quote:Puerta (Sevilla) krijgt hartaanval op veld
Gepubliceerd op zondag 26 augustus 2007
SEVILLA (ANP) - De Spaanse international Antonio Puerta is zaterdag na een hartaanval opgenomen op de intensive care-afdeling van een ziekenhuis in Sevilla. De 22-jarige Sevilla-speler werd tijdens de wedstrijd tegen Getafe onwel en moest later zelfs gereanimeerd worden door de clubarts.
Puerta zakte in de 35e minuut in elkaar op het veld. Zijn ploeggenoten en medische staf snelden meteen naar hem toe om te voorkomen dat hij zijn tong zou inslikken. Hij kon daarna zelf van het veld lopen, maar werd in de kleedkamer opnieuw niet goed. De medische staf van Sevilla wist Puerta weer te reanimeren.
De verdediger ligt in het ziekenhuis aan de beademing. Volgens de artsen is zijn situatie ,,zeer ernstig''.
quote:Na vijf hartinfarcten gaat het beter met Puerta
27/8/2007 12:22
Antonio Puerta wordt in een kunstmatige coma gehouden. De verdediger van Sevilla werd zaterdagavond tijdens het thuisduel met Getafe onwel.
Volgens Spaanse media zou Puerta zaterdag liefst vijfmaal een hartstilstand hebben gehad, waarvan de eerste op het veld. Elke keer slaagde een arts erin zijn hart weer op gang te brengen. Sindsdien ligt de 22-jarige speler op de intensive care en wordt hij kunstmatig beademd.
Voorzitter José Maria Del Nido sprak maandagochtend met de pers vlak voordat de selectie van Sevilla in een vliegtuig stapte voor de komende duels met AEK Athene en AC Milan in respectievelijk de voorronde van de Champions League en de strijd om de Europese Super Cup.
'Hij heeft de nacht goed doorstaan', noteerde El Pais uit de mond van Del Nido. 'Zijn toestand is zelfs licht verbeterd. Dat geeft ons de gelegenheid optimistischer te zijn. Zijn leven is in groot gevaar geweest en hij wordt nu nog wel beademd, máár het gaat beter met hem. De ploeg gaat op reis met het voornemen twee overwinningen aan hem op te dragen.'
Volgens El Pais is Puerta in het verleden vaker onwel geworden. In de zomer van 2006 ging hij neer tijdens de rust van een oefenduel en in de voorbereiding op het huidige seizoen werd hij onwel tijdens een training. Beide keren zou de grote hitte de oorzaak zijn geweest. Onlangs had Puerta nog probleemloos een medische keuring doorstaan.
Zag het vanochtend ook dat filmpje, vet heftig.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CFc25Hym6q8
half niet zo belangrijk dan hoe het met de persoon puerta zelf gaat...quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:40 schreef devvertje het volgende:
Slecht hart schijnbaar -> zeg maar![]()
tegen je carriere
EHBO diploma. Heb ik ook een paar jaar geleden gehaald. Is wel handig in dit soort situaties maar gelukkig heb ik het nog nooit hoeven toe te passenquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja inderdaad. Ik zou zo eigenlijk ook niet weten wat ik dan zou moeten doen.
Laat ik daar dus maar even achteraan gaan, wie weet overkomt je een keer zoiets. Dan is het goed om te weten wat er moet gebeuren.
Wees blij, het is inderdaad geen pretje.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:48 schreef andre347 het volgende:
[..]
EHBO diploma. Heb ik ook een paar jaar geleden gehaald. Is wel handig in dit soort situaties maar gelukkig heb ik het nog nooit hoeven toe te passen
Bron: Hierquote:´Epo oorzaak hartaanvallen Puerta´
De Italiaanse pers windt er geen doekjes om. De oorzaak van de hartaanvallen bij Sevilla-verdediger Antonio Puerta ligt voor de hand: epo. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Sevilla al jaar en dag klant was (is) van de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. Dat zou dan meteen hun buitengewone fysieke krachtexploten van de laatste twee jaar verklaren. In de voorbije 15 maanden won de Andaloesische club maar liefst vijf trofeeën: twee keer de Uefa Cup, de Spaanse beker, de Europese Supercup en en deze maand nog Spaanse Supercup.
Rustige nacht
Puerta ligt nog steeds aan de beademingsmachine. "Toch heeft Antonio een goede nacht gehad", aldus voorzitter José Maria del Nido aan de Spaanse sportkrant 'Marca'. "De dokters hopen in de loop van de dag de medicatie af te bouwen aangezien zijn situatie stabiel blijft." Het ziekenhuis spreekt echter van een "zeer kritieke situatie".
Hartaanvallen
Puerta kreeg verschillende hartaanvallen. De 22-jarige Spaanse international zakte afgelopen zaterdag tegen Getafe (4-1 winst) zonder contact met een tegenstander plots in mekaar. Hij werd onmiddellijk verzorgd door de clubarts en kon op eigen kracht het veld verlaten. In de kleedkamers werd Puerta echter opnieuw onwel. De voetballer werd met spoed naar de Intensive Care van het Virgen del Rocio gevoerd.
quote:¡Vuelve Antonio Puerta, vuelve!
Dagelijks overlijden over de hele wereld duizenden mensen aan de gevolgen van een hartstilstand, maar de beelden van zaterdagavond om 22:29 uur zijn de laatste dagen de hele wereld overgegaan. De wedstrijd tussen Sevilla en Getafe was nog geen half uur oud of Antonio Puerta zakte op het veld in elkaar.
De beelden van Miklós Fehér en Marc-Vivien Foé kwamen bij iedereen weer op het netvlies, terwijl de supportersliederen in het Ramón Sánchez Pizjuan plaatsmaakten voor het geschreeuw van de in paniek geraakte spelers van Sevilla.
In nog geen twee minuten tijd wist de medische staf de 22-jarige Sevillaan weer tot bewustzijn te brengen. ‘Otra vez los putos mareos’ (alweer die verdoemde duizeligheid, red.) waren de eerste woorden van de speler. Puerta had namelijk al eerder last gehad van duizeligheid en zo moest hij bijvoorbeeld vorige maand om deze reden voortijdig een training beëindigen. Wat niemand echter zaterdagavond ten tijde van het kritieke moment wist, was dat Puerta pas de eerste hartstilstand van de in totaal vijf achter de rug had.
Eenmaal gewisseld verloor Puerta in de kleedkamers rond 22:37 uur opnieuw het bewustzijn en vermoedde clubarts Juan Aribas dat het om een hartstilstand ging. Het gebruik van een defibrillator voorkwam op dat moment erger leed en enkele minuten later werd de speler in een ambulance in volle vaart naar het nabijgelegen ziekenhuis Rocío del Virgén gebracht.
Om 22:53 uur, luttele seconden na de opname in het ziekenhuis, kreeg Puerta zijn derde en meest serieuze hartstilstand en besloot men om hem met spoed naar de intensive care-afdeling te brengen. In een tijdspanne van 45 minuten had hij vervolgens tot tweemaal toe opnieuw een hartstilstand, maar telkens weer wist een arts het hart op gang te brengen.
Sinds zijn opname wordt Puerta in een kunstmatige coma gehouden, De doktoren omschreven zondagochtend zijn situatie als ‘zeer kritiek’, terwijl maandagmiddag de situatie veranderde in ‘kritiek’. De middenvelder verkeert in ieder geval niet meer in levensgevaar, maar het is nog onduidelijk hoe lang hij in het ziekenhuis zal verblijven. De kans is bovendien aanwezig dat Puerta blijvend hersenletsel aan het incident overhoudt.
Enkele supporters hangen bij het Hospital Vírgen del Rocio een spandoek op: Jouw doelpunt veranderde ons leven, samen vechten wij voor jouw leven.
Waarom moet dit een jongen van 22 jaar en professioneel voetballer overkomen? Een vraag die voorlopig nog onbeantwoord blijft. Puerta had in het verleden tweemaal last van duizeligheid, maar uit de daaropvolgende medische onderzoeken kwamen geen hartkwalen naar voren. Vorig jaar verloor hij het bewustzijn in de rust van een oefenduel in Badajoz. Een maand geleden, op dag van zijn contractverlenging, gebeurde dit opnieuw, maar kon niemand voorspellen dat de huidige situatie tot de mogelijkheden zou behoren.
Elegantie. Dit is de meest passende omschrijving die bij Antonio Puerta Pérez (26-11-1984) hoort. Het exponent uit de succesvolle opleiding van Andalusische club zag vorige maand zijn stormachtige ontwikkeling beloond worden met een nieuw contract tot de zomer van 2012. Samen met spelers als Jesús Navas, Alfaro en Kepa Blanco behoorde Puerta tot een nieuwe talentvolle lichting, nadat eerder al jeugdspelers als Sergio Ramos, José Antonio Reyes en Diego Capel aan het grote werk hadden geroken.
Op 21 maart 2004 maakte Puerta in het competitietreffen tegen Málaga zijn debuut in het hoogste keurkorps van Sevilla. De middenvelder kreeg het advies om elders op huurbasis ervaring op te doen, maar hij bleef in zijn kansen geloven en besloot te blijven. Arsenal en Manchester City klopten tevergeefs aan op het huis van de familie Puerta. De speler had maar één doel voor ogen: slagen bij zijn o zo geliefde Sevilla. Ook Manchester United reisde tevergeefs af naar Zuid-Spanje. Op de lange termijn de rol van Ryan Giggs overnemen was geen optie voor Puerta.
Juande Ramos zag wel wat in de veelzijdigheid en vastberadenheid van Puerta, die het vertrouwen van de coach op 27 april van vorig jaar dubbel en dwars terugbetaalde. Met een prachtige volley in de verlenging van het UEFA Cup-duel tegen Schalke 04, de heenwedstrijd was in 0-0 geëindigd, schoot hij Sevilla voor het eerst naar de finale van een Europees bekertoernooi. De rest van de succesvolle campagne van Sevilla is inmiddels bekend.
Het handelsmerk van Puerta is daarmee gelijk genoemd: veelzijdigheid. Vorig seizoen kwam hij met name als linksback in actie, terwijl hij ook meerdere malen als linkermiddenvelder werd opgesteld. Memorabel is nog altijd zijn slalom van vorig jaar door de defensie van Barcelona in de finale van de Europese Super Cup. “Binnen een paar jaar zal hij de vaste linksback van het nationale elftal zijn”, vertelde zijn oud-trainer Joaquín Caparros, inmiddels werkzaam voor Athletic de Bilbao.
Zover is het nog echter niet gekomen. De veelvuldig jeugdinternational kreeg in oktober van vorig jaar zijn enige uitnodiging voor la selección española. In het EK-kwalificatieduel tegen Zweden (2-0) mocht hij in de tweede helft als invaller zijn debuut maken, maar bondscoach Luis Aragonés deed vervolgens geen beroep meer op hem.
In de kleedkamer van Sevilla is Puerta ondanks zijn jonge leeftijd een van de bepalende spelers. Niet alleen is hij een vriend van iedereen, iedereen luistert ook naar datgene wat hij heeft te zeggen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Puerta op het punt stond om dit seizoen door de selectie tot één van de vier aanvoerders verkozen te worden.
Ook in persoonlijk opzicht ging alles voor de wind. Over anderhalve maand is zijn vriendin uitgerekend en er waren er plannen om aan het eind van het seizoen in het huwelijksbootje te stappen. Aardig, attent, beleefd en altijd goedlachs, zo is de mens en voetballer Puerta. De voetbalwereld mag absoluut niet verstoken blijven van een dergelijk personage: ¡vuelve Antonio, vuelve!
voetbalzone
damn dat ziet er niet echt fijn uit om te zien....quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CFc25Hym6q8
Heksenjacht? Het is algemeen bekend dat Spaanse ploegen (en ook andere sporters) naar Fuentes gingen voor doping, de Spaanse regering houdt ze echter de hand boven het hoofdquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 02:21 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Bron: Hier
De heksenjacht is weer begonnen hoor..![]()
Laat die jongen eerst maar beter worden![]()
Eigen schuld voor Sevilla wellicht, ik vraag me af hoeveel gezonde 22-jarige topsporters op eigen initiatief naar doping grijpen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Heksenjacht? Het is algemeen bekend dat Spaanse ploegen (en ook andere sporters) naar Fuentes gingen voor doping, de Spaanse regering houdt ze echter de hand boven het hoofd
Zou me dus ook niks verbazen als het ook door doping komt en in dat geval vind ik het ook eigen schuld dikke bult.
Godkolere, zo zonde voor zo'n jongen. Dat hij niet meer zou kunnen voetballen is tot daar aan toe, maar dat er nou ook hersenletsels zijn waargenomen maakt het wel erg hard.quote:Toestand Puerta weer verergerd
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 28 augustus om 13:35
De toestand van Antonio Puerta is verergerd. Dit is dinsdagmiddag gebleken uit een medisch rapport van het Hospital Roció del Vírgen, waar de speler van Sevilla sinds zaterdagavond in een kunstmatige coma wordt gehouden.
Klik hier!
Volgens de medici verkeert de 22-jarige Puerta niet in levensgevaar, maar is zijn situatie nu ‘zeer kritiek’ en zijn tekenen van hersenletsel inmiddels waargenomen. Het rapport van José Miguel Cisneros, directeur van het ziekenhuis, bevatte verder geen relevante informatie.
Puerta werd zaterdagavond tijdens het thuisduel met Getafe onwel en zakte in elkaar op het veld. Vóór zijn ziekenhuisopname had hij maar liefst driemaal een hartstilstand, maar telkens werd zijn hart weer op gang gebracht.
Waarom? Het is gewoon een mogelijkheid omdat Sevilla genoemd is in het Fuentes schandaalquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Verschrikkelijk voor die jongen dit, laten we hopen op een wonder.
En dat gespeculeer over doping hierboven vind ik wat ongepast.
Óscar Sevilla?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom? Het is gewoon een mogelijkheid omdat Sevilla genoemd is in het Fuentes schandaal![]()
Real en Barca werden ook genoemdquote:
Ik ook.! Het kan van alles zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:06 schreef -Vaduz- het volgende:
En dat gespeculeer over doping hierboven vind ik wat ongepast.
Het zou heel erg zijn als Sevilla daarmee door zou zijn gegaan na de vorige problemen; daarom kun je er wel vanuit gaan dat het onzin is. Zo niet, Sevilla opheffen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom? Het is gewoon een mogelijkheid omdat Sevilla genoemd is in het Fuentes schandaal![]()
Waar hoor je dat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:06 schreef DAMH het volgende:
Hijs dood zeggen ze?!
Het verschil is dat dit een topvoetballer die helemaal getest wordt en in de beste conditie zou moeten zijn die je maar kan bedenken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:09 schreef Mindstate het volgende:
Erg triest ja, altijd erg als zoiets gebeurd.
Wat ik wel een beetje gek vind, is dat er meteen wordt gedacht aan doping, en slechte medici etc. Er zijn op de wereld zoveel profvoetballers, ik denk dat het wel rond de halve miljoen loopt, en soms gaat er dan iets mis, maar neem gewoon een willekeurige bevolking op de wereld van hetzelfde aantal en het gebeurt veel vaker.
hier op de spaanse tv zag ik het voorbij komenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:08 schreef VoreG het volgende:
[..]
Waar hoor je dat?
Marca etc. hebben het nog over kritieke toestand.
Lijkt me geen succes om vanavond Sevilla te laten spelen. De andere wedstrijden zullen wel, met een minuut stilte, doorgang vinden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:17 schreef VoreG het volgende:
Vreselijk..
Ben benieuwd hoe de UEFA dit gaat oplossen.
De tragedie in Griekenland was niet voldoende, de situatie met Puerta was niet voldoende kijken of dit wel zo is..
echt...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:15 schreef venomsnake het volgende:
Verdomme, hij is overleden..![]()
![]()
R.I.P. Antonio.
Bron
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:25 schreef Mindstate het volgende:
Heel erg dit, veel te vroeg heen
[afbeelding]
26 November 1984 - 28 Augustus 2007
RIP
CL-wedstrijd tussen AEK en Sevilla afgelastquote:CL-wedstrijd tussen AEK en Sevilla afgelast
De wedstrijd in de voorronde van de Champions League tussen AEK Athene en Sevilla, die woensdagavond gespeeld zou worden, is afgelast. De Spaanse selectie is terug naar Spanje gereisd, omdat hun teamgenoot Antonio Puerta is overleden.
Puerta werd zaterdagavond onwel tijdens de wedstrijd tegen Getafe. Hij verliet op eigen kracht het veld, maar in de kleedkamer kreeg hij tot driemaal toe een hartstilstand. Sinds zaterdagavond werd hij in het ziekenhuis in een kunstmatig coma gehouden, maar dinsdag overleed hij. Antonio Puerta werd slechts 22 jaar.
Niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
CL-wedstrijd tussen AEK en Sevilla afgelast
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:38 schreef blueangel_ het volgende:
YNWA Antonio Puerta
Oh ja. Ik kan me nog herinneren dat bij de aanslagen van 11 september alle CL-wedstrijden gewoon doorgingen. En daar vielen wel meer doden. Dus zo vanzelfsprekend is dat niet.quote:
Dat is schandalig, en ik bedoelde het meer als in "niet meer dan terecht".quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:44 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Oh ja. Ik kan me nog herinneren dat bij de aanslagen van 11 september alle CL-wedstrijden gewoon doorgingen. En daar vielen wel meer doden. Dus zo vanzelfsprekend is dat niet.
R.I.P. Puerta.
Voetballers worden continue gekeurd. Er loopt niet voor niets een medische staf naast het trainingsveld. Daarom zijn dit soort gevallen ook zo vreemd, net als met Feher.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:45 schreef Chadi het volgende:
Wat me verbaast is dat hij vorig jaar nog medisch was gekeurd.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:44 schreef BobRooney het volgende:
Hoe kunnen ze een slecht hart tijdens een medische keuring over het hoofd zien?
Daar zaten geen direct betrokkenen bij.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:44 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Oh ja. Ik kan me nog herinneren dat bij de aanslagen van 11 september alle CL-wedstrijden gewoon doorgingen. En daar vielen wel meer doden. Dus zo vanzelfsprekend is dat niet.
R.I.P. Puerta.
Sommige dingen zijn gewoon onmogelijk om te zien bij een medische keuring. Bepaalde hartaandoeningen kunnen pas ontdekt worden als het leed al gescheid is...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Voetballers worden continue gekeurd. Er loopt niet voor niets een medische staf naast het trainingsveld. Daarom zijn dit soort gevallen ook zo vreemd, net als met Feher.
Niet alles is op ecg, echo, fietstest, bloed ed te zien helaas. Je kunt sommige dingen nooit 100% uitsluiten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:45 schreef Chadi het volgende:
Wat me verbaast is dat hij vorig jaar nog medisch was gekeurd.
quote:De eenmalig Spaans international zou eind volgende maand voor het eerst vader geworden zijn en had plannen om aan het eind van het seizoen in het huwelijksbootje te stappen.
Nou als ie al eerder onwel is geworden geeft dit aan dat hij blijkbaar al een beroerte heeft gehad. Dat kan je echt wel op een ECG zien.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Niet alles is op ecg, echo, fietstest, bloed ed te zien helaas. Je kunt sommige dingen nooit 100% uitsluiten.
En alle slachtoffers van 11 september waren zeker spelers van de CL-spelende clubs?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:44 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
R.I.P. Puerta.
quote:Hoy todos somos sevillanos, hoy todos somos sevillistas, hoy todos lloramos por puerta.desde madrid. Un madridista.
Treurig dit. Waarschijnlijk zit die arts Fuentes daar in de medische staf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Voetballers worden continue gekeurd. Er loopt niet voor niets een medische staf naast het trainingsveld. Daarom zijn dit soort gevallen ook zo vreemd, net als met Feher.
Van tekort aan suiker (en nog 180.000 andere oorzaken) kun je ook onwel worden....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou als ie al eerder onwel is geworden geeft dit aan dat hij blijkbaar al een beroerte heeft gehad. Dat kan je echt wel op een ECG zien.
Hou die onzin in je vingers alstublieft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef jokotokolino het volgende:
[..]
Treurig dit. Waarschijnlijk zit die arts Fuentes daar in de medische staf.
Ik wou precies hetzelfde zeggen, misselijkmakend om daar direct over te gaan speculeren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:02 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hou die onzin in je vingers alstublieft.
Je kunt een hoop op ECG zien. Ritmestoornissen, zuurstoftekort in de hartspier en nog een aantal zaken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou als ie al eerder onwel is geworden geeft dit aan dat hij blijkbaar al een beroerte heeft gehad. Dat kan je echt wel op een ECG zien.
Real Madrid, Barcelona en Valencia zouden volgens die documenten contact hebben met Fuentes. Sevilla niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:01 schreef jokotokolino het volgende:
[..]
Treurig dit. Waarschijnlijk zit die arts Fuentes daar in de medische staf.
Doe normaal manquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef Happel het volgende:
Tja, moet die maar van de dope afblijven.
Dan nog, hartfalen komt helaas redelijk vaak voor. Dus om direct daar over te gaan beginnen vind ik triest, ook als het was gebeurd bij Real, Barca of Valencia.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef VoreG het volgende:
[..]
Real Madrid, Barcelona en Valencia zouden volgens die documenten contact hebben met Fuentes. Sevilla niet.
Anders trek je even conclusies?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef Happel het volgende:
Wat een kut opmerking, zelfs al heeft hij er aan gezeten, moet hij dan maar sterven? Denk eens na bij wat je zegtquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef Happel het volgende:
Feher en Foe. Precies hetzelfde, je zag ze op het veld voorover bukken en vervolgens stortte ze in elkaarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jezus. Dan ben je dus gewoon aan het voetballen. Doet me toch weer denken aan die Feher, die na zijn gele kaart zich met een lach omdraaide en ook in elkaar stortte. Die spelers van Sevilla en Getafe hebben nu toch ook een trauma van hier tot weet ik veel waar.
Marc Vivien Foequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jezus. Dan ben je dus gewoon aan het voetballen. Doet me toch weer denken aan die Feher, die na zijn gele kaart zich met een lach omdraaide en ook in elkaar stortte. Die spelers van Sevilla en Getafe hebben nu toch ook een trauma van hier tot weet ik veel waar.
Dit meen je op dit moment toch niet....als je nou ook gelijk je politieke kleur bekent dan past voor mij gelijk het dekseltje op het potjequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef Happel het volgende:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Feher en Foe. Precies hetzelfde, je zag ze op het veld voorover bukken en vervolgens stortte ze in elkaar.
Ooit gehoord van hartfalen en andere medische onderwerpen ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:03 schreef Happel het volgende:
Zelfs als het zo is, dan weet je nog niet of die spelers wel bewust zijn van wat ze toegediend krijgen. Voor hetzelfde geld zegt zo'n vent tegen een speler dat het een "gewoon" middeltje is om de recuperatie te versnellen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:11 schreef Happel het volgende:
Oei, gevoelig onderwerp zie ik.
Vind het geen toeval meer dat er steeds vaker voetballers overlijden door hartfalen. De hele Fuentesgeschiedenis doet me ook geloven dat er niet alleen in de wielersport dope wordt gebruikt.
Zolang er niet bewezen is dat hij met dope te maken heeft gehad moet je echt je smoel erover houden vind ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:11 schreef Happel het volgende:
Vind het geen toeval meer dat er steeds vaker voetballers overlijden door hartfalen. De hele Fuentesgeschiedenis doet me ook geloven dat er niet alleen in de wielersport dope wordt gebruikt.
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:11 schreef Happel het volgende:
Het een hoeft niet in verband te staan met het andere, en weet je dan 100% zeker dat Puerta conecties had met Fuentes?quote:Vind het geen toeval meer dat er steeds vaker voetballers overlijden door hartfalen. De hele Fuentesgeschiedenis doet me ook geloven dat er niet alleen in de wielersport dope wordt gebruikt.
ps. Als jouw neef een overval pleegt bij jij ook direct een crimineel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:13 schreef jokotokolino het volgende:
ps: zijn neef tennisser Mariano Puerta finalist op Roland Garros is geschorst geweest he vanwege ?? je raadt het al.
de mortuis nihil nisi benequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zolang er niet bewezen is dat hij met dope te maken heeft gehad moet je echt je smoel erover houden vind ik.
Als je neef een homo is, ben jij het dan ook ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:13 schreef jokotokolino het volgende:
ps: zijn neef tennisser Mariano Puerta finalist op Roland Garros is geschorst geweest he vanwege ?? je raadt het al.
nog erger als je het op een leuke zomermiddag live ziet (Foe)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Feher en Foe. Precies hetzelfde, je zag ze op het veld voorover bukken en vervolgens stortte ze in elkaar.
Zijn "neef" is een argentijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:13 schreef jokotokolino het volgende:
En je weet zeker dat hij nog veel contact heeft met zijn neef?quote:ps: zijn neef tennisser Mariano Puerta finalist op Roland Garros is geschorst geweest he vanwege ?? je raadt het al.
Nee, maar dan is hij gewoon dom bezig geweest en heeft hij het risico aanvaard.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:16 schreef denthemen het volgende:
Stel, hij wist wat hij kreeg, hij heeft er zelf om gevraagd of wat dan ook, moet hij dan maar sterven? Dat gun je toch niemand?
Pleur op met je uitspraken die niet eens onderbouwd kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Nee, maar dan is hij gewoon dom bezig geweest en heeft hij het risico aanvaard.
Wedstrijd wordt uitgesteld tegen AEKquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:18 schreef Dos37 het volgende:
Wat kut zeg
Tragisch nieuws, zal mij benieuwen wat de UEFA besluit.
Jongen je hebt het al over doping zonder dat daar enige reden voor is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Dude, je speculeert over een hele vage eigen speculatie. Kap eens voordat je weet hoe de vork feitelijk in elkaar steekt respectloos persoon dat je bent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Dit staat op de frontpage. Zijn die hartstilstanden nou van voor of na het ineenzakken?quote:Vóór zijn ziekenhuisopname had hij maar liefst driemaal een hartstilstand, maar telkens werd zijn hart weer op gang gebracht.
Mwah, dat ook weer niet. Maar op zo'n manier speculeren over iemands dood vind ik vrij ongepast als ik eerlijk ben.quote:
Tijdens en na. 1tje op het veld, 1 of 2 in de kleedkamer en wellicht nog 1 in de ambulance.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit staat op de frontpage. Zijn die hartstilstanden nou van voor of na het ineenzakken?
Na.. maar zouden die filmpjes ook niet even van Youtube worden afgehaald? van dat hij nog in levende lijve is. Is niet echt prettig voor de familiequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit staat op de frontpage. Zijn die hartstilstanden nou van voor of na het ineenzakken?
Daarna. Op het veld was de eerste hartstilstand.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Feher en Foe staan er ook nog op.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Na.. maar zouden die filmpjes ook niet even van Youtube worden afgehaald? van dat hij nog in levende lijve is. Is niet echt prettig voor de familie
Ik las ergens dat ie er 5 heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
De eerste hartstilstand kreeg hij op het veld, vandaar dat hij naar de grond ging.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk dat "de familie" niet op Youtube gaat kijken de komende tijd. Verder kunnen die filmpjes later juist als herinnering aan de voetballer Puerta fungeren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Na.. maar zouden die filmpjes ook niet even van Youtube worden afgehaald? van dat hij nog in levende lijve is. Is niet echt prettig voor de familie
Die zitten nu natuurlijk massaal te YouTuben.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ergste bedoelen we dan qua lengte? Want als je hart stilstaat dan is het toch altijd erg?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef BoNi het volgende:
[..]
Daarna. Op het veld was de eerste hartstilstand.
In het ziekenhuis schijnt hij de 'ergste' van vijf hartstilstanden te hebben gekregen.
Er zijn altijd 'grapjassen' die de familie met die beelden gaan confronteren ..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die zitten nu natuurlijk massaal te YouTuben.
Dat is juist prettiger om te zien, dan wordt hij herinnerd als een goede voetballer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
"Kijk hier jullie overleden zoon LOL LOL LOL kijk dan"quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef andre347 het volgende:
[..]
Er zijn altijd 'grapjassen' die de familie met die beelden gaan confronteren ..
Real Madrid ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:27 schreef D1 het volgende:
Mooi om te zien dat Betis gelijk een statement van medeleven heeft uitgebracht.
Ja, vandaar ook even tussen aanhalingstekens, kon even geen betere bewoording vinden, maar dan gaat het er inderdaad om hoe lang het duurt voordat men het hart weer op gang heeft gekregen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:26 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ergste bedoelen we dan qua lengte? Want als je hart stilstaat dan is het toch altijd erg?
Alle clubs zullen wel volgen, maar hij bedoelt Betis denk ik omdat het de grote rivaal is. Maar ik vind het niet meer dan normaal, bij dit soort dingen tellen rivaliteit niet.quote:
quote:Real Madrid mourn the passing of the Sevilla FC player
Since the player first collapsed on Saturday, Real Madrid has remained informed about his condition and has expressed its concern by way of telegrams and telephone calls.
Real Madrid wishes to express its condolences and heart-felt sorrow to Antonio Puerta's family, as well as to Sevilla FC and its fans.
Real Madrid will hold one minute of silence prior to the start of tomorrow's Santiago Bernabéu Trophy match against Sporting Clube Portugal.
Real Madrid Club de Fútbol
Dat gebeurde bij FC Utrecht toch ook met nummer 4? Ik heb alle begrip voor die oproep hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:33 schreef mcyodogg het volgende:
Ik lees op een Sevilla-forum de oproep om nr.16 nooit meer te gebruiken. Vind dat nog even een zorg voor later.
Dat vind ik altijd zulke onzin.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:33 schreef mcyodogg het volgende:
Ik lees op een Sevilla-forum de oproep om nr.16 nooit meer te gebruiken. Vind dat nog even een zorg voor later.
Jouw uitspraken kunnen evenmin worden onderbouwd. Niemand weet het.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Pleur op met je uitspraken die niet eens onderbouwd kunnen worden.
Wij speculeren niet en gaan niet direct uit van dopinggebruik in tegenstelling tot jou, maar laten we deze discussie nu niet voeren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:36 schreef jokotokolino het volgende:
[..]
Jouw uitspraken kunnen evenmin worden onderbouwd. Niemand weet het.
Feit is dat hij het niet verdiend om te sterven ook al gebruikt hij elke dag doping.
Het komt (vanzelfsprekend) aan de orde in dit soort situaties. Dat gebeurd nu eenmaal als je bijna dagelijks
een dopinggeval voorbij ziet komen in welke sport dan ook.
Bij de jubileum van Johan Cruijff werd door Ajax besloten om 14 niet meer te gebruiken en toen was Cruijff niet eens overleden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zulke onzin.
Jij zegt al dat die tennisspeler zijn neef is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:36 schreef jokotokolino het volgende:
[..]
Jouw uitspraken kunnen evenmin worden onderbouwd. Niemand weet het.
Feit is dat hij het niet verdiend om te sterven ook al gebruikt hij elke dag doping.
Het komt (vanzelfsprekend) aan de orde in dit soort situaties. Dat gebeurd nu eenmaal als je bijna dagelijks
een dopinggeval voorbij ziet komen in welke sport dan ook.
Inderdaad. Vorig jaar zijn er veel problemen geweest tussen beide clubs, waarbij als ik het me goed herinner Juande Ramos zelfs gewond was geraakt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Alle clubs zullen wel volgen, maar hij bedoelt Betis denk ik omdat het de grote rivaal is. Maar ik vind het niet meer dan normaal, bij dit soort dingen tellen rivaliteit niet.
Ja dat is al helemaal triest. Aanbid de man om z'n kwaliteiten en mooie moment die hij Ajax heeft bezorgt, niet om een nutteloos rugnummerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Bij de jubileum van Johan Cruijff werd door Ajax besloten om 14 niet meer te gebruiken en toen was Cruijff niet eens overleden.
quote:UEFA stelt duel AEK Athene-Sevilla uit
Sevilla komt vanavond niet in actie tegen AEK Athene. Vanwege de dood van Antonio Puerta is het Champions League-voorrondeduel uitgesteld.
Ondanks de kritieke situatie van Puerta was Sevilla in Athene neergestreken voor de tweede wedstrijd tegen AEK. Op het spel stond een plaats in de Champions League. De Andaluciërs zijn teruggekeerd naar Spanje om te rouwen om hun overleden ploeggenoot.
De wedstrijd is verplaatst naar maandag. Sevilla zou op die dag in actie komen tegen Osasuna. Voor dat competitieduel moet een andere datum worden gevonden.
AEK Athene had al eerder gevraagd de wedstrijd uit te stellen vanwege de bosbranden in Griekenland, die al meer dan zestig doden geëist. De UEFA ging niet in op dat verzoek.
Precies, echt onzin om het daar, zeker in dit topic, over te gaan hebben. Er spelen elke dag miljarden mensen voetbal!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:48 schreef GnAgn het volgende:
Degene die hun vooroordeel al klaar hebben, dat het om drugs zou gaan :
Niet alleen in het professionele voetbal, maar ook op de jeugdvelden overleden de laatste jaren enkele jongeren na een hartaanval. Tijdens een vriendschappelijke wedstrijd voor miniemen in de zomer van '97 overlijdt op het veld van VV Zomergem de 11-jarige Maarten Story aan een hartstilstand. Het jongetje vroeg om vervanging en zakte aan de zijlijn in elkaar. De 14-jarige Niels Ruijs van voetbalclub Festilent/Morgenzon uit het Nederlandse Zeeland valt plots op het gras neer. Amper enkele dagen eerder gebeurde net hetzelfde met de 16-jarige Frank Cremers van Noorderster in Oude Pekela. Beide spelers waren al overleden toen zij in het ziekenhuis aankwamen.
Kan zoveel oorzaken hebben, die jongen van 11 zat zeker ook aan de dope?
Dominique?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Jeetje. Blijft erg dit...
Moet altijd meteen aan Dominique denken.
Preciesquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk, geen ander woord voor.... Rust in Vrede!
Klopt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:01 schreef VoreG het volgende:
Scoorde Puerta vorig jaar niet het doelpunt dat Sevilla naar de UEFA cup finale bracht.
En z'n moeder niet te vergeten. Bijzonder schrijnend om haar in dat filmpje te zien.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:14 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Bah kut nieuws. Z'n vriendin zal het moeilijk hebben.
Sevilla speelt vanavond niet. Supercup is nog niet afgelast.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:08 schreef xJapser het volgende:
Zwaar klote dit
En hoe gaat de supercup nou verder?
Lijkt me inderdaad verschrikkelijk voor de directe betrokkenen. Om zo tussen hoop en vrees te leven, daarna te moeten accepteren dat er hersenletsel is opgelopen, en uiteindelijk de persoon te moeten laten gaan, dat lijkt me echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
En z'n moeder niet te vergeten. Bijzonder schrijnend om haar in dat filmpje te zien.
quote:COMUNICADO OFICIAL. EL VALENCIA CF EXPRESA SU MÁS SENTIDO PÉSAME POR EL FALLECIMIENTO DEL FUTBOLISTA ANTONIO PUERTA
28/08/2007 17:20
El Valencia CF desea expresar su más sentido pésame por el fallecimiento esta tarde del futbolista Antonio Puerta. En este sentido, el Club ha enviado sendos telegramas oficiales al Sevilla FC y a la familia del futbolista mostrándole su dolor por tan irreparable pérdida. Además, en el partido que disputará el equipo frente al Elfsborg este miércoles se guardará un minuto de silencio y los jugadores portarán brazaletes negros en señal de duelo. En la expedición valencianista se ha vivido con tremendo dolor la noticia y tanto el consejo de administración, el cuerpo técnico y los jugadores han expresado su mas sentido pésame a la familia del jugador y del Sevilla FC.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=5q6u37rQXrw&NR=1
ik moest even een traantje wegvinkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
Ik ook, en het was ook nog een geweldige voetballer vol met potentie die zijn hele leven al bij de club speeldequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik moest even een traantje wegvinken![]()
Nou daar had ik geen problemen mee. Tis erg, maar geen wereldramp.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Het eten krijg ik nu ook niet door m'n strot![]()
The Calling - Wherever you will goquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Edit: Hoe heet het nummer op de background trouwens?
Het blijft gewoon triest om dit soort taferelen te zien. Daar word ik simpelweg niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou daar had ik geen problemen mee. Tis erg, maar geen wereldramp.
Bedankt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:42 schreef Againzender het volgende:
Triest nieuws
[..]
The Calling - Wherever you will go
jaren geleden had je ook zo'n golf sterfgevallen in het (amateur) wielrennen. Ook veel jonge, ogenschijnlijk kerngezonde, mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:48 schreef BigFire het volgende:
gebeurd dit ook (vaak) in andere sporten? lijkt wel alsof het typisch een voetbal ding aan het worden is.. hartfalen op het veld![]()
Hartstilstand bedoel je.quote:
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhoudenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik moest even een traantje wegvinken![]()
Nou , lachen manquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:57 schreef AminBen het volgende:
ik blijf er nog vrij koud bij als ik de emotie hier zo lees![]()
Ik snap dat echt nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef BettyR het volgende:
De tranen biggelen hier over mijn wangen, verschrikkelijk, hartverscheurend...![]()
. Ik wens zijn familie, vooral zijn vriendin, alle sterkte toe om met het gemis om te kunnen gaan.
![]()
http://video.google.nl/videoplay?docid=6902245236553944085&q=miklos+feher&total=107&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:59 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhouden
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:59 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhouden
Het was dit filmpje ja, en de muziek erbij is schitterend!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.
Idd, butt muziek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=6902245236553944085&q=miklos+feher&total=107&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Dat verkloot je dag gewoon.
Dat heb ik nou ook niet, dat van Feher grijpt me met die beelden overigens meer aan dan die van Puerta.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
Ik kan het wel begrijpen dat het mensen aangrijpt, maar dat ze echt de tranen over de wangen hebben lopen...
Moby heeft inderdaad een aantal nummers gemaakt, echt van die muziek die dit soort filmpjes een nog net 0,1% meer drama en dimensie geeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.
Ik denk dat die mensen er gewoon verder over nadenken, een familie die hij achterlaat en zoquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
Ik kan het wel begrijpen dat het mensen aangrijpt, maar dat ze echt de tranen over de wangen hebben lopen...
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook niet, dat van Feher grijpt me met die beelden overigens meer aan dan die van Puerta.
Dat dus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Blawh het volgende:
Ik heb niet zo als anderen hier dat ik in tranen ben, maar ik heb er wel koude rillingen van en het doet je beseffen hoe snel het afgelopen kan zijn. Dat gevoel wordt alleen maar sterker als je denkt aan de vrienden, familie, etc. Zo onverwacht z'n jong iemand verliezen.
tis inderdaad erg, maar om nu te tranen.... sorry hoor maar het blijft een vrijwel onbekend iemand voor ons.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:20 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?
Omdat hij zo jong is? Omdat hij voetballer is én zo jong?
Dan kunnen de mensen om wel heel veel meer gaan janken waar ze niet eens naar omkijken.
Je kunt dit cliché vinden, maar enkel janken omdat hij zo jong is en bekend, dat is pas cliché.
Ik zeg overigens niet dat het niet mag ofzo, voordat ik daarop aangevallen wordt.
Ik snap alleen niet dat een Nederlandse FOK!-nerd die niets uitstaande heeft met Puerta gaat lopen janken.
Het is meer een kwestie van identificatie. We zijn allemaal voetballiefhebbers hier, sommigen meer in het bijzonder van de Primera Division of Sevilla zelf, en al is er dan geen sprake van fysieke nabijheid, je voelt je dan wel meer verwant. Die verwantschap kan ook groeien doordat we de hele situatie van begin tot eind hebben kunnen volgen via de media. Bovendien is er vaak associatie met je eigen omgeving, zoals een sterfgeval van een vriend ofzo. Zodoende ontstaat er dan emotie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:20 schreef DeVinger het volgende:
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?
Omdat hij zo jong is? Omdat hij voetballer is én zo jong?
Dan kunnen de mensen om wel heel veel meer gaan janken waar ze niet eens naar omkijken.
Je kunt dit cliché vinden, maar enkel janken omdat hij zo jong is en bekend, dat is pas cliché.
Ik zeg overigens niet dat het niet mag ofzo, voordat ik daarop aangevallen wordt.
Ik snap alleen niet dat een Nederlandse FOK!-nerd die niets uitstaande heeft met Puerta gaat lopen janken.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:14 schreef Suijk het volgende:
Mooie post omnifacer.
Mooie post omnifacer.
Mooie post omnifacer.
Ik neem aan dat Sevilla hierin gekend is?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:41 schreef DIGGER het volgende:
Goed dat trouwens de Supercup doorgaat, is en stuk eerbetoon en rouwverwerking op het veld in 1, lijkt me.
Echt waar joh? Dude, komop zeg, je snapt mijn post toch wel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:00 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van identificatie. We zijn allemaal voetballiefhebbers hier, sommigen meer in het bijzonder van de Primera Division of Sevilla zelf, en al is er dan geen sprake van fysieke nabijheid, je voelt je dan wel meer verwant. Die verwantschap kan ook groeien doordat we de hele situatie van begin tot eind hebben kunnen volgen via de media. Bovendien is er vaak associatie met je eigen omgeving, zoals een sterfgeval van een vriend ofzo. Zodoende ontstaat er dan emotie.
Je kunt leed of emotie niet op schaal indelen. Bij 9/11 zat ik niet te janken, toen ik kindslachtoffertjes zag van die laatste Israelische bombardementen op Palestina wél bijna. Het hangt af van je identificatieniveau, associatie, maar ook gewoon van je gemoed van die dag.
Zo simpel is het. Ik snap best dat je als criticaster kanttekeningen wil plaatsen bij de posts van sommigen, maar ik vermoed dat je het bovenstaande zelf ergens ook wel weet. Je poging om je te verzetten tegen clichématig janken komt daardoor zélf een beetje cliché over.
FOK!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Rot eens op Devinger.
Jazeker, jij de mijne ook toch?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:49 schreef DeVinger het volgende:
Echt waar joh? Dude, komop zeg, je snapt mijn post toch wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |