Jammer dat je nu pas Blik op de Weg ontdektquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:47 schreef morphinum het volgende:
Ongetwijfeld is er al over gepraat.
Maar gisteren voor het eerst 'Blik op de weg' gezien terwijl ik al langer keek naar 'wegmisbruikers'. In die laatste serie die 'schavuit' van een verslaggever 'vs.' de 'verkeersheilige' regeltjesverdediger voor wie er alleen maar smoezen bestaan; geen verklaringen.
Naja, Blik op de weg was een openbaring na wat ik gewend was. Niet 'regeltjes zijn regeltjes' of 'bevel is bevel', maar duidelijk worden zaken in context en perspectief geplaatst. Niet het overtredinkje en het sentiment van de staandehouding staat centraal, maar de context waarin het kan gebeuren.
Koos kan er nog veel van leren!
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:48 schreef Gunner het volgende:
André kan nog heel wat groeien!
[afbeelding]
wtf lol!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:48 schreef Gunner het volgende:
[afbeelding]
He tien, die heb ik niet meer jij nog wel ? Leuk he zo'n color bar ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen naar de bagger op RTL, SBS, Tien en Veronica enzo kijken.
Liefdeloos in elkaar gezette sensatiebeluste programmas.
* Pietverdriet kijkt publiek
Engels, Belgisch, Duits en Nederlands
Ik zou het niet weten, ik heb ze niet in mijn reciever opgeslagen..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:27 schreef Diego27 het volgende:
[..]
He tien, die heb ik niet meer jij nog wel ? Leuk he zo'n color bar ?![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:59 schreef Thieske het volgende:
Wellicht 'n interessante link:
http://www.houdblikopdeweg.nl/
Bronquote:Van der Toorn was betrokken bij televisieprogramma's als Man bijt hond. Ook heeft hij programma's gepresenteerd zoals Verboden in te rijden! en In Sydney staat een huis. Daarnaast speelde hij het personage Dr. Flippo in een reclamereeks op kinderzender Fox Kids.
Juist niet, bij Wegmisbruikers val ik bijna in slaap omdat er nooit iets spectaculairs te zien is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:49 schreef VeX- het volgende:
Blik op de weg vind ik een beter programma, maar Wegmisbruikers is wel sensationeler.
En ik irriteer mij aan "het straffende vingertje " van dat kut programma.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:51 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Juist niet, bij Wegmisbruikers val ik bijna in slaap omdat er nooit iets spectaculairs te zien is.
Enige nadeel van Blik op de weg is dat het maar een half uur duurt, en dat eeuwige gezeik met zo'n celebrity, in zo'n vrachtwagenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:18 schreef Mikkie het volgende:
Blik op de weg staat echt véél hoger op de ladder. Kwalitatief een stuk beter, en met het oog op context e.d. Daar gaat het ook niet om het schrijven van de bon, maar het beeld er omheen. Bij wegmisbruikers word je al verketterd als je 140 rijdt en meten ze de arrogantie en belerendheid van de agenten uitgebreid uit..
Helaas wel. In ieder geval geen celeb meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:07 schreef Snelwagen het volgende:
[..]
Enige nadeel van Blik op de weg is dat het maar een half uur duurt, en dat eeuwige gezeik met zo'n celebrity, in zo'n vrachtwagen. Direct een kwartier weg
. Of is dat al niet meer?
Spee wil niet meer mee doen aan Blik op de Weg, omdat hij daar geen invloed op het programma kan uitoefenen, zoals hij wel kan bij dat SBS programma... Dat is één van de echte redenen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:42 schreef Dromer het volgende:
Blik op de Weg wilde nog wel eens de hypocriete kant van de bekeurende politiemensen laten zien (bijna een tegenligger van de weg afrijden omdat ze een hardrijder willen bijhouden) of politiemensen die een overtreder uitscholden. Daarom wil Spee niet meer met ze samenwerken.
Waardoor hij zou mogen beslissen wat wel en wat niet zou mogen worden uitgezonden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:51 schreef goldhorn het volgende:
[..]
Spee wil niet meer mee doen aan Blik op de Weg, omdat hij daar geen invloed op het programma kan uitoefenen, zoals hij wel kan bij dat SBS programma... Dat is één van de echte redenen...
ok, daar heb je wel een punt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:09 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waardoor hij zou mogen beslissen wat wel en wat niet zou mogen worden uitgezonden.
De voorbeelden die ik aanhaalde zie je nooit in Wegmisbruikers..
Dat is waar. Ook de jaarlijkse motor-aflevering is meestal doodsaai.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Repeat het volgende:
Blik op de weg is ook niet alles. 2 afleveringen achter elkaar alleen maar over vrachtwagens die een stukje over die vluchtstrook zwabberen.spectaculair hoor
dan kan je zeggen wat je wilt over wegmisbruikers wat je wilt, maar het is iig meer actie.
als een cameraman die zijn camera niet stil kan houden tijdens interviews "actie" is, sja.....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Repeat het volgende:
dan kan je zeggen wat je wilt over wegmisbruikers wat je wilt, maar het is iig meer actie.
Komt doordat ze geen nieuwe beelden hebben jaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Repeat het volgende:
Blik op de weg is ook niet alles. 2 afleveringen achter elkaar alleen maar over vrachtwagens die een stukje over die vluchtstrook zwabberen.spectaculair hoor
En dan altijd het interview met een of andere nietzeggende persoon die aangehouden iswaarin de haas altijd geinteresseerd een hele zwik totaal niet boeiende vragen stelt
over zn golf 1, en zn rijbewijs enz
Het liefst zou ik gewoon een soort nederlandse cops zien
ze hebben nog voor jaren beeld op de plank liggen... Die thema's zijn gewoon ronduit kut.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:22 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Komt doordat ze geen nieuwe beelden hebben ja
En die voorstukjes waren natuurlijk meteen het hoogte punt, Wegmisbruikers kennende.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:28 schreef Repeat het volgende:
Die previewvan wegmisbruikers van die 911 die wil ontsnappen en zich dan helemaal kapot rijdt ziet er behoorlijk sensationeel uit btw.
Heb gisteren die interviews met Leo de Haas op houdblikopdeweg.nl zitten kijken, en daar komen dus fragmenten in voor over klagende agenten dat ze niet meer in de Volvo's mogen rijden: "Dan hou je ze niet meer bij"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:29 schreef ElRey het volgende:
Doe mij maar blik, kun je tenminste lachen met echte achtervolgingen met een scirocco of een M5 die die bokkeflotsers in hun 307's en mondeo's gewoon z'n uitlaatpijpen laat zien en er vol vandoor spuit![]()
Dat is wel heel erg waar. Vooral die suffe interviews kunnen wel weg, alleen die met die kerel met verwarmingsbuizen als uitlaat op zijn brommer vond ik erg mooiquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ben ik de enige die bij blik op de weg het gevoel heeft al 3 jaar naar dezelfde herhalingen te kijken? Maar het blijft desondanks een leuk programma om te zien.
Mooi he?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb gisteren die interviews met Leo de Haas op houdblikopdeweg.nl zitten kijken, en daar komen dus fragmenten in voor over klagende agenten dat ze niet meer in de Volvo's mogen rijden: "Dan hou je ze niet meer bij"
Nog in guldensquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:39 schreef ElRey het volgende:
[..]
Mooi he?
Die M5 was trouwens met de vulva van blik he, net als de scirocco.
Voor wie niet weet waar het over gaat,
De scirocco: http://www.youtube.com/watch?v=5n9T3aNjdtA
De M5: http://www.youtube.com/watch?v=APzbIe1hoq4
Blik
![]()
Das war ein verruckten fahrtquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:17 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nog in guldens![]()
Maar die siroccofilm was wel gaaf
Mwah das juist wel leuk, het ene spreekt je meer aan dat het andere. Maar wat nieuwe up to date beelden zou niet verkeerd zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
ze hebben nog voor jaren beeld op de plank liggen... Die thema's zijn gewoon ronduit kut.
quote:De nieuwe serie Blik op de Weg wordt vanaf 18 september 2007 op Nederland 1 uitgezonden.
Het uitzendschema is al bekend. Klik hier
Omdat? Ik heb toch echt niet veel snel bochtenwerk gezien, en die Volvo is toch echt sneller rechtuit hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:42 schreef gateway het volgende:
die sciroccoDenk niet dat de politie dat dagelijks meemaakt
Nog een geluk voor hun dat ze een GolfVR6 bij zich hadden, met zo'n volvo hadden ze het wel kunnen vergeten......
Inderdaad, ze hebben sowieso altijd gave auto's bij BODW.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:58 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Omdat? Ik heb toch echt niet veel snel bochtenwerk gezien, en die Volvo is toch echt sneller rechtuit hoor.
Vergis je niet in zo'n T-5.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik heb ze niet in mijn reciever opgeslagen..
Waarom ligt die mof niet met zn gezicht tegen het asfalt maar zit ie rustig in zn auto te wachten? Belachelijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:39 schreef ElRey het volgende:
[..]
Mooi he?
Die M5 was trouwens met de vulva van blik he, net als de scirocco.
Voor wie niet weet waar het over gaat,
De scirocco: http://www.youtube.com/watch?v=5n9T3aNjdtA
De M5: http://www.youtube.com/watch?v=APzbIe1hoq4
Blik
![]()
idd. En ik maar denken dat ze in Deutschland harder waren dan in Nederland...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom ligt die mof niet met zn gezicht tegen het asfalt maar zit ie rustig in zn auto te wachten? Belachelijk
Net als die achtervolging met die crossbrommer.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom ligt die mof niet met zn gezicht tegen het asfalt maar zit ie rustig in zn auto te wachten? Belachelijk
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:48 schreef Gunner het volgende:
[afbeelding]
S60/S80 T5 heeft 250 pk en 350 nm ofzo.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:42 schreef gateway het volgende:
die sciroccoDenk niet dat de politie dat dagelijks meemaakt
Nog een geluk voor hun dat ze een GolfVR6 bij zich hadden, met zo'n volvo hadden ze het wel kunnen vergeten......
dat filmpje is volgens mij nog uit de tijd van de 850. 1996quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:48 schreef yup het volgende:
[..]
S60/S80 T5 heeft 250 pk en 350 nm ofzo.
Zo een knaken VR6 houdt dat langvanzijnleven niet bij. (174 pk)
http://www.blikopdeweg.nl/afleveringen/afleveringen.shtmlquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:01 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik klik, maar er gebeurd niets.
Precies wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:21 schreef j0rrit het volgende:
Wat mij ook altijd opvalt is dat ze bij Wegmisbruikers 'situaties' er tussenuit knippen. Je ziet het gewoon aankomen, zo'n gecompliceerde situatie waaruit ze zich niet op een nette manier weten te redden. Denk hierbij aan een krappe inhaalmanoeuvre bijvoorbeeld. En een volgend shot hebben ze inmiddels al ingehaald en rijden ze weer achter de staande te houden auto. Ze willen vooral de VROS niet in verkeerd daglicht zetten.
Soms houden zij er ook wel een dubbel moraal op na.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:21 schreef j0rrit het volgende:
Wat mij ook altijd opvalt is dat ze bij Wegmisbruikers 'situaties' er tussenuit knippen. Je ziet het gewoon aankomen, zo'n gecompliceerde situatie waaruit ze zich niet op een nette manier weten te redden. Denk hierbij aan een krappe inhaalmanoeuvre bijvoorbeeld. En een volgend shot hebben ze inmiddels al ingehaald en rijden ze weer achter de staande te houden auto. Ze willen vooral de VROS niet in verkeerd daglicht zetten.
Afgezien daarvan, het is onzin ook nog eens. Agenten dienen zich ook aan de verkeersregels te houden zover ik weet. Daar zijn wel uitzonderingsgevallen bij, zoals de licht- en geluidssignalen, maar punt is dat ze niet zomaar kunnen doen en laten wat ze willen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:34 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Soms houden zij er ook wel een dubbel moraal op na.
Haalt bijvoorbeeld een guppie in over een verdrijvingsvlak aan de linkerkant en dat constateren zij. Zij vinden dit levensgevaarlijk want ter hoogte van dat vlak ligt links ook een uitrit. Zij zeggen dan vaak:
"Levensgevaarlijk wat hij doet, er kan zomaar een auto uit die uitrit komen die geen auto voor zich verwacht op dat verdrijvingsvlak".
Vervolgens halen zij zelf verkeer in bij dat verdrijvingsvlak om dat 'gespuis' te kunnen achtervolgen. Zou je hen er mee confronteren krijg je te horen:
"Ja, maar onze agenten bij de KLPD zijn getraind in het achtervolgen. Zij hebben dan ook meer inzicht en een betere voertuigcontrole dan de gemiddelde automobilist. Om die reden is het voor hen geoorloofd om regels te overtreden".
Leuke uitleg natuurlijk, maar die automobilist van links verwacht nog steeds geen auto voor zich, of dit nou Gerrie in z'n getjoende Kadett is of meneer Achterdam van de KLPD in z'n Volvo.
Ben ik wel met je eens, maar anders zouden ze dus nooit iemand kunnen pakken op de hard rijden, als ze zelf ook niet iets te hard rijden...quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Afgezien daarvan, het is onzin ook nog eens. Agenten dienen zich ook aan de verkeersregels te houden zover ik weet. Daar zijn wel uitzonderingsgevallen bij, zoals de licht- en geluidssignalen, maar punt is dat ze niet zomaar kunnen doen en laten wat ze willen.
dat zeg je verkeerd. Ze mógen niet zomaar doen en laten wat ze willen, maar kúnnen het wel. Want als ze aangehouden worden en hun pasje laten zien, mogen ze toch wel doorrijden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..] maar punt is dat ze niet zomaar kunnen doen en laten wat ze willen.
ja, taferelen zoals in amerika zouden nog meer schade aanrichten dan nodig, dan inderdaad liever de hardrijder laten lopen en nadien aan de hand van kentekenhouder een bezoekje brengenquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, maar anders zouden ze dus nooit iemand kunnen pakken op de hard rijden, als ze zelf ook niet iets te hard rijden...
Overigens zijn ze zich er (juist in Nederland) wel van bewust dat het gevaarlijk kan zijn en zie je dus ook dat ze als het te gek wordt afhaken of afstand houden...
Spectaculair is het niet, wel informatief. Ik moet meestal niets hebben van die motor-specials, maar als je er naar kijkt is het vooral voor mensen die niet zoveel ervaring hebben in het verkeer of gewoon te lomp zijn om er over na te denken heel informatief.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Repeat het volgende:
Ja, echt bizar! Ben benieuwd hoe dat afloopt. Zal wel gestolen zijn. Volgens mij vliegt zijn motorkap (foute benaming, want de motor zit achterinquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:31 schreef sander89 het volgende:
Begint, maar in het voor stukje zag je dat die Porsche gewoon na die crash gewoon weer vol op het gas verder ging.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:23 schreef Wokkel het volgende:
Lekker makelijk om een file te creeren en zo nietsvermoedende automobilisten in gevaar te plaatsen.
Ze waren zeker te bang om zelf 3 wagens dwars op de weg te zetten.
door die file kon hij geen kant op, ik vond het een prima oplossing.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef xFriendx het volgende:
Volgens mij had je dat figuur in die Golf toch ook wel aan kunnen houden zonder dat iedereen daar stil komt te staan op de snelweg.
Ik kan me voorstellen dat de bestuurder in de Golf meer in zijn achteruitkijkspiegel kijkt dan wat er voor hem gebeurt, niet erg optimaal bij een plotselinge file.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Ben je echt zo dom of doe je het bewust?
Dat is waar, het resultaat mocht er dan ook wel zijn. Maar staat die Golf op de meest rechtse baan dan kan hij alsnog via de vluchtstrook zo naar een afslag scheuren.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:28 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
door die file kon hij geen kant op, ik vond het een prima oplossing.
Stomme is dan ook dat die gasten vaak op de snelweg blijven plakken. Zie je bij die Amerikaanse achtervolgingen ook. Zo ben je alleen maar makkelijker te vinden. Rij je zon ding een centrum binnen, parkeer die bak en ren of loop snel weg zo de mensenmassa in.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:31 schreef Repeat het volgende:
Lekker gevalletje overstuur op die oprit zeg. RDW en bizar veel power + proberen te ontsnappen aan de politie is je auto in de vangrail planten.
Ik hoop wel dat die gast de lik in gaat voor deze bizarre actie. Wel opvallend trouwens hoe snel je iemand kunt optrommelen om te kunnen wisselen van bestuurder...
Moet bijna wel ja...quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:44 schreef k_man het volgende:
Hmm, bij die Porsche zou het ook best een gevalletje crimineel geld kunnen zijn. Als je zo graag uit handen van de politie wilt blijven dat je je wagen zo in de kreukels rijdt en dan nóg niet stopt, is er vast meer aan de hand met die bestuuder.
Zeker snel een hulpje uit z'n drugsimperium gebeld die de grote baas kwam helpen.
quote:Wegpiraat laat baby op drugs en vuurwapen passen
di 13 feb 2007
Een 42-jarige automobilist uit Purmerend is afgelopen vrijdag na een bizarre achtervolging aangehouden in Wognum. De man zat achter het stuur van een Porsche die met 200 km/u over de A7 reed. Ter hoogte van Middenmeer gaf een surveillanceauto van de politie een stopteken, maar de Porsche ging er bij een afrit snel vandoor en dook direct hierna de snelweg weer op. In de bocht van de oprit verloor de bestuurder de macht over het stuur, waardoor zijn auto de vangrail raakte. Terwijl de bumper en andere onderdelen over de rijbaan vlogen, ging de Purmerender er met hoge snelheid vandoor. Tijdens zijn vlucht heeft de man nog wat voertuigen ingehaald over de vluchtstrook. Op een parkeerplaats stapte de bestuurder over naar een Volkswagen Golf, die bestuurd werd door zijn 33-jarige vriendin. Een 29-jarige Amsterdammer, die als passagier in de Porsche zat, stapte over naar de bestuurdersstoel van dit voertuig en beide auto's vervolgden hun vlucht. Even later lukt het de politie beide auto's los van elkaar tot stoppen te dwingen. De drie verdachten worden aangehouden. In de Golf blijkt een baby te zitten. Bovendien zit in het babystoeltje een vuurwapen verstopt, en in de kleding van het kindje zit harddrugs. Tijdens een huiszoeking in de woning van de Purmerender wordt later nog een stroomstootwapen aangetroffen. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Beide mannen zitten nog vast, de vrouw is met een proces-verbaal heengezonden.
Vertel, want ik snap hem niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Die porsche zal me verder aan mn reet roesten, ik weet nu wel hoe je van een stinkende kut af komt.
Ja wat een kutreclame hèquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan ben je weggezapt tijdens de reclame
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |