Ik heb nog wel een goed gevoel hoor over Slavia Praag-uit...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:18 schreef Blight het volgende:
[afbeelding]
Dit jaar de mannetjes met het doek weer in de ArenA?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:15 schreef BonJovi het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=POZ95JUIY9s voor de mensen die Groningen-Ajax nog willen terug zien
Boeiend. No fucking way dat die ooit naar Ajax komt.quote:
Dat denk ik ook niet neequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:21 schreef Blight het volgende:
[..]
Boeiend. No fucking way dat die ooit naar Ajax komt.
Veel mensen hebben blijkbaar nogal moeite met het begrijpen van de woorden "internationaal gevestigde namen zijn voor Ajax niet haalbaar".quote:
En met 10 manquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
Die wedstrijd herriner ik me nog goed, 2 scorende verdedigers en Leonardo
Hadden we een schot in de selectie?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:26 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies wat een wedstrijd
en thuis nog de 3-2 door Emanuelson met een geweldige schot
Maar das logisch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:26 schreef w00h00 het volgende:
Kampioenen!
hoe doe je dat? Je kan toch niet doel kopieren?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:28 schreef toma het volgende:
danku Montana nu heb ik ze eindelijk allemaal op mn pc staan
Dit programma even downloaden, dan kan het wel: http://www.wmrecorder.com/download2.phpquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:29 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
hoe doe je dat? Je kan toch niet doel kopieren?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hadden we een schot in de selectie?.
ik doe dat altijd met VLCquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit programma even downloaden, dan kan het wel: http://www.wmrecorder.com/download2.php
(credits gaan naar RayMania wat dit programmaatje betreft)
ja die aan die linkerbeenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hadden we een schot in de selectie?.
Dat was echt een koningwedstrijd inddquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:15 schreef BonJovi het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=POZ95JUIY9s voor de mensen die Groningen-Ajax nog willen terug zien
Alles zat erin, doelpunten achter, rood, 2 scorende verdedigers, en de nieuweling Leo die zijn goaltje meepikt, toen ik deze wedstrijd keek was het echt super spannend, ultieme finalequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:41 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Dat was echt een koningwedstrijd indd![]()
![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
Leonardo gaat zodra het verschil maken, mark my words!!!!
Over Aissati nog even. Ik had het over volgend seizoen, mits het dit jaar kut gaat met PSV en Aissati en Koeman elkaar nog steeds niet zo liggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:21 schreef Blight het volgende:
[..]
Boeiend. No fucking way dat die ooit naar Ajax komt.
Dan lijkt het me niet onmogelijk nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:53 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Over Aissati nog even. Ik had het over volgend seizoen, mits het dit jaar kut gaat met PSV en Aissati en Koeman elkaar nog steeds niet zo liggen.
Ja, of zoals ik in het thuisvak zitten en je proberen in te houden na die goal van Leonardo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:51 schreef super-mario het volgende:
Groningen uit was echt heerlijk! Gekkehuis in het uitvak na de 2-2 van Heitinga en dan helemaal na dei 2-3 met 10 man! Heerlijk gewoon! Die blije boeren na de 0-2 waren ineens niet meer zo heel blij na de 2-3 haha
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ja, of zoals ik in het thuisvak zitten en je proberen in te houden na die goal van Leonardo.
Alsof je in een dwangbuis zit en je gekieteld wordt door tien man.
Ik ben BonBJoviquote:
Ken maar 5 minuten opnemen boh gek.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit programma even downloaden, dan kan het wel: http://www.wmrecorder.com/download2.php
(credits gaan naar RayMania wat dit programmaatje betreft)
BonBovi ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:30 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik ben BonBovi, en zet in bijna elke post wel een smiley
![]()
![]()
Martin?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:31 schreef Nashje het volgende:
Jol scheidsrechter Ajax - Heerenveen.
Lijkt om Constantin te gaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:44 schreef Nashje het volgende:
Volgens dapperestrijders weblog is Ajax ook druk bezig in Roemenie. Verder nog geen namen uitgelekt.
quote:Na de komst van Riera zal er nog een rechtsbenige spits bijkomen. Ten Cate wil,afhankelijk van de tegenstander,zowel het 4-3-3 als het 4-4-2 systeem kunnen spelen.
De prestaties van vooral Kennedy zijn hem wat tegengevallen. Van Geel is het hier niet geheel mee eens maar heeft nu wel ingestemd met een extra aankoop op die positie.
Ook zal Ajax zich gaan versterken met Marius Constantin. Ajax zal een bedrag van rond de 4/5 milj moeten overmaken.
quote:
quote:Marius Marcel Constantin is a Romanian football player, who plays as a central defender at Rapid Bucureşti. He was transferred at Rapid from FC Braşov in 2004. Constantin is known for receiving many yellow and red cards during his career
Hier geloof ik geen fuck niks van...!quote:Na de komst van Riera zal er nog een rechtsbenige spits bijkomen. Ten Cate wil,afhankelijk van de tegenstander,zowel het 4-3-3 als het 4-4-2 systeem kunnen spelen.
De prestaties van vooral Kennedy zijn hem wat tegengevallen. Van Geel is het hier niet geheel mee eens maar heeft nu wel ingestemd met een extra aankoop op die positie.
Greatquote:Constantin is known for receiving many yellow and red cards during his career
Chivu!!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Great. Die hadden we nog niet
.
Klinkt ongeloofwaardig, maar we zitten wel krap in de rechtermiddenvelders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hier geloof ik geen fuck niks van...!
Kiwoe!quote:
Ik hoop toch echt niet dat ten Cate Kennedy nu al gaat veroordelen. In de voorbereiding was hij dé man.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:52 schreef Nashje het volgende:
[..]
Klinkt ongeloofwaardig, maar we zitten wel krap in de rechtermiddenvelders.
Dat doe jij anders ook al. Voorbereiding zegt geen zak. Maar oke, van wat ik tot nu toe heb gezien van Bakircioglu vind ik het juist helemaal niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:55 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt niet dat ten Cate Kennedy nu al gaat veroordelen. In de voorbereiding was hij dé man.
Tegen PSV vond ik hem wat tegenvallen, tegen Praag vond ik hem al beter. Tegen De Graafschap heb ik alleen de doelpunten gezien dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat doe jij anders ook al. Voorbereiding zegt geen zak. Maar oke, van wat ik tot nu toe heb gezien van Bakircioglu vind ik het juist helemaal niet tegenvallen.
Verdedigers zitten we ook niet heel ruim in als er ergens een back geblesseerd raakt. En dan kan je eventueel Vermaelen doorschuiven, al speelt die echt geweldig de laatste tijd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:01 schreef koningdavid het volgende:
Wat moeten we nou weer met een centrale verdediger?
Liever een aanvallende middenvelder erbij s.v.p.
Iemand die een beetje Spaans kan? Komt van de website van Espanyol, wat ik eruit kan opmaken is iets over een contract en onderhandelingenquote:Riera, intransferible i disposat a ampliar el seu contracte
Aquest migdia les oficines de Montjuïc han estat l'escenari d'una reunió entre el jugador Albert Riera, acompanyat del seu representant, i el RCD Espanyol que ha servit per reiterar que el jugador és intransferible.
A més s'ha decidit continuar les negociacions per l'ampliació del contracte que havien començat just abans que arribés l'oferta de l'Ajax per fitxar el jugador mallorquí de l'Espanyol.
Aquest dimecres el jugador oferirà una roda de premsa, després de l'entrenament, per reiterar que se sent molt a gust al RCD Espanyol i donar per tancada qualsevol possibilitat de deixar el club.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat doe jij anders ook al. Voorbereiding zegt geen zak. Maar oke, van wat ik tot nu toe heb gezien van Bakircioglu vind ik het juist helemaal niet tegenvallen.
En weer iets over dat er om Ajax gelachen wordt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef kevin6188 het volgende:
Dat hij niet weg mag ofzo, vertaalmachine komt er ook maar half uit.
Vermaelen doorschuiven? Hij hoort gewoon in de verdediging.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:02 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Verdedigers zitten we ook niet heel ruim in als er ergens een back geblesseerd raakt. En dan kan je eventueel Vermaelen doorschuiven, al speelt die echt geweldig de laatste tijd.
Dat is catalaans.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Iemand die een beetje Spaans kan?
Lijkt me ook weer een flauwekul verhaal...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:49 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hier geloof ik geen fuck niks van...!
Ze lachen Ajax en Ten Cate's luie oog.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Iemand die een beetje Spaans kan? Komt van de website van Espanyol, wat ik eruit kan opmaken is iets over een contract en onderhandelingen
Laat ze maar lachenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:11 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze lachen Ajax en Ten Cate's luie oog.
Buiten Ogararu staat er geen goede back tussen...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Vermaelen doorschuiven? Hij hoort gewoon in de verdediging.
Ik vind dat we met Stam, Vermaelen, Heitinga, Van der Wiel, Vertonghen, Colin, Ogararu, Emanuelson en evt. Anita en Schilder wel aardig ruim in de verdedigers zitten. Zo'n Roemeen staat ook alleen maar de ontwikkeling van Van der Wiel en Vertonghen in de weg.
of Maduro en anders wisselen met Emanuelson dat Maduro op het middelveld staat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:16 schreef Nashje het volgende:
Schilder trouwens onze nieuwe linksback? Ik zie Emanuelson veel liever op het middenveld. Kan daar veel beter z'n creativiteit gebruiken.
Nu staat Colin de ontwikkeling in de wegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
. Zo'n Roemeen staat ook alleen maar de ontwikkeling van Van der Wiel en Vertonghen in de weg.
Qua kwantiteit zitten we goed maar qua kwaliteit weer niet. We hebben bv maar 2 mandekkers waarvan 1 steeds minder word (Stam qua fysiek) en 1 het niveau niet heeft (Collin). Een goede mandekker kunnen we wel gebruiken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Vermaelen doorschuiven? Hij hoort gewoon in de verdediging.
Ik vind dat we met Stam, Vermaelen, Heitinga, Van der Wiel, Vertonghen, Colin, Ogararu, Emanuelson en evt. Anita en Schilder wel aardig ruim in de verdedigers zitten. Zo'n Roemeen staat ook alleen maar de ontwikkeling van Van der Wiel en Vertonghen in de weg.
quote:Tuesday, 21 August 2007
Vandaag vond er in Praag overleg plaats voor de wedstrijd van volgende week tussen Slavia Praag en Ajax.
Tijdens dit overleg protesteerde Ajax met succes tegen de eerder door Slavia opgelegde prijs van een kaartje voor het bezoekersvak. In eerste instantie kostte het kaartje 34 euro. Nu is de prijs gelijk aan het vak aan de overkant en komt het kaartje inclusief Ticketbox-kosten op 18 euro.
De verkoop voor Europese voorranguitkaart- en Europese uitkaarthouders start morgen om 10.00 uur. Vanaf donderdag geldt dit ook voor de nationale voorrangs- en uitkaarthouders.
Vanaf vrijdag 24 augustus start de verkoop voor aan de supportersbalie in de Arena. De voorverkoop stopt op zaterdag 25 augustus, om 17.00 uur. Er kan maximaal 1 kaart per (seizoen) clubcard worden.
Kijk voor alle informatie op www.ajax.nl
Klopt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nu staat Colin de ontwikkeling in de weg![]()
Ben ik het mee eens alleen zie ik dan liever Vertonghen dan Schilder op die plek. Schilder vind ik nog steeds niets, afgelopen seizoen bij Heracles ook niet. Volgens mij mag hij in het rijtje bij Kevin Bobson, Quansah en Boakye.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:16 schreef Nashje het volgende:
Schilder trouwens onze nieuwe linksback? Ik zie Emanuelson veel liever op het middenveld. Kan daar veel beter z'n creativiteit gebruiken.
quote:Spaanse media lachen om Ajax
dinsdag, 21 augustus om 09:47
De positieve woorden van Martin van Geel en Henk ten Cate over de komst van Albert Riera zijn in Spanje schaterlachend ontvangen. In de dinsdagedities van de Spaanse sportkranten wordt de vraag gesteld waarom Ajax zo zelfverzekerd is als alles erop wijst dat de vleugelspeler de komende seizoenen voor Espanyol actief zal zijn.
Volgens Marca weet Ten Cate dondersgoed dat het officiële bod van tien miljoen euro zonder meer van de tafel werd geveegd en dat bestuurslid Sebastián Javier al liet ontvallen dat de frêle linkerspits nog voor geen vijftien miljoen euro uit het Estadio Olímpico Lluis Companys zal vertrekken.
Het bestuur van los Periquitos is immers onvermurwbaar en gaat niet in op de speculaties die vanuit Nederland het Iberische schiereiland aandoen. De Catalaanse club sprak inderdaad met Ajax, maar ‘uit respect’ en om nog geen minuut later het ‘beledigende’ bod af te wijzen.
Volgens Ten Cate zullen de onderhandelingen aan het eind van deze week afgerond worden, maar volgens de papieren versie van AS heeft een delegatie van de Amsterdammers de plannen om naar de Catalaanse voetbalmetropool af te reizen geannuleerd. Voor Espanyol is het daarmee definitief caso cerrado, oftewel over en uit.
Het feit dat Riera op een persconferentie zei niet weg te willen bij Espanyol, werd door Ten Cate anders opgevat. “Hij heeft niet gezegd dat hij niet naar Ajax wil”. Volgens de papieren versie van Sport is Ten Cate de wanhoop nabij door dergelijke uitspraken te doen. Het is immers overduidelijk dat Riera in de voorbereiding op het nieuwe seizoen de sterren van de hemel speelt en dat Espanyol hem allang een uitstekende contractaanbieding heeft gedaan.
Ondanks alle speculaties blijft Riera één van de publiekslievelingen van de aanhang blanquiazul. Zo was het jeugdexponent van Real Mallorca vorige week woensdag tegen Olympiakos (3-2 winst) één van de betere spelers binnen de krijtlijnen, al verzorgden Raúl Tamudo en Luis García de doelpuntenproductie. In Amsterdam heeft men de hoop niet opgegeven, maar in Barcelona is het nogmaals caso cerrado.
bron:voetbalzone.nl
Morgen even halen dus, kon een EU-uitkaart lenenquote:
Thanks to het speurwerk van Aanvoerder is dat gedaanquote:
quote:Espanyol: Riera absoluut niet te koop
Datum: 21-aug-2007 17:31
RCD Espanyol liet het eerder al weten, maar herhaalde het dinsdag op zijn website: Albert Riera is niet te koop. De Spaanse middenvelder onderhandelt met Espanyol zelfs over contractverlenging, terwijl hij volgens Voetbal International persoonlijk akkoord is met Ajax over een vierjarig contract. Riera geeft later op dinsdag een persconferentie.
Volgens Espanyol gaat Riera op die persconferentie zeggen dat hij het naar zijn zin heeft bij de club en dat hij voor eens en voor altijd wil duidelijk maken dat hij blijft. Ajax-trainer Henk ten Cate zei eerder dat Riera niet durft te zeggen dat hij naar Amsterdam wil, omdat hij bij Espanyol dan de supporters op zijn dak krijgt.
Je hebt wel een normale uitkaart? anders gaat het niet werken hequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Morgen even halen dus, kon een EU-uitkaart lenen
En Vermaelen doorschuiven bedoelde ik voor in het geval van blessures.
Alsof ze een verdediger gaan halen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:15 schreef Ordinair het volgende:
Constatin!Het gerucht duikt weer op!
En ook weer een jubileum topic! Op naar de 1000.
maakt e uropees niet uit. Kun je zelfs laten overschrijven op je clubcard.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:07 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je hebt wel een normale uitkaart? anders gaat het niet werken he![]()
Dan moet je alsnog naar de ArenA, heeft weinig nut om het dan te halen met EU uitquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
maakt e uropees niet uit. Kun je zelfs laten overschrijven op je clubcard.
Idd. Ajax moet nu echt verder gaan kijken.quote:
Ja, heb jij een goede opvolger zo voor Stam dan? Constatin is ene forse kerel. En een roemeen..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Alsof ze een verdediger gaan halen?![]()
De vraag is of je moet verder gaan met keuze nummer 4 ofzo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Idd. Ajax moet nu echt verder gaan kijken.
Voor 15 miljoen is ie niet te koop, meer betalen is compleet gestoord.
Boekje dicht en verder gaan.
Er moet iemand bijkomen, al is het maar voor de breedte.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:34 schreef F1Bas het volgende:
[..]
De vraag is of je moet verder gaan met keuze nummer 4 ofzo.
Volgens mij steeds dezelde bron, eerst afwachten of dit klopt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:52 schreef Blight het volgende:
Nou, nu weten we het wel met Riera. Ik wil er geen woord meer over horen.
Uiteraard, ben niet helemaal gek...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:07 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je hebt wel een normale uitkaart? anders gaat het niet werken he![]()
De officiele site van Espanyol lijkt me niet onbetrouwbaar in deze, vrind.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Volgens mij steeds dezelde bron, eerst afwachten of dit klopt.
quote:Ajax 'mijn club'
"Ik wilde me het komende seizoen met Ajax alsnog bij Real of Barcelona in de kijker spelen. Ik had al tien kaarten voor alle duels van Ajax in de Champions League besteld. Die bestelling heb ik overigens niet ingetrokken. Want indien mogelijk wil ik nog steeds duels bezoeken. Ajax is en blijft mijn club."
Die bron is gewoon de website van Espanyol.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:53 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Volgens mij steeds dezelde bron, eerst afwachten of dit klopt.
Eh van wie is die quote?quote:
Oke dan zal het wel kloppen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die bron is gewoon de website van Espanyol.
Ik naar hoe suarez ons eigenlijk de titel gekost heeft met zijn goals..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:20 schreef Corksterr het volgende:
Ik keek nog even naar de poeier van Davids, uit bij PSV![]()
Ik kijk even GAE - Ajaxquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:20 schreef Corksterr het volgende:
Ik keek nog even naar de poeier van Davids, uit bij PSV![]()
Zie dit maar als een slap excuus inverband het niet komen van een vervanger voor Wesley Sneijder,quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:21 schreef devv05 het volgende:
Riera vergeten, die komt toch niet. Laten ze zich maar op haalbare alternatieven richten want de tijd dringt.
Echt zo'n keuze nummer 5 paniekaankoop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:14 schreef Jasza het volgende:
Luque zit nog wel een aardig grote kans in denk ik
Ja, wel aardige filmpjes.. maar de muziekquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:27 schreef toma het volgende:
Zo mn filmpjes van vorig seizoen zijn klaar zie hieronder
Ajax eerste seizoenshelft
Ajax tweede seizoenshelft
misschien dat er nog een filmpje komt over de playoffs en de beker finale.
Wat waren dat twee fantastische wedstrijden afgelopen jaar zegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:25 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ik naar hoe suarez ons eigenlijk de titel gekost heeft met zijn goals..![]()
Combi naar Praagquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:40 schreef De_Brandweer het volgende:
kan je gewoon met eigen vervoer naar praag of is er een combi? op de site van ajax krijg ik een witte pagina als ik op meer info klik
PSV-Ajax en Feyenoord-Ajaxquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:53 schreef M0NTANA het volgende:
20/08/2006 14:30 Ajax-RKC 5-0 (2-0)
27/08/2006 14:30 NAC-Ajax 1-2 (0-0)
10/09/2006 14:30 Ajax-Vitesse 3-0 (2-0)
17/09/2006 12:30 Roda JC-Ajax 2-0 (1-0)
24/09/2006 14:30 Ajax-NEC 2-0 (0-0)
01/10/2006 12:30 FC Utrecht-Ajax 2-3 (0-2)
14/10/2006 19:30 Ajax-FC Groningen 3-2 (0-0)
22/10/2006 12:30 Feyenoord-Ajax 0-4 (0-2)
25/10/2006 20:15 Ajax-ADO Den Haag 2-0 (2-0)
28/10/2006 19:30 SC Heerenveen-Ajax 0-2 (0-1)
05/11/2006 14:30 Heracles Almelo-Ajax 0-3 (0-1)
12/11/2006 12:30 Ajax-PSV 0-1 (0-0)
19/11/2006 14:30 Ajax-FC Twente 1-1 (0-1)
26/11/2006 12:30 Sparta-Ajax 3-0 (1-0)
03/12/2006 14:30 Ajax-Willem II 6-0 (5-0)
10/12/2006 12:30 Ajax-AZ 2-2 (1-0)
17/12/2006 12:30 Excelsior-Ajax 1-3 (0-1)
24/12/2006 12:30 Vitesse-Ajax 4-2 (0-2)
27/12/2006 20:15 Ajax-Roda JC 2-0 (2-0)
30/12/2006 14:30 NEC-Ajax 2-2 (0-0)
21/01/2007 12:30 Ajax-FC Utrecht 2-0 (2-0)
28/01/2007 14:30 FC Groningen-Ajax 2-3 (2-0)
04/02/2007 12:30 Ajax-Feyenoord 4-1 (3-1)
11/02/2007 12:30 ADO Den Haag-Ajax 1-2 (1-0)
18/02/2007 14:30 Ajax-Excelsior 2-2 (2-2)
25/02/2007 12:30 AZ-Ajax 1-1 (0-0)
04/03/2007 14:30 Ajax-SC Heerenveen 0-1 (0-1)
11/03/2007 14:30 FC Twente-Ajax 1-4 (1-3)
18/03/2007 14:30 PSV-Ajax 1-5 (0-2)
01/04/2007 14:30 Ajax-Heracles Almelo 3-0 (1-0)
08/04/2007 14:30 RKC-Ajax 2-2 (1-2)
13/04/2007 20:30 Ajax-NAC 2-0 (1-0)
22/04/2007 14:30 Ajax-Sparta 5-2 (3-1)
29/04/2007 14:30 Willem II-Ajax 0-2 (0-1)
Heb d'r wel zin in eigenlijk, gaat er nog meer volk van FOK!?quote:
Ik wilde gaan, maar moet een taakstraf doenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb d'r wel zin in eigenlijk, gaat er nog meer volk van FOK!?
Helaas niet aanwezig. Vrees dat ik dit jaar naar bijna geen enkele Europese uitwedstrijd ga. Heb het erg druk met school dit jaar en kan zeker geen paar dagen vrij krijgen van school. Hopelijk valt er nog een mooi tripje in de vakantie, zodat ik in ieder geval mijn Europese uitkaart behoudt. EU+ zal er niet meer inzitten helaas.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb d'r wel zin in eigenlijk, gaat er nog meer volk van FOK!?
Hoe heet de nummer op de background ook alweer? Hoorde 'm vaak tijdens de EK-uitzendingen op Tienquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:27 schreef toma het volgende:
Hehe ik ga toch alle CL uitduels, mochten we CL halen, maakt niet uit of ik naar school moetquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Helaas niet aanwezig. Vrees dat ik dit jaar naar bijna geen enkele Europese uitwedstrijd ga. Heb het erg druk met school dit jaar en kan zeker geen paar dagen vrij krijgen van school. Hopelijk valt er nog een mooi tripje in de vakantie, zodat ik in ieder geval mijn Europese uitkaart behoudt. EU+ zal er niet meer inzitten helaas.
Verder weet ik zeker dat je een fantastische trip zult hebben. Prachtige stad, goedkoop bier, leuke cabaretclubs
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik wilde gaan, maar moet een taakstraf doen![]()
Yup, school boeit me geen fuck wat dat betreft. Wel ff regelen met de AH dat ik vrij ben als het allemaal een beetje uitkomt. En mits we er twee in schoppen in Praag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hehe ik ga toch alle CL uitduels, mochten we CL halen, maakt niet uit of ik naar school moet![]()
Niks bijzonders johquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:11 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Yup, school boeit me geen fuck wat dat betreft. Wel ff regelen met de AH dat ik vrij ben als het allemaal een beetje uitkomt. En mits we er twee in schoppen in Praag.
Eerste uitwedstrijd![]()
Wat heb je geflikt trouwens voor je taakstraf?
We zijn niet allemaal zo stoer als jou hequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hehe ik ga toch alle CL uitduels, mochten we CL halen, maakt niet uit of ik naar school moet![]()
Rat dat je bentquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
Agh dat heeft er niks mee te maken, maar vind Europese wedstrijdjes wel wat belangrijker dan ene dagje school, ben sowieso elke donderdag vrij, dus dat is natuurlijk al vrij mooiquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo stoer als jou he
Ach, komen nog zoveel Europese uitwedstrijden, nu maar een jaartje rustig aan doen
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ida Corr - Let me think about itquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:08 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hoe heet de nummer op de background ook alweer? Hoorde 'm vaak tijdens de EK-uitzendingen op Tien
ieder zo zn smaak hequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:46 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ja, wel aardige filmpjes.. maar de muziek![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Dat wist ik nog niet, Riera is dus rond met Ajax. Maar goed dat zegt natuurlijk geen drol, want Robben was dat ook met Real
quote:21/8/2007 - 'Ajax ziet af van Riera, contractuele afkoopsom Riera bedraagt 24 miljoen euro'
BRON: El Mundo Deportivo
Volgens El Mundo Deportivo heeft de directeur van Espanyol zondagavond in een telefoongesprek met Martin van Geel Ajax laten weten dat de spits absoluut niet te koop is. De Spanjaarden willen ook niet onderhandelen over een transfersom.
Pas als een club de contractuele afkoopsom op tafel legt, zal die club moeten gaan praten als de speler dat wil. Volgen El Mundo Deportivo bedraagt die contractuele afkoopsom maar liefst 24 miljoen euro.
Volgens de Spaanse krant heeft Van Geel inmiddels laten weten dat het daarmee afziet van verdere pogingen en zich zal gaan richten op een andere speler.
24 miljoenquote:
oke, opbiechtenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zeer slim. Kan ajax nog wat van leren...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:14 schreef Cyberia18 het volgende:
24 miljoen? Zijn ze helemaal van de pot gerukt?![]()
![]()
Nee hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:32 schreef Longmen het volgende:
[..]
Zeer slim. Kan ajax nog wat van leren...
het zijn geen hoogtepunten, tis een objectief beeld over de gehele seizoenshelft.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:25 schreef BonJovi het volgende:
Mooie filmpje toma, alleen het einde raakt me echt.
quote:'Valencia is zeker geen topclub'
Valencia was enkele weken terug voor Wesley Sneijder nog de ultieme club, maar de inmiddels middenvelder van Real Madrid deed dinsdagmiddag tegenover het ANP een boekje open over de laatste hectische week. Zo is de Oost-Spaanse club in zijn optiek géén topclub en is Sneijder van mening dat hij in het Santiago Bernabéu nu echt een goede voetballer kan worden.
“Na lang wikken en wegen was ik er zo'n maand geleden helemaal uit'', stelt de Oranje-international vanuit Genève, waar morgen de interland tegen Zwitserland op het programma staat. “Valencia is een heel mooie club en ik wist dat ze veel meer dan 16 miljoen euro voor mij wilden betalen. Dat zie je nu ook, want ze hebben het bod op Rafael van der Vaart toch ook al flink verhoogd. Ik wilde echter naar de absolute top. Ik wilde naar Barcelona of naar Real Madrid. Alleen daarom heb ik bekendgemaakt dat ik niet naar Valencia zou vertrekken.''
“Ik wilde me het komende seizoen met Ajax alsnog bij Real of Barcelona in de kijker spelen. Ik had al tien kaarten voor alle duels van Ajax in de Champions League besteld. Die bestelling heb ik overigens niet ingetrokken. Want indien mogelijk wil ik nog steeds duels van Ajax bezoeken. Ook als ze in de UEFA Cup spelen. Ajax is en blijft mijn club.''
“Een aanbod van Real Madrid kon ik echter niet weigeren'', vervolgde Sneijder. “En dat bod kwam. Achteraf gezien kan ik nu alleen maar zeggen dat ik heel blij ben dat ik komend seizoen bij Real Madrid speel. Ik kan me daar tot een nog veel betere speler ontwikkelen. Alles gaat daar sneller en beter. We oefenden vorige week tegen tweedeklasser Cádiz. Die ploeg zou in de eredivisie bij de bovenste vijf spelen. Ajax wint afgelopen zondag met 8-1 van De Graafschap. Snap je wat ik bedoel?''
“Veel jongens zijn inderdaad net als ik bij een grote club beland. Dat zegt ook wel iets over de kracht van het Nederlands elftal. Ik denk dat we op papier een van de sterkste elftallen van Europa hebben. Dat belooft dus veel voor de toekomst. Ik denk overigens dat binnenkort nog meer spelers de eredivisie voor een mooie buitenlandse competitie verruilen.''
“Ik weet niet wat er van waar is, maar bij Real Madrid is de afgelopen week alweer de naam van Klaas-Jan Huntelaar gevallen. Nu zegt dat niet alles, want na een nederlaag worden er veel spelers met Real in verband gebracht. Maar als Real Madrid een speler echt wil hebben, dan gebeurt dat vaak wel. Dat zag je wel bij mij. Ik ben alleen maar dolgelukkig. Ik denk dat ik nu een echt goede voetballer kan worden.''
Nah ze zijn met Diego Milito bezig , staat nu ook op de sportsite van fokquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:45 schreef DouweEgbert het volgende:
Dus ook Sneijder bevestigd de interesse van Real in Huntelaar.
bakkie halen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:49 schreef Scorpie het volgende:
KJH blijft gewoon. En zo niet, dan ga ik langs bij Van Geel.
Wanneer ze 25+ kunnen vangen,.....................quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:49 schreef Scorpie het volgende:
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:49 schreef Scorpie het volgende:
quote:
''De prullenbak in''quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Over pizza's gesproken, waars is Jorien eigenlijk?![]()
die heeft waarschijnlijk een kloon aangemaakt en spamt nu het Feyenoord topic vol?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Over pizza's gesproken, waars is Jorien eigenlijk?![]()
Ik verwacht eigenlijk niet veel meer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:23 schreef M0NTANA het volgende:
Over tien dagen en een half uur sluit de transfermarkt, hoop toch wel dat dat tijd genoeg is voor Ajax?
Ik verwacht hoogstens nog 1 of 2 spelers voor de breedte, een basisklant verwacht ik niet meer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:23 schreef M0NTANA het volgende:
Over tien dagen en een half uur sluit de transfermarkt, hoop toch wel dat dat tijd genoeg is voor Ajax?
Alleen bij kwalificatie voor de CL denk ik dat er misschien nog iemand bijkomt (middenvelder), maar als Ajax er in Praag niet in slaagt om door te komen dan is dit de selectie tot aan de winterstop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:23 schreef M0NTANA het volgende:
Croftybombquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
quote:Ik denk niet dat er vroeger jonge spelers waren die het in hun hoofd moesten halen tegen de oudere, meer ervaren spelers uit te vallen.
Aan de andere kant, jonge spelers worden nu ook veel sneller gek gemaakt. Van der Vaart die al meteen in het rijtje Cruijf, Van Basten wordt gezet, maar inmiddels is "afgezakt" tot de "nieuwe Søren Lerby". Sneijder die na z'n goal tegen Schotland tot "held van de natie" wordt gebombardeerd, maar daarna bij Ajax weer lekker op de bank mag zitten. Nu heeft dat ook met karakter van een speler te maken, hoe je daar mee omgaat. Ik heb Robben nog nooit wat geks horen zeggen, terwijl daar die daar toch ook alle reden toe had én heeft. Als je dat vergelijkt met Sneijder die na een of ander doelpuntje roept "dat hij wat mondjes heeft gesnoerd", is dat een totaal andere wereld. Al ben je als 18-jarige nog zo belangrijk voor je ploeg, als een ervaren spits van 32, die al heel wat heeft gezien en gedaan, luister je daarna en foeter je hem niet uit.
Wesley Sonck rode duivel
ik zie de relatie tussen Sonck en dit berichtje nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:30 schreef BonJovi het volgende:
Als je in een topic leest van 2005 over Wesley Sonck zei iemand dit:
[..]
![]()
Verrassendquote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:53 schreef sjimz het volgende:
riera heeft dus zijn contract verlengd
Ben geen fan van RvN, maar dit vind ik dan wel weer een klasse uitspraak.quote:RVN steekt Huntelaar hart onder de riem
De rentree van Ruud van Nistelrooy in het Nederlands elftal had als gevolg dat Klaas-Jan Huntelaar voor het oefenduel in en tegen Zwitserland buiten de boot viel. De aanvaller vertelt in De Telegraaf dat hij verbaasd was over de afwezigheid van de spits van Ajax.
“Jammer dat hij er niet bij is, dat was het eerste wat ik dacht toen ik de lijst met de geselecteerde spelers zag", vertelt de speler van Real Madrid. “Ik miste Klaas gewoon in de selectie. Ik vind dat hij er zeker bij hoort en dat heb ik Klaas ook verteld."
“Ik heb hem even gebeld, omdat ik wel met hem meevoelde. Juist omdat je die situatie zelf zo goed herkent.Ik begrijp dat er een keuze moet worden gemaakt, maar wat mij betreft, mag je ook vier spitsen meenemen. Als spits van de toekomst hoort hij er gewoon bij te zijn", aldus van Nistelrooy.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:27 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk niet veel meer.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik verwacht hoogstens nog 1 of 2 spelers voor de breedte, een basisklant verwacht ik niet meer.
Maar we hebben toch nog een vervanger voor Wesley Sneijder nodig, een échte tien? Of gaan we het hele seizoen aanmodderen in 4-3-3 met de punt naar achteren (Johnny Heitinga als defensieve middenvelder)?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Alleen bij kwalificatie voor de CL denk ik dat er misschien nog iemand bijkomt (middenvelder), maar als Ajax er in Praag niet in slaagt om door te komen dan is dit de selectie tot aan de winterstop.
Ik zou maar nergens meer op rekenen. Het ergste is dat van Geel probeerde uit te leggen dat "clubs niet zo happig zijn om nog iemand te verkopen zo vlak voor de deadline". No shit Sherlockquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar we hebben toch nog een vervanger voor Wesley Sneijder nodig, een échte tien? Of gaan we het hele seizoen aanmodderen in 4-3-3 met de punt naar achteren (Johnny Heitinga als defensieve middenvelder)?
Geen enkele club is happig om haar topspelers te verkopen, behalve Ajax dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zou maar nergens meer op rekenen. Het ergste is dat van Geel probeerde uit te leggen dat "clubs niet zo happig zijn om nog iemand te verkopen zo vlak voor de deadline". No shit Sherlock![]()
Toch opvallend hoe vaak Tom de Mul te zien is op beide filmpjes, blijf het zonde vinden dat hij zo nodig wilde vertrekken...!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:27 schreef toma het volgende:
Ajax eerste seizoenshelft
misschien dat er nog een filmpje komt over de playoffs en de beker finale.
We moeten idd een vervanger hebben, maar een paniekaankoop lijkt mij ook niet slim.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar we hebben toch nog een vervanger voor Wesley Sneijder nodig, een échte tien? Of gaan we het hele seizoen aanmodderen in 4-3-3 met de punt naar achteren (Johnny Heitinga als defensieve middenvelder)?
Maar er wordt zó weinig gecreëerd wanneer er met de punt naar achteren gespeeld wordt, dat toonden de wedstrijd tegen Slavia Praag en de eerste 35 minuten bij De Graafschap wel aan. Daarbij, stel dat Ajax het weer gaat proberen in 4-1-2-1-2 (zoals vorig jaar een paar keer met succes), ziet men dan in Kennedy Bakircioglü de ideale tien? Beter komt er nog een speler voor die positie en een linksbenige verdediger, Marius Constantin graag!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We moeten idd een vervanger hebben, maar een paniekaankoop lijkt mij ook niet slim.
Overigens is het "maar" een half seizoen, in de winterstop mag er weer gekocht worden. En ja, dat is alsnog te laat. Ik denk dat het idd 433 wordt met de punt naar achter. Of Kennedy op 10.
Jammer alleen dat de gemiddelde trainer/coach héél koppig is en dit niet wil snappen, zowel Bassie (in Oranje) als Henk ten Cate (met Ajax) moeten toch inmiddels ook wel inzien dat 4-3-3 met de punt naar achteren een kutsysteem is? Echt hoor, óf 3-4-3 óf een 4-4-2-variant!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef Blight het volgende:
4-3-3 met de punt naar achteren is echt een 'eilanden' systeem. Er is geen enkele aansluiting tussen de linies, wat vooral tussen het middenveld en de aanval pijnlijk zichtbaar is. 4-3-3 met de punt naar achteren zet onze voorhoede er alleen voor..
Het zal mij benieuwen.quote:'Ajax moet andere bronnen gaan aanboren'
22/8/2007 9 :03
Ook Ajax lijkt zich er bij hebben neergelegd dat de transfer van Alberto Riera afketst. Espanyol peinst er niet over de linkermiddenvelder te laten gaan.
'Nu Espanyol zo blijft dwarsliggen, wordt het een lastig verhaal', bekent Ajax' technisch directeur Martin van Geel in De Telegraaf. 'Vandaar dat we ook andere bronnen gaan aanboren.'
Buiten het sportieve aspect - Espanyol wil hoge ogen gooien in de Primera División - is een verlies van Riera alleen bij een enorme transfersom een optie.
De Catalanen moeten dertig procent van de transfersom afstaan aan Girondins Bordeaux, de vorige werkgever van Riera. Plus dat de blauwwitten nog een schuld moeten aflossen aan de stad Barcelona.
Helemaal mee eens. Hoeveel mensen heb ik wel niet horen zeggen met Rommedahl gaan we erop vooruitquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
Toch opvallend hoe vaak Tom de Mul te zien is op beide filmpjes, blijf het zonde vinden dat hij zo nodig wilde vertrekken...!
Febo Janssen! Of dan toch de hoofdprijs voor Orlando Engelaar?quote:
tja dat vind ik ook. Maar de meeste mensen blijven de laatste wedstrijden de Mul in hun hoofd houden terwijl hij voor de winterstop en vlak erna met vlagen echt goed gespeeld heeft. Maar dat strepen veel mensen weg tegen beelden vd laatste tijd en uitspraken van hemzelf.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:14 schreef BoNi het volgende:
[..]
Toch opvallend hoe vaak Tom de Mul te zien is op beide filmpjes, blijf het zonde vinden dat hij zo nodig wilde vertrekken...!
Haris Medunjanin!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Febo Janssen! Of dan toch de hoofdprijs voor Orlando Engelaar?
Dat er weinig gecreëerd werd had natuurlijk niks te maken dat er met de punt naar achter werd gespeeld. Dat had voornamelijk maken, naast de gebruikelijke pijnpunten als positiespel en opbouw, met dat er te weinig creativiteit op het veld stond. Als je Vertonghen op de plaats van Heitinga zet en een creatieve speler voor de linkshalf positie koopt ben je al een stuk verder.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar er wordt zó weinig gecreëerd wanneer er met de punt naar achteren gespeeld wordt, dat toonden de wedstrijd tegen Slavia Praag en de eerste 35 minuten bij De Graafschap wel aan. Daarbij, stel dat Ajax het weer gaat proberen in 4-1-2-1-2 (zoals vorig jaar een paar keer met succes), ziet men dan in Kennedy Bakircioglü de ideale tien? Beter komt er nog een speler voor die positie en een linksbenige verdediger, Marius Constantin graag!
quote:Ajax wacht niet langer op Riera
22 augustus 2007, 08:57 uur
Ajax gaat er niet langer vanuit dat Albert Riera naar Amsterdam komt. "Nu Espanyol zo blijft dwarsliggen, wordt het een lastig verhaal", zegt technisch directeur Martin van Geel woensdag in De Telegraaf. Afgelopen zondag zei trainer Henk ten Cate nog het volste vertrouwen te hebben in de komst van de 25-jarige Spaanse middenvelder.
Ajax wacht niet langer op Riera
Van Geel zegt dat Ajax 'andere bronnen wil gaan aanboren'. Welke spelers de Amsterdammers nog op het oog hebben, is niet duidelijk. Wel zeker is dat er niemand meer weg gaat. Volgens Spaanse media heeft Real Madrid belangstelling voor Klaas-Jan Huntelaar. "Er gaat niemand meer weg, zelfs niet voor veertig miljoen", aldus Van Geel resoluut. "We zijn nog volop bezig te selectie op orde te brengen, want die heeft na het vertrek van Wesley Sneijder toch wat deukjes opgelopen."
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken, de ruimte achter de spits is veel te groot en komt daardoor op een eiland te staan. 4-3-3 is gewoon kut, want met de punt naar voren is te kwetsbaar en met de punt naar achteren te voorspelbaar en a-creatief. 3-4-3 zorgt ervoor dat het middenveld niet kwetsbaar is, ook al speel je met een tien. 4-3-3 is een systeem dat simpelweg niet klopt, nooit gedaan ook overigens. Als Ajax zo nodig met drie spitsen moet spelen, dan moet het in 3-4-3, want anders is iedereen gewoon beter af met een 4-4-2-variant.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:02 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Dat er weinig gecreëerd werd had natuurlijk niks te maken dat er met de punt naar achter werd gespeeld. Dat had voornamelijk maken, naast de gebruikelijke pijnpunten als positiespel en opbouw, met dat er te weinig creativiteit op het veld stond. Als je Vertonghen op de plaats van Heitinga zet en een creatieve speler voor de linkshalf positie koopt ben je al een stuk verder.
dan voor 25 milj Alves kopen en dan heb je toch weer mooi 20 milj. winstquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Er gaat niemand meer weg, zelfs niet voor 40 miljoen. En dan staat Real morgenavond echt op de voicemail met 40 miljoen. Dan zal het misschien op 45 miljoen uitkomen maar Huntelaar is dan weg hoor.
yeps, en daarom is de transfermarkt ook gewoon te lang open. Zodra je aan je seizoen begonnen bent moet je je selectie weten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Er gaat niemand meer weg, zelfs niet voor 40 miljoen. En dan staat Real morgenavond echt op de voicemail met 40 miljoen. Dan zal het misschien op 45 miljoen uitkomen maar Huntelaar is dan weg hoor.
Maar voor een buitenspeler waren het belachelijk weinig assists, Markus Rosenberg produceerde er het seizoen daarvoor zelfs meer! Persoonlijk zie ik niet in waarom we achteruit gegaan zijn met Kennedy Bakircioglü en Dennis Rommedahl in plaats van Mauro Rosales en Tom de Mul, ik denk zelfs dat we vooruit gegaan zijn!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:55 schreef dantes_inferno86 het volgende:
De Mul was na Sneijder dan ook diegene met de meeste assists afgelopen seizoen. Jammer dat hij weg is.
Dat denk ik op die plek zeker jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar voor een buitenspeler waren het belachelijk weinig assists, Markus Rosenberg produceerde er het seizoen daarvoor zelfs meer! Persoonlijk zie ik niet in waarom we achteruit gegaan zijn met Kennedy Bakircioglü en Dennis Rommedahl in plaats van Mauro Rosales en Tom de Mul, ik denk zelfs dat we vooruit gegaan zijn!
Suarez mag niet eens nog een transfer makenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:17 schreef Rumille het volgende:
Suarez gaat toch niet weg, Heitinga en Vermaelen ook niet en Huntelaar heeft zelf aangegeven een jaar bij Ajax te willen blijven. Dus daar komt niks van in.
Dat heb ik weleens eerder gehoordquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:17 schreef Rumille het volgende:
Suarez gaat toch niet weg, Heitinga en Vermaelen ook niet en Huntelaar heeft zelf aangegeven een jaar bij Ajax te willen blijven. Dus daar komt niks van in.
Vandaar ook dequote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:17 schreef Rumille het volgende:
Of een spits nou wel of niet op een eiland komt te staan heeft te maken met hoe het positiespel verloopt en of de spelers en linies complementair aan elkaar zijn. Als je puur vanuit de startposities bekijkt zal er vast veel ruimte achter de spits zijn maar voetbal is natuurlijk geen stilstaande sport. Als jje zoveel mogelijk vooruit verdedigd zal de centrale middenvelder überhaupt niet zover van de spits af staan. Daarnaast is het dan aan de halfspelers om zich aan te bieden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken, de ruimte achter de spits is veel te groot en komt daardoor op een eiland te staan. 4-3-3 is gewoon kut, want met de punt naar voren is te kwetsbaar en met de punt naar achteren te voorspelbaar en a-creatief. 3-4-3 zorgt ervoor dat het middenveld niet kwetsbaar is, ook al speel je met een tien. 4-3-3 is een systeem dat simpelweg niet klopt, nooit gedaan ook overigens. Als Ajax zo nodig met drie spitsen moet spelen, dan moet het in 3-4-3, want anders is iedereen gewoon beter af met een 4-4-2-variant.
Klaas Jan Huntelaar en Luis Suarez waren een genot voor het oog, toen Kennedy Bakircioglü mocht gaan zwerven zondag. Ze wisten elkaar zó makkelijk te vinden, daarbij is Suarez op zijn best als de vrijheid heeft om zowel links als rechts van KJH op te duiken. Verder kan Johnny Heitinga in 4-1-2-1-2 op de positie van defensieve middenvelder blijven staan en is ook Gabri geknipt voor dit systeem, beide backs moeten het veld breed houden en laat dat nou ook net de specialiteit zijn van George Ogararu en Urby Emanuelson. Zoals al eerder hardop afgevraagd, wat moet er nog meer gebeuren om voor dit systeem (waarmee we o.a. uit van FCT en PSV wonnen) te kiezen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:18 schreef BoNi het volgende:
Met dit spelersmateriaal moet je gewoon 4-4-2 spelen.
Je mist de mandekkers op de backpositie, een 'tien' en echte buitenspelers om 3-4-3 / 4-3-3- te spelen.
Daarnaast denk ik dat zowel Suarez, Kennedy, Leonardo als zelfs Huntelaar beter uit de verf komen in een variant van 4-4-2.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:24 schreef Rumille het volgende:
[..]
Sneijder zei dat hij zou blijven
Huntelaar zei dat hij wilt blijven.
Verschil.
'El Salvador' moet komen te overlijden......quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar en Luis Suarez waren een genot voor het oog, toen Kennedy Bakircioglü mocht gaan zwerven zondag. Ze wisten elkaar zó makkelijk te vinden, daarbij is Suarez op zijn best als de vrijheid heeft om zowel links als rechts van KJH op te duiken. Verder kan Johnny Heitinga in 4-1-2-1-2 op de positie van defensieve middenvelder blijven staan en is ook Gabri geknipt voor dit systeem, beide backs moeten het veld breed houden en laat dat nou ook net de specialiteit zijn van George Ogararu en Urby Emanuelson. Zoals al eerder hardop afgevraagd, wat moet er nog meer gebeuren om voor dit systeem (waarmee we o.a. uit van FCT en PSV wonnen) te kiezen?
Rosenberg had het seizoen daarvoor 7 assists. De Mul had 8 assists afgelopen seizoen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar voor een buitenspeler waren het belachelijk weinig assists, Markus Rosenberg produceerde er het seizoen daarvoor zelfs meer! Persoonlijk zie ik niet in waarom we achteruit gegaan zijn met Kennedy Bakircioglü en Dennis Rommedahl in plaats van Mauro Rosales en Tom de Mul, ik denk zelfs dat we vooruit gegaan zijn!
Dan nog, het is niet tegen een fokker, geen probleem dusquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
'El Salvador' moet komen te overlijden......
Dit is absoluut geen doodsverwensing
100% mee eens!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet tegen een fokker, geen probleem dus.
Maar nee, Ajax moet of 100% met Johan in zee gaan ( niet dat hij dat zal doen/willen) of niet. Niet wel zijn advies mbt speelwijze aanhouden en er vervolgens ongeschikte spelers voor kopen.
Op deze manier hou je vast aan de Ajax traditie terwijl je spelers in dat systeem niet optimaal rederen.
Excuses dan, ook al zegt het genoeg. Een 4-4-2-spits die als linksbuiten wordt gebruikt en bijna evenveel assist produceert dan een échte, klassieke rechtsbuiten! Daarbij was het rendement van Markus Rosenberg natuurlijk veel hoger dan van Tom de Mul, zie ook de vele treffers.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:30 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Rosenberg had het seizoen daarvoor 7 assists. De Mul had 8 assists afgelopen seizoen.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
'El Salvador' moet komen te overlijden......
Dit is absoluut geen doodsverwensing
Ik denk dat Henk gewoon een optie wilt hebben om zowel dit bovengenomende systeem te spelen als het standaard 4-3-3 met de buitenspelers ECHT op de flanken.. Het voordeel van dit systeem, vind ik persoonlijk, is dat je balans over het hele veld gewoon een stuk beter is..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klaas Jan Huntelaar en Luis Suarez waren een genot voor het oog, toen Kennedy Bakircioglü mocht gaan zwerven zondag. Ze wisten elkaar zó makkelijk te vinden, daarbij is Suarez op zijn best als de vrijheid heeft om zowel links als rechts van KJH op te duiken. Verder kan Johnny Heitinga in 4-1-2-1-2 op de positie van defensieve middenvelder blijven staan en is ook Gabri geknipt voor dit systeem, beide backs moeten het veld breed houden en laat dat nou ook net de specialiteit zijn van George Ogararu en Urby Emanuelson. Zoals al eerder hardop afgevraagd, wat moet er nog meer gebeuren om voor dit systeem (waarmee we o.a. uit van FCT en PSV wonnen) te kiezen?
KJH had er ook moeten zijn ipv Vennegoor...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ben geen fan van RvN, maar dit vind ik dan wel weer een klasse uitspraak.
Net terug en nu alweer openlijk "kritiek" geven..
Idd, hoe minder Ajacieden voor dit soort ongein hoe beter.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:11 schreef ericajax het volgende:
ook voordelig voor blessures e.d, die oefenduels boeien toch niet
Zeker voor dit soort ongelooflijke kutwedstrijden die nergens over gaan. Ben blij dat ik moet werken vanavond.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, hoe minder Ajacieden voor dit soort ongein hoe beter.
zoveel spelen er toch niett? Steek, Heitinga...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, hoe minder Ajacieden voor dit soort ongein hoe beter.
Urbyquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:18 schreef ericajax het volgende:
[..]
zoveel spelen er toch niett? Steek, Heitinga...
Gelukkig niet. De club is duizend maal belangrijker dan Oranje.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:18 schreef ericajax het volgende:
[..]
1 is er al 1 teveelquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:18 schreef ericajax het volgende:
[..]
Oh, is DAT waarom hij in het veld staat! Ik dacht al, want verdedigen kan hij nou niet echt. Wordt je daar moe van - van dat breed houden van het veld?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
beide backs moeten het veld breed houden en laat dat nou ook net de specialiteit zijn van George Ogararu en Urby Emanuelson.
De selectie van Urby is ook wel OKquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1 is er al 1 teveel.
Ik ben echt niet anti-oranje, maar dit soort nutteloze oefenwedstrijden kosten ons heel vaak gewoon spelers door blessures etc. En dat is het laatste wat Ajax nu kan gebruiken met Slavia voor de boeg.
Al mag Colin wel opgeroepen worden ergens.
Roberto Carlos wordt/werd toch ook niet beoordeeld op zijn verdedigende kwaliteiten?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:31 schreef Doc het volgende:
[..]
Oh, is DAT waarom hij in het veld staat! Ik dacht al, want verdedigen kan hij nou niet echt. Wordt je daar moe van - van dat breed houden van het veld?
Klinkt aardig italiaans, als je eens een wedstrijd van Milan ziet moet je er op letten dat ook Milan een kwartier "settlen" nodig heeft...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:37 schreef kevin6188 het volgende:
Urby moet er altijd even inkomen. Het eerste kwartier van de wedstrijd is hij altijd slecht, daarna wordt het meestal wel (wat) beter. En het seizoen is nog maar net begonnen, dus 'z'n kwartier' is nog niet om zeg maar. Raar vind ik dat altijd...
Benieuwd of de spelers daar ook zo over denken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:21 schreef Blight het volgende:
[..]
Gelukkig niet. De club is duizend maal belangrijker dan Oranje.
Dus iedere voetballer die niet kan verdedigen maar wel back staat vergelijken we maar even met Roberto Carlos. Zo kan je mij ook wel gaan vergelijken met RC: ik kan ook niet verdedigenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Roberto Carlos wordt/werd toch ook niet beoordeeld op zijn verdedigende kwaliteiten?
Of wedstrijden die er om gaan - daar kan hij ook nog wel eens lopen kloten ...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:42 schreef koningdavid het volgende:
Urby is een dromer. Hij kan geweldige wedstrijden spelen, maar hij heeft ook van die wedstrijden, vooral tegen mindere tegenstanders, dat hij een beetje dromend over het veld aan het dartelen is.
Nee, maar daar zijn wij supporters voor.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Benieuwd of de spelers daar ook zo over denken.
Klopt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:46 schreef Chivu het volgende:
Hij begon tegen De Graafschap dramatisch, maar kwam daarna beter in de wedstrijd en had zelfs een prima voorbereidende actie bij de 2e goal, meen ik.
Ik hoop het wel, voetballen kan ie namelijk als de beste, alleen dat gedroom van hemquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:53 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Klopt.
Maarja, eens zien wat hij volgende week allemaal doet dan. Hoop toch wel op een stijgende lijn.
Colin dus sowieso nog een paar weken een basisplekquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:56 schreef kevin6188 het volgende:
Ogararu is er nog een paar weken uit, lees ik net op Voetbalprimeur...
Ach, hoe goed was Roberto Carlos op de leeftijd van Urby Emanuelson nu? Fouten maken horen bij het leerproces, ook al ben ik het met je eens dat het er nog teveel zijn. Dit jaar wordt het jaar van Emanuelson, als we Henk ten Cate moeten geloven. Persoonlijk denk ik dat Emanuelson in potentie de beste Nederlandse (offensieve) linksback aller tijden kan worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Dus iedere voetballer die niet kan verdedigen maar wel back staat vergelijken we maar even met Roberto Carlos. Zo kan je mij ook wel gaan vergelijken met RC: ik kan ook niet verdedigen
Roberto Carlos ging niet een beetje klooien op de middenlijn, de bal verliezen en vervolgens een enorme ruime achter zich latend. Roberto Carlos heeft in zijn lange carriere volgens mij minder pingels veroorzaakt dan Urby tot dusver. Je ziet toch hopelijk wel dat Urby toch ietjes minder goed is dat RC, neem ik aan?
Moeilijke wedstrijd, 1-1 of 2-1 winst voor Ajax. Goals voor Huntelaar en Kennedyquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef BonJovi het volgende:
Wat verwachten jullie wat het gaat worden tegen Heerenveen?
Oprollen. Het is onrustig bij de Friezen, daar moet Ajax van profiteren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef BonJovi het volgende:
Als er dit seizoen met regelmaat wordt gekozen voor 4-1-2-1-2, zal ik erover ophouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
Monatana, dat 4-1-2-1-2 verhaaltje wordt heel snel, heel oud.
Behalve dat, das gewoon 4-3-1-2..
Zakelijke 2-0quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef BonJovi het volgende:
Ik verwacht niet(als ie blijft) dat ze Alves nog langer laten bankzitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:04 schreef Chivu het volgende:
Je hebt twee verschillende SCH's he? Degene met, en degene zonder Alves.
Absoluut, een team rondom 1 persoon gebouwd en een team waar 1 persoon ontbreekt...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:04 schreef Chivu het volgende:
Je hebt twee verschillende SCH's he? Degene met, en degene zonder Alves.
Winst, hoe doet er even niet toe, maar we moeten gewoon onze wedstrijdjes winnen. Dan komt goed spel daarna wel, al zou het erg mooi meegenomen zijn. En ik hoop dat Stekelenburg de nul houdt, dat maakt zo'n wedstrijd al zoveel makkelijker.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef BonJovi het volgende:
Dat valt wel mee.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef Blight het volgende:
Zijn die Zwitsers trouwens geen houthakkers ofzo? Ik heb geen zin dat Ajax bijvoorbeeld Heitinga kwijt gaat raken.
N'Kufoquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef Blight het volgende:
Zijn die Zwitsers trouwens geen houthakkers ofzo? Ik heb geen zin dat Ajax bijvoorbeeld Heitinga kwijt gaat raken.
Steek is een goede keeper, maar de nul houden lukt hem vaak nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:06 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Winst, hoe doet er even niet toe, maar we moeten gewoon onze wedstrijdjes winnen. Dan komt goed spel daarna wel, al zou het erg mooi meegenomen zijn. En ik hoop dat Stekelenburg de nul houdt, dat maakt zo'n wedstrijd al zoveel makkelijker.
Ligt ook aan de verdediging natuurlijk. Maar ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:08 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Steek is een goede keeper, maar de nul houden lukt hem vaak niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |