Ik vind dat inderdaad geen probleem wanneer het betekent dat het sterkste elftal in het veld staat, want daar draait het gewoon om. De sterkste elf moeten spelen, dus dat kan net zo goed betekenen dat Bruins wel in de basis staat. Is dat niet het geval, dan is dat jammer voor hem.quote:Op zondag 2 september 2007 22:12 schreef EnactedChaos het volgende:
En jij vind het geen probleem dat een of andere Koreaan een verschrikkelijk groot talent van Feijenoord evt. in de weg staat? Soms begrijp ik jou echt niet. Zijn tijd komt inderdaad wel, maar liever nog gisteren dan vandaag. van Persie is er ook gekomen, maar ik had liever gehad dat ie dat bij Feyenoord had laten zien (als voorbeeld!!).
Idd erger me de tyfus aan dat kansloze gezeik wie wie uit de basis speelt. Je moet gvd de sterkste elf van dat moment opstellen, gezonde concurrentie noemen ze dat.quote:Op zondag 2 september 2007 22:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik vind dat inderdaad geen probleem wanneer het betekent dat het sterkste elftal in het veld staat, want daar draait het gewoon om. De sterkste elf moeten spelen, dus dat kan net zo goed betekenen dat Bruins wel in de basis staat. Is dat niet het geval, dan is dat jammer voor hem.
Hij moet z'n touwtje alleen ietsje inkortenquote:Op zondag 2 september 2007 22:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Sahin heeft de bal aan een touwtje. En dan zeggen ze dat Van Marwijk geen oog heeft voor talent.
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.quote:Op zondag 2 september 2007 22:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Sahin heeft de bal aan een touwtje. En dan zeggen ze dat Van Marwijk geen oog heeft voor talent.
De enige die dat gisteren niet deed is Makaay geloof ik...quote:Op zondag 2 september 2007 22:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.
Hij verslapte wat in de tweede helft. Misschien dat hij het in de kleinere ruimtes tegen De Graafschap of VVV moeilijk gaat krijgen, want hij wil vaak vanuit zijn aanname passen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:42 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij leverde gisteren ook een paar keer knullig de bal in.
Schijnt er bij hem in te sluipen wanneer ze voor staan. Gaf Van Marwijk laatst aan en Sahin beaamde het zelf ook. Verbetering begint bij erkenning van je fouten.quote:Op zondag 2 september 2007 22:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij verslapte wat in de tweede helft.
Jup...quote:Op zondag 2 september 2007 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Is dit niet trouwens # 322 ?
Aardige vent inderdaad. Jammer dat er voor zijn soort spitsen zo weinig waardering is in Nederland.quote:Op zondag 2 september 2007 23:13 schreef EnactedChaos het volgende:
Goede gozer trouwens, die Koevermans...
quote:
indeed, en dan lopen ze te zeiken en te kankeren (letterlijk) als er een niet-ajaxcied het eeuwige overdreven gedweep met 020 even in een realistischer perspectief plaatstquote:Op zondag 2 september 2007 22:25 schreef Tomasso het volgende:
Leuk hoe deze TT allemaal IQ-lozen uit 020 lokt
O, je bent welkom. Vooral kankeren over Ten Cate is gewenst, hopelijk neemt Cootje dan volgend jaar plaats op de bank.quote:Op zondag 2 september 2007 23:20 schreef harrypiel het volgende:
[..]
[..]
indeed, en dan lopen ze te zeiken en te kankeren (letterlijk) als er een niet-ajaxcied het eeuwige overdreven gedweep met 020 even in een realistischer perspectief plaatst![]()
Klopt, die deed helemaal niksquote:Op zondag 2 september 2007 22:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
De enige die dat gisteren niet deed is Makaay geloof ik...
En toch scoren, werkelijk een Phantomquote:Op maandag 3 september 2007 00:03 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Klopt, die deed helemaal niks![]()
O, hij mag best eens verliezen. De Johan Cruyff-schaal ofzo. Die zal hem ook weinig meer kunnen schelen, als de schaal, Champions League en Wereldbeker binnen zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 23:59 schreef harrypiel het volgende:
Oh ja, een Ajax met Cootje Kwal als trainer dat meerdere keren op schandalige wijze in een seizoensjaar verliest is wat dat betreft al helemaal puur genot.
In die situatie was het vooral Vermeer die een Phantom was.quote:Op maandag 3 september 2007 00:05 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
En toch scoren, werkelijk een Phantom
11 november.quote:Op maandag 3 september 2007 00:13 schreef Jnk18 het volgende:
de arrogantie komt alweer terug in Rotterdam(mag ook wel)
kan het wel begrijpen naar vorig seizoen zeg, pff als mijn clubbie nie uitkijkt gaan we net zo hard op ons bek.
ik wil wel eens zien hoe Feyenoord het doet tegen bv Ajax,AZof PSV
wanneer is de enige klassieker in NL eig?
die chinees moet ook erbijquote:Op maandag 3 september 2007 00:24 schreef heiden6 het volgende:
Royston Drenthe en Romeo Castelen staan nog in het selectieoverzicht in de OP, en verder ontbreken die Koreaan en Pieter Collen.
Viel me ineens op.
Michael Mols staat er al in.quote:
ik wist hetquote:
Ja en Feyenoord - Willem II staat op zaterdag 1 augustus ipv zaterdag 1 september.quote:Op maandag 3 september 2007 00:24 schreef heiden6 het volgende:
Royston Drenthe en Romeo Castelen staan nog in het selectieoverzicht in de OP, en verder ontbreken die Koreaan en Pieter Collen.
Viel me ineens op.
quote:
Net zo boeiend als de persconferentie van Van Hanegem, die er niet was.quote:Op maandag 3 september 2007 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja en Feyenoord - Willem II staat op zaterdag 1 augustus ipv zaterdag 1 september.![]()
Maar dat is allemaal net zo boeiend als dat de wedstrijd afgelopen weekend was.
Hij was wel bij Voetbal Insite, en onwijs chagrijnig.quote:Op maandag 3 september 2007 00:29 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Net zo boeiend als de persconferentie van Van Hanegem, die er niet was.!
Is dat nou Urzaiz daar in het midden?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
Mols hoort eigenlijk hierzo thuis:
[afbeelding]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?quote:Op maandag 3 september 2007 00:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij was wel bij Voetbal Insite, en onwijs chagrijnig.![]()
Wow, werken zij in het home of history?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
[afbeelding]
Ja, het is nogal een vreemde gang van zaken, die man heeft echt zijn langste tijd wel gehad, en wordt een karikatuur van zichzelf.quote:Op maandag 3 september 2007 00:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?
Ik vraag me ook af wat zijn bijdrage is aan de prestaties van Fc Utrecht, maar goed als hij het leuk vindt.quote:Op maandag 3 september 2007 00:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zeg nou eerlijk, wat is dat nou voor schertsvertoning bij Utrecht. Hij zit als een mummie op de bank, is na de wedstrijd meteen opgerot en verdeelt zijn tijd tussen de club en wat ik maar zijn commerciële bezigheden zal noemen. Hadden ze niet gewoon een foto van hem kunnen ophangen in de kleedkamers?
Daar ben ik niet zo zeker van. Hij zal gepaaid zijn door de pegulanten, want de voorzitter wilde per sé een aansprekende naam. Had dan Adriaanse genomen.quote:Op maandag 3 september 2007 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat zijn bijdrage is aan de prestaties van Fc Utrecht, maar goed als hij het leuk vindt.![]()
Van Hanegem heeft zijn halve vermogen te danken aan 'de pers', juist hij zou even een pootje moeten geven na afloop van de wedstrijd. En hij maakt zichzelf veel belangrijker dan hij is.quote:Op maandag 3 september 2007 00:47 schreef snabbi het volgende:
Willem deed bij het nederlands elftal ook niet veel met de journalisten. Niks mis mee. Eigenlijk zou van gaal de communicatie met journalisten ook aan iemand anders over moeten laten imo.
Heeft die keeper nou een Fiorentina shirt aan ?quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef Joeriii het volgende:
[afbeelding]
Lijkt het wel op, gezien het logo..quote:Op maandag 3 september 2007 08:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Heeft die keeper nou een Fiorentina shirt aan ?
quote:Op maandag 3 september 2007 00:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Van Hanegem heeft zijn halve vermogen te danken aan 'de pers', juist hij zou even een pootje moeten geven na afloop van de wedstrijd. En hij maakt zichzelf veel belangrijker dan hij is.
Hoor jij niet in het psv topic thuis?quote:Op maandag 3 september 2007 10:46 schreef foetre het volgende:
numero uno
Ben jij niet voor 020quote:Op maandag 3 september 2007 12:07 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hoor jij niet in het psv topic thuis?
Lee zal Roda-uit wel niet halen.quote:Lee pas over twee weken bij Feyenoord
Feyenoord verwacht pas over twee weken te kunnen beschikken over de Zuid-Koreaanse aankoop Chun-soo Lee. Formaliteiten houden de 26-jarige aanvaller in zijn geboorteland. International Lee is op papier dienstplichtig militair.
De aaanvaller heeft daardoor speciale toestemming nodig om naar het buitenland te vertrekken.
Het duurt vermoedelijk een week eer die toestemming geregeld is, waarna Lee nog moet wachten op een Nederlandse machtiging voorlopig verblijf en een tewerkstellingsvergunning. Feyenoord nam Lee afgelopen vrijdag over van Ulsan Hyundai FC. De Koreaan tekent voor vier jaar bij de Rotterdammers.
Bron: A.D.
Dat waren nog eens tijdenquote:Op maandag 3 september 2007 15:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Helaas 2 weken wachten op het vervolg.
Gelukkig kunnen we terug grijpen op beelden uit eerdere top-seizoenen en top wedstrijden, zoals de inmiddels beruchte wedstrijd Feyenoord-ajax uit 1943, wie herinnert zich die wedstrijd niet![]()
Wat, met die Duitse bezetting enzo?quote:
Ja nu je het zegtquote:Op maandag 3 september 2007 16:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat, met die Duitse bezetting enzo?![]()
Ja, begin jaren '40 werden de joden flink ingemaakt.quote:
die wil ik ook wel zien eig, want heb het gemist afgelopen weekendquote:Op maandag 3 september 2007 19:15 schreef FrankyMcG het volgende:
Zijn die goals van zaterdag nog ergens terug te kijken?
http://parool.nl/sport/2007/SEP/090307-2.htmlquote:Feyenoord ligt op koers
HANS LEBER
ROTTERDAM - Feyenoord heeft de zeventien miljoen euro rentedragende schuld kunnen terugbrengen tot een kleine veertien miljoen. ''We zijn op de goede weg,'' zegt financieel directeur Onno Jacobs.
''Maar gepaste bescheidenheid is van belang. Want ik weet ook wel dat het elftal in de breedte niet sterk bezet is en we dus kwetsbaar kunnen zijn.'' Op het veld gaat het ook goed. Feyenoord won zaterdag met 2-0 van Willem II en gaat sinds oktober 2005 weer eens aan kop in de eredivisie.
Technisch manager Peter Bosz spreekt van een 'geweldige sfeer' bij de club. ''We zijn ons er allemaal van bewust dat we een fantastische transferperiode achter de rug hebben. We hadden een elftal dat niet goed in elkaar zat, nu zijn de voorwaarden voor presteren er wel.''
Velen zien Feyenoord als kampioenskandidaat, maar de doelstelling (Europees voetbal halen) wordt in Rotterdam niet naar boven bijgesteld. Bosz: ''Dat zou niet fair zijn. Het elftal moet nog ingespeeld raken, dat zag je tegen Willem II.''
Die wedstrijd was voor trainer Bert van Marwijk reden de wenkbrauwen te fronsen. ''De eerste helft gaat het heel gemakkelijk en dan sluipt er nonchalance in. Dat kan je in de rust zeggen, maar het blijft erin zitten. En het moet eruit. Klaar.''
Van de vijf kansen die Feyenoord kreeg, leidden er twee tot een doelpunt. De rechtsbenige Luigi Bruins rondde een loepzuivere pass van Nuri Sahin technisch knap af met binnenkant links, Roy Makaay sprokkelde een doelpunt doordat zijn voorzet langs het hoofd van Nick Hofs het doel indwarrelde van de verraste Kenneth Vermeer.
De 2-0 ruststand was ook de eindstand, omdat Saïd Boutahar een penalty miste. Negen punten uit drie wedstrijden, tien doelpunten voor, nul tegen en zo'n vier miljoen minder rentedragende schulden. En dat terwijl tussen januari en mei 2006 de financiële mensen van de club flink in de piepzak zaten. Voor de salarissen moest geld worden geleend.
Jacobs: ''We hebben voor ruim twintig miljoen verkocht, de sanering gaat goed. Vorig jaar verbeterden we onze schuldenpositie door de verkoop van Dirk Kuijt en Salomon Kalou, nu hebben we wéér een stap gezet. En we hebben een goed team.''
Doelman Henk Timmer stopte een penalty en voelt zich lekker in het nieuwe Feyenoord: ''We liepen vorig jaar vaak uit onze posities en niemand corrigeerde. Nu hebben we in iedere linie iemand naar wie wordt geluisterd.''
Sebastián Pardo werd vrijdag nog verhuurd aan Excelsior. Verdedigers Pieter Collen en Karim Saïdi moeten hun dagen verder slijten op het jeugdcomplex Varkenoord.
Bosz: ''Voor deze spelers is nu alleen het Midden-Oosten nog een mogelijkheid. Of ze moeten wachten tot januari, dan gaat de internationale transfermarkt weer even open. Dit is vervelend voor hen, vervelend en duur voor ons, maar het valt in het niet bij het succes van het hele verhaal.''
© Het Parool, 03-09-2007
Gek, wat is er dan gebeurd met het geld voor Drenthe?quote:Op maandag 3 september 2007 20:29 schreef Happel het volgende:
[..]
http://parool.nl/sport/2007/SEP/090307-2.html
Zo zie je maar dat het verkopen van spelers voor leuke bedragen niks zegt. De schuld blijft, zij het verminderd. Hopen dat het van hieruit beter wordt.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
![]()
die Van Basten , die ooit Feyenoord wel wil trainen.
Dat zal wel in termijnen binnenkomen, maar dan nog. Met het geld van Drenthe ben je niet gelijk van alle schulden verlost...quote:Op maandag 3 september 2007 22:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gek, wat is er dan gebeurd met het geld voor Drenthe?
Nee, dat niet natuurlijk. Maar ¤3 miljoen minder schuld vind ik een beetje karig, dacht dat ze het wel naar ¤10 miljoen hadden kunnen brengen met de verkoop van Huysegems/Drenthe/Castelen/Charisteas.quote:Op maandag 3 september 2007 22:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zal wel in termijnen binnenkomen, maar dan nog. Met het geld van Drenthe ben je niet gelijk van alle schulden verlost...
Salarissen Makaay, Hofland, van Bronckhorst en de Cler? Hofland en Makaay zijn ook niet gratis gekomen. Denk dat het wel klopt, wanneer je het allemaal tegen elkaar afweegtquote:Op maandag 3 september 2007 22:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat niet natuurlijk. Maar ¤3 miljoen minder schuld vind ik een beetje karig, dacht dat ze het wel naar ¤10 miljoen hadden kunnen brengen met de verkoop van Huysegems/Drenthe/Castelen/Charisteas.
quote:Op maandag 3 september 2007 19:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, begin jaren '40 werden de joden flink ingemaakt.
Al het geld wat binnen is zal wel naar de investeerders terug gaan ja.quote:Op maandag 3 september 2007 23:05 schreef Staanplaats het volgende:
Gedeelte van de centen van Drenthe zijn ook weer terug gevloeid naar de investeerders van talentenpool neem ik aan? die 25%..
Er was toch zo'n optie dat Feyenoord de aandelen kon terugkopen voor een flink bedrag? Dat zullen ze wel gebruikt hebben als dat voordeliger is. Volgens mij was dat het dubbele van het inlegbedrag.quote:Op maandag 3 september 2007 23:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Al het geld wat binnen is zal wel naar de investeerders terug gaan ja.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:48 schreef vitessezuid113 het volgende:
![]()
die Van Basten , die ooit Feyenoord wel wil trainen.
quote:Van papier naar werkelijkheid
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Wim Jansen en Michel Beukers kijken naar de flip-over, waarop Peter Bosz de ruwe contouren van een nieuwe elftal van Feyenoord schetst.
De Feyenoord-aanwinsten Van Bronckhorst, Hofland, Slory, Sahin, De Cler, Mols, Bruins en Makaay. FOTO MILAN RINCK
Met viltstift zet hij de namen van Giovanni van Bronckhorst (linkermiddenvelder), Kenneth Perez (linksbuiten) en Tim de Cler (linksback) neer in een 4-3-3 systeem. Theo Lucius staat in de nieuwe opstelling rechtsback. Het is zaterdagmorgen 6 januari 2007.
Bijeenkomsten zoals deze met de technisch manager, hoofdscout en technisch adviseur zullen de komende maanden wekelijks plaatshebben in de Kuip. Ook hoofdtrainer Erwin Koeman schuift regelmatig aan.
Op 1 januari is de transfermarkt weer voor een maand open gegaan, maar omdat er toch geen geld is, kijkt men al vooruit naar de zomer. De selectie inkrimpen tot 23 kwalitatief goede spelers wordt één van de uitgangspunten. De balans in de selectie herstellen een andere. Het mag niet meer zo zijn dat in een groep zonder onomstreden leidersfiguren spelers zich automatisch achter elkaar verschuilen.
De terugkeer van Van Bronckhorst wordt als essentieel bestempeld. Maar er is nog een centrale figuur: Perez. ,,Kenneth zagen we eveneens als speler voor het topje van de piramide,’’ blikt Bosz terug.
Zonder dat iemand er weet van heeft, legt Bosz in deze maand het eerste contact met Van Bronckhorst. Die dringt ook aan op geheimhouding. Pas na weken is Wim Jansen de eerste die door Bosz op de hoogte wordt gebracht van de frequente telefoongesprekken. Erwin Koeman hoort er in april van.
Van Bronckhorst over de eerste contacten: ,,Het verhaal klonk meteen doortimmerd. De naam van Perez viel snel en Bosz schetste uitgebreid mijn rol. Maar ik heb heel lang niet geweten wat ik in de zomer wilde doen. Hou me op de hoogte, zei ik tegen Bosz. Er zijn perioden geweest dat we meerdere keren per week belden. Soms zelfs dagelijks.’’
In februari gooit Feyenoords technisch manager er een ander telefoontje uit. Bij zaakwaarnemer Rob Jansen informeert Bosz, nu met medeweten van Koeman, naar de haalbaarheid van Bayern München-spits Roy Makaay. Jansen bestempelt Makaay als bijna onhaalbaar.
De maanden maart en april brengen spanning en sensatie in de Kuip. Bosz en Erwin Koeman boeken hun eerste succes. Op bezoek bij Perez thuis leggen ze de Ajacied vast. Dat wil zeggen: Perez en Feyenoord sluiten een deal, mits de clubs er op een later tijdstip uitkomen. Net als Van Bronckhorst wil Perez geheimhouding. Afgesproken wordt dat Feyenoord wacht met actie richting Ajax tot de titelstrijd en de play-offs zijn beslist.
Voor Bosz geeft dit nieuwe energie en houvast. Vanaf nu staat de naam van Perez op de flip-over in het zwart geschreven, als ‘zekere pion’. Bosz durft ook Makaay een paar keer in de opstelling te plaatsen als nummer 9. Koeman blijft sceptischer, cynischer. Nuchterder ook. Formeel ís Perez niet binnen en geld voor aankopen is er nog steeds niet. Koeman wordt boos tijdens een overleg. ‘Laten we gewoon met realistische namen komen,’ sneert de trainer.
Nadat Koeman op dinsdag 1 mei na bijna twee seizoenen murw gebeukt ontslag neemt bij Feyenoord volgt een tweede hectische periode van ruim anderhalve maand. Zowel Co Adriaanse, Dick Advocaat als Bert van Marwijk komt direct of indirect in beeld als trainer. Geconfronteerd met deze op het oog wel héél flexibele profielschets zegt Peter Bosz nu: ,,Twee criteria hebben vanaf dag één bovenaan gestaan: ervaring en persoonlijkheid om een klus zo zwaar als deze te klaren. Adriaanse is inderdaad een andere persoon dan Van Marwijk, maar ze hebben ook een heleboel raakvlakken. Ze stralen beiden op hun manier uit: volg mij, dan komt het goed.’’ Zo denkt niet alleen Bosz erover, ook Wim Jansen. De manier van spelen komt eveneens overeen: 4-3-3. Bij Adriaanse is daarin al snel 3-4-3, met verdedigers die op de middenlijn staan.
Aan het verhaal Adriaanse-Feyenoord is interessant dat de trainer al meteen ‘nee’ zegt wanneer Bosz hem als eerste kandidaat benadert. Koeman is dan één dag weg, veel korter dan altijd is gedacht. Bosz wil echter niet zomaar genoegen nemen met een telefonische afwijzing en vraagt Wim Jansen opnieuw te bellen. Alleen omdat Jansen zijn thuisnummer op de voicemail achterlaat, gelooft Adriaanse dat het écht Feyenoords clubicoon is die hem zoekt. Co is gestreeld en stemt alsnog in met de komst van een Feyenoord-delegatie naar de Oekraïne, waar hij dan nog trainer is in Donetsk.
Die afspraak wordt door Bosz gemaakt op 10 mei, de dag dat Feyenoord de eerste play-offwedstrijd tegen FC Groningen verliest. Een week later in de Oekraïne zal Adriaanse bij de Feyenoorders Bosz, Jansen en financieel directeur Onno Jacobs ook informeren naar Coen Moulijn. Wat zou die andere Feyenoord-legende er van vinden als hij trainer zou worden in de Kuip? Co blijft uiteindelijk bij zijn besluit om als Amsterdammer niet in het hol van de leeuw aan de slag te gaan.
Het is dan al 25 mei. Nog dezelfde dag zit Bosz in Limburg bij Van Marwijk. Die neigt na een aantal gesprekken ja te zeggen, maar heeft dat in de tweede week van juni nog steeds niet gedaan. Kenneth Perez kan de impasse niet langer aanzien en meldt Feyenoord dat hij voor PSV kiest. De Deen ziet een herhaling van het scenario dat hij meemaakte bij zijn overstap van AZ naar Ajax. Het gesprek met trainer Danny Blind verliep uitstekend, maar uiteindelijk stond hij bij Ajax niet één minuut met Blind op het veld.
,,Peter Bosz belde mij op een gegeven moment dagelijks. Daar spreekt veel vertrouwen uit, maar Feyenoord heeft momenteel geen spelers en geen trainer,’’ zegt Perez in die periode over zijn besluit. ,,PSV speelt ook nog eens Champions League. Is het dan zo gek dat ik voor PSV kies?’’
Bosz ervaart de afzegging van Perez als een dreun. De Deen had het eerste schaap over de dam moeten worden. Hij krijgt het onheilstelefoontje in een taxi tijdens een korte scoutingstrip in Argentinië en denkt: Wat moet ik Van Bronckhorst vertellen? Van Marwijk? De supporters? Bosz: ,,Het is mijn moeilijkste moment geweest. Smsjes van de directie hebben me erdoorheen gesleept. We streden schouder aan schouder. Op mijn hotelkamer heb ik Perez uit de opstelling geschrapt.’’ Royston Drenthe schuift vanuit het schaduwelftal door links vooraan in het basisteam.
Bosz beseft dat er heel snel iets moet gebeuren. Na interne ruggespraak komt het bij Feyenoord tot twee cruciale zetten. Rob Jansen en Sigi Lens, de zaakwaarnemers van Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Hofland, Landzaat en Van Marwijk, worden uitgenodigd voor een gesprek in de Kuip. Op de flip-over met de opstelling zijn de spelers die Feyenoord wil hebben en die bij Jansen zitten in rode letters geschreven. Die van Lens staan in het blauw. De makelaars gaan Feyenoord helpen. Denny Landzaat valt vanaf dat moment definitief af. Hij wil niet terug naar Nederland, zo meldt Lens.
Tegelijkertijd stellen directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord een ‘oorlogskas’ beschikbaar om á la minuut de markt op te kunnen. In die kas zit 9 miljoen euro. De bestuurlijke top van de met 17 euro schuld kampende Feyenoord NV neemt een risico. Ze wendt nu al geld aan dat nog moet worden verdiend met de introductie van een talentenpool en een aandelenplan. Onno Jacobs: ,,Er is toen inderdaad een risico genomen, maar wel een verantwoord risico in onze ogen. De eerste talentenpool heeft zes miljoen euro opgebracht. Een groot deel van dat bedrag was in die periode al toegezegd door investeerders. Zij het alleen mondeling.’’
Nog diezelfde week treden Jacobs en interim-manager Peter Vogelzang via een interview in het AD naar buiten over de talentenpool, een geesteskind van commercieel directeur Chris Woerts. In de dagen daarop melden tientallen grote en kleine ondernemers uit het hele land met een Feyenoord-hart zich om concreet in hun club te investeren.
De opluchting is enorm. Alles komt nu in de noodzakelijke stroomversnelling. Achter elkaar worden Van Marwijk, De Cler, Van Bronckhorst, Hofland, de jonge Turk Sahin en uiteindelijk zelfs Makaay binnengehaald. Bij de financiering van de transfers blijft Feyenoord binnen de marge van die 9 miljoen euro, bevestigen diverse betrokkenen. Rob Jansen praat de blaren op zijn tong om de transferprijs bij Bayern en VfL Wolfsburg fors omlaag te krijgen tot 4 respectievelijk 2,3 miljoen euro.
Van Marwijk belt met spelers en doelman Timmer heeft een mooie rol. Tijdens de trip van Oranje door Azië speelt de keeper in op het gemoed van Van Bronckhorst en De Cler, die met 2,7 miljoen uit de oorlogskas in een paar uur tijd wordt gekocht van AZ. De spelers bellen onderling sowieso regelmatig. Tot op het laatst blijft hun angst: Ik kan wel ’ja’ zeggen, maar straks ben ik de enige.
Van Bronckhorst, kind van de Kuip en als enige transfervrij, spreekt het verlossende woord op maandag 18 juni. ,,Ik heb Bosz die avond gebeld dat ik mijn vertrek bij Barcelona had aangekondigd.’’ Met trainer Frank Rijkaard heeft hij gesproken over het gevoel van terugkeren naar je oude club. ,,Rijkaard vertelde me dat hij zich destijds écht uitgedaagd voelde om bij Ajax goed af te sluiten. Hij zag de uitdaging voor mij ook, maar alleen in een elftal dat aantoonbaar zou worden versterkt. Van Marwijk vond hij een goede keus als trainer.’’
Bosz heeft dan zelf net een enerverend gesprek met Makaay achter de rug. De spits is in alles buitencategorie, merkt de technisch manager, die bij Kevin Hofland nog gezellig kon aanschuiven op familiecamping La Baume nabij het Zuid-Franse Fréjus.
Makaay wil alleen in volstrekte anonimiteit afspreken in zijn vakantiewoning in Marbella. De spits is al een keer in woede ontstoken als begin juni de interesse van Feyenoord uitlekt. Rob Jansen haalt de kou uit de lucht, maar als Bosz daarna naar Spanje reist zit hij tot zijn schrik in hetzelfde vliegtuig als Leo Verheul, een journalist die hij al jaren kent.
In zijn stoel maakt Bosz zich zo klein mogelijk, bij de landing wacht hij tot Verheul is uitgestapt en uit het zicht is verdwenen. Eenmaal binnen bij Makaay hoort Bosz hoe de spits diverse keren wordt gebeld door clubs en tussenpersonen. Makaay verwijst ze allemaal gedecideerd door naar Rob Jansen. Eén telefoontje houdt hij wat langer vast. Het is Louis van Gaal. De trainer van AZ viert letterlijk om de hoek vakantie en wil ook met Makaay praten. ,,Het was een aparte middag, Van Gaal aan de lijn en Bosz op bezoek,’’ bevestigt Makaay. ,,Met Van Gaal en AZ heb ik verder nooit onderhandeld. De zaak was meteen duidelijk toen Rob (Jansen, red) het financiële plaatje schetste: ik wilde best inleveren, maar niet zóveel.’’
Dat is het (jammer genoeg) in feite toch ook?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:17 schreef Happel het volgende:
Ik vind het een hoog avonturiersverhaal-gehalte hebben...
Lees nu: De spannende avonturen van Petertje Bosz en vrienden!!!
quote:
quote:Van Basten: "Feyenoord is een mooie club"
Marco van Basten sluit niet uit dat hij in de toekomst nog eens trainer van Feyenoord wordt. De huidige bondscoach van het Nederlands elftal laat op de website van de KNVB weten geen problemen te hebben met de Rotterdammers.
Als speler maakte Van Basten faam bij rivaal Ajax. Dat is echter geen reden om een aanbieding van Feyenoord af te slaan. "Voor mijzelf zou het geen enkel probleem zijn om trainer van Feyenoord te worden. Ik vind Feyenoord gewoon een hele mooie club, met een rijke historie en traditie en een grote, trouwe, supportersschare. Dat spreekt me zeker aan", aldus de oefenmeester.
Overigens twijfelt Van Basten nog over zijn toekomst als trainer. De oud-international kan, bij plaatsing voor het EK van 2008, naar alle waarschijnlijkheid zijn contract als bondscoach verlengen. Ook enkele clubs werden al aan Van Basten gelinkt. "Ik zit nu niet in een situatie waarin ik keuzes moet maken voor de toekomst. Ik heb het naar m'n zin bij de KNVB en we zien wel wat de toekomst brengt", zo besluit de keuzeheer.
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen presteerde.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:35 schreef snabbi het volgende:
Het sluit wel aan bij de eerdere verhalen die naar buiten zijn gekomen, maar ik krijg toch een bijsmaak van dat de PR machine er een draai aan heeft gegeven. Bosz die alles op poten zet ipv het netwerk van Van Marwijk e.d.?
quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:23 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen "presteerde".
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:23 schreef DivineJester het volgende:
Ze hebben het anders wel goed geheim weten te houden, wat Bosz allemaal achter de schermen presteerde.
Dat denk ik dus ook...quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.
ja, da's mooi kutquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:19 schreef venomsnake het volgende:
Het zal je maar gebeuren zeg, V Basten die trainer wordt bij jouw club... Ben je dan mooi klaar mee.![]()
Wat een drama coach is dat.
Nogal, de telefoontjes tussen van Marwijk en de spelers worden compleet buiten beschouwing gelaten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hij zal best wel van hot naar her hebben gevlogen en met de mensen hebben gepraat. /ik vind alleen dat de suggestie wordt gewekt dat het een mooi plan was dat perfect in uitvoering is gekomen. Dat denk ik dat iets te veel opgehemeld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |