt ook voor Emma, dat ze echt ieders hart steelt met haar eigenwijze koppie en leuke glimlach!
pi_53455406
Vicky, sterkte met Amber. Klinkt echt niet lekker, goed dat je er even mee naar de ha gaat.
pi_53455565
Wat een leuke zwijmelpost Sugar! En Suzanna ook!

Vicky beterschap voor Amber!
pi_53455731
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik ga het in vetgedrukte zetten, wat Kim ook doet.

Ze houdt erg van:
- met Julia spelen
- Noa nadoen
- badderen
- met haar handen eten
- op het potje (of ernaast) plassen ipv de luier
- in haar blote billetjes en [b/]met blote voeten rondlopen...[/b]
- boekjes lezen (en scheuren)
- buiten spelen in de zandbak
- klimmen, overal bovenop klimmen waar ze niet op mag...
- springen op de bank (hoewel ze nog niet kan springen, ze doet wel alsof en het lukt al bijna!)
- heerlijke zandtaartjes maken en 'net alsof' taart eten met smakgeluidjes
- bij papa knuffelen als ze moe is, dan blijft ze ook echt bij hem liggen!
- dingen pakken die verboden zijn en ze vervolgens (na ze zat te zijn) aan mij te geven
- op de grote kleine tafel klimmen en dansen
- zelf cd's] tv aanzetten
- op de vensterbank naast de pc klimmen en mama vervelen
Met blokjes spelen, ze overal in doen en weer uit, en weer in etc. Met grote stapelblokken stapelen.
Van Hanne afgekeken; loopauto rijden en erachter lopen. Muziek maken. Met de bal spelen. Dansen en zingen. Schoonmaken, meehelpen met boodschappen uitpakken. naast me op de bank klimmen en tv kijken, boekje lezen, of lekker knuffelen.
pi_53457138
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:33 schreef Sugar het volgende:
Storm is zó leuk.
Hij steelt echt ieders hart en dat maakt me zo trots. Alles gaat ook goed met 'm, hij klimt, loopt, slaapt veel vaster sinds een paar dagen, slaapt langer, eet met de pot mee en maakt zichzelf heel goed duidelijk. En hij houdt zo van knuffelen, dat is zo schattig!
Dit is een behoorlijke zwijmelpost, maar ik spat even uit elkaar ervan.
Zo leuk om te lezen
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:19:48 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53457999
Sugar super toch fij te lezen dat je nu echt kan genieten blijf dta vertrouwen in jullie en jezelf houden he!

Kim gelukkig weer beter , emma ook een lekekre wijsneus.
En grote-emma-die-zo-vaak-op-arwen-lijkt wel goed luisteren he
En Maxje naar de PSZ snel allemaal hoor
pi_53458154
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef _evenstar_ het volgende:

En grote-emma-die-zo-vaak-op-arwen-lijkt wel goed luisteren he
En ook op de mijne . Heel herkenbaar die verhalen over Emma altijd

Max al naar de psz. Lekker vroeg zeg. Wij moeten zeker nog een half jaar wachten
pi_53458294
Kim heeft een nieuw stopwoordje. Ohoh! Waar zou ze dat nou gehoord hebben?
pi_53458386
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft een nieuw stopwoordje. Ohoh! Waar zou ze dat nou gehoord hebben?
Kweetutniet
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:36:23 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53458446
Voor de geinteresseerden:

Gisteren dus naar het ZKH geweest, ze was gelukkig toch weer gaan aankomen want had dat niet gebeurt had ze een sonde gekregen.
Zolang ze blijft aankomen ook al verliest ze soms wat maar er in de grove lijn dus wel groei te zien is , is het goed. Anders sonde erin

Weer bloedgeprikt, arm schapa is al zo vaak geprikt, ze heeft wel een heel stoer prikdiploma mijn heldin.

Wat betreft voeding e.d. het weigeren gewoon met de logopedie doorblijven gaan en hopen dat er een beetje vaart in gaat komen. Opname doen ze in haar geval niet omdat het bij haar dus gerelateerd is aan de allergie en psychisch, ze nemen alleen op als ik bijvoorbeeld er niet mee om zou kunnen gaan , dat het echt puur psychisch was dan zouden ze wel opnemen.
Hij bevestigde dus dat het echt niet bij ons lag , wat ikzelf erg fijn vond omdar er toch mensen zijn die zeggen dat ik het dan wel verkeerd doe ..

Maar hoe nu verder, ijzer waardes etc. worden ook meegenomen, ze pikt tot op heden nog wel net voldoende om groei te behouden.
Maar hij maakte zich wel ernstig zorgen over dat wat ze wel en niet kan, en dus aan de hand van allergie test de grote allergenen zowieso weg laten,.
Maar dus daar waar ze niet gillend van de buikpijn last van heeft niet van opzwelt of benauwend van wordt .
En kijken of we haar lichaampje op die manier zo kunnen shockeren in de hoop dat we de antistoffen zo voor de gek kunnen gaan houden.
Zwaar pittig rigoreus maar eigenlijk de laatste oplossing in de hoop dat ze nu toch wat meer variatie gaat krijgen.
Los daarvan dat ze er over heen kan groeien, maar ook hier de bevestiging het zal qua voeding een probleem kind blijven.

Hoe vind ik dit? KUT , met dikke hoofdletters en niet vermomd met sterretjes, gewoon zoals het voelt. Het gaat een behoorlijke heftige tijd worden, moeilijk ook dat je je kind bewust pijn gaat doen en moet blijven doen.

Maar we blijven hoop houden dat moet, dat kunnen we .. het moet.. !!
pi_53458528
sterkte _evenstar_
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53458630
Nou, tis ook kut zonder sterretjes, zonder meer.

Op welke termijn gaan jullie dit doen?
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:45:12 #297
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53458724
over 3 weken is de uitslag en van daaruit dus.
Al verwacht ik dat we nog wel problemen krijgen met de weigering maar meer als ons bets kunnen we niet doen.
dus heb 3 weken om aan het idee te wennen al wen ej daar volgens mij nooit aan

VV thanx vind het erg leuk om je buiten fot ook in oud te zien
pi_53458985
Emma uitte net een hele volzin. 'Waar is doek (= knuffeldoek) nou 'bleven?'
Ik vond dr zo knap! Ze zegt heel vaak lange zinnen...echt zo leuk!

En net begon ze ook al met kleuren te benoemen...en ze noemde zomaar de goede! 'Ooke lode' (ook een rode) 'Ooke gloene!' (groene) 'Ooke looze!' (roze)

Ingrid, Kim is ook zo'n dondersteentje he?
pi_53459461
Zeg, hoe lang duurt die 13 maanden fase eigenlijk? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:18:17 #300
3011 E.T.
pi_53459628
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:

13 maanden
pi_53459642
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
Die gaat voorlopig niet weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')