Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massaquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:49 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
[USERSAKTIE TEGEN HUUB] Steun deze petitieajb
quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:13 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massa![]()
Om het cos waardig te houden;quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:22 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
sorry, maar toen hoorde ik nog niet tot een kliekje had ik nog geen tosti met Peter gegeten
![]()
En heb me anoniem aangemeld![]()
Wilde de poll plaatsen om dat ik daar wat meer aandacht krijg dan in jouw voorbeeld topic. Excuses![]()
Wat een wijze woorden!quote:
Dit is ook wel interessant ja, ik denk dat danny ook liever het 'kritische fok geluid' ziet in de diverse subfora.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nog maar even een opmerking, zo zijdelings. Op een forum gelden geen democratische regels. De regels worden bepaald door de eigenaar en als hij dat wenst, vraagt hij advies van moderatoren en users. Het is vrij simpel, staat het je niet aan, dan kun je er wat van zeggen, valt het niet op vruchtbare bodem, dan zoek je gewoon een ander forum.
Het is aan de eigenaar/moderatoren om een balans te zoeken tussen maximalisering van useraantallen en het "het gezellig" houden van het forum, een leuke uitdaging....!!
Jij zit iig in het APK kliekjequote:Op maandag 20 augustus 2007 19:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een wijze woorden!
Ik ben trouwens helemaal de draad kwijt wie er nou vriendjes is met wie, en wie elkaar onaardig vindt etc etc etc, ik bedoel, het zál wel.
Ik wil weer lekker kunnen lurken en lachen in de COS
en APK is een DGK-slet
Zo
Cool! Wie zitten daar nog meer in?!quote:
Alle olbies behalve ikquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cool! Wie zitten daar nog meer in?!
Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van nietquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
Dus eik moet er een [oldbie]COS komen?
erfgenaam erfgenaam!quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
Dus eik moet er een [oldbie]COS komen?
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:55 schreef Veulen het volgende:
Ik wil nog even iets opmerken. Vanavond zag ik weer zo'n posting: [COS#2323] Nadia is het appeltje en Dennis hapt er in.
Op zichzelf prachtig zo'n OP. Maar ik stoor me persoonlijk heel erg aan de (semi-)scheldwoorden er in. Zulke postings drukken ook een stempel op een COS. Als ik hier maar een paar keer eerder was geweest zou ik me hebben afgevraagd of ik hier wel welkom was als ik een ander als fan heb.
Gaat trouwens niet specifiek om deze OP, zie ze vaker zulke postings. Deze kwam toevallig voorbij en was mooi voorbeeld.
Eens. En voeg daarbij dat het COSsen wel werken in een moordtempo lijkt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:
[..]
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.
Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.
Eng.
Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:
[..]
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.
Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.
Eng.
Dat moet je ook niet doen, dat is tegenwoordig fysiek geweld.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.
Ik kan me er niets bij voorstellenquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:17 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van niet), maar het valt misschien te proberen
Je ziet dat het 'groupie-denken' zoals ik het maar even noem steeds meer de cos is gaan overheersen, omdat het vaak ook nog eens veel posters zijn en dus makkelijk hun eigen sfeer creeren (kliekje dus).quote:
Ik kon me het ook niet echt voorstellenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:28 schreef paddy het volgende:
Je uitleg begreep ik wel, maar kon me niets voorstellen bij de verwerking ervan. Het zou dan een topic moeten zijn niet zichtbaar voor Newbies, want persoonlijk vind ik niet dat je die kunt weigeren. Wat je wel kunt doen is het huidige topic een SC van gaan maken die alleen ontopic is , maar lees maar eens nu daar. Verbeeld ik het me nu of zijn de users weer ontopic bezig.
Dat iedereen het zo met elkaar eens is volgens mij het gevolg van de kliekjesvorming, mensen met andere meningen worden niet gewaardeerd.quote:Wat ik wel mis daar is de verscheidenheid van users. Iedereen is het bijna met elkaar eens. Voor de rest vind ik het nu wel leesbaar op dit moment. Moet ik wel zeggen dat ik inderdaad de humor daar een beetje mis, maar hopelijk komt dat ook weer goed. Af en toe leggen ze users waar ze moeten zijn, wanneer ze iets vragen. Positief. Posten waar het gepast is.
Ik zei wel oldbies, maar dat bedoel ik ruim gewoon mensen die hier al wat langer rondhangen, plus wat nieuwe aanwas die ook een wat meer relativerende kijk op de zaken hebben.quote:En kliekjes? Tja, zoals eerder al eens aangegeven was....die heb je overal. De oldbies waren natuurlijk ook een kliekje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de oude COS ook leuker vond..na veel gelezen te hebben, maar de nieuwe COS is al veel beter dan het was. Nu de rest van de users weer terug en nieuwe erbij. Mods even in de gaten houden wie er weer beginnen te treiteren en meteen ingrijpen.
Ik kon me niet voorstellen hoe een dergelijke Oldbie COS eruit zou moeten gaan zien. Mijn mening erover doet nu dus ook verder nog niet ter zake, maar het is wel belangrijk om een DGK voor iedereen open te houden.
Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:14 schreef Soury het volgende:
Ik snap dit gedoe niet zo. Een aparte cos ?? Duh. Waar blijf je dan als kutnewbie zoals ik, zoals Buuf al opmerkte btw.
Lijkt me niet handig en plus als mensen iets willen posten waar dan ook moet dat vrijblijvend zijn.
Een Cos inbureringscurus volgen ofzo ?? Gaat dit niet een beetje ver. Ik was redelijk vaak in de cos te vinden en de
reden dat ik er genoeg van had is omdat er zoveel gezeik was over een OP's en dat soort randverschijnselen.. Ging soms blz. door.
Afgehaakt dus .. Nu ben ik er wel weer es en ondanks enige uitspattingen valt het wel weer mee.
En over een jaar zijn de posters van nu in de Cos ook ouwe hap die terugverlangen naar the good old days.
M.a.w. hoop gezeik om niks lijkt me.
Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ... Er is toch genoeg aan topics. En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef PC eend het volgende:
[..]
Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.
En pagina's gezeik over OP's hoort al helemaal niet in de COS![]()
Regels zijn duidelijk en als de sfeer ok is blijf ik !! en betaal graag voor mijn drankjes ..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik probeer het in een soort verhaaltje te gieten:
Ooit werkte ik in een cafe, heel leuk![]()
Einde van het verhaal![]()
Wat wil je nou zeggen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik probeer het in een soort verhaaltje te gieten:
Tevens waren er regeltjes, die al jaaaaaaren zo waren omdat ze zo waren. Als je nieuw was, begon je op de maandag te werken, de zaterdag was voor de oude garde. Zaterdag was te druk maar ook een populaire dag, dus was het een eer om naar de zaterdag toe te groeien. Ook mocht je in het begin nog niet de kas opmaken. Dat mocht alleen als je een tijd werkte en de kwaliteiten had om dat te doen. Als je echt had bewezen wat je waard was, kreeg je een sleutel van de toko. Dan was je nog steeds nieuw, maar dan had je status. Oud werd je nooit, omdat er altijd nog iemand werkte die er langer aan de bar lag te lallen dan jij. Of elke dag gratis kwam zuipen op kosten van de zaak.![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:47 schreef Py het volgende:
Wat wil je nou zeggen?
Dat newbees alleen doordeweeks mogen posten![]()
Je kunt geen voorwaarden stellen aan mensen die niet policyoverschrijdend posten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
Plekken genoegquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:
Maar meestal gaan we naar de kroeg verder op.
Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houdenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
"De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
Okquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Petre het volgende:
Laten we de kroegpraat even de straat op vegen.
Flexibel zijn in de kroeg is vooral aan de orde als "drie hoog achter" weg is en de vaste klanten naborrelen. Zo'n kroeg, daar kwam ik graag en veel. Aan het einde van de avond brachten wij de eigenaar lazerus naar huis nadat wij de gordijnen weer geopend hadden die gesloten waren in verband met de striptease op de stamtafel en de deur op slot gedraaid hadden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houdenIn een kroeg zijn de regels nu eenmaal flexibel, strakke regels werken gewoon niet. En op een forum net zo min. Regels zijn er om overtreden te worden
![]()
Vergeleken met vroegah is dit al het geval, dus weet jij wel helemaal waar je het over hebtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ...
Nou nee (buiten de cos dan hequote:Er is toch genoeg aan topics.
En nogmaals DAT IS MIJN BEDOELING HELEMAAL NIETquote:En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.
Sommigen houden er nou eenmaal van om elkaar de hemel in te prijzen, anderen hebben daar weer een bloedhekel aan..., een scheiding zou hier misschien juist een uitkomst in kunnen bieden, dus ik snap eigenlijk niet waarom je het er zo mee oneens bentquote:Het is waar het topic voor staat en ik ben nogmaals afgehaakt omdat de titel Commentaar op Streams een ondergeschoven kindje was en het belangrijker was op als een debiel een nieuwe aan te maken en dan die gene daar honderd keer kusjes en duimpjes voor krijgt![]()
Laat ik nou para aangelegd zijn en dus daarom gelijk denken dat je het over mij hebtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:
[..]
Mijn visie: Op een forum zie je elkaar niet en natuurlijk heb je de beroemde smiliesmaar dat dekt de lading niet, zeker niet als je al enigzins para aangelegd bent. No offence
![]()
Ik ben het met je oneens dat het alleen maar door de streams zou komen.quote:Ik zou ook graag de humor en het relativeringsvermogen van sommigen terug zien komen maar come on...........wat valt er nog te lachen nu? "De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vind het overigens een beetje vreemd dat je zegt dat je in de COS afhaakt omdat het minder ontopic werd en dan vervolgens naar een topic verhuist waar het HELEMAAL niet over de streams gaat
Is het misschien stiekum niet zo dat een bepaald soort humor in de SC je wel aanstaat?
En dat als die mensen uit de SC in de COS grappen (over DGK) zouden maken je COS weer veel leuker zou vinden? (dat zou mijn punt namelijk alleen maar bevestigen)
Absoluut wel alleen hebben die verzuurde SC-ers de typische gewoontequote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:03 schreef itsme het volgende:
Maar kan je in de slowchat niet ook over DGK lullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |