Als jij op je huidige functie goed functioneert en de functie niet gaat verdwijnen, lijkt het me dat ze lekker de boom in kunnen en je niks kunnen maken. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:23 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd dus. Het is zo dat ik hier aangenomen ben op een bepaalde functie, die heb ik niet naar behoren kunnen uitvoeren. De vorige directeur wilde me daarom ontslaan, maar heeft me laten zitten op een lagere functie tegen het oorspronkelijke salaris.
De nieuwe vindt nu dus dat ik teveel verdien (kan zijn, maar is niet mijn probleem dacht ik) en wil me of minder salaris geven of een overeenkomst aanbieden voor beeindiging van het contract met instemming en een uitwerkperiode om een andere baan te zoeken.
Daarop heb ik ze voorgesteld dat ze maar een andere functie moeten zoeken die wel bij mij en mijn salaris past.
Ik denk ook dat dit in principe klopt. Maar voor de arbeidsverhoudingen en 'prettig' werken is het misschien wel van belang om het met elkaar eens te worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:32 schreef Linden het volgende:
[..]
Als jij op je huidige functie goed functioneert en de functie niet gaat verdwijnen, lijkt het me dat ze lekker de boom in kunnen en je niks kunnen maken. Maar ik kan het mis hebben.
Ja, ik begin me ook af te vragen of het niet allemaal aan mij ligt. Het is dat ik een goed betaalde functie had, alleen dat was meer handjeswerk dan wat anders. Achteraf had ik daar nooooooooit weg moeten gaan. Ik werk en woon in Limburg, kleine kans dat je daar terecht komt, het is ook maar een klein bedrijfje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:32 schreef Maanvis het volgende:
Jemig, het is ook altijd wat met jou! Voor welk bedrijf ben je nu werkzaam? Dan weet ik alvast dat ik daar niet ga solliciteren.
PS: Erg frappant, die stuiterende tieten in zo'n serieus topic.
Tja, niks kunnen maken inderdaad. Maar een werkgever kan je ALTIJD ontslaan, vergeet dat nooit. Hoe minder reden ervoor is, hoe hoger de ontslagvergoeding, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:28 schreef blix het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dit in principe klopt. Maar voor de arbeidsverhoudingen en 'prettig' werken is het misschien wel van belang om het met elkaar eens te worden.
en dat vindt het UWV. Het UWV zal iets zeggen als 'meneer, het gaat erom dat u aan het werk blijft, en niet thuis het kasplantje uit gaat hangen. Als dat aanbod u niet beviel, dan had-u maar moeten solliciteren naar een andere baan. Waarom moeten wij dat betalen?'quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:03 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Vindt het UWV dat het bod wél redelijk was,
Inderdaad, mijn grote angst. In principe hebben ze natuurlijk geen ongelijk. Waar ik zeg: "als ik moet kiezen voor xxx thuiszitten of voor xxx werken, dan kies ik thuiszitten", zegt het UWV: "Wij gaan er niet voor betalen dat meneer de bank thuis warm houdt". Tja, vanuit de UWV kant gezien niet onredelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:11 schreef gronk het volgende:
[..]
en dat vindt het UWV. Het UWV zal iets zeggen als 'meneer, het gaat erom dat u aan het werk blijft, en niet thuis het kasplantje uit gaat hangen. Als dat aanbod u niet beviel, dan had-u maar moeten solliciteren naar een andere baan. Waarom moeten wij dat betalen?'
Oh my god. Stel je voor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:11 schreef gronk het volgende:
Als je een echt hufterige UWV-intakemeneer hebt, geeft-ie je ook vier sollicitaties mee. Voor kutbanen met een 50% lager salaris, waar je geheid op wordt aangenomen, omdat ze ieder warm lichaam kunnen gebruiken.![]()
Nou, ik ben vanaf eind mei al op zoek naar iets anders. Een nieuwe baan moet je eerst even de kans geven. Al twee en een halve maand ben ik actief op zoek naar iets anders en heb diverse gesprekken achter de rug. Maar al het werk dat engiszins in mijn straatje past is of zwaar onder mijn niveau (zowel qua kennis als salaris) of het is gewoon ver uit de buurt. Als ik mijn reisafstand vergroot naar 80km enkele weg (160km reisafstand per dag dus) dan zijn er heel veel leuke banen voor mij.quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:47 schreef Faithz het volgende:
Maar jij maakt je nu het meeste zorgen om je WW terwijl je jezelf misschien gewoon eens in je eigenwijze reet moet schoppen en op zoek moet gaan naar een betere werkgever. Iets wat je een half jaar geleden al had moeten doen.
www.monsterboard.nl go go go
Grrrr, weer iemand die niet de hele situatie kent. Ik werk al bijna 10 jaar naar volle tevredenheid. Eerste 2 jaren in de detachering, toen 3 jaar bij bedrijf 1, toen bijna 5 jaar bij bedrijf 2. Overal tot volle tevredenheid gewerkt en overal vond iedereen het jammer dat ik wegging. Ik ben er echter altijd beter van geworden, werk op hoger niveau tegen een beter salaris. Zo heb ik bijna 10 jaar aan mijn carriere gewerkt. Nu zit ik een half jaar bij het verkeerde bedrijf op de verkeerde stoel en ben er met valse beloftes binnengelokt. Degene die de valse beloftes heeft gedaan is nu weg en ik zit met de gebakken peren. Dit is een misstap geweest en nu zit ik ermee. Ja, het is me al die tijd misschien wel veel te goed gegaan en misschien ben ik wel lui en laks geworden. Maar wat is er verkeerd aan het feit dat ik een aantrekkelijke baan tegen een fatsoenlijk salaris wil hebben. En dat ik mijn geld veilig wil stellen als ik niet direct iets anders vind? Wat wel blijkt uit het feit dat ik al 2,5 maand actief solliciteer maar nog steeds niks heb.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:28 schreef UZN het volgende:
Volgens mij heb jij gewoon zelf een probleem. Je hebt nu al zolang gezeik. Misschien ben jij het probleem, en niet de rest van de wereld? Daar wel eens aan gedacht?
Ja, het is zwemmen in een bad stroop op het moment. Ik maal me te pletter en kom niet vooruit. Het is ook de teleurstelling dat ik op een stijgende lijn zat en nu val ik ineens 5 jaar terug. Nou ja, zullen het wel overleven.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:01 schreef UZN het volgende:
Voorlopig loop je nu al een half jaar als een 3-jarige te kutten....
Op dit moment gaat het goed op de arbeidsmarkt. Of je bent blijkbaar toch ondergekwalificeerd of je wilt meteen je droombaan. Dan reis je even wat verder. Big deal.... Zo groot is Nederland niet hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |