abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52878924
Ik neem de gok gewoon liever niet dat de boel straks hardstikke bol staat. Zoals gezegd kan onze oudste flink spetteren en om nou constant met een dweil in de aanslag in de buurt te zijn is ook geen ideale oplossing. (De garage ook niet ben ik bang want die zit bij ons niet aan het huis vast en is niet verwarmd) Maar we gaan er wel doorheen komen hoor als de klus meneer aan het werk is. In geval van nood kan ik altijd mijn nicht nog vragen of we bij haar mogen douchen want die woont op 100 meter afstand. (Ik ben gewoon een te bescheiden mens om haar om hulp te vragen + dat het contact nooit zo heel hecht is geweest.)

Leonieke, Ik kan me je reactie naar je schoonvader goed voorstellen hoor. Op een gegeven moment als alles tegen zit (zoals de afgelopen weken met die regen) kun je er gewoon even niet meer in geloven dat ze ooit nog gaan beginnen. Maar dat gaan ze, echt!!! De vraag is helaas alleen wanneer...
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52882021
Hoi
ja ik ben nieuw hier!

wij ( ik en vriendje) zitten in het koop-een-huis proces... we gaan volgende week naar de notaris om een voorlopig koopcontract te tekenen.. we zijn echt nog helemaal blanco wat dat soort dingen betreft!

vriendje is alleen maar bezig met zijn eigen stuff... hij is dj op een internet radio station en is dus alleen maar dingen aan het zoeken voor zijn 'studio' di er gaat komen.. terwijl ik me al echt druk kan maken over de kleur van de muur... en wat voor schilderijen er op moeten komen... daarom wil ik jullie hulp in roepen! jullie weten vast raad. de beste sites voor ideën enzo!!

thnx alsvast!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  zondag 2 september 2007 @ 01:30:09 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52882123
Mijn eerste tip: doe dingen samen. Je koopt SAMEN een huis, en dan is ieder met zijn eigen dingen bezig? Lijkt met niet helemaal de juiste manier om te beginnen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52887166
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:03 schreef Nanook24 het volgende:
Ik neem de gok gewoon liever niet dat de boel straks hardstikke bol staat. Zoals gezegd kan onze oudste flink spetteren en om nou constant met een dweil in de aanslag in de buurt te zijn is ook geen ideale oplossing. (De garage ook niet ben ik bang want die zit bij ons niet aan het huis vast en is niet verwarmd) Maar we gaan er wel doorheen komen hoor als de klus meneer aan het werk is. In geval van nood kan ik altijd mijn nicht nog vragen of we bij haar mogen douchen want die woont op 100 meter afstand. (Ik ben gewoon een te bescheiden mens om haar om hulp te vragen + dat het contact nooit zo heel hecht is geweest.)
Of regelmatig eens gaan zwemmen en daar gebruik maken van de faciliteiten Of een fitnesscentrum
quote:
Leonieke, Ik kan me je reactie naar je schoonvader goed voorstellen hoor. Op een gegeven moment als alles tegen zit (zoals de afgelopen weken met die regen) kun je er gewoon even niet meer in geloven dat ze ooit nog gaan beginnen. Maar dat gaan ze, echt!!! De vraag is helaas alleen wanneer...
Ah, ze zullen moeten beginnen Als ze binnen een paar weken nog niet bezig zijn, krijgen ze nog een goeiemorgen en een goeieavond en voor de rest kunnen ze tegen elkaar praten
pi_52898319
Smeej, Ik raad je ook aan om samen de kleuren en schilderijen aan de muur uit te zoeken. Dan krijg je ook niet achteraf het 'Ja maar jij...' verhaal. Jullie gaan er samen wonen dus moeten jullie de kleuren en inrichting ook samen mooi vinden.

En kijk eens wat willekeurige klustopics door voor ideeën als je het even niet weet. Ik heb voor ons nieuwe huis ook aardig wat kleurideeën overgenomen van anderen.

Leonieke, Als de goedemorgen/goedenavond tactiek niet werkt dan weet ik het ook niet meer. Hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat er gewoon snel begonnen worden.

Oh, en die sportschool/zwembad tip is helemaal zo gek nog niet. Alleen is als ouder alleen gaan zwemmen met een kleuterpuber en een bijna dreumes verre van ideaal.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_52909299
Regen, regen en nog eens meer regen vandaag. Kwestie van de grond nog eens goed nat te krijgen
pi_52912109
Vanmorgen vernomen dat het bod dat ik gedaan heb is geaccepteerd. Hopelijk eind deze week naar de notaris om het voorlopig koopcontract te tekenen.

Damn wat is dit spannend zeg. Ben pas eigenlijk een paar weken bezig met zoeken. Dit is het 4de huis dat ik bezocht heb. Gaat allemaal zo snel, maar ben dolblij.

Zit nog steeds te wachten op een mailtje van de Postbank...
pi_52912394
Wat een heerlijk nieuws linebear Proficiat!
pi_52913141
echt super, zal dit topic ook zeker blijven volgen en jullie op de hoogte houden natuurlijk..

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1083c9c2-f87c-4c33-8af7-e094eb8b4dac&objecttype=DetailKoopObject
  maandag 3 september 2007 @ 13:33:31 #212
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52915179
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 07:47 schreef LamstraalASD het volgende:
Het is nog even doorbijten: 4 nachtjes slapen en dan heb ik de sleutel aan mijn bos!
En? En? En?

Kunnen we je al feliciteren?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 september 2007 @ 13:35:32 #213
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52915252
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:56 schreef linebear het volgende:
echt super, zal dit topic ook zeker blijven volgen en jullie op de hoogte houden natuurlijk..

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1083c9c2-f87c-4c33-8af7-e094eb8b4dac&objecttype=DetailKoopObject
Leuk! En het ziet er zo netjes uit allemaal. Waren de vorige bewoners zo netjes en/of zijn de flats nog vrij nieuw?
... ♥ ik mis je ♥
pi_52915459
1 Oktober krijgen wij de sleutel van onderstaand huis, waar weinig aan gedaan hoeft te worden:

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Fotos/?id=82b398fb-657b-4c37-9a4b-b71c2f8170fb&objecttype=DetailKoopObject
pi_52915941
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:35 schreef phluphy het volgende:

[..]

Leuk! En het ziet er zo netjes uit allemaal. Waren de vorige bewoners zo netjes en/of zijn de flats nog vrij nieuw?
Het is gebouwd in 1975. De vorige bewoner heeft het echt helemaal opgeknapt. Hoef alleen de slaapkamer te schilderen (is nu roze).
  maandag 3 september 2007 @ 17:11:06 #216
71919 wonderer
pi_52920229
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef linebear het volgende:

[..]

Het is gebouwd in 1975. De vorige bewoner heeft het echt helemaal opgeknapt. Hoef alleen de slaapkamer te schilderen (is nu roze).
Dat kun je toch gewoon zo laten?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_52931691
dat kan, maar uhm... zo vrouwelijk ben ik niet
pi_52933202
op het punt om de offerte van de hypotheek te accepteren.
En hopelijk deze week nog naar de notaris voor het voorlopig koopcontract...

Wat een spanning allemaal
pi_52933272
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:56 schreef linebear het volgende:

Wat een leuk en afgewerkt appartement

En wat spannend nu de hypotheekofferte bijna rond is
pi_52933279
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:44 schreef Scorpie het volgende:
1 Oktober krijgen wij de sleutel van onderstaand huis, waar weinig aan gedaan hoeft te worden:

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Fotos/?id=82b398fb-657b-4c37-9a4b-b71c2f8170fb&objecttype=DetailKoopObject
Heb je de foto's nog ergens anders staan? Ik ben blijkbaar te laat om jullie toekomstig huis te bewonderen
pi_52933323
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:00 schreef Nanook24 het volgende:
Oh, en die sportschool/zwembad tip is helemaal zo gek nog niet. Alleen is als ouder alleen gaan zwemmen met een kleuterpuber en een bijna dreumes verre van ideaal.
Maar misschien is het voor jullie wel makkelijker om zo te kunnen douchen en de kinderen kunnen zich waarschijnlijk wel in een wasmand (of iets dergelijks) wassen.
Of bij de buren? Ah ja, nieuwe buren... is wat raar.. Ik weet namelijk dat wij ons één keer in de week bij de buren konden douchen toen de badkamer aan vernieuwing toe was. Was toch wel leuk om na 6 dagen in een wasmand eens een douche te zien
pi_52933458
Wat een leuke nieuwe huizen komen er allemaal weer voorbij.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe huizenbezitters.

Leonieke, Ik ben sowieso van plan om daar de lokale sportschool te gaan bezoeken dus wat mij betreft gaat het douchen wel goed komen en wie weet hebben we straks wel hele aardige nieuwe buren die er geen probleem mee hebben als we af en toe hun douche komen gebruiken.
pi_52933507
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:33 schreef leonieke het volgende:

[..]

Heb je de foto's nog ergens anders staan? Ik ben blijkbaar te laat om jullie toekomstig huis te bewonderen
Damn, dan is hij net weg. Ik zal ze vanavond wel even uploaden
pi_52933554
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Damn, dan is hij net weg. Ik zal ze vanavond wel even uploaden
Leuk Ik ben nieuwsgierig Thx
pi_52934930
Scorpie het lijkt me een heel mooi huis Je kan er volgens mij zo intrekken En het ziet er heel ruim uit
Ga je er veel aan veranderen?
pi_52935024
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:48 schreef leonieke het volgende:
Scorpie het lijkt me een heel mooi huis Je kan er volgens mij zo intrekken En het ziet er heel ruim uit
Ga je er veel aan veranderen?
Bijna niet. Alles wordt een keer geverfd, boven worden de vloeren eruit gehaald en komt er vloerbedekking in, en dat is het wel zo`n beetje.

Beneden verven we 1 kant van de kamer lichtbruin, de rest wit, en boven doen we 1 van de kamers lichtgroen (echt heel licht, bijna niet te zien).

De slaapkamer krijgt een donkerpaarse want (hoofdeind) met lichtpaarse muren.

En dat is het wel zo`n beetje Waarschijnlijk nog wat kleine dingen zoals de trap enzo, maar dat is niet zoveel werk.
pi_52937884
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wat een leuk en afgewerkt appartement

En wat spannend nu de hypotheekofferte bijna rond is
volgende week woensdag de hypotheek ofterte tekenen...
pi_52938249
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:35 schreef linebear het volgende:

[..]

volgende week woensdag de hypotheek ofterte tekenen...
wiiii (maar in jouw geval misschien beter Wii )
Eén van de eerste stappen richting jullie eigen (t)huis
  dinsdag 4 september 2007 @ 15:57:42 #230
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52939257
Gaat lekker snel, Linebear!

Leuk Huis, Scorpie. En jij bent ook al snel aan de beurt, maandje nog maar. Al zenuwachtig?

Leonieke, lief kneusje. Er is vannacht weer veel water naar beneden gekomen. Ik moest gelijk aan je denken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52939328
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:57 schreef phluphy het volgende:

Leuk Huis, Scorpie. En jij bent ook al snel aan de beurt, maandje nog maar. Al zenuwachtig?

Leonieke, lief kneusje. Er is vannacht weer veel water naar beneden gekomen. Ik moest gelijk aan je denken.
Je bent zo lief

Gisteren en vandaag ook hier een pak water uit de hemel gevallen. Ik durf al niet meer vragen wat voor gevolgen het zal hebben Maar de grond zal alleszins weer nat zijn, dus goed nieuws zal het waarschijnlijk niet brengen
pi_52940147
Och leonieke, ook ik denk aan je elke keer als het regent en vandaag en gisteren waren het inderdaad weer van die dagen.

Hier raken we langzamerhand uit de dubbele cijfers wat aftellen betreft en ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind zo allemaal. Maar goed alles is wel zo'n beetje gepland inmiddels en ook het financiele plaatje hebben we uitgewerkt. Nu alleen nog zien of we ons daar ook aan kunnen gaan houden...
pi_52940255
Hoera! Net het bericht gehad dat onze hypotheekaanvraag nu akkoord is en dat de stukken naar de notaris verzonden zijn. Weer een zorg minder!
De overdracht is pas 1 februari, maar we kunnen nu tenminste echt met een gerust hart verder meubels uitzoeken..
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:52 schreef Scorpie het volgende:

De slaapkamer krijgt een donkerpaarse want (hoofdeind) met lichtpaarse muren.
Wij hadden ook paars in gedachten voor de slaapkamer.. volgen we onbewust een of andere trend?
pi_52941149
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 15:57 schreef phluphy het volgende:

Nog niet, denk dat het pas de laatste week van September wordt dat de zenuwen gaan toeslaan
pi_52941180
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:14 schreef Jape het volgende:
Hoera! Net het bericht gehad dat onze hypotheekaanvraag nu akkoord is en dat de stukken naar de notaris verzonden zijn. Weer een zorg minder!
De overdracht is pas 1 februari, maar we kunnen nu tenminste echt met een gerust hart verder meubels uitzoeken..
[..]

Wij hadden ook paars in gedachten voor de slaapkamer.. volgen we onbewust een of andere trend?
Hehe Misschien komt het omdat we bij elkaar op de werkvloer zitten, en we daar alles bespreken
pi_52941827
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:09 schreef Nanook24 het volgende:
Och leonieke, ook ik denk aan je elke keer als het regent en vandaag en gisteren waren het inderdaad weer van die dagen.
Thx
quote:
Hier raken we langzamerhand uit de dubbele cijfers wat aftellen betreft en ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vind zo allemaal. Maar goed alles is wel zo'n beetje gepland inmiddels en ook het financiele plaatje hebben we uitgewerkt. Nu alleen nog zien of we ons daar ook aan kunnen gaan houden...
Uit de dubbele cijfers? Nu al?
En het gaat voor mijn gevoel al zo vlug voor jullie, wat moet het dan niet voor jou zijn?

Financiële plaatjes Dat is echt wel een beetje de keerzijde van de medaille he Maar eens je in je droomhuis zit, kan je volgens mij gemakkelijker iets opofferen Je weet waarvoor je het doet, he
pi_52945620
Jaja, volgende week vrijdag is het al zo ver Leonieke en echt de tijd vliegt en er komt niets productiefs uit mijn handen op het moment. Nou had onze jongst ook wel 2 inentingen gehad op het consultatiebureau dus die wilde de hele dag maar 1 ding nl. bij mama zijn dus dan doe je ook niks. Morgen is het hopelijk weer beter en kan ik een start gaan maken met het inpakken van de laatste dingen (al heb ik nog even geen idee waar ik moet gaan beginnen)

Jape en Scorpie, Paars is een goede kleur voor de slaapkamer hoor. Wij hebben het nu ook op onze slaapkamer (licht paars op alle muren met 2 horizontale brede donkerpaarse banden er overheen) en zijn het na 5 jaar nogsteeds niet zat.

Toch wil ik op onze nieuwe slaapkamer een ander kleurtje maar ik heb eigenlijk nog geen idee wat. Iemand nog suggesties???

Edit: Wonderer, zijn er bij jullie al vorderingen wat betreft het bieden?
  woensdag 5 september 2007 @ 19:02:26 #238
71919 wonderer
pi_52964644
Morgen weer kijken, daarna wachten op alle papieren om de hypotheek eerst rond te krijgen en intussen eens goed overleggen hoe en hoeveel we gaan bieden.
pi_52965779
Gaan jullie weer bij een nieuw huis kijken of gaan jullie voor de 2e keer kijken bij een huis waar jullie al eens geweest zijn?

En zijn jullie nog achter die grond aan geweest die te koop stond?
  woensdag 5 september 2007 @ 20:19:19 #240
71919 wonderer
pi_52966514
We gaan drie huizen die allemaal wel een optie zijn kijken en ze goed met elkaar vergelijken.

Grond, nee, de agent zou er nog wel even achteraan bellen hoe en wat, maar ik weet niet of ze dat intussen heeft gedaan.
pi_52967344
Spannend, ik ben benieuwd naar je verslag morgen!!!
  donderdag 6 september 2007 @ 01:13:02 #242
71919 wonderer
pi_52973548
Overmorgen. Tenzij je opblijft om te wachten, maar we beginnen om Middernacht Nederlandse tijd
pi_52977755
Mmm...dan zal het inderdaad overmorgen worden.

In elk geval veel kijkplezier gewenst.
pi_52978441
Druk bezig alle papieren voor de hypotheek in orde maken.
Maandag voorlopig koopcontract tekenen, donderdag de hypotheekofferte.

Echt helemaal spannend allemaal. Hopelijk gaat alles lukken voor 1 november
  donderdag 6 september 2007 @ 12:19:02 #245
103793 kozakken
Living the life
pi_52979527
Als het allemaal net zo snel gaat als bij ons is de papierwinkel wel voor 1 november rond hoor.
Spannend allemaal!
pi_52980162
Dat moet vast wel lukken hoor linebear. Als het moet (en je zorgt dat je de papieren netjes bij elkaar aanlevert) kan een hypotheek binnen 2 weken rond zijn.
pi_52980501
Zou helemaal stoer zijn... moet alleen nog mijn koopcontract en gezondheidsverklaring doen. De rest heb ik bij elkaar nu...
pi_52981635
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:19 schreef kozakken het volgende:
Als het allemaal net zo snel gaat als bij ons is de papierwinkel wel voor 1 november rond hoor.
Spannend allemaal!
Komt er van jullie huisje ook en topic Ben wel nieuwsgierig namelijk!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 6 september 2007 @ 21:43:38 #249
103793 kozakken
Living the life
pi_52991188
Ja, dat topic komt er zeker!
(Maar ik heb er nog zo'n moeite mee om dat te doen terwijl de hypotheekaanvraag nog niet officieel is goedgekeurd. Ook al lijkt alles 95% zeker. )
Nog eventjes geduld dus.
  vrijdag 7 september 2007 @ 05:36:08 #250
71919 wonderer
pi_52997335
Nou... na een "grondige" inspectie blijkt het droomhuis niet zo'n droomhuis en na wat brainstormen over mogelijke inrichting blijkt de nummer twee toch best wel idealer te zijn. En nummer drie blijft nummer drie maar wel minder "slecht" dan eerst.

Nummer een heeft "squishy" vloeren op de begane grond (het lijkt laminaat maar het is te zacht, geen idee wat het echt is. Het beweegt als je erop loopt, alsof er een zachte ondergrond onder zit). Er zitten best wat beschadigingen in de muren enzo, het perceel is niet je van het, het deck is te klein, een garage zou erg lastig worden. Basement is volledig unfinished

Nummer twee is de goedkoopste en de bewoners zijn al grondig aan het pakken dus die willen er waarschijnlijk ook wel vanaf. Tuin is tof (compleet omheind, dus een kat (die ik graag wil) kan niet weglopen enzo), perfect onderhouden, inrichting lukt ook nog wel, basement is half afgewerkt en bij de andere helft liggen de platen al klaar om de muren af te werken, tweede badkamer blijkt toch wel te doen met wat muurtjes weghalen en opnieuw maken. Dubbele garage, overdekt gangetje van garage naar huis waar je ook kunt zitten enzo. Nadelen: brandstof (olie) en septic tank in plaats van aangesloten op de riolering.

Nummer drie heeft voornamelijk als nadeel dat de begane grond amper is in te richten (ik wil het liefst een kantoor op de begane grond), de ramen zitten erg laag (zo'n 20 cm van de grond, bij nummer een ook trouwens), en de tuin is niet zo groot. Porch is wel weer een pluspunt.

Dus ja.

http://www.floorplanner.com/c4pqws/

Dat is de "nummer twee", alle drie de verdiepingen. Een en ander zal er wel raar uitzien Floorplanner heeft nog steeds niet alles.
pi_52997626
Wat leuk Wonderer dat nummer 2 er best wel ideaal uitzag en ook nog eens de goedkoopste was

Is "second idea" jouw idee? Het heeft twee badkamers, dus daarom dacht ik dat dit jouw idee was

Ik vind het er alleszins heel leuk uitzien

Wat is op het gelijkvloers die verbindingsgang tussen de garage en het huis? Of waar zou je het voor gebruiken?

Denken jullie erover om een bod te doen? Of laten jullie het eerst nog eventjes rusten?
pi_53001154
Ik ben blij dat ik niet heb gewacht op je verslagje wonderer, toen jij postte ging bij mij de wekker alweer bijna.

Wat ik er zo qua floorplanner aan kan zien (even snel, want ik zit op mijn werk) ziet het er goed uit allemaal.

Ik ben benieuwd naar de volgende stappen die jullie gaan ondernemen.

Edit: Dat krijg je als je gehaast zit te fokken in de baas zijn tijd.

Leonieke...nog nieuws daar bij jullie?

[ Bericht 22% gewijzigd door Nanook24 op 07-09-2007 11:34:13 ]
pi_53004461
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:24 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke...nog nieuws daar bij jullie?
Nopez... niets, geen update, geen nieuws. Er wordt eigenlijk niet over gesproken. Dus we wachten maar af.

Volgende week maandag of dinsdag: 40% regenkans. Het ziet er dus sowieso niet goed uit.
pi_53007358
maandag voorlopig koopakte tekenen. Of had ik dat al gezegd.
Hypotheek offerte is donderdag geworden. Ach maakt niks uit... Papieren bijna helemaal rond. Alleen koopakte en gezondheidsverklaring nog
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:49:32 #255
71919 wonderer
pi_53007791
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 07:54 schreef leonieke het volgende:
Wat leuk Wonderer dat nummer 2 er best wel ideaal uitzag en ook nog eens de goedkoopste was

Is "second idea" jouw idee? Het heeft twee badkamers, dus daarom dacht ik dat dit jouw idee was

Ik vind het er alleszins heel leuk uitzien

Wat is op het gelijkvloers die verbindingsgang tussen de garage en het huis? Of waar zou je het voor gebruiken?

Denken jullie erover om een bod te doen? Of laten jullie het eerst nog eventjes rusten?
Yeah, ik ben nu toch wel erg voor een tweede badkamer Geen van de drie huizen heeft dat, maar de andere twee hebben grote inloopkasten die makkelijk(er) verbouwd kunnen worden. We hadden het ook nog even over een tweede verdieping op de "familyroom" die dan als slaapkamer kan dienen, en dan de derde slaapkamer (linksonder) iets groter maken en de tweede slaapkamer in een badkamer veranderen. Maar ik weet niet of dat kan wat structuur betreft.

Wat ik op zich wel jammer vind is dat er geen badkamer (of zelfs alleen een wc) zit in de basement, maar dat is omdat ie natuurlijk onder grondniveau zit en dan moet je naar boven doortrekken, en de pomp die daarvoor nodig is, is nogal duur

Die verbindingsgang is nu in gebruik als "morning room" (ligt op het oosten) met twee stoeltjes en een tafel. De ramen kunnen allemaal open dus je kunt van frisse ochtendlucht genieten zonder last te hebben van muggen Verder is het gewoon een gang.

Ik ga vanmiddag proberen of ik de andere twee huizen ook in floorplanner kan zetten. Daarvan heb ik geen maten dus dat wordt gokken

Oh ja, ergens volgende week een gesprekje met de makelaar voor het bod en dan hopen dat Brad zijn papieren bij elkaar heeft voor de pre-approval. Hij krijgt waarschijnlijk loonsverhoging met terugwerkende kracht (een maand of zo).
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:24:09 #256
71919 wonderer
pi_53014407
Nog even op een rijtje:

- http://www.floorplanner.com/c4pqws/
- http://www.floorplanner.com/q8kzqw/
- http://www.floorplanner.com/7n2pmb/

Het is allemaal bij benadering, ik heb geen maten of zo.
pi_53016995
Wonderer, het lijken zo op het eerste gezicht allemaal mooie ruime huizen maar ik heb ze natuurlijk niet irl mogen aanschouwen dus dat kun jij zelf het beste beoordelen. Ik ga in elk geval voor jullie duimen dat het allemaal gaat lukken met de pre-approval en dat het huis van jullie dromen voor jullie wordt.

Ik heb hier vanavond weer een stuk of 5 dozen ingepakt en een dozijn vlinders geknipt voor de meiden om uit te delen met een kleinigheidje voor de vriendjes en vriendinnetjes op school en het dagverblijf. Ik heb er nog een stuk of 30 te gaan om te knippen dus dat houdt me ook nog wel even van de straat.

Leonieke, De moed moet je wel in je schoenen zakken met dit weer. Ik hoop echt zo voor jullie dat er nog een betere periode komt zodat ze toch echt kunnen gaan beginnen.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:12:26 #258
71919 wonderer
pi_53017249
Het is hier nogal astig om meubels te vinden die niet tweemaal zoveel ruimte innemen als hoort Ik heb ook helemaal geen inzicht in dat soort dingen. Ik wil alles tegen de muur hebben En ik wil per se een bank met een chaise eraan Lekker uitgestrekt tv kijken

Droomhuis... mja, welke is dat? Alles heeft z'n pro's en cons (zie blog voor een overzichtje). Op dit moment zou ik eigenlijk voor het eerste, goedkoopste huis gaan. Het is goed in te richten (de tweede versie is echt wel top), als we het voor een redelijke prijs kunnen krijgen, kunnen de badkamers ook meteen, de lokatie is goed, de tuin is goed, enige "probleem" is dus de septic en de olie. Maar er leven al jaren honderdduizenden mensen met olie en septics dus dat is allemaal niet zo'n issue.

Dus ja..

Sterkte met die dingetjes allemaal. Volgens mij gaat dat allemaal veel meer tijd kosten dan je van te voren denkt.
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:41:55 #259
103793 kozakken
Living the life
pi_53037738
Zo, de planning voor de eerste dagen is gemaakt dus wat mij betreft mag het volgende week vrijdag worden. (Alleen niet te snel want nogsteeds niet alles is ingepakt. )

We hebben wel een volle dag extra om de laatste spullen in huis in te pakken en de kasten e.d. uit elkaar te slopen. In plaats van zaterdag 15 september gaan we zondag 16 september onze spullen definitief overbrengen naar ons nieuwe huis.

Wonderer, Als alle huizen op zich aan jullie wensen voldoen c.q. om te bouwen zijn tot het huis wat jullie willen hebben dan zijn het in wezen allemaal opties voor droomhuizen. Alleen is het dan nog even afwachten welke het gaat worden.

Kozakken, Die reacties in je eigen topic zijn toch veul leukerder?
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:03:00 #261
71919 wonderer
pi_53038832
Maandag gaan we (mits papieren in orde) een bod doen. Heb alleen gehoord dat er al een bod ligt, alleen of die mensen het kunnen doen ligt eraan of ze hun huis kunnen verkopen. Dus laten we hopen dat de huidige eigenaren tevreden zijn met (misschien) wat minder geld maar een snellere (en gegarandeerde) overdracht...

Ik duf het bijna niet te vragen, maar duimen jullie nog even voor ons?

Succes volgende week, nanook!
pi_53039383
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:
Maandag gaan we (mits papieren in orde) een bod doen. Heb alleen gehoord dat er al een bod ligt, alleen of die mensen het kunnen doen ligt eraan of ze hun huis kunnen verkopen. Dus laten we hopen dat de huidige eigenaren tevreden zijn met (misschien) wat minder geld maar een snellere (en gegarandeerde) overdracht...

Ik duf het bijna niet te vragen, maar duimen jullie nog even voor ons?

Succes volgende week, nanook!
Het zal niet zijn, zeker Hopelijk aanvaarden ze jullie bod
pi_53039686
Tjee wonderer, het zit jullie echt niet mee op de huizenmarkt hè!

Ik ga tussen het inpakken, wassen en vlinders knippen door in elk geval heel hard voor jullie duimen.

Overigens zou het zo maar kunnen hoor dat die mensen gaan voor een gegarandeerde overdracht en minder geld. Dat zouden de bewoners van het huis dat wij gekocht hebben ook gedaan hebben als wij niet akkoord waren gegaan met een aanvaarding op 14 september.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:05:27 #264
71919 wonderer
pi_53040351
Ze zijn al aan het pakken enzo, dus ik denk wel dat ze snel weg willen. Hun eetkamermeubels zijn al verkocht

Dus we houden hoop.
pi_53074698
Vanmorgen mijn voorlopig koopcontract getekend. Nu eventjes duimen dat de financieën rond komt, dan kan ik per 31 oktober in mijn appartementje... Retespanend...
Ga maar binnenkort een topicje openen
  maandag 10 september 2007 @ 16:48:21 #266
71919 wonderer
pi_53075462
Succes Linebear!
pi_53079946
Linebear, gefeliciteerd met je volgende stap op weg naar de sleutel van jullie nieuwe huis.

Leonieke, Het was weer zo'n dag hè vandaag. Bestaat er in België niet zoiets als een bronbemalingsbedrijf? In Nederland pompen die de grond droog zodat er ondanks regenval toch begonnen kan worden met de bouw.

Wonderer, Nog geen nieuws van de pre-approval neem ik aan?

Ik zelf heb vandaag mijn laatste dag gewerkt voor de komende 3 weken. Gisteravond om half 12 was ik nog bezig met het regelen van allerlei papierrommel en kon daarna van alle stress spontaan niet meer slapen. Het was dus even behoorlijk zwaar toen de wekker ging vanmorgen maar ik heb me er doorheen weten te slepen en deze dag is in elk geval om.

Morgen gaan we met onze oudste op haar nieuwe school kijken. Ik ben erg benieuwd naar haar nieuwe juf en hoe ze het gaat doen bij al die nieuwe kindjes.

Goed, lang genoeg op mijn kont gezeten, ik ga eens kijken of er nog wat spullen ingepakt kunnen worden.
pi_53080136
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, Het was weer zo'n dag hè vandaag. Bestaat er in België niet zoiets als een bronbemalingsbedrijf? In Nederland pompen die de grond droog zodat er ondanks regenval toch begonnen kan worden met de bouw.
Ik heb er nog niets van gehoord alleszins... Soit, ik heb de laatste anderhalve week ook nog niets gehoord ivm de bouw van ons huis. Er wordt gewoon niet meer over gesproken... Ik vind het vreselijk, maar moet mijn mond houden
pi_53080261
Ik kan het me heel goed indenken dat het moeilijk is meid maar hou vol. Er komt echt een moment dat ze met de bouw gaan beginnen.
pi_53080380
Dat moet wel, he?

Thx voor het moed inspreken
  maandag 10 september 2007 @ 20:36:47 #272
71919 wonderer
pi_53080460
Nanook, nee, vanavond pas
  dinsdag 11 september 2007 @ 04:05:27 #273
71919 wonderer
pi_53088286
Nou, het bod ligt, iets hoger dan we leuk hadden gevonden, maar ja, ik neem liever het risico dat we 5000 te veel betalen dan dat ze zeggen "vergeet het maar" en het andere bod definitief accepteren.
pi_53088581
Wat heerlijk wonderer. Een bod gedaan!

En wat spannend Wanneer horen jullie iets denk je?
pi_53097814
Spannend Wonderer!!!

Hier wordt geduimd voor de goede afloop!

Ik heb vanmorgen toen mijn oudste op haar nieuwe school was even een rondje door onze nieuwe wijk gewandeld en het huis is al leeg. Nog 3 nachtjes slapen en dan kunnen we de boel onder handen gaan nemen.
pi_53097900
Nanook... spannend..
Moeten jullie veel doen !? Sorry, maar even geen zin om alle topics te gaan lezen
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:16:35 #277
71919 wonderer
pi_53098615
Eerst een heel verhaal tikken en dan het venster sluiten is niet zo handig.

Vandaag horen we of het bod geaccepteerd wordt of niet of dat er een tegenbod gedaan wordt, en dan heeft de andere partij nog 72 uur om over de situatie na te denken en iets te gaan doen (andere financiering of zo). Dus donderdag of vrijdag.
pi_53098904
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:38 schreef linebear het volgende:
Nanook... spannend..
Moeten jullie veel doen !? Sorry, maar even geen zin om alle topics te gaan lezen
Och, wat is veel.

We willen een nieuwe badkamer maar dat wordt waarschijnlijk pas half oktober voordat de badkamer meneer tijd heeft.
Er zit een schrootjes plafond in wat er uit moet en dan komt de stukadoor om het plafond weer netjes te maken.
Er komt een laminaat vloer in plaats van het hoogpolige tapijt.
En er komen op zolder zowel aan de voor als aan de achterkant dakkapellen.

Verder is het een kwestie van sauzen en schilderen de muren op de begane grond en de eerste verdieping zijn gestuukt dus dat scheelt een hoop werk.

Wonderer, nog even geduld dus. We wachten hier (ongeduldig) met jullie mee.
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:27:35 #279
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53104227
Wat gaan jullie snel als je even niet oplet. Alle nieuwe en oude voorpretters, bieders en piekeraars: Succes

Ik krijg de 19e de sleutel Toch nog een paar daagjes eerder met dan aan een hele lieve notaris die heel hard haar best heeft gedaan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:33:36 #280
71919 wonderer
pi_53104375
Krijg net een mailtje dat het waarschijnlijk pas vanavond wordt vanwege makelaar die de stad uit is
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:33:58 #281
71919 wonderer
pi_53104389
Cool Max. Nog maar een week!
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:37:18 #282
103793 kozakken
Living the life
pi_53104471
De 19e is M@x

Spannend wonderer. Pff... spannend is zo'n heel proces he!
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:40:30 #283
71919 wonderer
pi_53104546
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:37 schreef kozakken het volgende:
De 19e is M@x

Spannend wonderer. Pff... spannend is zo'n heel proces he!
Praat me er niet van. Mijn hoofd vindt het allemaal prima en is heel rustig, maar mijn lichaam is het daar niet zo mee eens en heeft overal last van
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:42:44 #284
103793 kozakken
Living the life
pi_53104603
Bereid je maar voor op een tijdje dat gevoel
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:46:03 #285
71919 wonderer
pi_53104681
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:42 schreef kozakken het volgende:
Bereid je maar voor op een tijdje dat gevoel
Nou, liever niet Ik denk dat het ook wel mee gaat vallen zodra er duidelijkheid is. Het is hopelijk gewoon het wachten en de onzekerheid.
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:51:15 #286
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53104807
Zenuwslopend is het Wonderer. Bereid je inderdaad maar voor op een spannende tijd. Ik zal blij zijn als woensdag achter de rug is. Dan is de hele papierhandel een beetje achter de rug. Hopelijk is er voor jullie snel wat meer duidelijkheid.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53105357
Hahaha, herkenbaar!

Wij lopen hier allebei grieperig te zijn maar willen dat maar aan 1 ding wijten...verhuisstress!!!...en gaan dus stug door met alle dingen die nog gedaan moeten worden.

Wonderer, Vanavond pas...balen!

M@x, Je mag vlak na ons je sleutel in ontvangst nemen, gefeliciteerd!!! Schiet het verven van je meubeltjes al een beetje op???
  woensdag 12 september 2007 @ 01:58:25 #288
71919 wonderer
pi_53112266
counteroffer van 8000 meer, we gaan voor die prijs, maar willen wel 3000 terug voor de closingcosts. *duimt*
pi_53113556
wow wonderder, het zou wel fantastisch zijn. Ik duim uiteraard mee en smijt er zelfs nog een paar jompels tegenaan

pi_53114230
Ik jompel met leonieke mee dat jullie er helemaal uit gaan komen met deze mensen.

Maarre...wat zijn closingcosts?
  woensdag 12 september 2007 @ 09:55:57 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53115272
Ik kom ook net op tijd terug zie ik! (We waren een lang weekendje weg).
Spannend wonderer! Ow, die fase van bieden en wachten en bieden en wachten is zo zenuwslopend.

m@x Het is toch gelukt! Gerechtigheid!

Nanook, jij ook succes met de laatste loodjes!

Leonieke, het is al een paar dagen vrij rustig qua weer. Hopelijk hoor je snel wat.
Wat vindt jouw man er eigenlijk van, zo'n periode waarin jullie maar niks horen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_53116843
Phluph, Lekker dat jullie er even samen uit geweest zijn.

De laatste loodjes vorderen gestaag al kan ik weinig doen omdat het meeste ingepakt is en ik niet veel meer kan ondernemen zo lang ik alleen thuis ben met de meiden dus de allerlaatste spullen moeten zaterdag maar ingepakt worden. Er staan nog een stuk of 30 dozen dus het moet vast allemaal goed komen.
pi_53121127
Onze hypotheekadviseur heeft een rekenfoutje gemaakt

Hij had ons voorgerekend dat we van de notaris direct een x bedrag uit het bouwdepot zouden krijgen (vraag me even niet precies hoe het ook al weer zat) en dat we dan de rest konden laten uitbetalen als we bonnetjes hadden. Dus wij dachten, dat is prettig dan heb je in elk geval een startkapitaal voor verf e.d. Maar helaas bleek dat dus anders, het x bedrag wordt niet gestort maar komt in onze overbrugging te zitten dus zullen we met onze eigen spaarcentjes moeten starten.

We komen er wel uit, maar het was toch even een tegenvaller.
pi_53123031
M@x wat geweldig, de 19e al! Nog maar een week.

Wonderer spannend in duim ook met je mee hoor!

En Nanook voor jullie komt het nu helemaal dichterbij! Echt spannend zeg.
Wat een tegenvaller! Hoe zit dat precies met de overbrugging, want dat snap ik even niet helemaal. Ik heb er niet zoveel verstand van.
pi_53123182
Hier ook nog maar 12 dagen voor we de sleutel krijgen. Het gaat zo snel!
Ben druk aan het inpakken. Ik wil voor morgen toch een flink gedeelte al hebben ingepakt. Zodat we dit weekend veel al naar mijn vriend toe kunnen nemen, die woont een stuk dichter bij het nieuwe huis dus dat scheelt dan straks al met verhuizen.
Dit weekend ook een hoop spullen kopen en maar meteen inpakken, dan is dat ook gedaan.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:29:37 #296
71919 wonderer
pi_53124272
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Nanook24 het volgende:
Ik jompel met leonieke mee dat jullie er helemaal uit gaan komen met deze mensen.

Maarre...wat zijn closingcosts?
De kosten die je moet betalen bij de overdracht. Belasting, overdrachts kosten enzo. Komt in totaal op meer dan $7000 Ik weet allemaal niet hoe het in het Nederlands heet en of het daar wel bestaat enzo. http://en.wikipedia.org/wiki/Closing_cost

Wel balen voor jullie, dat rekenfoutje.

Pas vanavond uitsluitsel want de eigenaren werken enzo
  woensdag 12 september 2007 @ 18:43:07 #297
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53127418
Jij ook succes met de laatste loodjes appelsap, maar vooral plezier met de laatste stukjes voorpret!

Nanook, wat lullig. Gelukkig levert het jullie geen grote problemen op, maar toch word ik hier erg kwaad om. Waar verdienen die lui hun centen mee?! Je hoort het verdorie steeds vaker dat ze "foutjes" maken. Ik hoop dat hij/zij zich op zijn minst verontschuldigd heeft (gemeend dan hé?)!
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat er iets in het leven wordt geroepen zodat we dat soort klojo's aansprakelijk kunnen stellen voor hun gek*t.
Sorry hoor, maar ik kan me hier zo over opwinden. Beseffen ze wel dat hun daden het leven van andere mensen behoorlijk kan beïnvloeden?

Wonderer, zouden jullie "closing costs" niet onze "kosten koper" kunnen zijn? Kosten voor makelaar en notaris zijn dat voornamelijk. Maar in Nederland moet je dan geloof ik altijd 10% rekenen of zo. Te veel in elk geval!
En begrijp ik goed dat jullie, als wij slapen, hopelijk de deal rondmaken? Dus morgenochtend als ik wakker wordt dan kan ik wellicht een nieuwtje aantreffen? Ik zal in mijn slaap duimen, ik beloof het!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 12 september 2007 @ 19:58:37 #298
71919 wonderer
pi_53129572
Kosten koper, zou best kunnen ja. Ik weet inmiddels ook wat het Engelse woord voor bankgarantie is (alleen ben ik dat nu weer vergeten, iets met eeen c), door al die verhalen van jullie

Die 10% clausule doen ze hier niet aan trouwens. Het is je deposit (2500 in ons geval) en de schade van dubbele hypotheek en opnieuw op de markt zetten enzo.
pi_53130174
Het klinkt inderdaad alsof die closing costs onze kosten koper zijn of in elk geval minimaal de overdrachts belasting die wij hier ook betalen.

Phluph, Nee, excuses waren er niet echt bij maar hij gaf wel toe dat hij een rekenfoutje gemaakt had. Maar goed, we kunnen er lang of kort over praten maar het komt er nu op neer dat we onze eigen reserves moeten aanspreken om te kunnen starten met verbouwen en we moeten de stukadoor nog even bellen dat hij wel een rekening moet maken zodat we die kunnen declareren.

Appelsap, Een overbrugging is een soort extra hypotheek die je afsluit voor de periode dat je 2 huizen hebt (in ons geval 2 hele weken!) Voor jullie nog maar 12 dagen, die gaan voorbij vliegen kan ik je verzekeren dus doe wat je doen kan in die dagen.

Ik ga stoppen met typen en nog wat doen. Ik heb net nog even de allerlaatste boodschappen gedaan en moet helaas toegeven dat de verhuisstress behoorlijk begint toe te slaan maar ik blijf mezelf maar voorhouden dat het echt goed gaat komen allemaal.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:27:46 #300
71919 wonderer
pi_53130456
Blijven ademhalen, nanook. Het komt allemaal wel goed, maak je niet te druk
pi_53130590
Zoiets dacht ik inderdaad al Nanook! Pff rot zeg, zeker als je er niet op gerekend hebt!
Wij hebben wat dat betreft tot nu toe gelukkig alleen maar meevallers gehad. En dat een hypotheekadviseur zo een fout kan maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')