abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52652981
Dean VX, Dimarzio Super Distortion in de nek positie, Ibanez Powersound in de brug positie. Scheuren!
En dikke koffer erbij. Zware hufter trouwens

Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_52653198
ge speelt op een czech
in ieder geval wel een europeaantje
pi_52653322
Spelen lekker hoor, die Tsjechen

Speelt erg lekker, zo maar weer even stukkie scheuren
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:29:09 #204
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52653445
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:25 schreef Deansensitized het volgende:
Spelen lekker hoor, die Tsjechen

Speelt erg lekker, zo maar weer even stukkie scheuren
Je speelt over het algemeen met je brug pickup?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_52653631
jammer van de head, verder wel mooi gitaartje
pi_52653809
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Dribbel_ het volgende:
Achja je moet gewoon kopen wat jezelf het fijnste vind spelen of dat nou duur is of goedkoop. Maar ik weet toch bijna zeker dat het voor een groot deel ookt ussen je oren zit.
Tuurlijk zit het tussen je oren. Muziek is toch ook gevoel. Je ziet een gitaar en je denkt: die wil ik hebben! Ik denk heus niet dat ik er opeens bij hoor met een Fender ofzo, ik weet van mezelf dat ik nog heel erg veel te leren heb. Je hebt mensen die iets kopen omdat het 'in' is, of duur is of whatever. Ik koop iets (of zou iets graag willen kopen) als ik het mooi / goed vind.

Als ik een Range Rover koop, koop ik 'm niet om wat te compenseren (niet dat dat nodig is ), maar omdat ik het een geweldige wagen vind. Ik kan ook wel een Kia Sorento kopen, maar die auto heeft hét gewoon niet, hoewel het een erg goede auto is voor die prijs (net als een LC veel gitaar is voor weinig euro's).
pi_52653839
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:29 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Je speelt over het algemeen met je brug pickup?
Ja, eigenlijk alleen maar. Heb hem nooit op de nek pickup staan, tenminste, niet met mijn andere gitaren.
Hoezo?
pi_52653896
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:34 schreef Aresdreams het volgende:
jammer van de head, verder wel mooi gitaartje
En dan is deze nog een beetje kleiner dan mijn andere ook
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:47:01 #209
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52654005
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:41 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk alleen maar. Heb hem nooit op de nek pickup staan, tenminste, niet met mijn andere gitaren.
Hoezo?
Ben eens benieuwd hoe die powersounds klinken... Ik had zelf Ibanez V8 in mijn brug staan en die vond ik te weinig output hebben... dus toen maar een Seymour Duncan SH-4 erin gegooid...
pi_52654209
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
Altijd al gezegd dat de (bas)gitaar als verlengstuk van de penis wordt gebruikt (zoals auto's voor anderen). Geweldig om dat haantjes gedrag hier terug te zien. Wie heeft de grootste, de langste, de mooste, de duurste? Gaat er toch uiteindelijk om wat je d'r mee doet.

Ach een beetje je lange Frans op de tafel gooien en gaan vergelijken blijft leuk natuurlijk, maar daar heeft een vrouw niks aan.

(edit: ik speel bas, die van mij is het langst)
Ik wil hem nog wel eens langs mijn Washburn leggen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_52654258
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:47 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ben eens benieuwd hoe die powersounds klinken... Ik had zelf Ibanez V8 in mijn brug staan en die vond ik te weinig output hebben... dus toen maar een Seymour Duncan SH-4 erin gegooid...
Kan wel eens kijken of ik eens wat voor je op kan nemen op een of andere manier
pi_52654300
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:14 schreef ikheetmartijn het volgende:Wie heeft de grootste, de langste, de mooiste...
Ik denk ik. Al hoewel, Under_Score heeft een Razorback, die zijn ook niet klein...
pi_52654523
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

win ik het waarschijnlijk nog met mijn B.C. Rich warlock bas met widow head
pi_52654748

pi_52654869
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:41 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Hoezo?
Waarom een SD distortion in de neck trouwens? Die had ik eerder in de brug verwacht
It has to mean something
pi_52654961
Ja, ik ook
Misschien eens uitwisselen, zien hoe dat klinkt.

En trouwens Dimarzio hé, geen Symour Duncan...
pi_52655176
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zo van: "ik wordt 's morgens altijd wakker met zo'n rooie streep over m'n borst"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:29:49 #218
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52655185
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:22 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ik ook
Misschien eens uitwisselen, zien hoe dat klinkt.

En trouwens Dimarzio hé, geen Symour Duncan...
Misschien zou je eens moeten kijken naar SD Invaders als je van het zware houdt... en als je het iets goedkoper wilt hebben: Guitar Fetish schijnt ook goede pickups te maken voor weinig geld!
http://store.guitarfetish.com/
pi_52655277
Ja, ooit nog eens rondshoppen
Maar ben zo eerst wel tevreden, eerst maar weer even wat sparen.

Er komt toch ooit een setje EMG's, kan alleen nog niet bepalen welke gitaar ze in komen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:37:58 #220
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52655364
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:33 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ooit nog eens rondshoppen
Maar ben zo eerst wel tevreden, eerst maar weer even wat sparen.

Er komt toch ooit een setje EMG's, kan alleen nog niet bepalen welke gitaar ze in komen
Actieve?
pi_52655479
Liefst wel, maar die zijn wel 'duur' dus misschien eerst eens een setje H4's.
pi_52655533
Waarom zou je in hemelsnaam passieve EMG's kopen?
Daar zijn andere merken toch echt beter in.
It has to mean something
pi_52655587
Maar heb die H4's in een zootje gitaren gehoord, en klonken erg gaaf, vandaar
Andere merken ook wel, maar die spraken me ook wel erg aan [en dus niet alleen omdat het EMG's zijn hoor].
pi_52655675
Actief / passief

Te lui voor Google

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2007 17:48:56 ]
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:48:53 #225
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52655678
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:41 schreef Deansensitized het volgende:
Liefst wel, maar die zijn wel 'duur' dus misschien eerst eens een setje H4's.
grappige connectors hebben die EMG's
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:01:16 #226
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_52655963
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:10 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" is far way beter als een mex fender. En met een USA Fender is ie ook zeer een gitaar om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken houdt.
ik heb er ook een gehad, en week later deur uitgedaan. het is echt niet zo'n goede gitaar als iedereen zegt, en een mexicaanse fender is toch fijner... niet zo'n zwaar in de lak nek (en body) en niet zo'n te dunne zwieber nek... prijs is wel leuk, daarom kocht ik hem ook destijds (170 nieuw)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_52656134
je moet natuurlijk ook niet op zijn piemel gaan staat
It has to mean something
pi_52656144
Ik lees veel over die dunne nek, maar hoe dun is 'ie eigenlijk? Strat-dun, nóg dunner? Of gewoon wat dunner dan een normale Tele-hals?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:14:39 #229
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52656272
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:08 schreef Cynic het volgende:
je moet natuurlijk ook niet op zijn piemel gaan staat
Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" "Mijn pik" is far way beter als een mex fender latino pik. En met een USA Fender negerpik is ie ook zeer een gitaar pik om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken pikken houdt.

Potato potahto...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:14:54 #230
47781 Jorikjet
pi_52656278
gewoon te dun voor mijn handen, en hij zwiebert (niet uit te leggen, maar speel er maar eens op)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:19:14 #231
47781 Jorikjet
pi_52656363
ik ben trouwens echt dik tevreden over me sound, behalve dat me versterker een klein bugje heeft, maar die stuur ik binnenkort naar Piet guitars in arnhem

heb nu me delay op short staan, zodat je een slapback echo krijgt, en dan de tubescreamer er na. lekker rauw geluid, erg vet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:24:05 #232
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52656475
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:19 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben trouwens echt dik tevreden over me sound, behalve dat me versterker een klein bugje heeft, maar die stuur ik binnenkort naar Piet guitars in arnhem

heb nu me delay op short staan, zodat je een slapback echo krijgt, en dan de tubescreamer er na. lekker rauw geluid, erg vet
Is Piët goed? Ik ben er een paar keer geweest, maar vond het veelal duur. Uiteindelijk maar naar Kees Dee gegaan...
pi_52657712
Ik heb ook iets nieuws, en het is leuk!!!

BOSS GT-8 voor de niet kenners onder ons.

Blijft leuk, dat marktplaats, alleen jammer dat ik nu nog bij m'n ouders thuis zit, en dus pas zondag avond kan proberen (met een semi-acoustische gitaar over een basversterker spelen met dit ding is niet heel grappig)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:18:16 #234
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52657814
quote:
Altijd al gezegd dat de (bas)gitaar als verlengstuk van de penis wordt gebruikt (zoals auto's voor anderen). Geweldig om dat haantjes gedrag hier terug te zien. Wie heeft de grootste, de langste, de mooste, de duurste? Gaat er toch uiteindelijk om wat je d'r mee doet.

Ach een beetje je lange Frans op de tafel gooien en gaan vergelijken blijft leuk natuurlijk, maar daar heeft een vrouw niks aan.

Ja, maar mijn bas is het hardst. .

Whehe. Verder heb je wel gelijk hoor.
Ik ken een bassist die ook graag naar mij trapt omdat zijn gear veel beter zou zijn dan de mijne. Kan wel zijn, maar wanneer wij spelen schop ik hem drie keer in het rond (en dan vind ik mezelf nog wel een middelmatige bassist), dus je kunt wel op een Fender van 1400,- pingelen, maar dat betekent pas iets als je Yngwie Malmsteen, Jeff Beck of Dave Murrey bent (om maar ff 3 Fender Strat-bespelers te noemen).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:20:47 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52657882
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:15 schreef Deansensitized het volgende:
Dean VX, Dimarzio Super Distortion in de nek positie, Ibanez Powersound in de brug positie. Scheuren!
En dikke koffer erbij. Zware hufter trouwens

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niiiiiiiiiiiiiiice. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:35:27 #236
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_52658271
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:01 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

ik heb er ook een gehad, en week later deur uitgedaan. het is echt niet zo'n goede gitaar als iedereen zegt, en een mexicaanse fender is toch fijner... niet zo'n zwaar in de lak nek (en body) en niet zo'n te dunne zwieber nek... prijs is wel leuk, daarom kocht ik hem ook destijds (170 nieuw)
Voor 170 nieuw kun je nooit een LC in je handen gehad hebben, bij mij weten zijn de teles en strats allemaal 250 (+) . Kijk maar bij groove factory, max guitars den haag etc. etc.

Maar ik denk dat we het besten kunnen conclideren dat iedereen een eige voorkeur heeft
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:36:57 #237
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52658305
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:14 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb ook iets nieuws, en het is leuk!!!

[afbeelding]

BOSS GT-8 voor de niet kenners onder ons.

Blijft leuk, dat marktplaats, alleen jammer dat ik nu nog bij m'n ouders thuis zit, en dus pas zondag avond kan proberen (met een semi-acoustische gitaar over een basversterker spelen met dit ding is niet heel grappig)
Geyl
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:59:37 #238
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52658920
Made in tsjechië? Worden daar gitaren gemaakt? Goeie aanwinst man, leuke specs.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_52661659
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:18 schreef Witchfynder het volgende:

[..]
Ik ken een bassist die ook graag naar mij trapt omdat zijn gear veel beter zou zijn dan de mijne. Kan wel zijn, maar wanneer wij spelen schop ik hem drie keer in het rond
Dat bedoel ik.

@dean: gefeliciteerd dude, dat betekend natuurlijk wel: een soundsample
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:57:28 #240
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_52662109
quote:

Ja en ik heb een duurdere en een betere bas

Nice
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:12:14 #241
126098 VaderJacob
pi_52662605
Ik heb de discussie even wat verder door gelezen, en even los van persoonlijke voorkeuren und zo.
De voorbeelden Ibanez en LC. De LC gitaren blijven budget gitaren, en natuurlijk zitten er dan weleens goede series tussen die niet veel onderdoen voor duurdere gitaren. Ik heb zelf een LC bas met een nieuwprijs van 240 euro die net zo lekker speelt als bijv een Squier van 350 euro (beetje lame voorbeeld maar owkee). Dus in dat opzicht is de prijs kwaliteit van LC gewoon goed. Ibanez is ook erg goed qua prijs kwaliteit in de lage regionen. Maar is vele malen sterker in de breedte, en maakt ook erg goede en dure modellen. Waaronder bijv de Steve Vai en Satriani gitaren. En daar betaal je dan wel weer veel voor vanwege de naam dus dat neemt de prijs kwalieteit van de duurdere gitaren weer wat weg. Zijn overigens nog steeds geweldige gitaren.

Mijn persoonlijke voorkeur bij gitaren licht bij Ibanez, voor mijn stijl gewoon heel veel keus en prijs kwaliteit is gewoon erg goed. LC is ook erg goed qua prijs kwaliteit maar vanwege de mindere keus moet het dan maar net het geluid zijn wat je zoekt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:22:46 #242
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_52662983
Ja en daarnaast is zijn de LC modellen héél anders als Ibanez (de nieuwe Ibanezzen dan) modellen en spreekt het dus ook een andere doel groep aan.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:24:43 #243
126098 VaderJacob
pi_52663044
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:22 schreef punkjunk het volgende:
Ja en daarnaast is zijn de LC modellen héél anders als Ibanez (de nieuwe Ibanezzen dan) modellen en spreekt het dus ook een andere doel groep aan.
Dat klopt (bedoelde ik ook te zeggen eigenlijk met de laatste alinea).
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:34:51 #244
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52663378
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:12 schreef VaderJacob het volgende:
Ik heb de discussie even wat verder door gelezen, en even los van persoonlijke voorkeuren und zo.
De voorbeelden Ibanez en LC. De LC gitaren blijven budget gitaren, en natuurlijk zitten er dan weleens goede series tussen die niet veel onderdoen voor duurdere gitaren. Ik heb zelf een LC bas met een nieuwprijs van 240 euro die net zo lekker speelt als bijv een Squier van 350 euro (beetje lame voorbeeld maar owkee). Dus in dat opzicht is de prijs kwaliteit van LC gewoon goed. Ibanez is ook erg goed qua prijs kwaliteit in de lage regionen. Maar is vele malen sterker in de breedte, en maakt ook erg goede en dure modellen. Waaronder bijv de Steve Vai en Satriani gitaren. En daar betaal je dan wel weer veel voor vanwege de naam dus dat neemt de prijs kwalieteit van de duurdere gitaren weer wat weg. Zijn overigens nog steeds geweldige gitaren.

Mijn persoonlijke voorkeur bij gitaren licht bij Ibanez, voor mijn stijl gewoon heel veel keus en prijs kwaliteit is gewoon erg goed. LC is ook erg goed qua prijs kwaliteit maar vanwege de mindere keus moet het dan maar net het geluid zijn wat je zoekt.
Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:38:37 #245
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_52663504
Om nog maar te zwijgen over de SG serie en de oude Artists series natuurlijk .

Any way, weet iemand of Fender ook een tele met zo'n mooie walnut kleur en een zwarte headstock geproduceerd heeft? Ik heb echt een kick ass telecaster gezien maar vind em nergens terug

Zoiets dus:
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:07 #246
126098 VaderJacob
pi_52663607
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Binnen Ibanez heb je ook veeeel verschillen. George Benson's, Artcore's en RG's kun je niet over één "Ibanez-kam" scheren.
Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedte
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:46:00 #247
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52663750
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:42 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, veel keus en sterk in de breedte
Oh zo in de breedte
pi_52663852
En zo is het ook met banen Gitaars er is altijd wel ergens een betere!
pi_52663872
@dean toffe gitaar (you make me doubt) ist deze? http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANVX&a=9&treeID=2_1
pi_52664685
Ik ben van plan weer eens met gitaar lessen te beginnen. Ik heb een paar maanden les gehad voor klassiek gitaar, maar goed na de zoveelste keer sinterklaasliedjes spelen gaat ook vervelen...

Nu vind ik klassiek gitaar mooi om naar te luisteren, maar echt kippe(n?)vel krijg ik van electrisch gitaar. Wellicht wil ik dat ook eens proberen, is het aan te raden om eerst met klassiek verder te gaan om vervolgens een keer over te stappen naar electrisch? Of zijn hier ook mensen die meteen begonnen zijn met electrisch gitaar?

Aan welke aanschaf prijs moet ik ongeveer denken voor een leuk beginners setje (electrisch) trouwens?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')