Ik vind dat inderdaad geen probleem wanneer het betekent dat het sterkste elftal in het veld staat, want daar draait het gewoon om. De sterkste elf moeten spelen, dus dat kan net zo goed betekenen dat Bruins wel in de basis staat. Is dat niet het geval, dan is dat jammer voor hem.quote:Op zondag 2 september 2007 22:12 schreef EnactedChaos het volgende:
En jij vind het geen probleem dat een of andere Koreaan een verschrikkelijk groot talent van Feijenoord evt. in de weg staat? Soms begrijp ik jou echt niet. Zijn tijd komt inderdaad wel, maar liever nog gisteren dan vandaag. van Persie is er ook gekomen, maar ik had liever gehad dat ie dat bij Feyenoord had laten zien (als voorbeeld!!).
Idd erger me de tyfus aan dat kansloze gezeik wie wie uit de basis speelt. Je moet gvd de sterkste elf van dat moment opstellen, gezonde concurrentie noemen ze dat.quote:Op zondag 2 september 2007 22:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad geen probleem wanneer het betekent dat het sterkste elftal in het veld staat, want daar draait het gewoon om. De sterkste elf moeten spelen, dus dat kan net zo goed betekenen dat Bruins wel in de basis staat. Is dat niet het geval, dan is dat jammer voor hem.
Hij moet z'n touwtje alleen ietsje inkortenquote:Op zondag 2 september 2007 22:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Sahin heeft de bal aan een touwtje. En dan zeggen ze dat Van Marwijk geen oog heeft voor talent.
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.quote:Op zondag 2 september 2007 22:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Sahin heeft de bal aan een touwtje. En dan zeggen ze dat Van Marwijk geen oog heeft voor talent.
De enige die dat gisteren niet deed is Makaay geloof ik...quote:Op zondag 2 september 2007 22:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.
Hij verslapte wat in de tweede helft. Misschien dat hij het in de kleinere ruimtes tegen De Graafschap of VVV moeilijk gaat krijgen, want hij wil vaak vanuit zijn aanname passen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.
Schijnt er bij hem in te sluipen wanneer ze voor staan. Gaf Van Marwijk laatst aan en Sahin beaamde het zelf ook. Verbetering begint bij erkenning van je fouten.quote:Op zondag 2 september 2007 22:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij verslapte wat in de tweede helft.
Jup...quote:Op zondag 2 september 2007 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Is dit niet trouwens # 322 ?
Aardige vent inderdaad. Jammer dat er voor zijn soort spitsen zo weinig waardering is in Nederland.quote:Op zondag 2 september 2007 23:13 schreef EnactedChaos het volgende:
Goede gozer trouwens, die Koevermans...
quote:
indeed, en dan lopen ze te zeiken en te kankeren (letterlijk) als er een niet-ajaxcied het eeuwige overdreven gedweep met 020 even in een realistischer perspectief plaatstquote:Op zondag 2 september 2007 22:25 schreef Tomasso het volgende:
Leuk hoe deze TT allemaal IQ-lozen uit 020 lokt
O, je bent welkom. Vooral kankeren over Ten Cate is gewenst, hopelijk neemt Cootje dan volgend jaar plaats op de bank.quote:Op zondag 2 september 2007 23:20 schreef harrypiel het volgende:
[..]
[..]
indeed, en dan lopen ze te zeiken en te kankeren (letterlijk) als er een niet-ajaxcied het eeuwige overdreven gedweep met 020 even in een realistischer perspectief plaatst![]()
Klopt, die deed helemaal niksquote:Op zondag 2 september 2007 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
De enige die dat gisteren niet deed is Makaay geloof ik...
En toch scoren, werkelijk een Phantomquote:Op maandag 3 september 2007 00:03 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Klopt, die deed helemaal niks![]()
O, hij mag best eens verliezen. De Johan Cruyff-schaal ofzo. Die zal hem ook weinig meer kunnen schelen, als de schaal, Champions League en Wereldbeker binnen zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 23:59 schreef harrypiel het volgende:
Oh ja, een Ajax met Cootje Kwal als trainer dat meerdere keren op schandalige wijze in een seizoensjaar verliest is wat dat betreft al helemaal puur genot.
In die situatie was het vooral Vermeer die een Phantom was.quote:Op maandag 3 september 2007 00:05 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
En toch scoren, werkelijk een Phantom
11 november.quote:Op maandag 3 september 2007 00:13 schreef Jnk18 het volgende:
de arrogantie komt alweer terug in Rotterdam(mag ook wel)
kan het wel begrijpen naar vorig seizoen zeg, pff als mijn clubbie nie uitkijkt gaan we net zo hard op ons bek.
ik wil wel eens zien hoe Feyenoord het doet tegen bv Ajax,AZof PSV
wanneer is de enige klassieker in NL eig?
die chinees moet ook erbijquote:Op maandag 3 september 2007 00:24 schreef heiden6 het volgende:
Royston Drenthe en Romeo Castelen staan nog in het selectieoverzicht in de OP, en verder ontbreken die Koreaan en Pieter Collen.
Viel me ineens op.
Michael Mols staat er al in.quote:
ik wist hetquote:
Ja en Feyenoord - Willem II staat op zaterdag 1 augustus ipv zaterdag 1 september.quote:Op maandag 3 september 2007 00:24 schreef heiden6 het volgende:
Royston Drenthe en Romeo Castelen staan nog in het selectieoverzicht in de OP, en verder ontbreken die Koreaan en Pieter Collen.
Viel me ineens op.
quote:
Net zo boeiend als de persconferentie van Van Hanegem, die er niet was.quote:Op maandag 3 september 2007 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en Feyenoord - Willem II staat op zaterdag 1 augustus ipv zaterdag 1 september.![]()
Maar dat is allemaal net zo boeiend als dat de wedstrijd afgelopen weekend was.
Hij was wel bij Voetbal Insite, en onwijs chagrijnig.quote:Op maandag 3 september 2007 00:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Net zo boeiend als de persconferentie van Van Hanegem, die er niet was.!
Is dat nou Urzaiz daar in het midden?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
Mols hoort eigenlijk hierzo thuis:
[afbeelding]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?quote:Op maandag 3 september 2007 00:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij was wel bij Voetbal Insite, en onwijs chagrijnig.![]()
Wow, werken zij in het home of history?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
[afbeelding]
Ja, het is nogal een vreemde gang van zaken, die man heeft echt zijn langste tijd wel gehad, en wordt een karikatuur van zichzelf.quote:Op maandag 3 september 2007 00:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?
Ik vraag me ook af wat zijn bijdrage is aan de prestaties van Fc Utrecht, maar goed als hij het leuk vindt.quote:Op maandag 3 september 2007 00:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?
Daar ben ik niet zo zeker van. Hij zal gepaaid zijn door de pegulanten, want de voorzitter wilde per sé een aansprekende naam. Had dan Adriaanse genomen.quote:Op maandag 3 september 2007 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat zijn bijdrage is aan de prestaties van Fc Utrecht, maar goed als hij het leuk vindt.![]()
Van Hanegem heeft zijn halve vermogen te danken aan 'de pers', juist hij zou even een pootje moeten geven na afloop van de wedstrijd. En hij maakt zichzelf veel belangrijker dan hij is.quote:Op maandag 3 september 2007 00:47 schreef snabbi het volgende:
Willem deed bij het nederlands elftal ook niet veel met de journalisten. Niks mis mee. Eigenlijk zou van gaal de communicatie met journalisten ook aan iemand anders over moeten laten imo.
Heeft die keeper nou een Fiorentina shirt aan ?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
[afbeelding]
Lijkt het wel op, gezien het logo..quote:Op maandag 3 september 2007 08:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Heeft die keeper nou een Fiorentina shirt aan ?
quote:Op maandag 3 september 2007 00:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Van Hanegem heeft zijn halve vermogen te danken aan 'de pers', juist hij zou even een pootje moeten geven na afloop van de wedstrijd. En hij maakt zichzelf veel belangrijker dan hij is.
Hoor jij niet in het psv topic thuis?quote:Op maandag 3 september 2007 10:46 schreef foetre het volgende:
numero uno
Ben jij niet voor 020quote:Op maandag 3 september 2007 12:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hoor jij niet in het psv topic thuis?
Lee zal Roda-uit wel niet halen.quote:Lee pas over twee weken bij Feyenoord
Feyenoord verwacht pas over twee weken te kunnen beschikken over de Zuid-Koreaanse aankoop Chun-soo Lee. Formaliteiten houden de 26-jarige aanvaller in zijn geboorteland. International Lee is op papier dienstplichtig militair.
De aaanvaller heeft daardoor speciale toestemming nodig om naar het buitenland te vertrekken.
Het duurt vermoedelijk een week eer die toestemming geregeld is, waarna Lee nog moet wachten op een Nederlandse machtiging voorlopig verblijf en een tewerkstellingsvergunning. Feyenoord nam Lee afgelopen vrijdag over van Ulsan Hyundai FC. De Koreaan tekent voor vier jaar bij de Rotterdammers.
Bron: A.D.
Dat waren nog eens tijdenquote:Op maandag 3 september 2007 15:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Helaas 2 weken wachten op het vervolg.
Gelukkig kunnen we terug grijpen op beelden uit eerdere top-seizoenen en top wedstrijden, zoals de inmiddels beruchte wedstrijd Feyenoord-ajax uit 1943, wie herinnert zich die wedstrijd niet![]()
Wat, met die Duitse bezetting enzo?quote:
Ja nu je het zegtquote:Op maandag 3 september 2007 16:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat, met die Duitse bezetting enzo?![]()
Ja, begin jaren '40 werden de joden flink ingemaakt.quote:
die wil ik ook wel zien eig, want heb het gemist afgelopen weekendquote:Op maandag 3 september 2007 19:15 schreef FrankyMcG het volgende:
Zijn die goals van zaterdag nog ergens terug te kijken?
http://parool.nl/sport/2007/SEP/090307-2.htmlquote:Feyenoord ligt op koers
HANS LEBER
ROTTERDAM - Feyenoord heeft de zeventien miljoen euro rentedragende schuld kunnen terugbrengen tot een kleine veertien miljoen. ''We zijn op de goede weg,'' zegt financieel directeur Onno Jacobs.
''Maar gepaste bescheidenheid is van belang. Want ik weet ook wel dat het elftal in de breedte niet sterk bezet is en we dus kwetsbaar kunnen zijn.'' Op het veld gaat het ook goed. Feyenoord won zaterdag met 2-0 van Willem II en gaat sinds oktober 2005 weer eens aan kop in de eredivisie.
Technisch manager Peter Bosz spreekt van een 'geweldige sfeer' bij de club. ''We zijn ons er allemaal van bewust dat we een fantastische transferperiode achter de rug hebben. We hadden een elftal dat niet goed in elkaar zat, nu zijn de voorwaarden voor presteren er wel.''
Velen zien Feyenoord als kampioenskandidaat, maar de doelstelling (Europees voetbal halen) wordt in Rotterdam niet naar boven bijgesteld. Bosz: ''Dat zou niet fair zijn. Het elftal moet nog ingespeeld raken, dat zag je tegen Willem II.''
Die wedstrijd was voor trainer Bert van Marwijk reden de wenkbrauwen te fronsen. ''De eerste helft gaat het heel gemakkelijk en dan sluipt er nonchalance in. Dat kan je in de rust zeggen, maar het blijft erin zitten. En het moet eruit. Klaar.''
Van de vijf kansen die Feyenoord kreeg, leidden er twee tot een doelpunt. De rechtsbenige Luigi Bruins rondde een loepzuivere pass van Nuri Sahin technisch knap af met binnenkant links, Roy Makaay sprokkelde een doelpunt doordat zijn voorzet langs het hoofd van Nick Hofs het doel indwarrelde van de verraste Kenneth Vermeer.
De 2-0 ruststand was ook de eindstand, omdat Saïd Boutahar een penalty miste. Negen punten uit drie wedstrijden, tien doelpunten voor, nul tegen en zo'n vier miljoen minder rentedragende schulden. En dat terwijl tussen januari en mei 2006 de financiële mensen van de club flink in de piepzak zaten. Voor de salarissen moest geld worden geleend.
Jacobs: ''We hebben voor ruim twintig miljoen verkocht, de sanering gaat goed. Vorig jaar verbeterden we onze schuldenpositie door de verkoop van Dirk Kuijt en Salomon Kalou, nu hebben we wéér een stap gezet. En we hebben een goed team.''
Doelman Henk Timmer stopte een penalty en voelt zich lekker in het nieuwe Feyenoord: ''We liepen vorig jaar vaak uit onze posities en niemand corrigeerde. Nu hebben we in iedere linie iemand naar wie wordt geluisterd.''
Sebastián Pardo werd vrijdag nog verhuurd aan Excelsior. Verdedigers Pieter Collen en Karim Saïdi moeten hun dagen verder slijten op het jeugdcomplex Varkenoord.
Bosz: ''Voor deze spelers is nu alleen het Midden-Oosten nog een mogelijkheid. Of ze moeten wachten tot januari, dan gaat de internationale transfermarkt weer even open. Dit is vervelend voor hen, vervelend en duur voor ons, maar het valt in het niet bij het succes van het hele verhaal.''
© Het Parool, 03-09-2007
Gek, wat is er dan gebeurd met het geld voor Drenthe?quote:Op maandag 3 september 2007 20:29 schreef Happel het volgende:
[..]
http://parool.nl/sport/2007/SEP/090307-2.html
Zo zie je maar dat het verkopen van spelers voor leuke bedragen niks zegt. De schuld blijft, zij het verminderd. Hopen dat het van hieruit beter wordt.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
![]()
die Van Basten , die ooit Feyenoord wel wil trainen.
Dat zal wel in termijnen binnenkomen, maar dan nog. Met het geld van Drenthe ben je niet gelijk van alle schulden verlost...quote:Op maandag 3 september 2007 22:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gek, wat is er dan gebeurd met het geld voor Drenthe?
Nee, dat niet natuurlijk. Maar ¤3 miljoen minder schuld vind ik een beetje karig, dacht dat ze het wel naar ¤10 miljoen hadden kunnen brengen met de verkoop van Huysegems/Drenthe/Castelen/Charisteas.quote:Op maandag 3 september 2007 22:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zal wel in termijnen binnenkomen, maar dan nog. Met het geld van Drenthe ben je niet gelijk van alle schulden verlost...
Salarissen Makaay, Hofland, van Bronckhorst en de Cler? Hofland en Makaay zijn ook niet gratis gekomen. Denk dat het wel klopt, wanneer je het allemaal tegen elkaar afweegtquote:Op maandag 3 september 2007 22:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat niet natuurlijk. Maar ¤3 miljoen minder schuld vind ik een beetje karig, dacht dat ze het wel naar ¤10 miljoen hadden kunnen brengen met de verkoop van Huysegems/Drenthe/Castelen/Charisteas.
quote:Op maandag 3 september 2007 19:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, begin jaren '40 werden de joden flink ingemaakt.
Al het geld wat binnen is zal wel naar de investeerders terug gaan ja.quote:Op maandag 3 september 2007 23:05 schreef Staanplaats het volgende:
Gedeelte van de centen van Drenthe zijn ook weer terug gevloeid naar de investeerders van talentenpool neem ik aan? die 25%..
Er was toch zo'n optie dat Feyenoord de aandelen kon terugkopen voor een flink bedrag? Dat zullen ze wel gebruikt hebben als dat voordeliger is. Volgens mij was dat het dubbele van het inlegbedrag.quote:Op maandag 3 september 2007 23:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Al het geld wat binnen is zal wel naar de investeerders terug gaan ja.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
![]()
die Van Basten , die ooit Feyenoord wel wil trainen.
quote:Van papier naar werkelijkheid
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Wim Jansen en Michel Beukers kijken naar de flip-over, waarop Peter Bosz de ruwe contouren van een nieuwe elftal van Feyenoord schetst.
De Feyenoord-aanwinsten Van Bronckhorst, Hofland, Slory, Sahin, De Cler, Mols, Bruins en Makaay. FOTO MILAN RINCK
Met viltstift zet hij de namen van Giovanni van Bronckhorst (linkermiddenvelder), Kenneth Perez (linksbuiten) en Tim de Cler (linksback) neer in een 4-3-3 systeem. Theo Lucius staat in de nieuwe opstelling rechtsback. Het is zaterdagmorgen 6 januari 2007.
Bijeenkomsten zoals deze met de technisch manager, hoofdscout en technisch adviseur zullen de komende maanden wekelijks plaatshebben in de Kuip. Ook hoofdtrainer Erwin Koeman schuift regelmatig aan.
Op 1 januari is de transfermarkt weer voor een maand open gegaan, maar omdat er toch geen geld is, kijkt men al vooruit naar de zomer. De selectie inkrimpen tot 23 kwalitatief goede spelers wordt één van de uitgangspunten. De balans in de selectie herstellen een andere. Het mag niet meer zo zijn dat in een groep zonder onomstreden leidersfiguren spelers zich automatisch achter elkaar verschuilen.
De terugkeer van Van Bronckhorst wordt als essentieel bestempeld. Maar er is nog een centrale figuur: Perez. ,,Kenneth zagen we eveneens als speler voor het topje van de piramide,’’ blikt Bosz terug.
Zonder dat iemand er weet van heeft, legt Bosz in deze maand het eerste contact met Van Bronckhorst. Die dringt ook aan op geheimhouding. Pas na weken is Wim Jansen de eerste die door Bosz op de hoogte wordt gebracht van de frequente telefoongesprekken. Erwin Koeman hoort er in april van.
Van Bronckhorst over de eerste contacten: ,,Het verhaal klonk meteen doortimmerd. De naam van Perez viel snel en Bosz schetste uitgebreid mijn rol. Maar ik heb heel lang niet geweten wat ik in de zomer wilde doen. Hou me op de hoogte, zei ik tegen Bosz. Er zijn perioden geweest dat we meerdere keren per week belden. Soms zelfs dagelijks.’’
In februari gooit Feyenoords technisch manager er een ander telefoontje uit. Bij zaakwaarnemer Rob Jansen informeert Bosz, nu met medeweten van Koeman, naar de haalbaarheid van Bayern München-spits Roy Makaay. Jansen bestempelt Makaay als bijna onhaalbaar.
De maanden maart en april brengen spanning en sensatie in de Kuip. Bosz en Erwin Koeman boeken hun eerste succes. Op bezoek bij Perez thuis leggen ze de Ajacied vast. Dat wil zeggen: Perez en Feyenoord sluiten een deal, mits de clubs er op een later tijdstip uitkomen. Net als Van Bronckhorst wil Perez geheimhouding. Afgesproken wordt dat Feyenoord wacht met actie richting Ajax tot de titelstrijd en de play-offs zijn beslist.
Voor Bosz geeft dit nieuwe energie en houvast. Vanaf nu staat de naam van Perez op de flip-over in het zwart geschreven, als ‘zekere pion’. Bosz durft ook Makaay een paar keer in de opstelling te plaatsen als nummer 9. Koeman blijft sceptischer, cynischer. Nuchterder ook. Formeel ís Perez niet binnen en geld voor aankopen is er nog steeds niet. Koeman wordt boos tijdens een overleg. ‘Laten we gewoon met realistische namen komen,’ sneert de trainer.
Nadat Koeman op dinsdag 1 mei na bijna twee seizoenen murw gebeukt ontslag neemt bij Feyenoord volgt een tweede hectische periode van ruim anderhalve maand. Zowel Co Adriaanse, Dick Advocaat als Bert van Marwijk komt direct of indirect in beeld als trainer. Geconfronteerd met deze op het oog wel héél flexibele profielschets zegt Peter Bosz nu: ,,Twee criteria hebben vanaf dag één bovenaan gestaan: ervaring en persoonlijkheid om een klus zo zwaar als deze te klaren. Adriaanse is inderdaad een andere persoon dan Van Marwijk, maar ze hebben ook een heleboel raakvlakken. Ze stralen beiden op hun manier uit: volg mij, dan komt het goed.’’ Zo denkt niet alleen Bosz erover, ook Wim Jansen. De manier van spelen komt eveneens overeen: 4-3-3. Bij Adriaanse is daarin al snel 3-4-3, met verdedigers die op de middenlijn staan.
Aan het verhaal Adriaanse-Feyenoord is interessant dat de trainer al meteen ‘nee’ zegt wanneer Bosz hem als eerste kandidaat benadert. Koeman is dan één dag weg, veel korter dan altijd is gedacht. Bosz wil echter niet zomaar genoegen nemen met een telefonische afwijzing en vraagt Wim Jansen opnieuw te bellen. Alleen omdat Jansen zijn thuisnummer op de voicemail achterlaat, gelooft Adriaanse dat het écht Feyenoords clubicoon is die hem zoekt. Co is gestreeld en stemt alsnog in met de komst van een Feyenoord-delegatie naar de Oekraïne, waar hij dan nog trainer is in Donetsk.
Die afspraak wordt door Bosz gemaakt op 10 mei, de dag dat Feyenoord de eerste play-offwedstrijd tegen FC Groningen verliest. Een week later in de Oekraïne zal Adriaanse bij de Feyenoorders Bosz, Jansen en financieel directeur Onno Jacobs ook informeren naar Coen Moulijn. Wat zou die andere Feyenoord-legende er van vinden als hij trainer zou worden in de Kuip? Co blijft uiteindelijk bij zijn besluit om als Amsterdammer niet in het hol van de leeuw aan de slag te gaan.
Het is dan al 25 mei. Nog dezelfde dag zit Bosz in Limburg bij Van Marwijk. Die neigt na een aantal gesprekken ja te zeggen, maar heeft dat in de tweede week van juni nog steeds niet gedaan. Kenneth Perez kan de impasse niet langer aanzien en meldt Feyenoord dat hij voor PSV kiest. De Deen ziet een herhaling van het scenario dat hij meemaakte bij zijn overstap van AZ naar Ajax. Het gesprek met trainer Danny Blind verliep uitstekend, maar uiteindelijk stond hij bij Ajax niet één minuut met Blind op het veld.
,,Peter Bosz belde mij op een gegeven moment dagelijks. Daar spreekt veel vertrouwen uit, maar Feyenoord heeft momenteel geen spelers en geen trainer,’’ zegt Perez in die periode over zijn besluit. ,,PSV speelt ook nog eens Champions League. Is het dan zo gek dat ik voor PSV kies?’’
Bosz ervaart de afzegging van Perez als een dreun. De Deen had het eerste schaap over de dam moeten worden. Hij krijgt het onheilstelefoontje in een taxi tijdens een korte scoutingstrip in Argentinië en denkt: Wat moet ik Van Bronckhorst vertellen? Van Marwijk? De supporters? Bosz: ,,Het is mijn moeilijkste moment geweest. Smsjes van de directie hebben me erdoorheen gesleept. We streden schouder aan schouder. Op mijn hotelkamer heb ik Perez uit de opstelling geschrapt.’’ Royston Drenthe schuift vanuit het schaduwelftal door links vooraan in het basisteam.
Bosz beseft dat er heel snel iets moet gebeuren. Na interne ruggespraak komt het bij Feyenoord tot twee cruciale zetten. Rob Jansen en Sigi Lens, de zaakwaarnemers van Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Hofland, Landzaat en Van Marwijk, worden uitgenodigd voor een gesprek in de Kuip. Op de flip-over met de opstelling zijn de spelers die Feyenoord wil hebben en die bij Jansen zitten in rode letters geschreven. Die van Lens staan in het blauw. De makelaars gaan Feyenoord helpen. Denny Landzaat valt vanaf dat moment definitief af. Hij wil niet terug naar Nederland, zo meldt Lens.
Tegelijkertijd stellen directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord een ‘oorlogskas’ beschikbaar om á la minuut de markt op te kunnen. In die kas zit 9 miljoen euro. De bestuurlijke top van de met 17 euro schuld kampende Feyenoord NV neemt een risico. Ze wendt nu al geld aan dat nog moet worden verdiend met de introductie van een talentenpool en een aandelenplan. Onno Jacobs: ,,Er is toen inderdaad een risico genomen, maar wel een verantwoord risico in onze ogen. De eerste talentenpool heeft zes miljoen euro opgebracht. Een groot deel van dat bedrag was in die periode al toegezegd door investeerders. Zij het alleen mondeling.’’
Nog diezelfde week treden Jacobs en interim-manager Peter Vogelzang via een interview in het AD naar buiten over de talentenpool, een geesteskind van commercieel directeur Chris Woerts. In de dagen daarop melden tientallen grote en kleine ondernemers uit het hele land met een Feyenoord-hart zich om concreet in hun club te investeren.
De opluchting is enorm. Alles komt nu in de noodzakelijke stroomversnelling. Achter elkaar worden Van Marwijk, De Cler, Van Bronckhorst, Hofland, de jonge Turk Sahin en uiteindelijk zelfs Makaay binnengehaald. Bij de financiering van de transfers blijft Feyenoord binnen de marge van die 9 miljoen euro, bevestigen diverse betrokkenen. Rob Jansen praat de blaren op zijn tong om de transferprijs bij Bayern en VfL Wolfsburg fors omlaag te krijgen tot 4 respectievelijk 2,3 miljoen euro.
Van Marwijk belt met spelers en doelman Timmer heeft een mooie rol. Tijdens de trip van Oranje door Azië speelt de keeper in op het gemoed van Van Bronckhorst en De Cler, die met 2,7 miljoen uit de oorlogskas in een paar uur tijd wordt gekocht van AZ. De spelers bellen onderling sowieso regelmatig. Tot op het laatst blijft hun angst: Ik kan wel ’ja’ zeggen, maar straks ben ik de enige.
Van Bronckhorst, kind van de Kuip en als enige transfervrij, spreekt het verlossende woord op maandag 18 juni. ,,Ik heb Bosz die avond gebeld dat ik mijn vertrek bij Barcelona had aangekondigd.’’ Met trainer Frank Rijkaard heeft hij gesproken over het gevoel van terugkeren naar je oude club. ,,Rijkaard vertelde me dat hij zich destijds écht uitgedaagd voelde om bij Ajax goed af te sluiten. Hij zag de uitdaging voor mij ook, maar alleen in een elftal dat aantoonbaar zou worden versterkt. Van Marwijk vond hij een goede keus als trainer.’’
Bosz heeft dan zelf net een enerverend gesprek met Makaay achter de rug. De spits is in alles buitencategorie, merkt de technisch manager, die bij Kevin Hofland nog gezellig kon aanschuiven op familiecamping La Baume nabij het Zuid-Franse Fréjus.
Makaay wil alleen in volstrekte anonimiteit afspreken in zijn vakantiewoning in Marbella. De spits is al een keer in woede ontstoken als begin juni de interesse van Feyenoord uitlekt. Rob Jansen haalt de kou uit de lucht, maar als Bosz daarna naar Spanje reist zit hij tot zijn schrik in hetzelfde vliegtuig als Leo Verheul, een journalist die hij al jaren kent.
In zijn stoel maakt Bosz zich zo klein mogelijk, bij de landing wacht hij tot Verheul is uitgestapt en uit het zicht is verdwenen. Eenmaal binnen bij Makaay hoort Bosz hoe de spits diverse keren wordt gebeld door clubs en tussenpersonen. Makaay verwijst ze allemaal gedecideerd door naar Rob Jansen. Eén telefoontje houdt hij wat langer vast. Het is Louis van Gaal. De trainer van AZ viert letterlijk om de hoek vakantie en wil ook met Makaay praten. ,,Het was een aparte middag, Van Gaal aan de lijn en Bosz op bezoek,’’ bevestigt Makaay. ,,Met Van Gaal en AZ heb ik verder nooit onderhandeld. De zaak was meteen duidelijk toen Rob (Jansen, red) het financiële plaatje schetste: ik wilde best inleveren, maar niet zóveel.’’
Dat is het (jammer genoeg) in feite toch ook?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:17 schreef Happel het volgende:
Ik vind het een hoog avonturiersverhaal-gehalte hebben...
Lees nu: De spannende avonturen van Petertje Bosz en vrienden!!!
quote:
quote:Van Basten: "Feyenoord is een mooie club"
Marco van Basten sluit niet uit dat hij in de toekomst nog eens trainer van Feyenoord wordt. De huidige bondscoach van het Nederlands elftal laat op de website van de KNVB weten geen problemen te hebben met de Rotterdammers.
Als speler maakte Van Basten faam bij rivaal Ajax. Dat is echter geen reden om een aanbieding van Feyenoord af te slaan. "Voor mijzelf zou het geen enkel probleem zijn om trainer van Feyenoord te worden. Ik vind Feyenoord gewoon een hele mooie club, met een rijke historie en traditie en een grote, trouwe, supportersschare. Dat spreekt me zeker aan", aldus de oefenmeester.
Overigens twijfelt Van Basten nog over zijn toekomst als trainer. De oud-international kan, bij plaatsing voor het EK van 2008, naar alle waarschijnlijkheid zijn contract als bondscoach verlengen. Ook enkele clubs werden al aan Van Basten gelinkt. "Ik zit nu niet in een situatie waarin ik keuzes moet maken voor de toekomst. Ik heb het naar m'n zin bij de KNVB en we zien wel wat de toekomst brengt", zo besluit de keuzeheer.
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen presteerde.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:35 schreef snabbi het volgende:
Het sluit wel aan bij de eerdere verhalen die naar buiten zijn gekomen, maar ik krijg toch een bijsmaak van dat de PR machine er een draai aan heeft gegeven. Bosz die alles op poten zet ipv het netwerk van Van Marwijk e.d.?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:23 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen "presteerde".
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:23 schreef DivineJester het volgende:
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen presteerde.
Dat denk ik dus ook...quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.
ja, da's mooi kutquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:19 schreef venomsnake het volgende:
Het zal je maar gebeuren zeg, V Basten die trainer wordt bij jouw club... Ben je dan mooi klaar mee.![]()
Wat een drama coach is dat.
Nogal, de telefoontjes tussen van Marwijk en de spelers worden compleet buiten beschouwing gelaten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.
Hoezo, het is toch een feit of niet?quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:36 schreef ihugster het volgende:
die tt... hoezo hebben ze in Rotterdam nu een beetje een Ajax-arrogantie nu ze weer eens bovenaan staan.
Ik heb het altijd al gedacht: Stiekum hebben die feyenoorder allemaal een beetje Ajax in zich..![]()
![]()
Terug halen zou ik zeggen. Vind het een goede rechtsbuiten, sympathieker dan dat broertje van hem en gelijk een goede stand-in voor Slory.quote:Kalou wil RC Lens alweer verlaten
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 4 september om 20:45
De rol van Bonaventure Kalou bij RC Lens kan wel eens snel afgelopen zijn. De 29-jarige Ivoriaan denkt aan een vertrek bij het elftal van Jean-Pierre Papin en zou al met een club uit het Midden-Oosten in onderhandeling zijn.
Papin bevestigde op de officiële website van Lens dat Kalou graag een nieuw onderkomen hoopt te vinden. Momenteel wordt alles tussen speler en club kortgesloten.
De oud-Feyenoorder was een van de aankopen van Guy Roux, maar de trainer stapte bij Lens na vier wedstrijd alweer op. Kalou is nu van plan dezelfde stap te nemen. De afgelopen twee seizoenen droeg hij het shirt van Paris Saint-Germain
Ik hoef m ook niet terug te zien hoor, had een mooie actie maar bracht verder niet zo heel veel. Denk niet dat ie op het moment erg veel toevoegd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Damn, lekker mentaliteit als je na 4 wedstrijden alweer weg wilt, wacht anders eerst eens af wie de nieuwe trainer wordt...
Een beetje versnelling, actie, verassing kunnen we zeker wel gebruiken op het moment hoor. Het is allemaal te voorspelbaar met al die middenvelders, wat niet gelijk slecht hoeft uit te pakken, maar toch.. beetje variatie voorin kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik hoef m ook niet terug te zien hoor, had een mooie actie maar bracht verder niet zo heel veel. Denk niet dat ie op het moment erg veel toevoegd.
Vraag me af of ie dat nog wel heeftquote:Op dinsdag 4 september 2007 22:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
versnelling, actie, verassing
Alle namen van vroeger en volgens mij periode Marwijk zijn we langs gekomen denk ik zo.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:25 schreef Staanplaats het volgende:
Weet nog toen die debuteerde, tering wat viel hij goed in toen.
Hoe hij nu speelt zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar opzich zo'n type zou dit Feijenoord best kenne gebruiken. Kalou is (was) heel balvast.
Maarja we moeten niet altijd alleen maar terugkijken.
Met het verschil dat Van Hooijdonk eigenlijk al in zijn eerste periode ging 'afbouwen' bij Feyenoord.quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:35 schreef ursel het volgende:
[..]
Alle namen van vroeger en volgens mij periode Marwijk zijn we langs gekomen denk ik zo.
Kalou hadden we idd nog niet gehad.
Ik vind dat spelers alleen moeten terug keren ala van Bronckhorst. Begonnen bij Feyenoord en weer afbouwen bij Feyenoord. Al die andere namen, leuk en aardig, maar ze kunnen alleen maar harder falen en de verwachtingen vaak niet meer voldoen. Van Hooydonk had bijv. ook nooit terug moeten keren.
Als je een filmpje maakt van al mijn doelpunten lijk ik ook rijp voor Real Madrid. Feit is alleen dat ik buiten die paar hoogtepuntjes om voor geen meter kan voetballenquote:Op woensdag 5 september 2007 14:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=4oY5PsWoLPs
Was best een goede spits eigk.
Heeft die lul er dan toch meer aangedaan als iedereen (of alleen ik) had gedacht?quote:Van papier naar werkelijkheid
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Wim Jansen en Michel Beukers kijken naar de flip-over, waarop Peter Bosz de ruwe contouren van een nieuwe elftal van Feyenoord schetst.
Met viltstift zet hij de namen van Giovanni van Bronckhorst (linkermiddenvelder), Kenneth Perez (linksbuiten) en Tim de Cler (linksback) neer in een 4-3-3 systeem. Theo Lucius staat in de nieuwe opstelling rechtsback. Het is zaterdagmorgen 6 januari 2007.
Bijeenkomsten zoals deze met de technisch manager, hoofdscout en technisch adviseur zullen de komende maanden wekelijks plaatshebben in de Kuip. Ook hoofdtrainer Erwin Koeman schuift regelmatig aan.
Op 1 januari is de transfermarkt weer voor een maand open gegaan, maar omdat er toch geen geld is, kijkt men al vooruit naar de zomer. De selectie inkrimpen tot 23 kwalitatief goede spelers wordt één van de uitgangspunten. De balans in de selectie herstellen een andere. Het mag niet meer zo zijn dat in een groep zonder onomstreden leidersfiguren spelers zich automatisch achter elkaar verschuilen.
De terugkeer van Van Bronckhorst wordt als essentieel bestempeld. Maar er is nog een centrale figuur: Perez. ,,Kenneth zagen we eveneens als speler voor het topje van de piramide,’’ blikt Bosz terug.
Zonder dat iemand er weet van heeft, legt Bosz in deze maand het eerste contact met Van Bronckhorst. Die dringt ook aan op geheimhouding. Pas na weken is Wim Jansen de eerste die door Bosz op de hoogte wordt gebracht van de frequente telefoongesprekken. Erwin Koeman hoort er in april van.
Van Bronckhorst over de eerste contacten: ,,Het verhaal klonk meteen doortimmerd. De naam van Perez viel snel en Bosz schetste uitgebreid mijn rol. Maar ik heb heel lang niet geweten wat ik in de zomer wilde doen. Hou me op de hoogte, zei ik tegen Bosz. Er zijn perioden geweest dat we meerdere keren per week belden. Soms zelfs dagelijks.’’
In februari gooit Feyenoords technisch manager er een ander telefoontje uit. Bij zaakwaarnemer Rob Jansen informeert Bosz, nu met medeweten van Koeman, naar de haalbaarheid van Bayern München-spits Roy Makaay. Jansen bestempelt Makaay als bijna onhaalbaar.
De maanden maart en april brengen spanning en sensatie in de Kuip. Bosz en Erwin Koeman boeken hun eerste succes. Op bezoek bij Perez thuis leggen ze de Ajacied vast. Dat wil zeggen: Perez en Feyenoord sluiten een deal, mits de clubs er op een later tijdstip uitkomen. Net als Van Bronckhorst wil Perez geheimhouding. Afgesproken wordt dat Feyenoord wacht met actie richting Ajax tot de titelstrijd en de play-offs zijn beslist.
Voor Bosz geeft dit nieuwe energie en houvast. Vanaf nu staat de naam van Perez op de flip-over in het zwart geschreven, als ‘zekere pion’. Bosz durft ook Makaay een paar keer in de opstelling te plaatsen als nummer 9. Koeman blijft sceptischer, cynischer. Nuchterder ook. Formeel ís Perez niet binnen en geld voor aankopen is er nog steeds niet. Koeman wordt boos tijdens een overleg. ‘Laten we gewoon met realistische namen komen,’ sneert de trainer.
Nadat Koeman op dinsdag 1 mei na bijna twee seizoenen murw gebeukt ontslag neemt bij Feyenoord volgt een tweede hectische periode van ruim anderhalve maand. Zowel Co Adriaanse, Dick Advocaat als Bert van Marwijk komt direct of indirect in beeld als trainer. Geconfronteerd met deze op het oog wel héél flexibele profielschets zegt Peter Bosz nu: ,,Twee criteria hebben vanaf dag één bovenaan gestaan: ervaring en persoonlijkheid om een klus zo zwaar als deze te klaren. Adriaanse is inderdaad een andere persoon dan Van Marwijk, maar ze hebben ook een heleboel raakvlakken. Ze stralen beiden op hun manier uit: volg mij, dan komt het goed.’’ Zo denkt niet alleen Bosz erover, ook Wim Jansen. De manier van spelen komt eveneens overeen: 4-3-3. Bij Adriaanse is daarin al snel 3-4-3, met verdedigers die op de middenlijn staan.
Aan het verhaal Adriaanse-Feyenoord is interessant dat de trainer al meteen ‘nee’ zegt wanneer Bosz hem als eerste kandidaat benadert. Koeman is dan één dag weg, veel korter dan altijd is gedacht. Bosz wil echter niet zomaar genoegen nemen met een telefonische afwijzing en vraagt Wim Jansen opnieuw te bellen. Alleen omdat Jansen zijn thuisnummer op de voicemail achterlaat, gelooft Adriaanse dat het écht Feyenoords clubicoon is die hem zoekt. Co is gestreeld en stemt alsnog in met de komst van een Feyenoord-delegatie naar de Oekraïne, waar hij dan nog trainer is in Donetsk.
Die afspraak wordt door Bosz gemaakt op 10 mei, de dag dat Feyenoord de eerste play-offwedstrijd tegen FC Groningen verliest. Een week later in de Oekraïne zal Adriaanse bij de Feyenoorders Bosz, Jansen en financieel directeur Onno Jacobs ook informeren naar Coen Moulijn. Wat zou die andere Feyenoord-legende er van vinden als hij trainer zou worden in de Kuip? Co blijft uiteindelijk bij zijn besluit om als Amsterdammer niet in het hol van de leeuw aan de slag te gaan.
Het is dan al 25 mei. Nog dezelfde dag zit Bosz in Limburg bij Van Marwijk. Die neigt na een aantal gesprekken ja te zeggen, maar heeft dat in de tweede week van juni nog steeds niet gedaan. Kenneth Perez kan de impasse niet langer aanzien en meldt Feyenoord dat hij voor PSV kiest. De Deen ziet een herhaling van het scenario dat hij meemaakte bij zijn overstap van AZ naar Ajax. Het gesprek met trainer Danny Blind verliep uitstekend, maar uiteindelijk stond hij bij Ajax niet één minuut met Blind op het veld.
,,Peter Bosz belde mij op een gegeven moment dagelijks. Daar spreekt veel vertrouwen uit, maar Feyenoord heeft momenteel geen spelers en geen trainer,’’ zegt Perez in die periode over zijn besluit. ,,PSV speelt ook nog eens Champions League. Is het dan zo gek dat ik voor PSV kies?’’
Bosz ervaart de afzegging van Perez als een dreun. De Deen had het eerste schaap over de dam moeten worden. Hij krijgt het onheilstelefoontje in een taxi tijdens een korte scoutingstrip in Argentinië en denkt: Wat moet ik Van Bronckhorst vertellen? Van Marwijk? De supporters? Bosz: ,,Het is mijn moeilijkste moment geweest. Smsjes van de directie hebben me erdoorheen gesleept. We streden schouder aan schouder. Op mijn hotelkamer heb ik Perez uit de opstelling geschrapt.’’ Royston Drenthe schuift vanuit het schaduwelftal door links vooraan in het basisteam.
Bosz beseft dat er heel snel iets moet gebeuren. Na interne ruggespraak komt het bij Feyenoord tot twee cruciale zetten. Rob Jansen en Sigi Lens, de zaakwaarnemers van Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Hofland, Landzaat en Van Marwijk, worden uitgenodigd voor een gesprek in de Kuip. Op de flip-over met de opstelling zijn de spelers die Feyenoord wil hebben en die bij Jansen zitten in rode letters geschreven. Die van Lens staan in het blauw. De makelaars gaan Feyenoord helpen. Denny Landzaat valt vanaf dat moment definitief af. Hij wil niet terug naar Nederland, zo meldt Lens.
Tegelijkertijd stellen directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord een ‘oorlogskas’ beschikbaar om á la minuut de markt op te kunnen. In die kas zit 9 miljoen euro. De bestuurlijke top van de met 17 euro schuld kampende Feyenoord NV neemt een risico. Ze wendt nu al geld aan dat nog moet worden verdiend met de introductie van een talentenpool en een aandelenplan. Onno Jacobs: ,,Er is toen inderdaad een risico genomen, maar wel een verantwoord risico in onze ogen. De eerste talentenpool heeft zes miljoen euro opgebracht. Een groot deel van dat bedrag was in die periode al toegezegd door investeerders. Zij het alleen mondeling.’’
Nog diezelfde week treden Jacobs en interim-manager Peter Vogelzang via een interview in het AD naar buiten over de talentenpool, een geesteskind van commercieel directeur Chris Woerts. In de dagen daarop melden tientallen grote en kleine ondernemers uit het hele land met een Feyenoord-hart zich om concreet in hun club te investeren.
De opluchting is enorm. Alles komt nu in de noodzakelijke stroomversnelling. Achter elkaar worden Van Marwijk, De Cler, Van Bronckhorst, Hofland, de jonge Turk Sahin en uiteindelijk zelfs Makaay binnengehaald. Bij de financiering van de transfers blijft Feyenoord binnen de marge van die 9 miljoen euro, bevestigen diverse betrokkenen. Rob Jansen praat de blaren op zijn tong om de transferprijs bij Bayern en VfL Wolfsburg fors omlaag te krijgen tot 4 respectievelijk 2,3 miljoen euro.
Van Marwijk belt met spelers en doelman Timmer heeft een mooie rol. Tijdens de trip van Oranje door Azië speelt de keeper in op het gemoed van Van Bronckhorst en De Cler, die met 2,7 miljoen uit de oorlogskas in een paar uur tijd wordt gekocht van AZ. De spelers bellen onderling sowieso regelmatig. Tot op het laatst blijft hun angst: Ik kan wel ’ja’ zeggen, maar straks ben ik de enige.
Van Bronckhorst, kind van de Kuip en als enige transfervrij, spreekt het verlossende woord op maandag 18 juni. ,,Ik heb Bosz die avond gebeld dat ik mijn vertrek bij Barcelona had aangekondigd.’’ Met trainer Frank Rijkaard heeft hij gesproken over het gevoel van terugkeren naar je oude club. ,,Rijkaard vertelde me dat hij zich destijds écht uitgedaagd voelde om bij Ajax goed af te sluiten. Hij zag de uitdaging voor mij ook, maar alleen in een elftal dat aantoonbaar zou worden versterkt. Van Marwijk vond hij een goede keus als trainer.’’
Bosz heeft dan zelf net een enerverend gesprek met Makaay achter de rug. De spits is in alles buitencategorie, merkt de technisch manager, die bij Kevin Hofland nog gezellig kon aanschuiven op familiecamping La Baume nabij het Zuid-Franse Fréjus.
Makaay wil alleen in volstrekte anonimiteit afspreken in zijn vakantiewoning in Marbella. De spits is al een keer in woede ontstoken als begin juni de interesse van Feyenoord uitlekt. Rob Jansen haalt de kou uit de lucht, maar als Bosz daarna naar Spanje reist zit hij tot zijn schrik in hetzelfde vliegtuig als Leo Verheul, een journalist die hij al jaren kent.
In zijn stoel maakt Bosz zich zo klein mogelijk, bij de landing wacht hij tot Verheul is uitgestapt en uit het zicht is verdwenen. Eenmaal binnen bij Makaay hoort Bosz hoe de spits diverse keren wordt gebeld door clubs en tussenpersonen. Makaay verwijst ze allemaal gedecideerd door naar Rob Jansen. Eén telefoontje houdt hij wat langer vast. Het is Louis van Gaal. De trainer van AZ viert letterlijk om de hoek vakantie en wil ook met Makaay praten. ,,Het was een aparte middag, Van Gaal aan de lijn en Bosz op bezoek,’’ bevestigt Makaay. ,,Met Van Gaal en AZ heb ik verder nooit onderhandeld. De zaak was meteen duidelijk toen Rob (Jansen, red) het financiële plaatje schetste: ik wilde best inleveren, maar niet zóveel.’’
Daar is dat hele stuk ook voor geschreven, om Bosz op te hemelen. Heb ondertussen al 4 versies gelezen over de transfers van afgelopen periode. Lekker belangrijk hoe het allemaal gegaan is, als er maar eens een tijd van oogsten komt.quote:Op woensdag 5 september 2007 15:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
Heeft die lul er dan toch meer aangedaan als iedereen (of alleen ik) had gedacht?
Ik had hem graag nog gezien als pinchitter... maarja hij is gewoon te duur, jammer.quote:Op woensdag 5 september 2007 14:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Lekker belangrijk, alsof er nooit iets dubbel word geplaatstquote:Op woensdag 5 september 2007 15:58 schreef DivineJester het volgende:
Pssst: Het grote Feijenoordtopic #322: Wij staan bovenaan!
Belangrijk genoeg om te reageren blijkbaarquote:Op woensdag 5 september 2007 19:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, alsof er nooit iets dubbel word geplaatst
quote:Op woensdag 5 september 2007 19:37 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Belangrijk genoeg om te reageren blijkbaar.
Hadouir is toch een pure middenvelder? Beetje onlogisch dan om die te halen...quote:'Hadouir en Bouaouzan andere opties bij mislukken transfer Lee'
Volgens Voetbal International had Feyenoord twee opties achter de hand voor de positie van linksbuiten, indien de transfer van Chun-Soo Lee niet door zou gaan. Dat zouden Anouar Hadouir en Rachid Bouaouzan zijn geweest. Die laatste bevestigde deze week ook al dat hij eerder al gekeurd was bij Feyenoord. Na het mislopen van Luque ging Feyenoord eerst vol voor Lee, aldus Peter Bosz.
Neuh, rechtsvoor.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Hadouir is toch een pure middenvelder? Beetje onlogisch dan om die te halen...
Pff, als je even je best doet kan zo'n filmpje ook gemaakt worden van Bruno Bastoquote:Op woensdag 5 september 2007 14:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Er kan veel, maar dat echt nietquote:Op donderdag 6 september 2007 11:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Pff, als je even je best doet kan zo'n filmpje ook gemaakt worden van Bruno Basto(incl. verhuizingen)
quote:Van Bronckhorst: ‘Goede start zegt nog niets’
Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 6 september om 10:31
Met negen punten uit drie duels kende Feyenoord de beste seizoenstart sinds jaren. De Rotterdammers werden de voorbij seizoenen geplaagd door het ongeluk, maar nu lijkt eindelijk de zon weer eens door te breken in De Kuip. Eén van de peilers van het ‘nieuwe’ elftal van Bert van Marwijk is ongetwijfeld Giovanni van Bronckhorst.
De van Barcelona overgekomen middenvelder verblijft momenteel met het Nederlandse elftal in Noordwijk, waar hij zich voorbereid op de confrontaties met Bulgarije (zaterdag) en Albanië (woensdag). In een vraaggesprek met ochtendkrant De Telegraaf vertelt de 32-jarige routinier over zijn eerste weken in Rotterdam en geeft hij zijn mening over het huidige Oranje.
”Het gaat hartstikke lekker met Feyenoord,” lacht Van Bronckhorst wanneer hem gevraagd wordt naar de seizoenstart van de Stadionclub. “We beleven echt een mooie start van de competitie. Zo hadden we het ook gewild voor dit seizoen.” Ervaren als hij is, houdt Gio echter wel een slag om de arm. “Maar ik loop genoeg jaren mee om te beseffen dat het nog niet alles zegt. Het wordt een kwestie van dit niveau lang volhouden en als dat lukt, kan het een heel mooi jaar worden.”
Over zijn positie onder Van Marwijk – op het middenveld – is de geboren Rotterdammer eveneens zeer te spreken. In Spanje werd hij veelal gebruikt als linksback, maar hij geeft toe dat hij van oorsprong een echte middenvelder is. “Eén van de leukste dingen is misschien nog wel, dat ik nu weer vast op het middenveld speel. Er komen dingen terug in mijn spel, die ik de afgelopen jaren had onderdrukt, omdat ik een andere rol vervulde. Je wordt meer betrokken bij het elftal en je kunt meer doen in wedstrijd.”
helemaal mee eens.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Pff, als je even je best doet kan zo'n filmpje ook gemaakt worden van Bruno Basto(incl. verhuizingen)
Van Bronckhorstquote:Van Bronckhorst: Plotseling een boegbeeld
Giovanni van Bronckhorst speelde afgelopen maand de hoofdrol in allerlei publiciteitscampagnes, hij sprak met een microfoon in de hand een volle Kuip toe en Gio was eregast op een feestelijk avondje van de businessclub.
Tussendoor wilde de halve regio Rijnmond met hem op de foto.
In alles is Van Bronckhorst hét boegbeeld van Feyenoord, de club waar hij terugkeerde na negen glanzende seizoenen in het buitenland. ,,Dat is nieuw voor me,’’ aldus de middenvelder. ,,Bij Barcelona was ik vier jaar lang gewoon één van de spelers. Daar waren Ronaldinho, Eto’o en Deco de blikvangers. Zij waren naar buiten toe het gezicht van de club, op billboards of op de televisie.
,,Dat ik dat nu bij Feyenoord ben, is best bijzonder. Het laat zien dat mensen blij zijn dat ik terugben. Dat geeft een goed gevoel.’’
Bij het Nederlands elftal is zijn status vooral óp het veld veranderd. De dienende linksback van weleer is in het heden een bepalende speler in het hart van de ploeg. Vanavond tegen Bulgarije is Van Bronckhorst onomstreden als controlerende middenvelder, de rol die hij sinds het uitduel met Slovenië - in maart van dit jaar - vervult onder bondscoach Marco van Basten.
,,Het is lekker om terug te zijn op het middenveld,’’ vindt Van Bronckhorst. ,,Zowel bij Feyenoord als bij Oranje. Het is toch de plek waar ik ben opgegroeid, waar ik me het prettigst voel.
,,Toen ik met Marco van Basten sprak over mijn transfer naar Feyenoord, zei hij dat hij het een goede beslissing vond. Omdat ik echt voor het voetbal koos, zei de bondscoach. Dat ik bij Feyenoord op het middenveld zou gaan spelen, was met het oog op Oranje ook mooi meegenomen.’’
Spijt van zijn transformatie tot linksachter heeft hij nooit gehad. ,,Al stelde ik me wel kwetsbaar op door op die plek te gaan spelen, zeker bij Oranje. Ik wist dat ik ook fouten zou maken, dat ik bepaalde automatismen zou missen die een echte verdediger wél heeft. Maar uiteindelijk heeft die positie me veel gebracht. Wie weet hoe mijn carrière was gelopen als ik het vertikt had om linksback te spelen. Ik weet niet of ik dan vier jaar bij Barcelona had gespeeld.’’
Zijn cv doet jonge ploeggenoten smelten van bewondering. Glasgow Rangers, Arsenal, Barcelona; een rijtje dat beklijft. ,,Sommige jongens willen alles weten. Over wat Ronaldinho voor iemand is, of hoe Eto’o en Deco in de kleedkamer zijn. Als ze daarnaar vragen, vertel ik daarover.
,,In het veld probeer je jonge spelers dingen aan te reiken waar ze iets mee kunnen. Soms is dat niet meer dan wijzen op een stapje naar voren of naar achteren. Juist dat soort details ga je zien als je ouder wordt.’’
Voor trainer Bert van Marwijk en zijn ploeggenoten was het een uitgemaakte zaak dat Van Bronckhorst de natuurlijke leider zou worden van het nieuwe Feyenoord. ,,Maar ook die rol is eigenlijk nieuw voor me. Bij Barcelona had je niet zoveel jonge spelers. Eigenlijk alleen Lionel Messi, maar die was zó ver in zijn ontwikkeling.
,,Nuri Sahin speelt bij Feyenoord naast me, waardoor ik automatisch veel met hem bezig ben in het veld. En zo zijn er meer. Ik kan ook genieten van Georginio Wijnaldum. Zestien jaar pas, maar nu al heel goed.’’
Bij zijn terugkeer in de eredivisie won Van Bronckhorst met Feyenoord drie competitiewedstrijden op een rij, ogenschijnlijk achteloos. ,,In Spanje kwam het voor dat je in uitwedstrijden werd weggespeeld, ook tegen degradatiekandidaten. Het huidige niveau van de eredivisie inschatten is nog wat lastig, zeker omdat we de sterkste tegenstanders nog tegen moeten komen. Natuurlijk is het niveau in Spanje over de totale linie hoger, maar het is me niet tegengevallen ofzo.’’
Van Bronckhorst kent de discussie over Nederlandse spelers die vroeg voor het buitenland kiezen. Zelf ging hij op zijn 23ste naar Glasgow Rangers, als volgroeid talent van Feyenoord. ,,Het hangt van een individuele speler af, maar ook van de omstandigheden. Dat Babel, Sneijder en Drenthe deze zomer vertrokken, begrijp ik wel, zeker als je ziet om wat voor clubs het gaat.
,,Belangrijk is dat je mentaal klaar bent voor de stap. Je moet om kunnen gaan met teleurstelling, meer dan in Nederland ben je op jezelf aangewezen. Maar als je naar Oranje kijkt, hebben veel jongens zich gewoon goed ontwikkeld in het buitenland. Volgens mij is niemand er als voetballer slechter van geworden.’’
Achter Edwin van der Sar (36) is Giovanni van Bronckhorst (32) de tweede aanvoerder van het Nederlands elftal. Toen de doelman zich openlijk uitsprak voor een terugkeer van Ruud van Nistelrooy en Clarence Seedorf, had hij eerst contact met onder anderen Van Bronckhorst.
,,Onze mening was hetzelfde. Die spelers hoorden gewoon in Oranje, daar dacht ik niet anders over. Op dat moment was Van der Sar de aangewezen man om dat uit te spreken, maar onderling bespreken we dat soort dingen. Het is voor iedereen goed dat Ruud en Clarence terug zijn.’’
Tot een vastomlijnd elftal heeft het nog niet geleid, ziet ook Van Bronckhorst. Na de laatste oefenwedstrijd tegen Zwitserland bleven er volop vraagtekens hangen rondom Oranje.
,,Die wedstrijd hebben we deze week nog eens teruggezien. Dan zie je exact waar het fout gaat. De linies speelden te dicht op elkaar, waardoor we te weinig ruimte creëerden om te voetballen. Dat is een goede les geweest, tegen Bulgarije en Albanië moet dat gewoon beter.’’
In welke samenstelling dat moet gebeuren, was ook voor Giovanni van Bronckhorst lang onduidelijk. ,,We hebben twee keer achter gesloten deuren getraind, maar een vast team was nog niet te zien. Het ís ook moeilijk om keuzes te maken, denk ik. De onderlinge verschillen zijn klein en voor elke interland zijn er wel spelers niet beschikbaar.’’
Zelf wil hij nog minimaal één keer vlammen in Oranje, op het EK in Zwitserland en Oostenrijk. ,,Of ik daarna nog het WK zal meemaken, vind ik nu nog moeilijk te zeggen. Je kiest dan niet alleen voor het eindtoernooi, maar voor een tweejarige cyclus van wedstrijden. Fysiek moet je dan nog wel top zijn, anders moet je het niet doen, denk ik. Na het EK ga ik die afweging maken.’’
De tijd van rennen en vliegen is hoe dan ook voorbij. Terug in Nederland heeft Van Bronckhorst meer dan ooit tijd voor zijn gezin. ,,Ik zie opeens een stuk minder vliegvelden en hotels. Ook dat is een bewuste keuze geweest. Het is even wennen om veel thuis te zijn, maar ik geniet volop van de extra tijd met de kinderen.
,,Mijn zoontje Jake is nu vijf, hij zit op zwemles en op tennis. Hij is sportief aangelegd, dus ik sluit niet uit dat hij straks ook gaat voetballen. Gewoon in Krimpen, bij de plaatselijke amateurclub.’’
Bron: Algemeen Dagblad
Inderdaad, vandaag opnieuw naast uit-kaarten gegrepenquote:
Damn, moesten die ook kaarten hebben voor een wedstrijd waar de voorverkoop vanmorgen van begon?quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit keer ruim voor 9.00 uur aanwezig, maar had toch nog 2 Pisveeërs voor me die niet wisten welk vak ze zouden nemen, dus alsnog 10 minuten verloren en ze wilden me niet voor laten.![]()
Ja volgens hun wel, ééntje wilde Passepartouts voor de CL, en ééntje wilde kaarten voor de wedstrijd tegen Feyenoord (maar die was al langer in de Vv), en dan stond er nog een oranjeklant achter me ook nog.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:37 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Damn, moesten die ook kaarten hebben voor een wedstrijd waar de voorverkoop vanmorgen van begon?
Nou.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaag opnieuw naast uit-kaarten gegrepen![]()
Wat een kutsysteem is het ook (al kan Tickutbox daar niks aandoen natuurlijk).
Dit keer ruim voor 9.00 uur aanwezig, maar had toch nog 2 Pisveeërs voor me die niet wisten welk vak ze zouden nemen, dus alsnog 10 minuten verloren en ze wilden me niet voor laten.![]()
Wat dacht je dan? We zijn geen Roda ofzo...quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:49 schreef DarkShine het volgende:
Het vakkie zit ondanks de baggertijd vol.
Ga je toch op een losse kaart. Niet zo huilen, er zijn nu eenmaal veel mensen met zo een kutkaart.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:11 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nou.
Om 8.58 de eerste poging, deed dat hele apparaat het niet (geen 1 kaart) en om 9.00 nog niet.
Bellen ze dus naar Ticketbox; "jah, hij is nu uitverkocht" ... Godverdegodver.
Ticketbox
Je krijgt deze keer 1 extra op scc hier.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:40 schreef Staanplaats het volgende:
Ik heb hem zelfs gekregen zonder dat ik er om vroeg
Buiten dat zijn er voor Roda vaak wel kaarten te regelen, tis alleen een kutsysteem dat je daar je cc moet opladen voor een wedstrijd.
quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? We zijn geen Roda ofzo...
quote:
'Ajax en Feyenoord gaan shirtsponsor combineren'
Gepubliceerd op 08-09-07 om 11:56 door Stefan Ashouwer
ABN AMRO, de huidige shirtsponsor van Ajax Amsterdam, wordt hoogstwaarschijnlijk op korte termijn overgenomen door Britse bank Barclays of het consortium Royal Bank of Scotland, Banco Santander en Fortis. Fortis, een bank uit België en Nederland, is op dit moment de shirtsponsor van Feyenoord.
De mogelijkheid bestaat dus dat de aartsrivalen Ajax en Feyenoord op korte termijn met dezelfde shirtsponsor gaan spelen. Frank van den Wall Bake, een sportmarketingdeskundige, heeft echter aangegeven dat het merk ABN AMRO echter gewoon blijft bestaan. Mogelijk wordt er dan een regeling getroffen dat zowel Ajax áls Feyenoord met zowel ABN AMRO áls Fortis gaan spelen.
“Het merk is sterker dan Fortis. Ajax kan thuis bijvoorbeeld met ‘ABN AMRO’ op de shirts spelen en uit met ‘Fortis’. Voor Feyenoord geldt het omgekeerde”, zegt Frank van den Wall Bake over de aanstaande overnameperikelen.
Ik verwacht dat het sowieso niet geaccepteerd zal gaan worden..quote:Op zondag 9 september 2007 16:22 schreef Brownietje het volgende:
En wie koopt er dan nog een uitshirt?
Van mij mag Frank de tyfus krijgen. ABN Amro op een Feijenoordshirtquote:Op zondag 9 september 2007 16:42 schreef Erasmusch het volgende:
Als Frank het zegt, moet het wel zo zijn
En natuurlijk lekker lui en arrogant zijn..quote:Op zondag 9 september 2007 18:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Van mij mag Frank de tyfus krijgen. ABN Amro op een Feijenoordshirt![]()
Whats next? Keppeltjes bij het clubkostuum?![]()
laten we hopen van niequote:
niemand, en dan zijn ze gauw genezenquote:Op zondag 9 september 2007 16:22 schreef Brownietje het volgende:
En wie koopt er dan nog een uitshirt?
Nou dat laatste zit al goed met deze TT. Snap die reclamevoering ook niet helemaal. Alhoewel, nu heeft wel iedereen het er over.quote:Op zondag 9 september 2007 18:35 schreef ursel het volgende:
[..]
En natuurlijk lekker lui en arrogant zijn..
Bronquote:10/9/2007 - Duitse politie geirriteerd over berichtgeving in Nederland
(Gepost door K)
Dagblad De Limburger meldt dat de Duitse politie is sufgebeld over de vermeende veldslag tussen Ajax en Feyenoord aanhangers bij een housefeest in Duitsland. De Duitse politie ontkende het bericht van de NOS direct, maar dat kon niet verhinderen dat het in binnen- en buitenland breed werd uitgemeten.
Een woordvoerder van de Duitse politie: „Waar de media het nieuws over een veldslag vandaan hebben, weet ik niet. Er zijn wel supporters gesignaleerd, maar volgens mij alleen van Feyenoord en die zijn vandaag (zondag, red.) weer keurig naar huis gegaan."
Volgens De Limburger heeft de NOS inmiddels toegegeven dat het bericht niet klopt.
Vincken, blessure-billyquote:Tim Vincken nog onzeker voor Roda Jc
Datum: 10-09-2007 Bron: Feyenoord.nl
Het is nog niet zeker of Tim Vincken op tijd fit is voor die wedstrijd. De hamstringblessure waar de aanvaller enige weken mee kampte is nagenoeg volledig hersteld, maar afgelopen vrijdag kreeg Vincken op de training een tik op zijn knieband.
Maandagmiddag trainde Vincken daarom, evenals Jacob Lensky, apart van de groep. Aanvankelijk zou hij maandagavond in actie komen met Jong Feyenoord, om weer wedstrijdritme op te doen, maar na zijn lichte kniekwetsuur slaat hij die wedstrijd over.
Voor Serginho Greene komt het treffen met Roda JC sowieso te vroeg. De verdediger traint na zijn zware knieblessure wel weer bijna volledig met de groep mee, maar is nog niet wedstrijdfit.
Zeker, overbodige speler.quote:Op maandag 10 september 2007 17:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Vincken, blessure-billy
In de winterstop verkopen aan NEC die gast![]()
Pokerstars is rigged.quote:Op zondag 9 september 2007 19:09 schreef LongOne het volgende:
Het toernooi wordt gespeelt op Pokerstars
Net zoals de rest van de media..quote:Op maandag 10 september 2007 09:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
de NOS is sensatiemakerij/ stemmingsmakerij ... Net zoals de Telegraaf.
Een 0 op 12 missen is toch niet zo erg.quote:Op maandag 10 september 2007 22:08 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik mis nogal wat interessante potjes voetbal tijdens mijn vakantie; roda uit, psv uit, heerenveen thuis en vitesse uit....
Dat rapport staat inderdaad vol fouten en aannames.quote:Op maandag 10 september 2007 18:53 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Net zoals de rest van de media..
Waarheidvinding staat niet meer op het prioriteitslijstje.
Zelfs wanneer men een officieel rapport uitbrengt over voetbalvandalisme kan je er niet eens van op aan of het wel betrouwbaar is. Meeste trieste is nog dat hier wel de opinie mee wordt bespeeld en er dus uiteindelijk beleid mee wordt gemaakt.
kippenvelquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:http://geusoes.com/nostalgie.html
Mijn Feyenoord tijdens een 3-1 voorsprong tegen Ajax(2000).
quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:27 schreef ruud_fr het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=05PAOnxXJrE&mode=related&search=
goede school
uitstekende voetballer, daarom staat ie ook linksbackquote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Hopenlijk ziet Bert wel welke waarde Tim kan hebben (mits fit)!!
Second that.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Nulwaardequote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Mooie geluiden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:http://geusoes.com/nostalgie.html
Mijn Feyenoord tijdens een 3-1 voorsprong tegen Ajax(2000).
Dat zal voor jullie dan wel weer de buscombi worden.quote:De politie in Arnhem heeft besloten dat Vitesse supporters geen extra kaart kunnen kopen met de seizoenkaart voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Clubkaart houders kunnen slechts één kaart kopen. Vorig seizoen reisde een groot aantal Feyenoord-supporters buiten de buscombi om af naar Arnhem.
Met name seizoenkaarthouders van Vitesse voorzagen de supporters van het bezoekende team destijds van kaartjes
klein opstootje op west, maar stelde weinig voor, me was er al bij.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:48 schreef ruud_fr het volgende:
ze werken problemen ook wel echt in de hand hè?
vorig jaar niets gebeurd toch?
zal de OP trouwens ff updaten
"Als de combi goed verloopt, dan volgend jaar vrij vervoer blabla.."quote:Op woensdag 12 september 2007 18:48 schreef ruud_fr het volgende:
ze werken problemen ook wel echt in de hand hè?
vorig jaar niets gebeurd toch?
zal de OP trouwens ff updaten
ja al die koekerts die gewoon weer in het combivak gaan zitten snap je toch ook nietquote:Op woensdag 12 september 2007 19:22 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
"Als de combi goed verloopt, dan volgend jaar vrij vervoer blabla.."
Hebben die gasten hun spandoek alweer klaar liggen met "Laatste keer combi"![]()
Als ze gewoon 2.000 kaarten geven is er niks aan de hand. Zit het daar ook nog es een keertje gevuld.
Hmm dat was niet het eerste wat bij me te binnen schoot bij dat bord.quote:Sinds 7 september jl. staat er op het Stadhuisplein staat een bouwbord met een foto van een huldiging van de Feyenoord selectie en de tekst 'Balkon klaar voor huldiging op 20 mei 2008. Het vier meter brede bord van ontwerper Nils Hilbers is neergezet om voorbijgangers te attenderen op de invloed van de mens op zijn omgeving. Het bord laat zien hoe de mensen ervoor zorgen dat de Coolsingel - alle andere dagen van het jaar een drukke verkeersader - tijdens een huldiging spontaan verandert in een groot plein zonder auto's, fietsers of trams. Hoe een plek in de stad waar men vaak gedachteloos aan voorbij loopt, verandert in het meest begeerde stukje Rotterdam van dat moment.
Het is een van de zes bouwborden die in het centrum van Rotterdam is geplaatst in het kader van 'Rotterdam 2007. City of architecture'. De borden vormen, samen met een expositie in galerie Magazijn Vomberg, de tentoonstelling 'Oplevering 2007'.
ga jij voor je lol naar Eindhoven?quote:Op donderdag 13 september 2007 21:01 schreef hippo-clippo het volgende:
vanmiddag even boem boem theo in een gokhal in eindhoven gespot..![]()
Vroeg aan hem of ze niet hoefden te trainen; nee we hadden vandaag vrij gekregen. Dus dan ga je maar naar de gokhal, dacht dat hij was afgekickt![]()
Ik ben wel eens voor de lol naar 020 geweestquote:Op vrijdag 14 september 2007 00:44 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ga jij voor je lol naar Eindhoven?
Mijn vriendin woont en studeert er en ik heb er zelf ook een jaar gestudeerd. Verder vermijd ik het liever ook behalve stratumseindquote:Op vrijdag 14 september 2007 00:44 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ga jij voor je lol naar Eindhoven?
Twee binnenlandse clubs supporten?quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben wel eens voor de lol naar 020 geweest![]()
Koninginnedag dit jaar. Wel in mijn Feyenoord-shirt natuurlijk![]()
Mwoah, RBC support ik niet echt hoor. Ik vind het wel een leuke club en volg ze ook wel, maar echt supporten: nee. Ik vind het erg leuk als ze winnen maar lig niet wakker als ze verliezen. Bij Feyenoord ligt dat heel anders, dat is echt mijn club. En dan lig ik wel wakker als ze verliezenquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Twee binnenlandse clubs supporten?![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:57 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mwoah, RBC support ik niet echt hoor. Ik vind het wel een leuke club en volg ze ook wel, maar echt supporten: nee. Ik vind het erg leuk als ze winnen maar lig niet wakker als ze verliezen. Bij Feyenoord ligt dat heel anders, dat is echt mijn club. En dan lig ik wel wakker als ze verliezen![]()
Misschien moet ik idd maar een keer een andere avatar nemen dan![]()
Ik dacht iedereen heeft al een Feyenoordavatar dus ga ik rondlopen met een avatar van RBCquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
lijkt me handig alvorens we je uit dit topic gooien!!
1-1 voor PSV - vitessequote:Op vrijdag 14 september 2007 12:06 schreef Malibu-06 het volgende:
Roda JC zondag ff van de mat vegen, Vitesse gelijk zien spelen tegen PSV en iets steviger aan kop![]()
Mm bij nader inzien zie ik Vitesse liever winnen, aangezien dat geen concurrent voor ons gaat zijn op de langere termijn.quote:
Mja, maar alleen zie ik dat nou net weer niet gebeuren..quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Mm bij nader inzien zie ik Vitesse liever winnen, aangezien dat geen concurrent voor ons gaat zijn op de langere termijn.
En als Ajax nou opnieuw lekker op z'n bek gaat is het helemaal genieten![]()
Het 2e zie ik zeker wel gebeuren, labiel overschat ploegje uit A'dam.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:36 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, maar alleen zie ik dat nou net weer niet gebeuren..
Goed dat jij je eigen club niet overschat.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:37 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Het 2e zie ik zeker wel gebeuren, labiel overschat ploegje uit A'dam.
Goed dat jij op PI's let.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:42 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Goed dat jij je eigen club niet overschat.
Hoogmoed komt voor de val, wanneer hebben we het voor het laatst makkelijk gehad in Duitsland?quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:06 schreef Malibu-06 het volgende:
Roda JC zondag ff van de mat vegen
quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hoogmoed komt voor de val, wanneer hebben we het voor het laatst makkelijk gehad in Duitsland?
Het 'danke schon, bitte sehr' heb ik nog nooit in de Goffert gehoord.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:08 schreef DarkShine het volgende:
Iemand uit Nimwegen begint over Duitsland
Schon en sehr heb ik bij Roda ook nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:10 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het 'danke schon, bitte sehr' heb ik nog nooit in de Goffert gehoord.
Héhé, eindelijk eens iemand bij Feyenoord die het woord kampioen uit durft te spreken! Gioquote:Gio: "Héél Feyenoord wil kampioen worden"
Foto: FR-Fans.nl
Datum: 14-09-2007 Bron: Voetbal Magazine en Voetbalprimeur.nl
Giovanni van Bronckhorst streeft het allerhoogste na met Feyenoord. De routinier hoopt logischerwijs op het kampioenschap, maar waakt voor voorbarige euforie.
"Ik ben hier niet teruggekomen vanwege de mooie lichtmasten", stelt Van Bronckhorst in maandblad Voetbal Magazine. "Ik ben teruggekomen bij Feyenoord om prijzen te winnen. Ik heb bij al mijn buitenlandse clubs om de prijzen gespeeld en dat wil ik nu dus hier ook. Maar ik ben niet de enige hoor, dat willen we allemaal. Héél Feyenoord wil kampioen worden."
Of de huidige selectie ook titel-waardig is, durft de international niet te garanderen: "Ik vind dat we over een goede selectie beschikken. Maar we hebben helaas óók te maken met concurrenten. En dan zie ik nog drie clubs die kampioen kunnen worden."
Daar zou ik ook voor tekenenquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Mm bij nader inzien zie ik Vitesse liever winnen, aangezien dat geen concurrent voor ons gaat zijn op de langere termijn.
Laten we eerst eens zorgen dat we zondag weer winnen (het liefste opnieuw zonder tegengoals al zal dat lastig worden, Roda heeft een goed aanvals-duo rondlopen).quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Uiteraardquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Laten we eerst eens zorgen dat we zondag weer winnen (het liefste opnieuw zonder tegengoals al zal dat lastig worden, Roda heeft een goed aanvals-duo rondlopen).
We behoorden vorig seizoen tot de minst gepasseerde verdedigingen van Nederlandquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
UiteraardVoordeel is dat Roda niet zo verdedigend speelt als Willem II, en we dus veel meer ruimte krijgen om aan te vallen.
Bert heeft wel gelijk dat het vreemd is, en van Basten gewoon raar bezig is. De Cler was basisspeler in Oranje totdat ie naar Feyenoord ging, en een klasse beter dan die Emanudinges, Hofland is beter dan die mafkees van een Melchiot, Huntelaar mag Makaays veters nog niets eens strikken, en de Guzman en Bruins doen niets onder voor Maduro en Landzaat.quote:Van Marwijk verbaasd over selectie Van Basten
Uitgegeven: 14 september 2007 15:47
Laatst gewijzigd: 14 september 2007 15:57
AMSTERDAM - Bert van Marwijk heeft in de aanloop naar de wedstrijd van Feyenoord tegen Roda JC verbaasd gereageerd op het selectiebeleid van bondscoach Marco van Basten. De Rotterdamse coach kan niet begrijpen dat er maar één Feyenoorder bij de selectie van het Nederlands elftal zit.
"Wij hebben meerdere Nederlandse jongens die volgens mij goed bezig zijn", verklaarde de oefenmeester tegenover Sportweek. Feyenoord telt inmiddels negen basisspelers met de Nederlandse nationaliteit, waarvan vooral Tim de Cler en Kevin Hofland aanspraak lijken te kunnen maken op een plek in Oranje.
Afgelopen week was Giovanni van Bronckhorst echter de enige Feyenoorder in de selectie van Van Basten voor de ontmoetingen tegen Bulgarije en Albanië. "De bondscoach zal er zijn redenen voor hebben", was het enige wat Van Marwijk er verder over wilde zeggen.
Je kan ook overdrijven natuurlijk. Makaay heeft kansen zat gehad.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:33 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Bert heeft wel gelijk dat het vreemd is, en van Basten gewoon raar bezig is. De Cler was basisspeler in Oranje totdat ie naar Feyenoord ging, en een klasse beter dan die Emanudinges, Hofland is beter dan die mafkees van een Melchiot, Huntelaar mag Makaays veters nog niets eens strikken, en de Guzman en Bruins doen niets onder voor Maduro en Landzaat.
Maar ik ben er blij om, de kans op blessures is veels te groot tijdens al die kut-potjes tegen die klote-landjes. Dus laat de Cler, Hofland, Makaay en Gio maar lekker buiten oranje. De jonge spelers mogen van mij wel opgeroepen worden, is goed voor hun ontwikkeling en marktwaarde.
Niet onder die neus.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:55 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven natuurlijk. Makaay heeft kansen zat gehad.
Bluf...quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben wel eens voor de lol naar 020 geweest![]()
Koninginnedag dit jaar. Wel in mijn Feyenoord-shirt natuurlijk![]()
Nee, wel meer niet.quote:
Ja, De Cler zou er best inpassen. Hofland heb ik nog niet genoeg gezien, maar is wel potentieel materiaal. Wil De Guzman nou voor NL spelen of niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:33 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Bert heeft wel gelijk dat het vreemd is, en van Basten gewoon raar bezig is. De Cler was basisspeler in Oranje totdat ie naar Feyenoord ging, en een klasse beter dan die Emanudinges, Hofland is beter dan die mafkees van een Melchiot, Huntelaar mag Makaays veters nog niets eens strikken, en de Guzman en Bruins doen niets onder voor Maduro en Landzaat.
Pssst, het is gewoon De Cler en De Jong, met hoofdletter D. Groetjes.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nee, wel meer niet.
Van Makaay snap ik t wel. Heb ik zelf ook nooit echt goed gevonden in oranje.
Er zijn zat beter voorbeelden dan Makaay. Zoals gezegd; de Cler, Hofland, Emanuelson, de Jong, Maduro...![]()
Bezig met z'n paspoortquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, De Cler zou er best inpassen. Hofland heb ik nog niet genoeg gezien, maar is wel potentieel materiaal. Wil De Guzman nou voor NL spelen of niet?
Over Slory, Greene en Vlaar kun je nog twijfelen (al zouden die er gewoon bij moeten zijn als je zelfs Landzaat en dat soort kneuzen al oproept) maar Bruins is verreweg het grootste talent van Nederland momenteel. Als je al die AZ en Ajax-talentjes een kans geeft, verdient Luigi die toch zeker ook. Helaas zie ik eerder Poepon en Schilder erbij komen dan Bruinsquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef BobbyHill het volgende:
Maar Slory, Bruins, Greene en Vlaar? Kom op zeg. Van Basten stelt af en toe ook een stel horken op, maar deze namen zouden perfect in dat rijtje passen.
Mee eens, al denk ik dat Vlaar wel redelijk op z'n top zit nu.quote:Bruins en Vlaar komen er wel, maar dat lijkt me nu nog wat vroeg.
Lekker laten lullen, joh. Aan het eind van het seizoen zal hij weer het hardst schreeuwen, wanneer ze weer geen kampioen geworden zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:00 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hoogmoed komt voor de val, wanneer hebben we het voor het laatst makkelijk gehad in Duitsland?
Nee hoor, bij de 1e 5 eindigen en hun uiterste best hebben gedaan om CL-voetbal te behalen ben ik tevreden. Maar het seizoen hierna moet het wel serieus worden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Lekker laten lullen, joh. Aan het eind van het seizoen zal hij weer het hardst schreeuwen, wanneer ze weer geen kampioen geworden zijn.
pssst, dat heb je nou al weet-ik-hoe-vaak verkondigd, en je hebt helemaal gelijk maar ik blijf het lekker zo doen. Vind ik mooierquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Pssst, het is gewoon De Cler en De Jong, met hoofdletter D. Groetjes.
Zelfs vorig jaar met die bagger ploeg waren we bijna vijfde. Wat dat betreft mogen we best de lat wat hoger leggen. De aansluiting met de eerste 3 moeten we gaan vinden. Ik zie niet in waarom onze ploeg lager zou moeten eindigen dan bv. AZ.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:31 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Nee hoor, bij de 1e 5 eindigen en hun uiterste best hebben gedaan om CL-voetbal te behalen ben ik tevreden. Maar het seizoen hierna moet het wel serieus worden.
4e of 5e maakt natuurlijk ook niet zoveel meer uitquote:Op zaterdag 15 september 2007 08:40 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Zelfs vorig jaar met die bagger ploeg waren we bijna vijfde. Wat dat betreft mogen we best de lat wat hoger leggen. De aansluiting met de eerste 3 moeten we gaan vinden. Ik zie niet in waarom onze ploeg lager zou moeten eindigen dan bv. AZ.
bijnaquote:Op zaterdag 15 september 2007 08:40 schreef Staanplaats het volgende:
Zelfs vorig jaar met die bagger ploeg waren we bijna vijfde.
Laat hem dan ze debuut maar met 3 goals opluisterenquote:Op zaterdag 15 september 2007 10:54 schreef Malibu-06 het volgende:
Lee's papieren ook in orde nu. Tegen PSV kan ie meedoen... Ik hoop dat Feyenoord iets in hem gezien heeft wat niemand anders ziet, maar ik ben er bang voor.
Als dat gebeurt loop ik een seizoen lang met een Bosz-avatar + Bosz is een held-sig rond hierquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:37 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Laat hem dan ze debuut maar met 3 goals opluisterenWeten we meteen wat Bosz in hem zag!!
Nee, want hij wil niet via de intertoto toetreden tot Europees voetbal.quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:34 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
4e of 5e maakt natuurlijk ook niet zoveel meer uit
Maar ik vind het ook laf dat Bert als doelstelling Europees voetbal behalen heeft, nu mag ie in principe 9e worden
Welke 4 zwakzinnigen hebben op Mols gestemd, of zou het z'n familie geweest zijn?quote:FR-Fans : De beste aankoop van de zomer is?
Moeilijke keus (349 / 41 %)
Gio (184 / 22 %)
Roy Makaay (158 / 19 %)
Nuri Sahin (69 / 8 %)
Tim de Cler (32 / 4 %)
Luigi Bruins (20 / 2 %)
Kevin Hofland (16 / 2 %)
CS-Lee (5 / 1 %)
Andy Slory (4 / 0 %)
Michael Mols (4 / 0 %)
Jij vind het gek dat van Bronckhorst populairder is? Makaay is maar een passant, waar Giovanni dat niet is. Voor mij en heel veel andere supporters is dat belangrijker dan status.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:10 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Overigens zegt deze poll wat mij al opgevallen was : Gio populairder dan Makaay bij het Legioen, en dat terwijl Makaay toch een stuk belangrijker is geweest tot nu toe. Op de een of andere manier heeft Makaay nog niet echt een band met de supporters zoals b.v. Kuyt dat had. Misschien moet dat nog groeien, maar het viel mij op in ieder geval.
Als je 9e wordt mag je nog meedoen met de UEFA Cup play-offsquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, want hij wil niet via de intertoto toetreden tot Europees voetbal.
Dan zijn we het eens, maar Feyenoord spreekt van 'Europees voetbal behalen' en dat kan desnoods ook via de 9e plek of zelfs de Intertoto idd.quote:Eerste vijf en niet lager.
Bert mag best wat ambitieuzer zijn. Hij hoeft echt niet te roepen dat Feyenoord kampioen gaat worden, want dat is nog veels te vroeg. Maar hij mag best zeggen dat de doelstelling CL-voetbal behalen is. En niet teveel terugwijzen op vorig seizoen, want dat is verleden tijd en er staat een heel ander team nu.quote:Ik snap ook niet wat er laf aan deze doelstelling is en al helemaal niet wat Bert er mee te maken heeft, aangezien hij niet degene is die dit doel heeft vasgesteld.
Makaay is idd een passant, maar wel eentje die met z'n hart voor Feyenoord koos, op dat moment voor buitenstaanders een miezerig clubje dat geen eens Europees voetbal had behaald, terwijl ie naar vele Europese topclubs had gekund. Daardoor staat ie bij mij zo ongeveer even hoog als Gio, ondanks dat hij idd veel meer een verleden (en een toekomst) bij de club heeft.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij vind het gek dat van Bronckhorst populairder is? Makaay is maar een passant, waar Giovanni dat niet is. Voor mij en heel veel andere supporters is dat belangrijker dan status.
Bert is gewoon Bert. Hij bekijkt het nuchter en gaat niet van de daken schreeuwen, dat Feijenoord C(?)L moet halen. Heeft de club niks aan en levert toch weer gezeik op met supporters, wanneer het niet gehaald wordt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:14 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Bert mag best wat ambitieuzer zijn. Hij hoeft echt niet te roepen dat Feyenoord kampioen gaat worden, want dat is nog veels te vroeg. Maar hij mag best zeggen dat de doelstelling CL-voetbal behalen is. En niet teveel terugwijzen op vorig seizoen, want dat is verleden tijd en er staat een heel ander team nu.
'Hij is zo gewoon gebleven'.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Bert is gewoon Bert. Hij bekijkt het nuchter en gaat niet van de daken schreeuwen, dat Feijenoord C(?)L moet halen. Heeft de club niks aan en levert toch weer gezeik op met supporters, wanneer het niet gehaald wordt.
Je kunt ook te nuchter zijn natuurlijk, zodat het ten koste van je ambities gaat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Bert is gewoon Bert. Hij bekijkt het nuchter en gaat niet van de daken schreeuwen, dat Feijenoord C(?)L moet halen.
Er mag best een klein beetje druk op de spelers komen vind ik, Feyenoord is geen Heerenveen ofzo. Meedoen in de CL-playoffs vind ik geen onrealistische doelstelling voor dit elftal. Zeker niet als het nog versterkt wordt in de winterstop.quote:Heeft de club niks aan en levert toch weer gezeik op met supporters, wanneer het niet gehaald wordt.
Omhoog kijken moet toch sowieso gedaan worden, anders word je weer 7e komend seizoenquote:Feijenoord mag dan een sterke basis hebben, op de bank zit echt brandhout. Alleen daarom is het onlogisch om omhoog te kijken.
Ach Bert is best ok, en een redelijke trainer zolang ie maar een goede selectie heeft en er rust heerst. Maar het is geen vechter die een elftal/club uit een crisis kan trekken. Omdat dat nu ook niet hoeft, vind ik het prima dat ie er zit, al hoop ik wel wat meer vuur bij hem te zien de komende tijd.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:19 schreef Baklap het volgende:
[..]
'Hij is zo gewoon gebleven'.
Matige wasbeer is het.
Hij heeft ambitites, Feijenoord heeft ambities. Daar werken ze aan, dat jij daar niks over hoort is niet het einde van de wereld.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:26 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Je kunt ook te nuchter zijn natuurlijk, zodat het ten koste van je ambities gaat.
Top 5 dus. Dat willen ze dus. De doelstelling is niet top 9. Op de spelers van Feijenoord zit al genoeg druk. Er is goed geïnvesteerd en nu moeten ze oogsten binnen een paar jaar. Er is veel geld in de selectie gestopt en dat kan alleen terugverdient worden, wanneer ze presteren en de jonge spelers voor veel geld van de hand worden gedaan. Doen ze dat niet dan zie ik Feijenoord zo weer afzakken naar het niveau van vorig jaar.quote:Er mag best een klein beetje druk op de spelers komen vind ik, Feyenoord is geen Heerenveen ofzo. Meedoen in de CL-playoffs vind ik geen onrealistische doelstelling voor dit elftal. Zeker niet als het nog versterkt wordt in de winterstop.
Realistisch omhoog kijken, ja. Niet teveel in 1 keer willen. Feijenoord zat vorig seizoen in een diep dal en ze komen er stukje bij beetje uit. We moeten niet teveel in 1 keer willen. Hebben sowieso al een behoorlijke achterstand opgelopen t.o.v. ajax en psv.quote:Omhoog kijken moet toch sowieso gedaan worden, anders word je weer 7e komend seizoen
Ja hallo, komen wij er eindelijk bij, komen al die clubjes als Anderlecht en PSG enzo er ook bijquote:15-09-2007 om 09:45
Feyenoord Rotterdam zal vanaf het einde van dit seizoen definitief in de G14 zitten, dit weet De Telegraaf te melden. Momenteel bestaat de G14 uit achttien Europese topclubs, maar dat zal uitgebreid worden tot een maximaal aantal van 50 clubs.
Er zaten al twee andere Nederlandse clubs in, namelijk PSV en Ajax. AZ Alkmaar is echter nog niet gevraagd voor de G14. De 32 nieuwkomers in de G14 zullen afkomstig zijn uit zo'n tien tot ongeveer vijftien landen en dat is afhankelijk van de prestaties van die desbetreffende club in de nationale competitie.
De G14 wil gaan uitbreiden om zo de nieuwe plannen van Michel Platini (foto) tegen te gaan. De Fransman wil de plannen rondom de Champions League veranderen, maar dat is hem nog niet gelukt.
Ik begrijp werkelijk niet dat je er op in blijft gaan... Ik heb wel respect voor je geduldquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij heeft ambitites, Feijenoord heeft ambities. Daar werken ze aan, dat jij daar niks over hoort is niet het einde van de wereld.
[..]
Top 5 dus. Dat willen ze dus. De doelstelling is niet top 9. Op de spelers van Feijenoord zit al genoeg druk. Er is goed geïnvesteerd en nu moeten ze oogsten binnen een paar jaar. Er is veel geld in de selectie gestopt en dat kan alleen terugverdient worden, wanneer ze presteren en de jonge spelers voor veel geld van de hand worden gedaan. Doen ze dat niet dan zie ik Feijenoord zo weer afzakken naar het niveau van vorig jaar.
[..]
Realistisch omhoog kijken, ja. Niet teveel in 1 keer willen. Feijenoord zat vorig seizoen in een diep dal en ze komen er stukje bij beetje uit. We moeten niet teveel in 1 keer willen. Hebben sowieso al een behoorlijke achterstand opgelopen t.o.v. ajax en psv.
Ga jij er eens op in met argumenten, ik heb hierin gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet dat je er op in blijft gaan... Ik heb wel respect voor je geduld
Ok 1 keer...quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:50 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ga jij er eens op in met argumenten, ik heb hierin gewoon gelijk.
Happel zegt dat de doelstelling bij de 1e 5 eindigen is. Dat lees ik vanuit Feyenoords kant nergens terug.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ok 1 keer...
Nee je hebt geen gelijk en als er met argumenten gekomen wordt, wil je er niet naar luisteren, dus die moeite ga ik mezelf besparen. Lees eens een stukje terug, Happel heeft al genoeg uitgelegd...
Het is maar hoe jij 'Europees voetbal halen' interpreteert. Jij gaat gelijk van het negatieve uit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:55 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Happel zegt dat de doelstelling bij de 1e 5 eindigen is. Dat lees ik vanuit Feyenoords kant nergens terug.
Dat ik vind dat er CL-voetbal gehaald moet worden, is een mening.
Nee ik ga er vanuit zoals het er letterlijk staatquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Het is maar hoe jij 'Europees voetbal halen' interpreteert. Jij gaat gelijk van het negatieve uit.
Roep dat maar niet te hard hier.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:07 schreef TJDoornbos het volgende:
CL moet gehaald worden en verder geen gezeik!!
quote:15-09-2007 VAN MARWIJK ONDER DE INDRUK VAN RODA JC
Een meetpunt wil Bert van Marwijk de aankomende uitwedstrijden tegen Roda JC en PSV niet noemen. De potentie van het team werd in het slot van de voorbereiding en het begin van de competitie al duidelijk. Toch mogen de duels in Limburg en Brabants als aardige graadmeter worden beschouwd. Want de tegenstand zal niet gering zijn. ‘Ik ben dan ook heel benieuwd’, aldus Van Marwijk, die Roda JC een goede kans toedicht om Europees voetbal te halen.
Van Marwijk had de afgelopen week weinig reden tot klagen. Waar er vaak de dagen voor en na interlands weinig tot geen spelers zijn te vinden in Rotterdam-Zuid, was dat dit keer niet het geval. De trainer miste de afgelopen week slechts een handvol internationals, wat tot gevolg had dat hij ‘gewoon’ kon trainen. ‘En dat is wel eens anders geweest hier’, zei Van Marwijk, die tussen dagelijks acht tot veertien spelers tot zijn beschikking had.
Tijdens de vrijdagtraining was iedereen, op Sherif Ekramy (arriveerde pas vrijdagochtend in Nederland) na, weer aanwezig. Dat kwam goed uit, want de trainer bestempelde de sessie achteraf als uiterst nuttig. Van Marwijk gaf in de kleedkamer voorafgaand aan de training al aan te verwachten dat bepaalde spelvormen mis zouden gaan. ‘En dat kwam ook uit, ik heb de training een aantal keer stilgelegd. Ik was er ontevreden over, maar tegelijkertijd kwam het natuurlijk ook goed uit. Dan kan je er tenminste wat mee.’
Feyenoord zal zondag een goede dag nodig hebben om de drie punten mee te nemen naar Rotterdam. Van enige onderschatting is geen sprake. Wie Van Marwijk vrijdag hoorde, zou bijna het tegenovergestelde kunnen concluderen. ‘Roda JC is een goede ploeg. Als ik zag wat ze uit bij VVV aan spelers op de bank hebben zitten, maakt het duidelijk dat ze een sterke selectie hebben. In de voorhoede zijn ze erg onvoorspelbaar. Ik geef ze een goede kans om Europees te gaan spelen.’
Feyenoord treedt zondag aan zonder Jacob Lensky, Tim Vincken en Serginho Greene. De Feyenoorders zijn nagenoeg fit, maar Van Marwijk wil hen eerste wedstrijdritme laten opdoen. Aanstaande dinsdag zal het drietal in actie komen tegen Jong FC Eindhoven. Mogelijk behoren ze voor de uitwedstrijd tegen PSV weer bij de selectie. Andwelé Slory en Dwight Tiendalli hoeven daar niet nog op te rekenen. Het tweetal is lang geblesseerd.
DE TEGENSTANDER
Afgaande op vorig seizoen staat Feyenoord zaterdag een lastige uitwedstrijd te wachten in het Parkstad Limburg Stadion. Roda JC eindigde toen knap als zesde, wat voor een groot deel te danken was aan een ijzersterke eindsprint. Toch is het moeilijk in te schatten of de Limburgers dit seizoen weer mee kunnen doen om de plaatsen in de subtop. De ploeg van trainer Raymond Atteveld bezet momenteel de vijfde plaats, maar daarbij dient in ogenschouw genomen te worden op welke manier de zeven punten die daarbij behoren behaald zijn.
Na een gelijkspel bij NEC, volgden overwinningen op Heracles en VVV-Venlo: twee ploegen die naar verwachting dit jaar de strijd om lijfsbehoud zullen moeten aangaan. Wat de kwaliteiten zijn van het Roda JC van dit seizoen is aan de hand van die wedstrijden daarom nog niet echt in te schatten.
Zeker als een blik geworpen wordt op de spelers die vertrokken uit Kerkrade en welk materiaal daarvoor in de plaats kwam, is het moeilijk te zeggen hoeveel kwaliteit er in de huidige selectie zit. Met onder meer Kemy Agustien, Vladan Kujovic, Adil Ramzi en Edrissa Sonko vertrokken spelers met bewezen Eredivisie-kwaliteiten.
Daar tegenover stond de komst van een leger spelers die bij weinig voetbalvolgers een lichtje zal doen branden. Fatih Sonkaya speelde tot twee seizoenen terug nog voor Roda, maar spelers als Roland Lamah, Cliff Mardulier, Cheik Tioté en Przemyslaw Tyton hebben nog van alles te bewijzen in de Nederlandse competitie. Lamah en Matondo zijn wat dat betreft wel al een eind op de goede weg. De twee Belgen maakten indruk in de eerste drie wedstrijden, onder meer door beide twee keer te scoren.
Bovendien is Roda JC een van de weinige Eredivisieclubs die haar versterkingen geregeld uit de Eerste Divisie oppikt. Met name in Venlo wordt vaak gewinkeld en niet zonder succes. Werd vorig seizoen Marcel Meeuwis al overgenomen van VVV, dit seizoen kwamen Willem Janssen en Frank van Kouwen over van de kersverse Eredivisieclub.
De strategie om versterkingen uit de Eerste Divisie te combineren met onbekendere spelers uit onbekende competities, is de afgelopen seizoenen succesvol gebleken. Roda JC heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een stabiele subtopper en verwacht mag worden dat het scoutingapparaat van de club ook deze zomer haar werk naar behoren heeft uitgevoerd. Het treffen met Feyenoord is daarom niet alleen voor Roda de eerste echte test, ook Feyenoord zal na zaterdag beter kunnen inschatten waar het daadwerkelijk staat.
Roda JC – Feyenoord
Zondag 16 september om 12:30 uur in het Parkstad Limburg Stadion
Scheidsrechter: Haverkort
Vermoedelijke opstellingen:
Roda JC: Castro; De Fauw, Saeijs, Kah, De Jong; Tioté, Meeuwis, Janssen, Lamah; Oper en Matondo
Feyenoord: Timmer; Lucius, Vlaar, Hofland, De Cler; Sahin, Hofs, Van Bronckhorst; De Guzman, Makaay en Bruins
STATISTIEKEN
THUIS
04/03/2007 Feyenoord - Roda JC 1-1
22/01/2006 Feyenoord - Roda JC 0-0
13/03/2005 Feyenoord - Roda JC 4-1
28/03/2004 Feyenoord - Roda JC 3-0
29/05/2003 Feyenoord - Roda JC 3-1
UIT
29/10/2006 Roda JC - Feyenoord 1-2
20/11/2005 Roda JC - Feyenoord 2-3
17/10/2004 Roda JC - Feyenoord 0-2
19/10/2003 Roda JC - Feyenoord 1-1
24/08/2002 Roda JC - Feyenoord 2-2
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:45 schreef TC03 het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom Feyenoord dit seizoen lagere ambities moet hebben dan Ajax. Qua selectie doet Feyenoord niet of nauwelijks onder voor Ajax.
Zeikerd. Ze willen aan het eind van het seizoen zeker zijn van Europees voetbal, dus moeten ze minimaal 5de worden, anders moeten ze eerst nog play offs spelen en ben je dus afhankelijk van andere ploegen. Wanneer je 5de wordt niet.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:55 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Happel zegt dat de doelstelling bij de 1e 5 eindigen is. Dat lees ik vanuit Feyenoords kant nergens terug.
Dat ik vind dat er CL-voetbal gehaald moet worden, is een mening.
Nee, dan ben je afhankelijk van jezelf, als je alles wint dan heb je alsnog Europees voetbal.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:09 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Zeikerd. Ze willen aan het eind van het seizoen zeker zijn van Europees voetbal, dus moeten ze minimaal 5de worden, anders moeten ze eerst nog play offs spelen en ben je dus afhankelijk van andere ploegen.
Defineer 'het einde van het seizoen'. Is dat na de play-offs of na het reguliere seizoen?quote:Wanneer je 5de wordt niet.
Nee dus. Zie bovenquote:Simpel he![]()
Kom op zeg, doe eens niet zo bijdehandquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Nee, dan ben je afhankelijk van jezelf, als je alles wint dan heb je alsnog Europees voetbal.
[..]
Na 34 wedstrijden hequote:Defineer 'het einde van het seizoen'. Is dat na de play-offs of na het reguliere seizoen?
[..]
Wel dusquote:Nee dus. Zie boven
Feyenoord moet gewoon zeggen : Na het reguliere seizoen moeten we bij de 1e 5 staan en Europees voetbal hebben. Dan weet iedereen waar ie aan toe is.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:13 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Kom op zeg, doe eens niet zo bijdehand![]()
[..]
Na 34 wedstrijden he![]()
[..]
Wel dus![]()
Ik wist dat in juli al, zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:17 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Feyenoord moet gewoon zeggen : Na het reguliere seizoen moeten we bij de 1e 5 staan en Europees voetbal hebben. Dan weet iedereen waar ie aan toe is.
Haal die link er eens bijquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:18 schreef Tomasso het volgende:
Zeg, beste blinde Malibu-06,
Bosz heeft gewoon gezegd dat de doelstelling dit seizoen is dat ze bij de eerste 5 moeten eindigen. Kan je een eind weglullen met je onzin, maar dat is gewoon een feit.
Ik ook, maar ik vind het laf dat het niet letterlijk uitgesproken wordt door de club. Nu kunnen ze straks lekker terugvallen mocht het alsnog fout gaan (wat ik niet denk).quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik wist dat in juli al, zie het probleem niet.
In die poll intussen Makaay aan kop. En Mols wordt tot zover een betere aankoop gevonden dan Hofland, Bruins en Leequote:De beste aankoop van de zomer is?
Roy Makaay (406 / 22 %)
Gio (330 / 18 %)
Kevin Hofland (32 / 2 %)
Tim de Cler (70 / 4 %)
CS-Lee (16 / 1 %)
Moeilijke keus (721 / 39 %)
Michael Mols (60 / 3 %)
Nuri Sahin (102 / 5 %)
Andy Slory (81 / 4 %)
Luigi Bruins (39 / 2 %)
Dan vallen ze terug op eerder gedane 'uitspraken', nou en. Het is niet hun probleem dat elke supporter ze het kampioenschap of het behalen van de C(?)L als haalbaar toedicht. Het is jouw probleem.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:23 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind het laf dat het niet letterlijk uitgesproken wordt door de club. Nu kunnen ze straks lekker terugvallen mocht het alsnog fout gaan (wat ik niet denk).
Getuigd van lafheid, hou ik niet van.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan vallen ze terug op eerder gedane 'uitspraken', nou en.
Als je zulke spelers binnenhaalt met zoveel bombarie en na 3 weken 1e staat met 9 punten en 0 tegendoelpunten, dan is het niet gek dat die verwachtingen er beginnen te komen.quote:Het is niet hun probleem dat elke supporter ze het kampioenschap of het behalen van de C(?)L als haalbaar toedicht. Het is jouw probleem.
Nee, die zoek je zelf maar. Ik ben echter 100% overtuigd van mijn gelijk, zoals ik altijd heb in een discussie met jou.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, die zoek je zelf maar. Ik ben echter 100% overtuigd van mijn gelijk, zoals ik altijd heb in een discussie met jou.
Nogmaals, dat is jouw probleem. Feijenoord heeft als doelstelling eerste vijf + Europees voetbal. Niks mis mee, niks lafs aan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:37 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Getuigd van lafheid, hou ik niet van.
Ik vind dat nogal dom en opportunistisch.quote:Als je zulke spelers binnenhaalt met zoveel bombarie en na 3 weken 1e staat met 9 punten en 0 tegendoelpunten, dan is het niet gek dat die verwachtingen er beginnen te komen.
Dacht ik ook.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, die zoek je zelf maar. Ik ben echter 100% overtuigd van mijn gelijk, zoals ik altijd heb in een discussie met jou. Tenzij het over Vincken gaat
quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, die zoek je zelf maar. Ik ben echter 100% overtuigd van mijn gelijk, zoals ik altijd heb in een discussie met jou.
Die jongen moet gewoon voor FC Utrecht worden ofzo, als ie spelers als Vincken toppers vindt, en tevreden is met een plekje bij de subtopquote:
Alleen die grafjood voor me, wel minder.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:50 schreef Malibu-06 het volgende:Je bent trouwens de op 2 na beste trainer ooit, wist je dat?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:54 schreef Happel het volgende:
[..]
Alleen die grafjood voor me, wel minder.![]()
Laat het ik anders verwoorden: Degene met wie hij discussieert, heeft hij altijd gelijk. Op de een of andere manier zit hij zelf altijd foutquote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:00 schreef TornadoDK het volgende:
Het wordt gewoon 2-1 voor roda.
quote:
Jij bent voor welke club? Tenzij je voor PSV bent, zal jouw club tevens niet meedoen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
o wacht het is nog september, dan denken jullie nog dat jullie meedoen
We zullen sowieso nog wel een tijdje 'meedoen'. Hoe lang hangt af van blessure's en aankopen in de winter.quote:Dat was ik even vergeten![]()
Voor de nummer 1quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:06 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Jij bent voor welke club?
[..]
We zullen sowieso nog wel een tijdje 'meedoen'. Hoe lang hangt af van blessure's en aankopen in de winter.
Die van morgen? Dan ben je dus ook voor Feyenoord?quote:
Zolang we daarna maar 5e worden en de play-offs winnen vind ik het best.quote:ik denk dat jullie een wedstrijdje of 15 meedoen. dan is het weer mooi geweest.
Wauw toch nog iets van realisme.quote:Overigens ben ik bang dat ook dit jaar psv weer gewoon kampioen wordt. en mijn club ook niet al te lang mee gaat doen.
Kijk eens op teletekst 819quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:11 schreef Malibu-06 het volgende:
Die van morgen? Dan ben je dus ook voor Feyenoord?
[..]
Zolang we daarna maar 5e worden en de play-offs winnen vind ik het best.
[..]
Wauw toch nog iets van realisme.
Oprotten neusquote:Op zondag 16 september 2007 07:15 schreef Jnk18 het volgende:
Kakkerlakjes vandaag puntjes verliezen!
quote:Op zondag 16 september 2007 07:15 schreef Jnk18 het volgende:
Kakkerlakjes vandaag puntjes verliezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |