abonnement Unibet Coolblue
pi_52573893
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met 'klussers met voorpret'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • Bloempjes huis(je) in Arnhem - Huur - Oplevering: 27 juli 2007 - Verhuizing: 11 augustus
  • Lieksepiek's bijna nieuwe (t)huisje!
  • Nanook24 gaat groter wonen
  • Brusselspruitjes appartement in Brussel
  • Het mini-huis van m@x
  • Sandertje21 en Appelsap gaan samenwonen in Vlissingen!


    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • phluphy: verhuisplannen voor 2008. Mag pas op Funda kijken vanaf december 2007
  • leonieke: bouwplannen voor als het eindelijk eens zomer wordt Plan: check! Vergunning: check! Krediet: check! Aannemer: door regenweer achter op schema, maar we houden hoop! Onze eigen blog
  • wonderer: huurt in Amerika en wil nu wel eens een eigen huis. Het perfecte stuk grond om een droomhuisje op te bouwen is helaas verkocht dus nu zijn de plannen gewijzigd. Vindt wonderer een nieuw stuk grond, of wordt het toch een bestaand huis? Stay tuned!
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007/begin 2008 klaar is.
  • kozakken: Heeft een huis gekocht dat 28 september wordt opgeleverd. Is zwaar in de zenuwen


    Vorige topic:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 3

    [ Bericht 47% gewijzigd door appelsap op 23-08-2007 12:11:41 ]
  • pi_52574058
    Tjonge deel 4 alweer, toen Phluphy dit topic startte zaten we nog in de onzekere fase en nu gaan we gewoon over 3 weken (en 2 dagen) beginnen met verbouwen en verhuizen!!!

    Mental note to self...internet regelen op ons nieuwe adres zodat er verbouwingsupdates gepost kunnen gaan worden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:10:12 #3
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52574118
    Goede mental note, nanook We willen wel op de hoogte gehouden worden natuurlijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52574121
    Hihi, ohja dat vergeet ik idd nog te zeggen.

    Wonderer, Retro jaren 60/70 is helemaal in hier aan deze kant van de wereld op dit moment hoor!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:11:45 #5
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52574176
    hehehe
    Leuk he, smaken die verschillen
    pi_52574493
    Ik vond dat laatste voorbeeld wel erg leuk hoor kozakken!!!

    Zo en dan ga ik nu mijn bed opzoeken want wij zijn hier aan het wennen aan het 'schoolritme' en dat niet meer rustig met elkaar wakker worden 's morgens is wel even wennen moet ik zeggen.

    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:21:06 #7
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52574525
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:10 schreef Nanook24 het volgende:
    Hihi, ohja dat vergeet ik idd nog te zeggen.

    Wonderer, Retro jaren 60/70 is helemaal in hier aan deze kant van de wereld op dit moment hoor!!!
    Hier is het nooit weggeweest
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:31:32 #8
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52576954
    Terugvindverhuisdoos
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52581113
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:01 schreef appelsap het volgende:
    Leonieke pff wat vervelend allemaal.
    Persoonlijk vind ik het niet ondankbaar overkomen als je bijvoorbeeld een huurhuisje zou hebben maar juist begrijpelijk. Jullie wonen daar al een hele tijd en een plekje voor jezelf is toch ook wel fijn. Maar dat kunnen ze dus niet begrijpen?
    Ah, het is niet dat ik ze niet zou begrijpen als ze het toch wat ondankbaar zouden vinden. Het zou gewoon heel hard overkomen alsof er iets gebeurd is waardoor we daar niet meer willen wonen. En ja, we zijn vorige maand getrouwd, maar dat zijn we eigenlijk al een jaar, dus dat kunnen we ook niet echt gebruiken
    Ik denk dat ze het juist zo raar zouden vinden omdat we daar nu al 3 jaar wonen... Moesten we daar nu nog maar net wonen, zou het een heel andere situatie zijn als in "we hadden maar op een korte tijd gerekend, maar een jaar is te lang."
    quote:
    En ergens vind ik het ook belachelijk de uitspraak van: bij jullie is er geen toch geen deadline?
    Ik vind het best raar dat je niet zou kunnen laten merken dat je dat niet zo fijn vindt, kan je man dat ook niet aangeven desnoods?
    Mja ik denk niet dat die "geen deadline" zo letterlijk mag opgenomen worden. Het gaat hem eerder dat er bij sommige mensen echt een datum vaststaat en dat die zeker de uiterste datum is.
    Ik heb onlangs aan mijn schoonmoeder aangegeven wat de reden is waarom het voor mij belangrijk is dat het niet meer zo lang duurt (stoppen met de pil dus). Ik hoop dat ze het doorgegeven heeft
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:10 schreef Nanook24 het volgende:
    Hihi, ohja dat vergeet ik idd nog te zeggen.

    Wonderer, Retro jaren 60/70 is helemaal in hier aan deze kant van de wereld op dit moment hoor!!!
    Met deze kant wordt wel heel duidelijk Nederland bedoeld hoor... In België is dit toch echt niet zo erg ingeburgerd

    [ Bericht 59% gewijzigd door leonieke op 22-08-2007 08:13:09 ]
    pi_52589912
    Net de nieuwe internetaansluiting aangevraagd...dat ging dus nog niet echt makkelijk.

    Omdat we internetplusbellen hebben van KPN wist ik niet precies hoe ik het online aanvraagformulier in moest vullen dus liet ik mezelf terugbellen door onze vrienden van Orange. Nou mevrouw geen probleem, we gaan het nu voor u aanvragen, dit is uw klantnummer als u dan even contact opneemt met de klantenservice dan zorgen zij ervoor dat de bevestiging naar uw huidige adres word verzonden en niet naar uw nieuwe adres. Zo gezegd zo gedaan maar helaas, de klantenservice kan dat helemaal niet doen dus nu komt de bevestiging binnen bij de huidige bewoners van ons nieuwe huis. En aangezien bij de verkoop het contact met de makelaar niet echt gezellig is gegaan (en ik niet binnenkort daar in de buurt moet zijn) weet ik nu even niet wat ik moet doen. Ik zie mezelf daar toch eigenlijk niet aanbellen...

    Nog maar even gebeld met Orange en het is alleen een bevestiging en er hoeft niets terug gestuurd te worden ofzo dus als we die brief over 3 weken als het zo ver is dat we gaan verhuizen pas krijgen is dat geen probleem.

    [ Bericht 10% gewijzigd door Nanook24 op 22-08-2007 14:36:50 ]
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 22 augustus 2007 @ 16:20:24 #11
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52593300
    Nanook, wat een gezeik weer. Volgens mij kan het echt nooit eens goed gaan met internet of zo...

    Leonieke, voor jou ook klote. Ik blijf voor jullie duimen hoor!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52594303
    Zeg, jullie zouden toch de wiki bijhouden en daar de OP uit halen?

    Link
      woensdag 22 augustus 2007 @ 17:03:07 #13
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52594628
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:52 schreef Marsepein het volgende:
    Zeg, jullie zouden toch de wiki bijhouden en daar de OP uit halen?

    Link
    Wheheh, ik zat net te denken, is een wiki niet handig met in welk stadium iedereen zit enzo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52595551
    Wiki vergeten. Maar volgens mij wordt die ook niet aangevuld?

    Pff Nanook wat een gedoe weer, kan het ook wel eens goed gaan?

    Leonieke, ik snap het wel. Ik vind het alleen jammer voor jullie dat het zo moet.

    edit: Ik heb de OP veranderd. Als je erin wilt maar de wiki niet helemaal snapt, zeg het dan maar.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:14:29 #15
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52596591
    Banken
    Hypotheekverstrekkers
    Tussenpersonen
    Makelaars
    Instanties
    "Dienst"verleners



    Ik wil in de wiki/op ! Ik ga even kijken hoe of wat.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:18:29 #16
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52596696
    Ik zou dan in een categorie moeten staan die er nog niet bij staat:

    Nog-niet-klussennde, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

    phluphy: verhuisplannen voor 2008. Mag pas op Funda kijken vanaf december 2007.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52596800
    Gedaan hoor phluphy.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:44:17 #18
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52597353
    Thanks!
    Wonderer en Leonieke moeten er toch ook in?
    Dames? Wilt ge erin?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52597553
    De namen staan erin, maar wat erachter moet mogen ze zelf bepalen.
    pi_52598172
    Erin ja
    Ik ga eens kijken hoe ik dat moet doen

    Kan ik dat ergens checken hoe het eruit ziet? Ik heb het erbij gezet Eindelijk eens in een lijstje

    [ Bericht 48% gewijzigd door leonieke op 22-08-2007 19:21:13 ]
    pi_52598462
    Ja, kijk nu maar in de OP.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 19:29:01 #22
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52598505
    Wij zijn de echte "kneusjes"Leonieke! Gezellig samen in een lijstje!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52598506
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:27 schreef appelsap het volgende:
    Ja, kijk nu maar in de OP.
    Dat ziet er goed uit, he

    Mijn url staat er wel niet in, maar dat is geen ramp hoor Ik bekijk dat later nog wel eens hoe ik het precies moet doen.

    Onze eigen OP Ik vind het eigenlijk wel leuk op die manier Kunnen we direct van iedereen zien hoe het precies zit.
    pi_52598532
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:29 schreef phluphy het volgende:
    Wij zijn de echte "kneusjes"Leonieke! Gezellig samen in een lijstje! [afbeelding]
    De eerste keer in een lijstje, ik vind het super Ook al is het het kneusjeslijstje En wat voor beter gezelschap zou ik me nu nog kunnen wensen?
    pi_52598651
    Kneusjeslijst.
    Heb je wel een site waar we op kunnen kijken anders Leonieke?
    Of een link naar het ontwerp? Of is dat geheim? of heb ik dat gemist?
    pi_52598738
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:34 schreef appelsap het volgende:
    Kneusjeslijst.
    Heb je wel een site waar we op kunnen kijken anders Leonieke?
    Of een link naar het ontwerp? Of is dat geheim? of heb ik dat gemist?
    Ik heb hem in de wiki erbij gezet. Maar misschien te laat
    pi_52598790
    Als we nu de wiki wijzigen wijzigt dan ook de OP? (Het nummertje achter mijn naam is niet goed nl. )

    En ik vind het laatste lijstje echt geen kneuzenlijstje hoor!!! Ik heb echt super bewondering voor het geduld dat jullie op moeten en kunnen brengen!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52598877
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 16:20 schreef wonderer het volgende:
    Nanook, wat een gezeik weer. Volgens mij kan het echt nooit eens goed gaan met internet of zo...

    Leonieke, voor jou ook klote. Ik blijf voor jullie duimen hoor!
    Thx
    Maar voor jullie is het eigenlijk nog erger... Geen duidelijk idee meer wat er nu zal gebeuren. Maar ik hoop dat jullie zo vlug dat ideale lapje grond vinden of zo'n superhuis uit de films
    pi_52598977
    Leonieke leuk om het zo te kunnen lezen! Ik heb het in de OP er nog bijgezet.

    Nanook, nee je moet de OP apart wijzigen! (heb je nummertje veranderd, ook in de wiki.)
    Ik kan dat nu nog wijzigen (tot 24 uur na openen) en anders moet een modje het wijzigen. Maar als de wiki wel gewoon wordt bijgehouden dan staat iedereen er in ieder geval bij als er een nieuw topic wordt geopend!
      woensdag 22 augustus 2007 @ 19:48:45 #30
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52599103
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:41 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Thx
    Maar voor jullie is het eigenlijk nog erger... Geen duidelijk idee meer wat er nu zal gebeuren. Maar ik hoop dat jullie zo vlug dat ideale lapje grond vinden of zo'n superhuis uit de films
    Ik zit stiekem te hopen dat een van de nieuwbouwhuizen op mijn fietsroute voor een goede prijs in de verkoop gaan
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52599135
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:48 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik zit stiekem te hopen dat een van de nieuwbouwhuizen op mijn fietsroute voor een goede prijs in de verkoop gaan
    Vanwaar ken ik dat gevoel, toch?

    Het is zo grappig dat totaal andere mensen in zo'n situatie vaak hetzelfde denken
      woensdag 22 augustus 2007 @ 19:54:59 #32
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52599309
    Ik zit ook nog steeds te denken om aan de eigenaar van het stuk land naast "ons" stuk te vragen of die wil verkopen Maar als hij dat al zou willen, gaat ie vast een hoge prijs vragen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52599675
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:54 schreef wonderer het volgende:
    Ik zit ook nog steeds te denken om aan de eigenaar van het stuk land naast "ons" stuk te vragen of die wil verkopen Maar als hij dat al zou willen, gaat ie vast een hoge prijs vragen.
    Wie weet, wie weet!

    Zo zitten wij met een stuk landbouwgrond naast onze bouwgrond... Het zou zo leuk zijn om dat ook te kopen moesten we veel geld hebben. Een héél grote tuin dan Of een diertje op een weide
      woensdag 22 augustus 2007 @ 20:06:38 #34
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52599742
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 20:04 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Wie weet, wie weet!

    Zo zitten wij met een stuk landbouwgrond naast onze bouwgrond... Het zou zo leuk zijn om dat ook te kopen moesten we veel geld hebben. Een héél grote tuin dan Of een diertje op een weide
    En dan lekker de buren pesten
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52599795
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 20:06 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    En dan lekker de buren pesten
    Oeh...
    *Nog harder sparen gaat!
    pi_52600268
    Aha, ik heb jullie weer gevonden! En een geweldige OP en Wiki

    Ik moet nog even bijlezen maar he zo snel even wat tegenslagen gezien. Iedereen sterkte hiermee.

    En ook goed nieuws: de boot is verkocht Nou ja, we zijn gisteren een prijs overeengekomen met een koper. Nu moet alles verder nog geregeld worden maar ik ben blij. Dit was de 4e kijker. Dus ik hoef lekker niet meer op te ruimen
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52600386
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 19:54 schreef wonderer het volgende:
    Ik zit ook nog steeds te denken om aan de eigenaar van het stuk land naast "ons" stuk te vragen of die wil verkopen Maar als hij dat al zou willen, gaat ie vast een hoge prijs vragen.
    Als je het niet vraagt dan weet je het ook niet wonderer, misschien heeft hij achteraf wel spijt van zijn aankoop?

    Ooooh, Snoop wat snel!!! (En wat lekker dat je nu niet meer hoeft op te ruimen) Wanneer was de oplevering van jullie nieuwe woning ook al weer?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 22 augustus 2007 @ 20:28:23 #38
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52600595
    Wat gaaf Snoopy!!
    Kom je ook in de wiki?
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 22 augustus 2007 @ 20:31:05 #39
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52600702
    Snoopy Ik had ook niet verwacht dat jullie boot lang te koop zou blijven staan, hij is zo mooi.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52604573
    Snoopy wat lekker snel bij de 4e kijker al! Gefeliciteerd!
    pi_52605273
    Dankjulliewel!
    En ik heb de wiki aangepast Phluph
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      woensdag 22 augustus 2007 @ 22:37:42 #42
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52606130
    Ik heb mezelf ook in de wiki gezet. Kan appelsap de OP nog aanpassen of is het daar te laat voor?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52606752
    Het kan nog, dus gedaan! (is het dan 48 uur? )
      donderdag 23 augustus 2007 @ 08:08:37 #44
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52612428
    Heb mezelf ook maar even in de wiki gezet

    Gisteren voorlopig koopcontract ondertekend!
      donderdag 23 augustus 2007 @ 10:29:42 #45
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52614700
    Het wordt nog gezellig druk hier Ik ben gisteren bij de bank geweest om de offerte te tekenen en de medische verklaring in te vullen. Natuurlijk waren de wijzigingen die ik had doorgegeven nog niet doorgevoerd in de offerte dus dat hebben we maar met de hand aangepast. Als het goed is dan zou eind volgende week de bankgarantie richting de notaris gaan en dan kunnen we een afspraak gaan maken voor de overdracht. Ik denk dat we de eerste week van september niet gaan redden maar de tweede week van september zou geen probleem moeten zijn.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52614823
    Weet je wat ik trouwens nog steeds raar vind? Onze schuldsaldoverzekering is in orde gekomen nadat ons krediet al ondertekend was
    De medische verklaring was ingevuld, maar aangezien ik zo dom was geweest om te zeggen dat ik in de laatste 5 jaar een bloedonderzoek had ondergaan (tot zover mijn eerlijkheid ) is alles maar goedgekeurd geweest 2 weken na de ondertekening van ons krediet.
    pi_52617295
    M@x, wat verschrikkelijk irritant dat ze het nog niet gecorrigeerd hadden. Hopelijk komt het met die handmatige wijzigingen allemaal in orde.

    Leonieke, Eigenlijk wel vreemd dat die goedkeuring pas kwam nadat jullie de boel ondertekend hadden. Normaal gesproken zou dat toch andersom moeten zijn.

    Wij hadden met onze huidige hypotheek overigens ook zo'n gevalletje onterechte eerlijkheid. Wij gebruikten beiden heel zelden wel eens zo'n inhaler voor astma maar zijn daarvoor nooit bij een specialist geweest en dan heb je officieel niet echt astma. Maar als gevolg daarvan kwam er dus wel mooi een medische keuring en een verhoging van de premie. Nu zijn we dus niet zo eerlijk geweest.

    Zo, ik ga nog even snel de jongste een schone luier doen en dan in de auto richting onze nieuwe woonplaats voor een rondleiding op de nieuwe school van onze oudste.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52621104
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 12:04 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Eigenlijk wel vreemd dat die goedkeuring pas kwam nadat jullie de boel ondertekend hadden. Normaal gesproken zou dat toch andersom moeten zijn.
    Idd Dat dacht ik dus ook altijd
    quote:
    Wij hadden met onze huidige hypotheek overigens ook zo'n gevalletje onterechte eerlijkheid. Wij gebruikten beiden heel zelden wel eens zo'n inhaler voor astma maar zijn daarvoor nooit bij een specialist geweest en dan heb je officieel niet echt astma. Maar als gevolg daarvan kwam er dus wel mooi een medische keuring en een verhoging van de premie. Nu zijn we dus niet zo eerlijk geweest.
    Bij mij hadden ze gezegd dat als ik zei dat het bloedonderzoek OK was dat het in orde was Ik dus netjes ingevuld. Paar dagen later: "kun je de resultaten binnenbrengen aub?"

    Ik heb toen maar direct geantwoord dat ik er op rekende dat dit geen gevolgen ging hebben voor de premie
      donderdag 23 augustus 2007 @ 17:51:46 #49
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52627394
    Gefeliciteerd Kozakken!

    m@x, ik duim dat alles, maar dan ook echt alles, vanaf nu helemaal probleemloos zal verlopen!

    Ik merk dat ik echt vanalles verzin om me af te leiden van het nog-niet-kunnen-verhuizen. Vorige maand de Sims2 gekocht. Dat helpt om lange (saaie) dagen om te laten vliegen. Vandaag een nieuwe mobiele telefoon gekocht, die duur genoeg was om me zeker 2 weken "koest" te houden.
    En dan verzinnen we weer wat nieuws.
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 18:10:47 #50
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52627806
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Idd Dat dacht ik dus ook altijd
    [..]

    Bij mij hadden ze gezegd dat als ik zei dat het bloedonderzoek OK was dat het in orde was Ik dus netjes ingevuld. Paar dagen later: "kun je de resultaten binnenbrengen aub?"

    Ik heb toen maar direct geantwoord dat ik er op rekende dat dit geen gevolgen ging hebben voor de premie
    ...

    Ik snap er niks van. Moet je een medisch onderzoek ondergaan als je een hypotheek wil??
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 18:13:43 #51
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52627858
    Ik meen me te herinneren dat je een gezondheidsverklaring moet invullen. Als daar dingen instaan die evt. extra risico met zich meebrengen (bijv. hoog cholesterol, hoge bloeddruk etc) bestaat de kans dat ze een medisch onderzoek verlangen ja.)
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:30:16 #52
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52629597
    Hm. Omdat je dan misschien de 30 jaar niet haalt, waarschijnlijk. Best treurig eigenlijk. Zouden ze ook nog steeds op HIV controleren?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:33:43 #53
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52629672
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:30 schreef wonderer het volgende:
    Hm. Omdat je dan misschien de 30 jaar niet haalt, waarschijnlijk. Best treurig eigenlijk. Zouden ze ook nog steeds op HIV controleren?
    Ze vragen het wel.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:38:40 #54
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52629777
    *hoofdschudt*

    In de jaren tachtig deden ze al moeilijk als je als homo een hypotheek wilde, "want dan zou je wel aids krijgen"

    Aan een kant is het begrijpelijk dat ze het willen weten, aan de andere kant is het toch best onmenselijk om zo te redeneren.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52629787
    Doen ze dat bij jullie niet Wonderer?
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:41:59 #56
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52629849
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:38 schreef leonieke het volgende:
    Doen ze dat bij jullie niet Wonderer?
    Geen flauw idee, zo ver zijn we nog niet
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52629888
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:41 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Geen flauw idee, zo ver zijn we nog niet
    Hebben jullie een vorm van schuldsaldoverzkering? Want daarvoor dient die verklaring en het eventueel onderzoek.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:51:14 #58
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52630014
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:44 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Hebben jullie een vorm van schuldsaldoverzkering? Want daarvoor dient die verklaring en het eventueel onderzoek.
    Je bedoelt creditreport? Of echt een verzekering? Ik zou het eigenlijk niet weten.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52630125
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:51 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Je bedoelt creditreport? Of echt een verzekering? Ik zou het eigenlijk niet weten.
    Je betaalt jaarlijks of éénmalig een bepaalde premie. De kredietnemers moeten zich samen voor minstens 100% laten verzeker. Als ik sterf, moet mijn man niet meer het volledige kredietbedrag terugbetalen, maar krijgt mijn man een bepaald bedrag uitgekeerd zodat het krediet vermindert (ofwel in termijn ofwel in bedrag dat hij maandelijks moet betalen).

    Deze verzekering is verplicht te nemen als je een krediet aangaat.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:09:44 #60
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52630482
    Hm. Nee, daar weet ik niks van. Hoewel er wel een verzekering is die verplicht is, misschien zit dat erbij in of zo.

    Ik bemoei me er niet zo mee. Ik had er in Nederland al geen verstand van, laat staan hier. Ik laat het lekker door mijn uitzoeken Maar ik wil het wel even vragen hoor.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:19:40 #61
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52630754
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:38 schreef wonderer het volgende:
    *hoofdschudt*

    In de jaren tachtig deden ze al moeilijk als je als homo een hypotheek wilde, "want dan zou je wel aids krijgen"

    Aan een kant is het begrijpelijk dat ze het willen weten, aan de andere kant is het toch best onmenselijk om zo te redeneren.
    Als je het puur over het HIV-verhaal hebt kan ik me je bezwaren voorstellen maar dat is gewoon één van de dingen die ze vragen. Ze stellen vragen over elke bedenkbare ernstige ziekte en op zich vind ik dat ook wel begrijpelijk. Ze lenen je een hele hoop geld en willen wel graag weten of er nu al een kans bestaat dat je dat niet terug gaat betalen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook gevraagd of je rookt of hebt gerookt, hoe lang en hoe zwaar je bent, etc.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:25:13 #62
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52630896
    Nou ja, roken, zwaarlijvigheid en alcoholmisbruik heb je natuurlijk aan jezelf te danken.

    Maar dan nog...

    Okee, weer on topic, zaterdagmiddag gaan we huizen kijken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:28:03 #63
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52630979
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:25 schreef wonderer het volgende:
    Nou ja, roken, zwaarlijvigheid en alcoholmisbruik heb je natuurlijk aan jezelf te danken.

    Maar dan nog...

    Okee, weer on topic, zaterdagmiddag gaan we huizen kijken
    Dat zou in sommige gevallen ook voor HIV kunnen gelden. Maar goed er wordt dus ook naar spierziektes, rugkwalen, bekkeninstabiliteit, etc gevraagd.

    Spannend. Zijn het de twee huizen die je laatst liet zien of hebben jullie ook alweer wat anders op het oog?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:33:46 #64
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52631136
    Dit is trouwens "Dutch colonial style"


    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:35:02 #65
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52631172
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:28 schreef m@x het volgende:

    [..]

    Dat zou in sommige gevallen ook voor HIV kunnen gelden. Maar goed er wordt dus ook naar spierziektes, rugkwalen, bekkeninstabiliteit, etc gevraagd.

    Spannend. Zijn het de twee huizen die je laatst liet zien of hebben jullie ook alweer wat anders op het oog?
    Maar met HIV weet je dat dus niet. Bloedtransfusie, vreemdgaande partner...

    Anyway.

    Ja, die twee huizen. Ben wel benieuwd hoe ze er echt van binnen uitzien.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:35:07 #66
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52631175
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:33 schreef wonderer het volgende:
    Dit is trouwens "Dutch colonial style"
    [afbeelding]

    Stonden er hier maar zulke huizen
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:38:18 #67
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52631265
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Maar met HIV weet je dat dus niet. Bloedtransfusie, vreemdgaande partner...

    Anyway.

    Ja, die twee huizen. Ben wel benieuwd hoe ze er echt van binnen uitzien.
    Goed, maar HIV kan je ook oplopen door onveilig vrijen of het gebruik van vuile naalden. Overgewicht is net zo goed iets waarvan je de oorzaak niet kan achterhalen door een papiertje waarop iemands gewicht staat geschreven.

    Ik voorspel dat de huizen een stuk kleiner zullen lijken van binnen. Ervaring leert dat makelaars wonderen kunnen doen met een groothoeklens
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52631338
    Ik vraag me inderdaad altijd af met hoeveel mensen ze in die huizen ginder wonen. Zo'n grote blokken
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:43:43 #69
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52631412
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:41 schreef leonieke het volgende:
    Ik vraag me inderdaad altijd af met hoeveel mensen ze in die huizen ginder wonen. Zo'n grote blokken
    Meestal twee of drie kinderen. Niks bijzonders Maar er zit dus wel vaak een extra badkamer in en zonder "formal dining room" kom je hier ook niet ver. Dat is in Nederlandse huizen toch veel minder.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52631451
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Meestal twee of drie kinderen. Niks bijzonders Maar er zit dus wel vaak een extra badkamer in en zonder "formal dining room" kom je hier ook niet ver. Dat is in Nederlandse huizen toch veel minder.
    Ik moet eerlijk toegeven dat wij het gewoon niet zouden kunnen betalen... Tegenwoordig wordt er in België echt veel kleiner gebouwd dan vroeger. Dure bouwgronden zijn kleiner dus ook een kleiner huis erop.

    Ik zou niet weten waar we onze extra badkamer en "formal dining room" zouden steken... Misschien in de kelder die wordt toch een pak groter dan verwacht
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:01:24 #71
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52631886
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:45 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik moet eerlijk toegeven dat wij het gewoon niet zouden kunnen betalen... Tegenwoordig wordt er in België echt veel kleiner gebouwd dan vroeger. Dure bouwgronden zijn kleiner dus ook een kleiner huis erop.

    Ik zou niet weten waar we onze extra badkamer en "formal dining room" zouden steken... Misschien in de kelder die wordt toch een pak groter dan verwacht
    Het lijkt toch echt groter dan je nu denkt, volgens mij, hoor...
    De maten van het tweede huis (het witte):

    Den: 11 x 15 (~15m2)
    Living Room: 12 x 20 (22m2)
    Dining Room: 10 x 12 (11m2)
    Master: 12 x 16 (18m2)
    Kitchen: 11 x 11 (11m2)
    Bedroom 2: 10 x 15 (15m2)
    Bedroom 3: 11 x 12 (12m2)
    Other Room: 11 x 12 (12m2) (basement)

    Ik vind het niet heel groot. En dan dus nog twee volledige badkamers en een plee (die in Amerika groter zijn anders passen de dikke mensen niet

    En daar betaal je dan twee ton voor in euro's, op 2000 vierkante meter grond.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:03:58 #72
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52631961
    Dat is hartstikke groot man. Mijn nieuwe huis is incl mijn badkamer annex wc 65 m2 Natuurlijk is dat wel een apartement dus dat is weer anders.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:06:40 #73
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52632043
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 21:03 schreef m@x het volgende:
    Dat is hartstikke groot man. Mijn nieuwe huis is incl mijn badkamer annex wc 65 m2 Natuurlijk is dat wel een apartement dus dat is weer anders.
    Maar is het ook groot vergeleken met een normaal nederlands huis? Ik zie trouwens net dat er maar een volledige badkamer inzit, shit

    We zitten nu in een driekamer apt van 780 vierkante voet, dat vind ik best klein. En ik heb mijn hele leven in een gewoon rijtjeshuis gewoond, dus ik ben ook niet echt verwend of zo.

    Is het echt groot?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52633454
    Wonderer, De maten die je noemt komen ongeveer overeen met het oppervlak van ons nieuwe huis en volgens mij is rond de 100 m2 ook redelijk normaal voor een nederlandse rijtjeswoning dus overdreven groot is het niet MAAR, jullie hebben er dan natuurlijk wel een gigantische lap grond bij en dat zal je in Nederland voor die prijs absoluut nooit vinden!!!

    Ik vind het op zich ook wel logisch hoor dat je iets meer premie betaalt als je in een van de risico groepen zit. Zoals M@x ook al aangeeft, die mensen lenen je een gigantisch bedrag en willen dan de risico's gedekt hebben.

    Phluph, Verwen jezelf maar lekker hoor. Je moet het ook zo zien...straks gaan jullie weer de volle mep betalen voor gas/licht/water en hypotheek en zal het financiele plaatje er toch weer anders uit gaan zien. Gewoon doen dus zo lang het nog kan.

    Kozakken, Gefeliciteerd met het tekenen van het contract!!! (In alle haast vergat ik je steeds... ) Dat is alvast stap één op weg naar jullie nieuwe huis.

    Wat ons Ikea bezoek betreft...we hebben de keuken toch nog maar niet besteld. We durfde het niet aan zo lang we de exacte maten niet wisten dus hebben we alleen een offerte laten maken en die viel in elk geval mee. Nu hoeven we alleen nog een keer langs te komen om de boel te bevestigen en evt. wat kleine wijzigingen aan te brengen en dan wordt de keuken voor ons besteld. (Ze had het alleen wel over een levertijd van 4 weken i.p.v. 3. Dat word dus de keuken ook pas plaatsen als we al in het huis zitten.)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:57 #75
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52634989
    Wat heb je nou aan 1500 vierkante meter gras? Je moet het alleen maar maaien.

    Dat land in Chichester is 4 acres! Daar kunnen we een voetbalstadion op bouwen Wat heb je daar in vredesnaam aan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52635229
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 22:35 schreef wonderer het volgende:
    Wat heb je nou aan 1500 vierkante meter gras? Je moet het alleen maar maaien.

    Dat land in Chichester is 4 acres! Daar kunnen we een voetbalstadion op bouwen Wat heb je daar in vredesnaam aan?
    Ehm...je kunt er je eigen kinderboerderij beginnen??? (en dan uiteraard entree heffen zodat je er ook nog iets aan verdient. )

    Oeoeoeh, over kinderboerderijen gesproken...de nieuwe school van onze dochter heeft er gewoon een op het schoolplein!!! (En nog reptielen in div. terraria in de school!) Echt wel stoer!!!

    Toen ik aan haar vroeg of ze hier wel naar school wilde riep ze ook meteen enthousiast ja terwijl ze daar anders heel behoudend in is dus ik denk dat het wel een goede keuze is die we maken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 23 augustus 2007 @ 23:00:17 #77
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52635820
    Mijn wil niet eens een kat

    En fijn dat je dochter de school wel ziet zitten. Dat wil je er toch niet bij hebben, een chagrijnig kind.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 23:12:13 #78
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52636199
    Misschien kun je ooit een zwefkatje adopteren, wonderer.

    Nanook, verstandig hoor, het zekere voor het onzekere te nemen met de keuken.
    Beter straks even in de rommel en wat behelpen, dan een niet goed passende keuken met alle ellende daaromheen.
    Wel heel fijn dat de offerte meeviel!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 23 augustus 2007 @ 23:15:30 #79
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52636300
    Dat wil ik best ja. Sowieso eentje uit het asiel. Ik zit toch de hele dag thuis.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:47:17 #80
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52645287
    De offerte is binnen bij de hypotheekmeneer. maandagavond bespreken!

    Dit is gunstig? toch? toch? toch?
    Dan vinden ze ons lief? toch? toch? toch?
    pi_52646216
    Jaaaa...dat is gunstig!!!

    Anders hadden jullie helemaal geen offerte gekregen namelijk.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52646407
    Ik meld me hier ook voor het eerst

    Mijn vriendin en ik hebben onlangs samen een huis gekocht (jeej). Overdracht is echter pas 1 februari, dus we hebben ruim de tijd om rond te shoppen voor meubels e.d.

    Een van de dingen die we toch graag willen aanpakken is de badkamer. Hij is niet heel verkeerd, maar de voegen zijn donkerblauw geschilderd (wie doet zoiets ), en er zit een bad in terwijl we toch liever een gewone douche hebben. Dus verbouwing: Alleen we weten nog niet zo goed wat dan precies de mogelijkheden zijn..

    Weet iemand nog goeie badkamersites of -topics? Met name vragen we ons af wat de mogelijkheden zijn mbt plaatsing van de douche. Kan dat overal, of ben je heel erg gebonden aan waar afvoer/leidingen e.d. nu zitten (je begrijpt het al, heb ik geen verstand van). Tips zijn welkom
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:57:39 #83
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52647221
    Welkom, Jape! Jullie moet nog een aardig tijdje geduld hebben, maar blijkbaar heb je daar niet zoveel moeite mee?

    Wat de badkamer betreft: ik kan je alleen vertellen wat ik zelf niet (meer) zou doen, namelijk een geheel nieuwe badkamer laten plaatsen door een aannemer. Veuls te duur!
    Mijn schoonvader heeft recentelijk nieuw sanitair laten plaatsen door een "Pools uitzendbureau". Dat is heel goed bevallen, ze werkten goedkoop en snel. Maar er zijn wellicht nog meer mogelijkheden, die ik ook wel zou willen weten!


    .
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 11:47 schreef kozakken het volgende:
    De offerte is binnen bij de hypotheekmeneer. maandagavond bespreken!

    Dit is gunstig? toch? toch? toch?
    Dan vinden ze ons lief? toch? toch? toch?
    Ze denken in elk geval geld aan je te kunnen verdienen, anders kwamen ze niet.
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:42:30 #84
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52651884
    hehe, dat is duidelijk
    Maar ik maak het onze hypotheekmeneer ook niet gemakkelijk hoor
    Ik riep laatst aan de telefoon tegen hem dat hij me vast een te gestresste tante vond. Hij was me iets te hard aan het ontkennen

    Maar hij is dan ook wel weer zo aardig om te bellen zodra hij maar iets weet.
    "Onze Wim" is
    (En ja, ik kan me heel naief opstellen terwijl ik de helft toch al wel weet Maar dat is ons geheimpje toch? )
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:39:31 #85
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52656816
    Morgen drie huizen bekijken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52674719
    Ik ben nieuwsgierig om te horen hoe het huizenkijken is afgelopen, wonderer Hopelijk zat er een geschikt huis tussen
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:38:52 #87
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52682670
    Ik ben ook benieuwd, wonderer! Stom tijdverschil ook.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52684355
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:38 schreef phluphy het volgende:
    Ik ben ook benieuwd, wonderer! Stom tijdverschil ook.
    Ah ja inderdaad Dat kleine detail was ik eventjes vergeten
    pi_52684368
    En als alles goed verlopen is, is mijn schoonvader vandaag naar de grond gaan kijken met de persoon die de grondwerken zal uitvoeren.
    Ik vraag me af wat er gezegd is geweest
    pi_52685479
    Iemand enig idee wat het tijdverschil is met Canada? Ik begin intussen ook wel erg nieuwschierig te raken hoor!!! Waar komt dat 3e huis bijvoorbeeld vandaan? Ze had het toch eerst maar over 2 huizen?

    Leonieke, Heeft je schoonvader helemaal niets vertelt verder?!? Dat is wel erg frustrerend dan ja! Volgens mij zou ik hem het hemd van het lijf vragen zodra ik de kans had.

    Ik heb het even opgezocht en als ik het goed heb is het daar nu 16.21 uur dus 6 uur vroeger. We wachten het nog maar even af. *met de vingers onrustig op het bureau trommelt...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52685662
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:18 schreef Nanook24 het volgende:
    Iemand enig idee wat het tijdverschil is met Canada? Ik begin intussen ook wel erg nieuwschierig te raken hoor!!! Waar komt dat 3e huis bijvoorbeeld vandaan? Ze had het toch eerst maar over 2 huizen?

    Leonieke, Heeft je schoonvader helemaal niets vertelt verder?!? Dat is wel erg frustrerend dan ja! Volgens mij zou ik hem het hemd van het lijf vragen zodra ik de kans had.

    Ik heb het even opgezocht en als ik het goed heb is het daar nu 16.21 uur dus 6 uur vroeger. We wachten het nog maar even af. *met de vingers onrustig op het bureau trommelt...
    Wij zitten in het weekend altijd bij mijn moeder in Dadizele (100km verder). We horen het morgen dus pas En ja, dan ga ik hem ook het hemd van het lijf vragen
    pi_52685802
    Ik vermoedde al zoiets omdat je al eerder vertelde te pendelen tussen jouw ouders en je schoonouders. Nog even geduld hebben tot morgen dus...alsof je niet al genoeg geduld moet hebben.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52686197
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:29 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik vermoedde al zoiets omdat je al eerder vertelde te pendelen tussen jouw ouders ma en je schoonouders. Nog even geduld hebben tot morgen dus...alsof je niet al genoeg geduld moet hebben.
    (ik denk dat het nog een tijdje zal duren eer ik mijn pa terugzie aangezien hij niet op ons huwelijk wou aanwezig zijn, maar dat is uiteraard een heel andere kwestie)

    Nog veel geduld nodig inderdaad Maar als ik naar tussenmomenten kan toeleven, maakt het het proces wel leuker Dan gebeurt er ook iets.
    Trouwens, weer een dagje dichter bij de verhuis
    pi_52686472
    Ik twijfelde inderdaad toen ik het typte, vervelende kwestie zo te lezen.

    Je hebt gelijk, als je maar weet dat er iets gaat gebeuren, dat er meer te zien is dan alleen dat stukje grond, dat scheelt heel veel! Toen ik nog bij mijn ouders woonde zijn we verhuisd naar een nieuwbouw woning maar dat werd pas echt toen ze gingen bouwen en ik er langs kon fietsen als ik in de buurt was.

    Onze verhuizing is nog 20 dagen weg...brrr, als je het zo in dagen gaat neerzetten is het ineens wel erg dichtbij. 3 weken klinkt dan een stuk beter. (Alsof er nog zeeën van tijd zijn om de laatste dingen te regelen)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52686776
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:54 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik twijfelde inderdaad toen ik het typte, vervelende kwestie zo te lezen.

    Je hebt gelijk, als je maar weet dat er iets gaat gebeuren, dat er meer te zien is dan alleen dat stukje grond, dat scheelt heel veel! Toen ik nog bij mijn ouders woonde zijn we verhuisd naar een nieuwbouw woning maar dat werd pas echt toen ze gingen bouwen en ik er langs kon fietsen als ik in de buurt was.

    Onze verhuizing is nog 20 dagen weg...brrr, als je het zo in dagen gaat neerzetten is het ineens wel erg dichtbij. 3 weken klinkt dan een stuk beter. (Alsof er nog zeeën van tijd zijn om de laatste dingen te regelen)
    geen probleem hoor

    Zelfs onze collega is tijdens de vakantie regelmatig aan onze bouwgrond gepasseerd om het te volgen Maar dan wordt het inderdaad pas echt

    20 dagen is nog keilang om alles in te pakken. Phoe, je kan zelfs nog eventjes op vakantie gaan
    Maar even serieus: heb je al verhuisdozen? Ben je al aan het inpakken? Staat alles al op orde? Kasten al uitgekuist? Het wordt dringend tijd hoor
    pi_52687316
    Hihi, we zitten hier al weken tussen de dozen en er staan er nog een heleboel om de laatste spullen in te pakken en ergens kriebelt het ook wel om aan de gang te gaan maar er is gewoon niets meer. Ik wil gewoon die laatste weken niet koken met 2 pannen en eten van 4 bordjes omdat de rest al is ingepakt dus zal het laatste spul moeten wachten tot we de sleutel hebben.

    De kasten en de schuur zijn inmiddels ook drastisch opgeruimd dus we zijn er klaar voor zou je kunnen zeggen. Morgen alleen de berging achter de schotten van onze jongste haar kamer nog uitruimen overigens maar dan is echt alles klaar. Er is een doos met koffie en thee, een doos met verfspullen, en zo nog wat dozen met eerste behoeften dus laat die 14e september maar komen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 26 augustus 2007 @ 01:18:59 #97
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52690048
    Daar ben ik weer. We zijn na afloop nog een beetje rond wezen rijden.

    Dat derde huis kwam donderdag via de mail binnen dus die hebben we er even achteraan geplakt. Of eigenlijk ervoor, want we begonnen daar. Het was een soortement twee onder een kap, nieuwe bouw (ze waren nog niet klaar), best klein (vooral de woonkamer), en de lokatie is niet je van het. Die staat dus onderaan de lijst nu. De verkopende makelaar was ook zo'n film-stereotype (American Beauty, zegmaar), ze wilde geld verdienen en de rest boeide niet. Ik heb wel foto's gemaakt van een specht in de achtertuin en een krekel binnen.

    Toen het grijze huis. Van dichtbij zag het er nog verrotter uit en binnen was het weinig beter. De bewoners roken stevig, het tapijt is smerig en de indeling is absoluut nutteloos. Lokatie geweldig, de rest een big no-no.

    Als laatste het witte huis, in een rustige buurt die in 1978 ontwikkeld is. Duur huis, drie slaapkamers, L-vormige huiskamer/eetkamer, aparte "zitkamer" met deuren naar een "ochtendkamer/breezeway", en tot in de puntjes onderhouden, op het enge af (met onderzetters onder de poten van de bank om het tapijt te beschermen, dat type. Alleen de badkamer zou eventueel opnieuw gedaan moeten worden, die is ook origineel dus met groene accenten enzo Lokatie is ook lang niet slecht. Maar dus wel een beetje boven het budget.

    Daarna zijn we even doorgereden naar waar het stuk land was waar we wel interesse in hebben (als ze goedkopere versies hebben). Dat is echt zo'n sub-urban rijke buurt nieuwbouwwijk. Grote huizen, netjes verzorgde grasvelden. Doodeng. Maar wel een goeie lokatie dus waard om het uit te zoeken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52693421
    Toch een beetje positief gevoel overgehouden aan het huizen/grond kijken, hoop ik?

    Huizen waarbij je direct "nee" hebt, laat je inderdaad best direct links liggen. Wij hebben bij sommige huizen ook een slecht gevoel gehad, maar dan dachten we: "we zijn al zo lang aan het zoeken, misschien doen we te lastig, want dit en dat was er eigenlijk wel goed aan". Wat ben ik nu blij dat we het toch niet hebben gedaan
    We zijn eergisteren gepasseerd aan twee bouwgronden waarop we geboden hebben. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu zo blij ben dat het niet gelukt is Terwijl ik er toen de kop van in was dat het weer niet voor ons bestemd was.

    Zoals iemand mij zei toen vorig jaar de aankoop van een huis in het water viel: het heeft plaats gemaakt voor iets beter...
    Wat vond ik het toen verschrikkelijk om die uitdrukking te moeten horen nu moet ik toegeven dat het echt zo is geweest

    Moet je nu contact opnemen met de makelaar van dat stuk land? Heb je al enig idee over de grootte? Ik kijk al uit naar meer nieuws en hoop dat het in jullie budget valt
    pi_52696553
    Op het huis dat eigenlijk buiten jullie budget valt na was het dus nog niet echt veel soeps wonderer zo te lezen. Ik ben benieuwd wat er uit jullie speurtocht naar het land gaat komen want dat klinkt alles bij elkaar toch wel goed.

    Leonieke, wat jij schrijft is zo herkenbaar. Zo'n huis waarvan je op het moment zelf denkt dat het het helemaal is en dat het dan toch niet rond komt en dan uiteindelijk valt alles op zijn plaats als je toch die plek hebt gevonden die het wel is. (Maar wat kun je dan balen als het niet gelukt is!!!)

    Lief is nu de keuken aan het opmeten en belde net met de mededeling, ik ben hier nu en die mensen zeggen dat alles nog prima werkt, zullen we misschien toch niet wachten met het plaatsen van een nieuwe keuken? Ik zal hem straks nog wel eens helpen onthouden dat hij dan moet gaan afwassen, kijken of hij zich dan nog bedenkt...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 26 augustus 2007 @ 18:50:50 #100
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52704508
    Dat van het "het heeft zo moeten zijn, je hebt nu iets beters" heb ik vaker gehoord en het is begrijpelijk dat mensen dat zeggen, maar volgens mij is het toch je eigen brein die de spijt wegredeneert omdat er anders niet mee te leven valt

    Het kleinste stuk land is twee acres (8000 vierkante meter). Het grootste is het dubbele. Twee acres is het minimum waar volgens de verordening van die stad/dorp land in onderverdeeld mag worden. Het is van een projectontwikkelaar (ze leveren ook eventueel het huis maar dat is dus sowieso al niet te betalen), dus daar moeten we denk ik bij (laten) informeren.

    Ik vond het leuk en zoals al zei, het voelt alsof we echt iets willen gaan kopen in plaats van alleen maar een beetje dromen.

    Heb intussen alweer drie nieuwe huizen (allemaal duurder dan het dure huis dat wel tof was ) die we eigenlijk ook wel willen bekijken. Als mensen echt moeten verkopen, kan de prijs misschien wel wat zakken. We gaan sowieso even informeren wat bij koop het maximale is wat we kunnen lenen (dat zal meer zijn, omdat we binnen de "starters" regeling vallen waarbij de aanbetaling laag is en de rente een paar procent minder. Een gewone lening in plaats van een construction loan is sowieso goedkoper.

    In mijn blog een wat uitgebreider versie van mijn vorige post
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52706476
    Het verhaal in je blog is idd een stukje uitgebreider en maakt een hoop meer duidelijk.

    Wat ik me alleen nog afvraag is...zou het misschien zo kunnen zijn dat jullie met een 'normale lening' dus zeg maar voor een bestaand huis misschien iets meer kunnen lenen en dat het laatste huis daardoor toch binnen jullie bereik kan komen? Als ik je zo lees zijn jullie daar toch wel een beetje verliefd op geworden, of niet?

    Hier is het nog onbeslist of we de keuken zullen laten zitten of niet. Hij is in elk geval minder oud dan we dachten (niet 30 maar 15 jaar) en pas een paar jaar geleden wit gespoten en er zit nog ergens een aansluiting voor een vaatwasser dus er zijn nog mogelijkheden. Voorlopig hebben we dus maar even besloten het te laten rusten en dan ter plekke te bekijken hoe deze keuken zo bevalt.

    Nog 19 dagen, ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand wel een beetje ongeduldig begin te worden hoor...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 26 augustus 2007 @ 22:48:38 #102
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52712100
    We kunnen het waarschijnlijk best betalen, zeker met een normale hypotheek (voor bouwen hadden we iets van 260k en dan zaten we aan de veilige kant, zeg maar), maar we willen ook een beetje ruim kunnen blijven leven.

    Vandaag zijn we een stukje wezen fietsen in een buurt waar nog vier interessante huizen te koop staan (allemaal duurder dan die ene). Het grootste nadeel is dat die wijk op een bergje ligt. We haalden de top net op de fiets zonder echt dood te gaan, maar we hadden wel even een paar minuten nodig om weer op adem te komen. Op zich een goede manier om aan je conditie te werken natuurlijk, heheh.

    Nanook, staar je niet te blind op die keuken. Ook al is het misschien niet ideaal, je kunt er in ieder geval mee werken enzo natuurlijk. Je kunt ook een jaartje aankijken en sparen voor een nieuwe. Verhuizen is volgens mij al duur genoeg
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52712437
    De keuken zit wel al in de hypotheek opgenomen maar dat zou inhouden dat we nog zouden moeten wachten op de dakkapellen. Als we de keuken nu niet doen zouden we dus de zolder wel kunnen doen dus zo heeft een nadeel wel zijn voordelen. We zijn nu aan het kijken voor een andere kookplaat (ik wil persé weer inductie) en een vaatwasser van 45 breed zodat hij toch nog in de keuken zou passen. Als er dan een goede servieskast in de woonkamer komt dan is de keuken op zich prima werkbaar dus het ziet er naar uit dat we hem toch voorlopig laten zitten.

    Maar eigenlijk is er bij jullie dus geen nadeel aan die wijk, het scheelt weer dure fitness apparatuur in huis. Maar goed de huizen daar zijn dus ook eigenlijk weer te duur...rustig afwachten tot er iemand iets van de prijs af doet of er toch een betaalbaar huis te koop komt voor jullie. Je hebt helemaal gelijk dat je je niet tot je nek aan toe in de schulden wilt steken. Leven en leuke dingen doen is ook belangrijk!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 26 augustus 2007 @ 23:13:36 #104
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52712926
    Maar als je het in de hypotheek opneemt, kost die keuken toch eigenlijk veel meer dan anders? Want je betaalt er rente over. Ik zou er voor sparen en eventueel deels aanvullen met een ander soort lening met een lagere rente (als die uberhaupt bestaan...) en de zolder doen. Voor de keuken heb je tenslotte een werkend alternatief, voor de zolder lijkt me niet echt.

    Nou ja, jullie huis en geld natuurlijk, het is maar een overweging

    Wij moeten natuurlijk ook rekening houden met minstens drie vluchten naar Nederland per jaar, dat kost ook best wat
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52713056
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Nanook24 het volgende:
    Leven en leuke dingen doen is ook belangrijk!!!
    Dat is ook mijn leuze: ik wil best veel geld spenderen aan een huis en gaan werken voor mijn huis, maar ik wil ook nog eens een bezoekje brengen aan een restaurant als we daar zin in hebben en niet dat we daar twee maand moeten voor wachten tot er terug geld is

    Wat leuk Nanook dat je dan direct de zolder in orde kunt brengen En je kan dan altijd binnen een paar jaar een andere keuken installeren (al kan ik me voorstellen dat het eventjes balen was omdat je je gedachten toch al wat op de nieuwe keuken had gezet).

    Nieuws van de bouwgrond in België: er wordt pas ten vroegste over 2 weken begonnen. Put graven, 10cm stabilisé in dumpen om het water er uit te krijgen en iemand die aan de bekisting begint voor de funderingen. Nog wat geduld uitoefenen dus..
      maandag 27 augustus 2007 @ 08:31:30 #106
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52719020
    Over 2 weken pas, Leonieke.
    Grrrrrr

    Moet je door dat fietsen niet lekker terugdenken aan Nederland, wonderer? Ik zou dat geen argument laten zijn om een huis niet te kopen, in ieder geval. Nu ben je nog jong en zo!
    Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk voor stekkie vinden/kiezen!

    Nanook, als ik zou moeten kiezen, koos ik voor de ruimte die ik het meest gebruik / waar ik het meest ben.
    Dat zou in de meeste gevallen de keuken zijn.
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 27 augustus 2007 @ 16:24:12 #107
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52729807
    Het enige dat ik wel es denk, is dat fietsen in Nederland veel makkelijker is

    Wel een goed punt trouwens, van die ruimte waar je het meest bent. Misschien ben ik wel zo makkelijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 27 augustus 2007 @ 17:19:48 #108
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52731208
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
    Het enige dat ik wel es denk, is dat fietsen in Nederland veel makkelijker is
    Nou, daar waar ik vandaan kom (en strak weer wil gaan wonen) viel dat best tegen!
    De heuvels in Zuid Limburg zijn best pittig!
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:04 #109
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52731777
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 17:19 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Nou, daar waar ik vandaan kom (en strak weer wil gaan wonen) viel dat best tegen!
    De heuvels in Zuid Limburg zijn best pittig!
    Maar je hebt daar in ieder geval fietspaden en verkeer dat aan fietsen gewend is
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 27 augustus 2007 @ 17:51:31 #110
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52731952
    Oh zo bedoel je, ja dat zeker.

    Mijn man heeft vroeger eens Canada "doorfietst" (van Vancouver naar Montreal) en heeft heel wat gevaarlijke situaties gehad, zoals fietsen op snelweg, want er was geen andere weg ...

    Het mooiste verhaal vond ik dat ie, al zittend op zijn fietsje, een waarschuwingsbord las:
    watch out for the grizzley bears, do not get out of your car!!!
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 27 augustus 2007 @ 17:53:09 #111
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52731994
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 17:51 schreef phluphy het volgende:
    Oh zo bedoel je, ja dat zeker.

    Mijn man heeft vroeger eens Canada "doorfietst" (van Vancouver naar Montreal) en heeft heel wat gevaarlijke situaties gehad, zoals fietsen op snelweg, want er was geen andere weg ...

    Het mooiste verhaal vond ik dat ie, al zittend op zijn fietsje, een waarschuwingsbord las:
    watch out for the grizzley bears, do not get out of your car!!!
    Ja. En dan zijn veel wegen ook nog slecht, fietst ook niet erg lekker.

    Maar het ging over huizen hier, niet over fietsen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 27 augustus 2007 @ 18:00:58 #112
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52732204
    Och ja.

    Wat ik me afvroeg: word je er niet gek van dat je gewoon niet weet wanneer je nou gaat verhuizen? Dat je niet weet of het kopen of bouwen wordt? Hebben jullie überhaupt een maximum termijn?
    Wonen jullie nu ook al leuk? Dat scheelt natuurlijk qua "haast".
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52735159
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 18:00 schreef phluphy het volgende:
    Wat ik me afvroeg: word je er niet gek van dat je gewoon niet weet wanneer je nou gaat verhuizen? Dat je niet weet of het kopen of bouwen wordt? Hebben jullie überhaupt een maximum termijn?
    Wonen jullie nu ook al leuk? Dat scheelt natuurlijk qua "haast".
    Dat is nou precies wat ik me ook afvraag.

    Voor wat betreft die plaats waar je het meest bent...daar heb je wel een punt Phluph maar als er een vaatwasser in komt en een inductie kookplaat én er komt een MOOIE servieskast dan is de keuken voor mij leefbaar.

    Op de zolder komen in de toekomst twee mooie grote slaapkamers voor de meiden en dat kan alleen gerealiseerd worden als de dakkapellen er komen dus is het ook wel fijn als dat gerealiseerd kan worden. Het zou op de eerste verdieping een ruime logeerkamer opleveren en een hobby kamertje voor mij dus dat zijn ook wel voordelen. En als er nog geld over blijft willen we dan aan de achterkant nog een schuifpui...die keuken kan dus misschien toch beter nog even wachten.

    En dan vergeet ik bijna nog het goede nieuws van Leonieke ze gaan beginnen wat heerlijk dat er dan nu toch binnenkort toch eindelijk iets staat te gebeuren.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 27 augustus 2007 @ 19:48:34 #114
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52735215
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 18:00 schreef phluphy het volgende:
    Och ja.

    Wat ik me afvroeg: word je er niet gek van dat je gewoon niet weet wanneer je nou gaat verhuizen? Dat je niet weet of het kopen of bouwen wordt? Hebben jullie überhaupt een maximum termijn?
    Wonen jullie nu ook al leuk? Dat scheelt natuurlijk qua "haast".
    Neu. We huren nu en op zich is het niet al te slecht wonen. Vlak bij werk en winkels, niet te veel last van enge buren enzo. Maar ja, het is wel elke maand 900 dollar die je nergens in investeert.

    Vanmiddag tijdens de lunch nog even over gepraat en is toch ook wel heel er gecharmeerd van het huis. Hij heeft met zijn baas gepraat over loonsverhoging (die er sowieso wel inzit maar daar moet je ook bewijs voor hebben enzo) en dat komt allemaal goed.

    Maar afgezien van de prijs en de badkamer heeft het huis geen minpunten dus ja. Wil nog wel even die huizen bekijken die we gister op de fiets hebben gezien.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52739175
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 19:48 schreef wonderer het volgende:
    Wil nog wel even die huizen bekijken die we gister op de fiets hebben gezien.
    Al enig idee wanneer dat gaat gebeuren???

    Je houdt het wel spannend zo!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 27 augustus 2007 @ 23:45:31 #116
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52741400
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 22:05 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    Al enig idee wanneer dat gaat gebeuren???

    Je houdt het wel spannend zo!
    Nee, heb vandaag de makelaar gemaild. Ergens deze week denk ik.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52744945
    Weer een stapje verder:
    Gister de vooroplevering van het huis gehad: 15 punten gevonden.
    Niets schokkends gelukkig wat afwerk dingetjes en een loszittinde sponning van een binnendeur.

    Gelukkig ook geslaagd voor een bed gister, weer een hele zorg minder.

    Nog maar 6 dagen en het sleuteltje kan aan de bos!
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:46:20 #118
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52745356
    Tja Nanook, ik kan me je denkwijze goed voorstellen. Ik was trouwens één van die mensen die in het begin al zei dat deze (huidige) keuken er nog best mee door kon en dat ik het zonde vond 'm zomaar te vervangen.

    Wie weet wordt het jouw week wonderer!
    Had je gisteren trouwens gezien dat je in de WP-top 10 was gekomen?

    Lamstraal, hebben die 15 puntjes nog consequenties?
    En jemig, nog maar 6 dagen. Bofkont!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52747182
    quote:
    Toch nog warme en droge nazomer?

    België mag zich opmaken voor een warme en droge nazomer. Daar zijn de huidige Europese weerinstanties het over eens. 'Zoals de kaarten er nu bijliggen, wordt het een warme nazomer', zegt weervrouw Jill Peeters van VTM.
    'Met dank aan La Niña, een tropische lucht- en zeestroming. Ook wel het zusje van El Niño genoemd. Voor Europa betekent La Niña warmer weer', aldus Peeters

    Ondanks het feit dat het de komende dagen droog blijft, domineren de wolken regelmatig het weerbeeld. De zon komt er slechts tijdens opklaringen aan te pas en de maxima hebben moeite om boven 20 graden uit te komen. Vandaag zorgen nevel, mist en lage bewolking plaatselijk voor een grijze en betrokken ochtend. Ook later vandaag blijft het zwaar bewolkt, door toedoen van een brede wolkenband die langzaam vanuit het noordwesten het grondgebied door trekt.
    Kon het maar zo uitdraaien
    pi_52747423
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 19:48 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Neu. We huren nu en op zich is het niet al te slecht wonen. Vlak bij werk en winkels, niet te veel last van enge buren enzo. Maar ja, het is wel elke maand 900 dollar die je nergens in investeert.

    Vanmiddag tijdens de lunch nog even over gepraat en is toch ook wel heel er gecharmeerd van het huis. Hij heeft met zijn baas gepraat over loonsverhoging (die er sowieso wel inzit maar daar moet je ook bewijs voor hebben enzo) en dat komt allemaal goed.

    Maar afgezien van de prijs en de badkamer heeft het huis geen minpunten dus ja. Wil nog wel even die huizen bekijken die we gister op de fiets hebben gezien.
    Spannend nieuws allemaal
    En gecharmeerd door een huis én nog andere huizen gaan bekijken.

    Hopelijk valt er heel binnenkort goed nieuws te rapen
    pi_52747772
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 08:46 schreef phluphy het volgende:
    Lamstraal, hebben die 15 puntjes nog consequenties?
    En jemig, nog maar 6 dagen. Bofkont!
    Ik denk het niet, ik verwacht ook dat de meeste punten maandag al zijn opgelost.

    6 dagen bloed zweet en tranen want hoe dichter het bij komt hoe meer ik bang ben dat ik dingen vergeet
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_52752614
    Lamstraal nog maar 6 dagen , het gaat vast allemaal goed komen. Mocht je iets vergeten dan kun je dat vast later nog wel regelen toch?

    Phluph, Het verbaasde me ook eigenlijk een beetje dat je uiteindelijk toch riep dat je de keuken als eerste zou doen maar je redenatie is nu geheel duidelijk.

    Leonieke, Ik ga voor jullie duimen dat die weermevrouw van VTM helemaal juist zit met haar verwachting.

    Hier nog 17 dagen te gaan. Als het allemaal een beetje tegen zit hebben we echter alleen in het eerste weekend een vrachtwagentje tot onze beschikking om de grote spullen te verhuizen en zullen die dus eerst in de garage opgeslagen moeten worden omdat we dan nog lang niet klaar zijn met verbouwen. Ik heb er helemaal slecht van geslapen, vanavond nog maar eens met overleggen of het echt niet anders kan.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:39:26 #123
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52752711
    Nanook, is het een leen-vrachtwagentje dan?
    Moeten jullie veel kilometers rijden? Anders kun je toch ook overwegen om een grote bus of een boedelbak te huren?

    En wat dat kiezen-keuken-verhaal betreft: eerst bekeek ik het vanuit mijn ogen, toen vanuit jouw situatie, en daarna weer vanuit een nieuw - gewijzigd standpunt. Volg je 't nog?


    Leonieke Nazomer roels en voor jou helemaal!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52753093
    Het is idd een leenvrachtwagentje waar alleen mijn schoonvader in mag rijden en die is het weekend dat we eigenlijk wilden verhuizen in Oostenrijk voor één of ander eind van de zomer festijn. Hij heeft wel gezegd dat hij anders thuis zou blijven maar gaf wel aan graag heen te willen dus vandaar dat we toen in eerste instantie riepen dat het dat eerste weekend ook wel kon. Alleen heb ik daar nu achteraf wel een beetje spijt van.

    En we zijn afhankelijk van de weekenden omdat dat vrachtwagentje door de weeks gewoon in gebruik is door het bedrijf. Zoals gezegd, we gaan er nog even rustig over nadenken.

    Uiteraard is een vrachtwagentje huren ook wel een optie (wilden we eigenlijk al doen tot mijn schoonvader zijn diensten aanbood) maar ik vind wel dat die verhuur bedrijven achterlijke borg bedragen durven te vragen hoor!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:23:20 #125
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52755594
    Hoe ver moet je rijden (ofwel: waarom ben je constant veroordeeld tot het weekend)?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52756251
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 14:55 schreef Nanook24 het volgende:
    omdat dat vrachtwagentje door de weeks gewoon in gebruik is door het bedrijf.


    Het is 50 km rijden enkele reis en er moet waarschijnlijk twee keer gereden worden.

    We moeten gewoon nog maar even overleggen. Mijn past zich nogal makkelijk aan aan de wensen van zijn ouders dus dat heeft ook bijgedragen aan deze onhandige oplossing.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 29 augustus 2007 @ 23:49:11 #127
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52798241
    Morgen drie huizen (misschien vier), drie op een steenworp afstand van elkaar en hetzelfde model, eentje iets verderop waar een hoop aan moet gebeuren.

    Voor de geinteresseerden:
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/558252
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/570273
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/556930

    En misschien deze
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/591316
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 30 augustus 2007 @ 07:41:42 #128
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52802169
    Die tv in dat 2e huis!
    En die witte (vaatwasser?)deur tussen al die houten deurtjes...
    Al met al lijkt die eerste me het mooist.
    Ik ben benieuwd!! Veel plezier!

    Nanook, heb je al kunnen overleggen? Hopelijk met goed resultaat, zodat je weer wat meer rust "in je hoofd" krijgt.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52802197
    Het is nog even doorbijten: 4 nachtjes slapen en dan heb ik de sleutel aan mijn bos!
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      donderdag 30 augustus 2007 @ 08:50:44 #130
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52802752
    Nog 4 nachtjes! Da's kattepis!

    Ik, van de kneusjesclan, moet er nog minimaal 200.
    Zucht
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52802852
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 08:50 schreef phluphy het volgende:
    Nog 4 nachtjes! Da's kattepis!

    Ik, van de kneusjesclan, moet er nog minimaal 200.
    Zucht
    Ik ga ook eens tellen!

    *Excel ff opent
    pi_52803066
    als we op 1 juli 2008 zouden kunnen verhuizen, hebben we nog 306 dagen te gaan.



    En die als is uiteraard nog helemaal niet zeker met onze achterstand
      donderdag 30 augustus 2007 @ 15:33:56 #133
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52812310
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 07:41 schreef phluphy het volgende:
    Die tv in dat 2e huis!
    En die witte (vaatwasser?)deur tussen al die houten deurtjes...
    Al met al lijkt die eerste me het mooist.
    Ik ben benieuwd!! Veel plezier!

    Nanook, heb je al kunnen overleggen? Hopelijk met goed resultaat, zodat je weer wat meer rust "in je hoofd" krijgt.
    Inbouwapparatuur is hier zeldzaam (want tien keer duurder). Het is allemaal los en je schuift het er zo in of uit.

    Als we nieuw spul moeten kopen, wordt het zwart of sstainless, maar als ze het achterlaten gaan we voorlopig nog geen geld uitgeven aan keukenapparatuur (alleen eventueel een nieuwe koelkast). Bijvoorbeeld in het huis waar we het weekend hebben gekeken laten ze alles achter, inclusief een vriezer in de kelder. Da's toch zonde om dan 3000 piek uit te geven aan nieuw spul omdat het wit is?

    Eerste huis vind ik ook het mooiste (Ik ben steeds meer gaan houden van die farmer's porches), maar het derde heeft 2.5 badkamers inplaats van 1.5 en een walkout basement.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 30 augustus 2007 @ 15:35:27 #134
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52812364
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 09:17 schreef leonieke het volgende:
    als we op 1 juli 2008 zouden kunnen verhuizen, hebben we nog 306 dagen te gaan.



    En die als is uiteraard nog helemaal niet zeker met onze achterstand


    Dat lijkt me echt kut.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52812660
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 15:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]



    Dat lijkt me echt kut.
    Dat is het eigenlijk ook wel, he?

    Zo heb ik alleen maar lange aftellijsten eigenlijk. Maar er moet ook nog gigantisch veel gebeuren natuurlijk aan het huis

    Maar morgen is het maar 305 meer!
      donderdag 30 augustus 2007 @ 15:59:13 #136
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52813048
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 15:45 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Dat is het eigenlijk ook wel, he?

    Zo heb ik alleen maar lange aftellijsten eigenlijk. Maar er moet ook nog gigantisch veel gebeuren natuurlijk aan het huis

    Maar morgen is het maar 305 meer!
    True, en als het ook nog "tussendoor" moet...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52813424
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 15:59 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    True, en als het ook nog "tussendoor" moet...
    Nog een geluk dat wij dat niet moeten doen Al zou het wel handig zijn als we af en toe wat konden helpen om de kosten te drukken.

    Ik blijf van het volgende uitgaan: ja, we hebben achterstand, maar eens ze eraan beginnen gaan ze er met een volledige ploeg tegenaan gaan en dan zal het net zoals bij alle anderen gewoon goed vooruit gaan

    Mijn hoop
      donderdag 30 augustus 2007 @ 16:23:36 #138
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52813770
    Ik hoop met je mee.

    Ik kreeg net van een van de grootste makelaardijen (of hoe heet dat) een mailtje dat er een nieuw huis op hun site staat. Waar wij dus al een showing voor hebben geregeld Die grote site is dus twee dagen later dan de rest. *afmeld*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52820437
    Leonieke, wat ontzettend lang nog als je het zo in dagen neerzet!!! Ik hoop echt zo voor jullie dat ze met 2 weken gaan beginnen met graven en dat het dan lang genoeg droog blijft zodat ze ook echt kunnen beginnen.

    Wonderer, Ik ben helemaal verliefd op al die huizen met die verranda's aan de voorkant. Lekker zitten op zo'n schommelbank op een zwoele zomeravond.

    Als ik het goed begrijp zijn jullie nu aan het bezichtigen dus gaan we afwachten tot je verslag komt doen.

    Pluph, Gewoon even een voor het lange wachten.

    Hier heeft besloten dat er toch het eerste weekend verhuisd gaat worden. De vrachtwagen is 's avonds echt niet beschikbaar en hij wil zijn vader het feestje in Oostenrijk niet ontnemen. De bedoeling is nu om dan alleen de grote spullen te verhuizen en dan de rest van de dozen met een aanhanger te doen maar hij kan me wat, nu ga ik ook mijn best doen om zo veel mogelijk dozen in de vrachtwagen mee te kunnen laten gaan want als het toevallig slecht weer is die weken zie ik het niet zitten om de dozen met een aanhanger over te rijden.

    Oh, en de stukadoor is geregeld. 18 september gaat hij aan de slag en de prijs...dat komt wel goed zei hij. Het is een kennis van onze huidige overburen dus we gaan er maar vanuit dat het ook echt wel goed komt.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 20:30:05 #140
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52820711
    Idd, die veranda's zijn echt geweldig

    De bank heeft inmiddels de bankgarantie naar de notaris gefaxt. De notaris wacht nu nog op het origineel en dan kan de overdracht plaatsvinden
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52820839
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 20:21 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, wat ontzettend lang nog als je het zo in dagen neerzet!!! Ik hoop echt zo voor jullie dat ze met 2 weken gaan beginnen met graven en dat het dan lang genoeg droog blijft zodat ze ook echt kunnen beginnen.
    Thx
    quote:
    Wonderer, Ik ben helemaal verliefd op al die huizen met die verranda's aan de voorkant. Lekker zitten op zo'n schommelbank op een zwoele zomeravond.

    Als ik het goed begrijp zijn jullie nu aan het bezichtigen dus gaan we afwachten tot je verslag komt doen.
    Ze zijn inderdaad super Echt zoals in de films
    quote:
    Pluph, Gewoon even een voor het lange wachten.

    Hier heeft besloten dat er toch het eerste weekend verhuisd gaat worden. De vrachtwagen is 's avonds echt niet beschikbaar en hij wil zijn vader het feestje in Oostenrijk niet ontnemen. De bedoeling is nu om dan alleen de grote spullen te verhuizen en dan de rest van de dozen met een aanhanger te doen maar hij kan me wat, nu ga ik ook mijn best doen om zo veel mogelijk dozen in de vrachtwagen mee te kunnen laten gaan want als het toevallig slecht weer is die weken zie ik het niet zitten om de dozen met een aanhanger over te rijden.

    Oh, en de stukadoor is geregeld. 18 september gaat hij aan de slag en de prijs...dat komt wel goed zei hij. Het is een kennis van onze huidige overburen dus we gaan er maar vanuit dat het ook echt wel goed komt.
    Tuurlijk komt dat goed met de stukadoor Wij duimen allemaal met je mee, dus dat moet gewoon goedkomen
    En dat verhuizen zal natuurlijk ook goed verlopen
      donderdag 30 augustus 2007 @ 20:41:33 #142
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52820998
    Nanook, dat verhuizen komt echt wel goed en die stucadoor ook

    Leonieke, je bent na vandaag alweer een dag dichter bij je nieuwe huis.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52821063
    Hij krijgt gewoon niet meer geld dan dat wij er voor over hebben, als hij meer wil dan gaat hij nog maar ergens anders een klusje doen.

    Het lekkere voor het verhuizen is dat ik alleen op maandag en op vrijdag werk. De vrijdag ben ik al vrij omdat we dan de overdracht hebben dus dan kan ik me van maandagavond t/m donderdag aan het inpakken wijdden. Dan moet ik toch een heel eind komen, het meeste is tenslotte al ingepakt.

    Ik ben alleen wel bang dat het behoorlijk ten koste van mijn gemoedsrust zal gaan en dat dat dus de nodige strijd zal opleveren tijdens de verbouwing maar we gaan er gewoon het beste van maken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52821114
    Hey M@x, ik las dat je bankgarantie rond is! Maar begrijp ik goed dat je op je definitieve overdrachtsdatum moet wachten tot zij de originele bankgarantie binnen hebben?

    Hopelijk is het allemaal snel rond zodat je aan de slag kunt.

    Ik had je eerdere post even gemist.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 20:48:13 #145
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52821199
    Klopt Nanook. Heel irritant want ik heb absoluut geen vertrouwen in het feit dat de bank hier snel mee aan de slag gaat en daarnaast heb ik ook mijn huisvestingsvergunning nog niet binnen en die heb ik dus ook nodig bij de notaris. Een hoop papieren rompslomp dus. De bankgarantie ging verder idd verbazingwekkend snel (al zijn daar vorige week wel een aantal boze telefoontjes/emails tegenaan gegaan).
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52821622
    Wat sloridig allemaal weer M@x, maar als ze de bankgarantie hebben gefaxd is het toch een kleine moeite om hem daarna op de post te doen zou je zeggen?

    En die huisvestingsvergunning? Moet je die van de gemeente krijgen en hoeveel wachttijd zit daar normaal gesproken op?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 21:19:59 #147
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52822223
    Ik is terug

    Mooie huizen. Behalve dan de ene Schimmel in de kelder (daarom wordt ie ook verkocht), het zwembad was een zootje, het stonk er, het tapijt was doorgesleten... het was onbeschrijfelijk smerig. Leuk voor een flip-project maar niet voor ons. Je kon ook de snelweg horen

    Toen het eerste mooie huis, deze. De eigenaar was er nog, die ging de hondjes uitlaten. Redelijke achtertuin, anderhalve badkamer, redelijke indeling. Kelder was half afgewerkt zodat daar een flinke ruimte was ontstaan, met inbouwspots enzo, wel tof. De kinderkamers waren paars/roze. Yuck.
    Het enige wat er eventueel zou meoten gebeuren is een extra badkamer (de master bed is echt GROOT, ik denk wel acht bij vijf meter of zo, niet normaal) en laminaat beneden. De eigenaren gaan scheiden dus die willen er snel vanaf, goed voor de prijs.

    Twintig meter verderop was huis nummer 2. Iets groter, tweeeneenhalve badkamer (erg fijn), onafgewerkte kelder maar wel "walkout", rare indeling van de benedenverdieping (schuine wandjes enzo). En een hond die waarschijnlijk al jaren dood was maar dat nog niet doorhad. Eng beest. De tuin is echter een zootje (loopt schuin af, is klein en er zijn geen tuindeuren, je moet door de garage om in de tuin te komen), en hoewel het het enige huis met een garage was, staat deze nu onderaan het lijstje.

    En dan de laatste. Lest best. Een indeling om je vingers bij af te likken, alles klopte. Een gang van de voordeur naar de achterdeur waardoor je altijd licht hebt, een plee die knaloranje was geverfd, een vide boven in het halletje (of hoe heet dat, dat je van de tweede verdieping naar beneden kan kijken), een open keuken met een "formal diningroom" (waar we dan waarschijnlijk een studeerkamer van maken), een "formal livingroom" met ramen en muren op de juiste plekken, een trap die daar uitkomt in plaats van in de hal. Boven drie grote slaapkamers, waarvan twee een enorme (badkamer grootte) inloopkast hebben, en een redelijk grote knaloranje badkamer. Hoeft niks aan gedaan te worden. Eventueel over een jaartje een van die kasten ombouwen tot master bath, da's alles. Het perceel heeft bomen aan de oost, zuid en westzijde. Met alleen wat plafondventilatoren was dit het koelste huis, terwijl in die andere twee de airco snorde.

    Dus ja. De keuze is niet zo heel lastig De eerste en de laatste zijn de coolste.

    Overigens, Brad reed terug naar zijn werk (ik zou van daar naar huis lopen), staat de hele parkeerplaats vol brandweerwagens enzo. Blijkt dus dat iemand een beker ammoniahydroxy (ik moet nog even uitzoeken wat dat ook alweer is) had laten vallen. Hij zit nu dus naast me op de bank te "werken" (alleen dat kan niet want de laptop staat nog op zijn werk ).

    Goeie timing, want nou krijgt hij die tweeenhalve uur waarschijnlijk gewoon uitbetaald

    Leuke dag gehad dus
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 30 augustus 2007 @ 21:22:59 #148
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52822335
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef m@x het volgende:
    Idd, die veranda's zijn echt geweldig

    De bank heeft inmiddels de bankgarantie naar de notaris gefaxt. De notaris wacht nu nog op het origineel en dan kan de overdracht plaatsvinden
    Eerst maakte het me niet zoveel uit, maar het lijkt me steeds leuker Ik ben niet zo'n buitenzitter, maar overdekt enzo kan best leuk zijn. Laptopje/boek erbij, ik vind het best
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52822353
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 21:19 schreef wonderer het volgende:
    Leuke dag gehad dus
    Betaald verlof om huizen te gaan bekijken

    Wat leuk dat er coole huizen tussen zaten Gaan jullie een bod doen op één van die huizen of laten jullie het eerst even bezinken?
    pi_52822880
    Het klinkt goed allemaal wonderer en ook lekker dat Brad zomaar een paar uur vrij is dankzij dat rare goedje op de parkeerplaats. Kunnen jullie nog even rustig na-praten over wat jullie voorkeuren zijn en wat jullie nu gaan doen.

    Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:13:13 #151
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52824342
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 21:37 schreef Nanook24 het volgende:
    Het klinkt goed allemaal wonderer en ook lekker dat Brad zomaar een paar uur vrij is dankzij dat rare goedje op de parkeerplaats. Kunnen jullie nog even rustig na-praten over wat jullie voorkeuren zijn en wat jullie nu gaan doen.

    Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    Ja, we hebben alle infopakketten nog eens minitieus nagekeken. Nu eerst vragen welk bod laag genoeg is maar geen belediging en dan gaan we denk ik wel een move maken op huis nummer drie.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52824543
    Spannend!!!

    Wat bieden betreft...ik weet natuurlijk niet wat een normale marge is in de US tussen de vraagprijs en de verkoopprijs het enige dat ik je kan adviseren is bedenk goed wat je zelf maximaal voor dit huis wilt betalen en ga daar met een redelijke marge onder zitten zodat er nog iets te onderhandelen valt.

    Succes met bieden, ik ga in elk geval heel hard voor jullie duimen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:22:02 #153
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52824716
    Wat lullen jullie veel op een avondje. House was erop hoor, sufferds!

    Ik wilde net de kleptop dichtgooien en kwam nog "even" bijlezen. Leuk leuk leuk.
    Maar mijn oogleden zijn te zwaar om uitgebreid te reageren. Doe ik morgen, in de baas zijn tijd.


    Trusten!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:24:23 #154
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52824815
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 22:18 schreef Nanook24 het volgende:
    Spannend!!!

    Wat bieden betreft...ik weet natuurlijk niet wat een normale marge is in de US tussen de vraagprijs en de verkoopprijs het enige dat ik je kan adviseren is bedenk goed wat je zelf maximaal voor dit huis wilt betalen en ga daar met een redelijke marge onder zitten zodat er nog iets te onderhandelen valt.

    Succes met bieden, ik ga in elk geval heel hard voor jullie duimen.
    Hij staat te koop voor 299900, de werkelijke waarde is 277400. We denken zelf aan 280. Ze hebben het twee jaar geleden gekocht voor 249 en daarna is er niet veel aan verbeterd, zeker niks dat 50k goedpraat.

    Dus ja. Geen idee.

    Ik heb trouwens nog steeds de kriebels van die bouwval. Jakkes.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:26:59 #155
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52824935
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 22:22 schreef phluphy het volgende:
    Wat lullen jullie veel op een avondje. House was erop hoor, sufferds!

    Ik wilde net de kleptop dichtgooien en kwam nog "even" bijlezen. Leuk leuk leuk.
    Maar mijn oogleden zijn te zwaar om uitgebreid te reageren. Doe ik morgen, in de baas zijn tijd.


    Trusten!
    Ik heb House op DVD
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52825033
    Als de werkelijke waarde 277400 is waarom zou je daar dan boven gaan zitten??? Ga voorlopig voor die prijs je kunt altijd nog omhoog als ze daar echt niet mee akkoord gaan.

    (Ik weet het, een vreselijk advies als je een huis erg graag wilt hebben maar ik kreeg het van mijn collega en het heeft ons 5000 Euro gescheeld op het huis dat we nu hebben!!!)

    Phluph, Ik zat de babyfluisteraar te kijken maar tijdens de reclames is een laptop zo gepakt om nog even een berichtje te typen hoor.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 30 augustus 2007 @ 22:33:13 #157
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52825159
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 22:29 schreef Nanook24 het volgende:
    Als de werkelijke waarde 277400 is waarom zou je daar dan boven gaan zitten??? Ga voorlopig voor die prijs je kunt altijd nog omhoog als ze daar echt niet mee akkoord gaan.

    (Ik weet het, een vreselijk advies als je een huis erg graag wilt hebben maar ik kreeg het van mijn collega en het heeft ons 5000 Euro gescheeld op het huis dat we nu hebben!!!)

    Phluph, Ik zat de babyfluisteraar te kijken maar tijdens de reclames is een laptop zo gepakt om nog even een berichtje te typen hoor.
    Ja, kweenie. Vanavond maar eens een mailtje opstellen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 30 augustus 2007 @ 23:59:43 #158
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52827879
    Whehehe, Brads bedrijf was net op tv vanwege dat gedoe
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52831834
    wow dit wordt wel allemaal heel erg echt op die manier wonderer. Al nadenken over een bod. Spannend allemaal!

    En stel dat ze jullie bod aanvaarden, wat is dan de standaardtermijn tot de overdracht bij jullie (in België is dat 3 - 4 maanden, maar ik heb de indruk dat het in Nederland allemaal vlugger gaat )
    pi_52839356
    Nee hoor Leonieke, de mensen die je hier in het topic tegen komt zijn gewoon uitschieters. Een normale termijn is in Nederland volgens mij toch ook wel een maand of 4 hoor!

    Wonderer, Ben je al wakker en hebben jullie kunnen besluiten wat het openingsbod moet gaan worden?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:44:58 #161
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52840295
    Hier waarschijnlijk nog een uitschieter Vandaag gebeld met de bank en de originele bankgarantie is woensdag naar de notaris gestuurd, gebeld met de gemeente en de huisvestingsvergunning is gisteren naar mij opgestuurd. Nu ben ik aan het bellen met de verkopend makelaar omdat ik graag een eerdere overdracht wil dan in het koopcontract staat. Die hadden we destijds gepland op 30 september maar wat mij betreft kan het volgende week al. De verkoper staat daar zeker niet afwijzend tegenover. Het huis staat toch al leeg dus hoe eerder hij er van af is, hoe beter.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52841346
    Wat een heerlijk nieuws m@x

    Maar je beseft toch dat je dan dringend moet beginnen inpakken, he?
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:23:49 #163
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52841498
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 14:19 schreef leonieke het volgende:
    Wat een heerlijk nieuws m@x

    Maar je beseft toch dat je dan dringend moet beginnen inpakken, he?
    Pakken? Oh ja...... pakken Vanmiddag komen er hier weer mensen kijken (duimen dus allemaal) en ter ere daarvan heb ik in ieder geval de stapels tijdschriften e.d. weer eens doorgespit. Weer 3 grote tassen richting oud papier dus dat scheelt in ieder geval straks weer.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:22:55 #164
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52843340
    Hmmmmmmm, kleine tegenvaller. Het appartement blijkt formeel pas op de 24ste in handen te komen van het vastgoedbedrijf wat het weer aan mij verkoopt en daardoor kan de overdracht ook pas op de 24ste plaatsvinden. Dat schopt slechts lichtelijk mijn plannen om voor 1 oktober over te zijn en op de 8ste Kai's verjaardag daar te vieren in de war

    Ik word echt gestoord van het papierwerk en de formaliteiten die gepaard gaan met het kopen van een huis. Natuurlijk is het allemaal in je eigen belang dat zoiets goed geregeld wordt maar hoe kan een mens in godsnaam iets plannen als steeds met data en verantwoordelijkheden wordt geschoven
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:00:48 #165
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52844413
    Ik weet het echt niet. Zo ver zijn we nog niet. Kerst gaan we denk ik niet halen? Geen idee.

    Ik heb een mailtje gestuurd naar onze agent met wat we het beste kunnen doen, en dan even nadenken of we een advocaat gaan gebruiken om het contract op te stellen, en wachten tot Brad alle papieren heeft om echt iets met de hypotheek te kunnen doen (want ik weet nog steeds niet wat onze max is).

    M@x, balen. Ik heb ook altijd zo hekel aan dat papierwerk. Nou ja, heb je in ieder geval meer tijd om in te pakken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:52:23 #166
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52845888
    Leonieke, zodra je nog "maar" 100 dagen te gaan hebt, kun je een centimeter-meetlint kopen. Ik weet niet zo goed hoe die dingen heten. Zo zien ze eruit:


    En dan elke dag één cm afknippen. Dit deed ik vroeger wel vaker als ik ergens lang op moest wachten, vond het echt een leuke manier om af te tellen.

    Nanook, welk weekend wordt het nou, qua datum? Voor of na 18 september? De grote spullen, bedoel ik.

    Jij had een interessant dagje gisteren, wonderer! Ik duim voor huis nr. 3!
    Ik zou gevoelsmatig ook iets lager gaan zitten dan 280k. Die 50k verschil t.o.v. een paar jaar geleden, is dat een (realistische) algemene woning-prijzenstijging?

    Ow bummer m@x dat het pas vanaf de 24e kan. Verdorie, waarom kan het nou niet gewoon eens meezitten. Heeft het zin om contact op te nemen met die woningcorporatie?
    En papierwerk sucks ja, maar ach dat ben je straks weer snel vergeten.
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:09:50 #167
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52846375
    Ik zou ook niet heel ver boven de werkelijke waarde gaan zitten hoor Wonderer. Wel spannend. Huis nummer 3 moet het dus worden. Ik duim mee

    De notaris gaat hier nu contact opnemen met alle betrokken partijen om te kijken of de overdracht niet toch wat bespoedigd kan worden. Ik stress me suf bij het idee dat ik per 1 oktober nog niet over kan maar Kai wel al daar in de buurt naar de opvang toe moet. Hoe moet ik dat nou doen natuurlijk valt daar ook wel een oplossing voor te bedenken maar ik vind het zo gewoon niet meer zo leuk

    We hebben net weer kijkers gehad. Ze vonden het huis helemaal geweldig maar ze hebben zich ook ingeschreven voor een nieuwbouwproject hier in de buurt. Nu maar hopen dat ze toch liever niet nog 2,5 jaar willen wachten
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:10:15 #168
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52846399
    Plurph, ik weet het echt niet De agent/makelaar mailde net terug dat het sowieso niet makkelijk is om te zeggen, je moet echt overal rekening mee houden voor je een prijs kunt vaststellen. Dus binnenkort maar eens om de tafel gaan zitten.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:11:33 #169
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52846434
    Ik lag gister al helemaal een inrichting te bedenken, zo irritant

    Op zich is trouwens het huis van vorige week ook nog steeds in de running, vanwege de lokatie voornamelijk (en omdat ie 25k goedkoper is). Dus heel makkelijk wordt het niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:12:16 #170
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52846464
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 17:09 schreef m@x het volgende:
    Ik zou ook niet heel ver boven de werkelijke waarde gaan zitten hoor Wonderer. Wel spannend. Huis nummer 3 moet het dus worden. Ik duim mee

    De notaris gaat hier nu contact opnemen met alle betrokken partijen om te kijken of de overdracht niet toch wat bespoedigd kan worden. Ik stress me suf bij het idee dat ik per 1 oktober nog niet over kan maar Kai wel al daar in de buurt naar de opvang toe moet. Hoe moet ik dat nou doen natuurlijk valt daar ook wel een oplossing voor te bedenken maar ik vind het zo gewoon niet meer zo leuk

    We hebben net weer kijkers gehad. Ze vonden het huis helemaal geweldig maar ze hebben zich ook ingeschreven voor een nieuwbouwproject hier in de buurt. Nu maar hopen dat ze toch liever niet nog 2,5 jaar willen wachten
    Ik zal wel naief zijn en zo, maar heb je aan een week niet genoeg dan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:15:51 #171
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52846572
    Nee joh, ik moet nog schilderen en behangen en dat moet allemaal in de weekenden en de avonduren want ik heb niet meer voldoende verlof. Het zijn wel dingen die ik eventueel kan doen nadat ik ben verhuisd maar met met een klein kind in de buurt is het gewoon handigerom helemaal klaar te zijn voor we overgaan.

    Ohja, en dan vergeet ik helemaal de extra groep die voor de droger moet worden aangelegd en de wasmachine-aansluiting. Dat wordt via via geregeld maar dan ben ik weer net afhankelijk van wanneer die mensen kunnen.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:24:35 #172
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52846822
    Oooh. Da's wel kut ja. Als ik in Nederland had gewoond, was ik wel komen helpen, maar ja...

    Ik duim voor je dat het goed gaat komen, want die stress is ook helemaal niet leuk natuurlijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:33:54 #173
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52847111
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 17:10 schreef wonderer het volgende:
    Plurph, ik weet het echt niet De agent/makelaar mailde net terug dat het sowieso niet makkelijk is om te zeggen, je moet echt overal rekening mee houden voor je een prijs kunt vaststellen. Dus binnenkort maar eens om de tafel gaan zitten.
    Binnenkort? Wat nou binnenkort. Concrete feiten willen we hier hebben!
    Hup Hup! Regel een datum! Schnell bitte!
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:35:46 #174
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52847189
    m@x, het komt heel vaak voor dat mensen eerder aan de slag willen, zonder het huis al te betrekken. Hiervoor zijn dan dingen geregeld, zoals het ondertekenen van een verklaring voor sleutelontvangst, waarin je ook verklaart het huis niet te zullen betrekken, dat je niets zult beschadigen, etc. etc. Elke makelaar kent zo'n contractje wel. Misschien dat zoiets gebruikt kan worden om je probleem op te lossen?
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:38:51 #175
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52847280
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 17:33 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Binnenkort? Wat nou binnenkort. Concrete feiten willen we hier hebben!
    Hup Hup! Regel een datum! Schnell bitte!
    't Is een feestweekend dit weekend en ik moet eerst even met Brad overleggen. Over een uurtje of twee meer info
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:48:48 #176
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52849115
    Nog 50 minuten
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:52:33 #177
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52849221
    Wheheh. Zijn hoofd stond er niet naar. We moeten een afspraak maken om de drie huizen te bezichtigen en daarna met de agent praten over de voor- en nadelen van elk huis.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52850504
    Wat een ontwikkelingen allemaal weer wonderer, al ben ik het met de rest eens dat het eigenlijk allemaal stiekem te langzaam gaat maar hey, je gaat een huis kopen, dat is niet een beslissing die je zomaar even neemt dus neem er vooral maar alle tijd voor.

    M@x, Bij jou weer een aantal tegenvallers. Wij zitten ook met zo'n verjaardags dillemma maar wij hebben iets meer tijd (14 september de sleutel, 3 oktober wordt onze jongste een jaar). Kun je je niet in eerste instantie op de woonkamer richten? Dat is tenslotte de plek waar je een verjaardag voornamelijk viert...

    Phluphy, We gaan dus 15 september de boel al verhuizen. 10 september is mijn laatste werkdag voor de verhuizing dus dat geeft me 5 dagen de tijd om alles zo veel mogelijk in te pakken...ik ga er gewoon voor en dan zien we wel waar het schip strand.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:45:29 #179
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52850634
    Ik ben wel benieuwd hoe lang het inpakken hier zou duren We hebben best veel zooi die uitgezocht moet worden.

    Succes vast, Nanook.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52852886
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 19:45 schreef wonderer het volgende:
    Ik ben wel benieuwd hoe lang het inpakken hier zou duren We hebben best veel zooi die uitgezocht moet worden.

    Succes vast, Nanook.
    Je zou natuurlijk alvast kunnen beginnen met uitzoeken, dat scheelt 'straks' weer werk.

    Wij hebben het voordeel dat we nu een woning hebben zonder zolder. De enige extra opbergruimte die we hebben zit achter schotten onder de schuine kap (achter word het huis meteen op de eerste verdieping schuine kap). Daardoor konden we dus al niet te veel onzinnige rommel bewaren.

    De dingen die nu nog ingepakt moeten worden zijn zinnige dingen. Kookspullen, speelgoed van de kinderen (maar daar heb ik al grote kunststof bakken voor dus dat is een kwestie van de deksels erop en in de vrachtwagen met het spul), kleding en dat soort goed. Ik denk dus dat het inpakken in die dagen wel gaat lukken maar om nu te zeggen dat ik er naar uit kijk...niet echt. Die laatste dagen word dus echt kamperen in ons eigen huis.

    Overigens hadden we vandaag de offerte voor de badkamer binnen. Voor alleen opbouwen (dus tegelen, bad, douche, wastafel en tiolet plaatsen en dan natuurlijk nog het nodige leidingwerk omleggen) zouden we nu zonder dat hij de badkamer gezien heeft 3750 Euro betalen. Het viel mij alles mee. Die meneer moet maar gauw eens langs komen als we de sleutel hebben.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:21:33 #181
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52853303
    Wat ga je ook alweer met die badkamer doen?

    Ik ben echt bang voor de hoeveelheid zooi die wij gaan krijgen Ik heb de kelder van de huidige bewoners gezien en daar kun je een HOOP in kwijt . En we zijn allebei packrats dus ja...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:38:55 #182
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52853755
    Zal ik ook maar weer eens een update doen
    Wij zitten in het stadium van papieren bij elkaar krijgen, werkgeversverklaringen lospeuteren en kopieeren totdat 't apparaat roodgloeiend ziet.
    Maandag komt onze hypotheekmeneer weer om alles door te nemen en daarna gaat alle papieren (mits hij tevreden is over onze kopieeractiviteiten ) naar de hypotheekverstrekker voor het (hopenlijk) definitieve akkoord.

    Oh ja, en er komt maandagavond ook nog een dame van 't kantoor om onze verzekeringstoestanden door te spreken. Momenteel loopt alles bij Interpolis, dus of we sluiten daar de andere verzekering bij of we gaan alles oversluiten naar deze tent.
    Hangt een beetje van hun prijs af

    En op het huis is het bord van 'te koop' nu gewijzigd in 'verkocht'
    -en we hebben al een nieuwe wc-bril voor in het toilet beneden gekocht -

    Over een paar weekjes open ik mijn eigen topic
    pi_52855526
    De badkamer ziet er nu zo uit wonderer:



    Eén keer raden dus wat we gaan doen...de hele oude (lelijke bordeaux rode) zooi er uit en mooie neutrale spullen erin terug. Voor het raam komt het bad, waar nu de wastafel zit de douche (met van die glazen blokken als muur voor het licht) en rechts om de hoek komt het wastafelmeubel en dan nog een toilet. We hebben overigens wel gezegd dat we alle spullen zelf kopen dus die kosten komen er nog wel apart bij.

    Kozakken, Dat verkocht bord in de tuin geeft wel een lekker gevoel hè? Dat vond ik wel tenminste.

    Als je qua papieren gewoon gedaan hebt wat je gevraagd is dan gaat het vast allemaal goed komen met die hypotheek dus...kom maar op met dat eigen topic.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:45:09 #184
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52855620
    Ja daar moet inderdaad iets aan gebeuren

    En dan is 3750 helemaal niet duur volgens mij. Hoe lang gaat het duren?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:51:20 #185
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52855787
    Wow, die badkamer is wel heel erg............................retro
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52862564
    woow Nanook, das idd een vergane glorie badkamer! Lekker dat er een nieuwe komt.

    Kozakken, dat klinkt goed: Verkocht!

    M@x, kan me voorstellen dat het jammer is dat de verhuizing en verjaardag niet volgens planning gaan. Ik hoop dat er een oplossing voor komt. En natuurlijk hoop ik dat de kijkers ook kopers zullen zijn!

    Phluph, wat een leuk idee van dat meetlint. Ben je zelf ook al aan het knippen?

    Wij hebben donderdag de (ver)koopovereenkomst getekend. De koper van ons woonschip is heel flexibel met de leverdatum en heeft blijkbaar genoeg geld want hij heeft het niet eens onder voorbehoud van financiering gekocht
    Tot 10 september heeft hij nog de tijd om dingen uit te zoeken over eventuele bestemminsplannen etc. waardoor de koop niet door zou kunnen gaan maar hij schijnt nu op vakantie te zijn dus volgens de makelaar gaat het helemaal goedkomen.

    En we heben net weer een rekening gekregen voor ons nieuwe huis, de 4e termijn. Ze zijn nog steeds op schema denk ik.

    Binnenkort gaan we op vakantie maar het begint nu toch wel een beetje te kriebelen om dingen voor ons nieuwe huis te regelen. Als we terug zijn storten we ons maar eens op vloeren, gordijnen, inrichting etc.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      zaterdag 1 september 2007 @ 10:10:35 #187
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52862695
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 09:55 schreef snoopy het volgende:
    Phluph, wat een leuk idee van dat meetlint. Ben je zelf ook al aan het knippen?
    Neh... de meeste dagen probeer ik het hele onderwerp 'verhuizen' maar gewoon te negeren. Dan gaat de tijd sneller, vind ik. In dit stadium, that is. "Later" ga ik wel verkneuter-en verheugdingetjes doen, zoals zo'n meetlint.


    .
    quote:
    Binnenkort gaan we op vakantie maar het begint nu toch wel een beetje te kriebelen om dingen voor ons nieuwe huis te regelen. Als we terug zijn storten we ons maar eens op vloeren, gordijnen, inrichting etc.
    Da's het leukste van alles!
    En ook nog eerst op vakantie! Wat een heerlijke vooruitzichten allemaal. Enjoy!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52869402
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 10:10 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Neh... de meeste dagen probeer ik het hele onderwerp 'verhuizen' maar gewoon te negeren. Dan gaat de tijd sneller, vind ik. In dit stadium, that is. "Later" ga ik wel verkneuter-en verheugdingetjes doen, zoals zo'n meetlint.
    Wat een leuk idee trouwens van dat meetlint Alleen weet ik niet of wij ooit zo'n definitieve datum gaan hebben. Maar ah, dan kan ik beginnen knippen vanaf 40 cm ofzo

    De drie linten ga ik nu nog niet naast elkaar ophangen
    pi_52875082
    Leonieke, Die linten zijn over het algemeen 1,5 meter lang dus je zou het met 2 kunnen redden inmiddels maar dan lijkt het me nog frustrerend langzaam gaan die ééne centimeter per dag.

    Snoopy, Lekker dat het er voorlopig op lijkt dat de zaken gaan zoals ze moeten gaan met de bouw. Ik ben het even kwijt, wanneer zou de oplevering van jullie nieuwe stulpje ongeveer moeten zijn? Wel lekker dat jullie tussendoor eerst nog even op vakantie gaan, dan gaat de tijd toch wat sneller en als je dan daarna aan de slag gaat met het uitzoeken van spullen dan is het vast zo ver voor je er erg in hebt.

    Hoe lang de badkamer gaat duren weet ik eigenlijk nog niet. Hopelijk niet te lang want met 2 kinderen improviseren met een washandje of het babybadje lijkt me niet ideaal.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52875183
    En ow gisteren vernomen dat het waarschijnlijk half september wordt als ze er aan beginnen...

    Dan had ik liever afgelopen zondag gehoord dat het nog 3 weken ging duren, ipv 2 weken Mijn aftellen is voor niets geweest, ik moet opnieuw beginnen met nog 2 weken...
    pi_52875192
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 20:52 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik ben het even kwijt, wanneer zou de oplevering van jullie nieuwe stulpje ongeveer moeten zijn?
    Zie de OP
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52875207
    Ik weet dat mijn ouders hun badkamer ooit opnieuw hebben laten doen in de winter Het heeft toch een hele tijd geduurd dat we ons in een wasmand moesten wassen en ik zat alleszins al in het middelbaar
    pi_52875296
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 20:56 schreef leonieke het volgende:
    Ik weet dat mijn ouders hun badkamer ooit opnieuw hebben laten doen in de winter Het heeft toch een hele tijd geduurd dat we ons in een wasmand moesten wassen en ik zat alleszins al in het middelbaar
    kan dat ondertiteld worden leonieke? Ik begrijp er niks van
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52875434
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 20:59 schreef snoopy het volgende:

    [..]

    kan dat ondertiteld worden leonieke? Ik begrijp er niks van

    Mijn ouders hebben, toen ik in het secundair onderwijs zat, hun badkamer uitgebroken en een nieuwe laten plaatsen. Het was winter en toen hebben we ons een hele tijd in de garage in een wasmand moeten wassen.

    Nu beter?
    pi_52875791
    Dat eerste wel maar dat van die wasmand snap ik nog steeds niet.
    Een wasmand ziet er bij ons namelijk zo uit:

    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52875887
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 21:15 schreef snoopy het volgende:
    Dat eerste wel maar dat van die wasmand snap ik nog steeds niet.
    Een wasmand ziet er bij ons namelijk zo uit:

    [afbeelding]
    ah ja, zo is het inderdaad niet duidelijk

    Wij hebben zo'n wasmanden, maar ook volledig gesloten wasmanden... Het was uiteraard één van die laatste dat we gebruikt hebben om ons te wassen Ook al zijn we Belgen, ZO dom zijn we nog niet
      zaterdag 1 september 2007 @ 21:23:35 #197
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52876052
    Kai gaat bij mijn ouders ook gewoon in een wasmand in bad hoor snoop
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52876352
    Leonieke, Half september is over 2 weken hoor...maarja, dat dacht je vorige week natuurlijk ook dat het nog maar 2 weken zou zijn. Ontzettend vervelend dat jullie steeds weer op het tweede plan geschoven worden.

    Snoop , maar je zou dus nog te maken kunnen krijgen met eventueel vorstverlet...hoewel, als de boel eenmaal dicht is (glas erin enzo) dan gaan ze wel gewoon door neem ik toch aan?

    Waar ik een beetje tegenop zie met het in het babybadje gaan is dat er straks overal laminaat ligt. Met het gespetter van onze oudste mag ik er wel een stuk bouwzeil van 4x4 onder leggen om de boel een beetje droog te houden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52876364
    Maar Kai zit niet op de middelbare school toch?
    quote:
    Snoop , maar je zou dus nog te maken kunnen krijgen met eventueel vorstverlet...hoewel, als de boel eenmaal dicht is (glas erin enzo) dan gaan ze wel gewoon door neem ik toch aan?
    Het huis staat al helemaal. Dus ik ben niet bang voor vorst eigenlijk. Volgens mij kunnen ze dan idd gewoon doorwerken binnen.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52876430
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 21:32 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Half september is over 2 weken hoor...maarja, dat dacht je vorige week natuurlijk ook dat het nog maar 2 weken zou zijn. Ontzettend vervelend dat jullie steeds weer op het tweede plan geschoven worden.
    Ah ja, nu ga ik mezelf tegen de teleurstellng beschermen en niet meer heel hard hopen dat ze er binnen 2 weken aan beginnen, want er kwam ook fijntjes bij dat het dan natuurlijk nog goed weer moet zijn.

    Ik heb er maar bijgezegd: "met al het geluk dat wij al gehad hebben, zullen de donderwolken er wel zijn op 10 september "
    quote:
    Snoop , maar je zou dus nog te maken kunnen krijgen met eventueel vorstverlet...hoewel, als de boel eenmaal dicht is (glas erin enzo) dan gaan ze wel gewoon door neem ik toch aan?
    Had ik dat nog niet gezegd dat het pas weer zal vriezen in december 2008?
    quote:
    Waar ik een beetje tegenop zie met het in het babybadje gaan is dat er straks overal laminaat ligt. Met het gespetter van onze oudste mag ik er wel een stuk bouwzeil van 4x4 onder leggen om de boel een beetje droog te houden.
    Mja, met dat laminaat is het natuurlijk niet zo handig meegenomen. Bij ons was het in de garage te doen. Dat bouwzeil zal natuurlijk wel het nodige doen
    pi_52876479
    Mag laminaat niet nat worden dan?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_52876512
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 21:37 schreef snoopy het volgende:
    Mag laminaat niet nat worden dan?
    Hangt van de soort af. Je hebt laminaatsoorten die perfect in een badkamer kunnen liggen Hangt van de klasse af.
    pi_52878924
    Ik neem de gok gewoon liever niet dat de boel straks hardstikke bol staat. Zoals gezegd kan onze oudste flink spetteren en om nou constant met een dweil in de aanslag in de buurt te zijn is ook geen ideale oplossing. (De garage ook niet ben ik bang want die zit bij ons niet aan het huis vast en is niet verwarmd) Maar we gaan er wel doorheen komen hoor als de klus meneer aan het werk is. In geval van nood kan ik altijd mijn nicht nog vragen of we bij haar mogen douchen want die woont op 100 meter afstand. (Ik ben gewoon een te bescheiden mens om haar om hulp te vragen + dat het contact nooit zo heel hecht is geweest.)

    Leonieke, Ik kan me je reactie naar je schoonvader goed voorstellen hoor. Op een gegeven moment als alles tegen zit (zoals de afgelopen weken met die regen) kun je er gewoon even niet meer in geloven dat ze ooit nog gaan beginnen. Maar dat gaan ze, echt!!! De vraag is helaas alleen wanneer...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52882021
    Hoi
    ja ik ben nieuw hier!

    wij ( ik en vriendje) zitten in het koop-een-huis proces... we gaan volgende week naar de notaris om een voorlopig koopcontract te tekenen.. we zijn echt nog helemaal blanco wat dat soort dingen betreft!

    vriendje is alleen maar bezig met zijn eigen stuff... hij is dj op een internet radio station en is dus alleen maar dingen aan het zoeken voor zijn 'studio' di er gaat komen.. terwijl ik me al echt druk kan maken over de kleur van de muur... en wat voor schilderijen er op moeten komen... daarom wil ik jullie hulp in roepen! jullie weten vast raad. de beste sites voor ideën enzo!!

    thnx alsvast!
    Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
      zondag 2 september 2007 @ 01:30:09 #205
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52882123
    Mijn eerste tip: doe dingen samen. Je koopt SAMEN een huis, en dan is ieder met zijn eigen dingen bezig? Lijkt met niet helemaal de juiste manier om te beginnen...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52887166
    quote:
    Op zaterdag 1 september 2007 23:03 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik neem de gok gewoon liever niet dat de boel straks hardstikke bol staat. Zoals gezegd kan onze oudste flink spetteren en om nou constant met een dweil in de aanslag in de buurt te zijn is ook geen ideale oplossing. (De garage ook niet ben ik bang want die zit bij ons niet aan het huis vast en is niet verwarmd) Maar we gaan er wel doorheen komen hoor als de klus meneer aan het werk is. In geval van nood kan ik altijd mijn nicht nog vragen of we bij haar mogen douchen want die woont op 100 meter afstand. (Ik ben gewoon een te bescheiden mens om haar om hulp te vragen + dat het contact nooit zo heel hecht is geweest.)
    Of regelmatig eens gaan zwemmen en daar gebruik maken van de faciliteiten Of een fitnesscentrum
    quote:
    Leonieke, Ik kan me je reactie naar je schoonvader goed voorstellen hoor. Op een gegeven moment als alles tegen zit (zoals de afgelopen weken met die regen) kun je er gewoon even niet meer in geloven dat ze ooit nog gaan beginnen. Maar dat gaan ze, echt!!! De vraag is helaas alleen wanneer...
    Ah, ze zullen moeten beginnen Als ze binnen een paar weken nog niet bezig zijn, krijgen ze nog een goeiemorgen en een goeieavond en voor de rest kunnen ze tegen elkaar praten
    pi_52898319
    Smeej, Ik raad je ook aan om samen de kleuren en schilderijen aan de muur uit te zoeken. Dan krijg je ook niet achteraf het 'Ja maar jij...' verhaal. Jullie gaan er samen wonen dus moeten jullie de kleuren en inrichting ook samen mooi vinden.

    En kijk eens wat willekeurige klustopics door voor ideeën als je het even niet weet. Ik heb voor ons nieuwe huis ook aardig wat kleurideeën overgenomen van anderen.

    Leonieke, Als de goedemorgen/goedenavond tactiek niet werkt dan weet ik het ook niet meer. Hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat er gewoon snel begonnen worden.

    Oh, en die sportschool/zwembad tip is helemaal zo gek nog niet. Alleen is als ouder alleen gaan zwemmen met een kleuterpuber en een bijna dreumes verre van ideaal.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52909299
    Regen, regen en nog eens meer regen vandaag. Kwestie van de grond nog eens goed nat te krijgen
    pi_52912109
    Vanmorgen vernomen dat het bod dat ik gedaan heb is geaccepteerd. Hopelijk eind deze week naar de notaris om het voorlopig koopcontract te tekenen.

    Damn wat is dit spannend zeg. Ben pas eigenlijk een paar weken bezig met zoeken. Dit is het 4de huis dat ik bezocht heb. Gaat allemaal zo snel, maar ben dolblij.

    Zit nog steeds te wachten op een mailtje van de Postbank...
    pi_52912394
    Wat een heerlijk nieuws linebear Proficiat!
    pi_52913141
    echt super, zal dit topic ook zeker blijven volgen en jullie op de hoogte houden natuurlijk..

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1083c9c2-f87c-4c33-8af7-e094eb8b4dac&objecttype=DetailKoopObject
      maandag 3 september 2007 @ 13:33:31 #212
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52915179
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 07:47 schreef LamstraalASD het volgende:
    Het is nog even doorbijten: 4 nachtjes slapen en dan heb ik de sleutel aan mijn bos!
    En? En? En?

    Kunnen we je al feliciteren?
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 3 september 2007 @ 13:35:32 #213
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52915252
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 11:56 schreef linebear het volgende:
    echt super, zal dit topic ook zeker blijven volgen en jullie op de hoogte houden natuurlijk..

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1083c9c2-f87c-4c33-8af7-e094eb8b4dac&objecttype=DetailKoopObject
    Leuk! En het ziet er zo netjes uit allemaal. Waren de vorige bewoners zo netjes en/of zijn de flats nog vrij nieuw?
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 3 september 2007 @ 13:44:42 #214
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52915459
    1 Oktober krijgen wij de sleutel van onderstaand huis, waar weinig aan gedaan hoeft te worden:

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Fotos/?id=82b398fb-657b-4c37-9a4b-b71c2f8170fb&objecttype=DetailKoopObject
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_52915941
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 13:35 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Leuk! En het ziet er zo netjes uit allemaal. Waren de vorige bewoners zo netjes en/of zijn de flats nog vrij nieuw?
    Het is gebouwd in 1975. De vorige bewoner heeft het echt helemaal opgeknapt. Hoef alleen de slaapkamer te schilderen (is nu roze).
      maandag 3 september 2007 @ 17:11:06 #216
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52920229
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef linebear het volgende:

    [..]

    Het is gebouwd in 1975. De vorige bewoner heeft het echt helemaal opgeknapt. Hoef alleen de slaapkamer te schilderen (is nu roze).
    Dat kun je toch gewoon zo laten?

    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52931691
    dat kan, maar uhm... zo vrouwelijk ben ik niet
    pi_52933202
    op het punt om de offerte van de hypotheek te accepteren.
    En hopelijk deze week nog naar de notaris voor het voorlopig koopcontract...

    Wat een spanning allemaal
    pi_52933272
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 11:56 schreef linebear het volgende:
    echt super, zal dit topic ook zeker blijven volgen en jullie op de hoogte houden natuurlijk..

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1083c9c2-f87c-4c33-8af7-e094eb8b4dac&objecttype=DetailKoopObject
    Wat een leuk en afgewerkt appartement

    En wat spannend nu de hypotheekofferte bijna rond is
    pi_52933279
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 13:44 schreef Scorpie het volgende:
    1 Oktober krijgen wij de sleutel van onderstaand huis, waar weinig aan gedaan hoeft te worden:

    http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Fotos/?id=82b398fb-657b-4c37-9a4b-b71c2f8170fb&objecttype=DetailKoopObject
    Heb je de foto's nog ergens anders staan? Ik ben blijkbaar te laat om jullie toekomstig huis te bewonderen
    pi_52933323
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 20:00 schreef Nanook24 het volgende:
    Oh, en die sportschool/zwembad tip is helemaal zo gek nog niet. Alleen is als ouder alleen gaan zwemmen met een kleuterpuber en een bijna dreumes verre van ideaal.
    Maar misschien is het voor jullie wel makkelijker om zo te kunnen douchen en de kinderen kunnen zich waarschijnlijk wel in een wasmand (of iets dergelijks) wassen.
    Of bij de buren? Ah ja, nieuwe buren... is wat raar.. Ik weet namelijk dat wij ons één keer in de week bij de buren konden douchen toen de badkamer aan vernieuwing toe was. Was toch wel leuk om na 6 dagen in een wasmand eens een douche te zien
    pi_52933458
    Wat een leuke nieuwe huizen komen er allemaal weer voorbij.

    Gefeliciteerd aan alle nieuwe huizenbezitters.

    Leonieke, Ik ben sowieso van plan om daar de lokale sportschool te gaan bezoeken dus wat mij betreft gaat het douchen wel goed komen en wie weet hebben we straks wel hele aardige nieuwe buren die er geen probleem mee hebben als we af en toe hun douche komen gebruiken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 4 september 2007 @ 10:45:30 #223
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52933507
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 10:33 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Heb je de foto's nog ergens anders staan? Ik ben blijkbaar te laat om jullie toekomstig huis te bewonderen
    Damn, dan is hij net weg. Ik zal ze vanavond wel even uploaden
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_52933554
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 10:45 schreef Scorpie het volgende:

    [..]

    Damn, dan is hij net weg. Ik zal ze vanavond wel even uploaden
    Leuk Ik ben nieuwsgierig Thx
      dinsdag 4 september 2007 @ 11:22:31 #225
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52934232
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_52934930
    Scorpie het lijkt me een heel mooi huis Je kan er volgens mij zo intrekken En het ziet er heel ruim uit
    Ga je er veel aan veranderen?
      dinsdag 4 september 2007 @ 11:52:43 #227
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52935024
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 11:48 schreef leonieke het volgende:
    Scorpie het lijkt me een heel mooi huis Je kan er volgens mij zo intrekken En het ziet er heel ruim uit
    Ga je er veel aan veranderen?
    Bijna niet. Alles wordt een keer geverfd, boven worden de vloeren eruit gehaald en komt er vloerbedekking in, en dat is het wel zo`n beetje.

    Beneden verven we 1 kant van de kamer lichtbruin, de rest wit, en boven doen we 1 van de kamers lichtgroen (echt heel licht, bijna niet te zien).

    De slaapkamer krijgt een donkerpaarse want (hoofdeind) met lichtpaarse muren.

    En dat is het wel zo`n beetje Waarschijnlijk nog wat kleine dingen zoals de trap enzo, maar dat is niet zoveel werk.
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_52937884
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 10:32 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Wat een leuk en afgewerkt appartement

    En wat spannend nu de hypotheekofferte bijna rond is
    volgende week woensdag de hypotheek ofterte tekenen...
    pi_52938249
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 14:35 schreef linebear het volgende:

    [..]

    volgende week woensdag de hypotheek ofterte tekenen...
    wiiii (maar in jouw geval misschien beter Wii )
    Eén van de eerste stappen richting jullie eigen (t)huis
      dinsdag 4 september 2007 @ 15:57:42 #230
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52939257
    Gaat lekker snel, Linebear!

    Leuk Huis, Scorpie. En jij bent ook al snel aan de beurt, maandje nog maar. Al zenuwachtig?

    Leonieke, lief kneusje. Er is vannacht weer veel water naar beneden gekomen. Ik moest gelijk aan je denken.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52939328
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 15:57 schreef phluphy het volgende:
    Gaat lekker snel, Linebear!

    Leuk Huis, Scorpie. En jij bent ook al snel aan de beurt, maandje nog maar. Al zenuwachtig?

    Leonieke, lief kneusje. Er is vannacht weer veel water naar beneden gekomen. Ik moest gelijk aan je denken.
    Je bent zo lief

    Gisteren en vandaag ook hier een pak water uit de hemel gevallen. Ik durf al niet meer vragen wat voor gevolgen het zal hebben Maar de grond zal alleszins weer nat zijn, dus goed nieuws zal het waarschijnlijk niet brengen
    pi_52940147
    Och leonieke, ook ik denk aan je elke keer als het regent en vandaag en gisteren waren het inderdaad weer van die dagen.

    Hier raken we langzamerhand uit de dubbele cijfers wat aftellen betreft en ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind zo allemaal. Maar goed alles is wel zo'n beetje gepland inmiddels en ook het financiele plaatje hebben we uitgewerkt. Nu alleen nog zien of we ons daar ook aan kunnen gaan houden...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52940255
    Hoera! Net het bericht gehad dat onze hypotheekaanvraag nu akkoord is en dat de stukken naar de notaris verzonden zijn. Weer een zorg minder!
    De overdracht is pas 1 februari, maar we kunnen nu tenminste echt met een gerust hart verder meubels uitzoeken..
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 11:52 schreef Scorpie het volgende:

    De slaapkamer krijgt een donkerpaarse want (hoofdeind) met lichtpaarse muren.
    Wij hadden ook paars in gedachten voor de slaapkamer.. volgen we onbewust een of andere trend?
      dinsdag 4 september 2007 @ 18:14:11 #234
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52941149
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 15:57 schreef phluphy het volgende:
    Gaat lekker snel, Linebear!

    Leuk Huis, Scorpie. En jij bent ook al snel aan de beurt, maandje nog maar. Al zenuwachtig?
    Nog niet, denk dat het pas de laatste week van September wordt dat de zenuwen gaan toeslaan
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
      dinsdag 4 september 2007 @ 18:16:00 #235
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_52941180
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 17:14 schreef Jape het volgende:
    Hoera! Net het bericht gehad dat onze hypotheekaanvraag nu akkoord is en dat de stukken naar de notaris verzonden zijn. Weer een zorg minder!
    De overdracht is pas 1 februari, maar we kunnen nu tenminste echt met een gerust hart verder meubels uitzoeken..
    [..]

    Wij hadden ook paars in gedachten voor de slaapkamer.. volgen we onbewust een of andere trend?
    Hehe Misschien komt het omdat we bij elkaar op de werkvloer zitten, en we daar alles bespreken
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_52941827
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 17:09 schreef Nanook24 het volgende:
    Och leonieke, ook ik denk aan je elke keer als het regent en vandaag en gisteren waren het inderdaad weer van die dagen.
    Thx
    quote:
    Hier raken we langzamerhand uit de dubbele cijfers wat aftellen betreft en ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind zo allemaal. Maar goed alles is wel zo'n beetje gepland inmiddels en ook het financiele plaatje hebben we uitgewerkt. Nu alleen nog zien of we ons daar ook aan kunnen gaan houden...
    Uit de dubbele cijfers? Nu al?
    En het gaat voor mijn gevoel al zo vlug voor jullie, wat moet het dan niet voor jou zijn?

    Financiële plaatjes Dat is echt wel een beetje de keerzijde van de medaille he Maar eens je in je droomhuis zit, kan je volgens mij gemakkelijker iets opofferen Je weet waarvoor je het doet, he
    pi_52945620
    Jaja, volgende week vrijdag is het al zo ver Leonieke en echt de tijd vliegt en er komt niets productiefs uit mijn handen op het moment. Nou had onze jongst ook wel 2 inentingen gehad op het consultatiebureau dus die wilde de hele dag maar 1 ding nl. bij mama zijn dus dan doe je ook niks. Morgen is het hopelijk weer beter en kan ik een start gaan maken met het inpakken van de laatste dingen (al heb ik nog even geen idee waar ik moet gaan beginnen)

    Jape en Scorpie, Paars is een goede kleur voor de slaapkamer hoor. Wij hebben het nu ook op onze slaapkamer (licht paars op alle muren met 2 horizontale brede donkerpaarse banden er overheen) en zijn het na 5 jaar nogsteeds niet zat.

    Toch wil ik op onze nieuwe slaapkamer een ander kleurtje maar ik heb eigenlijk nog geen idee wat. Iemand nog suggesties???

    Edit: Wonderer, zijn er bij jullie al vorderingen wat betreft het bieden?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 5 september 2007 @ 19:02:26 #238
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52964644
    Morgen weer kijken, daarna wachten op alle papieren om de hypotheek eerst rond te krijgen en intussen eens goed overleggen hoe en hoeveel we gaan bieden.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52965779
    Gaan jullie weer bij een nieuw huis kijken of gaan jullie voor de 2e keer kijken bij een huis waar jullie al eens geweest zijn?

    En zijn jullie nog achter die grond aan geweest die te koop stond?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 5 september 2007 @ 20:19:19 #240
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52966514
    We gaan drie huizen die allemaal wel een optie zijn kijken en ze goed met elkaar vergelijken.

    Grond, nee, de agent zou er nog wel even achteraan bellen hoe en wat, maar ik weet niet of ze dat intussen heeft gedaan.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52967344
    Spannend, ik ben benieuwd naar je verslag morgen!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 6 september 2007 @ 01:13:02 #242
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52973548
    Overmorgen. Tenzij je opblijft om te wachten, maar we beginnen om Middernacht Nederlandse tijd
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52977755
    Mmm...dan zal het inderdaad overmorgen worden.

    In elk geval veel kijkplezier gewenst.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52978441
    Druk bezig alle papieren voor de hypotheek in orde maken.
    Maandag voorlopig koopcontract tekenen, donderdag de hypotheekofferte.

    Echt helemaal spannend allemaal. Hopelijk gaat alles lukken voor 1 november
      donderdag 6 september 2007 @ 12:19:02 #245
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52979527
    Als het allemaal net zo snel gaat als bij ons is de papierwinkel wel voor 1 november rond hoor.
    Spannend allemaal!
    pi_52980162
    Dat moet vast wel lukken hoor linebear. Als het moet (en je zorgt dat je de papieren netjes bij elkaar aanlevert) kan een hypotheek binnen 2 weken rond zijn.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52980501
    Zou helemaal stoer zijn... moet alleen nog mijn koopcontract en gezondheidsverklaring doen. De rest heb ik bij elkaar nu...
    pi_52981635
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 12:19 schreef kozakken het volgende:
    Als het allemaal net zo snel gaat als bij ons is de papierwinkel wel voor 1 november rond hoor.
    Spannend allemaal!
    Komt er van jullie huisje ook en topic Ben wel nieuwsgierig namelijk!!
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
      donderdag 6 september 2007 @ 21:43:38 #249
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52991188
    Ja, dat topic komt er zeker!
    (Maar ik heb er nog zo'n moeite mee om dat te doen terwijl de hypotheekaanvraag nog niet officieel is goedgekeurd. Ook al lijkt alles 95% zeker. )
    Nog eventjes geduld dus.
      vrijdag 7 september 2007 @ 05:36:08 #250
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52997335
    Nou... na een "grondige" inspectie blijkt het droomhuis niet zo'n droomhuis en na wat brainstormen over mogelijke inrichting blijkt de nummer twee toch best wel idealer te zijn. En nummer drie blijft nummer drie maar wel minder "slecht" dan eerst.

    Nummer een heeft "squishy" vloeren op de begane grond (het lijkt laminaat maar het is te zacht, geen idee wat het echt is. Het beweegt als je erop loopt, alsof er een zachte ondergrond onder zit). Er zitten best wat beschadigingen in de muren enzo, het perceel is niet je van het, het deck is te klein, een garage zou erg lastig worden. Basement is volledig unfinished

    Nummer twee is de goedkoopste en de bewoners zijn al grondig aan het pakken dus die willen er waarschijnlijk ook wel vanaf. Tuin is tof (compleet omheind, dus een kat (die ik graag wil) kan niet weglopen enzo), perfect onderhouden, inrichting lukt ook nog wel, basement is half afgewerkt en bij de andere helft liggen de platen al klaar om de muren af te werken, tweede badkamer blijkt toch wel te doen met wat muurtjes weghalen en opnieuw maken. Dubbele garage, overdekt gangetje van garage naar huis waar je ook kunt zitten enzo. Nadelen: brandstof (olie) en septic tank in plaats van aangesloten op de riolering.

    Nummer drie heeft voornamelijk als nadeel dat de begane grond amper is in te richten (ik wil het liefst een kantoor op de begane grond), de ramen zitten erg laag (zo'n 20 cm van de grond, bij nummer een ook trouwens), en de tuin is niet zo groot. Porch is wel weer een pluspunt.

    Dus ja.

    http://www.floorplanner.com/c4pqws/

    Dat is de "nummer twee", alle drie de verdiepingen. Een en ander zal er wel raar uitzien Floorplanner heeft nog steeds niet alles.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52997626
    Wat leuk Wonderer dat nummer 2 er best wel ideaal uitzag en ook nog eens de goedkoopste was

    Is "second idea" jouw idee? Het heeft twee badkamers, dus daarom dacht ik dat dit jouw idee was

    Ik vind het er alleszins heel leuk uitzien

    Wat is op het gelijkvloers die verbindingsgang tussen de garage en het huis? Of waar zou je het voor gebruiken?

    Denken jullie erover om een bod te doen? Of laten jullie het eerst nog eventjes rusten?
    pi_53001154
    Ik ben blij dat ik niet heb gewacht op je verslagje wonderer, toen jij postte ging bij mij de wekker alweer bijna.

    Wat ik er zo qua floorplanner aan kan zien (even snel, want ik zit op mijn werk) ziet het er goed uit allemaal.

    Ik ben benieuwd naar de volgende stappen die jullie gaan ondernemen.

    Edit: Dat krijg je als je gehaast zit te fokken in de baas zijn tijd.

    Leonieke...nog nieuws daar bij jullie?

    [ Bericht 22% gewijzigd door Nanook24 op 07-09-2007 11:34:13 ]
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53004461
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 11:24 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke...nog nieuws daar bij jullie?
    Nopez... niets, geen update, geen nieuws. Er wordt eigenlijk niet over gesproken. Dus we wachten maar af.

    Volgende week maandag of dinsdag: 40% regenkans. Het ziet er dus sowieso niet goed uit.
    pi_53007358
    maandag voorlopig koopakte tekenen. Of had ik dat al gezegd.
    Hypotheek offerte is donderdag geworden. Ach maakt niks uit... Papieren bijna helemaal rond. Alleen koopakte en gezondheidsverklaring nog
      vrijdag 7 september 2007 @ 15:49:32 #255
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53007791
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 07:54 schreef leonieke het volgende:
    Wat leuk Wonderer dat nummer 2 er best wel ideaal uitzag en ook nog eens de goedkoopste was

    Is "second idea" jouw idee? Het heeft twee badkamers, dus daarom dacht ik dat dit jouw idee was

    Ik vind het er alleszins heel leuk uitzien

    Wat is op het gelijkvloers die verbindingsgang tussen de garage en het huis? Of waar zou je het voor gebruiken?

    Denken jullie erover om een bod te doen? Of laten jullie het eerst nog eventjes rusten?
    Yeah, ik ben nu toch wel erg voor een tweede badkamer Geen van de drie huizen heeft dat, maar de andere twee hebben grote inloopkasten die makkelijk(er) verbouwd kunnen worden. We hadden het ook nog even over een tweede verdieping op de "familyroom" die dan als slaapkamer kan dienen, en dan de derde slaapkamer (linksonder) iets groter maken en de tweede slaapkamer in een badkamer veranderen. Maar ik weet niet of dat kan wat structuur betreft.

    Wat ik op zich wel jammer vind is dat er geen badkamer (of zelfs alleen een wc) zit in de basement, maar dat is omdat ie natuurlijk onder grondniveau zit en dan moet je naar boven doortrekken, en de pomp die daarvoor nodig is, is nogal duur

    Die verbindingsgang is nu in gebruik als "morning room" (ligt op het oosten) met twee stoeltjes en een tafel. De ramen kunnen allemaal open dus je kunt van frisse ochtendlucht genieten zonder last te hebben van muggen Verder is het gewoon een gang.

    Ik ga vanmiddag proberen of ik de andere twee huizen ook in floorplanner kan zetten. Daarvan heb ik geen maten dus dat wordt gokken

    Oh ja, ergens volgende week een gesprekje met de makelaar voor het bod en dan hopen dat Brad zijn papieren bij elkaar heeft voor de pre-approval. Hij krijgt waarschijnlijk loonsverhoging met terugwerkende kracht (een maand of zo).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 7 september 2007 @ 20:24:09 #256
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53014407
    Nog even op een rijtje:

    - http://www.floorplanner.com/c4pqws/
    - http://www.floorplanner.com/q8kzqw/
    - http://www.floorplanner.com/7n2pmb/

    Het is allemaal bij benadering, ik heb geen maten of zo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53016995
    Wonderer, het lijken zo op het eerste gezicht allemaal mooie ruime huizen maar ik heb ze natuurlijk niet irl mogen aanschouwen dus dat kun jij zelf het beste beoordelen. Ik ga in elk geval voor jullie duimen dat het allemaal gaat lukken met de pre-approval en dat het huis van jullie dromen voor jullie wordt.

    Ik heb hier vanavond weer een stuk of 5 dozen ingepakt en een dozijn vlinders geknipt voor de meiden om uit te delen met een kleinigheidje voor de vriendjes en vriendinnetjes op school en het dagverblijf. Ik heb er nog een stuk of 30 te gaan om te knippen dus dat houdt me ook nog wel even van de straat.

    Leonieke, De moed moet je wel in je schoenen zakken met dit weer. Ik hoop echt zo voor jullie dat er nog een betere periode komt zodat ze toch echt kunnen gaan beginnen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 7 september 2007 @ 22:12:26 #258
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53017249
    Het is hier nogal astig om meubels te vinden die niet tweemaal zoveel ruimte innemen als hoort Ik heb ook helemaal geen inzicht in dat soort dingen. Ik wil alles tegen de muur hebben En ik wil per se een bank met een chaise eraan Lekker uitgestrekt tv kijken

    Droomhuis... mja, welke is dat? Alles heeft z'n pro's en cons (zie blog voor een overzichtje). Op dit moment zou ik eigenlijk voor het eerste, goedkoopste huis gaan. Het is goed in te richten (de tweede versie is echt wel top), als we het voor een redelijke prijs kunnen krijgen, kunnen de badkamers ook meteen, de lokatie is goed, de tuin is goed, enige "probleem" is dus de septic en de olie. Maar er leven al jaren honderdduizenden mensen met olie en septics dus dat is allemaal niet zo'n issue.

    Dus ja..

    Sterkte met die dingetjes allemaal. Volgens mij gaat dat allemaal veel meer tijd kosten dan je van te voren denkt.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 7 september 2007 @ 22:41:55 #259
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53037738
    Zo, de planning voor de eerste dagen is gemaakt dus wat mij betreft mag het volgende week vrijdag worden. (Alleen niet te snel want nogsteeds niet alles is ingepakt. )

    We hebben wel een volle dag extra om de laatste spullen in huis in te pakken en de kasten e.d. uit elkaar te slopen. In plaats van zaterdag 15 september gaan we zondag 16 september onze spullen definitief overbrengen naar ons nieuwe huis.

    Wonderer, Als alle huizen op zich aan jullie wensen voldoen c.q. om te bouwen zijn tot het huis wat jullie willen hebben dan zijn het in wezen allemaal opties voor droomhuizen. Alleen is het dan nog even afwachten welke het gaat worden.

    Kozakken, Die reacties in je eigen topic zijn toch veul leukerder?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 8 september 2007 @ 22:03:00 #261
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53038832
    Maandag gaan we (mits papieren in orde) een bod doen. Heb alleen gehoord dat er al een bod ligt, alleen of die mensen het kunnen doen ligt eraan of ze hun huis kunnen verkopen. Dus laten we hopen dat de huidige eigenaren tevreden zijn met (misschien) wat minder geld maar een snellere (en gegarandeerde) overdracht...

    Ik duf het bijna niet te vragen, maar duimen jullie nog even voor ons?

    Succes volgende week, nanook!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53039383
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:
    Maandag gaan we (mits papieren in orde) een bod doen. Heb alleen gehoord dat er al een bod ligt, alleen of die mensen het kunnen doen ligt eraan of ze hun huis kunnen verkopen. Dus laten we hopen dat de huidige eigenaren tevreden zijn met (misschien) wat minder geld maar een snellere (en gegarandeerde) overdracht...

    Ik duf het bijna niet te vragen, maar duimen jullie nog even voor ons?

    Succes volgende week, nanook!
    Het zal niet zijn, zeker Hopelijk aanvaarden ze jullie bod
    pi_53039686
    Tjee wonderer, het zit jullie echt niet mee op de huizenmarkt hè!

    Ik ga tussen het inpakken, wassen en vlinders knippen door in elk geval heel hard voor jullie duimen.

    Overigens zou het zo maar kunnen hoor dat die mensen gaan voor een gegarandeerde overdracht en minder geld. Dat zouden de bewoners van het huis dat wij gekocht hebben ook gedaan hebben als wij niet akkoord waren gegaan met een aanvaarding op 14 september.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 8 september 2007 @ 23:05:27 #264
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53040351
    Ze zijn al aan het pakken enzo, dus ik denk wel dat ze snel weg willen. Hun eetkamermeubels zijn al verkocht

    Dus we houden hoop.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53074698
    Vanmorgen mijn voorlopig koopcontract getekend. Nu eventjes duimen dat de financieën rond komt, dan kan ik per 31 oktober in mijn appartementje... Retespanend...
    Ga maar binnenkort een topicje openen
      maandag 10 september 2007 @ 16:48:21 #266
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53075462
    Succes Linebear!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53079946
    Linebear, gefeliciteerd met je volgende stap op weg naar de sleutel van jullie nieuwe huis.

    Leonieke, Het was weer zo'n dag hè vandaag. Bestaat er in België niet zoiets als een bronbemalingsbedrijf? In Nederland pompen die de grond droog zodat er ondanks regenval toch begonnen kan worden met de bouw.

    Wonderer, Nog geen nieuws van de pre-approval neem ik aan?

    Ik zelf heb vandaag mijn laatste dag gewerkt voor de komende 3 weken. Gisteravond om half 12 was ik nog bezig met het regelen van allerlei papierrommel en kon daarna van alle stress spontaan niet meer slapen. Het was dus even behoorlijk zwaar toen de wekker ging vanmorgen maar ik heb me er doorheen weten te slepen en deze dag is in elk geval om.

    Morgen gaan we met onze oudste op haar nieuwe school kijken. Ik ben erg benieuwd naar haar nieuwe juf en hoe ze het gaat doen bij al die nieuwe kindjes.

    Goed, lang genoeg op mijn kont gezeten, ik ga eens kijken of er nog wat spullen ingepakt kunnen worden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53080136
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Het was weer zo'n dag hè vandaag. Bestaat er in België niet zoiets als een bronbemalingsbedrijf? In Nederland pompen die de grond droog zodat er ondanks regenval toch begonnen kan worden met de bouw.
    Ik heb er nog niets van gehoord alleszins... Soit, ik heb de laatste anderhalve week ook nog niets gehoord ivm de bouw van ons huis. Er wordt gewoon niet meer over gesproken... Ik vind het vreselijk, maar moet mijn mond houden
    pi_53080261
    Ik kan het me heel goed indenken dat het moeilijk is meid maar hou vol. Er komt echt een moment dat ze met de bouw gaan beginnen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53080380
    Dat moet wel, he?

    Thx voor het moed inspreken
      maandag 10 september 2007 @ 20:36:47 #272
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53080460
    Nanook, nee, vanavond pas
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 11 september 2007 @ 04:05:27 #273
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53088286
    Nou, het bod ligt, iets hoger dan we leuk hadden gevonden, maar ja, ik neem liever het risico dat we 5000 te veel betalen dan dat ze zeggen "vergeet het maar" en het andere bod definitief accepteren.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53088581
    Wat heerlijk wonderer. Een bod gedaan!

    En wat spannend Wanneer horen jullie iets denk je?
    pi_53097814
    Spannend Wonderer!!!

    Hier wordt geduimd voor de goede afloop!

    Ik heb vanmorgen toen mijn oudste op haar nieuwe school was even een rondje door onze nieuwe wijk gewandeld en het huis is al leeg. Nog 3 nachtjes slapen en dan kunnen we de boel onder handen gaan nemen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53097900
    Nanook... spannend..
    Moeten jullie veel doen !? Sorry, maar even geen zin om alle topics te gaan lezen
      dinsdag 11 september 2007 @ 16:16:35 #277
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53098615
    Eerst een heel verhaal tikken en dan het venster sluiten is niet zo handig.

    Vandaag horen we of het bod geaccepteerd wordt of niet of dat er een tegenbod gedaan wordt, en dan heeft de andere partij nog 72 uur om over de situatie na te denken en iets te gaan doen (andere financiering of zo). Dus donderdag of vrijdag.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53098904
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 15:38 schreef linebear het volgende:
    Nanook... spannend..
    Moeten jullie veel doen !? Sorry, maar even geen zin om alle topics te gaan lezen
    Och, wat is veel.

    We willen een nieuwe badkamer maar dat wordt waarschijnlijk pas half oktober voordat de badkamer meneer tijd heeft.
    Er zit een schrootjes plafond in wat er uit moet en dan komt de stukadoor om het plafond weer netjes te maken.
    Er komt een laminaat vloer in plaats van het hoogpolige tapijt.
    En er komen op zolder zowel aan de voor als aan de achterkant dakkapellen.

    Verder is het een kwestie van sauzen en schilderen de muren op de begane grond en de eerste verdieping zijn gestuukt dus dat scheelt een hoop werk.

    Wonderer, nog even geduld dus. We wachten hier (ongeduldig) met jullie mee.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:27:35 #279
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53104227
    Wat gaan jullie snel als je even niet oplet. Alle nieuwe en oude voorpretters, bieders en piekeraars: Succes

    Ik krijg de 19e de sleutel Toch nog een paar daagjes eerder met dan aan een hele lieve notaris die heel hard haar best heeft gedaan.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:33:36 #280
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53104375
    Krijg net een mailtje dat het waarschijnlijk pas vanavond wordt vanwege makelaar die de stad uit is
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:33:58 #281
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53104389
    Cool Max. Nog maar een week!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:37:18 #282
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53104471
    De 19e is M@x

    Spannend wonderer. Pff... spannend is zo'n heel proces he!
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:40:30 #283
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53104546
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:37 schreef kozakken het volgende:
    De 19e is M@x

    Spannend wonderer. Pff... spannend is zo'n heel proces he!
    Praat me er niet van. Mijn hoofd vindt het allemaal prima en is heel rustig, maar mijn lichaam is het daar niet zo mee eens en heeft overal last van
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:42:44 #284
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53104603
    Bereid je maar voor op een tijdje dat gevoel
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:46:03 #285
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53104681
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:42 schreef kozakken het volgende:
    Bereid je maar voor op een tijdje dat gevoel
    Nou, liever niet Ik denk dat het ook wel mee gaat vallen zodra er duidelijkheid is. Het is hopelijk gewoon het wachten en de onzekerheid.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:51:15 #286
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53104807
    Zenuwslopend is het Wonderer. Bereid je inderdaad maar voor op een spannende tijd. Ik zal blij zijn als woensdag achter de rug is. Dan is de hele papierhandel een beetje achter de rug. Hopelijk is er voor jullie snel wat meer duidelijkheid.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53105357
    Hahaha, herkenbaar!

    Wij lopen hier allebei grieperig te zijn maar willen dat maar aan 1 ding wijten...verhuisstress!!!...en gaan dus stug door met alle dingen die nog gedaan moeten worden.

    Wonderer, Vanavond pas...balen!

    M@x, Je mag vlak na ons je sleutel in ontvangst nemen, gefeliciteerd!!! Schiet het verven van je meubeltjes al een beetje op???
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 12 september 2007 @ 01:58:25 #288
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53112266
    counteroffer van 8000 meer, we gaan voor die prijs, maar willen wel 3000 terug voor de closingcosts. *duimt*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53113556
    wow wonderder, het zou wel fantastisch zijn. Ik duim uiteraard mee en smijt er zelfs nog een paar jompels tegenaan

    pi_53114230
    Ik jompel met leonieke mee dat jullie er helemaal uit gaan komen met deze mensen.

    Maarre...wat zijn closingcosts?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 12 september 2007 @ 09:55:57 #291
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53115272
    Ik kom ook net op tijd terug zie ik! (We waren een lang weekendje weg).
    Spannend wonderer! Ow, die fase van bieden en wachten en bieden en wachten is zo zenuwslopend.

    m@x Het is toch gelukt! Gerechtigheid!

    Nanook, jij ook succes met de laatste loodjes!

    Leonieke, het is al een paar dagen vrij rustig qua weer. Hopelijk hoor je snel wat.
    Wat vindt jouw man er eigenlijk van, zo'n periode waarin jullie maar niks horen?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53116843
    Phluph, Lekker dat jullie er even samen uit geweest zijn.

    De laatste loodjes vorderen gestaag al kan ik weinig doen omdat het meeste ingepakt is en ik niet veel meer kan ondernemen zo lang ik alleen thuis ben met de meiden dus de allerlaatste spullen moeten zaterdag maar ingepakt worden. Er staan nog een stuk of 30 dozen dus het moet vast allemaal goed komen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53121127
    Onze hypotheekadviseur heeft een rekenfoutje gemaakt

    Hij had ons voorgerekend dat we van de notaris direct een x bedrag uit het bouwdepot zouden krijgen (vraag me even niet precies hoe het ook al weer zat) en dat we dan de rest konden laten uitbetalen als we bonnetjes hadden. Dus wij dachten, dat is prettig dan heb je in elk geval een startkapitaal voor verf e.d. Maar helaas bleek dat dus anders, het x bedrag wordt niet gestort maar komt in onze overbrugging te zitten dus zullen we met onze eigen spaarcentjes moeten starten.

    We komen er wel uit, maar het was toch even een tegenvaller.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53123031
    M@x wat geweldig, de 19e al! Nog maar een week.

    Wonderer spannend in duim ook met je mee hoor!

    En Nanook voor jullie komt het nu helemaal dichterbij! Echt spannend zeg.
    Wat een tegenvaller! Hoe zit dat precies met de overbrugging, want dat snap ik even niet helemaal. Ik heb er niet zoveel verstand van.
    pi_53123182
    Hier ook nog maar 12 dagen voor we de sleutel krijgen. Het gaat zo snel!
    Ben druk aan het inpakken. Ik wil voor morgen toch een flink gedeelte al hebben ingepakt. Zodat we dit weekend veel al naar mijn vriend toe kunnen nemen, die woont een stuk dichter bij het nieuwe huis dus dat scheelt dan straks al met verhuizen.
    Dit weekend ook een hoop spullen kopen en maar meteen inpakken, dan is dat ook gedaan.
      woensdag 12 september 2007 @ 16:29:37 #296
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53124272
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik jompel met leonieke mee dat jullie er helemaal uit gaan komen met deze mensen.

    Maarre...wat zijn closingcosts?
    De kosten die je moet betalen bij de overdracht. Belasting, overdrachts kosten enzo. Komt in totaal op meer dan $7000 Ik weet allemaal niet hoe het in het Nederlands heet en of het daar wel bestaat enzo. http://en.wikipedia.org/wiki/Closing_cost

    Wel balen voor jullie, dat rekenfoutje.

    Pas vanavond uitsluitsel want de eigenaren werken enzo
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 12 september 2007 @ 18:43:07 #297
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53127418
    Jij ook succes met de laatste loodjes appelsap, maar vooral plezier met de laatste stukjes voorpret!

    Nanook, wat lullig. Gelukkig levert het jullie geen grote problemen op, maar toch word ik hier erg kwaad om. Waar verdienen die lui hun centen mee?! Je hoort het verdorie steeds vaker dat ze "foutjes" maken. Ik hoop dat hij/zij zich op zijn minst verontschuldigd heeft (gemeend dan hé?)!
    Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat er iets in het leven wordt geroepen zodat we dat soort klojo's aansprakelijk kunnen stellen voor hun gek*t.
    Sorry hoor, maar ik kan me hier zo over opwinden. Beseffen ze wel dat hun daden het leven van andere mensen behoorlijk kan beïnvloeden?

    Wonderer, zouden jullie "closing costs" niet onze "kosten koper" kunnen zijn? Kosten voor makelaar en notaris zijn dat voornamelijk. Maar in Nederland moet je dan geloof ik altijd 10% rekenen of zo. Te veel in elk geval!
    En begrijp ik goed dat jullie, als wij slapen, hopelijk de deal rondmaken? Dus morgenochtend als ik wakker wordt dan kan ik wellicht een nieuwtje aantreffen? Ik zal in mijn slaap duimen, ik beloof het!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 12 september 2007 @ 19:58:37 #298
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53129572
    Kosten koper, zou best kunnen ja. Ik weet inmiddels ook wat het Engelse woord voor bankgarantie is (alleen ben ik dat nu weer vergeten, iets met eeen c), door al die verhalen van jullie

    Die 10% clausule doen ze hier niet aan trouwens. Het is je deposit (2500 in ons geval) en de schade van dubbele hypotheek en opnieuw op de markt zetten enzo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53130174
    Het klinkt inderdaad alsof die closing costs onze kosten koper zijn of in elk geval minimaal de overdrachts belasting die wij hier ook betalen.

    Phluph, Nee, excuses waren er niet echt bij maar hij gaf wel toe dat hij een rekenfoutje gemaakt had. Maar goed, we kunnen er lang of kort over praten maar het komt er nu op neer dat we onze eigen reserves moeten aanspreken om te kunnen starten met verbouwen en we moeten de stukadoor nog even bellen dat hij wel een rekening moet maken zodat we die kunnen declareren.

    Appelsap, Een overbrugging is een soort extra hypotheek die je afsluit voor de periode dat je 2 huizen hebt (in ons geval 2 hele weken!) Voor jullie nog maar 12 dagen, die gaan voorbij vliegen kan ik je verzekeren dus doe wat je doen kan in die dagen.

    Ik ga stoppen met typen en nog wat doen. Ik heb net nog even de allerlaatste boodschappen gedaan en moet helaas toegeven dat de verhuisstress behoorlijk begint toe te slaan maar ik blijf mezelf maar voorhouden dat het echt goed gaat komen allemaal.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 12 september 2007 @ 20:27:46 #300
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53130456
    Blijven ademhalen, nanook. Het komt allemaal wel goed, maak je niet te druk
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53130590
    Zoiets dacht ik inderdaad al Nanook! Pff rot zeg, zeker als je er niet op gerekend hebt!
    Wij hebben wat dat betreft tot nu toe gelukkig alleen maar meevallers gehad. En dat een hypotheekadviseur zo een fout kan maken!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')