abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46761543
Omdat ik dacht iets beters te hebben gevonden, ging ik weg bij mij oude werkgever. Nu zit ik een week bij een andere firma en het bevalt totaal niet. Ik ben diep ongelukkig en heb de stap genomen om mijn oude werkgever een mail te sturen of ik terug kan komen. Mijn oude positie is nog niet ingevuld, dus ruimte is er. Verder had ik altijd goede beoordelingen en iedereen vond het jammer dat ik wegging.
Waar kan ik op rekenen? Zou men teleurgesteld zijn omdat ik in de eerste plaats weg ben gegaan en me daarom mijn oude positie niet meer gunnen? Of zouden ze blij zijn dat ik weer terug wil komen? Zegt toch wel wat over het bedrijf, niet?

Ik heb nu absoluut geen zin om naar mijn nieuwe baan te gaan. Liever zat ik nog in de WW, maar als ik zelf ontslag neem heb ik daar geen recht op. Kan ik mijn nieuwe werkgever vragen om me aub te ontslaan? Nu zit ik nog in de proeftijd, maar heb vooruitzicht op een vast contratc na afloop van de proeftijd. Als ik hun vraag om mij te ontslaan, kan ik dan gewoon WW aanvragen? Liever thuis tegen minder geld al met dit gevoel gaan werken.
Verder ben ik gewoon doodmoe omdat ik de laatste nachten niet meer geslapen heb hierover :'( :'(
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:46:04 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46761580
Ik twijfel een beetje.. ik zou het als oude werkgever ook niet zo van karakter vinden getuigen als je te snel bij je nieuwe werkgever wegrent, ook al kan ik me wel situaties voorstellen waarin dat de beste keuze zou zijn. Of een dergelijke afweging meespeelt hangt natuurlijk ook van de aard van je functie af.
Vampire Romance O+
pi_46761597
Is het ook niet erg snel om na een week al op te geven? Logisch dat het misschien wat tegenvalt, van een bedrijf waar je iedereen kent en alles weet moet je weer overnieuw beginnen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_46761603
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:49:30 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_46761611
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:48 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Tja, dat ik het al hel snel niet naar mijn zin heb, geeft volgens mij al aan dat ik echt een verkeerde keuze heb gemaakt. In de mail naar hun heb ik wel gezet dat ik zeker niet van plan ben weer vlot weg te gaan. Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Wat is je functie?
Vampire Romance O+
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:53:01 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_46761639
Zou gewoon persoonlijk bij mijn oude werkgever naar binnen lopen en klip en klaar de situatie uitleggen.
Nee heb je ,ja kan je krijgen.
Ziet hij het niet zitten ben je terug bij af .
Klaar?
Ik niet!
pi_46761969
quote:
Hopeloos zou je pas zijn als je ONDER je salaris van vorig jaar zou gaan werken...

Het feit dat jij zegt niet van plan te zijn weer vlot weg te gaan, geeft jouw oude werkgever 0,0 zekerheid... Wat is niet vlot? En niet van plan is iets anders dan het daadwerkelijk niet doen...

Als ik jouw oude werkgever was zou ik iets meer zekerheid willen hebben... Anderzijds, je terugnemen, proeftijd van 1 jaar, en in de tussentijd iemand zoeken die wel gemotiveerd is, is natuurlijk ook een optie...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_46762146
Ik vind het eigenlijk wel getuigen van weinig karakter om nu al op te geven bij je nieuwe werkgever. Kom op zeg, je zit er nog geen week, hoe kun je nu inschatten hoe dingen gaan lopen daar?
Natuurlijk was het leuk bij je vorige werkgever, daar heb je vast jaren gewerkt en daar ken je veel mensen en misschien heb je er zelfs wel vrienden werken, maar dat wil niet zeggen dat je dat bij je nieuwe werkgever niet kunt vinden.
Wat valt er eigenlijk zo ontzettend tegen bij je nieuwe werkgever, dat je er nu al weg wilt?

Als ik je leidinggevende was bij het oude bedrijf, zou ik je nooit weer aannemen, niet na een week. Geef het eerst maar eens een paar maanden de kans bij je nieuwe werkgever, dan pas kun je een oordeel vellen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2007 @ 08:38:45 #9
862 Arcee
Look closer
pi_46762147
quote:
Ik heb zelfs het aanbod gedaan om voor het salaris van vorig jaar te komen werken, om mijn hopeloosheid te onderstrepen.
Salaris was ook de reden om voor die andere baan te gaan, gok ik?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46762388
Je zit nu dus in je proeftijd.......
Je nieuwe werkgever hoeft je niet te ontslaan, hij kan gewoon zeggen dat je niet meer hoeft te komen. (proeftijd)

Maar volgens mij krijg je dan geen WW uitkering.
Mario Kart WII FC: 1375-7388-9640 (Pannekoek)
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:02:13 #11
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_46762478
Zowel de werkgever als de werknemer kan in de proeftijd de keuze maken om met de werkgever/werknemer niet verder in zee te gaan. Niet enkel de werkgever dus
pi_46765910
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:55 schreef online het volgende:
Je zit nu dus in je proeftijd.......
Je nieuwe werkgever hoeft je niet te ontslaan, hij kan gewoon zeggen dat je niet meer hoeft te komen. (proeftijd)

Maar volgens mij krijg je dan geen WW uitkering.
Je krijgt in iedergeval een strafkorting op je WW. Want je hebt zelf ander werk gekozen. Als je dat niet had gedaan dan was je ook niet ontslagen.
pi_46775808
Zelfde probleem hier, ik vond het na 1 week ook niet leuk, dit is nu mijn vierde week. Zo snel kan ik natuurlijk niet opgeven. Liefst zou ik ook weer teruggaan naar oude werkgever maar ik durf het eigenlijk niet zo goed te vragen. Ik stel het nu al weer uit.
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:26:19 #14
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_46778307
mijn tip: DONT DO IT. Je komt geen stap verder in je leven door terug te gaan naar je oude vertrouwde omgeving. GROEIEN DOET PIJN. Zet door!
pi_46787583
Groei is goed, maar na mijn nieuwe start zijn er veel beloftes en toezeggingen teruggetrokken of niet waar gebleken. Voor een groot deel ben ik dus gewoon genept. Verder zijn er hele aparte toezeggingen gedaan richting mijn medewerkers. Ik kan werkelijk niets positiefs bedenken, en ik wilde gewoon eens iets anders :-( En het ging niet om salaris zelfs, mijn nieuwe baan levert me geen cent extra op.
Maar vanochtend een goed gesprek gehad bij mijn oude werkgever, ze zagen me met lede ogen vertrekken. Mijn beoordelingen waren ook altijd dik in orde en gelukkig staan de meeste mensen positief tegenover een terugkeer. Alleen moet de allerhoogste directeur nog overtuigd worden, alles onder hem is al akkoord. Allemaal duimen voor me alsjeblieft.
pi_46787967
Ik snap er geen bal van.
Maar ze zijn niet lief voor je bij je nieuwe werkgever ofzo?
pi_46788026
Ik ben even aan het zoeken naar het spreekwoord waar de woorden pootjes en hangende in voorkomen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_46788340
Ik weet niet hoe ik zelf als ik directeur was zou reageren op iemand die eerst (bij wijze van spreken) je bedrijf de dikke vinger heeft gegeven en daarna weer smekend terug komt kruipen... misschien zou ik wel zeggen: dat is goed, maar wel voor een lager salaris dan je eerst had, we weten immers niet zeker dat je dit niet nog een keer flikt.
Unox, the worst operating system.
pi_46788732
Maar waarom vind je het niet leuk bij je nieuwe werkgever? Zijn het je collega's? Is het de sfeer? Bevalt het werk je niet? Voel je je niet gewaardeerd? Werk je onder of boven je niveau? Is de koffie niet oke?

De 1e weken zijn het moeilijkst. Zeker als je in een hecht team binnenvalt waar iedereen elkaar kent al jaren met elkaar werkt en op elkaar is ingespeelt. Je moet wennen aan je nieuwe collega's, aan het bedrijf, de werkwijze en de sfeer.

Wij kunnen jou niet vertellen wat je moet doen of hoe je oude werkgever op je mail reageert. Als je je echt niet happy voelt in deze baan moet je op zoek naar iets anders (en dat kan eventueel bij je oude werkgever zijn als bij een nieuwe werkgever). Maar ik zou niet vragen of ze je willen ontslaan. Want straks heb je misschien helemaal geen baan.

Veel succes!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_46791958
Dit is een mooi voorbeeld dat je altijd moet proberen op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen van je oude baas, ipv de schepen achter je te verbranden.
Ik zie niks mis met terugkeren naar je oude werkgever. (wel is het vaak een goede gelegenheid om de kleine dingen die je niet bevielen proberen recht te breien, voor je weer begint)
If you're so smart, how come you ain't rich?
  donderdag 1 maart 2007 @ 02:07:40 #21
129586 klara12
fly with the wind
pi_46795908
Giantbiker_73, ik duim voor je dat het lukt. Het is gewoon zo dat als het de eerste week niet bevalt, dan komt het er niet meer van. En dat heeft niks met verandering te maken, maar alles met hoe de sfeer is op de nieuwe werkplek. En dat weet je eigenlijk gelijk. Dan kun je nog een jaar gaan aanhobbelen, maar als je verstandig bent, gelijk moven. Daar is niks meer aan te redden. En dat voel en weet.
Succes of je oude baan weer of een andere. Niet blijven hangen waar je nu bent.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2007 @ 02:10:42 #22
862 Arcee
Look closer
pi_46795946
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 02:07 schreef klara12 het volgende:
Het is gewoon zo dat als het de eerste week niet bevalt, dan komt het er niet meer van.
Wat een onzin, daar kunnen maanden overheen gaan voor je je de nieuwe cultuur eigen gemaakt hebt.
quote:
En dat heeft niks met verandering te maken, maar alles met hoe de sfeer is op de nieuwe werkplek. En dat weet je eigenlijk gelijk.
Sterker nog, dat weet je tijdens je sollicitatiegesprekken al, dus dan heb je slecht opgelet als je na 1 week op de sfeer afknapt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 1 maart 2007 @ 07:24:19 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46797098
Wat was de reden dat je vertrok bij je werkgever? Waarom leek die nieuwe baan beter? Oftewel, op welke manier ben je vertrokken? Ik denk dat dat ook een grote rol speelt. Althans, als ik over HR zou gaan zou ik dat een belangrijk feit vinden.
  donderdag 1 maart 2007 @ 07:48:13 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_46797179
wat enorm klote Biker_73. Ik ken dit, heb het ook gehad, en het had een goede afloop . Sterkte gewenst en vaak zijn de 1e indrukken de beste, maar waarom viel dit je niet op toen je kwam kijken? Of heb je enkel gesolliciteerd en niet het werk zelf + werkvloer bekeken?

btw die avatar van je, waar is die van, komt me zo bekend voor
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 1 maart 2007 @ 09:24:40 #25
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_46798281
Ik vind het heel wat hebben dat je, je oude werkgever durft te vragen om terug te mogen komen

Maar toch vind ik wel dat je tegen je huidige werkgever best mag aangeven dat je erg baalt van de terug getrokken beloftes.

Succes
Trotse mamma :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')