Ok , thanksquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:53 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
In de video komt meer naar voren. Moment, ik zoek nog een PDF link met een wetenschappelijke studie.
Ik ben dan wel heel benieuwd naar een academische bron die dit bevestigt. Schizofrenie ken ik nl. als een progressieve ziekte die niet te genezen is, maar slechts te vertragen en te verlichten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:51 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
In andere landen worden mensen met ernstige psychische problemen die schizofreen bestempeld worden wel behandeld, maar zonder schadelijke drugs. Het merendeel herstelt volledig.
Hangt af van de stoornis en de medicatie. Ik denk wel dat het niet goed is wanneer artsen die geen psychiater zijn zomaar gaan aanklooien met anti-psychotica en anti-depressiva.quote:Uiteraard hebben mensen met ernstige psychische problemen hulp nodig (niet altijd, maar vaak wel), maar schadelijke drugs zorgt vaak voor vele male ernstigere problemen dan de psychische problemen die iemand voorheen ervaarde. Het is erg ongezond en niet bepaald bevorderlijk voor de geest.
Dit blijkt uit de typische openbaringsleeftijd van de ziekte alsmede de erfelijke component.quote:Hoe weet jij dat?
Valse psychiatrische propaganda. Leugens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben dan wel heel benieuwd naar een academische bron die dit bevestigt. Schizofrenie ken ik nl. als een progressieve ziekte die niet te genezen is, maar slechts te vertragen en te verlichten.
[..]
Hangt af van de stoornis en de medicatie. Ik denk wel dat het niet goed is wanneer artsen die geen psychiater zijn zomaar gaan aanklooien met anti-psychotica en anti-depressiva.
[..]
Dit blijkt uit de typische openbaringsleeftijd van de ziekte alsmede de erfelijke component.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:04 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Valse psychiatrische propaganda. Leugens.
quote:Ik ben dan wel heel benieuwd naar een academische bron die dit bevestigt.
Ik heb het doorgelezen , zal het morgen nog een keer doen om het beter te begrijpenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:03 schreef MitchPlat het volgende:
Gevonden: http://psychrights.org/Research/Digest/Chronicity/50yearecord.pdf
Titel: De zaak tegen de psychiatrische drugs: een 50 jarige historie die aantoond dat psychiatrische drugs meer problemen veroorzaken dan verhelpen.
Wellicht dat het boek Mad in America je interesseerd. Het is een grote hit in de USA.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:14 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik heb het doorgelezen , zal het morgen nog een keer doen om het beter te begrijpen
Lijkt me een goed idee dat je weer eens begint met het innemen van je medicijnenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:37 schreef zhe-devilll het volgende:
goed topic
-brabbel-
jaja...
be carefull!!!!!!!!!!!
Deze opmerking vind ik dus nergens op slaan. Soms is het beter voor iemand en zijn omgeving als hij direct plat wordt gespoten. Wanneer je een (manische of depressieve) psychose bijvoorbeeld van dichtbij hebt gezien piep je wel anders. Soms zijn mensen een gevaar voor zichzelf en voor anderen en dan moet je gewoon zonder gezeik direct ingrijpen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:28 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Tijdens de Nazi tijd vonden veel mensen ook dat opstandige joden direct een kogel verdiende.
Daar ben ik het niet mee eens. Uiteraard gaat het niet om hetzelfde maar indien iemand die manisch depressief is doordraaid dan is dat vaak om een normale reden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:26 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Deze opmerking vind ik dus nergens op slaan. Soms is het beter voor iemand en zijn omgeving als hij direct plat wordt gespoten. Wanneer je een (manische of depressieve) psychose bijvoorbeeld van dichtbij hebt gezien piep je wel anders. Soms zijn mensen een gevaar voor zichzelf en voor anderen en dan moet je gewoon zonder gezeik direct ingrijpen.
Wie rukt er nu iets uit zijn verband????quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:53 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Jongen je zit hier complete larie te verkondigen.
Totaal uit zijn verband gerukt.
Men weet prima hoe bepaalde medicijnen werken, sterker nog doormiddel van PET onderzoek is aangetoond welke receptoren worden bezet.
Tardieve diskinesie is een bijwerking die vaak pas na langdurig gebruik van antipsychotica optreedt, juist niet vaak bij nieuwere middelen, maar eerder bij klassieke.
Maar wat wil je nou eigenlijk? Je website promoten?
Schizofrenen die zichzelf en hun omgeving zouden uitmoorden vanuit hun hallucinaties niet meer behandelen? In het verleden zijn alle therapieen bij schizofrenie geprobeerd. En weet je wat? ECT en medicatie blijken het meest effectief.
Jammer van de spelfouten, maar voor de rest keigoede postquote:
men dat is toch lekker zijn auto bekrassen?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Uiteraard gaat het niet om hetzelfde maar indien iemand die manisch depressief is doordraaid dan is dat vaak om een normale reden.
De stelling "direct platspuiten met schadelijke vernietigende drugs" komt overeen met de stelling "opstandige joden direct een kogel geven" (joden werden ook als minderwaardig en "ziek" gezien).
Ik ken "zware gevallen" en begrijp wel hoe ze tot hun daden en psychische toestand hebben kunnen komen (persoonlijke mening). Een jonge vrouw draaide bijvoorbeeld door toen haar vriend haar dumpte, ze bekraste toen de auto van haar vriend en gedroeg zich vreemd en toen zij opgepakt werd draaide ze door.
Ik vind het logisch dat je zo iemand opsluit in een isoleercel totdat hij of zij weer normaal antwoord geeft op vragen en toezegd aan bepaalde voorwaarden te zullen voldoen waar sancties of strafmaatregelen aan kunnen worden verbonden bij overtreding zodat alles gecontroleerd en voor de opgesloten persoon begrijpbaar blijft. Indien hij of zij zich verzet of agressie uit (fysiek), dan kan hij of zij daarvoor gestraft worden met isoleercel.
Drugs injecteren is inhumaan. De drugs zijn giftig en zeer ongezond en veroorzaken zeer ernstige psychische en lichamelijke problemen. De drugs zijn niet nodig.
You want more?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:58 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Jammer van de spelfouten, maar voor de rest keigoede post![]()
ik draaf niets door....quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:09 schreef Waris7 het volgende:
Nu draaf je wel een beetje door, maar 't punt blijft overeind.
Beter, anders zou je er gek van worden of niet?quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik draaf niets door....
ik lach erom
ik niet!quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:21 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Beter, anders zou je er gek van worden of niet?
Mogelijk niet op tijd behandeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:53 schreef N.icka het volgende:
Die wil ook graag haar gelijk krijgen , ben benieuwd hoe ze zo gekomen is
Wat weet jij wat ik niet weet?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:15 schreef Waris7 het volgende:
Mensen houd eens op, ik heb een hekel aan Scientology, maar OOK aan spiechelaters, en volgens mij zijn MitchPlat, zhe_devilll en ik ongeveer de enigen die weten waarom
quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:24 schreef KonnieKipke het volgende:
De anti-psychiatrie reacties zijn doorspekt van ongefundeerdheid, achterdocht en stereotyperen.
Volgens mij weet jij niet wat anti-psychiatrie betekend of inhoudt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:24 schreef KonnieKipke het volgende:
De anti-psychiatrie reacties zijn doorspekt van ongefundeerdheid, achterdocht en stereotyperen.
Ga eens naar een, zou ik zeggenquote:
Heb ik ook al gezegd, maar ze luisterden nietquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:21 schreef MitchPlat het volgende:
Wat is de reden dat dit topic is verhuisd naar "samenzweringen"?
De informatie die hier besproken wordt is een nieuwsfeit, n.l. dat psychiaters proberen om meer macht te verkrijgen.
Dat is een actualiteit en niet een topic dat bedoeld is om vermeende samenzweringen te bespreken..
Op dit moment heb ik daar geen reden toe en de rest van de wereld (Nouja, degenen die er over gaan eigenlijk) vindt mij niet gek genoeg voor een gedwongen bezoek aan de psychiater, dus het houdt op vrees ik.quote:
Aaah de belangrijkste valse discussie techniek, eenvoudig de werkelijkheid ontkennen. Een bron, die wel erg goed in jouw straatje past, citeren. Andere bronnen, die duidelijk een andere, op onderzoek gestoelde, mening hebben voor al niet aanhalen, of anders belachelijk maken. Selectief onthouden, een belangrijke discussie taktiek, veelal bij sektes en andere ietwat aparte groepen in de samenleving aangetroffen methode.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:20 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Nee, dat is iets anders. Kanker is een middels objectieve tests aantoonbare ziekte. Psychiatrische stoornissen zijn niet aan te tonen middels objectieve tests omdat er geen fysiologische ziekte bestaat als oorzaak voor psychische problemen (niet bewezen, dus aangenomen dat het niet bestaat).
Onderzoekers wisten mogelijk nog niet hoe kanker precies werkt (recente ontdekkingen bieden echter uitzicht op effectieve behandelingen die de ziekte chronisch controleerbaar zullen maken op zeer korte termijn), maar dat wil niet zeggen dat zij kwakzalvers zijn indien zij onderzoeken hoe de ziekte waarvan ze nog niets weten te behandelen is.
Bij de psychiatrie bestaat er vrijwel zeker geen 'ziekte' ook al doen zij mensen anders geloven en verstrekken zij valse informatie. Het gaat om een veronderstelde ziekte die niet aantoonbaar is en nog nooit is bewezen! Als je dan mensen gaat behandelen voor iets wat mogelijk niet eens bestaat dan kun je stellen dat de psychiatrie bezig is met een kwakzalverij. Ze weten niet wat ze doen. Een hersenstoornis als oorzaak voor psychiatrische stoornissen is nog nooit aangetoond. Dus men is naar allerwaarschijnlijkheid helemaal niet ziek als iemand depressief is, vreemd gedrag vertoond (schizofreen) of angsten heeft.
quote deze dan hequote:Op maandag 20 augustus 2007 14:22 schreef OpenYourMind het volgende:
Doet me denken aan een stukje uit de documentaire "The Trap" van Adam Curtis. Hierin werd verteld over een test waarbij mensen die gewoon gezond waren door een bepaalde tic te faken gelijk in een gesloten inrichting belande en daar alleen maar uit kon komen door aan alle behandelingen toe te geven om uiteindelijk genezen verklaard te worden.
Hier is destijds grote comotie om ontstaan en toen zijn er meerdere testen geweest met hetzelfde resultaat. Een ziekenhuis zei toen de uitdaging aan te gaan en vroeg om onaangekondigde tests bij hem uit te voeren. Een tijdje later vertelden ze trots dat ze X aantal personen doorzien en geweerd hadden. Echter, er waren helemaal geen testpersonen naar toe gestuurd.
Zie deel 1 van de documentaire serie The Trap. (ergens rond 37 min) AANRADER!!!
hele-lange-link-die-ik-wat-ingekort-heb--gr-Petre
http://en.wikipedia.org/w(...)ocumentary_series%29
pychiatrie.nu quote nieuwnieuws.nl die weer psychiatrie.nu quote... vandaar misschien?quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:21 schreef MitchPlat het volgende:
Wat is de reden dat dit topic is verhuisd naar "samenzweringen"?
De informatie die hier besproken wordt is een nieuwsfeit, n.l. dat psychiaters proberen om meer macht te verkrijgen.
Dat is een actualiteit en niet een topic dat bedoeld is om vermeende samenzweringen te bespreken..
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nws=> BNW
kom eens met een onafhankelijke bronquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]!!!!
Waar slaat dit nuweer op???
quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:31 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Anti-psychiatrie is een stroming binnen de psychiatrie met "anti-psychiaters" die mensen op een alternatieve wijze willen behandelen en was in opkomst in de jaren 70.
Idd.quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]!!!!
Omdat de OP volslagen, maar dan ook volslagen onzin is, ongefundeerd, kort door de bocht en stereotyperend en buiten gewoon kwetsend voor de huidige psychiatrie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]!!!!
De huidige psychiatrie is een kwakzalverij en een schande voor de medische wetenschap.quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:54 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Omdat de OP volslagen, maar dan ook volslagen onzin is, ongefundeerd, kort door de bocht en stereotyperend en buiten gewoon kwetsend voor de huidige psychiatrie.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:33 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
De huidige psychiatrie is een kwakzalverij en een schande voor de medische wetenschap.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:
"kennis"
Hoe kun je jezelf zo voor lul zetten Chr0nicle, psychiaters kijken hun gidsje op na om de diagnose te vormen en schrijven medicijnen voor die volgens dat gidsje daarvoor zijn, dat doen psychiaters.
nee joh, dat zijn geldwolven, charletans en kwakzalvers die absoluut geen ene tyfus geven om hun patientenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:43 schreef Italo het volgende:
Vooropgesteld, de psychiatrie en de behandeling van psychiatrische ziektes is een moeilijk en zwaar "werkterrein". Ondanks tig jaar ervaring en onderzoek staat het nog steeds in de kinderschoenen.
Neemt niet weg dat de mensen die in de psychiatrie werken wel hun best doen met de kennis en middelen voorhanden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |