abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52960679
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En ik maar denken dat je eerst met de club akkoord moest zijn, voordat je de onderhandelingen met de speler mag openen..
Nee hoor, je moet toestemming hebben.
Daarna kan het tussen de clubs alsnog fout gaan.
pi_52960797
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:57 schreef MaxPower het volgende:
De zaakwaarnemers van Afonso hebben geen FIFA-licentie, en kunnen dus niet geschorst worden.

Lijkt me duidelijk waarom ze geen licentie hebben trouwens.
Er moet toch iets zijn wat de FIFA kan doen om dat soort figuren te weren?? Als zij geen licentie hebben, hoe kunnen ze dan überhaupt officieel bij een transfer betrokken zijn?? Gewoon niets aan dat soort figuren betalen, ze hebben immers geen poot om op te staan??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_52960980
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:49 schreef MaxPower het volgende:
met zijn marcus berg weblog.
WTF.. Dat is één van mijn weblogjes (serieus)
En nee ik heb daar niet gepost.

Of zit iemand mij hier in de zeik te nemen? Erwin? Ray?
* venomsnake doet msn aan..

[ Bericht 2% gewijzigd door venomsnake op 05-09-2007 15:24:39 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52961013
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:59 schreef BottleKid het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet toestemming hebben.
Daarna kan het tussen de clubs alsnog fout gaan.
Klopt, ik zei het verkeerd. In ieder geval, die toestemming hebben ze echt niet gehad van SC Heerenveen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_52961120
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:05 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Er moet toch iets zijn wat de FIFA kan doen om dat soort figuren te weren?? Als zij geen licentie hebben, hoe kunnen ze dan überhaupt officieel bij een transfer betrokken zijn?? Gewoon niets aan dat soort figuren betalen, ze hebben immers geen poot om op te staan??
Bureau Nr 10 uit Nederland acteert als stroman bij de contracten.
pi_52961136
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

WTF.. Dat is één van mijn weblogjes (serieus)
En nee ik heb daar niet gepost.

Of zit iemand mij hier in de zeik te nemen? Erwin? Ray?
* venomsnake doet msn aan..
pi_52961400
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:30 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kappen nou Pipo...

Ik vraag me trouwens af of Alves uberhaupt nog wel gaat spelen voor Heerenveen zo. Wat een gedoe zeg. Verdienen verdomme 3x zoveel als de Minister President, en dan nog lopen zeuren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52961553
wat een mongool die alves met zn ziekelijke uitspraken over nazi´s e.d (zie vi.nl)......een jaar lang schorsen die vent!
  woensdag 5 september 2007 @ 16:04:58 #109
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52961668
Ik vraag me af of de internationale media hier op een gegeven moment aandacht aan gaat geven. Met de laatste transfers heeft de Nederlandse competitie zich goed laten gelden, en daarbij gaat het hier om een Braziliaans international.

Ik zou me hier in Spanje bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat een AS, een Marca of een Sport hier zich op zou kunnen uitleven. Zeker na het hele Daniel Alves verhaal.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52961684
Het wordt een pijnlijke kwestie op deze manier.

Dit soort uitspraken kunnen op geen enkele manier door de beugel.
pi_52961777
Toevallig dat Alves een anagram van slave is.
pi_52961853
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:04 schreef D1 het volgende:
Ik vraag me af of de internationale media hier op een gegeven moment aandacht aan gaat geven. Met de laatste transfers heeft de Nederlandse competitie zich goed laten gelden, en daarbij gaat het hier om een Braziliaans international.

Ik zou me hier in Spanje bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat een AS, een Marca of een Sport hier zich op zou kunnen uitleven. Zeker na het hele Daniel Alves verhaal.
Ach Blatter vond dat Van der Vaart al een gelgwolf was, wat moet ie hier dan wel niet van zeggen?
pi_52961884
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:13 schreef ruud.nl het volgende:
Toevallig dat Alves een anagram van slave is.

Scherp.
  woensdag 5 september 2007 @ 16:23:13 #114
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52961886
die komt van vi.nl
  woensdag 5 september 2007 @ 16:27:15 #115
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52961943
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:20 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Ach Blatter vond dat Van der Vaart al een gelgwolf was, wat moet ie hier dan wel niet van zeggen?
En Blatter kan het weten want die is de meest zelfzuchtige en hebberige persoon in het internationale voetbal. Hij zal het wel bedoeld hebben als compliment naar vdV.
Life is what you make it.
pi_52962082
quote:
Op woensdag 5 september 2007 16:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
die komt van vi.nl
klopt.
pi_52962139
Gatverdamme, wat een klote gast is het ook. Supporters vergelijken met nazi´s..

pi_52962609
Wat een gek, dat zeg je toch niet. Idioot.

Lekker een goeie nieuwe spits halen in de winterstop en weg met die Alves.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 5 september 2007 @ 17:24:20 #119
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_52962673
Ik hoop dat die vent net zo snel van het toneel verdwijnt als dat die kwam. Tenzij hij aan schizofrenie lijdt, want dan is hij gewoon ziek.
pi_52962741
Bij nader inzien wel kloten nu voor Heerenveen, hadden ze hem toch beter voor dat vele geld moeten verkopen. Nu heb je ook geen zak aan die dikke gek en levert ie straks waarschijnlijk minder op.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_52962959
Heerenveen heeft steeds heel fatsoenlijk gereageerd en het voor hem opgenomen. Nu lijkt me toch wel het punt bereikt dat ze dat niet langer vol kunnen houden. Dit is een aantasting van eer en goede naam, van zowel club als supporters. Ons met nazi's vergelijken en de club waar hij een heel behoorlijk jaarsalaris verdient, met slavendrijvers. Dat is vele stappen te ver. Ik hoop op een serieuze reactie van de club, dat ze afstand nemen van deze onzin. Het blijft een werknemer van de club die dit over de supporters zegt.
pi_52963005
Oh, ze hebben al gereageerd, www.sc-heerenveen.nl
quote:
Heerenveen distantieert zich van uitlatingen op weblog Alves
05 september 2007
Heerenveen heeft kennis genomen van de uitlatingen op de weblog van Afonso Alves. De club heeft gegronde redenen om aan te nemen dat deze uitlatingen niet van Alves persoonlijk afkomstig zijn. Heerenveen neemt afstand van de tekst op de weblog en zal daar gezien de aard er van geen verdere aandacht aan besteden.

De club roept haar supporters op hier op een Heerenveen-waardige wijze mee om te gaan en het voorbeeld van de club te volgen
Tja. Je kunt de schuld wel steeds bij anderen blijven leggen. Alves kan toch een verklaring afleggen waarin hij afstand neemt van al die onzin. Hij doet dat niet dus houd ik hem mede-verantwoordelijk.
  woensdag 5 september 2007 @ 17:48:03 #123
54636 Eb
Le Big Mac
pi_52963045
Deze uitspraken zijn natuurlijk een provocatie. Hij probeert een breuk te forceren. En nou niet zeggen dat zijn zaakwaarnemers erachter zitten, Alves lijkt mij bij zijn volle verstand als hij met dergelijke lieden in zee gaat dus hij is zelf veramtwoordelijk voor de puinhoop die hij aan het creeren is.

Als reactie is er maar één mogelijkheid: hem als een zielige gek afschilderen (niet zo moeilijk na deze uitspraken) waar werkgever Heerenveen graag goed voor wil zorgen. Maar hem laten gaan? NEVER Net zo lang gek maken tot hij kruipend door het Abe Lenstra stadion zijn excuses aanbiedt.

Dit is een principezaak die tot de laatste snik moet worden uitgezongen.

Hup Heerenveen!
pi_52963333
Dat noemt zichzelf prof(fessional), Alves verandert Heerenveen in een dader in plaats van slachtoffer...
pi_52963470
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:48 schreef Eb het volgende:
Deze uitspraken zijn natuurlijk een provocatie. Hij probeert een breuk te forceren. En nou niet zeggen dat zijn zaakwaarnemers erachter zitten, Alves lijkt mij bij zijn volle verstand als hij met dergelijke lieden in zee gaat dus hij is zelf veramtwoordelijk voor de puinhoop die hij aan het creeren is.

Als reactie is er maar één mogelijkheid: hem als een zielige gek afschilderen (niet zo moeilijk na deze uitspraken) waar werkgever Heerenveen graag goed voor wil zorgen. Maar hem laten gaan? NEVER Net zo lang gek maken tot hij kruipend door het Abe Lenstra stadion zijn excuses aanbiedt.

Dit is een principezaak die tot de laatste snik moet worden uitgezongen.

Hup Heerenveen!
Dat is wel makkelijk bij deze speler omdat hij een lang lopen contract heeft en buiten de EU komt en gezien zijn leeftijd kan hij er beter aan doen om wel te gaan voetballen.

Kan SCH trouwens zijnloon niet stil leggen?
pi_52963603
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:09 schreef Chadi het volgende:

Kan SCH trouwens zijnloon niet stil leggen?
Dan kan hij makkelijker wegkomen. Kiki Musampa (of iemand anders op cyprus?) heeft ook zijjn contract laten ontbinden omdat hij geen centjes kreeg.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:18:35 #127
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_52963693
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:41 schreef SCH het volgende:
Heerenveen heeft steeds heel fatsoenlijk gereageerd en het voor hem opgenomen. Nu lijkt me toch wel het punt bereikt dat ze dat niet langer vol kunnen houden. Dit is een aantasting van eer en goede naam, van zowel club als supporters. Ons met nazi's vergelijken en de club waar hij een heel behoorlijk jaarsalaris verdient, met slavendrijvers. Dat is vele stappen te ver. Ik hoop op een serieuze reactie van de club, dat ze afstand nemen van deze onzin. Het blijft een werknemer van de club die dit over de supporters zegt.
Ik verwacht ook niet dat de supporters dit zomaar zullen slikken. Ik verwacht niet veel geweld of bedreigingen, maar de spandoeken zullen in elk geval niet mals zijn... Wat dat betreft zou Verbeek er goed aan doen om Alves de hele wedstrijd op de bank te houden, net tegenover een hatelijk spandoek. Heeft Alves iets om naar te kijken...
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_52963947
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:15 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan kan hij makkelijker wegkomen. Kiki Musampa (of iemand anders op cyprus?) heeft ook zijjn contract laten ontbinden omdat hij geen centjes kreeg.
Dit is werkweigering en geen loonachterstand zoals bij Kiki.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:30:47 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52964017
Als er een God bestaat, zal Alves nog 4 jaar in het 2e Heerenveen ballen.
pi_52964538
wat een eikel zeg

Sowieso, zo'n reactie op een forum op zijn site Daar moet je toch boven staan als professional ? Dat 1 iemand zoiets zegt, ga je toch niet je hele houding door veranderen.

Alves is een trieste vent als je het mij vraagt. Hopen dat Heerenveen hem gewoon onder geen beding laat vertrekken, zo'n speler gun ik niets.... heerenveen heeft hem 'groot' gemaakt (daardoor is hij op de kaart gekomen) en dan al zo'n attitude... nee zéér triest
Haleloeja
pi_52964911

Links Afonso, rechts Riemer.
pi_52964936
Even Amnesty International bellen
  Trouwste user 2022 woensdag 5 september 2007 @ 19:25:26 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_52965194
Wat een lul. Maar wel mooi dat je hem niet gelijk geeft. Gewoon nooit verkopen een jaar lang op de bank laten ziten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52965631
Eerste helft van de competitie op de bank houden of in het tweede laten spelen. Heeft hij misschien na de winterstop weer zijn verstand terug, en kan hij de rest van het seizoen gebruiken om zich te bewijzen. Al dit drama van de laatste weken heeft zijn marktwaarde ook geen goed gedaan lijkt me.
Dan misschien na afloop van het seizoen nog eens kijken of SCH een transfer kunnen vinden voor hem.
pi_52967127
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]

woensdag 5 september 2007 @ 22:12:49 #136
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_52969381
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:15 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]

kijk... ongepast noemen we dat
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_52974414
Heerenveen neemt Alves nu wel heel erg in bescherming.

OK, de woorden lijken me afkomstig van z'n zaakwaarnemenr/woordvoerder, maar daar is Alves zelf ook verantwoordelijk voor, de woorden komen immers uit zijn kamp.

De bedoeling lijkt me wellicht het forceren van een breuk/onwerkbare situatie maar dat lijkt me vrij kansloos (juridisch gezien) want de uitspraken slaan echt nergens op, zijn beledigend aan de Heerenveen fans en slavernij slachtoffers en staan in geen enkele verhouding tot hetgeen Alves z'n team Heerenveen aanrekend (de misgelopen transfer).

Een v/d Vaart wou ook graag weg, deed ook domme dingen (Poseren met Valencia shirt - zich geblesseerd melden na het optillen van z'n koter om een Europese match te missen) maar is wel normaal terug gekomen bij z'n werkgever en doet weer wat ie moet doen omdat ie er onder contract staat: Voetballen.

In dat opzicht is Alves net een klein verwend kind, en zeker geen echte vent.

Zure is alleen dat Heerenveen hier de dupe van is. En ik vind het goed dat ze zich zo strikt en correct opstellen, maar of ze daar ooit de vruchten van gaan plukken nog in deze situatie - behalve dan de waardering dat ze dit geduld kunnen opbrengen en voet bij stuk blijven houden - is de vraag. Ik denk het niet eerlijk gezegd.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52974673
Ik ben het met je eens DIGGER, op zich al een vrij feestelijke gebeurtenis

Ik vind de tekst op de website van sc Heerenveen ook een klein beetje suggereren dat de supporters er mede debet aan zijn met dat zinnetje over "we roepen de supporters op om hier op een Heerenveen-waardige wijze mee om te gaan".

Wat is precies Heerenveenwaardig als je voor nazi en slavendrijver wordt uitgemaakt? Je andere wang toekeren?
pi_52974686
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Volgens mij zijn de supporters er juist prima mee omgegaan en zijn ze zelfs nog bereid om hem te vergeven als hij weer gaat spelen en scoren.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52974744
Ik heb het vermoeden dat de club iets meer dan wij weten, en dat er wellicht mafiapraktijken of bedreigingen (van Alves' familie) aan de gang zijn.
pi_52974753
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:30 schreef SCH het volgende:
Ik ben het met je eens DIGGER, op zich al een vrij feestelijke gebeurtenis

Naam en landgenoot Alves is toch ook nog gewoon werkzaam bij Sevilla overigens.
pi_52974757
Spannend Max

Het blijft wel een feest om de reacties op zijn website te lezen http://afonso9.wordpress.(...)heerenveen/#comments
pi_52974782
Het minste wat je dan als Alves kan doen is dan toch breken met je zaakwaarnemers? Anders is het onbegrijpelijk dat Heerenveen hem nog zo in bescherming neemt.
pi_52974940
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het minste wat je dan als Alves kan doen is dan toch breken met je zaakwaarnemers? Anders is het onbegrijpelijk dat Heerenveen hem nog zo in bescherming neemt.
Als je zoontje ontvoerd dreigt te worden breek je niet zo makkelijk met die lui.
pi_52974982
Ben je nu een beetje hardop aan het nadenken over plot van je nieuwe thriller?
pi_52974991
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:55 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als je zoontje ontvoerd dreigt te worden breek je niet zo makkelijk met die lui.
quote:
Het shirt dat hij in Engeland (1-1) droeg, tijdens zijn debuut voor het Braziliaanse elftal, hangt ingelijst in zijn huis in Brazilië. Zijn zoon Filipe Henrique, acht jaar oud, trekt het andere exemplaar aan als hij in Belo Horizonte met zijn vriendjes voetbalt. Het leven van voetbalnomade is er de oorzaak van dat hij duizenden kilometers van hem verwijderd is. De levensader met zijn zoon, die bij Alves’ voormalige partner woont, bestaat uit een telefoonlijn waar dagelijks gebruik van wordt gemaakt.

„Hij is beter af bij zijn moeder in Brazilië. Want wat heeft een kind dat in een vreemd land woont aan een vader die twee keer per dag moet trainen en in het weekeinde ook nog eens geen tijd kan vrijmaken omdat hij een wedstrijd moet spelen?”

Of hij gezegend is met het doorzettingsvermogen en talent van zijn vader durft hij niet te zeggen. Waar Alves tijdens ieder vrij uurtje op een zandveld zijn tweebenige traptechniek perfectioneerde, traint zijn nazaat vier keer per week met zijn club Cruzeiro op een verharde ondergrond. „Als ik het hem vraag, zegt hij dat hij ook voetballer wil worden. Net als zijn vader. Of het ooit zover komt, is moeilijk te zeggen. Hij is nog heel erg jong.”

Alves prijst zich gelukkig dat zijn zoon opgroeit in de acht miljoen zielen tellende hoofdstad van de staat Minas Gerais en niet in criminele vrijhavens als Rio de Janeiro of São Paulo. Angst dat zijn familie slachtoffer wordt van ontvoeringen – een lucratieve business in het grootste land van Zuid-Amerika – zegt hij niet te hebben. „In Belo Horizonte gebeuren zulke dingen niet. Het is niet voor niets de mooiste stad van Brazilië.”

In tegenstelling tot andere voetballers was de bal voor Alves geen middel om te ontsnappen aan de zelfkant van de maatschappij. Vader was brandweerman, moeder verkocht gebak in een pasteleria. Een gelukkige jeugd, omschrijft hij die periode. Dat hij pas op zijn twintigste de overstap van Atletico Mineiro naar de bescheiden Zweedse competitie Allsvenskan maakte, sluit naadloos aan bij zijn karakter. „Ik ben geen groot avonturier.”

Eigenlijk vindt hij het wel fijn in het kille Noord-Europa. „Hier kun je tenminste nog ongestoord over straat lopen. Speel je in Brazilië slecht, dan ben je je leven niet zeker. Dan kun je na de wedstrijd maar beter niet het stadion uit gaan. Hier halen de mensen hun schouders op. Volgende keer beter.”

Valeriodoce, Atletico Mineiro, Orgyrte IS, Malmö FF, SC Heerenveen – bij geen van de clubs die hij diende was er ruimte voor de vraag of hij zou slagen. „Ik heb eigenlijk nooit twijfels gekend. Daarvoor is mijn voetballoopbaan namelijk te snel verlopen. Bij alle clubs heb ik contracten van minimaal vier jaar getekend, overal was ik tot op heden binnen twee seizoenen weer weg.
Uit een interview met de Telegraaf van zaterdag. En waar staat dan dat zijn zoontje is ontvoerd?
pi_52975003
Het was maar een voorbeeld.
pi_52975014
Ja, zo lust ik er nog wel een paar
pi_52975048
Anders kan ik het niet verklaren dat sc Heerenveen hem zo overdreven in bescherming neemt.
pi_52975119
Bang voor complete kapitaalvernietiging? Zeker gezien de competitiestart?
pi_52975228
Nee, ik ben er altijd voor geweest om hem nog een seizoen te houden. Niet op deze manier, maar dat wist onze directie ook niet vantevoren natuurlijk.
pi_52975250
Dat is denk ik deels strategie Max. En de bijna overdreven vriendelijkheid en fatsoen zit nou eenmaal in de genen van de club, helaas zie je dat nog maar zelden in de voetbalwereld. Maar van de supporters kan je niet vragen de emoties volledig binnenboord te houden. Dan zit iedereen straks met psychosociale stress en hoofdpijn van de opgekropte spanning op de tribune
pi_52975338
Het is maar een geluk dat er geen thuiswedstrijd is komend weekend.
pi_52975521
Nouja, vergis je niet hè! Een internetheld heeft Afonso uitgemaakt voor 'monkey boy'. Wat een racisten! Nazi's! Snel de waddenzee in duwen, dat hele Friesland! Oei, oei, oei!

Dat Samuel Eto'o hele wedstrijden allerlei jungle geluiden over zich heen krijgt maar een bomvol stadion de mond weet te snoeren door gewoon te blijven scoren, dat is natuurlijk géén voorbeeld van hoe het ook kan. Nee. Als één supporter iets naar zegt, is het allemaal uitschot!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_52975574
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:22 schreef SCH het volgende:
Het is maar een geluk dat er geen thuiswedstrijd is komend weekend.
Is er een weekendje extra om mooie spandoekjes in elkaar te flansen.
  donderdag 6 september 2007 @ 10:00:36 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52976205
Op zich wel ironisch dat die Groningen supporter die Alves voor aapje uitmaakte nu z'n zin krijgt.
pi_52978924
Ik moet zeggen dat de comments op z'n site echt meesterlijk zijn. Ook fans van andere clubs laten zich op een positieve manier gelden, hulde!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_52978991
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:56 schreef vingerplant het volgende:
Ik moet zeggen dat de comments op z'n site echt meesterlijk zijn. Ook fans van andere clubs laten zich op een positieve manier gelden, hulde!
Inderdaad. Mooi om te lezen.
pi_52979223
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:56 schreef vingerplant het volgende:
Ljkt me niet onlogisch. De meeste mensen zijn wel zo realistisch om in te zien dat dit in de volgende transferperiode ook met gemak bij hun club zou kunnen voorkomen.

Kijke, een v/d Vaart en Alves blazen de zaak niet op, en spelen gewoon, houden zich aan hun contract.

In Italie is Obinna bij Chievo ook met de noorderzon vertrokken, zelfde geval als Alves - al kan hij nog een degradatie aanvoeren als reden om weg te willen (maar dat had ie dan maar in z'n contract moeten laten opnemen).

En elk realistisch persoon moet toch inzien dat Heerenveen niks verkeerds doet of deed en dat Alves, maar vooral de mensen om hem heen er werkelijk een zooitje van maken en dat - naast Alves zelf, vooral ook Heerenveen hier de dupe van is, gezien het belang van hem voor de club.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:08:32 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52979269
quote:
Poor Afonso… From a rich country as Brasil, where the social and political system is at its best, to a poor country as the Netherlands. And for what reason? To be playing soccer, wich is absolutely the worst possible thing to do, for a lousy payment of 400.000 euros a year. Poor poor Afonso… You are right, you definitely are being a slave. A slave of your own corrupted mind, a slave of your money hungry soul and most of all a slave of two masters. Only, this two masters do not work for SC Heerenveen, they are your managers. It’s not Heerenveen that is ruinig your career Afonso, it is your management and those pathetic voices in your head that do.

Next time you bring up comparisons to slavery (and I pray to God that is when you have hit rock bottom, because not a single club in the world will house a prat like you) think about death squads in Brasil, or little Chinese kids sewing your precious soccer shirt and shoes, or think about the prostitutes in Holland you have been visiting so many in your first months in this strange and hatefull country where (mark your own words, not mine) nobody has ever loved you.

Dear mister Afonso, I really feel sorry for you, but it is not because you have been treated badly by your club or their fans. It is because you have shown the world what kind of sick persons you and your managers really are and it is obvious that your statement will backfire on you..!

I wish that you will never find yourself a club again anymore and end up in a Brazilian ghetto knitting up the ones so important soccer balls for a minimum wage of three cents a week with the other REAL slaves, so that you spend the last of your days thinking back about that good old “nazi regime” you had to suffer from in the best of your days.

As for your management: I hope to find them under a bridge with needles stuck up in their arms one day. If I do I will definitely stop to take a piss into their rotten faces.

an AJAX fan
* stil

mooi.
pi_52979439
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

* stil

mooi.
Inhoudelijk wel. Qua Engels is het natuurlijk dramatisch.

"Once" spellen als Ones (om maar een voorbeeldje eruit te pakken)
pi_52979501
Één ding hoop ik niet. En dat is dat Alves in de winterstop alsnog bij AZ terecht zal komen, en Dirk en co toch hun zin krijgen.
pi_52979608
Och, als ie AZ dan tzt ook zo naait.....

Daarom zou ik zo'n speler nooit binnen willen halen, ook al is het een goede speler, er kleven nogal wat risico's aan.

Kijk eens naar een Cassano. Napoli bv heeft hem gewoon keihard afgewezen "geen zin in een tikkende tijdbom, te groot risico".

Die kans gaat Alves nu ook lopen, dat clubs niet bereid zijn er veel geld in te steken ivm het risico.
En veel geld betalen en veel risico lopen, dat zijn 2 dingne die niet smaken gaan, behalve dan bij speculanten op de beurs, maar zeker niet bij een voetbalclub.
pi_52979903
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:06 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ljkt me niet onlogisch. De meeste mensen zijn wel zo realistisch om in te zien dat dit in de volgende transferperiode ook met gemak bij hun club zou kunnen voorkomen.

Kijke, een v/d Vaart en Alves blazen de zaak niet op, en spelen gewoon, houden zich aan hun contract.

In Italie is Obinna bij Chievo ook met de noorderzon vertrokken, zelfde geval als Alves - al kan hij nog een degradatie aanvoeren als reden om weg te willen (maar dat had ie dan maar in z'n contract moeten laten opnemen).

En elk realistisch persoon moet toch inzien dat Heerenveen niks verkeerds doet of deed en dat Alves, maar vooral de mensen om hem heen er werkelijk een zooitje van maken en dat - naast Alves zelf, vooral ook Heerenveen hier de dupe van is, gezien het belang van hem voor de club.
Ik vind het niet zo vanzelfsprekend. Voetbalsupporters zijn over het algemeen vrij opportunistisch en denken er niet over na dat het hun club ook kan gebeuren. Ik denk dat de meeste mensen het zat zijn dat spelers die met hun volle verstand een contract hebben getekend zich zo gaan gedragen én dat veel mensen Alves eigenlijk ook een slachtoffer vinden, van zijn eigen op geld beluste management...

Dat verhaal van Chievo heb ik ook meegekregen, zelfde liedje als met Alves. Degradatie of niet, contract is contract.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 6 september 2007 @ 12:42:00 #165
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_52980079
Het meest treurige aan die zaakwaarnemer is dat ze komen met 'amateuristische bestuurders die nog geen club in de serie Z zouden kunnen runnen' en 'dom' zijn.

Mensen die hun tegenstander in het conflict dom noemen omdat ze een andere mening zijn toegedaan, daar kun je moeilijk mee communiceren. Treurig dat een voetballer zo 'vertegenwoordigd' wordt.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:50:58 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52980276
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:34 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo vanzelfsprekend. Voetbalsupporters zijn over het algemeen vrij opportunistisch en denken er niet over na dat het hun club ook kan gebeuren. Ik denk dat de meeste mensen het zat zijn dat spelers die met hun volle verstand een contract hebben getekend zich zo gaan gedragen én dat veel mensen Alves eigenlijk ook een slachtoffer vinden, van zijn eigen op geld beluste management...
Je kunt er nu al wel van uit gaan dat Suarez volgende zomer heibel gaat maken om weg te komen...
  donderdag 6 september 2007 @ 13:32:25 #167
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_52980844
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat Alves noch zijn zakenwaarnemer(s) goed Engels kunnen, dus technisch gezien heft dat elkaar weer op.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_52982317
Er is dan ook nog goed nieuws, Afonso Alves schijnt (bron) gisteren, hoewel met een gezicht als een oorwurm, 'gewoon' te hebben meegetraind met de selectie

To be continued...
pi_52982825
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:34 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Dat verhaal van Chievo heb ik ook meegekregen, zelfde liedje als met Alves. Degradatie of niet, contract is contract.
Mee eens. Maar juridisch is het zo dat je je contract kunt laten ontbinden als er een sportieve positieverbetering zich voordoet (in combinatie met een ander criterium). Als je na degradatie nog in dezelfde klasse wil blijven spelen is dat dus het geval. Als je van Heerenveen naar AZ gaat dus duidelijk niet.
pi_52982978
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

* stil

mooi.
* SCH is er ook stil van.

Een Ajax fan die zinnige dingen schrijft, ik ben tot tranen toe geroerd
pi_52983378
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:30 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Er is dan ook nog goed nieuws, Afonso Alves schijnt (bron) gisteren, hoewel met een gezicht als een oorwurm, 'gewoon' te hebben meegetraind met de selectie

To be continued...
Op Omrop Fryslân zeiden ze net dat hij vandaag ook 'gewoon' mee deed met de training

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_42025.aspx
quote:
Alves traint gewoan mei
Afonso Alves traint dizze wike gewoan mei by sc Hearrenfean. De Braziliaanske spits wie tiisdei al by de training oanwêzich. Ek woansdei liet hy him wer sjen. De direksje fan de klub sil dizze wike ek noch mei him om 'e tafel. Wannear't dat petear krekt plak fynt is net bekend.

De ferhâlding fan de spits mei de klub stiet ûnder spanning ûnder oaren troch it ôfketsen fan in transfer nei AZ Alkmaar ferline wike.
Moandei liet hy dêrom ferstek gean yn Hilversum by de útrikking fan de gouden skoech foar de bêste fuotballer fan it ferline seizoen. Ein dizze wike stapt Alves op it fleantúch nei Amerika. Dêr spilet hy foar Brazilië twa ynterlands tsjin Mexico en Amerika.
pi_52983513
quote:
Alves traint gewoan mei
In mei pas weer!!
pi_52983635
Ik dacht dat ie in de VS zat om met Ronaldinho over Dingsdag te praten. Maar dat moet dus nog.

Dan kan ie ook wel even een statement afgeven en excuses aanbieden!
  donderdag 6 september 2007 @ 15:28:12 #174
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52983699
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dramatisch is natuurlijk net een bridge too far. Ik denk dat 95% van de Nederlanders het niet in beter Engels hadden kunnen schrijven. Dat jij een Engels genie bent, laat ik uiteraard even buiten beschouwing

Maar zoals hierboven ook al gezegd, een mooie tekst van een Ajax fan. Zo zouden er meer moeten zijn
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_52983967
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:16 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Op Omrop Fryslân zeiden ze net dat hij vandaag ook 'gewoon' mee deed met de training

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_42025.aspx
[..]
En nu in het NEDERLANDS
pi_52984015
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:25 schreef SCH het volgende:
Ik dacht dat ie in de VS zat
Misschien heeft Wagner hem wel verteld dat ie daar niet heen moet, omdat er 300 miljoen KKK leden wonen.
  donderdag 6 september 2007 @ 15:49:39 #177
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52984024
hij heeft dinsdag(tiisdei) en woensdag(woansdei) gewoon getraind met de selectie
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52984064
Alves traint gewoon mee.
Afonso Alves traint deze week gewoon mee bij SC Heerenveen. De Braziliaanse spits was dinsdag al bij de training aanwezig. Ook woensdag liet hij zichzelf weer zien. De directie van de club zal deze week nog met hem om de tafel gaan zitten. Wanneer dat precies plaats vind is niet bekend.

De verhouding tussen de spits en de club staat onder spanning onder andere door het afketsen van een transfer naar AZ Alkmaar verleden week.
Maandag liet hij daarom verstek gaan in Hilversum bij de uitreiking van de gouden schoen voor de beste voetballer van het afgelopen seizoen. Eind deze week stapt Alves op het vliegtuig naar Amerika. Daar speelt hij voor Brazilie twee interlands tegen Mexico en Amerika.
pi_52984077
Wat is mijn Fries toch goed
pi_52984118
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:45 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En nu in het NEDERLANDS
quote:
Alves traint gewoon mee
Afonso Alves traint deze week gewoon mee bij sc Heerenveen. De Braziliaanse spits was dinsdag al bij de training aanwezig. Ook woensdag liet hij zich weer zien. De directie van de club zal deze week ook nog met hem om tafel gaan zitten. Wanneer dat precies plaats zal vinden is niet bekend.

De verhouding van de spits met de club staat onder spanning onder andere door het afketsen van een transfer naar AZ Alkmaar afgelopen week.
Maandag liet hij daarom verstek gaan in Hilversum bij de uitreiking van de gouden schoen voor de beste voetballer van het afgelopen seizoen. Eind deze week stapt Alves op het vliegtuig naar Amerika. Daar speelt hij voor Brazilië twee interlands tegen Mexico en Amerika.
En dat door een Bosschenaar.
  donderdag 6 september 2007 @ 15:59:26 #181
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52984158
Hij zal wel moeten trainen, anders raaktie geen knikker in het geel
pi_52984167
Op snelheid geklopt door een mede-Bosschenaar.
pi_52984195
Wehehehe

Blijf de eer in ieder geval in de stad
  donderdag 6 september 2007 @ 16:12:40 #184
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52984306
Wat vind je van de taal Robbie? irritant of niet onaardig
  donderdag 6 september 2007 @ 16:14:35 #185
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52984336
je bent één woord vergeten trouwens. Petear is gesprek. Verder goed vertaald
pi_52985619
quote:
Op donderdag 6 september 2007 15:45 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En nu in het NEDERLANDS
Zegt degene die altijd onleesbare italiaanse nieuwsberichten post...
pi_52987563
quote:
Afonso Alves trainde tongersdei gewoan mei by sc Hearrenfean. Hy makke op de training in fleurige en fitte yndruk. De spits ferklearre dat hy nei de teloarstelling fan it ôfrûne wykein wer foarút sjen wol. Alves is no fral dwaande mei de tariedings op de twa wedstriden mei it Braziliaanske alvetal yn Amearika.

Nei dizze reis wol hy ek sa gau mooglik wer foar Hearrenfean fuotbalje en skoare, sa sei Alves tongersdei.

Moandei liet Alves noch de útrikking fan 'e Gouden Skoech foar de bêste fuotballer fan it ferline seizoen sjitte omdat er 'net yn de stimming wie'.
De fuotballer wie fan it sintrum neidat de transfer nei AZ op it alderlêste momint net trochgie. De slimste teloarstelling is no oer, sa ferklearre de fuotballer. Alves hat ek wer gewoan kontakt mei de treningsstêf en de direksje fan Hearrenfean.

Freedtemoarn om tsien oere stapt Alves op it fleantúch nei de Feriene Steaten. Dêr spilet er foar Brazilië twa ynterlands tsjin Meksiko en Amearika. Nei de twadde ynterland komt er fuortendaliks wer werom nei it Hearrenfean.
kan iemand dat even vertalen ? Ik kan er op uit maken dat hij er weer ;zin' in heeft ?
  donderdag 6 september 2007 @ 18:40:37 #188
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52987688
Ladies and Gentleman, He's back
pi_52987787
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:36 schreef m.m24 het volgende:

[..]

kan iemand dat even vertalen ? Ik kan er op uit maken dat hij er weer ;zin' in heeft ?
Afonso Alves trainde donderdag gewoon mee bij Heerenveen. Hij maakte op de training een opgewekte en fitte indruk. De spits verklaarde dat hij na de teleurstelling van het afgelopen weekend weer vooruit wil kijken. Alves is nu vooral bezig met de voorbereidingen op de twee wedstrijden met het Braziliaanse elftal in Amerika.

Na deze reis wil hij ook zo snel mogelijk weer voor Heerenveen voetballen en scoren, zo zei Alves donderdag.

Maandag liet Alves nog de uitreiking van de Gouden Schoen voor de beste voetballer van het seizoen schieten, omdat hij "niet in de stemming was".
De voetballer was van de kaart nadat de transfer naar AZ op het allerlaatste moment niet doorging. De ergste teleurstelling is nu voorbij, zo verklaarde de voetballer. Alves heeft ook weer gewoon contact met de trainingsstaf en de directie van Heerenveen.

Vrijdagmorgen om tien uur stapt Alves op het vliegtuig naar de Verenigde Staten. Daar speelt hij voor Brazilië twee interlands tegen Mexico en Amerika. Na de tweede interland komt hij meteen weer terug naar Heerenveen.
pi_52988048
Afonso Alves trainde tongersdei gewoan mei by sc Hearrenfean. Hy makke op de training in fleurige en fitte yndruk. De spits ferklearre dat hy nei de teloarstelling fan it ôfrûne wykein wer foarút sjen wol. Alves is no fral dwaande mei de tariedings op de twa wedstriden mei it Braziliaanske alvetal yn Amearika.

Afonso Alves trainde donderdag gewoon mee met sc Heerenveen. Hij maakte op de training een fitte en frisse indruk. De spits verklaarde dat hij na de teleurstelling van het afgelopen weekend weer vooruit wil kijken. Avles is nu vooral druk met de voorbereidingen op de twee wedstrijden met het Braziliaanse elftal in Amerika

Nei dizze reis wol hy ek sa gau mooglik wer foar Hearrenfean fuotbalje en skoare, sa sei Alves tongersdei.

Na deze reis wil hij ook zo snel mogelijk weer voor Heerenveen voetballen en scoren, zo zei Alves donderdag

Moandei liet Alves noch de útrikking fan 'e Gouden Skoech foar de bêste fuotballer fan it ferline seizoen sjitte omdat er 'net yn de stimming wie'.

Maandag liet Alves de uitreiking van De Gouden SCHoen voor de beste voetballer van vorig jaar schieten omdat hij 'niet in de stemming was'

De fuotballer wie fan it sintrum neidat de transfer nei AZ op it alderlêste momint net trochgie. De slimste teloarstelling is no oer, sa ferklearre de fuotballer. Alves hat ek wer gewoan kontakt mei de treningsstêf en de direksje fan Hearrenfean.

De voetballer was van de kaart nadat de transfer naar AZ op het allerlaatste moment niet doorging. De allerergste teleurstelling is nu voorbij, zo verklaarde de voetballer. Alves heeft ook weer gewoon contact met de trainingsstaf en de directie van Heerenveen

Freedtemoarn om tsien oere stapt Alves op it fleantúch nei de Feriene Steaten. Dêr spilet er foar Brazilië twa ynterlands tsjin Meksiko en Amearika. Nei de twadde ynterland komt er fuortendaliks wer werom nei it Hearrenfean.

Vrijdagochtend om tien uur stapt Alves op het vliegtuig naar de Verenigde Staten. Daar speelt hij voor Brazilie twee interlands tegen Mexico en Amerika. Na de tweede interland komt hij direct weer terug naar Heerenveen. Alves verklaarde verder nog dat hij met nazi's bedoelde dat hij heel erg veel van Nasi houdt, vooral die van restaurant Azie op de Dracht.
pi_52988077
Tja. Hij is dus weer weg met Brazilie. Kijken of 'ie ook echt terug komt.
Klik dan als je durft
pi_52988104
na het vorige positieve interview op Omrop fryslan brak de hel los dus ik wacht morgen nog even af.
pi_52988194
Fijn dat hij er weer zin in heeft hoor, maar hebben wij dat nog wel?
  donderdag 6 september 2007 @ 19:08:49 #194
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52988298
quote:
Alles koek en ei tussen Heerenveen en Alves

06/09/2007 18:19

Afonso Alves heeft zowaar weer een dag meegetraind bij SC Heerenveen. De Friezen ontkennen dat de verhouding met de topscorer van vorig seizoen lijdt onder zijn regelmatige afwezigheid en de oorlogstaal op de website van de Braziliaan.

Heerenveen meent dat Afonso Alves het hoofd op hol wordt gebracht door zaakwaarnemers en begeleiders zoals Wagner Augusto. Die persvoorlichter beschuldigde de club ervan Alves als een slaaf te behandelen. Bovendien zouden de fans van Heerenveen nazistisch zijn.

Het positieve gedrag van Afonso Alves op de velden van Heerenveen doet de club denken dat de situatie veel gunstiger is dan Augusto schetst. 'Hij maakte met iedereen een praatje zoals hij dat anders ook doet.' En: 'We hebben dan ook goede hoop dat Alves zijn hoofd weer helemaal op voetbal gericht is', legt directievoorzitter Yme Kuiper uit de website van Heerenveen.

'We weten vrijwel zeker dat de uitingen op de website van Afonso niet door hem aangestuurd worden. Wij hebben Afonso juist leren kennen als een prima kerel. Niemand is hier bij gebaat. Heerenveen niet, maar ook zeker Afonso niet.'

De manier om weer tot een gezonde relatie te komen, is simpelweg alle opruiende teksten te negeren, meent Kuiper. 'Wij wensen hier op een Heerenveen-waardige manier mee om te gaan door er verder geen aandacht aan te besteden. Wij hopen dat onze supporters het voorbeeld van de club volgen.'

Afonso Alves gaat vrijdag naar Amerika om zich aan te sluiten bij de Braziliaanse nationale ploeg, die oefent tegen Mexico en de Verenigde Staten. 'We hebben gezien zijn houding de verwachting dat hij op de afgesproken tijd terugkeert, maar op de achtergrond, zo weten we, zijn ook andere krachten werkzaam, dus zekerheid hebben we niet', voegt Kuiper toe.

Alves is teleurgesteld dat hij deze zomer geen nieuwe club heeft gevonden. De trefzekere spits stond bij veel clubs in de belangstelling, maar geen enkele kwam tot een akkoord met Heerenveen. AZ was de laatste die een serieuze poging waagde.
Bron

Hmmmm. Die Fonz mag wel eens snel van zaakwaarnemer wisselen, want zolang hij zich niet distantieerd zijn die uitspraken nog altijd uit zijn naam gedaan.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_52993575
quote:
Heerenveen - De harde teksten op de weblog van Afonso Alves, geschreven door zijn voorsvoorlichter Wagner Augusto, zijn niet het initiatief van de speler zelf. Dat zegt directeur Yme Kuiper van SC Heerenveen.

Hij denkt dat ,,in bepaald persoan'', waarmee hij waarschijnlijk doelt op zaakwaarnemer Roberto Tiburcio, profijt wil trekken van de situatie. ,,Alves is op dit stuit gjin baas oer himsels. Syn namme wurdt brûkt op dat weblog, mar it is mar de fraach of it syn weblog ís", zegt Kuiper.

Het lijkt erop alsof Alves zelf bovendien weinig aan de inhoud kan veranderen. ,,Ik wit net hoe it kontraktueel regele is", zegt Kuiper. ,,Mar ik wit dat in fuotballer bepaalde imagorjochten oerdrage kin."

Van een onwerkbare situatie tussen club en speler is volgens de directeur geen sprake. ,,Dat litte we as club net gebeure, útgeande fan it feit dat dizze teksten net fan Afonso sels binne." Heerenveen zal verder niets doen met de uitlatingen.

,,It binne provokaasjes en it wurdt allinnich mar slimmer at wy der wat oer sizze. Dêrom soene ús supporters der ek goed oan dwaan om op forums hjir net mear op te reagearen.''
pi_52993683
provokaasjes. Wat een gaaf woord.
That's all folks!
pi_52993772
Echt, nog nooit zo veel Fries gelezen als de afgelopen dagen. Irritant zeg.
Klik dan als je durft
pi_52993947
Ja precies snap niet dat mensen zo kunnen praten is toch niet normaal dat je een bericht in het Fries gaat zetten.
AFC AJAX
  donderdag 6 september 2007 @ 23:18:33 #199
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52994022
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:07 schreef -Vaduz- het volgende:
provokaasjes. Wat een gaaf woord.
Hahahah dat dacht ik ook meteen !! _!
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 7 september 2007 @ 00:09:13 #200
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_52995264
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:15 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies snap niet dat mensen zo kunnen praten
En je snapt ook niet dat mensen Frans/Chinees/Engels/Spaans/Turks kunnen spreken? Beetje kortzichtig, vind je zelf ook niet
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')