Heb ik me alle moeite gedaan om een nieuwe baan te vinden, blijkt die helemaaaaaalniet bij me te passen
Mijn oude baan paste qua opleiding niet echt heel goed bij me, maar ik had het er wel goed naar mijn zin. Omdat ik toch wel in mijn vakgebied wilde zitten zocht ik iets anders en ik dacht de hemel op aarde gevonden te hebben. Wel, niets is minder waar gebleken. Ik krijg dezelfde soort problemen op mijn tafel. In mijn oude werk kon ik ze oplossen omdat ik daar al zo lang werkte wist ik precies hoe alle radertjes draaiden. Nu weet ik bedrijfsmatig van toeten noch blazen, weet van de helft van de collega's niet wat hun taak is (is wel allemaal uitgelegd, maar kun je toch niet onthouden in zo'n korte tijd, laat staan opschrijven). Collega's wachten heel ongeduldig totdat ik eindelijk volledig ingewerkt ben, vandaag was mijn vijfde werkdag! En het werk is iets geavanceerder als pallets sorteren of lege zakken rechtop zetten.
Toch maar gaan kontlikken bij mijn oude baas? Ik weet wel zeker dat ik mijn oude job terug kan krijgen, maar ja, ik wilde toch wel eens iets anders.
Relativerend: Je moet een nieuwe baan even de kans geven. Maar voorheen wist ik tenminste waar ik aan toe was.