Ja dat is al helemaal triest. Aanbid de man om z'n kwaliteiten en mooie moment die hij Ajax heeft bezorgt, niet om een nutteloos rugnummerquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Bij de jubileum van Johan Cruijff werd door Ajax besloten om 14 niet meer te gebruiken en toen was Cruijff niet eens overleden.
quote:UEFA stelt duel AEK Athene-Sevilla uit
Sevilla komt vanavond niet in actie tegen AEK Athene. Vanwege de dood van Antonio Puerta is het Champions League-voorrondeduel uitgesteld.
Ondanks de kritieke situatie van Puerta was Sevilla in Athene neergestreken voor de tweede wedstrijd tegen AEK. Op het spel stond een plaats in de Champions League. De Andaluciërs zijn teruggekeerd naar Spanje om te rouwen om hun overleden ploeggenoot.
De wedstrijd is verplaatst naar maandag. Sevilla zou op die dag in actie komen tegen Osasuna. Voor dat competitieduel moet een andere datum worden gevonden.
AEK Athene had al eerder gevraagd de wedstrijd uit te stellen vanwege de bosbranden in Griekenland, die al meer dan zestig doden geëist. De UEFA ging niet in op dat verzoek.
Precies, echt onzin om het daar, zeker in dit topic, over te gaan hebben. Er spelen elke dag miljarden mensen voetbal!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:48 schreef GnAgn het volgende:
Degene die hun vooroordeel al klaar hebben, dat het om drugs zou gaan :
Niet alleen in het professionele voetbal, maar ook op de jeugdvelden overleden de laatste jaren enkele jongeren na een hartaanval. Tijdens een vriendschappelijke wedstrijd voor miniemen in de zomer van '97 overlijdt op het veld van VV Zomergem de 11-jarige Maarten Story aan een hartstilstand. Het jongetje vroeg om vervanging en zakte aan de zijlijn in elkaar. De 14-jarige Niels Ruijs van voetbalclub Festilent/Morgenzon uit het Nederlandse Zeeland valt plots op het gras neer. Amper enkele dagen eerder gebeurde net hetzelfde met de 16-jarige Frank Cremers van Noorderster in Oude Pekela. Beide spelers waren al overleden toen zij in het ziekenhuis aankwamen.
Kan zoveel oorzaken hebben, die jongen van 11 zat zeker ook aan de dope?
Dominique?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Jeetje. Blijft erg dit...
Moet altijd meteen aan Dominique denken.
Preciesquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk, geen ander woord voor.... Rust in Vrede!
Klopt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:01 schreef VoreG het volgende:
Scoorde Puerta vorig jaar niet het doelpunt dat Sevilla naar de UEFA cup finale bracht.
En z'n moeder niet te vergeten. Bijzonder schrijnend om haar in dat filmpje te zien.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:14 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Bah kut nieuws. Z'n vriendin zal het moeilijk hebben.
Sevilla speelt vanavond niet. Supercup is nog niet afgelast.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:08 schreef xJapser het volgende:
Zwaar klote dit
En hoe gaat de supercup nou verder?
Lijkt me inderdaad verschrikkelijk voor de directe betrokkenen. Om zo tussen hoop en vrees te leven, daarna te moeten accepteren dat er hersenletsel is opgelopen, en uiteindelijk de persoon te moeten laten gaan, dat lijkt me echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
En z'n moeder niet te vergeten. Bijzonder schrijnend om haar in dat filmpje te zien.
quote:COMUNICADO OFICIAL. EL VALENCIA CF EXPRESA SU MÁS SENTIDO PÉSAME POR EL FALLECIMIENTO DEL FUTBOLISTA ANTONIO PUERTA
28/08/2007 17:20
El Valencia CF desea expresar su más sentido pésame por el fallecimiento esta tarde del futbolista Antonio Puerta. En este sentido, el Club ha enviado sendos telegramas oficiales al Sevilla FC y a la familia del futbolista mostrándole su dolor por tan irreparable pérdida. Además, en el partido que disputará el equipo frente al Elfsborg este miércoles se guardará un minuto de silencio y los jugadores portarán brazaletes negros en señal de duelo. En la expedición valencianista se ha vivido con tremendo dolor la noticia y tanto el consejo de administración, el cuerpo técnico y los jugadores han expresado su mas sentido pésame a la familia del jugador y del Sevilla FC.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=5q6u37rQXrw&NR=1
ik moest even een traantje wegvinkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:18 schreef venomsnake het volgende:
Ik ook, en het was ook nog een geweldige voetballer vol met potentie die zijn hele leven al bij de club speeldequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik moest even een traantje wegvinken![]()
Nou daar had ik geen problemen mee. Tis erg, maar geen wereldramp.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Het eten krijg ik nu ook niet door m'n strot![]()
The Calling - Wherever you will goquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Edit: Hoe heet het nummer op de background trouwens?
Het blijft gewoon triest om dit soort taferelen te zien. Daar word ik simpelweg niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou daar had ik geen problemen mee. Tis erg, maar geen wereldramp.
Bedankt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:42 schreef Againzender het volgende:
Triest nieuws
[..]
The Calling - Wherever you will go
jaren geleden had je ook zo'n golf sterfgevallen in het (amateur) wielrennen. Ook veel jonge, ogenschijnlijk kerngezonde, mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:48 schreef BigFire het volgende:
gebeurd dit ook (vaak) in andere sporten? lijkt wel alsof het typisch een voetbal ding aan het worden is.. hartfalen op het veld![]()
Hartstilstand bedoel je.quote:
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhoudenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik moest even een traantje wegvinken![]()
Nou , lachen manquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:57 schreef AminBen het volgende:
ik blijf er nog vrij koud bij als ik de emotie hier zo lees![]()
Ik snap dat echt nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef BettyR het volgende:
De tranen biggelen hier over mijn wangen, verschrikkelijk, hartverscheurend...![]()
. Ik wens zijn familie, vooral zijn vriendin, alle sterkte toe om met het gemis om te kunnen gaan.
![]()
http://video.google.nl/videoplay?docid=6902245236553944085&q=miklos+feher&total=107&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:59 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhouden
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:59 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde, ik ken hem dan verder niet persoonlijk of zo maar zoiets maakt iets bij je los.. Maar er is ook 1 héél mooi filmpje van Feher waar je 100% ook je tranen niet kunt inhouden
Het was dit filmpje ja, en de muziek erbij is schitterend!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.
Idd, butt muziek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=6902245236553944085&q=miklos+feher&total=107&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Dat verkloot je dag gewoon.
Dat heb ik nou ook niet, dat van Feher grijpt me met die beelden overigens meer aan dan die van Puerta.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
Ik kan het wel begrijpen dat het mensen aangrijpt, maar dat ze echt de tranen over de wangen hebben lopen...
Moby heeft inderdaad een aantal nummers gemaakt, echt van die muziek die dit soort filmpjes een nog net 0,1% meer drama en dimensie geeft.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:12 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Van Feher vond ik dit filmpje wel heel aangrijpend, ook door de muziek die er bij zit.
Ik denk dat die mensen er gewoon verder over nadenken, een familie die hij achterlaat en zoquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
Ik kan het wel begrijpen dat het mensen aangrijpt, maar dat ze echt de tranen over de wangen hebben lopen...
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook niet, dat van Feher grijpt me met die beelden overigens meer aan dan die van Puerta.
Dat dus.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Blawh het volgende:
Ik heb niet zo als anderen hier dat ik in tranen ben, maar ik heb er wel koude rillingen van en het doet je beseffen hoe snel het afgelopen kan zijn. Dat gevoel wordt alleen maar sterker als je denkt aan de vrienden, familie, etc. Zo onverwacht z'n jong iemand verliezen.
tis inderdaad erg, maar om nu te tranen.... sorry hoor maar het blijft een vrijwel onbekend iemand voor ons.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:15 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Idd, butt muziek.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:20 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?
Omdat hij zo jong is? Omdat hij voetballer is én zo jong?
Dan kunnen de mensen om wel heel veel meer gaan janken waar ze niet eens naar omkijken.
Je kunt dit cliché vinden, maar enkel janken omdat hij zo jong is en bekend, dat is pas cliché.
Ik zeg overigens niet dat het niet mag ofzo, voordat ik daarop aangevallen wordt.
Ik snap alleen niet dat een Nederlandse FOK!-nerd die niets uitstaande heeft met Puerta gaat lopen janken.
Het is meer een kwestie van identificatie. We zijn allemaal voetballiefhebbers hier, sommigen meer in het bijzonder van de Primera Division of Sevilla zelf, en al is er dan geen sprake van fysieke nabijheid, je voelt je dan wel meer verwant. Die verwantschap kan ook groeien doordat we de hele situatie van begin tot eind hebben kunnen volgen via de media. Bovendien is er vaak associatie met je eigen omgeving, zoals een sterfgeval van een vriend ofzo. Zodoende ontstaat er dan emotie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:20 schreef DeVinger het volgende:
Ik snap wel dat het mensen aangrijpt, maar echt tranen over de wangen en shit, waarom?
Omdat hij zo jong is? Omdat hij voetballer is én zo jong?
Dan kunnen de mensen om wel heel veel meer gaan janken waar ze niet eens naar omkijken.
Je kunt dit cliché vinden, maar enkel janken omdat hij zo jong is en bekend, dat is pas cliché.
Ik zeg overigens niet dat het niet mag ofzo, voordat ik daarop aangevallen wordt.
Ik snap alleen niet dat een Nederlandse FOK!-nerd die niets uitstaande heeft met Puerta gaat lopen janken.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:14 schreef Suijk het volgende:
Mooie post omnifacer.
Mooie post omnifacer.
Mooie post omnifacer.
Ik neem aan dat Sevilla hierin gekend is?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:41 schreef DIGGER het volgende:
Goed dat trouwens de Supercup doorgaat, is en stuk eerbetoon en rouwverwerking op het veld in 1, lijkt me.
Echt waar joh? Dude, komop zeg, je snapt mijn post toch wel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:00 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van identificatie. We zijn allemaal voetballiefhebbers hier, sommigen meer in het bijzonder van de Primera Division of Sevilla zelf, en al is er dan geen sprake van fysieke nabijheid, je voelt je dan wel meer verwant. Die verwantschap kan ook groeien doordat we de hele situatie van begin tot eind hebben kunnen volgen via de media. Bovendien is er vaak associatie met je eigen omgeving, zoals een sterfgeval van een vriend ofzo. Zodoende ontstaat er dan emotie.
Je kunt leed of emotie niet op schaal indelen. Bij 9/11 zat ik niet te janken, toen ik kindslachtoffertjes zag van die laatste Israelische bombardementen op Palestina wél bijna. Het hangt af van je identificatieniveau, associatie, maar ook gewoon van je gemoed van die dag.
Zo simpel is het. Ik snap best dat je als criticaster kanttekeningen wil plaatsen bij de posts van sommigen, maar ik vermoed dat je het bovenstaande zelf ergens ook wel weet. Je poging om je te verzetten tegen clichématig janken komt daardoor zélf een beetje cliché over.
FOK!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Rot eens op Devinger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |