10 fietsen van de feedback vandaan? moet i dat zien als 10 fietsen op een rij of anders?quote:Geez. Moet je maar zorgen dat ik je heel aardig ga vinden. Ik woon nog geen 10 fietsen van feedback vandaan..
Ik ging zaterdag snaren halen en had dit dialoog:
W ben ik, D is de dude van feedback.
W: ik wil graag een setje Boomers, alsjeblieft.
D: uh...Boomers, ok. Welke dikte wil je?
W: gewoon standaard.
D: ah..ja...009? Ja, 011 is ook niet handig he? haha
W: *zet een 'get on with it'-blik op*
D: ja, dit is 009. *gritst weg* toch? ja.. ok...uh...alsjeblieft. Iets anders nog?
W: nee hoor....
Wat een figuur. Jammer dat jullie zijn smoel er niet bij kunnen zien. En een gitarist maakt zelf wel uit welke dikte hij handig vindt, damn it!
N00b!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:09 schreef Witchfynder het volgende:
Oh sorry, had ik niet gezien..
Rotterdam.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:30 schreef Aresdreams het volgende:
en welke feedback is dat?
Rotterdam, of Utrecht? of... eyh almere dacht ik dat er nog 1 zat? of eindhoven?
Wanneer leren jullie het nou eens: Heel marktplaats staat vol met prima Fenders met besteltijd 0.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:54 schreef Sloggi het volgende:
De besteltijd voor een Fender is lang...
Hmmm, wist niet dat ze ook hout voor de openhaard aanboden op marktplaatsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wanneer leren jullie het nou eens: Heel marktplaats staat vol met prima Fenders met besteltijd 0.
![]()
Of ieder ander willekeurig merk gitaar. Nooit op marktplaats geweest? Stikt er van het openhaardhout:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:01 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Hmmm, wist niet dat ze ook hout voor de openhaard aanboden op marktplaats
1. Weinig aanbod, lelijke kleuren,quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wanneer leren jullie het nou eens: Heel marktplaats staat vol met prima Fenders met besteltijd 0.
![]()
1. Heb ik echt nooit last van, gewoon geduld.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1. Weinig aanbod, lelijke kleuren,
2. Voor 200/300 euro extra koop ik graag twee jaar garantie en een koffer (die krijg je namelijk vaak niet bij zo'n Marktplaats-advertentie).
Classic series = Mexico.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:36 schreef Sloggi het volgende:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0137502306
Dit is geen Amerikaan, of wel?
Nou, op marktplaats staan ze tweedehands voor bijna de nieuwprijs bij Thomann.de, en ze blijven er niet lang opstaan. Ik waardeer een goede classic in ieder geval beter dan menig standard american.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Sloggi het volgende:
En erg mooi, en een stuk goedkoper dan de American series. Hij zal alleen een stuk minder waardevast zijn, niet?
En dat kan prima met je boerenverstand. Ik heb 100+ gitaren in handen gehad (als in gekocht/in bezit gehad) en het ergste dat ik ben tegengekomen is een kapotte potmeter.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:02 schreef Svyatagor het volgende:
En garantie op een gitaar... Je moet bij een tweedehandse gewoon goed kijken of er niks krom is enzo.
Dat is niet duur voor zo'n gave tweed case!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:29 schreef TeleluvR het volgende:
2. Koffer zit bij de duurdere types er altijd wel bij, kost je anders 40 euro bij Thomann voor een tweed case. Garantie heb ik echt nooit nodig gehad. Leg ik die 200/300 euro liever gewoon bij de gitaar erbij.![]()
Ja, dat ken ik... Ik vind de CD's wel leuk, maar live hoeft het van mij niet zo, geloof ik.. Mijn vriendin heeft kaartjes gewonnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:18 schreef Sloggi het volgende:
Alleen als je niet vooraan staan, anders pissen ze over je heen.
Nee. Vorig jaar op Pinkpop gezien, en het is live echt drie keer niks. Terwijl ik best gevoelig ben voor melige rockliedjes met woordgrappen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:12 schreef TeleluvR het volgende:
Concert van de Bloodhound gang, is dat de moeite waard of niet?
Ok, dan dus niet...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee. Vorig jaar op Pinkpop gezien, en het is live echt drie keer niks. Terwijl ik best gevoelig ben voor melige rockliedjes met woordgrappen.
Ja ik vind dat soort dingen ook tofquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:24 schreef Aresdreams het volgende:
dacht dat jij dat wel leuk zou vinden tot het einde
Doe me dan maar een showtje van GG Allin, kon je nog een keertje lachenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Een keer een optreden op tv gezien en was idd beetje belachelijk 30% van de tijd nummers spelen en voor de rest allemaal belachelijke dingen doen. Okee is wel grappig maar het gaat vervelen
A lapdance is so much better when the stripper is cryingquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:32 schreef TeleluvR het volgende:
Ik lees inderdaad wel bar slechte verhalen van de concerten, ik ga maar niet, denk ik zo...
* TeleluvR zet Chasey Lain nog wat harder
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of ieder ander willekeurig merk gitaar. Nooit op marktplaats geweest? Stikt er van het openhaardhout:
Stagg, Volcano, Tele's...
Ap is altijd flexibelquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Jongens ik heb een gitaarleraar in rotterdam nodig. In de buurt van centraal het liefst, iemand die me kan helpen. Alvast voor VaderJacob, niet Ap want die gast is alleen flexibel als het hem uitkomt
Jij kent Ap? Ik vond em niet flexibel. Hij belde mij meerdere malen of iets verplaatst kon worden, en als ik belde ging hij zeiken. Ja hallo!quote:
Ik ken ap jaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:51 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Jij kent Ap? Ik vond em niet flexibel. Hij belde mij meerdere malen of iets verplaatst kon worden, en als ik belde ging hij zeiken. Ja hallo!
Ja! Wil er zelf nog wel graag eens heen, lijkt me geweldigquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:12 schreef TeleluvR het volgende:
Concert van de Bloodhound gang, is dat de moeite waard of niet?
Lesnemen is voor mietjesquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:54 schreef Aresdreams het volgende:
je belde zeker 10 minuten van te voren?
maarrum... waarvoor heb je zo een gast nodig?
Alleen als ze alleen maar Depeche Mode nummers gaan doen (waar ze ook mee begonnen zijn)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja! Wil er zelf nog wel graag eens heen, lijkt me geweldig
chicks ?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Is niet stoer genoeg he?
Kom op Dean, waar is je metro kant (chicks digg it)
Wattanquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:17 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nou d'r lopen anders best leuk exemplaren rond kan ik beamen! (als ze maar niet beginnen te praten)
hmhm, koeiequote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:17 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, draai nu Westlife, Metro genoeg voor je??![]()
Iemand tabs van Westlife - Mandy? Barry Manilow's dan eigenlijk hè.
Chicks genoeg hier Dribb!
Nee dat is gewoon ronduit gayquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:17 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, draai nu Westlife, Metro genoeg voor je??![]()
Iemand tabs van Westlife - Mandy? Barry Manilow's dan eigenlijk hè.
Chicks genoeg hier Dribb!
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:39 schreef Dribbel_ het volgende:
You came and you gave without taking
But I send you away Oh Mandy![]()
"It's fun to stay at the Y M...."quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:47 schreef Dribbel_ het volgende:
I want to break free alallalalalala
ARGHHHH MAKE IT STOP![]()
Het taaltje/ dat geknauw, het eerst 2x in het friesch proberen voordat er over wordt gegaan op (a)bn, maar vooral de onvermijdelijke "ja hè?" als je iets aan het vertellen bent. Je begint er aan te wennen, maar tis erg vermoeiend.quote:
Ik 2x, en nu?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:57 schreef G.Fawkes het volgende:
Tool - Jambi![]()
tis toch een geweldige band. En ik heb ze live gezien
Was ik gister toch mooi die buizenoverdrive van em vergeten bij die homo'squote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:41 schreef VaderJacob het volgende:
@ G, Fawkes
Ap een sukkel? het gaat hier niet over je hond he.
Als jij Ap niet flexibel vind dan heb ik de indruk dat dat eerder aan jou licht. Les verschuiven iets lenen/uitproberen weekje later betalen, geen enkel probleem! Maargoed aan jou manier van typen valt al af te lezen wat voor soort sjonnie je bent. Vooral vol houden zo dan denk ik dat je het bij elke gitaarleraar nog lastig zal krijgen. Want uiteindelijk moet je er zelf moeite voor doen om het te leren, en ik krijg zo het gevoel dat het bij jou dan net daar aan ontbreekt.
Nou veel succes met je gitaarles verder![]()
Qua dat vind ik ap echt superrelaxquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:41 schreef VaderJacob het volgende:
@ G, Fawkes
Ap een sukkel? het gaat hier niet over je hond he.
Als jij Ap niet flexibel vind dan heb ik de indruk dat dat eerder aan jou licht. Les verschuiven iets lenen/uitproberen weekje later betalen, geen enkel probleem! Maargoed aan jou manier van typen valt al af te lezen wat voor soort sjonnie je bent. Vooral vol houden zo dan denk ik dat je het bij elke gitaarleraar nog lastig zal krijgen. Want uiteindelijk moet je er zelf moeite voor doen om het te leren, en ik krijg zo het gevoel dat het bij jou dan net daar aan ontbreekt.
Nou veel succes met je gitaarles verder![]()
www.lordofthestrings.comquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:22 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
10 fietsen van de feedback vandaan? moet i dat zien als 10 fietsen op een rij of anders?
maarrum, feedback sucks, had er snaren besteld (diegene die ik nu ook weer besteld heb) maar die zijn nu, na bijna een jaar, DOA
Ken toevallig een mooie gitaarspelende rock chick daar vandaan. En ja, ze is in de minderheid.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
chicks ?
hij woont in friesland
de enige chicks die daar lopen zorgen voor mijn omelet![]()
Een aantal mensen hier posten steeds plaats met "deze is OOK mooi" of "deze is OOK stoer". Jongens, dat zijn gewoon 22 x dezelfde twee telecasters!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:11 schreef Sloggi het volgende:
[afbeelding]
Dit is natuurlijk ook wel erg stoer.
Niet een aantal mensen hoor, dat doe ik gewoonquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier posten steeds plaats met "deze is OOK mooi" of "deze is OOK stoer". Jongens, dat zijn gewoon 22 x dezelfde twee telecasters!.
Ik weet hoe het komt!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier posten steeds plaats met "deze is OOK mooi" of "deze is OOK stoer". Jongens, dat zijn gewoon 22 x dezelfde twee telecasters!.
Ares, Dean en ik gaan toch ook geen tig plaatsjes van dezelfde Jackson King V in dezelfde 2 kleuren 38x plaatsen?. alhoewel....hmmm
Ik wilde niet té confronterend worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet een aantal mensen hoor, dat doe ik gewoon. Ik zal proberen te minderen
.
Jonge, jij bent echt een piemel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:11 schreef Sloggi het volgende:
[afbeelding]
Dit is natuurlijk ook wel erg stoer.
Mèn, ik kan misschien wel 4 amerikaanse customs kopenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:05 schreef Sloggi het volgende:
't Is goedkoper om één keer een hele goede gitaar te kopen dan drie keer een redelijke en de vierde keer een hele goede...
Je bent gewoon jaloers.
Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" is far way beter als een mex fender. En met een USA Fender is ie ook zeer een gitaar om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken houdt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Ik koop hem ook een beetje op de groei hè. Zo'n LC is gewoon niet beter dan de gitaar die ik nu heb.
Tuurlijk, en een fender decal is veul toffer als een LC decal uiteraard.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk trouwens dat ik gewoon GAS heb.
Mja mischien is het jou die 500 extra niet waard, mij in ieder geval wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mèn, ik kan misschien wel 4 amerikaanse customs kopen.
Uit een gitaar van 700 euro haal jij het zelfde pruts geluid als uit een gitaar van 250 euro. Die 500 balle extra is het gewoon écht niet waard.
Ja, maar jij gebruikt je bas met concerten en je hebt veel meer ervaring. Als je kut speelt haal je uit een kut gitaar het zelfde geluid als uit een goede gitaar en vica versa. En ik wil Sloggi niet de grond in trappen over ze'n gitaar spel, maar zo is het uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:13 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Mja mischien is het jou die 500 extra niet waard, mij in ieder geval wel.
Uit mijjn nieuwe basgitaar van 900 haal ik 100x meer dan uit mijn oude basgitaar (nieuwprijs 240, toevallig een London City)
Inderdaad, maar daar hebben we deze dingen voorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Tuurlijk, en een fender decal is veul toffer als een LC decal uiteraard.![]()
Mja zo gek lang bas ik nog niet, en gisteren pas het eerste concert gehad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
En je hebt hoogst waarschijnlijk goed spul waar je over speelt. Want een dure USA Fender heeft écht geen nut op een gaar transistor bakje van 15watt.
[..]quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:24 schreef VaderJacob het volgende:
quote]Op donderdag 23 augustus 2007 22:15 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja, maar jij gebruikt je bas met concerten en je hebt veel meer ervaring. Als je kut speelt haal je uit een kut gitaar het zelfde geluid als uit een goede gitaar en vica versa. En ik wil Sloggi niet de grond in trappen over ze'n gitaar spel, maar zo is het uiteindelijk wel.
Gitarist vind alles geweldig.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:29 schreef MadSteven het volgende:
Zeg zit er eigenlijk nog iemand op die blackstar pedaaltjes te wachten of ben ik de enige?
Ze zijn namelijk gebouwd door ex-personeel van Marshall, bevat een buis die werkt op 300 volt (voor het serieuze buizenwerk) en klinken volgens de gitarist van vorige maand (!) fantastisch.[start Gerad Ekdom jingle:] "Rock'n'Roll!"
Nou voeding... voedings, da's een stroomconvertor technisch gesproken. Is niet zo moeilijk: net als dat je van 220 naar 12 kan, kan je ook van 220 naar 300. Hoe was het ook alweer? E=mc^2 of zo?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Gitarist vind alles geweldig.
Maar voor die prijs zijn ze zekur interessant. Ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit van die dingen is. En 300volt, hoe doen ze dat? Zit er een eige voeding in ofzo?
Je moet een beetje selectief luisteren naar die man. Wat hij zei klopt wel, denk ik.quote:Ja, maar een gitaarboer is net een imaan, lekker laten lullen.
Dat had ik met Trace Elliot versterkers. Ik moest en zou....legendarisch! Toen ging ik op zo'n stack spelen...wat een kutgeluid vond ik dat! Ik speel nu op een relatief goedkope Hartke, maar het geluid is om te smullen. Precies wat ik wil. Als ik ineens een grote zak geld zou hebben zou ik over gaan naar Ashwood, maar voorlopig ben ik tevreden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
LC worden veel waard in de toekomst naar het schijnt. Maar als je je hobby met financië gaat combineren hier in dit topic krijg je iedereen over je heen hoor.
Ik wou ook echt een fender. IK WOU EN FENDER. Zo voelde het zeg maar. Maar toen ik met een 1200 euro Fender over een buizen Marshall speelde dacht ik:'is dit het nou?" Niet dat het niets is hoor, Fender bouwt heerlijke gitaren, maar het is niet hemels ofzo. Ik vond de hals zelfs kut. Mede daarom ook een LC geworden, en de prijs/kwaliteit is vééééééééééél beter (eerlijker)
Dat wil ik nog wel even kwijt vanavond, dat het inderdaad na een bepaalde prijs niet rendabel meer is om een dure gitaar aan te schaffen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:33 schreef Sloggi het volgende:
De gitaarboer legde het zo uit: vanaf een bepaalde prijsklasse betaal je voor elke 5% beter gewoon het dubbele. Niet leuk, maar zo is het nu eenmaal.
Wat voor gitaar heb je nu dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet een beetje selectief luisteren naar die man. Wat hij zei klopt wel, denk ik.
Het probleem is alleen, dat ik nu gewoon een redelijke gitaar heb. Niet geweldig, gewoon ok. Ik vind het zonde van het geld om nu een gitaar te kopen die een stukje beter is en daarna weer een etc. Het is goedkoper om meteen voor de 'hoofdprijs' te gaan.
Zie het als een auto: waarom eerst een Fiat, dan een Opel, dan een Volvo en dan een Porsche? Waarom niet meteen die Porsche als je het geld (ervoor over) hebt?
Aan de andere kant heb jij ook gelijk als je zegt: je bent een prutser, begin maar lekker bij het begin.
Inderdaad. Hoewel het verschil tussen een Standard Strat en een American Strat wel érg duidelijk hoorbaar is, zoals ik vandaag merkte.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:43 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Op het podium hoor je het verschi tussen een slechte en een goede gitaar, maar tussen een gitaar van 1000 of 3000 euro![]()
Als ik een Tele koop wordt het een USA.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat voor gitaar heb je nu dan?
Maar als je nou voor 700 een tele koopt die je over 2 jaar niet meer lekker ligt? wat dan?
Zou kunnen, maar ik denk dat het aan de gebruikte elementen ligt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:47 schreef punkjunk het volgende:
Is misschien ook wel exemplarisch hoor.
Ja verkoop je hem voor een anderquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat voor gitaar heb je nu dan?
Maar als je nou voor 700 een tele koopt die je over 2 jaar niet meer lekker ligt? wat dan?
In mijn geheugen gebruiken meer apparaten voor geluid specifiek 300 volt. Niet gitaar, maar buizencompressor voor stem, geloof ik. Vraag me niet waarom exact, ik ben ICT-er, DJ, gitarist, toetsenist, basgitarist, maar geen elektrotechnicusquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:39 schreef punkjunk het volgende:
Ja, maar waarom moet je 300volt hebben voor het echte buizensound? Mijn Marshall krijgt toch ook maar 230?
Dat zal ik zeker doen. Ik heb nu trouwens een Aria Pro II van de STG series (een van de duurdere series, voor zover je Aria duur kunt noemen).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:57 schreef punkjunk het volgende:
Ha, je bent echt vreselijk aan het gassen haha. Nou veel sterkte met je portomonee.
Maar kijk alsjeblieft verder als je neus lang is.
Maar zonder een crybaby kan je geen hendrix spelen, Dus goed spul helpt zeker om het gewenste geluid te krijgen!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:15 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja, maar jij gebruikt je bas met concerten en je hebt veel meer ervaring. Als je kut speelt haal je uit een kut gitaar het zelfde geluid als uit een goede gitaar en vica versa. En ik wil Sloggi niet de grond in trappen over ze'n gitaar spel, maar zo is het uiteindelijk wel.
Je kan alles spelen het zal alleen niet precies hetzelfde klinkenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:24 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Maar zonder een crybaby kan je geen hendrix spelen, Dus goed spul helpt zeker om het gewenste geluid te krijgen!
Stoom gewoon doorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Orkaan Dean eist acht levens in Mexico
Ik hoop niet dat ze op je eis ingaan
Goed sparen, ik heb wellicht nog een paisley strat over tzt!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:33 schreef Neidropje het volgende:
zo tijd voor een strat, nu nog geld
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:03 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Jonge, jij bent echt een piemel.
Koop gewoon een LC comet dan heb je éxact de zelfde gitaar alleen voor 250 euro. Koop je er voor 12 euro een zwart slagplaatje bij en je hebt voor 270 euro een wereld gitaar. Eventueel in de toekomst nieuwe elementjes, tegen de tijd dat je kan spelen.
Yep, dat zegt punkjunk ook, kopen die LC!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:05 schreef Sloggi het volgende:
't Is goedkoper om één keer een hele goede gitaar te kopen dan drie keer een redelijke en de vierde keer een hele goede...
Yep, in die opmerking kan ik me wel vinden ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 07:03 schreef punkjunk het volgende:
Ach, als sloggi maar tevré is. Ik vind het alleen zo gaar dat de LC altijd maar als matige gitaar afgeschilderd wordt. No offence dribbel, maar ik vind het echt gek dat jij de LC altijd een beetje naar beneden trapt en zelf met een plastic Ibanez gitaartje rond loopt (wel de duurste uit haar soort maar misschien begrijp je wat ik bedoel).
Hier de blues overdrive, prima pedaal voor 12,90. Extremen zijn niet bruikbaar, maar mits goed ingesteld, prima overdrive!quote:
Ruk, ruk... tsja, het is hard plastic, maar ik krijg ze niet kapot hoor! En dan nog, dan koop je een nieuwe! Bovendien krijg je een gratis staarbehandeling iedere keer als je je pedaal aanzet!!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:27 schreef punkjunk het volgende:
Ja die pedaaltjes schijnen het best goed te doen jaMaar de kwalitiet is wel ruk van de behuizing of niet?
Leuke gitaar, wel erg dunne hals icm erg jumbo dikke frets. En hij is gewoon te duur, zoals altijd bij onze vriend Henk.quote:Weet jij trouwens wat meer over de FenderTelecaster Aerodyne Deluxe Series?
Staat er een op mp en precies wat ik zoek hehe
Komt wel als ik een te grote zak met geld heb hahaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ares, Dean en ik gaan toch ook geen tig plaatsjes van dezelfde Jackson King V in dezelfde 2 kleuren 38x plaatsen?. alhoewel....hmmm
Voor mij is dat negatief. En je zal zien dat als je gaat mailen dat deze meneer gewoon Henk van Sambeeck heet hoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:32 schreef punkjunk het volgende:
Er staat anders dat die kerel Sammie heet en niet Henk. Waar een dunne hals met jumbo frets, dat is wel erg negatief dan toch?
Ik hou wel van dunne halzen trouwens!
Nou, niet berucht, maar het is een bekende. Ik ben er nog niet uit of het nou een liefhebber of een handelaar is, een beetje van beide, gok ik. Hoeft echt niet negatief te zijn, maar zijn prijzen zijn fors. 600 euro is de nieuwprijs, dus je kunt kijken wat je er voor over zou hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:37 schreef punkjunk het volgende:
Haha ok, ze naam is dus berucht haha, wat zou wel een goede prijs zijn volgens jou? Jumbo frets, wat is dat precies?![]()
Mijn Ibanez heeft ze ook! Die Jumbo frets... icm met een dunne hals heb je een leuke gitaar om solo's mee te spelen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou, niet berucht, maar het is een bekende. Ik ben er nog niet uit of het nou een liefhebber of een handelaar is, een beetje van beide, gok ik. Hoeft echt niet negatief te zijn, maar zijn prijzen zijn fors. 600 euro is de nieuwprijs, dus je kunt kijken wat je er voor over zou hebben.
Jumbo frets zijn, zoals ik al zei, dikke/brede frets.
Tsja, het gekke is, mijn tele heeft een dikke hals met vintage frets en daar kun je ook solo's op spelen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn Ibanez heeft ze ook! Die Jumbo frets... icm met een dunne hals heb je een leuke gitaar om solo's mee te spelen...
Is een USA'er niet pakweg 10x duurder?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:52 schreef punkjunk het volgende:
Haha, het is maar net wat je valt. Maar een Squier tele affinity is troep. Mèn, eerst gaven ze me in sittard een Squier affinity, het control plaatje viel er letterlijk uit, toen maar om een USA tele gevraagd van fender![]()
Precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:13 schreef Dribbel_ het volgende:
En ik vind het een beetje krom om nu iemand te gaan vertellen wat hij wel en niet moet doen. Als hij liever zo'n tele heeft van 700 1100 euro dan 1 van 250 waar hij dan misschien hetzelfde geluid uit haalt boeit toch verder niks dan als hij er maar blij mee is.
Trui... trui... maar met een dunne hals gaat het net ff wat makkelijker. Als ik het met mijn Yamaha Pacifica vergelijk, is mijn Ibanezje toch sneller...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, het gekke is, mijn tele heeft een dikke hals met vintage frets en daar kun je ook solo's op spelen.
Kwestie van voorkeur dus
T-shirt, T-shirt, is toch echt een kwestie van persoonlijke voorkeur! Als ik jouw Ibanezje pak, dan komt er geen solo meer uit bij mij...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Trui... trui... maar met een dunne hals gaat het net ff wat makkelijker. Als ik het met mijn Yamaha Pacifica vergelijk, is mijn Ibanezje toch sneller...
Zoiets, 160 om 1200 ofzo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is een USA'er niet pakweg 10x duurder?![]()
Het troep omdat men verwacht dat een squier van 100-300 euro hetzelfde speelt als een gitaar van 1000-2000 euro... iets met appels en peren...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:09 schreef G.Fawkes het volgende:
Wordt de squier net niet verkocht op fok! hier? En waarom is het troep dan?
Een dure gitaar gaat niet kapot hoor als je ermee speelt op een goedkope versterkerquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb je uberhoupt wel 1100 euro? En wat voor amp dacht je daar bij te kopen trouwens?
Ach, er zitten ook goede affinity's tussen: Een vriend van me speelt al jaren op een Affinity met DG setje van EMG, prima gitaar! Maar dan moet wel eerst alle crappy ones verbranden...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:24 schreef punkjunk het volgende:
De Affinity series zijn écht om te janken. Maar oudere standarts zijn lekker.
Veel te duur...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:29 schreef Sloggi het volgende:
Er staat hier trouwens in het dorp een Roland JC-120 te koop, 489,- (tweedehands).
Misschien is iemand geïnteresseerd.
Ja...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:33 schreef Sloggi het volgende:
Valt wel mee toch.
Is ook,... maar ik merk dat tappen makkelijker op jumbo'squote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
T-shirt, T-shirt, is toch echt een kwestie van persoonlijke voorkeur! Als ik jouw Ibanezje pak, dan komt er geen solo meer uit bij mij...
Whoei ik heb nog nooit iemand hier afgekraakt op z'n gear z'n spel of weet ik het wat dus zo'n opmerking loos weet ik eht waarheen slaat natuurlijk weer nergens op. Ik heb altijd gezegt koop gewoon wat je zelf de beste keus vind en niet wat andere vinden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 07:03 schreef punkjunk het volgende:
Ach, als sloggi maar tevré is. Ik vind het alleen zo gaar dat de LC altijd maar als matige gitaar afgeschilderd wordt. No offence dribbel, maar ik vind het echt gek dat jij de LC altijd een beetje naar beneden trapt en zelf met een plastic Ibanez gitaartje rond loopt (wel de duurste uit haar soort maar misschien begrijp je wat ik bedoel).
Ja hoor, meneer Freudquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Altijd al gezegd dat de (bas)gitaar als verlengstuk van de penis wordt gebruikt (zoals auto's voor anderen). Geweldig om dat haantjes gedrag hier terug te zien. Wie heeft de grootste, de langste, de mooste, de duurste? Gaat er toch uiteindelijk om wat je d'r mee doet.
Ach een beetje je lange Frans op de tafel gooien en gaan vergelijken blijft leuk natuurlijk, maar daar heeft een vrouw niks aan.
(edit: ik speel bas, die van mij is het langst)
Ach joh... het gaat toch echt wel deels om het merk. Wat ik denk is dat men zoekt naar iets dat waarde blijft houden. Een Yamaha of een Squier zal na een paar jaar zijn waarde verliezen. En dan hoef je het niet eens te willen verkopen, het blijft leuk om iets te hebben dat waardevol is en blijft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Altijd al gezegd dat de (bas)gitaar als verlengstuk van de penis wordt gebruikt (zoals auto's voor anderen). Geweldig om dat haantjes gedrag hier terug te zien. Wie heeft de grootste, de langste, de mooste, de duurste? Gaat er toch uiteindelijk om wat je d'r mee doet.
Ach een beetje je lange Frans op de tafel gooien en gaan vergelijken blijft leuk natuurlijk, maar daar heeft een vrouw niks aan.
Sorry, maar een usa tele op een cube 30quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een dure gitaar gaat niet kapot hoor als je ermee speelt op een goedkope versterker. Ik heb nu een Cube 30x. Inderdaad, met een Tele USA hoor je op een écht goede versterker te spelen. Maar die komt daarna dan wel
.
Ik heb mensen zien optreden met Fenders via een Zoom effectenunit in de PAquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Sorry, maar een usa tele op een cube 30![]()
Mèn, koop eerst een degelijke amp en daarna pas een goede gitaar. Dati s volgens mij een véél betere volgorde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb mensen zien optreden met Fenders via een Zoom effectenunit in de PA
Mja mij lijkt het dan weer andersom beter, goede gitaar lijkt mij bleangrijker qua spelen kan je lekker leren spelen speelt relax ipv op een brak ding en dat geluid uit die amp komt dan later nog welquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mèn, koop eerst een degelijke amp en daarna pas een goede gitaar. Dati s volgens mij een véél betere volgorde.![]()
Dat ligt er maar aan...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mèn, koop eerst een degelijke amp en daarna pas een goede gitaar. Dati s volgens mij een véél betere volgorde.![]()
Ach als je het podium opwilt moet je toch eerst een beetje leren spelenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan...
Als gitaar gaat leren spelen, is het beter om te beginnen met een fijne gitaar. Je leert te wennen aan de gitaar en je bent meer gefocust op je techniek. Het zou mij in dit gevel aan mijn anus oxideren of ik door een Samick transistortje van 10 watt of een Diezel buizenversterker blaas.
Als je zo snel mogelijk op de planken wilt staan dan kan je idd beter je cash besteden aan een versterker.
EDIT: ik ga maar eens wat patchkabeltjes solderen
100% mee eens, ik heb het woord "merk" ook niet eens genoemd, ik zat gewoon even door te stangen op het feit dat "elkaar" merken/types zo worden afgekraakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ach joh... het gaat toch echt wel deels om het merk. Wat ik denk is dat men zoekt naar iets dat waarde blijft houden. Een Yamaha of een Squier zal na een paar jaar zijn waarde verliezen. En dan hoef je het niet eens te willen verkopen, het blijft leuk om iets te hebben dat waardevol is en blijft.
Ik zou best wel een leuke PRS McCarthy custom willen hebben, maar daar heb ik nu het geld niet voor over. Het klinkt misschien niet boeiender dan een Gibson, maar het staat wel leuk aan de muur.
Je kunt dezelfde vraag ook stellen aan mensen die een winkel inlopen van Tommy Hilfiger, G-star of Diesel. Kleding van Jack & Jones of H&M is net zo leuk en als ze versleten zijn, ben je toch allang toe aan iets nieuws en zo niet, dan koop je net zo goed een nieuw paar en ben je nog goedkoper uit...
Ben ik niet met je eens. Een goede gitaar door een mindere versterker klinkt beter dan andersom. en hoevaak moet je tijdens optredens wel niet spelen over een andere backline? En je hebt natuurlijk het punt dat je op een goede gitaar veel beter leert spelen omdat de hals, frets en sustain beter is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ach... als je sommige bands hoort... Volgens mij kun je binnen 6 maanden al een beetje fatsoenlijk ritmisch powerchords mee raggen (no offence). Het eerste wat ik deed toen ik mijn gitaar had was oefenen op "When I come around" van Greenday. Moet zeggen dat ik Billy Joe toen wat minder hoog had zitten...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ach als je het podium opwilt moet je toch eerst een beetje leren spelen![]()
Klopt is ook weer zo natuurlijk die powerchords met beetje punk heb je er zo inzitten maarja voordat je een bandje hebt en muziek om op te treden die je ook goed samen kan spelen ben je natuurlijk wel ff wat verderquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ach... als je sommige bands hoort... Volgens mij kun je binnen 6 maanden al een beetje fatsoenlijk ritmisch powerchords mee raggen (no offence). Het eerste wat ik deed toen ik mijn gitaar had was oefenen op "When I come around" van Greenday. Moet zeggen dat ik Billy Joe toen wat minder hoog had zitten...![]()
(Neemt niet weg dat ik het relaxte muziek bleef vinden)
Ik heb wel het probleem als ik op een lespaul speel dat ik dan wel ff moet wennen aan de plek van aanslaan en palm muten omdat de brug veel minder ver naar achter zit dan bij m'n eigen gitaarquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef Aresdreams het volgende:
Gewoon lekker veel kopen
maar ik moet zeggen, dat het weinig uit maakt wat voor gitaar ik heb, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten
Ik heb eigenlijk geen recht op mijn Ibanezquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef Aresdreams het volgende:
Gewoon lekker veel kopen
maar ik moet zeggen, dat het weinig uit maakt wat voor gitaar ik heb, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten
Kloppen de verhoudingen wel? Lijkt me dat die LP wat groter is... En de topkammen staan niet op dezelfde positiequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb wel het probleem als ik op een lespaul speel dat ik dan wel ff moet wennen aan de plek van aanslaan en palm muten omdat de brug veel minder ver naar achter zit dan bij m'n eigen gitaar
dit dus
[afbeelding]
De gitaren zijn zo evengroot dus zoals je ze ook beet zou hebben van eind body tot top en de afstand van brug tot topkam is evenlang daarquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kloppen de verhoudingen wel? Lijkt me dat die LP wat groter is... En de topkammen staan niet op dezelfde positie
Til je je niet een hernia met zo'n Les Paul? Onze gitarist heeft een LP Classic... mooi ding, maar erg zwaar...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De gitaren zijn zo evengroot dus zoals je ze ook beet zou hebben van eind body tot top en de afstand van brug tot topkam is evenlang daar
zal wel neit precies zijn allemaal
maar het idee is duidelijk. Wisselde pas met andere gitarist met zijn lespaul. Hij zat automatisch te muten ergens tussen m'n elementen en ik sloeg m'n handen bijna kapot op de brug![]()
Maar ff wennen dan heb je het ook wel door
je krijgt hoogstens wat last van je schouder na een paar uur ofzo.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Til je je niet een hernia met zo'n Les Paul? Onze gitarist heeft een LP Classic... mooi ding, maar erg zwaar...
Mja ze zijn wel zwaarder maarja niet zo dat het zoerg isquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Til je je niet een hernia met zo'n Les Paul? Onze gitarist heeft een LP Classic... mooi ding, maar erg zwaar...
moet je eens een B.C.Rich warlock 7-snaar proberen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
of je hebt pech en overbelast je schouder en hebt er meer dan een jaar last vanquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je krijgt hoogstens wat last van je schouder na een paar uur ofzo.
maar lichtere gitaren zijn fijner idd![]()
En die Epi's zijn niet besmet met Dean-platjes?just teasingquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:55 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand belang bij een Epi LP 100, Epi SG Special [zwart] of Ibanez SA120 [zwart]?
Heb nieuwe Dean gehaald gisteren, en nu kan er wat de deur uit
Je koopt die ibanez om hem 2 weken later weer te verkopenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:55 schreef Deansensitized het volgende:
Iemand belang bij een Epi LP 100, Epi SG Special [zwart] of Ibanez SA120 [zwart]?
Heb nieuwe Dean gehaald gisteren, en nu kan er wat de deur uit
picsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:10 schreef Deansensitized het volgende:
Ja Dribb, had er niet op gerekend zo snel zo'n vette Dean erbij te scoren
En nee hoor Doodkapje
Maar hoe bevalt die Dean? Doe eens een reviewtje geven...!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:10 schreef Deansensitized het volgende:
Ja Dribb, had er niet op gerekend zo snel zo'n vette Dean erbij te scoren
En nee hoor Doodkapje
Je speelt over het algemeen met je brug pickup?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:25 schreef Deansensitized het volgende:
Spelen lekker hoor, die Tsjechen
Speelt erg lekker, zo maar weer even stukkie scheuren
Tuurlijk zit het tussen je oren. Muziek is toch ook gevoel. Je ziet een gitaar en je denkt: die wil ik hebben! Ik denk heus niet dat ik er opeens bij hoor met een Fender ofzo, ik weet van mezelf dat ik nog heel erg veel te leren heb. Je hebt mensen die iets kopen omdat het 'in' is, of duur is of whatever. Ik koop iets (of zou iets graag willen kopen) als ik het mooi / goed vind.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Achja je moet gewoon kopen wat jezelf het fijnste vind spelen of dat nou duur is of goedkoop. Maar ik weet toch bijna zeker dat het voor een groot deel ookt ussen je oren zit.
Ja, eigenlijk alleen maar. Heb hem nooit op de nek pickup staan, tenminste, niet met mijn andere gitaren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je speelt over het algemeen met je brug pickup?
En dan is deze nog een beetje kleiner dan mijn andere ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:34 schreef Aresdreams het volgende:
jammer van de head, verder wel mooi gitaartje
Ben eens benieuwd hoe die powersounds klinken... Ik had zelf Ibanez V8 in mijn brug staan en die vond ik te weinig output hebben... dus toen maar een Seymour Duncan SH-4 erin gegooid...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk alleen maar. Heb hem nooit op de nek pickup staan, tenminste, niet met mijn andere gitaren.
Hoezo?
Ik wil hem nog wel eens langs mijn Washburn leggenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Kan wel eens kijken of ik eens wat voor je op kan nemen op een of andere manierquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ben eens benieuwd hoe die powersounds klinken... Ik had zelf Ibanez V8 in mijn brug staan en die vond ik te weinig output hebben... dus toen maar een Seymour Duncan SH-4 erin gegooid...
Ik denk ik. Al hoewel, Under_Score heeft een Razorback, die zijn ook niet klein...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:Wie heeft de grootste, de langste, de mooiste...
win ik het waarschijnlijk nog met mijn B.C. Rich warlock bas met widow headquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wil hem nog wel eens langs mijn Washburn leggen![]()
Waarom een SD distortion in de neck trouwens? Die had ik eerder in de brug verwachtquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk alleen maar. Heb hem nooit op de nek pickup staan, tenminste, niet met mijn andere gitaren.
Hoezo?
Zo van: "ik wordt 's morgens altijd wakker met zo'n rooie streep over m'n borst"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wil hem nog wel eens langs mijn Washburn leggen![]()
Misschien zou je eens moeten kijken naar SD Invaders als je van het zware houdt... en als je het iets goedkoper wilt hebben: Guitar Fetish schijnt ook goede pickups te maken voor weinig geld!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:22 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ik ook
Misschien eens uitwisselen, zien hoe dat klinkt.
En trouwens Dimarzio hé, geen Symour Duncan...
Actieve?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ooit nog eens rondshoppen
Maar ben zo eerst wel tevreden, eerst maar weer even wat sparen.
Er komt toch ooit een setje EMG's, kan alleen nog niet bepalen welke gitaar ze in komen
grappige connectors hebben die EMG'squote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:41 schreef Deansensitized het volgende:
Liefst wel, maar die zijn wel 'duur' dus misschien eerst eens een setje H4's.
ik heb er ook een gehad, en week later deur uitgedaan. het is echt niet zo'n goede gitaar als iedereen zegt, en een mexicaanse fender is toch fijner... niet zo'n zwaar in de lak nek (en body) en niet zo'n te dunne zwieber nek... prijs is wel leuk, daarom kocht ik hem ook destijds (170 nieuw)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:10 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" is far way beter als een mex fender. En met een USA Fender is ie ook zeer een gitaar om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken houdt.
Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" "Mijn pik" is far way beter als een mex fender latino pik. En met een USA Fender negerpik is ie ook zeer een gitaar pik om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken pikken houdt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:08 schreef Cynic het volgende:
je moet natuurlijk ook niet op zijn piemel gaan staat![]()
Is Piët goed? Ik ben er een paar keer geweest, maar vond het veelal duur. Uiteindelijk maar naar Kees Dee gegaan...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:19 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben trouwens echt dik tevreden over me sound, behalve dat me versterker een klein bugje heeft, maar die stuur ik binnenkort naar Piet guitars in arnhem
heb nu me delay op short staan, zodat je een slapback echo krijgt, en dan de tubescreamer er na. lekker rauw geluid, erg vet
Ja, maar mijn bas is het hardst.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Niiiiiiiiiiiiiiice.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:15 schreef Deansensitized het volgende:
Dean VX, Dimarzio Super Distortion in de nek positie, Ibanez Powersound in de brug positie. Scheuren!
En dikke koffer erbij. Zware hufter trouwens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor 170 nieuw kun je nooit een LC in je handen gehad hebben, bij mij weten zijn de teles en strats allemaal 250 (+) . Kijk maar bij groove factory, max guitars den haag etc. etc.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:01 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb er ook een gehad, en week later deur uitgedaan. het is echt niet zo'n goede gitaar als iedereen zegt, en een mexicaanse fender is toch fijner... niet zo'n zwaar in de lak nek (en body) en niet zo'n te dunne zwieber nek... prijs is wel leuk, daarom kocht ik hem ook destijds (170 nieuw)
Geylquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:14 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb ook iets nieuws, en het is leuk!!!
[afbeelding]
BOSS GT-8 voor de niet kenners onder ons.
Blijft leuk, dat marktplaats, alleen jammer dat ik nu nog bij m'n ouders thuis zit, en dus pas zondag avond kan proberen (met een semi-acoustische gitaar over een basversterker spelen met dit ding is niet heel grappig)
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ken een bassist die ook graag naar mij trapt omdat zijn gear veel beter zou zijn dan de mijne. Kan wel zijn, maar wanneer wij spelen schop ik hem drie keer in het rond
Ja en ik heb een duurdere en een betere basquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat klopt (bedoelde ik ook te zeggen eigenlijk met de laatste alinea).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:22 schreef punkjunk het volgende:
Ja en daarnaast is zijn de LC modellen héél anders als Ibanez (de nieuwe Ibanezzen dan) modellen en spreekt het dus ook een andere doel groep aan.
Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:12 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb de discussie even wat verder door gelezen, en even los van persoonlijke voorkeuren und zo.
De voorbeelden Ibanez en LC. De LC gitaren blijven budget gitaren, en natuurlijk zitten er dan weleens goede series tussen die niet veel onderdoen voor duurdere gitaren. Ik heb zelf een LC bas met een nieuwprijs van 240 euro die net zo lekker speelt als bijv een Squier van 350 euro (beetje lame voorbeeld maar owkee). Dus in dat opzicht is de prijs kwaliteit van LC gewoon goed. Ibanez is ook erg goed qua prijs kwaliteit in de lage regionen. Maar is vele malen sterker in de breedte, en maakt ook erg goede en dure modellen. Waaronder bijv de Steve Vai en Satriani gitaren. En daar betaal je dan wel weer veel voor vanwege de naam dus dat neemt de prijs kwalieteit van de duurdere gitaren weer wat weg. Zijn overigens nog steeds geweldige gitaren.
Mijn persoonlijke voorkeur bij gitaren licht bij Ibanez, voor mijn stijl gewoon heel veel keus en prijs kwaliteit is gewoon erg goed. LC is ook erg goed qua prijs kwaliteit maar vanwege de mindere keus moet het dan maar net het geluid zijn wat je zoekt.
Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedtequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.
Oh zo in de breedtequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedte![]()
Actief: batterij aangedreven/gevoed, hogere output.quote:
Thanxquote:
Niet meer, maar in die tijd wel [toen het even niet in handen van Dean Zelinsky zelf was geloof ik].quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Made in tsjechië? Worden daar gitaren gemaakt? Goeie aanwinst man, leuke specs.
Word aan gewerktquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:42 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
@dean: gefeliciteerd dude, dat betekend natuurlijk wel: een soundsample
Nee en ja. Het is wel een VX, maar dan de oude serie [uit Tsjechië dus]. Jou link is de nieuwe lichting en die komt uit Korea. Daar heb ik de Transparent Braziliaburst versie van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:49 schreef ibaneX het volgende:
@dean toffe gitaar(you make me doubt) ist deze? http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANVX&a=9&treeID=2_1
Voor weinig kun je hier (Hoorn) een prachtige MarshallMG15CD ophalen (versterker heh).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:16 schreef Cid het volgende:
Ik ben van plan weer eens met gitaar lessen te beginnen. Ik heb een paar maanden les gehad voor klassiek gitaar, maar goed na de zoveelste keer sinterklaasliedjes spelen gaat ook vervelen...
Nu vind ik klassiek gitaar mooi om naar te luisteren, maar echt kippe(n?)vel krijg ik van electrisch gitaar. Wellicht wil ik dat ook eens proberen, is het aan te raden om eerst met klassiek verder te gaan om vervolgens een keer over te stappen naar electrisch? Of zijn hier ook mensen die meteen begonnen zijn met electrisch gitaar?
Aan welke aanschaf prijs moet ik ongeveer denken voor een leuk beginners setje (electrisch) trouwens?
Die heb ik. Zijn erg goed moet ik zeggen. Lekker veel output maar niet overdreven veel [precies goedquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:46 schreef Witchfynder het volgende:
Dean, die Vx heb je wel met de originele pickups er nog in? Hoe zijn die?.
As We Fight!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die naar http://www.geuzenpop.nl/ gaan?
De drummer van m'n bandje heeft 2 vrijkaartjes omdat hij bij de radio werkt!
Kijk, dat klinkt goed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Die heb ik. Zijn erg goed moet ik zeggen. Lekker veel output maar niet overdreven veel [precies goed], bakken bottom end maar ook wel lekker duidelijk en helde. Man, hoe omschrijf je dat eens... het is niet alleen 'bass' maar hoog en mid komt ook goed door.
Weet je wat, kom anders eens spelen![]()
Mala Vita heb ik op Lowlands gezien, dat was best leukquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tonequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:28 schreef Deansensitized het volgende:
Niet meer, maar in die tijd wel [toen het even niet in handen van Dean Zelinsky zelf was geloof ik].
En dankjewel. Ben er erg tevreden mee, speelt/klinkt erg goed.
dan zou ik em in de nek stoppen..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tone![]()
Ik moet nogal veel schakelen met mijn gitaar en aan mijn pedalboard moet ik ook even wennen. Het is bijna tapdansen geblazen, push-pull pot, switch en zingen... pfffquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dan zou ik em in de nek stoppen..
maar ik gebruik dan ook de brug pickup voor rhythm en nek voor lead![]()
lekker warme volle leads, en scherpse strakke rhythm. das geil.
mwah voor leads switch ik eigenlijk bijna nooit, alleen als ik er toch al de tijd voor heb, of opneem.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik moet nogal veel schakelen met mijn gitaar en aan mijn pedalboard moet ik ook even wennen. Het is bijna tapdansen geblazen, push-pull pot, switch en zingen... pfff![]()
dat doet toch bijna iedereen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou, nek is normaal voor rhythm, en brug voor leads.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat doet toch bijna iedereen?
ik wel in ieder geval, en iedereen die ik ken zo ongeveer ook.
Ja dat heb ik vaker gezien inderdaad, weet ook niet waar dat op slaat want dat klinkt helemaal nergens naar en niemand doet dat dan ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou, nek is normaal voor rhythm, en brug voor leads.
enzo. zo staat het zelfs aangegeven op mn LP special II![]()
Ik doe dat eerlijk gezegd vrij weinigquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
dat doet toch bijna iedereen?
ik wel in ieder geval, en iedereen die ik ken zo ongeveer ook.
Ja maar je gaat vast geen ritmes spelen op je neckelement neem ik aan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik doe dat eerlijk gezegd vrij weinig![]()
Nu heb ik een push-pull potje waarmee ik mijn brug element (Seymour Duncan JB) in een single coil stand zet. Dat gebruik ik meer voor de leads...
Nee idd... af en toe ska-licks op het neckelement, maar that's it..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja maar je gaat vast geen ritmes spelen op je neckelement neem ik aan?
Misschien clean een keer, maar met distortion vast niet
Ik kreeg net ook 2 kaartjes in m'n handen gedrukt, misschien dat ik nog wel even heen ga.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Welke gitaar is het?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:54 schreef Cynic het volgende:
woehoe, net telefoon van de gitaartechneut. Gitaar is nog steeds niet klaar. Er is nu voor de derde keer een nieuwe schakelaar in gekomen nadat die de eerste keer lek is. Maar hij kraakt nu steeds bij het schakelen tussen elementen. Dus nu gaan ze meten om te kijken of er nog ergens spanning op staat. Gelukkig heb ik nog wel wat gitaren thuis, maar ik mis hem wel een beetje, is toch eigenlijk mijn favoriete gitaar![]()
Een Ibanez 7-string.quote:
Ibanezquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Ibanez 7-string.
Met dimarzio Evolution en Air Norton
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:20 schreef Falcon4ever het volgende:
trouwens het introtje is zoiets geloofik:
F# E F# -> G F# E
ff fixen
D A G -> G (op de A-snaar 10e positie) D A
Met barré's
edit2: open akkoorden kan ook D A G G D A
Barre's zijn akkoorden waarbij je je vinger plat legt zodat je meerdere snaren tegelijk pakt met dezelfde vinger.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.
Wat betekenen barré's? Wat zijn open akkoorden? En wat betekend A-snaar op de 10e postie?
Ik heb zelf een beetje zitten spelen.
D D D D D A A D D A A G A G A G G G G G
(Het gaat om dit liedje http://www.youtube.com/watch?v=tA4jK70jcvQ )
Wat denken jullie dat de akkoorden zijn?
überdroog liedje zegquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.
Wat betekenen barré's? Wat zijn open akkoorden? En wat betekend A-snaar op de 10e postie?
Ik heb zelf een beetje zitten spelen.
D D D D D A A D D A A G A G A G G G G G
(Het gaat om dit liedje http://www.youtube.com/watch?v=tA4jK70jcvQ )
Wat denken jullie dat de akkoorden zijn?
Lees deze site eens door http://www.rinzesgitaarweb.nl/quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:28 schreef Falcon4ever het volgende:
*zucht*
Heb ik voor 't eerst de snaren op m'n Fender strat player vervangen (was fender super 250s is nu Earnie Ball regular slinky), ratelen de E en A snaar op de fretten vanaf fret 7 ofzo...
Ik heb nog nooit eerder een gitaar afgesteld... Kan ik zelf hier nog iets aan doen of zal ik toch ff naar de gitaarshop terug moeten?
Ik heb uiteraard bij m'n fender wel een stel imbussleutels gekregen die op de zadels passen, maarja ik heb geen meet dingentjes en ik weet al helemaal niet hoe hoog ie moet zijn en wat voor invloed 't heeft op de rest van de onderdelenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Lees deze site eens door http://www.rinzesgitaarweb.nl/
ga niet aan de slag op goed geluk, zorg dat je weet wat je doet voordat je begint, en gebruik het juiste gereedschap (voelermaatje etc., meten is weten). Ik zou zeggen, verhoog de zadeltjes van E en A eens... je kan hem ook bij een winkel laten afstellen. Beetje bzuz op E en A is trouwens helemaal geen ramp, vind het juist heerlijk klinken met singlecoils.
Doen! Deans heerschen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Kijk, dat klinkt goed.. Ik denk dat ik dan een hele tweede band om die gitaar heen bouw.
.
.
Nu ik nog meerdere gitaren heb wissel ik ze misschien nog wel eens om, kijken wat dat doetquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tone![]()
Speel niet echt lead en solo, en zo ja, dan alsnog op het brug elementquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
dan zou ik em in de nek stoppen..
lekker warme volle leads, en scherpe strakke rhythm. das geil.
Ik ook! Wel posten hè!quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen fotoshoot voor nieuwe bandfoto's
Ben benieuwd
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur. Lelijke dingen manquote:Op zondag 26 augustus 2007 01:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik kwam de originele Fender Rosewood Tele net voor 27.000 dollar tegen, dus dat wordt flink sparen.
Er zijn ook japanse en mexicaanse reissues (limited editions), die een stuk betaalbaarder zijn (500-800 euor). Of je maakt je eigen body (of laat er een maken)quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:38 schreef punkjunk het volgende:![]()
Ik kom er net achter dat me walnut tele helemaal niet walnut is. Ze is rosewood en is uit de custom shop van Fender.
[afbeelding]
Waar koop je die custom shops van Fender ergens?
Ja maar een Haar ofzo op die manier zal ook wel een smak kosten lijkt mij?quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er zijn ook japanse en mexicaanse reissues (limited editions), die een stuk betaalbaarder zijn (500-800 euor). Of je maakt je eigen body (of laat er een maken)
Idd vette band!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
As We Fight! [afbeelding]
Dat is wel vet! Gaan live ook goed hard!
Ik denk dat het meest bepalend voor je geluid je handen is. En dan heb ik het niet over snelheid enzo, maar over de druk en de manier waarop je aanslaat. Als je 2 verschillende gitaristen op dezelfde rig laat spelen, klinkt ie nooit hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:28 schreef Cynic het volgende:
Nou speel ik echt al een behoorlijke tijd, maar nog steeds ben ik er niet echt achter wat nu meer bepalend is voor je geluid: je gitaar of je versterker.
true.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk dat het meest bepalend voor je geluid je handen is. En dan heb ik het niet over snelheid enzo, maar over de druk en de manier waarop je aanslaat. Als je 2 verschillende gitaristen op dezelfde rig laat spelen, klinkt ie nooit hetzelfde.
quote:
Veel geld voor een hoofdtelefoon...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef Sloggi het volgende:
M'n Aria versterkertje is eindelijk verkocht.
20,-, mooi prijsje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |