abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52266195
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 12

Dreumesjes:

18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar

Had helemaal niet gezien dat ik hem volmaakte dus hier eindelijk een nieuw topic

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 02-09-2007 12:19:01 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52271010
Ik ga nog even lezen wat er allemaal met de dreumesjes is gebeurt de afgelopen twee weken.

We hebben dus twee weken gekampeerd bij de jamborette. Jepali vroeg in het fototopic of het primitiever was dan een reguliere camping. De jambo is een internationaal kamp waar wij tot de staf behoorden. Alles geregeld dus in de tent hoefden we alleen maar te slapen. sanitair in van die festivalketen.
Emma heeft het geweldig naar haar zin gehad. Ze vond het reuze interessant om in haar huisje te slapen. Hert leukste was nog dat ze als ze wakker werd maar 6 passen hoefde te doen en dan stond ze buiten.
Ik werkte in de creche en ook daar was het elke keer weer een feest. Vooral de auto's en de actionmanpoppen waren leuk.
We hebben de hele week namen geoefend van de leden van het team van Mike, vooral Bob, Bas en Joyce werden vaak geroepen. Jammer alleen dat ze haar oom telkens aansprak met de naam van haar tante
In tegenstelling tot de meeste andere kinderen at ze over het algemeen prima tussen het gekakel van 200 tot 300 andere medewerkers.
In een van de subkampen voor de deelnemers lieten ze steeds de klokken van de kerk in haarlem horen ( die hoor je bij mijn schoonouders) Ik had emma een keer verteld dat dat de klokjes van opa en oma waren. Elke volgende keer dat ze ze hoorde zij ze 'oma, klok, ting dongdong'.
Ow en ze was niet de jongste, die was een maand of vier gok ik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52271842
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee hoor
Mikael heeft hele verhalen terwijl ie van alles uit probeert. Als hem iets niet wil lukken gooit ie zijn hele woordenschat in de strijd maar dat slaat vaak helemaal nergens op omdat ie helemaal met iets anders bezig is. Soms klopt het wel want als ie iets wil (sokken uit bv) dan zegt ie wel mama koks. En dan snap ik hem wel en probeert ie niet zelf. Tis dus beetje van allebei iets.
Nou, ik versta ook niets van wat Ken zegt, enkel: ja, mama en papa. Maar negen van de tien keer kan ik geen verbanden leggen tussen wat hij zegt en wat hij eigenlijk bedoelt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:17:58 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52272414
Ja Sjak, goed gelezen; Cas likt naaktslakken!
Gruwel, ril, jakkus!
Het mannetje was er net op tijd bij, want hij had hem vast als een appel en wilde net een hap nemen. Echt zo goor dat kun je je niet voorstellen. Naaktslakken doen het niet goed als sushi.
Lishe, ja Cas loopt echt.
Veel te snel voor mijn gevoel, maar hij doet en het staat zo schattig dat schuine gewaggel van hem. Held.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:33:46 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52272871
hmz.. naaktslakken-sushi.. Met een andere benaming zal 't vast wel verkopen (Escargots is ook breder geaccepteerd dan slakken )
En lopen.. nu al..

Deed Leon ook niet iets soortgelijks destijds op vakantie? (of was dat voor het eerst gaan staan oid? Weet niet meer precies)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52272974
Mijn moeder vertelde laatst dat Emma bij haar in de tuin op een naaktslak aan het sabbelen was... Knap van Cas! dat lopen dan hè!
pi_52274799
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:33 schreef E.T. het volgende:
hmz.. naaktslakken-sushi.. Met een andere benaming zal 't vast wel verkopen (Escargots is ook breder geaccepteerd dan slakken )
Tinka is dan meer van het breder geaccepteerde slag. Die trek ik regelmatig een slak uit haar mond en ook zij is gek op het eh... weke gedeelte! Die vieze dingen geven dan in hun doodsangst ook nog eens een overdosis groen schuim af wat uitermate goed lijkt te smaken!
De lolbroek was vanmorgen al erg vroeg spelen te porren. Ik werd wakker van een rij fopspenen in mijn rug en een spaarpotaap in mijn nek, waarna ze erg duidelijk maakte dat ik geacht werd daar iets leuks mee te doen. Dus ik half wakker het halflosse koppie van dat ding heen en weer schudden terwijl ik loopbewegingen maakte en af en toe onverwachts het apie door de spijlen heen laten kijken. Nou, werkelijk, ik had de camera in de buurt moeten hebben! Ze moest zo verschrikkelijk schateren dat Randy een kamer verder er wakker van werd!
Vanavond tijdens het eten zat ze papa uit de tent te lokken. Ze stak een lepeltje verkeerd om in haar mond en papa zei er wat van. Met een grote glunderkop keek ze hem strak aan terwijl ze het nog eens deed! Zeer pedagogisch verantwoord heb ik mijn hoofd even afgewend!
pi_52277662
Sara vanmorgen: Saja bohuram op!
(Sara boterham op)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52278558
hihi wt goed van Saartje!

Amber begint steeds meer te kletsen en dan vooral naapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52292347
Wat knap van Saartje! Hier ook een kletskousje. Ze gaat nu steeds vaker napraten. Dan praat je samen ergens over en dan hoor je Kim ineens een woordje herhalen. Verder snapt ze ook wel veel.
Ook heeft ze "bah" door. Heeft ze een miniscuul druppelte of wat dan ook op dr hand, is het bah. Ligt er een kruimel op de grond, is het bah. Zijn dr voetjes zwart van door het zand lopen, is het bah. Enz. Wel heel grappig. Verder is dansen, zwaaien, heen en weer rennen, met de bal spelen favoriet. En kletsen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:15:04 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302137
Welkom terug emma en jelief en welkom ook Ronja en owlet, veel plezier op de bruiloft

cas ieks , en jetske al zzo groot alweer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:03:18 #12
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52309694
Achjee, Saartje wordt al bijna 2 En zinnen van 3 woordjes al

WB Jelief

Mammietje Leuke kinders heb jij

Ingrid, herkenbaar Robin kan ook zo'n miepert zijn als er iets in zijn ogen vies is Ooit lag hij te spartelen in het zand omdat er zand op zijn handen zat en hij wilde ze niet vies maken aan het zand en kon dus, naar zijn idee, niet opstaan
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52310444
Oh ja Ronja! Welkom dreumes!

Emma piepte in het begin ook om vieze handen als ze gevallen was. We hebben haar vrij snel aangeleerd om zelf haar handjes af te kloppen. Nu zegt ze valle, bah en klopt haar handen schoon.

Emma zegt ikke. We twijfelden eerst of ze het echt zei maar ze gebruikt het dus wel in de goede context. Vanavond bij het afruimen van de tafel was het 'Ikke spelen Ikke spelen!' en toen ik later vroeg wie is Ikke zei ze 'Emma!'
Ze lijkt ook een beetje luiermoe te worden maar lijkt er aan de anere kant nog niet aan toe om aan te geven dat ze moet plassen. Voorlopig houden we het wel op even op het potje zitten bij het verschonen. Gisteren vierden we de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ik ging naar het toilet en Emma wilde ook even op de wc zitten. OK luier uit, romper omhoog en daar zat madam hoor prins(es)heerlijk en maar roepen 'Emma plas' maar geen plas te zien nog!
pi_52313613
hiih wat grappig Jelief! Amber zegt steeds ohoh, wijst dan naar dr luier en zegt bah.

Oh moet steeds zo lachen. Ze kan nu steeds meer herkennen. Ze kan mijn zusje en zwager benoemen Non en Atles (Manon en Alex), ze kan EINDELIJK auto zeggen, eerst was het alleen maar toet, ze weet wat een bloem is, als je vraagt waar zijn opa en oma zegt ze thuis.. zo leuk!

Vandaag hebben we een fotoshoot gedaan in Hoek van Holland. Was hartstikke leuk alleen jammer dat het weer wat tegenviel. Amber heeft iets gedaan en ze kan nu niet meer op haar voetje staan of lopen. Zodra ze erop gaat staan zwikt ze er door heen of gaat ze huilen. Hebben al hgekeken maar kunnen niets vinden. Geen dikke enkel/knie, niet rood, geen wondjes. Heb de HAP al gebeld en die zeiden ook, kijk maar aan en anders morgen de HA bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52313953
Ik hoop dat het morgen beter gaat met haar voetje Vicky.
Oja nog een strakke actie van Emma:
Op het kdv staat een grote plant. Emma en een ander meisje hadden zand uit de pot gehaald. De leidster komt erbij staan en vraagt ' wat is dit nou?' de meisjes: 'zand!'
nog eentje dan: Wij noemen haar regelmatig wijsneus ( thuis en op het kdv) waarop Emma regelmatig haar neus aanwijst
pi_52314231
whahahh geweldig Jelief

Amber zat van de week met Michel onder de douche. Ze wijst naar zijn kruis en zegt piepie. Kijkt naar haar eigen kruis en zegt ook piepie, dus ik zeg nee jij hebt geen piepie. Kijkt ze naar mij zegt ze weer piepie, dus ik zeg weer nee mamma heeft ook geen piepie.. zegt ze NEEJJ

Nu nog een makkelijk woord verzinnen voor haar eigen gleuf. Iemand ideetjes?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52314394
Wij zeggen plasser. Dat kan nog verwarring opleveren met jongentjes maar het was het enige woord dat wij 'normaal' genoeg vonden. Emma gebruikt het ook al. ow en papa heeft dus een piemel.
pi_52315514
Plasser vind ik wel goede.
pi_52317001
Knap zeg... al die pratende kindertjes! Aan de ene kant ben ik jaloers en wou ik dat Tinka ook eindelijk eens woordjes ging zeggen... aan de andere kant kletst Randy me de Godganze dag de oren van de kop en 2 van die kletskousen lijkt me best vermoeiend!

Wij zeggen ook plasser. Ik heb Randy uitgelegd (die het nogal zielig vond dat Tinka en ik geen piemel hadden en dacht dat we dan niet konden plassen! ) dat we allemaal een plasser hebben, maar dat die van jongens ook wel piemel wordt genoemd. Voorlopig is het toch ook alleen maar een plasser! En ik vind inderdaad ook geen enkel ander woord netjes genoeg voor een meisjesplasser. Vagina vind ik te zwaar, vele andere te grof en van tutje, frutje etc. moet ik al helemaal niets hebben.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:35:12 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52317214
hier ook plasser
En ondertussen zijn daar nog variaties in gekomen.. 'platte plasser' 'meisjes/jongens plasser' 'piemel'...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52324052
Leuk al die pratende kindjes. Merlijn gaf eerder op het KDV wel eens aan dat hij had gepoept en gisteren was hij met de buurvrouw een rondje wandelen om de blok en wees hij ook naar zijn broek "poep". Waarom doet hij dat bij ons nou nooit.

Scholen zijn weer begonnen dus vandaag hadden we ook weer zwemles. Merlijn heeft nog nooit zoveel lol en vooorpret gehad volgens mij. Ik lag zelf constant in een deuk om zijn lach. Hij weet nu ook ineens wat er komen gaat, omdat we altijd een vaste volgorde hebben van activiteiten, had hij bij voorbaat al pret. Jeeh wat gaat het toch snel zeg, hij groeit zo hard ineens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Randa_v op 13-08-2007 11:03:23 ]
pi_52324148
Wij noemen het bij Sara ook plassertje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52324605
Oja, welkom Owlet en Ronja
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52329467
Volgens mij zaten hier wel wat ouders die 2 kleintjes kort op elkaar kregen toch?

Eerst zat ik te dubben over wel of geen peuterbed voor mijn dochter van 16 maanden. Inmiddels ben ik eruit en wordt het een ikea ledikantje (omdat de zijkant eruit kan).
Iemand ervaringen met zo'n bedje? Haar ledikantje nu is heel erg zwaar en stevig (behorende bij een babykamer). Ik vraag me af of het ikealedikantje ook zwaar/stevig is? Of kunnen ze dat verschuiven. Ze bonkt nogal erg in haar bedje namelijk.

En hebben jullie voor de 2e ook een babykamer gekocht? Of alles doorgeschoven en voor de oudste wat anders (dus bijv geen commode enzo)?

Ik verschoon mijn dochter nog steeds op de commode, maar zit eraan te denken bijv een ladekast te kopen waar ik haar nog wel op kan verschonen. Aankleden doe ik toch niet meer op de commode.
pi_52332141
Merlijn is nu 19,5 maand en gaat volgende maand gewoon naar een groot bed. Heeft ook nooit in een ledikant geslapen thuis. De commode staat niet op een slaapkamer maar op de waskamer en blijft ook gewoon voor hem in gebruik. Wij hebben er dus niet echt een probleem mee als dat alleen hij ons bed uit moet zodat volgend jaar de kleine bij ons kan slapen als het nodig is ivm met nachtvoedingen etc en ik plaats heb voor mijn buik. Mijn schoonzusje had ze wel dicht op elkaar maar de jongste heeft een tijd in een wiegje geslapen, verschonen deden ze de jongste op een ladekast van de ikea die groot genoeg was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')