abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50053096
In Februari ben ik aan een andere baan begonnen, toe aan iets anders, mijn oude werk begon een sleur te worden en ik vond een andere baan. De IDEALE baan dacht ik toen, maar niets bleek minder waar. In het bedrijf waar ik werk is alles gericht op het maken van omzet. Maakt niet uit of je daar 40 of 80 uur in de week voor moet werken of wat je er anders voor moet doen.
Verder heb ik me laten verleiden tot een lager salaris, kwam dan een bonus bij aan het eind van het jaar als ik het target haalde. Dat was dus mijn grootste bezwaar, maar werd door de directeur weggelachen. Hij zou me helpen en ze zaten nu al op 90% van dat target (prognose). Dat blijkt dus een grote leugen te zijn geweest, hetgeen waarmee ik mijn target moet halen is niet aan de man te brengen. De directeur maakt dat niet uit, die verlaat per 1-8 het bedrijf.
Nu zit ik met de gebakken peren, ik zou 2 mensen extra moeten aannemen maar daar is nu ineens geen budget voor. Daardoor werk ik me een slag in de rondte, werk alles half af enz enz. Krijg ik vrijdag ook nog te horen van de business manager (die de directeur vervangt) dat de directeur laaiend op me is omdat ik nog geen plan gemaakt had voor het halen van het target. Moet dus morgen af zijn......
Ik heb er gewoonweg geen tijd voor gehad, de lopende/urgente zaken vergen 150% van mijn tijd maar dat blijkt ineens veel minder belangrijk te zijn geweest.
Enfin, zo gaat het nu al een paar weken en ik heb er echt geen zin meer in. Dadelijk ga ik aan het plan voor morgen beginnen, maar dat zal toch wel weer niet aan de wensen en eisen van meneer de directeur voldoen.
Kortom, hier heb ik dus geen zin meer in. Ik ben bezig met solliciteren op enkele andere banen die me aantrekkelijk lijken, maar heb nog niks in handen, woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
In de tussentijd vraag ik me af wat ik moet doen. Het liefst meldde ik me voor langere tijd ziek, maar heb geen flauw idee wat ik dan ga zeggen. Geen zin meer, is nooit een geldige reden. Stress, burnout; zou kunnen maar dan gaat dat wel heel erg snel in 3 maanden tijd.
Het geld intereseert me nog het minste, ook van dit salaris kan ik normaal leven. Maar ik zou het nou eens helemaal niet erg vinden om ontslagen te worden. In de uitwerktijd vind ik wel iets anders en anders kan ik nog 9 maanden WW krijgen. Met spaargeld kan ik het dan makkelijk tot eind 2008 volhouden. Voor die tijd ben k wel weer onder de pannen. Maar ik moet echt even rust hebben, wat kan ik gebruiken om me ziek te melden?
  zondag 3 juni 2007 @ 09:15:17 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_50053118
Ziek melden . man man man wat een instelling

Zoe een andere baan en zeur niet zo
  zondag 3 juni 2007 @ 09:19:58 #3
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50053143
monsterboard.nl, en gewoon afwachten of je ontslagen wordt ondertussen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 3 juni 2007 @ 09:21:30 #4
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_50053152
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:15 schreef N.icka het volgende:
Ziek melden . man man man wat een instelling

Zoe een andere baan en zeur niet zo
Als je voldoende spaargeld hebt en er toch weg wilt kan je beter ontslag nemen en de eer aan jezelf houden. Als je ermee doorgaat kan je in conflicten verzeild raken of evt wel degelijk in een burnout belanden. Let erop of je slaapritme stoornissen ontwikkelt. Dat was in mijn geval de voorbode 3 weken later kon ik nachten helemaal niet meer slapen en ja hoor burnout. Heeft me 1,5 jr gekost om er weer bovenop te komen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_50053325
Slaapritme stoornissen ontwikkelen? Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht (rond 23:00 erin en om 7:00 eruit)
ja, en ontslag nemen, dan zit ik zonder ww. Dan moet ik dus per 1-8 ergens kunnen beginnen anders zijn de spaarcentjes zo op. Ik woon in Z-Limburg, daar zijn niet zoveel banen in de techniek.
En ik ben heel hard bezig met een andere baan. Woensdag derde gesprek bij een potentiele werkgever, donderdag een kennismakingsgesprek ergens anders en ik heb al een eerste gesprek achter de rug bij werkgever 3, alleen staat dat even op hold.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 juni 2007 @ 09:58:57 #6
862 Arcee
Look closer
pi_50053426
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:09 schreef Giantbiker_73 het volgende:
woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.

Trouwens, moest gelijk aan dit topic denken toen ik je naam zag: Terug naar je oude baan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:14:31 #7
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50053559
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Slaapritme stoornissen ontwikkelen? Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht (rond 23:00 erin en om 7:00 eruit)
Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijven

Maar even ontopic; gewoon hard door blijven zoeken naar een andere baan. Je basissalaris heb je toch al, en met een nieuwe baan in het vooruitzicht is het toch weer makkelijker om je niet zo druk meer te maken over je huidige baan
pi_50053944
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:14 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Blijkbaar is 8 uur slaap ook niet voldoende om scherp te blijven
Ja, het staat er idd wat stom. Ik bedoel eigenlijk dat ik veel wakke lig in een nacht. Wordt ik klaarwakker wakker om 2:30 en dan kost het nog veel tijd om weer in slaap te vallen.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:50:40 #9
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_50054031
Wel leuk dat jij je verantwoordelijk voelt.
Iemand Fien soms gezien?
pi_50054045
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel concreet. Dat is niet te overbruggen? Kun je geen vrije dagen opnemen? Als je met verschillende mogelijke nieuwe werkgevers in gesprek bent, zou het toch op korte termijn rond moeten kunnen komen.

Trouwens, moest gelijk aan dit topic denken toen ik je naam zag: Terug naar je oude baan?
Ja, terug naar mijn oude baan is niet gelukt. Maar goed ook, want daar gaan ze nu met wachtdiensten werken, 24/7 beschikbaarheid. Daar had ik dan ook een deel van gekregen.

En ik hoop inderdaad dat het op korte termijn rondkomt. Bij de belangrijkste van het moment heb ik nog 1 concurrent. Die man is heel wat ouder als ik (werkgever wil mensen tussen 30-36) en doet exact hetzelfde werk nu, als de vacature is. Ouder en wijzer dus. Nou is hij sowieso duurder en wil het bedrijf nog wat andere dingen erbij gaan doen die bij mijn achtergrond beer aansluiten. Het wordt dus nog even heel spannend; kiest men de oude rot in het vak (duurder, lastiger op te voeden, minder flexibel) of de jonge hond (goedkoper, valt nog te kneden, toekomstperspectief).

En vrije dagen gaat absoluut niet lukken. Een collega vroeg dnderdag vrij voor maandag om met haar moeder naar het ziekenhuis te gaan en zelf ook een dokter te bezoeken; werd niet goedgekeurd.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:52:14 #11
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_50054061
offtopic: Giantbiker_73
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_50054214
Nou, volgens mij kan je dus gewoon ontslag nemen en voor the time being gewoon even een lekker nietszeggend baantje zoeken voor 3 dagen per week en dat in combinatie met je spaarcenten, lijkt me voldoende om een aantal maanden uit te zingen.

Je laten ontslaan vind ik zo zwak. Als je het niet naar je zin hebt, stop je er gewoon mee, it's as simple as that.
pi_50054597
Daar heb je idd ook gelijk in, had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Baantjes voor 70% van mijnhuidige loon zijn er ruimschoots, word ik voor mijn part elektricien op de bouw.
pi_50055369
Precies! Maakt niks uit wat je doet, zo lang je even bij kan komen.
pi_50056162
Als je er inderdaad aan onderdoor gaat, gewoon ziek melden.
Tenslotte zijn ze ook verantwoordelijk voor een goede werkomgeving.
Nu heb je misschien nog een lichte vorm van een burn-out, maar je wilt echt niet dat dit een zware burn-out wordt.
Dus morgen naar de huisarts en hem gewoon alles eerlijk vertellen, zeer grote kans dat de huisarts zegt dat je voorlopig maar een stapje terug moet doen.
En je niet schuldig voelen, haal je ook eens een stukje terug van al die jaren dat je hiervoor betaald heb.
pi_50060648
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef klipper het volgende:

Dus morgen naar de huisarts en hem gewoon alles eerlijk vertellen, zeer grote kans dat de huisarts zegt dat je voorlopig maar een stapje terug moet doen.
En je niet schuldig voelen, haal je ook eens een stukje terug van al die jaren dat je hiervoor betaald heb.
Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.

Overigens is het maar een klein bedrijfje (onderdeel van groot bedrijf) 10 personen waarvan er 6 openlijk klagen. De andere 4 zijn: directeur, business manager, vrouw van directeur en iemand die ik zelden spreek. De eerste 3 zullen zich in elk geval niet beklagen. Maar op zich toch wel tekenend dat 60% ontevreden is.
pi_50060930
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Zou de huisarts je echt ziek verklaren als je klachten uit zoals: Slecht slapen, heimwee gevoel op je werk, schrik die je om het hart slaat bij elke mail die je van de directeur ziet langskomen, slechte motivatie enz.

Overigens is het maar een klein bedrijfje (onderdeel van groot bedrijf) 10 personen waarvan er 6 openlijk klagen. De andere 4 zijn: directeur, business manager, vrouw van directeur en iemand die ik zelden spreek. De eerste 3 zullen zich in elk geval niet beklagen. Maar op zich toch wel tekenend dat 60% ontevreden is.
Zeer grote kans van ja.
Slecht slapen, liggen woelen in bed.
Je lamlendig voelen.
Met tegenzin naar je werk, niet serieus worden genomen.
Angst voor mails of opdrachten van je werkgever.
Hem liever over het bureau heen trekken dan hem een hand te geven.
Ja bovenstaande zijn vaak voldoende redenen om je voorlopig thuis te laten.
pi_50060985
Okee,bedankt. Ik ga de huisarts eens bezoeken, zo kan het niet langer.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:17:59 #19
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_50061411
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:02 schreef Giantbiker_73 het volgende:
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:19:45 #20
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_50061457
quote:
Goeie zaak
pi_50061635
quote:
pi_50064216
Verstandig om langs de huisarts te gaan.
Ik denk dat ontslag nemen op dit moment niet zoveel oplost. 't Is net het begin van de maand en waarschijnlijk moet je de maand uitwerken + een maand opzegtermijn. Als dat zo is, dan maakt het niets uit of je nu ontslag zou nemen of aan het einde van deze maand.
Als ik jou was dan zou ik sowieso aan het einde van de maand je biezen pakken.
Zodra je gezondheid voor langere tijd op het spel komt te staan en er geen verbetering in lijkt te komen dan kun je maar beter voor jezelf kiezen.
pi_50073139
Tja, ik weet niet waar ik goed aan doe. Met een beetje geluk kan ik eind volgende week deze baan aan de wilgen hangen. Met een beetje pech kan ik nog een tijdje blijven. Op termijn zullen ze me toch wel eruit schoppen, vraag is alleen hoe lang nog. Ik weet dat mijn doelen onhaalbaar zijn, ligt niet aan mij. OP de verkoopafdeling hebben ze precies dezelfde truc uitgehaald. Daar is een verkoper extra aangenomen, die krijgt straks de schuld dat zijn verkoopdoel niet gehaald is en wordt per 31-7 op straat gezet (zijn contract loopt dan af). Is er tenminste iemand die ze de schuld in de schoenen kunnen schuiven. Dat zal met mij precies zo gaan, met dit verschil dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb.
En dat verdomde verantwoordelijkheidsgevoel van me zorgt ervoor dat ik me ellendig voel, slecht slaap, overdag duizelig ben enz. Het ligt niet aan mij, maar vertel dat mijn hersenpan maar eens :-(
pi_50073184
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:50 schreef mhr-zip het volgende:
Wel leuk dat jij je verantwoordelijk voelt.
Thanks, normaal gesproken is dit een prettige eigenschap. Nu heb ik er alleen veel nadeel van.
pi_50073441
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel veel zin heeft om je eigen ziek te laten verklaren door de dokter. Uiteindelijk zul je dan toch weer in dezelfde functie aan de slag moeten. Eerst voor een paar uur per dag en later weer volledig. Dit lost nog altijd niet op dat je daar in principe helemaal niet meer wil werken. Zoals eerder gezegd lijkt het me beter een simpel part time baantje te nemen voor een paar maanden en in de tussentijd op zoek te gaan naar wat leukers/beters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')