abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52723632
quote:
Puerta (Sevilla) krijgt hartaanval op veld
Gepubliceerd op zondag 26 augustus 2007
SEVILLA (ANP) - De Spaanse international Antonio Puerta is zaterdag na een hartaanval opgenomen op de intensive care-afdeling van een ziekenhuis in Sevilla. De 22-jarige Sevilla-speler werd tijdens de wedstrijd tegen Getafe onwel en moest later zelfs gereanimeerd worden door de clubarts.

Puerta zakte in de 35e minuut in elkaar op het veld. Zijn ploeggenoten en medische staf snelden meteen naar hem toe om te voorkomen dat hij zijn tong zou inslikken. Hij kon daarna zelf van het veld lopen, maar werd in de kleedkamer opnieuw niet goed. De medische staf van Sevilla wist Puerta weer te reanimeren.

De verdediger ligt in het ziekenhuis aan de beademing. Volgens de artsen is zijn situatie ,,zeer ernstig''.
quote:
Na vijf hartinfarcten gaat het beter met Puerta

27/8/2007 12:22

Antonio Puerta wordt in een kunstmatige coma gehouden. De verdediger van Sevilla werd zaterdagavond tijdens het thuisduel met Getafe onwel.

Volgens Spaanse media zou Puerta zaterdag liefst vijfmaal een hartstilstand hebben gehad, waarvan de eerste op het veld. Elke keer slaagde een arts erin zijn hart weer op gang te brengen. Sindsdien ligt de 22-jarige speler op de intensive care en wordt hij kunstmatig beademd.

Voorzitter José Maria Del Nido sprak maandagochtend met de pers vlak voordat de selectie van Sevilla in een vliegtuig stapte voor de komende duels met AEK Athene en AC Milan in respectievelijk de voorronde van de Champions League en de strijd om de Europese Super Cup.

'Hij heeft de nacht goed doorstaan', noteerde El Pais uit de mond van Del Nido. 'Zijn toestand is zelfs licht verbeterd. Dat geeft ons de gelegenheid optimistischer te zijn. Zijn leven is in groot gevaar geweest en hij wordt nu nog wel beademd, máár het gaat beter met hem. De ploeg gaat op reis met het voornemen twee overwinningen aan hem op te dragen.'

Volgens El Pais is Puerta in het verleden vaker onwel geworden. In de zomer van 2006 ging hij neer tijdens de rust van een oefenduel en in de voorbereiding op het huidige seizoen werd hij onwel tijdens een training. Beide keren zou de grote hitte de oorzaak zijn geweest. Onlangs had Puerta nog probleemloos een medische keuring doorstaan.
pi_52723662
Slecht hart schijnbaar -> zeg maar tegen je carriere
pi_52723678
22 jaar...jeetje....
pi_52723741
Hoe kunnen ze een slecht hart tijdens een medische keuring over het hoofd zien?
pi_52723867
Een apart topic is inderdaad wel handig. In het Sevilla-topic staat ook al veel info over hem en zijn situatie.

Sommige zaken zijn bij keuringen niet op te sporen.
That's all folks!
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:53:52 #7
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52723921
Nou het lijkt tegenwoordig wel elk half jaar voor te komen op voetbalgebied dat een of andere speler het niet redt op lichamelijk gebied. Pffff.
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:57:45 #8
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52724138
quote:
Zag het vanochtend ook dat filmpje, vet heftig.
pi_52724184
Goosebumps...
pi_52724199
Die had ik nog niet gezien. Niet fijn om te aanschouwen, maar ik was te nieuwsgierig.
That's all folks!
pi_52724318
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:40 schreef devvertje het volgende:
Slecht hart schijnbaar -> zeg maar tegen je carriere
half niet zo belangrijk dan hoe het met de persoon puerta zelf gaat...
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:10:52 #13
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52724353
Inderdaad..
pi_52724907
Nare beelden gisteren, bizar hoe hij nog zelf van het veld loopt.. en daarna dus schijnbaar opnieuw getroffen wordt
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:39:41 #15
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52725103
Ongelofelijk heftig! Ook een super reflex van zijn teamgenoot die blijkbaar goed op de hoogte is, de meeste mensen zouden hulpeloos toe gaan staan kijken.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_52725280
Zijn teamgenoot sprint direkt naar hem toe en probeert hem opzij te houden zodat hij zijn tong niet inslikt Vet erg dat hij nog van het veld loopt en daar na nog een paar aanvallen krijgt
pi_52725281
Ja inderdaad. Ik zou zo eigenlijk ook niet weten wat ik dan zou moeten doen.

Laat ik daar dus maar even achteraan gaan, wie weet overkomt je een keer zoiets. Dan is het goed om te weten wat er moet gebeuren.
That's all folks!
pi_52725338
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja inderdaad. Ik zou zo eigenlijk ook niet weten wat ik dan zou moeten doen.

Laat ik daar dus maar even achteraan gaan, wie weet overkomt je een keer zoiets. Dan is het goed om te weten wat er moet gebeuren.
EHBO diploma. Heb ik ook een paar jaar geleden gehaald. Is wel handig in dit soort situaties maar gelukkig heb ik het nog nooit hoeven toe te passen
pi_52736011
RIP (onder voorbehoud)

[ Bericht 76% gewijzigd door DeVinger op 27-08-2007 20:26:59 ]
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:02:28 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52741775
De medici doen wel hun best, maar deze 'uitzonderlijke' gevallen kun je helaas niet voorkomen.
pi_52742010
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:48 schreef andre347 het volgende:

[..]

EHBO diploma. Heb ik ook een paar jaar geleden gehaald. Is wel handig in dit soort situaties maar gelukkig heb ik het nog nooit hoeven toe te passen
Wees blij, het is inderdaad geen pretje.
pi_52742095
Hopelijk komt het weer goed met die jongen!
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52743979
quote:
´Epo oorzaak hartaanvallen Puerta´
De Italiaanse pers windt er geen doekjes om. De oorzaak van de hartaanvallen bij Sevilla-verdediger Antonio Puerta ligt voor de hand: epo. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Sevilla al jaar en dag klant was (is) van de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. Dat zou dan meteen hun buitengewone fysieke krachtexploten van de laatste twee jaar verklaren. In de voorbije 15 maanden won de Andaloesische club maar liefst vijf trofeeën: twee keer de Uefa Cup, de Spaanse beker, de Europese Supercup en en deze maand nog Spaanse Supercup.

Rustige nacht
Puerta ligt nog steeds aan de beademingsmachine. "Toch heeft Antonio een goede nacht gehad", aldus voorzitter José Maria del Nido aan de Spaanse sportkrant 'Marca'. "De dokters hopen in de loop van de dag de medicatie af te bouwen aangezien zijn situatie stabiel blijft." Het ziekenhuis spreekt echter van een "zeer kritieke situatie".

Hartaanvallen
Puerta kreeg verschillende hartaanvallen. De 22-jarige Spaanse international zakte afgelopen zaterdag tegen Getafe (4-1 winst) zonder contact met een tegenstander plots in mekaar. Hij werd onmiddellijk verzorgd door de clubarts en kon op eigen kracht het veld verlaten. In de kleedkamers werd Puerta echter opnieuw onwel. De voetballer werd met spoed naar de Intensive Care van het Virgen del Rocio gevoerd.
Bron: Hier

De heksenjacht is weer begonnen hoor..
Laat die jongen eerst maar beter worden
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:24:29 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_52744007
Zal wel weer iets met doping te maken hebben idd
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_52745989
Ben ik de enige die vind dat het van zo dichtbij in beeld brengen en ook het filmen als hij naar de ambulance toe een beetje teveel van het goede is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')