Ik kreeg net ook 2 kaartjes in m'n handen gedrukt, misschien dat ik nog wel even heen ga.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:37 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die naar http://www.geuzenpop.nl/ gaan?
De drummer van m'n bandje heeft 2 vrijkaartjes omdat hij bij de radio werkt!
Welke gitaar is het?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:54 schreef Cynic het volgende:
woehoe, net telefoon van de gitaartechneut. Gitaar is nog steeds niet klaar. Er is nu voor de derde keer een nieuwe schakelaar in gekomen nadat die de eerste keer lek is. Maar hij kraakt nu steeds bij het schakelen tussen elementen. Dus nu gaan ze meten om te kijken of er nog ergens spanning op staat. Gelukkig heb ik nog wel wat gitaren thuis, maar ik mis hem wel een beetje, is toch eigenlijk mijn favoriete gitaar![]()
Een Ibanez 7-string.quote:
Ibanezquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een Ibanez 7-string.
Met dimarzio Evolution en Air Norton
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:20 schreef Falcon4ever het volgende:
trouwens het introtje is zoiets geloofik:
F# E F# -> G F# E
ff fixen
D A G -> G (op de A-snaar 10e positie) D A
Met barré's
edit2: open akkoorden kan ook D A G G D A
Barre's zijn akkoorden waarbij je je vinger plat legt zodat je meerdere snaren tegelijk pakt met dezelfde vinger.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.
Wat betekenen barré's? Wat zijn open akkoorden? En wat betekend A-snaar op de 10e postie?
Ik heb zelf een beetje zitten spelen.
D D D D D A A D D A A G A G A G G G G G
(Het gaat om dit liedje http://www.youtube.com/watch?v=tA4jK70jcvQ )
Wat denken jullie dat de akkoorden zijn?
überdroog liedje zegquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik ben het een beetje aan het spelen maar het klinkt niet echt, misschien speel ik niet het juiste slagritme.
Wat betekenen barré's? Wat zijn open akkoorden? En wat betekend A-snaar op de 10e postie?
Ik heb zelf een beetje zitten spelen.
D D D D D A A D D A A G A G A G G G G G
(Het gaat om dit liedje http://www.youtube.com/watch?v=tA4jK70jcvQ )
Wat denken jullie dat de akkoorden zijn?
Lees deze site eens door http://www.rinzesgitaarweb.nl/quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:28 schreef Falcon4ever het volgende:
*zucht*
Heb ik voor 't eerst de snaren op m'n Fender strat player vervangen (was fender super 250s is nu Earnie Ball regular slinky), ratelen de E en A snaar op de fretten vanaf fret 7 ofzo...
Ik heb nog nooit eerder een gitaar afgesteld... Kan ik zelf hier nog iets aan doen of zal ik toch ff naar de gitaarshop terug moeten?
Ik heb uiteraard bij m'n fender wel een stel imbussleutels gekregen die op de zadels passen, maarja ik heb geen meet dingentjes en ik weet al helemaal niet hoe hoog ie moet zijn en wat voor invloed 't heeft op de rest van de onderdelenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Lees deze site eens door http://www.rinzesgitaarweb.nl/
ga niet aan de slag op goed geluk, zorg dat je weet wat je doet voordat je begint, en gebruik het juiste gereedschap (voelermaatje etc., meten is weten). Ik zou zeggen, verhoog de zadeltjes van E en A eens... je kan hem ook bij een winkel laten afstellen. Beetje bzuz op E en A is trouwens helemaal geen ramp, vind het juist heerlijk klinken met singlecoils.
Doen! Deans heerschen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Kijk, dat klinkt goed.. Ik denk dat ik dan een hele tweede band om die gitaar heen bouw.
.
.
Nu ik nog meerdere gitaren heb wissel ik ze misschien nog wel eens om, kijken wat dat doetquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Cool! Maar zat die Super Distortion nou in de nek? Die doet het namelijk juist erg goed in de brug. Lekker hot, goeie mids, goeie volle tone![]()
Speel niet echt lead en solo, en zo ja, dan alsnog op het brug elementquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:50 schreef imported_sphinx het volgende:
dan zou ik em in de nek stoppen..
maar ik gebruik dan ook de brug pickup voor rhythm en nek voor lead![]()
lekker warme volle leads, en scherpe strakke rhythm. das geil.
Ik ook! Wel posten hè!quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Morgen fotoshoot voor nieuwe bandfoto's
Ben benieuwd
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur. Lelijke dingen manquote:Op zondag 26 augustus 2007 01:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik kwam de originele Fender Rosewood Tele net voor 27.000 dollar tegen, dus dat wordt flink sparen.
Er zijn ook japanse en mexicaanse reissues (limited editions), die een stuk betaalbaarder zijn (500-800 euor). Of je maakt je eigen body (of laat er een maken)quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:38 schreef punkjunk het volgende:![]()
Ik kom er net achter dat me walnut tele helemaal niet walnut is. Ze is rosewood en is uit de custom shop van Fender.
[afbeelding]
Waar koop je die custom shops van Fender ergens?
Ja maar een Haar ofzo op die manier zal ook wel een smak kosten lijkt mij?quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er zijn ook japanse en mexicaanse reissues (limited editions), die een stuk betaalbaarder zijn (500-800 euor). Of je maakt je eigen body (of laat er een maken)
Idd vette band!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:51 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
As We Fight! [afbeelding]
Dat is wel vet! Gaan live ook goed hard!
Ik denk dat het meest bepalend voor je geluid je handen is. En dan heb ik het niet over snelheid enzo, maar over de druk en de manier waarop je aanslaat. Als je 2 verschillende gitaristen op dezelfde rig laat spelen, klinkt ie nooit hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:28 schreef Cynic het volgende:
Nou speel ik echt al een behoorlijke tijd, maar nog steeds ben ik er niet echt achter wat nu meer bepalend is voor je geluid: je gitaar of je versterker.
true.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk dat het meest bepalend voor je geluid je handen is. En dan heb ik het niet over snelheid enzo, maar over de druk en de manier waarop je aanslaat. Als je 2 verschillende gitaristen op dezelfde rig laat spelen, klinkt ie nooit hetzelfde.
quote:
Veel geld voor een hoofdtelefoon...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef Sloggi het volgende:
M'n Aria versterkertje is eindelijk verkocht.
20,-, mooi prijsje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |