Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat maar heen en weer, over en weer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:43 schreef Petre het volgende:
Vinden jullie allemaal een lijst met strenge regels en repercussies de beste oplossing?
Ik ben er zelf eigenlijk niet helemaal voor.. in ieder geval geen hele lange lijst waarin alle punten en komma's vastgelegd zijn.
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat meer heen en weer, over en weer.
Die drie gele kaarten is een rode lijkt mij wel aardig om gezeur te voorkomen tegen modjes. Mochten ze kritiek hebben, dan hebben ze de FB.
Dat gaf ik aan, gewoon die priks verwijderen, zonder enkele discussie van de mod. Bij meer dan twee postings met kritiek op dezelfde persoon, in dit geval de mod, een gele kaart, ook zonder discussie. Discussie maakt discussie los, meningen, gevoelens en voor je het weet ben je weer twee pagina's verder en het saldo is dan nog steeds dat niemand tevreden is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:00 schreef Petre het volgende:
[..]
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?
Als er dan discussie komt dan hoort dat iig in FB en niet in het topic zelf.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:00 schreef Petre het volgende:
[..]
Ik heb alleen gemerkt dat de doorsnee (DGK-) user graag een mod-actie bespreekt/bekritiseerd. Hoe wil je tegengaan dat daar telkens een discussie over komt? Wat is dan het beste middel denk je?
Ik ben het daar niet mee eens. Wanneer er vragen over een moderatie is mogen ze daar best voor naar feedback komen. Soms mod ik ook wel eens van die posts waarvan ik denk...Ja Halllooo...Die leg je maar uit in feedback. Is het -edit- enquote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Mogen ook minder strenge regels zijn, maar modjes moeten geen discussie aangaan. Gewoon een prik verwijderen en er niet meer op terugkomen als een regel van fatsoen wordt overtreden of er doorgezeurd wordt. En iedereen weet heel goed voor zichzelf wanneer dat van toepassing is. Gewoon optreden, verklaringen heb je niets aan, dat gaat maar heen en weer, over en weer.
Die drie gele kaarten is een rode lijkt mij wel aardig om gezeur te voorkomen tegen modjes. Mochten ze kritiek hebben, dan hebben ze de FB.
Ik vind het vervelend, maar ik moest ook modereren op de plekken waar ik al weinig aan toe ben gekomen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er dan discussie komt dan hoort dat iig in FB en niet in het topic zelf.
Verder vind ik het nutteloos om een uur/dag/week later nog een keer te gaan zitten modden als er toch al gezegd is wat er gezegd is en die user niet gelijk lik op stuk heeft gekregen voor zijn userbashing...
Dit is in de huidige COS wederom gebeurd en wederom is er geen mod te bekennen... de user is al 3 keer gequote en heeft zijn grapje (ten koste van een andere user) weer gescoord...
Als de stemmingmakerij dan moet ophouden dan lijkt me dat dat ook voor alle partijen geldt en dan vind ik het zum kotzen als iemand er wel (weer eens) gewoon mee weg kan komen.
Ik neem het je absoluut niet kwalijk, ik ben persoonlijk erg blij met de enorme inzet die je toont voor een subforum wat niet eens je vaste "modplek" is. Mijn waardering daarvoor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind het vervelend, maar ik moest ook modereren op de plekken waar ik al weinig aan toe ben gekomen.
En waarom staat nergens een topicreport? Of waarom geen linkje naar hier?
Ik zit hier al heel veel van mijn tijd. Heb ook die andere verplichtingen. Had de hoop dat iemand gelezen heeft wat ik schreef.
Topicreport kan anoniem. Feedback mag iemand het ook melden. Wel het liefst met een link.
Dit puntje lijkt mij wel de hele lijst bevatten...zei het dat er voor het overgaan tot de orde van de dag uiteraard wel uitvoerig getest moet worden op Mod's incasseringsvermogen en humor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef Petre het volgende:
mijn extra puntje:
23. een beslissing van een mod accepteren en normaal weer meeposten.
Ik wil je slaanquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:41 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit puntje lijkt mij wel de hele lijst bevatten...zei het dat er voor het overgaan tot de orde van de dag uiteraard wel uitvoerig getest moet worden op Mod's incasseringsvermogen en humor.
De grens van de betreffende mod dient vervolgens ten alle tijde te worden opgezocht; opgerekt en uiteindelijk overschreden.![]()
Mja, maar toch baal ik een beetje. Had juist even willen lezen daarquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem het je absoluut niet kwalijk, ik ben persoonlijk erg blij met de enorme inzet die je toont voor een subforum wat niet eens je vaste "modplek" is. Mijn waardering daarvoor.
Hup, je bed in, je bent al genoeg aan het modderen en moederen en andere manieren van zorgen geweest dit weekend... de boel staat niet in de brand, het staat er morgen ook nog
Als mod ben je hier inderdaad voor de users, voor alle users. Ik schreef overigens al dat men in de feedback de klachten kwijt kan, dus dat standpunt delen we wel. Er mag ook geen twijfel zijn, dus moeten regels vooral heel duidelijk zijn en niet voor meerdere intepretatie vatbaar. De mening van een mod moet er dan ook niet toe doen, de regels van Fok zijn maatgevend.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Wanneer er vragen over een moderatie is mogen ze daar best voor naar feedback komen. Soms mod ik ook wel eens van die posts waarvan ik denk...Ja Halllooo...Die leg je maar uit in feedback. Is het -edit- enWanneer de user uit komt leggen wat hij of zij met zijn haar post bedoelde en het valt mijn inziens mee, dan ben ik niet zo arrogant om hem gewist te laten staan. Ben hier tenslotte voor de users, niet voor mijn kleurtje.
Soms zal ik het een twijfelgeval vinden en zeggen dat ik het nog steeds een nutteloze post vind. Dat de user het maar neer moest zetten zoals hij in feedback uitlegde. Dan is voor mij de discussie ook afgelopen. Ik weiger echter de macho uit te hangen omdat ik toevallig een kleurtje heb. Ja, ik plaag de users er wel eens mee, maar ik ben hier alleen om gebash en geneuzel te modereren en de users te helpen waar ik kan.
En sorry, ik zal morgen verder lezen hier. Moest een zieke verzorgen afgelopen nacht en ben nu dus meer dan 33 uur op.Ik ga nog even lurken her en der en dan naar dromenland.
Gegroet en vrede zij met u allen.
Tot morgen
Je post is ook welkomquote:Op zondag 19 augustus 2007 22:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als mod ben je hier inderdaad voor de users, voor alle users. Ik schreef overigens al dat men in de feedback de klachten kwijt kan, dus dat standpunt delen we wel. Er mag ook geen twijfel zijn, dus moeten regels vooral heel duidelijk zijn en niet voor meerdere intepretatie vatbaar. De mening van een mod moet er dan ook niet toe doen, de regels van Fok zijn maatgevend.
Maar goed, ik geef hier enkel, op verzoek, aan hoe het volgens mij beter zou kunnen. Ik maak hier de regels niet en controleer niet. Wel voel ik mij regelmatig in de COS onder druk gezet door onfatsoen, eenzijdigheid en persoonlijke aanvallen als je iets over het onfatsoen zegt, óf omdat er geen mod is óf omdat het toegestaan wordt. Mij onteemd dat de lust, als newbie, om nog erg veel te posten in de COS.
Maar misschien is het policy van Fok om onfatsoen toe te laten. In dat geval ben ik hier simpelweg niet op m'n plaats.
met linkjes post. Vogens mij heb ik gisteren ..of eergisteren nog een user die je moest hebben leeggehaald (zijn posts dan) Of ben je alweer opnieuw aangevallen?quote:Wel voel ik mij regelmatig in de COS onder druk gezet door onfatsoen, eenzijdigheid en persoonlijke aanvallen
Dat geef ik toch ook aan? Dat klachten in de feedback behandeld kunnen worden? We denken daar echt wel gelijk over.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Je post is ook welkom![]()
Net als je idee, maar ben het gewoon niet met je eens over het niet mogen discussiëren in feedback. Het moeten geen vier a vijf posts tegen elkaar worden, maar een user moet hier wel terecht kunnen om over zijn/haar moderatie iets te zeggen of te vragen.
Ja, dat deed je keurig, Mij hoor je er niet over, ook al sneuvelde er een posting van mij. Mocht een moderator het echt te bont maken, dan vind je mij geheid terug in de FB. Maar ook toen bleef in de COS de discussie gewoon doorgaan tussen die ander en jou. Gewoon nutteloos, het brengt niemand ergens, anderen bemoeien zich ermee en twee pagina's om zeep.quote:En ja het is de bedoeling er samen weer een leuk topic van te maken. Weet je? Zou het wel prettig vinden dat jij je klacht met linkjes post. Vogens mij heb ik gisteren ..of eergisteren nog een user die je moest hebben leeggehaald (zijn posts dan) Of ben je alweer opnieuw aangevallen?
Bedankt. Ik kom nu al (bijna) 8 jaar op fok en heb nog nooit een topic report hoeven maken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:58 schreef Petre het volgende:
itsme, ik heb de doodsverwensing weggehaald en de user genote. Degene die een topicreport heeft gemaakt iig bedankt, zo kan ik tenminste snel ingrijpen.
Of ze marcheren opzichtig de COS uit onder het mom van 'jammer dat het zo moet'.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef itsme het volgende:
[..]
Bedankt. Ik kom nu al (bijna) 8 jaar op fok en heb nog nooit een topic report hoeven maken.
en de user genote? quotes?
Maar dit was helemaal niet nodig.
Blijkbaar voelen sommige mensen daar een enorme kuddehorde.(is niet het juiste woord trouwens)Als ze ook maar denken dat iemand van hun groep aangevallen wordt, zelfs een beetje opbouwende kritiek mag niet, dan is Leiden in last.
Dan zeggen ze van alles maar daarna er bij. Nu Ontopic![]()
Petre, je bent er nog 1 vergeten dat in eerste instantie [COS 2315] Een boeddha op het aanrecht .quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:58 schreef Petre het volgende:
itsme, ik heb de doodsverwensing weggehaald en de user genote. Degene die een topicreport heeft gemaakt iig bedankt, zo kan ik tenminste snel ingrijpen.
+ weer even te plakken en knippen wat hier hoort en in de FBquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:18 schreef Veulen het volgende:
[..]
Petre, je bent er nog 1 vergeten dat in eerste instantie [COS 2315] Een boeddha op het aanrecht .
Verder denk ik dat het ook belangrijk is om even verder te lezen in zo'n topic. Die opmerking komt niet uit de lucht vallen.
Het was niet echt FB. Maar meer een opmerking over hoe zulke dingen dus ontstaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:21 schreef kleinzusje het volgende:
+ weer even te plakken en knippen wat hier hoort en in de FB![]()
Ik heb dit weekend echt geen tijd gehad omdat ik druk bezig ben met een webpagina die veel concentratie eist. Ik kan dan nog wel gewoon wat posten, maar goed genoeg op de streams opletten om er iets over te kunnen schrijven, dat gaat dan niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:19 schreef kleinzusje het volgende:
Ook grappig: Er is maar 1 van de COS posters die ( sinds deze discussie) een update maakt nu en dat is Peter6000. De rest heeft geen tijd om even verslag te doen van wat er zich in de villa afspeelt . ( Disana bij vergissing, excuus)![]()
Precies.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Of ze marcheren opzichtig de COS uit onder het mom van 'jammer dat het zo moet'.
Heel vervelend voor de stemming en nogal doorzichtig als poging die stemming naar hun hand te zetten.
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COSquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
Die laatste ook aangepakt. Verder hoort dit natuurlijk in de FB-topics. Ik heb overigens ook een user per PM aangesproken op zijn of haar postgedrag in COS. Denk dat er iemand niet weet hoe COS werkt (hoort te werken)..
Maar om iets gelijk te laten modden/aanpakken is het FB topic handigerquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COS![]()
Ik gaf de FB tip even omdat ik anders bang ben dat ze in de COS net hebben ontdekt dat er een FB bestaat maar dan denken dat hij hier isquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
Die laatste ook aangepakt. Verder hoort dit natuurlijk in de FB-topics. Ik heb overigens ook een user per PM aangesproken op zijn of haar postgedrag in COS. Denk dat er iemand niet weet hoe COS werkt (hoort te werken)..
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:31 schreef Disana het volgende:
Het kan er wel terecht, maar ik vind het ook hier passen omdat het dingen zijn waardoor iemand zich niet prettig voelt in de COS![]()
Dan ben ik heel nieuwsgierig waar het vanavond fout ging.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...
Ik hoop dat ze dat ook lezen. Volgens mij heb ik verteld wat er aan vooraf ging?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:37 schreef Veulen het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook gewoon dat het heel belangrijk is om te zien wat er aan die opmerking voor af ging. Want die postings zijn veel belangrijker...
Dag Petre,quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:28 schreef Petre het volgende:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dag Petre,
Het gaat er hier over, dus nog maar een tip. Om het wij - zij gevoel niet te stimuleren lijkt het mij niet slim om publiek te vertellen dat er iemand is aangepakt, behalve dan aan degenen die het betreft. Gewoon in stilte moderaten, dat geeft de meeste rust.
Ook zie ik bij verwijderde postings opmerkingen staan die een persoonlijke intepretie weergeven van een moderator. Daar komen ook vragen over en door. Een standaard quote zoals bijvoorbeeld "verwijderd als gevolg van fok regels" , daar kan niemand over vallen.
Ehm, het staat er misschien wat bot, zo bedoel ik het niet, het waren enkel, nogmaals, tips. Doe er uw voordeel mee.
Onmogelijk, dan kan de 'moderator' ook niet persoonlijk aangesproken worden als hij of zij iets verkeerd doet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En nog een tip. Als de moderator gewoon moderator heet, dan is de persoon wat meer anoniem en kan dan ook niet op haar of zijn naam worden aangevallen. Hij of zij doen stilzwijgend hun werk onder de naam moderator en kunnen daarnaast onder eigen naam lekker mee posten zonder dat er een connectie gelegd kan worden.
Waarom kan dat niet? Ik ken oom agent toch ook niet bij naam?quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Onmogelijk, dan kan de 'moderator' ook niet persoonlijk aangesproken worden als hij of zij iets verkeerd doet.
Maar zijn baas kent zijn naam wel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Waarom kan dat niet? Ik ken oom agent toch ook niet bij naam?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:56 schreef Py het volgende:
Op de COS is de climax geweest, met de uitbarsting van o.a. Kleinzusje. Dit was mijn eerste COS-avond als geregistreerd FOK-user. Hoewel Kleinzusje grof uit de hoek kwam, kon ik het in de gehele context wel plaatsen en ik moet eerlijk toegeven dat ik volslagen dubbel heb gelegen in die COS. Dit 'incident' is de uitbarsting van lang bewaarde onderhuidse gevoelens geweest. Maar het gaat niet om dit specifiek incident,
enz enzquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:49 schreef itsme het volgende:
Nou Ik heb vanavond aan den lijve kunnen voelen wat Kz en anderen al hier boven hebben benoemd.
Ik heb nooit problemen gehad in de cossen. Ga met iedereen normaal om.
Post er de laatste tijd niet zo vaak.
Niet als slachtoffer of slijmbal, maar het is toch te triest voor woorden om een politieagent nodig te hebben die edit bij het leven. Sommigen zeggen negeren, niet moeilijk doen. Maar zelfs dat is geen optie meer, omdat er een overdaad is en er lijkt wel een soort kill en attac plaats te vinden. Tevens blijken Cossers die hier niet posten, wel mee te lurken en nog erger te worden in hun gedrag en aanvallen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:39 schreef APK het volgende:
Fok! had ooit een ander geluid, was dwars, maar ik schijt op die veelposters die de baas willen zijn omdat ze, euh, veel posten.
Bovendien heb ik een bepaalde stijl van posten die momenteel niet geaccepteerd en begrepen wordt omdat die fucking Huub-kudde de macht heeft overgenomen.
Geen zin om genuanceerd te zijn.
[USERSAKTIE TEGEN HUUB] Steun deze petitiequote:Op maandag 20 augustus 2007 07:13 schreef Inukshuk het volgende:
Ooit was er een poll van Peter om Huub het huis uit te krijgen, daar heb ik van harte mee ingestemd omdat dit imho de enige oplossing was om de cossen weer lurkFOK-waardig te krijgen. (terwijl ik die kut kabouter nog steeds met kop en schouders boven de andere bewoners vind uitsteken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |