abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52813262
quote:
VVD begint actie tegen files

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 30 augustus 2007 @ 12:23

In de strijd tegen files kiest de VVD voor een frontale aanval op minister Camiel Eurlings van Verkeer. Donderdag lanceerde het Tweede Kamerlid Paul de Krom de website www.filemeter.nl, waar forenzen kunnen berekenen hoeveel extra reistijd, brandstof en geld de file kost.

Vervolgens kunnen ze hun persoonlijke berekening doorsturen naar de bewindsman. De Krom hoopt dat Nederlanders massaal mails naar Eurlings gaan sturen. "Het kabinet heeft tot nu toe nog helemaal niets laten zien op dit gebied. Het enige dat we gezien hebben is uitstel, vertragingen en het verhogen van de belastingen. Concreet is er nog niets gebeurd, het is nu echt tijd voor actie. Genoeg is genoeg."
Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.

De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:13:28 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52813464
De trein?
pi_52813521
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
De trein?
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
pi_52813566
quote:
Excellentie,

Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit

Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.

Hoogachtend,
Ik heb hem verstuurd

pi_52813578
stelletje simpele zielen...

bij de huidige 3-baans wegen haal ik regelmatig in over de meest rechtse baan. De Nederlandse automobilisten kunnen/willen kennelijk niet naar rechts wanneer hier de ruimte voor is.

Zorg eerst maar eens dat men nomaal naar rechts gaat zodat we de wegen optimaal gebruiken inplaats van meer banen ernaast leggen
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:24:56 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52813811
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb hem verstuurd

Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.
pi_52813876
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.

Je bent er juist mede debet aan natuurlijk. Al die mensen die maar met de auto gaan en ondertussen schelden op al die auto's
pi_52813991
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.
Sim-pel!

.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:36:06 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52814147
Denk je nou echt dat al die mensen die in de file staan ook wel de trein kunnen nemen?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:44:25 #10
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52814420
Schandalig

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 2198 werkdagen, 17584 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 30679 liter benzine of 27331 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 42982 aan benzine of ¤ 30475 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 57.6 ton extra co2 uit

Wat een kutsite
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:46:35 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52814487
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Denk je nou echt dat al die mensen die in de file staan ook wel de trein kunnen nemen?
Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.

Wat een egocentrist lijkt die SCH trouwens wel.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:26:29 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52815573
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:44 schreef Againzender het volgende:
Schandalig

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 2198 werkdagen, 17584 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 30679 liter benzine of 27331 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 42982 aan benzine of ¤ 30475 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 57.6 ton extra co2 uit

Wat een kutsite
Ben je wegwerker?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52815739
De VVD en filebestrijding in één zin Als er één partij is die de automobilist heeft laten zitten dan is het de VVD wel. De andere partijen doen ook niks maar pretenderen dat dan ook niet.
pi_52815868
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.

De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners
Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.

Flexibiliteit is iets wat bij werknemers hoort. Niet voor werkgevers dus. Voor jou 9999999 anderen tenslotte.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:00:29 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52816280
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. zoek ander werk
Dat heeft me 5 jaar gekost....

Overigens: Heeft de VVD niet jarenlang de minister van Verkeer geleverd? Maar nu verwachten dat er binnen 6 maanden iets gebeurt? Hoezo 'hypocriet'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:02:03 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52816315
Frontale aanval! Tijd voor actie! Genoeg is genoeg! Eindelijk gebeurt er iets concreets!

Toch vind ik de digitale snelweg niet een volwaardig alternatief.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:14:09 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52816648
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.

Flexibiliteit is iets wat bij werknemers hoort. Niet voor werkgevers dus. Voor jou 9999999 anderen tenslotte.
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:15:37 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52816680
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 18:24:30 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52816927
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Ik ben eerlijk gezegd geen enkel bedrijf tegengekomen die niet aan aangepaste werktijden doet... Nu werk ik vooral voor het grootbedrijf, het kan zijn dat ze daar wat makkelijker zijn dan in het midden- en kleinbedrijf?
pi_52817822
Nou al die lease-auto's nog van de weg en ik heb vrij baan met mijn eigen afbetaalde auto..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:03:00 #21
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52818164
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.

De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners
Wat ben je ook een heerlijk sneu figuur, SCH. Alsof iedereen in de file een SUV heeft...

Nou, met de trein wíl ik niet (ik ben geen armoedige pauper), telewerken is geen optie en ik heb niemand om mee te carpoolen (of moet ik een willekeurige WW'er meennemen voor de gezelligheid)...

Maar goed. Jij denkt dat wel net als in China allemaal één en dezelfde zijn. Terug naar de tijd van arbeidershuisjes op het fabrieksterrein...

Besides, de VVD is meestal voor méér asfalt. Maar dat wordt dan tegengewerkt door de (armoedige) linkse kliek.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:05:55 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52818247
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
Man de trein kan nog geen 10% van de reizigers die nu met de auto gaan overnemen. Gewoon onvoldoende capaciteit.

Voor hetgene wat de automobilist betaald mag het ook een tegenprestatie verwachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:06:14 #23
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52818254
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.

Goed doordachte reactie!
pi_52818605
De trein als oplossing .

Goed idee van de VVD. Het is schandalig hoeveel automobilisten jaarlijks betalen en hoe weinig ze ervoor terug krijgen. Nu is de VVD opzich ook hypocriet omdat ze er zelf al die jaren ook vrij weinig aan hebben gedaan. Aan de andere kant beter laat dan nooit. Het wordt tijd dat de automobilist krijgt waarvoor hij betaalt .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:27:06 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52818830
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:06 schreef Kritski het volgende:

[..]

Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.

Goed doordachte reactie!
Exuus-truus. Als je wilt concurreren moet je je toch onderscheiden? (of geld dat alleen als je snel winst kan maken ten koste van je werknemers?) Alle bedrijven willen toch zo flexibel zijn? (behalve als het niet hun eigen idee is?) Het bedrijfsleven is toch zo innoverend?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:36:44 #26
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52819110
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:02 schreef Sidekick het volgende:
Frontale aanval! Tijd voor actie! Genoeg is genoeg! Eindelijk gebeurt er iets concreets!
...maar voorlopig is er nog niets gebeurd

Om de zoveel tijd komt er zo'n politicus die brult "En nu gaan we er wat aan doen!", die krijgt vervolgens bijval van 80% van Nederland, en dan... gebeurt er weer niets.

't Is goed met de heren in Den Haag - zolang er geen concrete (en goedgekeurde!) plannen op tafel liggen ga ik ervan uit dat we nog minimaal 10 jaar doorsukkelen op deze voet.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 19:44:21 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52819359
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.

Je bent er juist mede debet aan natuurlijk. Al die mensen die maar met de auto gaan en ondertussen schelden op al die auto's
Nou ja, 20 kilometer is net te ver om te fietsen. Met OV ben ik (ongelogen) 2 uur onderweg, met de auto inc files 30 minuten. In de vakantie 10 minuten.

OV is nou niet echt een alternatief voor veel forensen. Daarnaast zijn veel grote bedrijven, met het oog op bereikbaarheid, langs rijkswegen gevestigd waar vaak weinig OV stopt.

Het is natuurlijk wel ERG kort door de bocht om die automobilist zelf maar de schuld te geven als er decennia lang stelselmatig te weinig of verkeerd is geinvesteerd in infrastructuur.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 19:45:00 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52819384
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd geen enkel bedrijf tegengekomen die niet aan aangepaste werktijden doet... Nu werk ik vooral voor het grootbedrijf, het kan zijn dat ze daar wat makkelijker zijn dan in het midden- en kleinbedrijf?
absoluut.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:06:49 #29
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_52819994
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

absoluut.
Er valt ook weinig meer te flexwerken als de files er staan van 6.30 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00. Bedrijven dienen overdag bereikbaar te zijn en er is geen enkele werknemer die 's nachts of 's avonds gaat werken. Zo is onze samenleving eenmaal niet ingericht. Het OV kan nu tijdens de spits het aanbod al niet aan, eigenlijk moeten we voor alle linkselingen 1 keer allemaal met het OV gaan. Zullen we eens zien wat voor chaos dat gaat worden...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 20:09:49 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52820095
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:06 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Er valt ook weinig meer te flexwerken als de files er staan van 6.30 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00.
Afgelopen vrijdag stond ik om half 2 in de file bij Utrecht.... En dan zijn de schoolvakanties in midden nederland nog gaande.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:11:35 #31
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_52820153
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag stond ik om half 2 in de file bij Utrecht.... En dan zijn de schoolvakanties in midden nederland nog gaande.
Precies wat ik bedoel . En dan komen ze nog met het flexwerkargument aan .
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_52820359
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:16 schreef SCH het volgende:

Ik heb hem verstuurd

Waarschijnlijk zit er op het ministerie in Den Haag een ambtenaar zich helemaal gek te lachen om zoveel domheid. Door treingebruik wordt géén CO2 uitgestoten? Waar komt die elektriciteit dan vandaan? En in de dunbevolkte gebieden rijden nog steeds dieseltreinen rond die vervuilender zijn dan auto's.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwaardvisch op 30-08-2007 21:25:25 ]
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52820505
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.

Wat een egocentrist lijkt die SCH trouwens wel.
Misschien zou het OV zulke passagiersstromen wel aankunnen, maar dan verplaats je het probleem. Bovendien zullen er van de voordelen van treinverkeer (werken in de trein, minder uitstoot) weinig meer overblijven.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52820618
Op sommige trajecten is de trein of bus een prima alternatief, op sommige trajecten ook niet.

En sommige mensen moeten wel eens ergens anders heen dan hun kantoor, dan kan je moeilijk de trein pakken als je het hele land doorreist.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:30:58 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52820740
De enige manier die misschien kan lukken is met subsidies (of liever, belastingvoordelen) bedrijven weg te lokken uit de randstad. Meer spreiding dus over het hele land.

Het klinkt makkelijk natuurlijk maar dat is het niet.

Maar de automoblisten kun je niet de schuld blijven geven van decennia lang wanbeleid op dit gebied.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52821207
Excellentie,

Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 409389 werkdagen, 3275112 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 5713981 liter benzine of 5090391 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 8005288 aan benzine of ¤ 5675787 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 10728 ton extra co2 uit

Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.

Hoogachtend,

  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:03:49 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52821661
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:19 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er op het ministerie in Den Haag een ambtenaar zich helemaal gek te lachen om zoveel domheid. Door treingebruik wordt geen CO2 uitgestoten?
Geen extra CO2 door files, zoals in de mail staat. Ik bespeur inderdaad ergens domheid, maar niet in het mailtje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52822729
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Geen extra CO2 door files, zoals in de mail staat. Ik bespeur inderdaad ergens domheid, maar niet in het mailtje.
SideKick, die mail probeert een of ander ideaalbeeld van de trein op te hangen dat ze op de afdeling communicatie van de NS niet eens naar buiten zouden durven brengen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52823098
ook maar verstuurd, komt er eens iemand op voor de harde werkers dan moet je er gebruik van maken..

Excellentie,

Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 55 werkdagen, 440 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 767 liter benzine of 683 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 1075 aan benzine of ¤ 762 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 1.44 ton extra co2 uit

Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.

Hoogachtend,
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52823257
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.

Wat een egocentrist lijkt die SCH trouwens wel.
Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52823573
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen .
zoals het ook een keuze is om te werken. En hoe kom je op je werk binnen redelijke tijd.. niet met de trein in ieder geval. Ja het is een keuze omdat de alternatieven geen alternatieven zijn. Hooguit voor degenen die exact dezelfde lijn geografisch gezien volgen als de auto.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52823776
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

zoals het ook een keuze is om te werken. En hoe kom je op je werk binnen redelijke tijd.. niet met de trein in ieder geval. Ja het is een keuze omdat de alternatieven geen alternatieven zijn. Hooguit voor degenen die exact dezelfde lijn geografisch gezien volgen als de auto.
Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.
Verder blijken veel mensen de files ook helemaal niet erg te vinden zolang ze maar weten waar ze aan toe zijn en wat de gemiddelde reistijd is (en dat die gemiddelde tijd niet te veel fluctueerd).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52823834
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
En waarom doen ze er dan geen donder aan??

Waarom moet in vredesnaam iedereen om 08.30 beginnen??
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 augustus 2007 @ 22:00:31 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52823851
Gaat de VVD nu ineens met een idee komen hadden ze in al die jaren in de regering (12 jaar achtereen?)niet kunnen doen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:04:28 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52824009
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen .
't Zijn wel vaak dezelfde dooddoeners hoor .

Alsof de betaalbare huizen in de randstad voor het oprapen liggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:05:30 #46
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52824046
"Dit vind ik onacceptabel".......Thanks for pointing that out captain obvious! Dat de files onacceptabel zijn is een beetje een gepasseerd station Paultje. Kom liever met oplossingen dan dit soort gezeik.
lege ton
pi_52824160
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:04 schreef popolon het volgende:

[..]

't Zijn wel vaak dezelfde dooddoeners hoor .

Alsof de betaalbare huizen in de randstad voor het oprapen liggen.
Je zal misschien een veer moeten laten inderdaad. Of minder mooi moeten gaan wonen (er is niet voor niets zoveel ruimte om sociale woningbouw te slopen ze zijn vaak niet goed kwijt te raken).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:09:17 #48
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52824195
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.
Verder blijken veel mensen de files ook helemaal niet erg te vinden zolang ze maar weten waar ze aan toe zijn en wat de gemiddelde reistijd is (en dat die gemiddelde tijd niet te veel fluctueerd).
Het is inderdaad een keuze ja. Of je wil met je gezin wonen in een 2 kamer flatje in een pauperbuurt (Little Istanbul), of op een mooie lokatie buiten de stad met een leuke tuin waar je je autoradio niet elke keer uit je auto hoeft te halen.
pi_52824219
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En waarom doen ze er dan geen donder aan??

Waarom moet in vredesnaam iedereen om 08.30 beginnen??
Dat vind ik ook onzin. Hoewel zelfs banken en verzekeraars tegenwoordig meerdere 'ploegen' hebben.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52824300
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:09 schreef Kritski het volgende:

[..]

Het is inderdaad een keuze ja. Of je wil met je gezin wonen in een 2 kamer flatje in een pauperbuurt (Little Istanbul), of op een mooie lokatie buiten de stad met een leuke tuin waar je je autoradio niet elke keer uit je auto hoeft te halen.
Je vergeet de vele tussenvormen . Maar goed dat je erkent dat velen gewoon heel bewust dagelijks in die file stappen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52824307
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef rubbereend het volgende:
Gaat de VVD nu ineens met een idee komen hadden ze in al die jaren in de regering (12 jaar achtereen?)niet kunnen doen?
Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52824431
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.
Verder blijken veel mensen de files ook helemaal niet erg te vinden zolang ze maar weten waar ze aan toe zijn en wat de gemiddelde reistijd is (en dat die gemiddelde tijd niet te veel fluctueerd).
dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben gaan wonen daar waar mn werk is maar ik mocht eerst wel even 7 jaar wachtlijst doorstaan voordat ik het flatje had wat ik nu heb. Kon ook eerder maar had niet echt zin om in de bijlmer te gaan wonen, dan kies je voor de file ja.. en als je weet waar ik vandaan kom, rijtjeswoning maar toch in de frisse lucht dan zit je niet echt te wachten op zo'n downgrade, dacht dat ik al in de onderste laag van de bevolking zat maar het kon kennelijk nog lager. t is wat je keuzes noemt.. dus alleen voor mn werk zit ik in de randstad en moet ff behoorlijk verder studeren om dezelfde baan in het noorden te kunnen doen, daar is nl niet zo'n hoogconjunctuur als jij beweert..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:16:35 #53
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52824482
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef popolon het volgende:
De enige manier die misschien kan lukken is met subsidies (of liever, belastingvoordelen) bedrijven weg te lokken uit de randstad. Meer spreiding dus over het hele land.
Ja, goed idee op zich. Maar de Nederlandse overheid richt zich altijd in eerste instantie op de Randstad. Maar met een lange termijnvisie zou men hier iets mee kunnen doen.
Maar ja, politici en lange termijn
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:17:24 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52824516
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je vergeet de vele tussenvormen . Maar goed dat je erkent dat velen gewoon heel bewust dagelijks in die file stappen .
Oh ik ook hoor, ik stond liever in de file dan wonen in de randstad.

Maar nu heb ik al twee jaar geen file meer gezien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:17:59 #55
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52824536
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
de minister verzint niet alles zelf. de VVD had zelf best met meer initiatief kunnen komen toen ze in de regering zaten. Misschien zijn ze daarom wel zo afgestraft tijdens de verkiezingen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_52824546
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:15 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben gaan wonen daar waar mn werk is maar ik mocht eerst wel even 7 jaar wachtlijst doorstaan voordat ik het flatje had wat ik nu heb. Kon ook eerder maar had niet echt zin om in de bijlmer te gaan wonen, dan kies je voor de file ja.. en als je weet waar ik vandaan kom, rijtjeswoning maar toch in de frisse lucht dan zit je niet echt te wachten op zo'n downgrade, dacht dat ik al in de onderste laag van de bevolking zat maar het kon kennelijk nog lager. t is wat je keuzes noemt.. dus alleen voor mn werk zit ik in de randstad en moet ff behoorlijk verder studeren om dezelfde baan in het noorden te kunnen doen, daar is nl niet zo'n hoogconjunctuur als jij beweert..
Ik merk hier in het noorden en oosten anders volop dat het hoogconjunctuur is. En hier kan je ook veel grotere afstanden overbruggen zonder serieuze files.

En natuurlijk zijn het lang niet altijd aantrekkelijke keuzes en is het alternatief file regelmatig aantrekkelijker maar het blijft een keuze.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:19:03 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52824588
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:16 schreef Againzender het volgende:

[..]

Ja, goed idee op zich. Maar de Nederlandse overheid richt zich altijd in eerste instantie op de Randstad. Maar met een lange termijnvisie zou men hier iets mee kunnen doen.
Maar ja, politici en lange termijn
goed idee van mij he?

Nee gein, maar ik zie het in Michigan ook gebeuren: Grotere spreiding. In Nederland is nog plek zat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52824618
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik merk hier in het noorden en oosten anders volop dat het hoogconjunctuur is. En hier kan je ook veel grotere afstanden overbruggen zonder serieuze files.

En natuurlijk zijn het lang niet altijd aantrekkelijke keuzes en is het alternatief file regelmatig aantrekkelijker maar het blijft een keuze.
keuze zolang je je ogen sluit en denkt dat je in Australie ofzo leeft..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_52824697
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

keuze zolang je je ogen sluit en denkt dat je in Australie ofzo leeft..
Je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is natuurlijk . File is vaak gewoon de makkelijkste en meest voor de hand liggende keuze.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:21:34 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52824703
Ik woon verdomme midden in de randstad. In een huurhuis. Gelukkig in een redelijk goede buurt. Ongeveer 20KM van m'n werk af, dus niet buitensporig. Al mijn collega's wonen ook in groot rotterdam En we staan allemaal dagelijks in de file omdat OV er simpelweg niet 2 keer, niet 3 keer maar wel 4 keer langer over doet.
pi_52824711
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
Op de VVD hoef je echt niet te vertrouwen. Zo bleek een aantal jaar geleden dat de VVD-fractie tegenstander is van de huidge verkeersrazzia's die worden gehouden. Niet dat ze er wat aan wilden doen, want ze hadden de boeteopbrengsten nodig
pi_52824759
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik woon verdomme midden in de randstad. In een huurhuis. Gelukkig in een redelijk goede buurt. Ongeveer 20KM van m'n werk af, dus niet buitensporig. Al mijn collega's wonen ook in groot rotterdam En we staan allemaal dagelijks in de file omdat OV er simpelweg niet 2 keer, niet 3 keer maar wel 4 keer langer over doet.
20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52824797
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Op de VVD hoef je echt niet te vertrouwen. Zo bleek een aantal jaar geleden dat de VVD-fractie tegenstander is van de huidge verkeersrazzia's die worden gehouden. Niet dat ze er wat aan wilden doen, want ze hadden de boeteopbrengsten nodig
Klopt men moest wachten tot de VVD uit de regering was om de boetequota af te schaffen. Law and Order enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:25:24 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52824855
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.
Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.

Nou Swets, succes op je Vespa!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:25:52 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52824880
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.
Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.

En een brommer. Als er IETS vervuilend is, is het een 2-takt die pure smeerolie verbrand.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:26:59 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52824934
Naast het feit dat die brommer nou ook weer niet erg betaalbaar is om ernaast te houden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:27:33 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52824956
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.

Nou Swets, succes op je Vespa!
Precies. Als ik om 4 uur uit mijn nest ga, kan ik het ook lopen!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:28:17 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52824974
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies. Als ik om 4 uur uit mijn nest ga, kan ik het ook lopen!
Keuzes, het zijn allemaal keuzes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52824986
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.

En een brommer. Als er IETS vervuilend is, is het een 2-takt die pure smeerolie verbrand.
Je moet dan ook een motorscooter nemen. Er is in de Randstad echt geen sneller voertuig te vinden.
pi_52824987
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.

Nou Swets, succes op je Vespa!
Ik bedoel meer dat je ook verder kan kijken dan enkel elke dag in je auto stappen en de file opzoeken.
Dat dit niet voor iedereen aantrekkelijk is weet ik ook wel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:29:00 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52824993
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Keuzes, het zijn allemaal keuzes.
Geiten hoeden in mijn achtertuin en dan biokaasch verkopen... Ook een optie. Allemaal keuzes
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:30:27 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825057
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je ook verder kan kijken dan enkel elke dag in je auto stappen en de file opzoeken.
Dat dit niet voor iedereen aantrekkelijk is weet ik ook wel .
Het is voor 98% niet aantrekkelijk.
Doe nou niet alsof het file probleem is op te lossen door 'verder te kijken' .
pi_52825072
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.
20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.
quote:
En een brommer. Als er IETS vervuilend is, is het een 2-takt die pure smeerolie verbrand.
Ach er zijn van die scootertjes die 1 op 40 rijden ofzo dan valt de vervuiling wel mee.

Nogmaals begrijp best dat je het niet wil en gewoon lekker dagelijks die file induikt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:31:21 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825092
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je moet dan ook een motorscooter nemen. Er is in de Randstad echt geen sneller voertuig te vinden.
Dan zal ik wel een motorrijbewijs moeten hebben.
pi_52825097
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is voor 98% niet aantrekkelijk.
Doe nou niet alsof het file probleem is op te lossen door 'verder te kijken' .
Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:33:12 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825158
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.
Nee in slechts een enkel individueel geval.
pi_52825190
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee in slechts een enkel individueel geval.
Dat denk jij omdat je zelf weigert iets verder te kijken dan je gezellige dagelijkse file
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52825241
Maar het OV is hier wel echt heel slecht. Als ik naar mijn ouders (14,5km) moet doe ik daar met het OV 35 minuten over. De treinreis zelf duurt 10 minuten, het voor en na transport ruim 25 minuten. Dat fiets en loop ik dus, want de tram of bus zou mijn reis met ruim een kwartier vermeerderen.

Als ik dan met de auto ga doe ik er 11 minuten over als ik met netjes aan de regels houdt. Op zondagochtend met een beetje doorrijden kan het zelfs binnen de 6 minuten.
pi_52825290
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
Maar het OV is hier wel echt heel slecht. Als ik naar mijn ouders (14,5km) moet doe ik daar met het OV 35 minuten over. De treinreis zelf duurt 10 minuten, het voor en na transport ruim 25 minuten. Dat fiets en loop ik dus, want de tram of bus zou mijn reis met ruim een kwartier vermeerderen.

Als ik dan met de auto ga doe ik er 11 minuten over als ik met netjes aan de regels houdt. Op zondagochtend met een beetje doorrijden kan het zelfs binnen de 6 minuten.
Tja van m'n kamer naar m'n ouders scheelt het voor mij op 90 km een stief kwartiertje maar dan kan ik wel lekker rustig een krantje lezen of pitten . Maar je hebt gelijk het OV is vaak erg slecht helaas.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:37:43 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52825320
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
Maar het OV is hier wel echt heel slecht. Als ik naar mijn ouders (14,5km) moet doe ik daar met het OV 35 minuten over. De treinreis zelf duurt 10 minuten, het voor en na transport ruim 25 minuten. Dat fiets en loop ik dus, want de tram of bus zou mijn reis met ruim een kwartier vermeerderen.

Als ik dan met de auto ga doe ik er 11 minuten over als ik met netjes aan de regels houdt. Op zondagochtend met een beetje doorrijden kan het zelfs binnen de 6 minuten.
Da's juist het rare, het OV zou juist in Nederland het beste van de wereld moeten zijn, zeker gezien de infrastuctuur. Toch presteren ze het steeds er een zooitje van te maken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:38:08 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825338
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat denk jij omdat je zelf weigert iets verder te kijken dan je gezellige dagelijkse file
Hoe kom je daarbij dat ik weiger verder te kijken
Ik HEB het bv regelmatig gefietst. Maar momenteel heb ik een kind van 9 maanden rond kruipen naast een drukke peuter van 3 en een half en is mijn vrouw zwanger van de 3e. Het is best prettig als ik dagelijks minimaal een uur langer thuis ben.

Ik woon en werk midden in de randstad. Het bedrijf waar ik werk is in de afgelopen 6 jaar 4 maal verhuisd, van kantoor locatie naar kantoor locatie, en op 1 uitzondering na waren ze allen zéér slecht bereikbaar met OV en érg goed met de auto. Ik spreek uit de dagelijkse ervaring en realiteit en niet uit idealisme. Misschien moet JIJ eens verder kijken dan alleen door je roze bril.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 22:38:12 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52825342
Met de woon-werk afstand van 1 km sta ik iedere dag in een file ter lengte van 400 km, resultaat:

Tijdverlies per dag: 2198 minuten
Tijdverlies per jaar: 8792 uren (1099 werkdagen)

Benzineverlies per jaar: 15340 liter (¤ 21491)
Dieselverlies per jaar: 13665 liter (¤ 15238)

Extra CO2 uitstoot: 28.8 ton CO2 per jaar


Asjemenou!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:38:50 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825383
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja van m'n kamer naar m'n ouders scheelt het voor mij op 90 km een stief kwartiertje maar dan kan ik wel lekker rustig een krantje lezen of pitten . Maar je hebt gelijk het OV is vaak erg slecht helaas.
Ah je bent student Dat verklaard het een en ander.
pi_52825422
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah je bent student Dat verklaard het een en ander.
Neuh niet meer. Rijd nu dagelijks ruim een uur heen en een uur terug naar m'n werk. Zonder files .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 22:39:52 #85
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52825428
Toch maar naar Eurli gestuurd. Klopt natuurlijk geen zak van.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:40:13 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825440
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh niet meer. Rijd nu dagelijks ruim een uur heen en een uur terug naar m'n werk. Zonder files .
Waarom ga je niet met de trein
pi_52825464
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's juist het rare, het OV zou juist in Nederland het beste van de wereld moeten zijn, zeker gezien de infrastuctuur. Toch presteren ze het steeds er een zooitje van te maken.
Er had voor echt goed OV nog dichter op elkaar gebouwd moeten worden eigenlijk . En men weigert er flink in te investeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 22:41:01 #88
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52825476
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom ga je niet met de trein
Die rijdt daar zeker niet.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_52825518
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom ga je niet met de trein
Is in dit geval helaas geen alternatief. Maar anders had ik het zeker gedaan . Gelukkig is dit maar tijdelijk en is de volgende baan een stuk dichter bij huis. Als het even meezit op fietsafstand .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:43:22 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825555
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is in dit geval helaas geen alternatief. Maar anders had ik het zeker gedaan . Gelukkig is dit maar tijdelijk en is de volgende baan een stuk dichter bij huis. Als het even meezit op fietsafstand .
Onzin, keuzes du_ke... als je maar eens verder zou willen kijken dan je eigen autootje.
pi_52825586
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die rijdt daar zeker niet.
Helaas . De plaats waar ik heen moet is inderdaad zwaar onderbedeeld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52825602
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin, keuzes du_ke... als je maar eens verder zou willen kijken dan je eigen autootje.
ok als je gen zin meer hebt in inhoud kap ik er ook wel mee .
Overigens klaag ik ook niet over files.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52825674
Overigens beseffen mensen niet dat de trein al vol zit. Het spoor tussen Rotterdam en Den Haag zou een alternatief voor de A13 moeten zijn, maar zit gewoon helemaal vol. Als je rond 8:00 de trein moet hebben is het al proppen om mee te kunnen. Als de trein dan op Schiedam stopt blijven er dagelijks mensen achter op het perron.
pi_52825683
Ov is prima maar zal nooit een reeele vervanging worden voor mensen met een auto voor de deur. Het is gewoon een leuk alternatief als je of geen auto hebt, of te zat bent om te rijden
daarom pleit ik echt voor meer laat vervoer dat moet toch wel rendabel zijn vanuit het uitgaansleven dan. Ik zou dat nu weer wel veel gebruiken maarja na 11en rijd er bijna nergens in Nederland nog een bus naar je huis.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:48:07 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825723
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

ok als je gen zin meer hebt in inhoud kap ik er ook wel mee .
uit JOUW Mond, iemand die al conclusies trekt over 98% van de mensen zonder hun situatie te weten.
quote:
Overigens klaag ik ook niet over files.
Nee wel over afzinkende ijsbergen enzo. Maar wel hypocriet 250 KM per dag rijden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:48:50 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825748
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens beseffen mensen niet dat de trein al vol zit. Het spoor tussen Rotterdam en Den Haag zou een alternatief voor de A13 moeten zijn, maar zit gewoon helemaal vol. Als je rond 8:00 de trein moet hebben is het al proppen om mee te kunnen. Als de trein dan op Schiedam stopt blijven er dagelijks mensen achter op het perron.
De metro kom je tussen 06:00 en 09:00 toch ook amper in.
pi_52825763
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

uit JOUW Mond, iemand die al conclusies trekt over 98% van de mensen zonder hun situatie te weten.
[..]

Nee wel over afzinkende ijsbergen enzo. Maar wel hypocriet 250 KM per dag rijden.
Het is mooi geweest met je . Heb het trolletje weer genoeg voedsel gegeven voor vandaag, ga jij je morgen maar weer lekker ergeren aan je file .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52825848
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.
het fileprobleem is wel op te lossen, maar niet met de overheden zoals we die de laatste 12 jaar kennen en waarschijnlijk de komende 12 jaar.. maar dat is onze keuze..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:53:33 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52825888
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is mooi geweest met je . Heb het trolletje weer genoeg voedsel gegeven voor vandaag, ga jij je morgen maar weer lekker ergeren aan je file .
Nogmaals dat zeg JIJ?

Hier trek je een voorbarige conclusie over mijn bereidheid mbt alternatieven. Ik negeer je troll en geef keurig inhoudelijk antwoord.

Die hele post negeer je volkomen, om vervolgens alleen nog te reageren op mijn student post.

En dan klagen dat er geen inhoudelijke discussie is. Je bent een troll, dat ben je in elke discussie en ik hoop dat een standvastig modje gewoon eens een in goed overleg zorgt dat je langdurig van dit forum afgetieft wordt.
pi_52825901
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

het fileprobleem is wel op te lossen, maar niet met de overheden zoals we die de laatste 12 jaar kennen en waarschijnlijk de komende 12 jaar.. maar dat is onze keuze..
Ja de enige manier om het fileprobleem op te lossen is het geheel verbieden van gemotoriseerd vervoer voor woon-werk verkeer. Niet erg aantrekkelijk lijkt me.

Je kan het probleem wel flink verkleinen door wegen breder te maken, knooppunten aan te pakken en een aantal extra wegen aan te leggen. Maar geheel oplossen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52825930
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals dat zeg JIJ?

Hier trek je een voorbarige conclusie over mijn bereidheid mbt alternatieven. Ik negeer je troll en geef keurig inhoudelijk antwoord.

Die hele post negeer je volkomen, om vervolgens alleen nog te reageren op mijn student post.

En dan klagen dat er geen inhoudelijke discussie is. Je bent een troll, dat ben je in elke discussie en ik hoop dat een standvastig modje gewoon eens een in goed overleg zorgt dat je langdurig van dit forum afgetieft wordt.
Ah het boze jongetje is op z'n pikkie getrapt .

Veel plezier ermee .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 augustus 2007 @ 22:57:25 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52826023
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah het boze jongetje is op z'n pikkie getrapt .

Veel plezier ermee .
Ah, ik zie dat je je leven al betert en nu gewoon nog even inhoudelijk op mijn antwoorden reageert
pi_52826038
Overigens verhoog ik mijn eigen doorstroming door het volgende motto te hanteren: als er asfalt ligt kan er een auto overheen. Alleen de vluchtstrook gebruik ik niet zo heel vaak.

Helaas ga ik tegenwoordig met de trein, want het was toch wel een sport om nieuwe sluipweggetjes te vinden.
pi_52826058
De makkelijkste opties zijn natuurlijk :

Motiveer bedrijven om zich buiten spitsgevoelige lokaties te vestigen.

Motiveer mensen om dichter bij het werk te gaan wonen of een baan te zoeken in de omgeving.

Het fileprobleem is niet op te lossen zolang mensen allemaal op een kluitje willen wonen en daarheen vervoerd willen worden in een transportmiddel waar 5 personen inpassen maar waar in de spits meestal enkel de bestuurder zit.

De gemiddelde filerijder neemt de files voor lief zolang ie maar droog en comfortabel zit. Waarom zou je anders in de file gaan staan ?
pi_52826083
Meer asfalt is de enige oplossing.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52826155
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, ik zie dat je je leven al betert en nu gewoon nog even inhoudelijk op mijn antwoorden reageert
Jij begint persoonlijk en boos te worden. Vooral doen maar verwacht dan geen uitgebreide antwoorden. Die hebben toch geen nut richting gefrustreerde figuurtjes, het spijt me .

Dit is dan ook m'n laatste reactie op je nu. Misschien krijg je een nieuwe als je wat afgekoeld bent.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52826173
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:59 schreef JohnDope het volgende:
Meer asfalt is de enige oplossing.
Hooguit een deeloplossing die niet overaal eenvoudig is toe te passen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52826397
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:59 schreef JohnDope het volgende:
Meer asfalt is de enige oplossing.
Het zou ook helpen als de treitermaatregelen worden teruggedraaid. Dus verwijderen drempels, afschaffen 80km-zones, openstellen van de bestemmingsverkeerwegen, verwijderen pollers in wegen, verkeerslichten normaal afstellen en niet op een traffic-'calming' manier, enzovoorst.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:32:02 #109
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52827194
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hooguit een deeloplossing die niet overaal eenvoudig is toe te passen.
Naar de maan gaan was ook niet eenvoudig, maar met een beetje daadkracht...
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:39:24 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52827395
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij begint persoonlijk en boos te worden. Vooral doen maar verwacht dan geen uitgebreide antwoorden. Die hebben toch geen nut richting gefrustreerde figuurtjes, het spijt me .

Dit is dan ook m'n laatste reactie op je nu. Misschien krijg je een nieuwe als je wat afgekoeld bent.
Je kent hem toch wel langer dan vandaag, als dat al persoonlijk en boos is ....
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:58 schreef gelly het volgende:
De makkelijkste opties zijn natuurlijk :

Motiveer bedrijven om zich buiten spitsgevoelige lokaties te vestigen.

Motiveer mensen om dichter bij het werk te gaan wonen of een baan te zoeken in de omgeving.
Vooral dat eerste gaf ik dus ook al aan, lijkt me een prima oplossing. Ok, 't zal niet zo'n vaart lopen maar vroeg of laat zul je die kant toch op moeten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:07:53 #111
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_52828095
Ik sta liever 2 uur in de file dan dat ik 1 uur in een overvolle stink trein zit.

OV
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:14:46 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_52828248
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
en dus waren ze 8 jaar niet mede verantwoordelijk voor het beleid?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:21:29 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52828407
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik sta liever 2 uur in de file dan dat ik 1 uur in een overvolle stink trein zit.

OV
Openbaar vervoer is net zo duur en vervuilt hetzelfde, dus je kan net zo goed in de file staan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52831719
Als iemand in de trein zit en vertraging heeft wordt er moord en brand geschreeuwd dat Pro-Rail beter zijn werk moet doen.

Als iemand in de auto zit en veel last van file's heeft schreeuwen diezelfde mensen dat ze maar met de trein moeten.

Misschien moeten we maar eens accepteren dat voor sommigen mensen het OV geen optie, net als het feit dat voor anderen het OV stukken sneller is dan dagelijks in de file staan en dat er in beide gevallen een hoop kan gedaan worden om te verbeteren.

Echter wordt er in beide gevallen bijna niks aan gedaan.
Built for Speed
pi_52831959
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:03 schreef Kritski het volgende:

Nou, met de trein wíl ik niet (ik ben geen armoedige pauper),
Dit dus

Dan ga je toch lekker in de file staan.
pi_52832000
quote:
***************************************
NS wil filerijders in de trein

***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen investeren
3,5 miljard euro extra in treinen en
navigatiesystemen in de strijd tegen de
files.Dat zegt president-directeur Aad
Veenman van de NS in de Telegraaf.

Het extra geld komt uit de reserves.
Voorwaarde voor de extra investering is
voor Veenman wel dat de overheid ook
meedoet en acht miljard euro steekt in
de aanleg van extra sporen.

De NS wil automobilisten de kans geven
om vlak voor een file de auto bij een
station te parkeren en met de trein
verder te reizen.Navigatie-apparatuur
moet de actuele vertrektijden van de
treinen doorgeven aan de automobilist.
***************************************
Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.
pi_52832027
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.
Persoonlijk voel ik er meer voo om die miljarden in wegen te steken ipv het zoveelste kansloze voorstel om automobilisten in de trein te krijgen.
Built for Speed
pi_52832061
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:32 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Persoonlijk voel ik er meer voo om die miljarden in wegen te steken ipv het zoveelste kansloze voorstel om automobilisten in de trein te krijgen.
Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
pi_52832814
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:39 schreef popolon het volgende:

[..]

Je kent hem toch wel langer dan vandaag, als dat al persoonlijk en boos is ....
[..]
Sorry had geen zin in een discussie met iemand die als hij inhoudelijk niets in te brengen heeft maar begint over de discussietechniek van de ander of het op andere goedkope manieren probeert te winnen. volgende keer beter .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52832830
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:32 schreef Kritski het volgende:

[..]

Naar de maan gaan was ook niet eenvoudig, maar met een beetje daadkracht...
beweer ik ergens dat er geen wegen bij moeten komen of dat er niet jarenlang gefaald is op verkeer en waterstaat?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52832915
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Spitsstroken hebben succes, dat is hetzelfde als meer asfalt.
Built for Speed
pi_52832943
quote:
Excellentie,

Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit

Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.

Hoogachtend,
Die VVD
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:49:33 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52833346
quote:
Excellentie,

Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.

De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit

Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.

Hoogachtend,
Weet je meteen op wat voor soort kiezerspubliek zij zich richten. Excellentie
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52836015
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.
Begrijp nu eens dat de trein ook vol is
pi_52836251
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Alle OV-ers gaan dan ineens met de auto naar het werk?

Overigens zijn het natuurlijk wel krokodillentranen van de VVD, aangezien ze zelf net zo verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie als de CDA of PvdA.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52836306
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Begrijp nu eens dat de trein ook vol is
Dat valt wel mee hoor.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:36:11 #127
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52836326
Ach gut, wat typisch ... een student in groningen en een journalist die met OV gaan vinden het allemaal keuzes. Verplaats je eens in de beleving en situatie van een ander, stelletje egocentristen.
pi_52836353
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor.
Dit doet me denken aan dat persbericht van een paar maanden geleden. De capaciteit van de wegen voldoet, alleen niet in de spits
pi_52836427
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach gut, wat typisch ... een student in groningen en een journalist die met OV gaan vinden het allemaal keuzes. Verplaats je eens in de beleving en situatie van een ander, stelletje egocentristen.
Wat is er egocentrisch aan?
pi_52836429
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach gut, wat typisch ... een student in groningen en een journalist die met OV gaan vinden het allemaal keuzes. Verplaats je eens in de beleving en situatie van een ander, stelletje egocentristen.
En een vrolijke filerijder uit Utrecht die 3/4 van de posts blijkbaar niet leest .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836468
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan dat persbericht van een paar maanden geleden. De capaciteit van de wegen voldoet, alleen niet in de spits
Voldoet niet aan kuddelopen. Allemaal om 08.30 beginnen.
pi_52836485
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er egocentrisch aan?
Dat je jouw keuze aan iemand anders wilt opleggen. Typisch links trouwens.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:42:55 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52836524
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er egocentrisch aan?
Dat je jouw situatie als uitgangspunt neemt voor de rest.
pi_52836527
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat je jouw keuze aan iemand anders wilt opleggen. Typisch links trouwens.
Hier in POL is dat tegenwoordig eerder typisch rechts .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836589
Ik vraag me wel af hoe je meer mensen in het OV wil krijgen. Behalve tav de dienstensector, de overheid en onderwijsinstellingen (allen in of nabij stadscentra) werken mensen namelijk op voor het OV onbereikbare plaatsen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:46:05 #136
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52836622
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

En een vrolijke filerijder uit Utrecht die 3/4 van de posts blijkbaar niet leest .
Ik heb alle posts gelezen.

Trouwens, ik sta al ruim een jaar niet in de file omdat ik het geluk heb een klant te hebben die in het oosten zit. Voor het eerst.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:50:14 #137
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52836746
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik heb alle posts gelezen.

Trouwens, ik sta al ruim een jaar niet in de file omdat ik het geluk heb een klant te hebben die in het oosten zit. Voor het eerst.
Doe mij ook maar. Dat bij je werk wonen alternatief is ook quatsch. Ik woon en werk in amsterdam, toch heb ik dagelijks minimaal 5km file op de A10. Wonen in Amsterdam west gaat niet (er staan geen huizen in de westpoort) en het OV kost 5 kwartier tegen 25min met de auto, incl. 5 km file...
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_52836797
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik heb alle posts gelezen.
Mooi maar zo kwam het niet echt over . Anders had je gewoon gezien dat ik ook voor extra wegen ben. ik bestrijd echter wel dat de meeste filerijders echt in de file moeten staan. Daarvoor zijn er toch echt te veel alternatieven in werk, vervoer, wonen etc. Dat dit voor velen niet echt aantrekkelijk is meldde ik er ook direct bij.
quote:
Trouwens, ik sta al ruim een jaar niet in de file omdat ik het geluk heb een klant te hebben die in het oosten zit. Voor het eerst.
Maar dan kies je er blijkbaar wel voor om voor lange tijd werk aan te nemen op pak 'm beet een uur rijden van je woonplaats. Wat een logische en zeer goed verklaarbare keuze kan zijn maar het is wel een keuze die je maakt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836827
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom links altijd zegt dat de 'vervuiler moet betalen' terwijl de treinreiziger zwaar gesubsidieerd wordt?
pi_52836879
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef Frezer het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je meer mensen in het OV wil krijgen. Behalve tav de dienstensector, de overheid en onderwijsinstellingen (allen in of nabij stadscentra) werken mensen namelijk op voor het OV onbereikbare plaatsen.
De dienstensector wordt steeds belangrijker natuurlijk.
Maar je zou voor een deel kunnen kijken naar Vlaanderen waar een zeer fijnmazig bussysteem is gerealiseerd de laatste jaren.
En er zijn ook andere vormen van min of meer collectief vervoer zoals carpoolen, als je ziet hoeveel mensen in verder lege auto's achter elkaar aantuffen dan is dat toch zonde?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836916
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:53 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom links altijd zegt dat de 'vervuiler moet betalen' terwijl de treinreiziger zwaar gesubsidieerd wordt?
Naar mijn idee moeten alle vormen van vervoer in principe gelijk belast worden als je naar de vervuiling kijkt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52837259
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Naar mijn idee moeten alle vormen van vervoer in principe gelijk belast worden als je naar de vervuiling kijkt.
Als we naar werkelijke kosten gaan kijken dan moet er gemiddeld een factor 2 over het treinkaartje heen. Dan hebben nog niet eens gekeken naar al die absurde belastingmaatregelen die de automobilist wel betaald.
pi_52837479
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als we naar werkelijke kosten gaan kijken dan moet er gemiddeld een factor 2 over het treinkaartje heen. Dan hebben nog niet eens gekeken naar al die absurde belastingmaatregelen die de automobilist wel betaald.
Tja dat soort berekeningen blijft helaas meestal steken in vage berekeningen vol halve waarheden omdat het de schrijver zo beter uitkomt.
Maar goed je zal begrijpen dat ik er voor ben om alle kosten mee te rekenen. Dus ook de kosten van het opruimen of compenseren van de vervuilingl. Echt schone treinen of auto's mogen van mij zo goed als onbelast zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52837803
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat soort berekeningen blijft helaas meestal steken in vage berekeningen vol halve waarheden omdat het de schrijver zo beter uitkomt.
Het is gewoon een feit dat alleen eerste klas reizigers de echte prijs betalen. De tweede klas is goedkoper en dan hebben heeft de regelmatige reiziger vrijwel altijd een vorm van korting. De factor 2 is zelfs aan de lage kant.
quote:
Maar goed je zal begrijpen dat ik er voor ben om alle kosten mee te rekenen. Dus ook de kosten van het opruimen of compenseren van de vervuilingl.
En dan zeggen dat libetariers onrealistisch zijn.
pi_52838630
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

De dienstensector wordt steeds belangrijker natuurlijk.
Maar je zou voor een deel kunnen kijken naar Vlaanderen waar een zeer fijnmazig bussysteem is gerealiseerd de laatste jaren.
En er zijn ook andere vormen van min of meer collectief vervoer zoals carpoolen, als je ziet hoeveel mensen in verder lege auto's achter elkaar aantuffen dan is dat toch zonde?
Ik heb laatst noujuist gelezen dat de dienstensector zo ongeveer aan zijn maximum zit.

Het probleem van carpoolen (en ook voor het ov) is dat mensen zo verspreid wonen en werken in Nederland. Iedereen wil een huis-met-tuin, en werkt op een bedrijventerrein aan de rand van een of andere plaats. Er zijn dus, behalve in de stadscentra geen dusdanig grote concentraties mensen te vinden om ze efficient te kunnen vervoeren.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52838882
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat alleen eerste klas reizigers de echte prijs betalen. De tweede klas is goedkoper en dan hebben heeft de regelmatige reiziger vrijwel altijd een vorm van korting. De factor 2 is zelfs aan de lage kant.
[..]
Een feit zelfs? Volgens wie dan precies? Als het de berekening is die ik ken kan ik een vergelijkbare maken voor het autoverkeer dat maar een fractie van de werkelijke kosten betaalt. Het is allemaal zo vaag.
quote:
dan zeggen dat libetariers onrealistisch zijn.
Je mag idealen hebben natuurlijk . Mij lijkt een systeem waarbij degene die ergens gebruik van maakt voor het gehele effect daarvan betaalt niet onredelijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52838957
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik heb laatst noujuist gelezen dat de dienstensector zo ongeveer aan zijn maximum zit.

Het probleem van carpoolen (en ook voor het ov) is dat mensen zo verspreid wonen en werken in Nederland. Iedereen wil een huis-met-tuin, en werkt op een bedrijventerrein aan de rand van een of andere plaats. Er zijn dus, behalve in de stadscentra geen dusdanig grote concentraties mensen te vinden om ze efficient te kunnen vervoeren.
Klopt dat is inderdaad een beperking. Maar zeker bij wat grotere werkgevers zijn er echt wel mensen te vinden die in dezelfde wijk wonen. Maar goed die 5 minuten die je moet omrijden en die collega met die rare muzieksmaak maken het een stap die velen de besparing (grofweg de helft van je brandstofkosten) niet waard is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:25:31 #148
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52839610
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Begrijp nu eens dat de trein ook vol is
Het zou ook dom zijn als ze lege treinen zouden laten rijden.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_52843830
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
Ik rijd elke dag 45 km enkele reis met de auto. Daar doe ik volgens de routeplanner 40 minuten over.
Gemiddeld heb ik 4 km file..
Als ik met de overvolle trein en lokaal ov ga waar ik soms de gehele reis moet staan ben ik bijna 2 uur onder weg voor een enkele reis..

Ik denk niet dat ik beter met de trein kan gaan.
Overigens heb ik dat wel 3 jaar lang gedaan voordat mijn werkgever is verhuisd.
Waarom ik niet telewerk. Omdat dat niet kan.

Werk jij eigenlijk al fulltime.. Of ben je gewoon naief?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:46:06 #150
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52843992
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:39 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ik rijd elke dag 45 km enkele reis met de auto. Daar doe ik volgens de routeplanner 40 minuten over.
Gemiddeld heb ik 4 km file..
Als ik met de overvolle trein en lokaal ov ga waar ik soms de gehele reis moet staan ben ik bijna 2 uur onder weg voor een enkele reis..

Ik denk niet dat ik beter met de trein kan gaan.
Overigens heb ik dat wel 3 jaar lang gedaan voordat mijn werkgever is verhuisd.
Waarom ik niet telewerk. Omdat dat niet kan.

Werk jij eigenlijk al fulltime.. Of ben je gewoon naief?
Ik ga een keer in de week naar schiphol, in de spits, voor m'n werk.
Met de auto doe ik er 2,5 uur over.
Met de trein 1,5, en kan ik lekker werken en kom ik uitgerust op m'n werk.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_52844666
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.
[..]

Ach er zijn van die scootertjes die 1 op 40 rijden ofzo dan valt de vervuiling wel mee.

Nogmaals begrijp best dat je het niet wil en gewoon lekker dagelijks die file induikt.
20 km binnen 3 kwartier is wel een beetje te positief ...27 km/u gemiddeld fietsen valt nog niet mee hoor. Dan moet je ook nog eens reservekleren meenemen (en douchen op je werk), want zonder overdreven vermoeidheid gaat het al helemaal niet lukken in die tijd.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_52845140
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:46 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik ga een keer in de week naar schiphol, in de spits, voor m'n werk.
Met de auto doe ik er 2,5 uur over.
Met de trein 1,5, en kan ik lekker werken en kom ik uitgerust op m'n werk.
Helaas beschikken de meeste werkplekken niet over een intercity station.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52851557
Ik sta om vijf uur op. Ik rij in zo'n 50 minuten heen en in 55 minuten terug, netjes buiten de files om en ik deel mijn auto met een collega.

Ik zou graag met de trein gegaan zijn. Maar dan doe ik er twee en een half uur over; en kan ik niet voor 10' en op het werk zijn. Terwijl ik een kwartier rijden van station woon en m'n kantoor op een kwartiertje lopen ligt. Van de ene provinciehoofdstad naar de andere.

Oh - en mijn lief zou niet met OV willen; maar als je om een uur of vier 's ochtends begint is het ook niet echt een alternatief of zo.

Tuurlijk kunnen we een andere baan zoeken. Vinden is de kunst; en dan ook nog allerbei een baan op fietsafstand? En bij reorganisatie -toch zo eens per vijf jaar ontslag- dan maar banen weigeren totdat er weer voor beide iets op fietsafstand gevonden is?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:17:24 #154
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_52851615
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:13 schreef Heerlijkheid het volgende:
De trein?
nerd.
Screw you guys, I'm going home.
pi_52851802
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt dat is inderdaad een beperking. Maar zeker bij wat grotere werkgevers zijn er echt wel mensen te vinden die in dezelfde wijk wonen. Maar goed die 5 minuten die je moet omrijden en die collega met die rare muzieksmaak maken het een stap die velen de besparing (grofweg de helft van je brandstofkosten) niet waard is.
Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.

Voor een leaseauto betaal je NIETS voor het woon-werk verkeer. NIETS. Een collega oppikken KOST alleen maar wat: tijd, ruimte, privacy. Hetlevert geen cent op, dus je moet al dol zijn op je collega of toevallig een medemilieufanaat vinden, maar anders is er geen enkele leaseautorijder die gaat carpoolen met een leaseautorijder. En laten die nou vaak bij elkaar op een kantoor zitten. ..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52852765
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.
realiteit? Als wielrenner en dagelijks fietsend naar mn werk op een gewone fiets met 8 versnellingen en iedereen inhalend heb ik toch bijna een half uur nodig om 8 km te overbruggen, je bent/blijft toch deelnemer van het verkeer he..en dat betekent dat stoplichten en allerlei zgn veiligheidsmaatregelen ervoor zorgen dat je berekening niet reeel is.. vroeger fietste ik ook 20 km naar school totdat ik de ov-jaarkaart kreeg en toen ging ik niet meer die afstanden in de vrieskou en regen rijden.. de realiteit is dat dat voor de die-hards is weggelegd en niet voor mensen die nog een harde dag werken voor de boeg hebben cq achter de rug hebben.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:41:36 #157
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52853821
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.

Voor een leaseauto betaal je NIETS voor het woon-werk verkeer. NIETS. Een collega oppikken KOST alleen maar wat: tijd, ruimte, privacy. Hetlevert geen cent op, dus je moet al dol zijn op je collega of toevallig een medemilieufanaat vinden, maar anders is er geen enkele leaseautorijder die gaat carpoolen met een leaseautorijder. En laten die nou vaak bij elkaar op een kantoor zitten. ..
Ironisch, inderdaad

Aan de andere kant is het ook zo dat er geen hond in bijv. de detachering of consultancy zou willen werken als er geen leasemogelijkheid bestond en diegene zijn eigen auto en bezinekosten zou moeten betalen. Dan betaal je jezelf blauw.

En om vanuit het bedrijf een wagenpark aan te schaffen en daarmee een carpoolbeleid te organiseren is ook niet doenlijk (tenzij je mensen op dezelfde klus zet aan de hand van hoe dicht ze bij elkaar wonen - good luck).
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:15:58 #158
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52860528
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Cijfers laten echter zien dat er de laatste 20 jaar vrij weinig snelwegcapaciteit bij is gekomen. Waarom kom jij dan met het argument dat meer wegen tot meer files leiden?

Een beetje kort-door-de-bocht Milieudefensie geblaat in de ruimte...
pi_52863581
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.

Voor een leaseauto betaal je NIETS voor het woon-werk verkeer. NIETS. Een collega oppikken KOST alleen maar wat: tijd, ruimte, privacy. Hetlevert geen cent op, dus je moet al dol zijn op je collega of toevallig een medemilieufanaat vinden, maar anders is er geen enkele leaseautorijder die gaat carpoolen met een leaseautorijder. En laten die nou vaak bij elkaar op een kantoor zitten. ..
Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Vanuit milieuoogpunt zou op fietsen na geen vorm van mobiliteit fiscaal gestimuleerd moeten worden maar praktisch is dat lastig inpasbaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52864284
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
Ik sta om vijf uur op. Ik rij in zo'n 50 minuten heen en in 55 minuten terug, netjes buiten de files om en ik deel mijn auto met een collega.

Ik zou graag met de trein gegaan zijn. Maar dan doe ik er twee en een half uur over; en kan ik niet voor 10' en op het werk zijn. Terwijl ik een kwartier rijden van station woon en m'n kantoor op een kwartiertje lopen ligt. Van de ene provinciehoofdstad naar de andere.
Dat moet je uitleggen want het komt niet echt geloofwaardig over dat je er dan 2,5 uur over zou doen.
pi_52864314
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:39 schreef HarryP het volgende:

Werk jij eigenlijk al fulltime.. Of ben je gewoon naief?
Ik werk fulltime en wissel auto en trein zoveel mogelijk af. Mijn werkgever heeft trouwens een shuttledienst van en naar het station voor die mensen die die 20 minuten niet willen of kunnen lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')