Bedankt, dat helpt alvast een stuk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:39 schreef Croga het volgende:
Zorg er echter wel voor dat je netjes op het werk blijft verschijnen (zelfs als je baas je schorst) anders zou dit gezien kunnen worden als werkweigering en dat kan wel tot ontslag op staande voet leiden.
Succes in ieder geval.
Je blijft pas weg als je zwart op wit de toegang tot het bedrijf ontzegd wordt. Heel simpel. Doe niks, nada, noppes, zonder dat je er iets schriftelijks van hebt. De rechters zijn dol op papiertjes. Mondelinge afspraken? Forget it.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:46 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Of kan het bedrijf mij een briefje geven dat mijn aanwezigheid niet meer gewaardeerd wordt?
Ja. Je hebt een redelijk voorstel gedaan (poging tot schikking in den minne), en dat willen ze niet. Nou, dan vechten ze het maar uit met een professional.quote:En wat betreft het niet meer zelf voeren van gesprekken; kan ik communicatie op dat gebied weigeren? En echt keihard verwijzen naar de rechtsbijstandsverzekering?
Duidelijk. Daar ben ik goed mee geholpen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je blijft pas weg als je zwart op wit de toegang tot het bedrijf ontzegd wordt. Heel simpel. Doe niks, nada, noppes, zonder dat je er iets schriftelijks van hebt. De rechters zijn dol op papiertjes. Mondelinge afspraken? Forget it.
[..]
Ja. Je hebt een redelijk voorstel gedaan (poging tot schikking in den minne), en dat willen ze niet. Nou, dan vechten ze het maar uit met een professional.
Dat is vaak het probleem bij rechtsbijstandsverzekeringen. In dit soort gevallen heb je meer aan de juridische service van de vakbond, denk ik.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:00 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
De dame van de rechtsbijstand heeft geen notie van wat er in bedrijven gebeurt en daar wil men niet mee praten.
Is het misschien een bedrijf die geen notie heeft wat er in de juridische wereld gebeurdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:00 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Duidelijk. Daar ben ik goed mee geholpen.
Ik heb ook geen zin om handjeklap met hun te doen over onstlagvoorwaarden. Ik heb vrijdagmiddag gezegd dat ze een tegenvoorstel kunnen doen; maar dat willen ze dus niet doen. De dame van de rechtsbijstand heeft geen notie van wat er in bedrijven gebeurt en daar wil men niet mee praten.
Volgens mij was het geen indruk van TS over de verzekeraar, maar een gedachtegang (en daarom weigering) van de werkgeverquote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is vaak het probleem bij rechtsbijstandsverzekeringen. In dit soort gevallen heb je meer aan de juridische service van de vakbond, denk ik.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:39 schreef Croga het volgende: Zorg er echter wel voor dat je netjes op het werk blijft verschijnen (zelfs als je baas je schorst) anders zou dit gezien kunnen worden als werkweigering en dat kan wel tot ontslag op staande voet leiden.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:11 schreef frederik het volgende:
[..]
Volgens mij was het geen indruk van TS over de verzekeraar, maar een gedachtegang (en daarom weigering) van de werkgever
Ik ken werkgevers die ook niet veel met bonden ophebben, dus of dat zoveel beter zal worden
Daar lees ik toch duidelijk dat de dame van de rechtsbijstand naar het idee van de TS geen kaas heeft gegeten van hoe het in het bedrijfsleven toegaat. Voor dit soort zaken heb je echt meer aan een arbeidsrechtdeskundige.quote:De dame van de rechtsbijstand heeft geen notie van wat er in bedrijven gebeurt en daar wil men niet mee praten.
Zo klinkt het wel want de rechtzaak gaan rekken is in dit geval echt niet in het voordeel van de werkgever. Of ze spelen blufpoker.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:09 schreef frederik het volgende:
[..]
Is het misschien een bedrijf die geen notie heeft wat er in de juridische wereld gebeurd
Ik heb me niet helemaal correct uitgedrukt inderdaad (is verbeterd). De werkgever is van mening dat de dame van de rechtsbijstand "zo'n schoolverlater is die geen idee heeft wat er in de echte wereld gebeurt".quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Daar lees ik toch duidelijk dat de dame van de rechtsbijstand naar het idee van de TS geen kaas heeft gegeten van hoe het in het bedrijfsleven toegaat. Voor dit soort zaken heb je echt meer aan een arbeidsrechtdeskundige.
Het staat er inderdaad zo, maar dat is de visie van de werkgever. Naar mijn mening doet de rechtsbijstand het prima.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Daar lees ik toch duidelijk dat de dame van de rechtsbijstand naar het idee van de TS geen kaas heeft gegeten van hoe het in het bedrijfsleven toegaat.
Nee. Bij een rechtszaak dienen beide partijen vooraf hun stukken aan elkaar toe te zenden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:18 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Maar om even de zaken nog iets scherper te stellen: ALS er een rechtszaak komt, KAN de werkgever dan nog een konijn uit de hoge hoed toveren waardoor de situatie mijn schuld is?
Getuige van wat? Het is geen strafzaak, hoor. Alleen als er klachtenbrieven van getuigen zouden zijn over zaken die jij fout hebt gedaan kunnen ze die als ondersteuning meesturen. Maar dan moet er ook naar jou toe gecommuniceerd zijn, dat er een klacht is geweest op dat en dat tijdstip. Dat is niet gebeurd, dus kunnen ze jou daar nu niet ineens op aanspreken. je hebt namelijk de kans op weerwoord niet gehad, noch om de zaak te verbeteren / op te lossen.quote:Maar stel dat ze klanten gaan aanvoeren als getuige?
LOL. dat kan al helemaaaaaaaal niet.quote:Of aangifte gedaan hebben (voorheen) van diefstal van goederen uit het gebouw, of doorspelen van vertrouwelijke gegevens?
Door wie?quote:De enige ondertekende spullen die ze van me hebben zijn het arbeidscontract en een vergaderverslag van nog geen maand geleden. Tegen de laatste is bezwaar neergelegd in een ander officieel document. Het verslag is ook niet voor akkoord getekend, alleen ontvangst.
Door mij.quote:
Was je vooraf bekend dat het een functionerings / beoordelingsgesprek was?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:30 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Door mij.
Ik kreeg ineens een verslag van een onderonsje tussen werkgever en mij onder mij neus "teken ff" werd er gezegd. Daar staan de zaken netjes is en is later bezwaar op gemaakt in een ander verslag dat me per aangetekende thuis werd gestuurd.
Maar dat eerste verslag heb ik alleen voor ontvangst getekend, niet voor goedgekeurd.
Nee, dat werd er niet bijgezegd. Maar dat is ook niet de strekking van dat verslag.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was je vooraf bekend dat het een functionerings / beoordelingsgesprek was?
Um, sorry, maar als ze je in dat verslag aanspreken op je functioneren is het een dergelijk gesprek. Hoe zij het noemen doet er dan niet zoveel toe.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:04 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Nee, dat werd er niet bijgezegd. Maar dat is ook niet de strekking van dat verslag.
Hmm, dat weigeren is niet zo slim. Daar moet je dan een heeeeele goede reden voor kunnen aanvoeren. Je zou dat namelijk als een alternatief voorstel van hun kant kunnen zien. Als je dat afwijst, zoals gezegd, moet je daar een verdomd goeie reden voor hebben.quote:Als Juni om was en ik had nog niks anders, zou er gekeken worden hoe het contract ontbonden kon worden. Dat is nu dus, eerst ben ik nog (mondeling, geen getuigen) uitgemaakt voor alles wat lelijk en vuil was. Daarna kwam het besluit een voorstel te doen, ook werd er en passant een andere functie tegen hetzelfde salaris binnen het bedrijf aangeboden (maar daar zaten wat erg scherpe kantjes aan). De andere functie heb ik geweigerd (allemaal mondeling, aanbod en weigering) en toen moest ik een voorstel doen. Dat is nu dus geweigerd.
Ja, die was er zeker. Er moest een deel van het werk in de avonduren uitgevoerd worden. Plus dat het bedrijf in de toekomst misschien veel verder weg komt te zitten van mijn woonplaats.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je dat afwijst, zoals gezegd, moet je daar een verdomd goeie reden voor hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |