abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:13:06 #151
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_52529188
quote:
Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massa
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_52529496
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:13 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Nog langer gelee, het was toch geen poll maar kaartenaktie Kun je nagaan hoelang Peter al strijdt en vecht tegen de mad-massa
sorry, maar toen hoorde ik nog niet tot een kliekje had ik nog geen tosti met Peter gegeten
En heb me anoniem aangemeld
Wilde de poll plaatsen om dat ik daar wat meer aandacht krijg dan in jouw voorbeeld topic. Excuses
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:24:04 #153
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_52529545
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:22 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

sorry, maar toen hoorde ik nog niet tot een kliekje had ik nog geen tosti met Peter gegeten
En heb me anoniem aangemeld
Wilde de poll plaatsen om dat ik daar wat meer aandacht krijg dan in jouw voorbeeld topic. Excuses
Om het cos waardig te houden;

[ Bericht 3% gewijzigd door Inukshuk op 20-08-2007 15:24:34 (spelling) ]
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
  Admin maandag 20 augustus 2007 @ 19:20:29 #154
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52536560
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 07:13 schreef Inukshuk het volgende:

*knip*
Wat een wijze woorden!

Ik ben trouwens helemaal de draad kwijt wie er nou vriendjes is met wie, en wie elkaar onaardig vindt etc etc etc, ik bedoel, het zál wel.
Ik wil weer lekker kunnen lurken en lachen in de COS
en APK is een DGK-slet

Zo
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_52536682
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Nog maar even een opmerking, zo zijdelings. Op een forum gelden geen democratische regels. De regels worden bepaald door de eigenaar en als hij dat wenst, vraagt hij advies van moderatoren en users. Het is vrij simpel, staat het je niet aan, dan kun je er wat van zeggen, valt het niet op vruchtbare bodem, dan zoek je gewoon een ander forum.

Het is aan de eigenaar/moderatoren om een balans te zoeken tussen maximalisering van useraantallen en het "het gezellig" houden van het forum, een leuke uitdaging....!!
Dit is ook wel interessant ja, ik denk dat danny ook liever het 'kritische fok geluid' ziet in de diverse subfora.
Ik heb mods vaak zien zeggen dat fok voor iedereen is, dus iedereen zou zich welkom moeten voelen.

Fok wil ook groeien neem ik aan en gratis reclame op de streams bracht waarschijnlijk een hoop nieuwe aanwas.
Wil je groeien dan moet je kliekjesvorming tegen willen gaan, maar doordat iedereen welkom is kan dat in dit forum enigszins tot een soort vertrutting leiden, wat de 'oude garde' dan met lede ogen aanziet.

Aan de andere kant had hij het idee om heel DGK te sluiten (terwijl het zo een druk bepost forum is) dan denk ik wel eens dat hij vindt dat DGK misschien niet zo een heel goed 'uithangbord' voor fok vindt (maar misschien had dat sluiten ook wel meer met zijn onvrede over het programma te maken ).

[ Bericht 0% gewijzigd door PC eend op 20-08-2007 19:41:25 ]
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_52536886
Ik zie vaak mods aan users vragen naar voorbeelden waarom mensen zich niet meer thuisvoelen in de COS
Dan is het misschien een beter idee om even undercover te gaan, anders loop je misschien het risico om maar 1 kant te horen
Zoveel mogenlijk met kloons, en beetje op het randje, posten (binnen de policy natuurlijk) en minderheidsstandpunten innemen, volgens mij is dat een betere manier om de vinger op de zere plek te leggen, dan om even tig cossen terug te gaan lezen

Misschien is het handig om, ook al gebeurd dit al, of vinden jullie dit geen goed idee, toch even zeggen dat dit een geweldig goed idee is
Wie weet helpt dat het (newbie)bashen tegen te gaan je kan het immers tegen een mod hebben
pi_52536936
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat een wijze woorden!

Ik ben trouwens helemaal de draad kwijt wie er nou vriendjes is met wie, en wie elkaar onaardig vindt etc etc etc, ik bedoel, het zál wel.
Ik wil weer lekker kunnen lurken en lachen in de COS
en APK is een DGK-slet

Zo
Jij zit iig in het APK kliekje
pi_52537361
Misschien valt dit te proberen
Sta toe dat je in de SC het over de streams mag hebben en maak er een soort 2e cos van
If u cant beat them join them ultieme kliekjesvorming Voor elk wat wils
Hopelijk met als voordeel minder onderling gezeik en ze lopen in het gunstigste geval 50% minder snel en zijn dus beter bij te houden
Gedeelde smart is halve smart
  Admin maandag 20 augustus 2007 @ 19:51:18 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52537561
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:31 schreef PC eend het volgende:

[..]

Jij zit iig in het APK kliekje
Cool! Wie zitten daar nog meer in?!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_52537915
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Cool! Wie zitten daar nog meer in?!
Alle olbies behalve ik
pi_52539025
Wij oldbies zijn de outkast van de cossen
  Admin maandag 20 augustus 2007 @ 21:06:18 #162
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52540107
Dus eik moet er een [oldbie]COS komen?

pi_52540472
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van niet ), maar het valt misschien te proberen
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2007 @ 21:46:02 #164
137949 Disana
pi_52541428
Die COS dendert maar voort. Je geeft antwoord op een vraag en verwijst naar een plek waar er meer staat over ene 'Joep', maar je doet dat dus gewoon voor niets.

Ik vraag me trouwens af waar halfbies als ik terecht moeten als er straks een sneltreinCOS en een oldbieCOS zijn
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:08:11 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52544424
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:06 schreef yvonne het volgende:
erfgenaam erfgenaam!

alhoewel ik geen oldbie ben. maar ook geen newbie...
een inbetweenbie?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:55:34 #166
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_52547640
Ik wil nog even iets opmerken. Vanavond zag ik weer zo'n posting: [COS#2323] Nadia is het appeltje en Dennis hapt er in.

Op zichzelf prachtig zo'n OP. Maar ik stoor me persoonlijk heel erg aan de (semi-)scheldwoorden er in. Zulke postings drukken ook een stempel op een COS. Als ik hier maar een paar keer eerder was geweest zou ik me hebben afgevraagd of ik hier wel welkom was als ik een ander als fan heb.

Gaat trouwens niet specifiek om deze OP, zie ze vaker zulke postings. Deze kwam toevallig voorbij en was mooi voorbeeld.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:36:37 #167
6941 APK
Factual, I think.
pi_52548354
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:55 schreef Veulen het volgende:
Ik wil nog even iets opmerken. Vanavond zag ik weer zo'n posting: [COS#2323] Nadia is het appeltje en Dennis hapt er in.

Op zichzelf prachtig zo'n OP. Maar ik stoor me persoonlijk heel erg aan de (semi-)scheldwoorden er in. Zulke postings drukken ook een stempel op een COS. Als ik hier maar een paar keer eerder was geweest zou ik me hebben afgevraagd of ik hier wel welkom was als ik een ander als fan heb.

Gaat trouwens niet specifiek om deze OP, zie ze vaker zulke postings. Deze kwam toevallig voorbij en was mooi voorbeeld.
Het is geen streamverslag of een update, dus het moet kunnen.
Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.

Eng.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_52548634
Gelukkig is een kindje van een FOKslet!!!! God er zelfs vandaag heel druk mee bezig
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:55:58 #169
137949 Disana
pi_52548635
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:

[..]

Maar volgens mij zijn een groot aantal mensen totaal de weg kwijt met hun haat jegens bewoners.
De humor is ver te zoeken en het relativeringsvermogen is vaak in zijn geheel verdwenen.

Eng.
Eens. En voeg daarbij dat het COSsen wel werken in een moordtempo lijkt.
pi_52548651
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 01:36 schreef APK het volgende:

[..]

Eng.
Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:01:43 #171
6941 APK
Factual, I think.
pi_52548719
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 01:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Doodeng, zo ongeveer 15 jaar geleden aangevangen met die tochten met witte balonnen waarbij ze elkaar na afloop van de tocht de hersens inslaan omdat ze bij elkaar op de tenen stonden.
Dat moet je ook niet doen, dat is tegenwoordig fysiek geweld.
pi_52548907
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:17 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gaat werken (denk eigenlijk van niet ), maar het valt misschien te proberen
Ik kan me er niets bij voorstellen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52549614
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 02:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik kan me er niets bij voorstellen
Je ziet dat het 'groupie-denken' zoals ik het maar even noem steeds meer de cos is gaan overheersen, omdat het vaak ook nog eens veel posters zijn en dus makkelijk hun eigen sfeer creeren (kliekje dus).
Maar je ziet ook dat het veel mensen steeds meer tegen gaat staan en dat zijn veelal ook mensen van de 'oude garde' (die al erg uitgedund is) die het al jaren leuk vinden om streams te volgen en elkaar altijd weer op het fokforum opzoeken vooral door het sfeertje dat er hangt.
Dat zou je zo kunnen laten, en het toeschrijven aan het veranderende tijdsbeeld, iedereen heeft tegenwoordig snel internet.
Maar dat betekend wel dat veel users zich minder thuis voelen en misschien afhaken (wat ook een beetje indruist tegen het 'iedereen is welkom').
Je zou kunnen proberen een eigen plek voor deze, vaak trouwe, users te creeren (voor je het weet de volgende fok spin-off site gecreeerd ).

Maar misschien begrijp ik je verkeerd, zou je mischien iets specifieker kunnen zijn over wat je je niet kan voorstellen?
pi_52570607
Je uitleg begreep ik wel, maar kon me niets voorstellen bij de verwerking ervan. Het zou dan een topic moeten zijn niet zichtbaar voor Newbies, want persoonlijk vind ik niet dat je die kunt weigeren. Wat je wel kunt doen is het huidige topic een SC van gaan maken die alleen ontopic is , maar lees maar eens nu daar. Verbeeld ik het me nu of zijn de users weer ontopic bezig.

Wat ik wel mis daar is de verscheidenheid van users. Iedereen is het bijna met elkaar eens . Voor de rest vind ik het nu wel leesbaar op dit moment. Moet ik wel zeggen dat ik inderdaad de humor daar een beetje mis, maar hopelijk komt dat ook weer goed. Af en toe leggen ze users waar ze moeten zijn, wanneer ze iets vragen. Positief. Posten waar het gepast is.

En kliekjes? Tja, zoals eerder al eens aangegeven was....die heb je overal. De oldbies waren natuurlijk ook een kliekje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de oude COS ook leuker vond..na veel gelezen te hebben, maar de nieuwe COS is al veel beter dan het was. Nu de rest van de users weer terug en nieuwe erbij. Mods even in de gaten houden wie er weer beginnen te treiteren en meteen ingrijpen.

Ik kon me niet voorstellen hoe een dergelijke Oldbie COS eruit zou moeten gaan zien. Mijn mening erover doet nu dus ook verder nog niet ter zake, maar het is wel belangrijk om een DGK voor iedereen open te houden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:46:48 #175
137949 Disana
pi_52571267
Ik heb vandaag een teen in de COS gestoken en het beviel me niet zo goed. De hoofdtonen lijken bazigheid, tegenspreken, en het roerend eens zijn.
pi_52571769
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:28 schreef paddy het volgende:
Je uitleg begreep ik wel, maar kon me niets voorstellen bij de verwerking ervan. Het zou dan een topic moeten zijn niet zichtbaar voor Newbies, want persoonlijk vind ik niet dat je die kunt weigeren. Wat je wel kunt doen is het huidige topic een SC van gaan maken die alleen ontopic is , maar lees maar eens nu daar. Verbeeld ik het me nu of zijn de users weer ontopic bezig.
Ik kon me het ook niet echt voorstellen Daarom zei ik ook dat ik bang was dat het niet zou werken
Dat stricte ontopic beleid is eerder geprobeerd maar dat werkte ook niet echt (vooral op de saaie momenten in het huis)
Dat het nieuwe topic onzichtbaar zou moeten zijn hoeft niet eens volgens mij, want de meeste newbies komen vaak de cos niet uit, daarom stelde ik voor om van de SC een soort van 2e cos te maken omdat de laatste tijd een verzamelplek leek te worden voor mensen die zich in de cos niet meer thuisvoelen.
Of semi-onzichtbaar: een sticky topic onderaan misschien
quote:
Wat ik wel mis daar is de verscheidenheid van users. Iedereen is het bijna met elkaar eens . Voor de rest vind ik het nu wel leesbaar op dit moment. Moet ik wel zeggen dat ik inderdaad de humor daar een beetje mis, maar hopelijk komt dat ook weer goed. Af en toe leggen ze users waar ze moeten zijn, wanneer ze iets vragen. Positief. Posten waar het gepast is.
Dat iedereen het zo met elkaar eens is volgens mij het gevolg van de kliekjesvorming, mensen met andere meningen worden niet gewaardeerd.
Ikzelf heb ook vaak een afwijkende mening en ik heb dat ook gemerkt, ik merkte dat ik werd 'aangevallen' op mijn mening en persoonlijk ik zag anderen opeens zeggen: "oh zijn we al begonnen" en meer mensen gingen zich ermee bemoeien.
Ik kreeg sterk de indruk dat het afgesproken werk was en ze me probeerde weg te werken.
Maar misschien zie ik spoken want ik kan soms wat para zijn
En ik val mensen zelf ook aan op hun mening en wie uitdeelt moet kunnen incasseren, alleen dat stiekum afspreken om samen mensen aan te vallen daar doe ik niet aan.
quote:
En kliekjes? Tja, zoals eerder al eens aangegeven was....die heb je overal. De oldbies waren natuurlijk ook een kliekje. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de oude COS ook leuker vond..na veel gelezen te hebben, maar de nieuwe COS is al veel beter dan het was. Nu de rest van de users weer terug en nieuwe erbij. Mods even in de gaten houden wie er weer beginnen te treiteren en meteen ingrijpen.

Ik kon me niet voorstellen hoe een dergelijke Oldbie COS eruit zou moeten gaan zien. Mijn mening erover doet nu dus ook verder nog niet ter zake, maar het is wel belangrijk om een DGK voor iedereen open te houden.
Ik zei wel oldbies, maar dat bedoel ik ruim gewoon mensen die hier al wat langer rondhangen, plus wat nieuwe aanwas die ook een wat meer relativerende kijk op de zaken hebben.
Die botsen vaak met de groupies die erg veel posten en die voelen zich niet meer zo thuis in de cos van de afgelopen tijd.
Ik ben ook tegen een afgesloten topic waar helemaal geen nieuwe bijkunnen, maar omdat ik een soort van kliekjesoorlog zag, dacht ik dat het misschien een idee was om de partijen wat te scheiden.

Ik probeer analytisch en pragmatisch naar de groepsdynamiek te kijken en mee te denken, maar de cos volg ikzelf al een tijdje niet meer omdat ik er even genoeg van heb, ben van plan om misschien op 23 september misschien weer streams te nemen en dan ben ik vast wel weer eens in de cos te vinden.

Dus het kan goed zijn dat het nu weer beter loopt zonder dat ik dat weet....
In dat geval... SLOTJE
pi_52572141
Ik snap dit gedoe niet zo. Een aparte cos ?? Duh. Waar blijf je dan als kutnewbie zoals ik, zoals Buuf al opmerkte btw.
Lijkt me niet handig en plus als mensen iets willen posten waar dan ook moet dat vrijblijvend zijn.
Een Cos inburgeringscurus volgen ofzo ?? Gaat dit niet een beetje ver. Ik was redelijk vaak in de cos te vinden en de
reden dat ik er genoeg van had is omdat er zoveel gezeik was over een OP's en dat soort randverschijnselen.. Ging soms blz. door.
Afgehaakt dus .. Nu ben ik er wel weer es en ondanks enige uitspattingen valt het wel weer mee.
En over een jaar zijn de posters van nu in de Cos ook ouwe hap die terugverlangen naar the good old days.
M.a.w. hoop gezeik om niks lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 21-08-2007 21:25:37 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_52572554
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:14 schreef Soury het volgende:
Ik snap dit gedoe niet zo. Een aparte cos ?? Duh. Waar blijf je dan als kutnewbie zoals ik, zoals Buuf al opmerkte btw.
Lijkt me niet handig en plus als mensen iets willen posten waar dan ook moet dat vrijblijvend zijn.
Een Cos inbureringscurus volgen ofzo ?? Gaat dit niet een beetje ver. Ik was redelijk vaak in de cos te vinden en de
reden dat ik er genoeg van had is omdat er zoveel gezeik was over een OP's en dat soort randverschijnselen.. Ging soms blz. door.
Afgehaakt dus .. Nu ben ik er wel weer es en ondanks enige uitspattingen valt het wel weer mee.
En over een jaar zijn de posters van nu in de Cos ook ouwe hap die terugverlangen naar the good old days.
M.a.w. hoop gezeik om niks lijkt me.
Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.
En pagina's gezeik over OP's hoort al helemaal niet in de COS
pi_52574245
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef PC eend het volgende:

[..]

Iedereen moet overal kunnen posten alleen met mijn proefballonnetje, probeerde ik misschien een oplossing te vinden om het gezeik (iets waarvan je zelf zegt ziek te worden en afgehaakt te zijn) te verminderen en meerdere topics te creeren waar meer mensen zich thuis voelen om het over de streams te hebben.
En pagina's gezeik over OP's hoort al helemaal niet in de COS
Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ... Er is toch genoeg aan topics. En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.
Het is waar het topic voor staat en ik ben nogmaals afgehaakt omdat de titel Commentaar op Streams een ondergeschoven kindje was en het belangrijker was op als een debiel een nieuwe aan te maken en dan die gene daar honderd keer kusjes en duimpjes voor krijgt
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_52574937
Ik probeer het in een soort verhaaltje te gieten:

Ooit werkte ik in een cafe, heel leuk
Ik kwam daar nieuw binnen en er golden regels. Huisregels en ongeschreven regels. Je mocht bv geen geld uit de kas jatten, of flessen drank achterover drukken, logisch. We mochten gratis drinken, maar als er elke dag 10 flessen wodka op gingen werd er even gewaarschuwd en hielden we het bij 2 of zopen ons slechts op zaterdag naar de tering.

Tevens waren er regeltjes, die al jaaaaaaren zo waren omdat ze zo waren. Als je nieuw was, begon je op de maandag te werken, de zaterdag was voor de oude garde. Zaterdag was te druk maar ook een populaire dag, dus was het een eer om naar de zaterdag toe te groeien. Ook mocht je in het begin nog niet de kas opmaken. Dat mocht alleen als je een tijd werkte en de kwaliteiten had om dat te doen. Als je echt had bewezen wat je waard was, kreeg je een sleutel van de toko. Dan was je nog steeds nieuw, maar dan had je status. Oud werd je nooit, omdat er altijd nog iemand werkte die er langer aan de bar lag te lallen dan jij. Of elke dag gratis kwam zuipen op kosten van de zaak.

Ik ben een jaar lang newbee genoemd, omdat ik het geluk had dat ik werd ontgroend door een stel oldbees waar ik tegen op keek en al kende van mn uitgaan. Dus mij uitschelden voor nieuwbee was ook wel weer een soort traditie geworden. Voor dat ik het wist mocht ik plotseling een avond op zaterdag werken. Noodgevalletje. Daar moest ik zelfs heel dankbaar voor zijn, omdat ik nog nooit verder was gekomen dan de woensdag. Opeens bleek de kwaliteit van bier tappen ook een rol te spelen in het proces van doorgroei maar ik moest het niet in mn hoofd halen om de zaterdag op te gaan eisen en die dienst over te nemen. Dit hoefde de baas niet te zeggen, we deden aan zelfregulering

Zo gezegd zo gedaan, ik heb me aangepast en heb na 3/4 jaar vast gewerkt op de vrijdag ( net iets minder dan de zaterdag, maar een mooie 2e plaats) en kon al aardig meedoen in de leuke oldbee grappen en grollen, zoals lekker zeiken op de baas zonder dat die boos werd of een oldbee in de maling nemen, terwijl ik dat een half jaar daarvoor had moeten bekopen met opsluiting in de kelder. Na een tijdje kon ik zelfs mn eigen leuke grapjes maken, waar zels een oldbee nog niet was opgekomen. IK durfde dat opeens, wat een mallert was ik nou !!

Opeens gingen er heel veel oldbees weg. En kwamen er heel veel newbees binnen. Het was vakantie. Dus de tent moest open blijven. De weinige oldbees waren niet meer de echte oldbees, maar halfbees , zoals ik en probeerde de newbees in te werken. Dat lukte aardig, maar ongeschreven tradities leg je niet zo maar uit. Ook de zaterdag regel en het sleutel status symbool verdwenen opeens omdat de verhouding newbee/ oldbee zoek was en de tent anders niet op slot kon snachts. Halfbees hadden te weinig achtergrond, oldbees waren het zat en de neewbees bepaalde opeens de regels.

De mede oorzaak was ook dat de baas niet zo'n zin meer had en de bedrijfsleider steeds wisselde. Dus de regels waren onduidelijk en niet meer gestoeld op traditie.

Toen werd het heel streng. Ik was inmiddels al rijk en beroemd op een andere plek en zoop soms nog gratis met een oldbee, maar herkende de toko niet meer terug. Er werd streng opgetreden, geen gratis drank meer, niet meer nazitten tot 6 uur, geen geintjes meer, maar werken en naar huis. Dus ik schrok wel, maar zag ook dat dingen zo gaan.

Toen heb ik besloten of ik daar nog wel eens langs zou gaan. Dat doe ik heel soms, omdat er nog 1 oldbee werkt die niet weg is te slaan. De rest ken ik niet meer. Maar meestal gaan we naar de kroeg verder op.

We hebben het allen nog over "weet je nog toen" zonder te zeiken over nu. Maar jammer is het wel.

Einde van het verhaal
  FOK!Babe dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:33:34 #181
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_52575020
Jezus, KZ.

*buigt diep
pi_52575904
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef kleinzusje het volgende:

Ooit werkte ik in een cafe, heel leuk
Einde van het verhaal
Regels zijn duidelijk en als de sfeer ok is blijf ik !! en betaal graag voor mijn drankjes ..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:06:01 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_52576170
KZ

*respect*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_52577410
quote:

Tevens waren er regeltjes, die al jaaaaaaren zo waren omdat ze zo waren. Als je nieuw was, begon je op de maandag te werken, de zaterdag was voor de oude garde. Zaterdag was te druk maar ook een populaire dag, dus was het een eer om naar de zaterdag toe te groeien. Ook mocht je in het begin nog niet de kas opmaken. Dat mocht alleen als je een tijd werkte en de kwaliteiten had om dat te doen. Als je echt had bewezen wat je waard was, kreeg je een sleutel van de toko. Dan was je nog steeds nieuw, maar dan had je status. Oud werd je nooit, omdat er altijd nog iemand werkte die er langer aan de bar lag te lallen dan jij. Of elke dag gratis kwam zuipen op kosten van de zaak.
Wat wil je nou zeggen?

Dat newbees alleen doordeweeks mogen posten
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:49:10 #185
6941 APK
Factual, I think.
pi_52577458
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:47 schreef Py het volgende:

Wat wil je nou zeggen?

Dat newbees alleen doordeweeks mogen posten
pi_52578083
Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:31:41 #187
6941 APK
Factual, I think.
pi_52578617
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ik begrijp wel wat KZ wil zeggen, maar ze heeft het over ongeschreven regels. En die werken dus gewoon niet, daar zijn altijd mensen de dupe van. Zowel op woensdag, zaterdag en in de COS. Ik heb het liefst simpele en duidelijke regels, daar kan nooit geen discussie over zijn.
Je kunt geen voorwaarden stellen aan mensen die niet policyoverschrijdend posten.
Het is, als je in kz's beeldspraak wilt blijven: Als je het een kutkroeg vindt dan ga je maar lekker ergens anders zuipen.
pi_52580677
edit: dubbel

[ Bericht 31% gewijzigd door Prospera op 22-08-2007 04:10:04 ]
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_52580710
quote:
Maar meestal gaan we naar de kroeg verder op.
Plekken genoeg
http://www.youtube.com/watch?v=bNF_P281Uu4
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_52580750
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houden In een kroeg zijn de regels nu eenmaal flexibel, strakke regels werken gewoon niet. En op een forum net zo min. Regels zijn er om overtreden te worden

Mijn visie: Op een forum zie je elkaar niet en natuurlijk heb je de beroemde smilies maar dat dekt de lading niet, zeker niet als je al enigzins para aangelegd bent. No offence Ik zou ook graag de humor en het relativeringsvermogen van sommigen terug zien komen maar come on...........wat valt er nog te lachen nu? "De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:18:35 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_52581231
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 04:48 schreef Morwen het volgende:

"De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
Daar ben ik het niet mee eens.
De humorloze users die alles veel te serieus namen hebben de COS overgenomen.
Samen met vol en nowlife hebben zij met hun enge 'ludieke' acties het programma gemaakt tot wat het is.

Lekker puh.
What goes around comes around.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:40:02 #192
16305 Jappie
parttime reverend
pi_52581475
Zeg nog even over die kroeg he....wordt daar nog wel gewoon steeds topless geserveerd?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:38:46 #193
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_52585158
Ik zit hier ook wel eens op zaterdag hoor en heb ook weleens afgesloten
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_52585486
Laten we de kroegpraat even de straat op vegen .
bye
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:12:28 #195
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_52587799
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Petre het volgende:
Laten we de kroegpraat even de straat op vegen .
Ok
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_52596228
quote:

[..]

Dan ben jij misschien meer het type om de boekhouding van een kroeg[/KZ] bij te houden In een kroeg zijn de regels nu eenmaal flexibel, strakke regels werken gewoon niet. En op een forum net zo min. Regels zijn er om overtreden te worden
Flexibel zijn in de kroeg is vooral aan de orde als "drie hoog achter" weg is en de vaste klanten naborrelen. Zo'n kroeg, daar kwam ik graag en veel. Aan het einde van de avond brachten wij de eigenaar lazerus naar huis nadat wij de gordijnen weer geopend hadden die gesloten waren in verband met de striptease op de stamtafel en de deur op slot gedraaid hadden.

Noot: de eigenaar ging failliet!

En daar zit de kern, je kunt wel flexibel zijn, maar dan krijg je discussie. Jantje mag op moment x toevallig wel wat Truus tien tellen later verboden wordt. Een soort van verdeel en heers systeem, dat uiteindelijk bij iedereen onvrede oplevert en waaraan "de zaak" stuk gaat.

Gezelligheid kan uitstekend met duidelijke basisregels. Die hoeven niet per definitie streng te zijn, het is geen gevangenis, maar ze dienen wel nageleefd en gecontroleerd te worden. Wat mij betreft zijn regels er vooral om niet overtreden te worden, edoch het mag wel. De consequentie is dan voor de overtreder.
pi_52598580
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Dus een midden tussen Cos en Sc ?? Nou nee ...
Vergeleken met vroegah is dit al het geval, dus weet jij wel helemaal waar je het over hebt
En dat is mijn punt helemaal niet, zoals je hebt kunnen lezen
quote:
Er is toch genoeg aan topics.
Nou nee (buiten de cos dan he ).
quote:
En nogmaals er is geen enkele manier en ook niet wenselijk dat er mensen geweerd worden in een bepaald topic.
En nogmaals DAT IS MIJN BEDOELING HELEMAAL NIET Het is trouwens wel letterlijk onzin wat je zegt daar is namelijk wel een manier voor en het is soms heel wenselijk die toe te passen (dat ze daarbij gelijk in geen enkel topic meer kunnen posten is een minor detail en vaak een bijkomend voordeel)

Ik zag dat allerlei kliekjes elkaar in de haren zaten, dan gaat het op het laatst alleen nog maar over het gezeik op elkaar ipv over DGK (maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat dit inherent aan het lange tijd 'op elkaars lip zitten' in combinatie met streams die niet altijd even boeiend zijn).
Daarom dacht ik aan nog een topic over de streams buiten de huidige cos, als een soort van tegengeluid, zodat iedereen die het nu in de cos niet meer zo naar zijn zin heeft en daar minder komt, het daar misschien weer over DGK kunnen hebben.
Terwijl het iedereen gewoon vrij staat om er te komen, zoeken dan hopelijk de mensen die het goed met mekaar kunnen vinden elkaar op een ongeforceerde manier op.
Zodat de kliekjes niet meer zo op elkaar zitten te letten en het weer over DGK kan gaan.
Want nu heb je zeg maar 2 partijen die elkaar verwijten dat ze de sfeer verpesten, waarom niet elk hun eigen topic?
Ik noemde als voorbeeld en meer voor de grap dat de SC daar geschikt voor zou zijn, omdat het daar een verzamelplaats leek te worden van mensen die zeggen het in de cos niet meer zo naar hun zin te hebben (dat hoor jij notabene zelf bij).

Ik hoor dat het nu weer even beter gaat, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit komt omdat er extra op gelet wordt, volgens mij kan je er vergif op innemen dat deze 'onderhuidse spanning', in de loop der tijd, weer in de vorm van gezeik de kop op gaat steken.
En bij een scheiding zouden die topics ook weer beter bij te houden zijn, want zoals het nu gaat gaan ze soms zo belachelijk hard dat ik het iig niet bij te houden vind.
Als er iets heftigs op de streams te zien was en je vroeg bv iemand iets, dan kon je als je weer heel ff naar de streams keek, na een F5, een stuk of 3 topics gaan doorspitten naar of je al een antwoord had
quote:
Het is waar het topic voor staat en ik ben nogmaals afgehaakt omdat de titel Commentaar op Streams een ondergeschoven kindje was en het belangrijker was op als een debiel een nieuwe aan te maken en dan die gene daar honderd keer kusjes en duimpjes voor krijgt
Sommigen houden er nou eenmaal van om elkaar de hemel in te prijzen, anderen hebben daar weer een bloedhekel aan..., een scheiding zou hier misschien juist een uitkomst in kunnen bieden, dus ik snap eigenlijk niet waarom je het er zo mee oneens bent
Ik vind het overigens een beetje vreemd dat je zegt dat je in de COS afhaakt omdat het minder ontopic werd en dan vervolgens naar een topic verhuist waar het HELEMAAL niet over de streams gaat
Is het misschien stiekum niet zo dat een bepaald soort humor in de SC je wel aanstaat?
En dat als die mensen uit de SC in de COS grappen (over DGK) zouden maken je COS weer veel leuker zou vinden? (dat zou mijn punt namelijk alleen maar bevestigen )

Zelf denk ik dat ook 2 topics ook het gezeik niet helemaal zou kunnen oplossen omdat er kwaad bloed gezet is en er op elkaar gelet blijft worden, mensen zullen dan quotes uit 'elkaars' topics halen en elkaar blijven afzeiken en als dan mensen verhaal komen halen heb je voor je het weet 2 topics vol gezeik Dat misschien maar doorverwijzen naar hooligans dan ofzo

Ik vond het zelf dus ook niet zo een bijster sluitend plan, ik probeer alleen maar mee te denken en als ik een proefballonnetje oplaat, ben ik gaarne bereid om te proberen deze met valide argumenten te onderbouwen en te verdedigen.
Volgens mij heb ik meer mensen gezien die er misschien wel wat in zien
Maar nee hoor kutnewbie Soury heeft gesproken en het schijnt dus een kutplan te zijn Terwijl je toch met heel slappe tegenargumenten komt, hoe durf je, leer je plaats kennen kutnewbie
pi_52599162
quote:

[..]
Mijn visie: Op een forum zie je elkaar niet en natuurlijk heb je de beroemde smilies maar dat dekt de lading niet, zeker niet als je al enigzins para aangelegd bent. No offence
Laat ik nou para aangelegd zijn en dus daarom gelijk denken dat je het over mij hebt
quote:
Ik zou ook graag de humor en het relativeringsvermogen van sommigen terug zien komen maar come on...........wat valt er nog te lachen nu? "De kroeg" is een muffe stal geworden juist door de streams en dat ligt mi niet aan de users maar puur aan DGK.
Ik ben het met je oneens dat het alleen maar door de streams zou komen.

Maar ja jij was al verkast naar een nog muffere stal
Daar heb ik dan even een vraagje over, is daar ook zoveel onderling gezeik? (de gebruikelijke trollen even buiten beschouwing gelaten).
Ik heb namelijk het idee van niet, wat je argument danig zou verzwakken
pi_52599633
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:31 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik vind het overigens een beetje vreemd dat je zegt dat je in de COS afhaakt omdat het minder ontopic werd en dan vervolgens naar een topic verhuist waar het HELEMAAL niet over de streams gaat
Is het misschien stiekum niet zo dat een bepaald soort humor in de SC je wel aanstaat?
En dat als die mensen uit de SC in de COS grappen (over DGK) zouden maken je COS weer veel leuker zou vinden? (dat zou mijn punt namelijk alleen maar bevestigen )

Ik heb dat iig wel. Sorry van het geknip.
De humor waar ik van houd tref ik nu gelukkig (dus eigenlijk de users) weer terug in de SC.

Maar kan je in de slowchat niet ook over DGK lullen?
  FOK!Babe woensdag 22 augustus 2007 @ 20:05:21 #200
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_52599697
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 20:03 schreef itsme het volgende:

Maar kan je in de slowchat niet ook over DGK lullen?
Absoluut wel alleen hebben die verzuurde SC-ers de typische gewoonte
dan voor de gein te gaan gillen dat dat offtopic is.

SC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')