Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.quote:VVD begint actie tegen files
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 30 augustus 2007 @ 12:23
In de strijd tegen files kiest de VVD voor een frontale aanval op minister Camiel Eurlings van Verkeer. Donderdag lanceerde het Tweede Kamerlid Paul de Krom de website www.filemeter.nl, waar forenzen kunnen berekenen hoeveel extra reistijd, brandstof en geld de file kost.
Vervolgens kunnen ze hun persoonlijke berekening doorsturen naar de bewindsman. De Krom hoopt dat Nederlanders massaal mails naar Eurlings gaan sturen. "Het kabinet heeft tot nu toe nog helemaal niets laten zien op dit gebied. Het enige dat we gezien hebben is uitstel, vertragingen en het verhogen van de belastingen. Concreet is er nog niets gebeurd, het is nu echt tijd voor actie. Genoeg is genoeg."
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.quote:
Ik heb hem verstuurdquote:Excellentie,
Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit
Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.
Hoogachtend,
Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.quote:
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Echt lachen. Vooral ook lachen als je wél dagelijks in de file staat terwijl je je blauw betaalt aan vervoersgerelateerde belasting.
Sim-pel!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.
Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Denk je nou echt dat al die mensen die in de file staan ook wel de trein kunnen nemen?
Ben je wegwerker?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:44 schreef Againzender het volgende:
Schandalig
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 2198 werkdagen, 17584 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 30679 liter benzine of 27331 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 42982 aan benzine of ¤ 30475 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 57.6 ton extra co2 uit
Wat een kutsite
Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.
De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners![]()
Dat heeft me 5 jaar gekost....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. zoek ander werk
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, die concentratiekampen zullen tot in lengte van jaren blijven. Uiteraard beginnen ze allemaal om 08.30 en eindigen om 17.00, zodat het gezelliger is op de weg.
Flexibiliteit is iets wat bij werknemers hoort. Niet voor werkgevers dus. Voor jou 9999999 anderen tenslotte.
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
Ik ben eerlijk gezegd geen enkel bedrijf tegengekomen die niet aan aangepaste werktijden doet... Nu werk ik vooral voor het grootbedrijf, het kan zijn dat ze daar wat makkelijker zijn dan in het midden- en kleinbedrijf?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Wat ben je ook een heerlijk sneu figuur, SCH. Alsof iedereen in de file een SUV heeft...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Sturen ze dan ook even mee waarom ze niet met de trein gaan? Waarom ze niet telewerken? Waarom ze niet carpoolen enz? Maarreh...wat lost dit nou weer op? Moedig die mensen liever aan hun SUV-jes weg te doen.
De VVD is ineens wel van dit soort acties, laatst hadden ze toch al zoiets met de belastingen. Stelletje volksmenners![]()
Man de trein kan nog geen 10% van de reizigers die nu met de auto gaan overnemen. Gewoon onvoldoende capaciteit.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat het des te aparter maakt dat ze er niks tegen willen doen, zoals aangepaste werktijden, telewerken etc.
Exuus-truus. Als je wilt concurreren moet je je toch onderscheiden? (of geld dat alleen als je snel winst kan maken ten koste van je werknemers?) Alle bedrijven willen toch zo flexibel zijn? (behalve als het niet hun eigen idee is?) Het bedrijfsleven is toch zo innoverend?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:06 schreef Kritski het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben maar één bedrijf in Nederland en die is niet afhankelijk van derden.
Goed doordachte reactie!
...maar voorlopig is er nog niets gebeurdquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:02 schreef Sidekick het volgende:
Frontale aanval! Tijd voor actie! Genoeg is genoeg! Eindelijk gebeurt er iets concreets!
Nou ja, 20 kilometer is net te ver om te fietsen. Met OV ben ik (ongelogen) 2 uur onderweg, met de auto inc files 30 minuten. In de vakantie 10 minuten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet nodig om dagelijks lang in de file te staan. Dat doe je toch echt zelf. Werk thuis, verhuis, zoek ander werk of neem het OV.
Je bent er juist mede debet aan natuurlijk. Al die mensen die maar met de auto gaan en ondertussen schelden op al die auto's
absoluut.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd geen enkel bedrijf tegengekomen die niet aan aangepaste werktijden doet... Nu werk ik vooral voor het grootbedrijf, het kan zijn dat ze daar wat makkelijker zijn dan in het midden- en kleinbedrijf?
Er valt ook weinig meer te flexwerken als de files er staan van 6.30 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00. Bedrijven dienen overdag bereikbaar te zijn en er is geen enkele werknemer die 's nachts of 's avonds gaat werken. Zo is onze samenleving eenmaal niet ingericht. Het OV kan nu tijdens de spits het aanbod al niet aan, eigenlijk moeten we voor alle linkselingen 1 keer allemaal met het OV gaan. Zullen we eens zien wat voor chaos dat gaat worden...quote:
Afgelopen vrijdag stond ik om half 2 in de file bij Utrecht.... En dan zijn de schoolvakanties in midden nederland nog gaande.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Er valt ook weinig meer te flexwerken als de files er staan van 6.30 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00.
Precies wat ik bedoelquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag stond ik om half 2 in de file bij Utrecht.... En dan zijn de schoolvakanties in midden nederland nog gaande.
Waarschijnlijk zit er op het ministerie in Den Haag een ambtenaar zich helemaal gek te lachen om zoveel domheid. Door treingebruik wordt géén CO2 uitgestoten? Waar komt die elektriciteit dan vandaan? En in de dunbevolkte gebieden rijden nog steeds dieseltreinen rond die vervuilender zijn dan auto's.quote:
Misschien zou het OV zulke passagiersstromen wel aankunnen, maar dan verplaats je het probleem. Bovendien zullen er van de voordelen van treinverkeer (werken in de trein, minder uitstoot) weinig meer overblijven.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.
Wat een egocentrist lijkt die SCH trouwens wel.
Geen extra CO2 door files, zoals in de mail staat. Ik bespeur inderdaad ergens domheid, maar niet in het mailtje.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er op het ministerie in Den Haag een ambtenaar zich helemaal gek te lachen om zoveel domheid. Door treingebruik wordt geen CO2 uitgestoten?
SideKick, die mail probeert een of ander ideaalbeeld van de trein op te hangen dat ze op de afdeling communicatie van de NS niet eens naar buiten zouden durven brengen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Geen extra CO2 door files, zoals in de mail staat. Ik bespeur inderdaad ergens domheid, maar niet in het mailtje.
Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ook al zouden ze de trein kunnen nemen, dan nog zou het OV niet toereikend zijn. Het OV kan simpelweg niet zulke passagiersstromen aan.
Wat een egocentrist lijkt die SCH trouwens wel.
zoals het ook een keuze is om te werken. En hoe kom je op je werk binnen redelijke tijd.. niet met de trein in ieder geval. Ja het is een keuze omdat de alternatieven geen alternatieven zijn. Hooguit voor degenen die exact dezelfde lijn geografisch gezien volgen als de auto.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen.
Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
zoals het ook een keuze is om te werken. En hoe kom je op je werk binnen redelijke tijd.. niet met de trein in ieder geval. Ja het is een keuze omdat de alternatieven geen alternatieven zijn. Hooguit voor degenen die exact dezelfde lijn geografisch gezien volgen als de auto.
En waarom doen ze er dan geen donder aan??quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch apart dat het meestal werkgevers zijn die het meeste over files klagen.
't Zijn wel vaak dezelfde dooddoeners hoor .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is in zeer veel gevallen natuurlijk wel gewoon een keuze om in de file te staan. Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen.
Je zal misschien een veer moeten laten inderdaad. Of minder mooi moeten gaan wonen (er is niet voor niets zoveel ruimte om sociale woningbouw te slopen ze zijn vaak niet goed kwijt te raken).quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:04 schreef popolon het volgende:
[..]
't Zijn wel vaak dezelfde dooddoeners hoor .
Alsof de betaalbare huizen in de randstad voor het oprapen liggen.
Het is inderdaad een keuze ja. Of je wil met je gezin wonen in een 2 kamer flatje in een pauperbuurt (Little Istanbul), of op een mooie lokatie buiten de stad met een leuke tuin waar je je autoradio niet elke keer uit je auto hoeft te halen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.
Verder blijken veel mensen de files ook helemaal niet erg te vinden zolang ze maar weten waar ze aan toe zijn en wat de gemiddelde reistijd is (en dat die gemiddelde tijd niet te veel fluctueerd).
Dat vind ik ook onzin. Hoewel zelfs banken en verzekeraars tegenwoordig meerdere 'ploegen' hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En waarom doen ze er dan geen donder aan??
Waarom moet in vredesnaam iedereen om 08.30 beginnen??
Je vergeet de vele tussenvormenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:09 schreef Kritski het volgende:
[..]
Het is inderdaad een keuze ja. Of je wil met je gezin wonen in een 2 kamer flatje in een pauperbuurt (Little Istanbul), of op een mooie lokatie buiten de stad met een leuke tuin waar je je autoradio niet elke keer uit je auto hoeft te halen.
Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:00 schreef rubbereend het volgende:
Gaat de VVD nu ineens met een idee komenhadden ze in al die jaren in de regering (12 jaar achtereen?)niet kunnen doen?
dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben gaan wonen daar waar mn werk is maar ik mocht eerst wel even 7 jaar wachtlijst doorstaan voordat ik het flatje had wat ik nu heb. Kon ook eerder maar had niet echt zin om in de bijlmer te gaan wonen, dan kies je voor de file ja.. en als je weet waar ik vandaan kom, rijtjeswoning maar toch in de frisse lucht dan zit je niet echt te wachten op zo'n downgrade, dacht dat ik al in de onderste laag van de bevolking zat maar het kon kennelijk nog lager. t is wat je keuzes noemt.. dus alleen voor mn werk zit ik in de randstad en moet ff behoorlijk verder studeren om dezelfde baan in het noorden te kunnen doen, daar is nl niet zo'n hoogconjunctuur als jij beweert..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt ook keuzes in waar je gaat wonen en werken niemand verplicht je om op een uur reizen van je werk te gaan wonen of werk te zoeken op een uur reizen van je woonplaats, zeker in de huidige hoogconjunctuur. Veelal zijn de werktijden en de route naar het werk ook in zekere mate flexibel.
Verder blijken veel mensen de files ook helemaal niet erg te vinden zolang ze maar weten waar ze aan toe zijn en wat de gemiddelde reistijd is (en dat die gemiddelde tijd niet te veel fluctueerd).
Ja, goed idee op zich. Maar de Nederlandse overheid richt zich altijd in eerste instantie op de Randstad. Maar met een lange termijnvisie zou men hier iets mee kunnen doen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef popolon het volgende:
De enige manier die misschien kan lukken is met subsidies (of liever, belastingvoordelen) bedrijven weg te lokken uit de randstad. Meer spreiding dus over het hele land.
Oh ik ook hoor, ik stond liever in de file dan wonen in de randstad.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je vergeet de vele tussenvormen. Maar goed dat je erkent dat velen gewoon heel bewust dagelijks in die file stappen
.
de minister verzint niet alles zelf. de VVD had zelf best met meer initiatief kunnen komen toen ze in de regering zaten. Misschien zijn ze daarom wel zo afgestraft tijdens de verkiezingen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
Ik merk hier in het noorden en oosten anders volop dat het hoogconjunctuur is. En hier kan je ook veel grotere afstanden overbruggen zonder serieuze files.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben gaan wonen daar waar mn werk is maar ik mocht eerst wel even 7 jaar wachtlijst doorstaan voordat ik het flatje had wat ik nu heb. Kon ook eerder maar had niet echt zin om in de bijlmer te gaan wonen, dan kies je voor de file ja.. en als je weet waar ik vandaan kom, rijtjeswoning maar toch in de frisse lucht dan zit je niet echt te wachten op zo'n downgrade, dacht dat ik al in de onderste laag van de bevolking zat maar het kon kennelijk nog lager. t is wat je keuzes noemt.. dus alleen voor mn werk zit ik in de randstad en moet ff behoorlijk verder studeren om dezelfde baan in het noorden te kunnen doen, daar is nl niet zo'n hoogconjunctuur als jij beweert..
goed idee van mij he?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, goed idee op zich. Maar de Nederlandse overheid richt zich altijd in eerste instantie op de Randstad. Maar met een lange termijnvisie zou men hier iets mee kunnen doen.
Maar ja, politici en lange termijn
keuze zolang je je ogen sluit en denkt dat je in Australie ofzo leeft..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik merk hier in het noorden en oosten anders volop dat het hoogconjunctuur is. En hier kan je ook veel grotere afstanden overbruggen zonder serieuze files.
En natuurlijk zijn het lang niet altijd aantrekkelijke keuzes en is het alternatief file regelmatig aantrekkelijker maar het blijft een keuze.
Je kan ook iets verder kijken dan je neus lang is natuurlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef kawotski het volgende:
[..]
keuze zolang je je ogen sluit en denkt dat je in Australie ofzo leeft..
Op de VVD hoef je echt niet te vertrouwen. Zo bleek een aantal jaar geleden dat de VVD-fractie tegenstander is van de huidge verkeersrazzia's die worden gehouden. Niet dat ze er wat aan wilden doen, want ze hadden de boeteopbrengsten nodigquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik woon verdomme midden in de randstad. In een huurhuis. Gelukkig in een redelijk goede buurt. Ongeveer 20KM van m'n werk af, dus niet buitensporig. Al mijn collega's wonen ook in groot rotterdam En we staan allemaal dagelijks in de file omdat OV er simpelweg niet 2 keer, niet 3 keer maar wel 4 keer langer over doet.
Klopt men moest wachten tot de VVD uit de regering was om de boetequota af te schaffen. Law and Order enzo.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Op de VVD hoef je echt niet te vertrouwen. Zo bleek een aantal jaar geleden dat de VVD-fractie tegenstander is van de huidge verkeersrazzia's die worden gehouden. Niet dat ze er wat aan wilden doen, want ze hadden de boeteopbrengsten nodig
Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.
Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
20 km zou je ook kunnen fietsen of op een brommer oid kunnen doen. Allemaal keuzes, misschien niet aantrekkelijk voor jou, maar wel mogelijke keuzes.
Precies. Als ik om 4 uur uit mijn nest ga, kan ik het ook lopen!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.
Nou Swets, succes op je Vespa!
Keuzes, het zijn allemaal keuzes.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies. Als ik om 4 uur uit mijn nest ga, kan ik het ook lopen!
Je moet dan ook een motorscooter nemen. Er is in de Randstad echt geen sneller voertuig te vinden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.
En een brommer. Als er IETS vervuilend is, is het een 2-takt die pure smeerolie verbrand.
Ik bedoel meer dat je ook verder kan kijken dan enkel elke dag in je auto stappen en de file opzoeken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je alles zo gaat beredeneren met 'het zijn keuzes' dan kun je discussieren tot je een ons weegt.
Nou Swets, succes op je Vespa!
Geiten hoeden in mijn achtertuin en dan biokaasch verkopen... Ook een optie. Allemaal keuzesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Keuzes, het zijn allemaal keuzes.
Het is voor 98% niet aantrekkelijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je ook verder kan kijken dan enkel elke dag in je auto stappen en de file opzoeken.
Dat dit niet voor iedereen aantrekkelijk is weet ik ook wel.
20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kom op zeg, 40 km fietsen op een dag is nauwelijks een reel alternatief te noemen. Mensen willen na 8 uur of langer werken (hoog conjuctuur) ook hun gezin nog wel eens zien. Met de auto ben ik een stuk sneller thuis dan op de fiets.
Ach er zijn van die scootertjes die 1 op 40 rijden ofzo dan valt de vervuiling wel mee.quote:En een brommer. Als er IETS vervuilend is, is het een 2-takt die pure smeerolie verbrand.
Dan zal ik wel een motorrijbewijs moeten hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je moet dan ook een motorscooter nemen. Er is in de Randstad echt geen sneller voertuig te vinden.
Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is voor 98% niet aantrekkelijk.
Doe nou niet alsof het file probleem is op te lossen door 'verder te kijken' .
Nee in slechts een enkel individueel geval.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.
Dat denk jij omdat je zelf weigert iets verder te kijken dan je gezellige dagelijkse filequote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee in slechts een enkel individueel geval.
Tja van m'n kamer naar m'n ouders scheelt het voor mij op 90 km een stief kwartiertje maar dan kan ik wel lekker rustig een krantje lezen of pittenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
Maar het OV is hier wel echt heel slecht. Als ik naar mijn ouders (14,5km) moet doe ik daar met het OV 35 minuten over. De treinreis zelf duurt 10 minuten, het voor en na transport ruim 25 minuten. Dat fiets en loop ik dus, want de tram of bus zou mijn reis met ruim een kwartier vermeerderen.
Als ik dan met de auto ga doe ik er 11 minuten over als ik met netjes aan de regels houdt. Op zondagochtend met een beetje doorrijden kan het zelfs binnen de 6 minuten.
Da's juist het rare, het OV zou juist in Nederland het beste van de wereld moeten zijn, zeker gezien de infrastuctuur. Toch presteren ze het steeds er een zooitje van te maken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
Maar het OV is hier wel echt heel slecht. Als ik naar mijn ouders (14,5km) moet doe ik daar met het OV 35 minuten over. De treinreis zelf duurt 10 minuten, het voor en na transport ruim 25 minuten. Dat fiets en loop ik dus, want de tram of bus zou mijn reis met ruim een kwartier vermeerderen.
Als ik dan met de auto ga doe ik er 11 minuten over als ik met netjes aan de regels houdt. Op zondagochtend met een beetje doorrijden kan het zelfs binnen de 6 minuten.
Hoe kom je daarbij dat ik weiger verder te kijkenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat je zelf weigert iets verder te kijken dan je gezellige dagelijkse file![]()
Ah je bent studentquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja van m'n kamer naar m'n ouders scheelt het voor mij op 90 km een stief kwartiertje maar dan kan ik wel lekker rustig een krantje lezen of pitten. Maar je hebt gelijk het OV is vaak erg slecht helaas.
Neuh niet meer. Rijd nu dagelijks ruim een uur heen en een uur terug naar m'n werk. Zonder filesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah je bent studentDat verklaard het een en ander.
Waarom ga je niet met de treinquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh niet meer. Rijd nu dagelijks ruim een uur heen en een uur terug naar m'n werk. Zonder files.
Er had voor echt goed OV nog dichter op elkaar gebouwd moeten worden eigenlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's juist het rare, het OV zou juist in Nederland het beste van de wereld moeten zijn, zeker gezien de infrastuctuur. Toch presteren ze het steeds er een zooitje van te maken.
Die rijdt daar zeker niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met de trein
Is in dit geval helaas geen alternatief. Maar anders had ik het zeker gedaanquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met de trein
Onzin, keuzes du_ke... als je maar eens verder zou willen kijken dan je eigen autootje.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is in dit geval helaas geen alternatief. Maar anders had ik het zeker gedaan. Gelukkig is dit maar tijdelijk en is de volgende baan een stuk dichter bij huis. Als het even meezit op fietsafstand
.
Helaasquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die rijdt daar zeker niet.![]()
ok als je gen zin meer hebt in inhoud kap ik er ook wel meequote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onzin, keuzes du_ke... als je maar eens verder zou willen kijken dan je eigen autootje.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok als je gen zin meer hebt in inhoud kap ik er ook wel mee.
Nee wel over afzinkende ijsbergen enzo. Maar wel hypocriet 250 KM per dag rijden.quote:Overigens klaag ik ook niet over files.
De metro kom je tussen 06:00 en 09:00 toch ook amper in.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:46 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens beseffen mensen niet dat de trein al vol zit. Het spoor tussen Rotterdam en Den Haag zou een alternatief voor de A13 moeten zijn, maar zit gewoon helemaal vol. Als je rond 8:00 de trein moet hebben is het al proppen om mee te kunnen. Als de trein dan op Schiedam stopt blijven er dagelijks mensen achter op het perron.
Het is mooi geweest met jequote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]uit JOUW Mond, iemand die al conclusies trekt over 98% van de mensen zonder hun situatie te weten.
[..]
Nee wel over afzinkende ijsbergen enzo. Maar wel hypocriet 250 KM per dag rijden.
het fileprobleem is wel op te lossen, maar niet met de overheden zoals we die de laatste 12 jaar kennen en waarschijnlijk de komende 12 jaar.. maar dat is onze keuze..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet geheel op te lossen. Het fileprobleem is namelijk niet geheel op te lossen. Maar in veel individuele gevallen wel natuurlijk.
Nogmaals dat zeg JIJ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is mooi geweest met je. Heb het trolletje weer genoeg voedsel gegeven voor vandaag, ga jij je morgen maar weer lekker ergeren aan je file
.
Ja de enige manier om het fileprobleem op te lossen is het geheel verbieden van gemotoriseerd vervoer voor woon-werk verkeer. Niet erg aantrekkelijk lijkt me.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
het fileprobleem is wel op te lossen, maar niet met de overheden zoals we die de laatste 12 jaar kennen en waarschijnlijk de komende 12 jaar.. maar dat is onze keuze..
Ah het boze jongetje is op z'n pikkie getraptquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals dat zeg JIJ?
Hier trek je een voorbarige conclusie over mijn bereidheid mbt alternatieven. Ik negeer je troll en geef keurig inhoudelijk antwoord.
Die hele post negeer je volkomen, om vervolgens alleen nog te reageren op mijn student post.
En dan klagen dat er geen inhoudelijke discussie is. Je bent een troll, dat ben je in elke discussie en ik hoop dat een standvastig modje gewoon eens een in goed overleg zorgt dat je langdurig van dit forum afgetieft wordt.
Ah, ik zie dat je je leven al betert en nu gewoon nog even inhoudelijk op mijn antwoorden reageertquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah het boze jongetje is op z'n pikkie getrapt.
Veel plezier ermee.
Jij begint persoonlijk en boos te worden. Vooral doen maar verwacht dan geen uitgebreide antwoorden. Die hebben toch geen nut richting gefrustreerde figuurtjes, het spijt mequote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat je je leven al betert en nu gewoon nog even inhoudelijk op mijn antwoorden reageert
Hooguit een deeloplossing die niet overaal eenvoudig is toe te passen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:59 schreef JohnDope het volgende:
Meer asfalt is de enige oplossing.
Het zou ook helpen als de treitermaatregelen worden teruggedraaid. Dus verwijderen drempels, afschaffen 80km-zones, openstellen van de bestemmingsverkeerwegen, verwijderen pollers in wegen, verkeerslichten normaal afstellen en niet op een traffic-'calming' manier, enzovoorst.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:59 schreef JohnDope het volgende:
Meer asfalt is de enige oplossing.
Naar de maan gaan was ook niet eenvoudig, maar met een beetje daadkracht...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hooguit een deeloplossing die niet overaal eenvoudig is toe te passen.
Je kent hem toch wel langer dan vandaag, als dat al persoonlijk en boos is ....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij begint persoonlijk en boos te worden. Vooral doen maar verwacht dan geen uitgebreide antwoorden. Die hebben toch geen nut richting gefrustreerde figuurtjes, het spijt me.
Dit is dan ook m'n laatste reactie op je nu. Misschien krijg je een nieuwe als je wat afgekoeld bent.
Vooral dat eerste gaf ik dus ook al aan, lijkt me een prima oplossing. Ok, 't zal niet zo'n vaart lopen maar vroeg of laat zul je die kant toch op moeten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:58 schreef gelly het volgende:
De makkelijkste opties zijn natuurlijk :
Motiveer bedrijven om zich buiten spitsgevoelige lokaties te vestigen.
Motiveer mensen om dichter bij het werk te gaan wonen of een baan te zoeken in de omgeving.
en dus waren ze 8 jaar niet mede verantwoordelijk voor het beleid?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarvan ze maar 4 jaar de minister hebben geleverd.
Openbaar vervoer is net zo duur en vervuilt hetzelfde, dus je kan net zo goed in de file staan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik sta liever 2 uur in de file dan dat ik 1 uur in een overvolle stink trein zit.
OV
Dit dusquote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:03 schreef Kritski het volgende:
Nou, met de trein wíl ik niet (ik ben geen armoedige pauper),
Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.quote:***************************************
NS wil filerijders in de trein
***************************************
` De Nederlandse Spoorwegen investeren
3,5 miljard euro extra in treinen en
navigatiesystemen in de strijd tegen de
files.Dat zegt president-directeur Aad
Veenman van de NS in de Telegraaf.
Het extra geld komt uit de reserves.
Voorwaarde voor de extra investering is
voor Veenman wel dat de overheid ook
meedoet en acht miljard euro steekt in
de aanleg van extra sporen.
De NS wil automobilisten de kans geven
om vlak voor een file de auto bij een
station te parkeren en met de trein
verder te reizen.Navigatie-apparatuur
moet de actuele vertrektijden van de
treinen doorgeven aan de automobilist.
***************************************
Persoonlijk voel ik er meer voo om die miljarden in wegen te steken ipv het zoveelste kansloze voorstel om automobilisten in de trein te krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.
Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:32 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Persoonlijk voel ik er meer voo om die miljarden in wegen te steken ipv het zoveelste kansloze voorstel om automobilisten in de trein te krijgen.
Sorry had geen zin in een discussie met iemand die als hij inhoudelijk niets in te brengen heeft maar begint over de discussietechniek van de ander of het op andere goedkope manieren probeert te winnen. volgende keer beterquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Je kent hem toch wel langer dan vandaag, als dat al persoonlijk en boos is ....
[..]
beweer ik ergens dat er geen wegen bij moeten komen of dat er niet jarenlang gefaald is op verkeer en waterstaat?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:32 schreef Kritski het volgende:
[..]
Naar de maan gaan was ook niet eenvoudig, maar met een beetje daadkracht...
Spitsstroken hebben succes, dat is hetzelfde als meer asfalt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Die VVDquote:Excellentie,
Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit
Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.
Hoogachtend,
Weet je meteen op wat voor soort kiezerspubliek zij zich richten. Excellentiequote:Excellentie,
Via de website www.filemeter.nl van VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom heb ik kunnen uitrekenen wat de effecten van uw filebeleid zijn op mijn persoonlijke situatie.
De files waar ik in sta tijdens mijn dagelijkse woon-werk verkeer hebben de volgende effecten:
- op jaarbasis kost mij dit 0 werkdagen, 0 uren per jaar extra reistijd. Dit is tijd die ik niet kan besteden aan zaken die ik belangrijk vind.
- ik verbruik hierdoor per jaar 0 liter benzine of 0 liter diesel extra. Met de huidige brandstofprijzen kost dit mij ¤ 0 aan benzine of ¤ 0 aan diesel.
- hierdoor stoot mijn auto per jaar 0 ton extra co2 uit
Dit vind ik onacceptabel. Ik wil leven in een Nederland waar het mogelijk is zonder problemen op en neer te rijden tussen mijn huis en de plek waar ik werk. Ik eis daarom van u maatregelen om de files in Nederland terug te dringen.
Hoogachtend,
Begrijp nu eens dat de trein ook vol isquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Persoonlijk voel ik er meer voor om die miljarden er voor te gebruiken om de treinkaartjes goedkoper te maken.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Dat valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Begrijp nu eens dat de trein ook vol is![]()
Dit doet me denken aan dat persbericht van een paar maanden geleden. De capaciteit van de wegen voldoet, alleen niet in de spitsquote:
Wat is er egocentrisch aan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach gut, wat typisch ... een student in groningen en een journalist die met OV gaan vinden het allemaal keuzes. Verplaats je eens in de beleving en situatie van een ander, stelletje egocentristen.
En een vrolijke filerijder uit Utrecht die 3/4 van de posts blijkbaar niet leestquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach gut, wat typisch ... een student in groningen en een journalist die met OV gaan vinden het allemaal keuzes. Verplaats je eens in de beleving en situatie van een ander, stelletje egocentristen.
Voldoet niet aan kuddelopen. Allemaal om 08.30 beginnen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:37 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan dat persbericht van een paar maanden geleden. De capaciteit van de wegen voldoet, alleen niet in de spits![]()
Hier in POL is dat tegenwoordig eerder typisch rechtsquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat je jouw keuze aan iemand anders wilt opleggen. Typisch links trouwens.
Ik heb alle posts gelezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
En een vrolijke filerijder uit Utrecht die 3/4 van de posts blijkbaar niet leest.
Doe mij ook maar. Dat bij je werk wonen alternatief is ook quatsch. Ik woon en werk in amsterdam, toch heb ik dagelijks minimaal 5km file op de A10. Wonen in Amsterdam west gaat niet (er staan geen huizen in de westpoort) en het OV kost 5 kwartier tegen 25min met de auto, incl. 5 km file...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb alle posts gelezen.
Trouwens, ik sta al ruim een jaar niet in de file omdat ik het geluk heb een klant te hebben die in het oosten zit. Voor het eerst.
Mooi maar zo kwam het niet echt overquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb alle posts gelezen.
Maar dan kies je er blijkbaar wel voor om voor lange tijd werk aan te nemen op pak 'm beet een uur rijden van je woonplaats. Wat een logische en zeer goed verklaarbare keuze kan zijn maar het is wel een keuze die je maakt.quote:Trouwens, ik sta al ruim een jaar niet in de file omdat ik het geluk heb een klant te hebben die in het oosten zit. Voor het eerst.
De dienstensector wordt steeds belangrijker natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef Frezer het volgende:
Ik vraag me wel af hoe je meer mensen in het OV wil krijgen. Behalve tav de dienstensector, de overheid en onderwijsinstellingen (allen in of nabij stadscentra) werken mensen namelijk op voor het OV onbereikbare plaatsen.
Naar mijn idee moeten alle vormen van vervoer in principe gelijk belast worden als je naar de vervuiling kijkt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:53 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom links altijd zegt dat de 'vervuiler moet betalen' terwijl de treinreiziger zwaar gesubsidieerd wordt?
Als we naar werkelijke kosten gaan kijken dan moet er gemiddeld een factor 2 over het treinkaartje heen. Dan hebben nog niet eens gekeken naar al die absurde belastingmaatregelen die de automobilist wel betaald.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn idee moeten alle vormen van vervoer in principe gelijk belast worden als je naar de vervuiling kijkt.
Tja dat soort berekeningen blijft helaas meestal steken in vage berekeningen vol halve waarheden omdat het de schrijver zo beter uitkomt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als we naar werkelijke kosten gaan kijken dan moet er gemiddeld een factor 2 over het treinkaartje heen. Dan hebben nog niet eens gekeken naar al die absurde belastingmaatregelen die de automobilist wel betaald.
Het is gewoon een feit dat alleen eerste klas reizigers de echte prijs betalen. De tweede klas is goedkoper en dan hebben heeft de regelmatige reiziger vrijwel altijd een vorm van korting. De factor 2 is zelfs aan de lage kant.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat soort berekeningen blijft helaas meestal steken in vage berekeningen vol halve waarheden omdat het de schrijver zo beter uitkomt.
En dan zeggen dat libetariers onrealistisch zijn.quote:Maar goed je zal begrijpen dat ik er voor ben om alle kosten mee te rekenen. Dus ook de kosten van het opruimen of compenseren van de vervuilingl.
Ik heb laatst noujuist gelezen dat de dienstensector zo ongeveer aan zijn maximum zit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
De dienstensector wordt steeds belangrijker natuurlijk.
Maar je zou voor een deel kunnen kijken naar Vlaanderen waar een zeer fijnmazig bussysteem is gerealiseerd de laatste jaren.
En er zijn ook andere vormen van min of meer collectief vervoer zoals carpoolen, als je ziet hoeveel mensen in verder lege auto's achter elkaar aantuffen dan is dat toch zonde?
Een feit zelfs? Volgens wie dan precies? Als het de berekening is die ik ken kan ik een vergelijkbare maken voor het autoverkeer dat maar een fractie van de werkelijke kosten betaalt. Het is allemaal zo vaag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat alleen eerste klas reizigers de echte prijs betalen. De tweede klas is goedkoper en dan hebben heeft de regelmatige reiziger vrijwel altijd een vorm van korting. De factor 2 is zelfs aan de lage kant.
[..]
Je mag idealen hebben natuurlijkquote:dan zeggen dat libetariers onrealistisch zijn.
Klopt dat is inderdaad een beperking. Maar zeker bij wat grotere werkgevers zijn er echt wel mensen te vinden die in dezelfde wijk wonen. Maar goed die 5 minuten die je moet omrijden en die collega met die rare muzieksmaak maken het een stap die velen de besparing (grofweg de helft van je brandstofkosten) niet waard is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik heb laatst noujuist gelezen dat de dienstensector zo ongeveer aan zijn maximum zit.
Het probleem van carpoolen (en ook voor het ov) is dat mensen zo verspreid wonen en werken in Nederland. Iedereen wil een huis-met-tuin, en werkt op een bedrijventerrein aan de rand van een of andere plaats. Er zijn dus, behalve in de stadscentra geen dusdanig grote concentraties mensen te vinden om ze efficient te kunnen vervoeren.
Het zou ook dom zijn als ze lege treinen zouden laten rijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Begrijp nu eens dat de trein ook vol is![]()
Ik rijd elke dag 45 km enkele reis met de auto. Daar doe ik volgens de routeplanner 40 minuten over.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als ze ballen hebben bij de VVD dan posten ze op die site een overzicht van de reizen die mensen dagelijks maken. Zal je zien hoeveel er beter met de trein kunnen gaan.
Ik ga een keer in de week naar schiphol, in de spits, voor m'n werk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ik rijd elke dag 45 km enkele reis met de auto. Daar doe ik volgens de routeplanner 40 minuten over.
Gemiddeld heb ik 4 km file..
Als ik met de overvolle trein en lokaal ov ga waar ik soms de gehele reis moet staan ben ik bijna 2 uur onder weg voor een enkele reis..
Ik denk niet dat ik beter met de trein kan gaan.
Overigens heb ik dat wel 3 jaar lang gedaan voordat mijn werkgever is verhuisd.
Waarom ik niet telewerk. Omdat dat niet kan.
Werk jij eigenlijk al fulltime.. Of ben je gewoon naief?
20 km binnen 3 kwartier is wel een beetje te positiefquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.
[..]
Ach er zijn van die scootertjes die 1 op 40 rijden ofzo dan valt de vervuiling wel mee.
Nogmaals begrijp best dat je het niet wil en gewoon lekker dagelijks die file induikt.
Helaas beschikken de meeste werkplekken niet over een intercity station.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:46 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik ga een keer in de week naar schiphol, in de spits, voor m'n werk.
Met de auto doe ik er 2,5 uur over.
Met de trein 1,5, en kan ik lekker werken en kom ik uitgerust op m'n werk.
Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt dat is inderdaad een beperking. Maar zeker bij wat grotere werkgevers zijn er echt wel mensen te vinden die in dezelfde wijk wonen. Maar goed die 5 minuten die je moet omrijden en die collega met die rare muzieksmaak maken het een stap die velen de besparing (grofweg de helft van je brandstofkosten) niet waard is.
realiteit? Als wielrenner en dagelijks fietsend naar mn werk op een gewone fiets met 8 versnellingen en iedereen inhalend heb ik toch bijna een half uur nodig om 8 km te overbruggen, je bent/blijft toch deelnemer van het verkeer he..en dat betekent dat stoplichten en allerlei zgn veiligheidsmaatregelen ervoor zorgen dat je berekening niet reeel is.. vroeger fietste ik ook 20 km naar school totdat ik de ov-jaarkaart kreeg en toen ging ik niet meer die afstanden in de vrieskou en regen rijden.. de realiteit is dat dat voor de die-hards is weggelegd en niet voor mensen die nog een harde dag werken voor de boeg hebben cq achter de rug hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
20 km is met een goede fiets zonder overdreven vermoeidheid binnen 3 kwartier goed te doen opzich.
Ironisch, inderdaadquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.
Voor een leaseauto betaal je NIETS voor het woon-werk verkeer. NIETS. Een collega oppikken KOST alleen maar wat: tijd, ruimte, privacy. Hetlevert geen cent op, dus je moet al dol zijn op je collega of toevallig een medemilieufanaat vinden, maar anders is er geen enkele leaseautorijder die gaat carpoolen met een leaseautorijder. En laten die nou vaak bij elkaar op een kantoor zitten. ..
Cijfers laten echter zien dat er de laatste 20 jaar vrij weinig snelwegcapaciteit bij is gekomen. Waarom kom jij dan met het argument dat meer wegen tot meer files leiden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is geen optie. Meer wegen leidt tot meer files en is slecht voor het mileu. Onbespreekbaar en naief dus.
Ja daar heb je wel een punt inderdaad. Vanuit milieuoogpunt zou op fietsen na geen vorm van mobiliteit fiscaal gestimuleerd moeten worden maar praktisch is dat lastig inpasbaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Het rare is dat het nu uitgerekend de leaseconstructie is (die de overheid fiscaal verwezenlijkt) die carpoolen voor velen volstrekt onaantrekkelijk maakt.
Voor een leaseauto betaal je NIETS voor het woon-werk verkeer. NIETS. Een collega oppikken KOST alleen maar wat: tijd, ruimte, privacy. Hetlevert geen cent op, dus je moet al dol zijn op je collega of toevallig een medemilieufanaat vinden, maar anders is er geen enkele leaseautorijder die gaat carpoolen met een leaseautorijder. En laten die nou vaak bij elkaar op een kantoor zitten. ..
Dat moet je uitleggen want het komt niet echt geloofwaardig over dat je er dan 2,5 uur over zou doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
Ik sta om vijf uur op. Ik rij in zo'n 50 minuten heen en in 55 minuten terug, netjes buiten de files om en ik deel mijn auto met een collega.
Ik zou graag met de trein gegaan zijn. Maar dan doe ik er twee en een half uur over; en kan ik niet voor 10' en op het werk zijn. Terwijl ik een kwartier rijden van station woon en m'n kantoor op een kwartiertje lopen ligt. Van de ene provinciehoofdstad naar de andere.
Ik werk fulltime en wissel auto en trein zoveel mogelijk af. Mijn werkgever heeft trouwens een shuttledienst van en naar het station voor die mensen die die 20 minuten niet willen of kunnen lopen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:39 schreef HarryP het volgende:
Werk jij eigenlijk al fulltime.. Of ben je gewoon naief?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |