Wat hij zegtquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:53 schreef De_Ananas het volgende:
Het is gvd satésaus gullie frituurn00bs [afbeelding]
Blablablalbalquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:54 schreef Netsplitter het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pindasaus
Je hebt ongelijk he....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Blablablalbal
Leer anders ff hoe je moet snacken![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=satesaus&btnG=Zoeken&meta=quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:59 schreef Netsplitter het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pindasaus&meta=
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
Het is friet met satésaus en NIET patat met pindasaus.
Laat het a.u.b. andersom zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:02 schreef OA het volgende:
Boven de rivieren heet het PINDASAUS![]()
Onder de rivieren (waar ook België ligt) heet het satésaus...![]()
Genoeg uitleg lijkt mij...![]()
[afbeelding]
patat satequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
Het is patat met pindasaus en NIET patat met satésaus.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pindasaus+of+satesaus%3F&meta=quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=satesaus&btnG=Zoeken&meta=
Kom terug als je kan snacken![]()
Wat wil je nou met een paar googlelinks zeggenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pindasaus+of+satesaus%3F&meta=
![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:07 schreef crossover het volgende:
Omg, eindeloze friet/patat/heineken/grolsch/windows/mac/pinda/saté discussieszoek een leven.
Dat je ongelijk hebt natuurlijk en om strontvervelend te zijn...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:05 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat wil je nou met een paar googlelinks zeggen![]()
quote:
Hey Crossquote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:14 schreef LedZep het volgende:
http://www.googlebattle.com/index.php?domain=pindasaus&domain2=satesaus&submit=Go%21
Kijk zo moet hetquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:10 schreef OA het volgende:
[..]
Hey Cross![]()
Bestel jij een friet saté, dan bestel ik gewoon een patat pinda?!![]()
je stonk op lowlandsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:20 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Lekker boeiend. Een normaal mens houdt zich helemaal niet bezig met zulke onbelangrijke dingen! Die besteld gewoon zijn patatje zoals hij dat altijd doet, wat maakt het ook uit! Pindasaus, Satesaus, iedereen begrijpt het, in elke snackbar.
strontvervelende kutklachten altijd![]()
![]()
zo, dat was pas een klacht![]()
Ja maar, het wordt op twee manieren gespeld (satésaus en satesaus), dus als je het optelt wint satésaus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:14 schreef LedZep het volgende:
http://www.googlebattle.com/index.php?domain=pindasaus&domain2=satesaus&submit=Go%21
Wie is hier nu de n00b ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:53 schreef De_Ananas het volgende:
qftquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:26 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wie is hier nu de n00b ?
Satésaus is zoals de naam zeg, saus voor bij saté, dit kan b.v. een pindasaus zijn maar er zijn ook andere soorten satésaus waar geen pinda aan te pas komt. Pindasaus is saus gemaakt van pinda's. Pindasaus die bedoelt is voor over Saté is dus pinda-satésaus.
je vind het zeker best jammer als ik je vertel dat al 10 andere 'grappige' mensen je voor waren, schatje? dacht je me daar toch eventjes origineel te zijn he! tsjeeeej!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
je stonk op lowlands![]()
zo, dat was pas een klacht![]()
keine blase aanhung du blode steckdose befruchter, ik zie je nu pas vh eerst op fokquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
je vind het zeker best jammer als al 10 andere 'grappige' mensen je voor waren, schatje? dacht je me daar toch eventjes origineel te zijn he! tsjeeeej!
![]()
![]()
nouja, omdat jij toch nogal graag off-topic over U.N.K.L.E. wilde gaan lullen: Ik vind de muziek van U.N.K.L.E. wel goed, boeit me niet wat jij er van vindt natuurlijk. En nee, ik heb hem niet gezien op lowlands, ik was er niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:30 schreef PeZu het volgende:
[..]
keine blase aanhung du blode steckdose befruchter, ik zie je nu pas vh eerst op fok
Niet noodzakelijk, je hebt b.v. ook Ketjap satésaus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef LSS het volgende:
Satésaus bevat ook wel pinda's, maar is daarnaast veel pittiger dan pindasaus.
idd, de TS is echt totally noob en zet zichzelf wel hard voor lulquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:35 schreef VoreG het volgende:
Daarnaast heet het ook: Patatje pinda en geen patat sate.
Je zet alle (nep)belgen wel mooi voor lulquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:20 schreef DaanA het volgende:
Er zijn zat andere satésauzen dan pindasaus.
Pindasaus = saus van voornamelijk pinda's en nog wat zooi.
Satésaus = saus voor over de saté, bijvoorbeeld pindasaus of ketjapsaus of nog iets anders.
Simpel.
Pindasaus is dus satésaus, maar satésaus is niet per se pindasaus.![]()
En dan heb je ook nog verschillende pindasauzen. De pindasaus voor over saté heeft bijvoorbeeld meestal geen kokos (santen), terwijl de pindasaus over de gado gado dat wel heeft.
Om het gemakkelijk te maken.![]()
Anders ga ik er even serieus op in...![]()
Daar heb je niks aan. Het zegt alleen hoe vaak een bepaald woord voorkomt, niet in welke context.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:28 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb nog een ideetje om erachter te komen wat beter geaccepteerd wordt, pindasaus of satésaus.. alleen, ik ben de link even kwijt
Je hebt immers zo'n website van Google, waarbij je zoektermen kan intoetsen en dan kan je zien (in een grafiekje) naar welke term er het meest gezocht is.
quote:pin·da·saus (de ~)
1 saus van gemalen pinda's met o.a. ketjap en sambal
Wederom wint Nederland.quote:U hebt gezocht op satesaus:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Abrikozenjam staat ook niet in de online Van Dale. Aardbeienjam ook niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:59 schreef Oldbie het volgende:
Na de patat en friet discussie (gewonnen door de hollandse patat) pakken wij de van dale er maar weer bij om te kijken wat een erkend woordenboek zegt:
[..]
[..]
Wederom wint Nederland.
(Nep)belgen: donder maar op met je satesaus en friet![]()
koelkast duhquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:51 schreef Flippov het volgende:
Om het maar over dezelfde boeg te gooien en een zelfde soort vergelijking te trekken jongens:
is het Ijskast of koelkast?
Gaat het hier om jam?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:02 schreef DaanA het volgende:
[..]
Abrikozenjam staat ook niet in de online Van Dale. Aardbeienjam ook niet.
En tóch bestaan ze.![]()
Nepbelgquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:05 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Gaat het hier om jam?
Als je (nep)belg bent wil ik je domheid wel vergeven
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:04 schreef Demon_Hunter het volgende:
Alles wat De_Ananas zegt is sowieso waareensch !
quote:
Wat wil je nou? Die ananas figuur achterna lopen of gefrituurde aardappel gewoon patat noemen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:04 schreef Demon_Hunter het volgende:
PATAT EN SATESAUS GVD
pwnd wie unne noob big timequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:11 schreef Oldbie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat wil je nou? Die ananas figuur achterna lopen of gefrituurde aardappel gewoon patat noemen?
Eindhoven....Brabant....NEPBELG ALERT!!!!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:09 schreef DaanA het volgende:
[..]
Nepbelg![]()
* DaanA iets over samenstellingen mompelt...
In Zuidafrika heet pindakaas "Grondboontjiebotter"quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:13 schreef Canisfire het volgende:
Het zou dus Pindakaas saus moet heten maar dan weer Pinda boter saus wat eigenlijk de naam voor Pindakaas zou zijn.
Friet met satésaus it isquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
nepbelgquote:
Koelkast natuurlijk, ijskast is een vriezer!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:51 schreef Flippov het volgende:
Om het maar over dezelfde boeg te gooien en een zelfde soort vergelijking te trekken jongens:
is het Ijskast of koelkast?
Jij bent de eerste die het snaptquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:04 schreef Demon_Hunter het volgende:
PATAT EN SATESAUS GVD
Ik wil ras frietquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:11 schreef Oldbie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat wil je nou? Die ananas figuur achterna lopen of gefrituurde aardappel gewoon patat noemen?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:36 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die het snapt![]()
bestaat nietquote:
Net alsof satésaus geen Nederlands woord isquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:59 schreef Oldbie het volgende:
Na de patat en friet discussie (gewonnen door de hollandse patat) pakken wij de van dale er maar weer bij om te kijken wat een erkend woordenboek zegt:
[..]
[..]
Wederom wint Nederland.
(Nep)belgen: donder maar op met je satesaus en friet![]()
FRIET sate jaquote:
Ik kan hem niet vinden in de van dalequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof satésaus geen Nederlands woord is!
Dus je wilt zeggen dat het geen Nederlands woord is? Er staan genoeg woorden niet in de vandale...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:40 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vinden in de van dale
Misschien in vandale.be maar ik ben geen belg, dus daar kijk ik niet
Klopt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat het geen Nederlands woord is? Er staan genoeg woorden niet in de vandale...
Je zegt nog steeds dat het geen Nederlands woord is?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:44 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Klopt.
Zowat alle buitenlandse woorden staan niet in de vandale.
Logisch toch? Het is een nederlands woordenboek
Beetje nadenken is moeilijk voor (nep)belgen
het iig niet per defenitie pindasausquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je zegt nog steeds dat het geen Nederlands woord is?!
You crack me up!!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je zegt nog steeds dat het geen Nederlands woord is?!
quote:
quote:U hebt gezocht op sateh saus:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Waar zal ik nu op zoeken?quote:U hebt gezocht op satehsaus:
Zoek maar raak, alsof je daarmee onze Nederlandse culturele armoede kan bedekken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waar zal ik nu op zoeken?
Pindasaus is pindasaus en dat eet je bij je frites (friet, patat, pommes frites whatever) of je bereklauw, igg in de snackbar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:53 schreef De_Ananas het volgende:
1 scheut bier..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:54 schreef Netsplitter het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pindasaus
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 04:16 schreef W00fer het volgende:
Satesaus, klaar.
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:31 schreef Bullebak het volgende:
Pindasaus natuurlijk, stelletje kloteboeren![]()
Neeneequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
En het leuke is dat mensen nog steeds reageren dat het satésaus is terwijl er al tig keer uitgelegd is wat het verschil is.quote:
Dat komt omdat die mensen liever niet inhoudelijk reageren maar gewoon wat beginnen te schreeuwen zonder eerst na te kijken wat nu wel en niet goed is en/of het topic even door te lezen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:27 schreef Chau het volgende:
[..]
En het leuke is dat mensen nog steeds reageren dat het satésaus is terwijl er al tig keer uitgelegd is wat het verschil is.
Het enge is dat mensen zich ook daadwerkelijk druk maken over het verschil tussen pinda en satésaus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:27 schreef Chau het volgende:
[..]
En het leuke is dat mensen nog steeds reageren dat het satésaus is terwijl er al tig keer uitgelegd is wat het verschil is.
Inderdaad en ik noem het ook altijd Pindasaus hoor. Frietje pinda toch, als je frietje sate doet krijg je van die vleesstokjes! Dus het moet wel Pindasaus zijnquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:34 schreef BobbyB het volgende:
TS is gewoon een kneus en denkt het weer eens beter te weten.
Mee eens maar wie gooit er nou iets anders dan pInda saus over zijn Sate.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:48 schreef dubidub het volgende:
Patat pinda. Zoals anderen al hebben uitgelegd zijn er meerdere satésauzen, n00b.
Moet je niet bij mij zijn, maar bij die Indonesiërs. Er zijn wel lekkere satésauzen hoor, je moet alleen ff zoekenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:52 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Mee eens maar wie gooit er nou iets anders dan pInda saus over zijn Sate.
Kejab ofzo gadverdamme![]()
![]()
![]()
![]()
Als iedereen het satésaus noemt klopt de definitie vanzelf welquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:27 schreef Chau het volgende:
[..]
Dat is mooi verwoord. Hij schijnt er patent op aangevraagd te hebben, kutklachten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:34 schreef BobbyB het volgende:
TS is gewoon een kneus en denkt het weer eens beter te weten.
Pindapoep.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:20 schreef Agiath het volgende:
Satésaus, pindasaus, dat boeit me niet echt.
Maar mensen die 'pindapoep' zeggen moeten acuut gevierendeelt worden![]()
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:33 schreef method21 het volgende:
Satestaus is van sate gemaakt en pindasaus is van pindas gemaakt
Hoe je het ook went of keert, het blijft baby poep en ook blijft het naar babypoep smaken, of je het nou satesaus of pindasaus noemt.
Hij blijft het proberenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als iedereen het satésaus noemt klopt de definitie vanzelf wel
ik denk overmorgen of anders 3,5 week daarnaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:46 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer ze de definitie van boer in het woordenboek veranderen van "agrarier, veehouder, landbewerker" naar "iemand die friet zegt"
Word je eten niet heel erg goor met de van dale als kookboek ?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:03 schreef tonja het volgende:
Volgens de dikke Van Dale:
''Nee hoor, het staat niet in de Van Dale''quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:03 schreef tonja het volgende:
satésaus
sa·té·saus
/satesAus/, /sAtesAus/
de
1
·
pindasaus
1
·
saus van gemalen pinda’s met o.a. ketjap en sambal als ingrediënten
Link?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:03 schreef tonja het volgende:
satésaus
sa·té·saus
/satesAus/, /sAtesAus/
de
1
·
pindasaus
1
·
saus van gemalen pinda’s met o.a. ketjap en sambal als ingrediënten
Van Dalequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:24 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Link?
Ik zie het niet bij http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
Ik kan natuurlijk ook vanalles verzinnen en gaan typen. Dus: bron?
Edit: laat maar, ik zit weer onzin te lullenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:40 schreef nr.126 het volgende:
Ik heb in Indonesie nog nooit saus over m'n sate gehad.
Dat doen ze alleen bij Mora en die Toko om de hoek.
Gemaakt van pinda's
Pindasaus dus!
Dat is toch paardenworst (met of zonder tussen -n-?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:11 schreef Farenji het volgende:
Satesaus, dat kunnen alleen hollandse boeren verzinnen. Dezelfde mongolen die met juweeltjes als "boterhamworst" zijn komen aanzetten.
"Boterhamworst" of erger nog: "snijworst" is net zo volslagen debiel woord als "leesboek" of "schietpistool" of "luistermuziek". OF satesaus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:15 schreef Cypress_Hill het volgende:
[..]
Dat is toch paardenworst (met of zonder tussen -n-?) Verder toch niks mis met dat woord?
Twintig mensen zeggen dat het pindasaus is, posten een link en copy pasten van van dale.nl en dan is er 1 iemand met een exotisch kookboek oid die ff wat neer komt plempen en dan heb jij daardoor meteen gelijkquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:21 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
''Nee hoor, het staat niet in de Van Dale''!
En een prentenboek dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
"Boterhamworst" of erger nog: "snijworst" is net zo volslagen debiel woord als "leesboek" of "schietpistool" of "luistermuziek". OF satesaus.
stinkerdquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
je vind het zeker best jammer als ik je vertel dat al 10 andere 'grappige' mensen je voor waren, schatje? dacht je me daar toch eventjes origineel te zijn he! tsjeeeej!
![]()
![]()
Frietquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:19 schreef Yestuuur het volgende:
je zegt toch ook niet: pindakroket?
american frietsaus: amerikaanse saus op friet
frietsaus: saus voor op friet
satésaus: saus voor op saté
pindasaus: saus voor op de pinda?
allebei fout, het is gewoon een frietje saté. rare hollander.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
"bestelt"quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:30 schreef De_Ananas het volgende:
JA WIE BESTELD ER WELEENS EEN PINDAKROKET?!!!!!!!!!
Je vergeet Intel/AMDquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:07 schreef crossover het volgende:
Omg, eindeloze friet/patat/heineken/grolsch/windows/mac/pinda/saté discussieszoek een leven.
Hoe weet jij hoe kopkaas smaakt?quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:34 schreef DRNKnHGH het volgende:
Patat pinda klinkt beter, maar het smaakt naar kopkaas
En Ajax/Feyenoordquote:
Amên !quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Satésaus is gemaakt van pinda's, dus is het pindasaus. Je hebt ook andere sauzen die over de saté kunnen, hoe wil je die dan noemen?
En je kunt PINDASAUS ook prima zonder satévlees eten, door je brood erin te dopen bijv.
Lul niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zij noemen het satésaus, ik ook.
Wel met sateh erbij..!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik krijg zowaar trek in gado gado!
Zo wint de patat ook van de friet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
simpel
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=satesaus&word2=pindasaus
En dat vinden de mensen om je heen niet vreemd..?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:45 schreef hamkaastosti het volgende:
ik zeg altijd pindapoep en dan giechel ik als een schoolmeisje
Wilt u daar satésaus bij..?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:44 schreef mcDavid het volgende:
pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus pindasaus
Hoe proef je?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:34 schreef mcDavid het volgende:
Kookcursus voor beginners:
1. maak een gerecht naar keuze
2. voeg satésaus toe
3. proeven: indien lekker: opeten. Indien niet lekker: herhalen vanaf stap 2.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:00 schreef Karina het volgende:
Sapindasausachtigequote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:07 schreef GebakkenEi het volgende:
1) Patatje Pindasaus
2) Patatje Satésaus
1) wint, sowieso vanwege de alliteratie.
Zeker!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:11 schreef GebakkenEi het volgende:
Nasi met een gebakken eitje en pindasaus.
Lekker hoor.
Hoe zeg je het onvriendelijk?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:56 schreef LegerNeger het volgende:
Ik wil graag een patat pinda en bier!
Das hoe ik het altijd vriendelijk zeg
Ik moet direct aan Hans Teeuwen denken:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:05 schreef LegerNeger het volgende:
Ik mot godverdomme een patat pinda en bier heb'm jaaaa!?![]()
Bij ons in de omgeving is 't precies andersom.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:14 schreef Metalfreak het volgende:
Ik denk dat als je hier bij de lokale frietktraam een patat pinda bestelt, je heel raar aangekeken gaat worden...Het is gewoon een friet satésaus, zo staat het ook bij ALLE friettenten hier in de omgeving waar ik geweest ben
Hollanders
Ik ben geen Hollanderquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:14 schreef Metalfreak het volgende:
Ik denk dat als je hier bij de lokale frietktraam een patat pinda bestelt, je heel raar aangekeken gaat worden...Het is gewoon een friet satésaus, zo staat het ook bij ALLE friettenten hier in de omgeving waar ik geweest ben
Hollanders
Juist jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:22 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Bij ons in de omgeving is 't precies andersom.
Limburgers
Ja, maar jij bent een pratend cq typend gebakken ei.. En ons moe zei vroeger altijd: "Dingen die nie hoore te proate die tegen oe beginnen te proate, motte gij gewon heul niet serieus neme!"quote:
Maar hoe weet jij of moeder de vrouw wat wel of niet hoort te praten?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:33 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent een pratend cq typend gebakken ei.. En ons moe zei vroeger altijd: "Dingen die nie hoore te proate die tegen oe beginnen te proate, motte gij gewon heul niet serieus neme!"![]()
![]()
sate was eerst, en toen hebben ze er saus voor gemaakt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:21 schreef Droomert het volgende:
Pindasaus zit bij de Saté.
Maar werd al gebruikt vóór de Saté er was.
Dus is het geen Satésaus maar Pindasaus.
Het is toch ook geen satékaas?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:56 schreef Yestuuur het volgende:
het is toch ook geen pindakroket?
'Patatje Saté(saus)'quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:01 schreef Aurelianus het volgende:
'Patatje pindasaus'.
Alsof je een geestelijk gehandicapte hoort praten met stront in zijn scheve bakkes.
Inderdaad, wie zegt nou in hemelsnaam 'patatje' in plaats van 'frietje'.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:07 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
'Patatje Saté(saus)'
Alsof je een kworgeliaanse kwurmel hoort kwirmelen met kwoksel in zijn kwuk!![]()
Nee, het klinkt idioot. En als ik het iemand hoor zeggen in een friettent verkracht ik hem of haar met een bevroren gehaktstaaf.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:20 schreef mberg86 het volgende:
"Patatje Pinda" klinkt toch veel mannelijker en stoerder dan "Frietje Satésaus", kom op zeg!
Ik hoop dan dat je niet hier in de buurt ooit in vettent komt, want dan heb je een drukke dagquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:28 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nee, het klinkt idioot. En als ik het iemand hoor zeggen in een friettent verkracht ik hem of haar met een bevroren gehaktstaaf.
Friet Saté klinkt veel beter dan patatje pindasausquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:56 schreef mazaru het volgende:
Patatje pindasaus, klinkt veel beter dan friet met satesaus
Vijf pagina's over pinda/satésausquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:58 schreef mberg86 het volgende:
Ok, nu ben ik het zat.. Wie weet hoe je zo'n poll op kan zetten?
Ik vind juist het tegenovergestelde...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:20 schreef mberg86 het volgende:
"Patatje Pinda" klinkt toch veel mannelijker en stoerder dan "Frietje Satésaus", kom op zeg!
Tnxquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:18 schreef miodzio het volgende:
[..]
Vijf pagina's over pinda/satésaus. Vooruit dan, weet niet of het nog veel nut heeft:
Nou, ik heb tot nu toe nog nie eerder gehad dat een gebakken ei mij tijdens de lunch van commentaar voorzag..! Dus ik von da heul nie normaal, en zodoende heb ik d'r gebeld. Zodoende.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:28 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij of moeder de vrouw wat wel of niet hoort te praten?![]()
![]()
is satésaus met ketjap? dan is satésaus zozo lekkerder, dus dan wil ik satésaus ipv pindasausquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
pindasaus en satésaus zijn 2 verschillende dingen!
Goeie keus !quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:03 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
is satésaus met ketjap? dan is satésaus zozo lekkerder, dus dan wil ik satésaus ipv pindasaus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |