Hoi Storm!quote:Op maandag 3 september 2007 11:25 schreef Sugar het volgende:
Jaaaaa, ik mag hier meepraten overStorm
! Hij is echt geweldig, jongens!
Hij kreeg voor zijn verjaardag allemaal stoere dingen: een houten garage, een duplotrein (die echt rijdt!) samen met zijn zus, een knikkerbaantje met autootjes, een racekleed voor autootjes, een gereedschapssetje, een tamboerijntje, een puzzeltje, een treintje van Thomas, een voetballetje, boekjes, een houten kiepvrachtwagentje, een cool pyjamapak....![]()
![]()
![]()
![]()
Hij dook in zijn stuk taart, met handen, neus en mond.![]()
En hij slaapt in het nieuwe huis nog steeds veel beter!![]()
Maar waarom? Gillen is hier praktisch aan de orde van de dag. Overigens niet alleen als ze 'stout' of boos of moe is, maar ook als ze vrolijk en blij is.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:54 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zal het proberen te negeren....Bedankt voor de steun en tips. Soms denk ik echt wel even dat mijn knul anders is.
Ik ben toch ook voor de eerste (en laatste) keer moeder, gekkiequote:Op donderdag 6 september 2007 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik snap het ook wel, hoor. Het is gewoon weer even iets anders dan huilen. Huilen = troosten. Gillen = anders. Ik ben ook maar voor de eerste keer moeder, ik moet het allemaal leren. Ik leer er ook mee om te gaan. Soms heb ik ook gewoon even begrip nodig. daarom stond het ook in eerste instantie in het moedertopic
Dan gaan we zo een blokje om.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:48 schreef nebelung het volgende:
Buitenlucht kan geen kwaad, Ingrid. Lijkt me juist goed.
Hier wordt het serieus bedoeld. Druk in combi met het boos zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:06 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik zeg wel eens gekscherend dat Amber ADHD heeft omdat ze zo druk is maar zo zijn dreumessen. De buuf van mijn ouders heeft een dochter die ADHD heeft en ze zegt dat Amber helemaal niet op haar dochter lijkt...
quote:Op donderdag 6 september 2007 20:33 schreef nebelung het volgende:
(wat een gekeutel heerlijkheid eigenlijk haha)
ik haal dit er ff uit, omdat Ezra laatst ook een paar slokjes fristi had en dus ook aan het stuiteren was. fristi is niet echt goed geloof ik voor kinderenquote:Op donderdag 6 september 2007 13:44 schreef MeNicole het volgende:
Mikael die stuitert me hier ook wel eens door de kamer. Vooral als ie een keertje een beetje fristi ofzo krijgt.
Hela, waar woont ge nu dan?quote:Op donderdag 6 september 2007 15:29 schreef YPPY het volgende:
We moeten wel bedenken hoe we haar straks gaan leren traplopen nu we gelijkvloers wonen.
Fristi heeft echter geen kunstmatige kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen. Dus daar ligt het niet aan.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:21 schreef _evenstar_ het volgende:
En fristi dat ze gaan stuiteren, is ook bomvol kleurstoffen
Die indruk had ik wel even ja... Nu snap ik het wel. Bedankt.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:45 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik ben toch ook voor de eerste (en laatste) keer moeder, gekkieIk doe ook maar wat...
Heb je het idee dat ik het raar vindt wat je zegt? (gezien je PI) Want dat bedoel ik helemaal niet! Ik wilde je eigenlijk een hart onder de riem steken en laten zien dat dreumessen elders ook zo doen.
Fijn! Want het kwam helemaal uit een goed hart. Ik weet hoe frustrerend het voor jezelf kan zijn!quote:Op donderdag 6 september 2007 23:51 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Die indruk had ik wel even ja... Nu snap ik het wel. Bedankt.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:
[..]
Fijn! Want het kwam helemaal uit een goed hart. Ik weet hoe frustrerend het voor jezelf kan zijn!
Dank! Hij slaapt heel licht.. kreunt een beetje in zijn slaap.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:58 schreef cattie het volgende:
Beterschap voor Kendahl!
Zal straks in het moedertopic ff over mijn vader vertellenquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:49 schreef owlet het volgende:
Aww Cas.... Mooi stukje, dutchie!
En die Mika! Ik weet nog dat ik driekwart jaar terug al met verbazing las hoe snel hij ging! Hopelijk gaat alles goed met je vader, Nicole...
Da's een snelle bevalling...!quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:31 schreef dutchie het volgende:
Kijk ik even later in zijn mondje, zit die er gewoon al! Niks van gemerkt. Je zou bijna zeggen dat die er na 2x persen er gewoon uit gesprongen is ofzo.
Bedoel je de inhalator?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:26 schreef vamperotica het volgende:
Wie heeft er ervaring met "puffertjes" en monstertjes van net een jaar? Pfff..... Wat een gevecht!
Ja.. Zo'n soort narcosekapje met een buisje eraan...quote:Op woensdag 12 september 2007 11:44 schreef dutchie het volgende:
[..]
Bedoel je de inhalator?
Léon was iets ouder dan 1. Was eerst ook een gevecht. Maar uiteindelijk ging het goed. Handige truuk: Doe eerst zijn knuffel en dan hij. Vindt hij vast interessant. Of eerst jezelf en doe het goed voor.
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben Léon ook wel in de houtgreep moeten houden om te puffen hoor. Op die leeftijd snappen ze het gewoon nog niet. Hoe ouder ze worden des te makkelijker wordt het. Tot die tijd; truukjes.
Cattie, schrikken lijkt me dat. Lijkt mij ook eenmalig. Ik zou het alleen een beetje in de gaten houden, mocht het vaker voorkomen.
Kozakken, ik wil ook een Romme-update. Wat een mooie man is dat zeg.![]()
Hij vecht zo dat dat ding steeds van zn gezichtje schiet.... Maakt dat nog wat uit?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef Vicky het volgende:
Vamp, Amber had ook zo'n pufding. Wij gingen zitten op de grond. Amber met haar rug tegen mijn buik aan en dan dat ding op haar neus. Dan zongen we op een grote paddestoel en als het liedje afgelopen was waren we ook klaar.
Amber heeft afgelopen nacht helemaal doorgeslapen gelukkig. Ze wilde alleen niet naar bed gisteravond. Om 22.00 uur sliep ze eindelijk. Vandaag overdag lag ze eindelijk in bed en na een uurtje kwam er een stoet brandweerauto's langs en toen schoot ze helemaal in de stress. En slapen, no way. Vanavond lag ze om iets voor 20.00 en het was meteen stil. Ze had wel 39,1. Ben benieuwd hoe deze nacht gaat.
Evenstar, ik hoop dat de poeppoeder helpt!
Ingrid, doorkomende kiesjes kan ook oorpijn veroorzaken.
Bij Amber schoot ie ook regelmatig van haar neus. Ik liet haar ook met dat kapje spelen wat je op z'n neus zet. Amber ging eht op een gegeven moment zelf doen en ze was er niet bang voor.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:31 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hij vecht zo dat dat ding steeds van zn gezichtje schiet.... Maakt dat nog wat uit?
K ga morgen toch even naar de eigen huisarts om te informeren (en misschien een receptje voor een extra geval voor op t KDV ) Maar een beetje "ervaringsdeskundige-info" is ook nooit weg!
Als we vanavond niet al op de HAP zitten ( voor de verandering) Hij is wat koortsig en lijkt weer last van zn oortje te hebben... Maar voorlopig ligt ie met een paracetamolletje lekker te slapen...
Gelukkig vindt zn "grote" broer (nog net geen 4) T ook een erg interessant ding en die zet m lachend op zn eigen neus.... En dat kan je als Dreumes niet zomaar over ja kant laten gaan natuurlijk! Dat kan je dan zelf ( en ook bij jezelf) veul beter!! En zo wordt ie er spelenderwijs gelukkig al wat minder bang van!quote:Op woensdag 12 september 2007 20:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bij Amber schoot ie ook regelmatig van haar neus. Ik liet haar ook met dat kapje spelen wat je op z'n neus zet. Amber ging eht op een gegeven moment zelf doen en ze was er niet bang voor.
Heb je ook een abonnement op de HAP
Zucht... te vroeg geroepen. Tinka is ziek.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:28 schreef Mammietje het volgende:
Gelukkig de laatste tijd 2 gezonde kinders.Hoewel Tinka behoorlijk verkouden is en vandaag bijna niets at. En na het eten vanavond stak ze haar vinger in de keel (heeft ze al eerder een hobby van gehad, ze lijkt dat kokhalzen nogal leuk te vinden
) en kwam er een deel weer uit!
Hoop maar dat het haar slecht bevallen is en dat het een eenmalige actie was.
![]()
Bij een auto maakt hij een grommend geluid.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:09 schreef Belana het volgende:
"buja"Ezra zegt zoiets als "kiebuh"
zo lief en hij kan zo heerlijk met een vliegtuig of auto "brrrroeooee" doen en dan de auto of vliegtuig heen en weer halen.
Als er weinig in gaat, komt er ook weinig uit ja...quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:27 schreef _evenstar_ het volgende:
LadyS die wet van fok slaat hier dan over, echt de keren dat ze snachts spookte is op een hand te tellen.
Nu maken we haar laatste tijd wel even wakker, even een flesje drinken bij papa en mama in bed![]()
Kozakkenlief
![]()
vamp 3 dropjes is weinig ja, maar ze eet/drinkt momenteel ook weinig.
dus misschien is het dat gewoon.
Ik dokter liever niet te vaak omdat ze al zo vaak geweest is/moet.
Misschien moet het allemaal weer op gang komen en heeft het daardoor een ander kleurtje?quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Normale ontlasting met hypoallergene voeding is mosgroenop de friso toen ze die kreeg was het gelig, vanaf de nutramigen werd het dus groen dat is normaal voor die voeding.
wel lief dat je meedenkt![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:59 schreef _evenstar_ het volgende:
halflopende Annavoor je het weet stampen ze zo weg en is in je huis niets meer veilig
![]()
Die halen ze wegquote:Op maandag 17 september 2007 09:40 schreef owlet het volgende:
Spannend, Nicole. Wat moet ik me voorstellen bij een operatie aan zijn bijoortje?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef MeNicole het volgende:
Mikael heeft zo'n elkectonisch liedjesboek. Nu heeft ie het zovaak geluisterd dat ie de liedjes mee kan neurienMama word er gek van
hele dag zelfde liedjes
![]()
quote:Op woensdag 19 september 2007 15:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had eerst helemaal niet goed gelezen en ik dacht dat hij mee moest doen aan de ramadan![]()
![]()
Maargoed, ik heb inmiddels mijn herseninhoud van het nachtkastje gehaald en terug in mijn hoofd gestopt...
Achossie Mika, achossie MeNicolequote:Op woensdag 19 september 2007 16:57 schreef MeNicole het volgende:
Jongens doe je kind nooit naar het ziekenhuis als het niet echt hoefd![]()
Het was zooo zielig. Eerst een een heel gevecht om hem in slaap te krijgen. En dan zijn ze zoo sterk. Ze moesten hem met zijn 4 en vast houden omdat ie zo wild werd. Naar een paar minuten sliep ie eindelijk. En na 15 minuten hoorde ik hem alweer huilen (mocht op de gang wachten omdat het zo'n korte ingreep was). Hij had zo'n paniek en ik mocht er gewoon nog niet bijDat is zoo erg. 10 Minuten later haalde ze me pas op en eigenlijk was mijn tere
moederhart al gebroken. En dan zit daar zo'n zustertje met jou kind op schoot. Jou kind die dikke paniek heeft en alleen maar zijn mama wil. Gelukkig werd ie direct stil toen ik hem overpakte. Zo hebben we lekker een kwartiertje gezeten en daarna mocht ie terug naar de kinderafdeling waar het infuus eruit mocht en hij eindelijk weer wat kon eten en drinken. En weer lekker lopen. Gangen door, niks dat hem in de weg stond. Tegen kwart voor 2 mochten we naar huis en vanaf dat moment slaapt ie eigenlijk ook al. Hij was helemaal op. Maar het bijoortje is eraf, er zit 1 hechting in en 2 pleistertjes over. Gaat allemaal vanzelf eraf vallen en oplossen. Ik ben trots op mijn kleine kereltje.
Foto's volgen later. Foto's in fototopic.
ben ik niet helemaal met je eens, hier dus een kindje wat er wel degelijk problemen door heeft gekregen.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:01 schreef Vliegvrager het volgende:
Nare ervaring idd.
Gelukkig onthouden ze dit soort dingen niet, jij hebt er ws meer last van dan hij
oh? Ik had er nog nooit wat van gehoord. En ook niet gemerkt bij mijn eigen kinderen. Vooral mijn zoontje heeft nogal vaak bloed moeten laten prikken (gelukkig niet meer). Ik kan me in het bijzonder een keer herinneren met een bloedprikmevrouw die nooit eerder kinderen had geprikt. Ik moest m vasthouden (papa medeplichting) en ze deed het erg onhandig. Mijn zoontje helemaal overstuur, zn zus die mee was ook in tranen. Ik weet het nu (zes mnd later) nog, zij allebei niet meer.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:13 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal met je eens, hier dus een kindje wat er wel degelijk problemen door heeft gekregen.
moet zeggen het is hier wel een cimbinatie van factoren, maar hier heeft het wel degelijk zijn sporen diep nagelaten
ah, okay. Klinkt vervelend. Maar het lijkt gelukkig weer de goede kant op te gaan.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:34 schreef _evenstar_ het volgende:
VV arwen heeft passage foto gehad, barium papje via sonde in de neus, en daarmee dus best langdurend onderzoek en intussen kind in vaste positie in dwang houden.
Sinds toen duimde ze niet meer, mochten we niet meer in haar mondje komen etc. ze krijgt nu ook prelogopedie daarvoor, doordat zij zo allergisch is en dus al relfexen miste die kindjes wel elren normaal met eten, en dan nog dat onderzoek en de provocaties die keer op keer toch weer misgingen heeft ze zo'n nare asociatie gehad dat onderzoek was de druppel zeg maar.
Nu 8 maanden later duimt ze wel weer eens, en spelenderwijs mag ik nu soms in haar mondje voelen.
Luciequote:Op vrijdag 21 september 2007 10:48 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft goed op Iris en Storm gelet tijdens de Parkmeet. Ze staat en loopt inmiddels de helft van de dag los. Stiekem kon ze het al wel, maar ze deed het niet vaak. Nu lijkt ze er plezier in te krijgen.
En ze heeft ontdekt dat je de poef versjouwen kunt naar waar je maar wilt, om er vervolgens op te klauteren en dan in al die spullen te gaan rommelen waarvan papa en mama dachten dat ze op veilige hoogte lagen
Het gaat lekker met de dame.
Ghehehe... Zo liep miniminimonster hier van de week met een papiertje in zn hand linea recta naar de prullenbak... Kreeg alleen het deurtje ervoor niet open zit in een kastje) dus ik t deurtje open en hup t papiertje ging in de prullenbak.... Als ik t nu aan papalief wil laten zien doet ie net of ie van nix weet! Huh... papiertje... schaapachtige blik... wat moet ik daaaar nou mee!quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:57 schreef MeNicole het volgende:
Sta ik hier net ff met mijn bek vol tanden![]()
Ik had voor Mikale een nieuwe herfstjasgekocht. Kom ik thuis trek Mikael de jas aan om te passen zegt ie: Mama buiten
Dus ik zeg: Wat zei je? Hij weer heel droog mama buiten
![]()
En nu wil ik het aan papa laten horen en nu zegt ie alleen maar daar brr wijzend naar de voordeur. Misschien eerst zijn jas weer eens aan doen![]()
Oh bij de IKEA hebben ze hele leuke stoeltjes voor die kleintjes. Tis een kleine Poang stoel. Mikael zit daar altijd op tv te kijken. Hij kan er ook heel makkelijk zelf op en af komen. En soms als ik op de bank zit en hij op zijn stoel probeert ie net als mij de voeten op tafel te leggenquote:Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef cattie het volgende:
Hoe gaat het nu met Kim?
Wat rot dat Emma wat van slag is, hopelijk gaat het snel over.
Zo, n Tobias kunnen wij ook wel gebruiken!Ive is gek op vegen en met doekjes dingen schoonmaken.
Gisteren had Ive last van de verhuizing, hij was de hele dag vervelend. Vannacht heeft hij goed en lang (tot 9 uur!!) geslapen en vandaag is hij de hele dag weer zo'n lief ventje! Het is echt een schatje. Hij is nu aan het spelen op zijn nieuwe kamertje. De laatste tijd gaat hij overal op zitten. Volgens mij heeft hij behoefte aan een eigen stoel/krukje. Ik zal eens kijken of ik iets leuks voor hem kan vinden.
Met Kim gaat het goed.quote:Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef cattie het volgende:
Hoe gaat het nu met Kim?
Wat rot dat Emma wat van slag is, hopelijk gaat het snel over.
Zo, n Tobias kunnen wij ook wel gebruiken!Ive is gek op vegen en met doekjes dingen schoonmaken.
Gisteren had Ive last van de verhuizing, hij was de hele dag vervelend. Vannacht heeft hij goed en lang (tot 9 uur!!) geslapen en vandaag is hij de hele dag weer zo'n lief ventje! Het is echt een schatje. Hij is nu aan het spelen op zijn nieuwe kamertje. De laatste tijd gaat hij overal op zitten. Volgens mij heeft hij behoefte aan een eigen stoel/krukje. Ik zal eens kijken of ik iets leuks voor hem kan vinden.
Met blokjes spelen, ze overal in doen en weer uit, en weer in etc. Met grote stapelblokken stapelen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik ga het in vetgedrukte zetten, wat Kim ook doet.
Ze houdt erg van:
- met Julia spelen
- Noa nadoen
- badderen
- met haar handen eten
- op het potje (of ernaast) plassen ipv de luier
- in haar blote billetjes en [b/]met blote voeten rondlopen...[/b]
- boekjes lezen (en scheuren)
- buiten spelen in de zandbak
- klimmen, overal bovenop klimmen waar ze niet op mag...
- springen op de bank (hoewel ze nog niet kan springen, ze doet wel alsof en het lukt al bijna!)
- heerlijke zandtaartjes maken en 'net alsof' taart eten met smakgeluidjes
- bij papa knuffelen als ze moe is, dan blijft ze ook echt bij hem liggen!
- dingen pakken die verboden zijn en ze vervolgens (na ze zat te zijn) aan mij te geven
- op de grote kleine tafel klimmen en dansen
- zelf cd's] tv aanzetten
- op de vensterbank naast de pc klimmen en mama vervelen
Zo leuk om te lezenquote:Op dinsdag 25 september 2007 07:33 schreef Sugar het volgende:
Storm is zó leuk.
Hij steelt echt ieders hart en dat maakt me zo trots. Alles gaat ook goed met 'm, hij klimt, loopt, slaapt veel vaster sinds een paar dagen, slaapt langer, eet met de pot mee en maakt zichzelf heel goed duidelijk. En hij houdt zo van knuffelen, dat is zo schattig!![]()
Dit is een behoorlijke zwijmelpost, maar ik spat even uit elkaar ervan.![]()
![]()
En ook op de mijnequote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef _evenstar_ het volgende:
En grote-emma-die-zo-vaak-op-arwen-lijktwel goed luisteren he
![]()
Kweetutnietquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft een nieuw stopwoordje. Ohoh! Waar zou ze dat nou gehoord hebben?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
Zeg, hoe lang duurt die 13 maanden fase eigenlijk?.
Die gaat voorlopig niet wegquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:11 schreef Jarno het volgende:
Zeg, hoe lang duurt die 13 maanden fase eigenlijk?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |