In Februari ben ik aan een andere baan begonnen, toe aan iets anders, mijn oude werk begon een sleur te worden en ik vond een andere baan. De IDEALE baan dacht ik toen, maar niets bleek minder waar. In het bedrijf waar ik werk is alles gericht op het maken van omzet. Maakt niet uit of je daar 40 of 80 uur in de week voor moet werken of wat je er anders voor moet doen.
Verder heb ik me laten verleiden tot een lager salaris, kwam dan een bonus bij aan het eind van het jaar als ik het target haalde. Dat was dus mijn grootste bezwaar, maar werd door de directeur weggelachen. Hij zou me helpen en ze zaten nu al op 90% van dat target (prognose). Dat blijkt dus een grote leugen te zijn geweest, hetgeen waarmee ik mijn target moet halen is niet aan de man te brengen. De directeur maakt dat niet uit, die verlaat per 1-8 het bedrijf.
Nu zit ik met de gebakken peren, ik zou 2 mensen extra moeten aannemen maar daar is nu ineens geen budget voor. Daardoor werk ik me een slag in de rondte, werk alles half af enz enz. Krijg ik vrijdag ook nog te horen van de business manager (die de directeur vervangt) dat de directeur laaiend op me is omdat ik nog geen plan gemaakt had voor het halen van het target. Moet dus morgen af zijn......
Ik heb er gewoonweg geen tijd voor gehad, de lopende/urgente zaken vergen 150% van mijn tijd maar dat blijkt ineens veel minder belangrijk te zijn geweest.
Enfin, zo gaat het nu al een paar weken en ik heb er echt geen zin meer in. Dadelijk ga ik aan het plan voor morgen beginnen, maar dat zal toch wel weer niet aan de wensen en eisen van meneer de directeur voldoen.
Kortom, hier heb ik dus geen zin meer in. Ik ben bezig met solliciteren op enkele andere banen die me aantrekkelijk lijken, maar heb nog niks in handen, woensdag derde gesprek bij de belangrijkste van het moment.
In de tussentijd vraag ik me af wat ik moet doen. Het liefst meldde ik me voor langere tijd ziek, maar heb geen flauw idee wat ik dan ga zeggen. Geen zin meer, is nooit een geldige reden. Stress, burnout; zou kunnen maar dan gaat dat wel heel erg snel in 3 maanden tijd.
Het geld intereseert me nog het minste, ook van dit salaris kan ik normaal leven. Maar ik zou het nou eens helemaal niet erg vinden om ontslagen te worden. In de uitwerktijd vind ik wel iets anders en anders kan ik nog 9 maanden WW krijgen. Met spaargeld kan ik het dan makkelijk tot eind 2008 volhouden. Voor die tijd ben k wel weer onder de pannen. Maar ik moet echt even rust hebben, wat kan ik gebruiken om me ziek te melden?