Ik heb er ook niet zoveel mee op, maar waarom valt TS ons lastig met zijn persoonlijke vete?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:29 schreef MitchPlat het volgende:
De psychiatrie is een kwakzalverij...
Helemaal mee eens!quote:
ik heb verscheidene meegemaakt die onderuit gelult werden door die idioten!quote:
ga zo door meidquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:43 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik heb verscheidene meegemaakt die onderuit gelult werden door die idioten!
Wat een kulverhalen man niet te geloven! Als je dan de bijwerkingen las van de medicijnen die ze kregen...pfffffff
Bij een was het zo erg, die kreeg medicijnen waar je dus depressief van zou kunnen worden lol..
ja zo lusten we er nog wel een zeg!
Kind mankeerde geen lor, ja tijdje in de shit so what?
Tjakka!
Wie niet he?
Ik vind die gasten eng! Hou ik niet van!
Er zijn maar weinig mensen die echt hart hebben voor een ander! Die echt zomaar liefde voelen voor hun beroep!
Vaak zijn dat mensen buiten een instelling om, dus leuter eens wat vaker met je buren oid..
is beter dan een mongool raadplegen die een opleiding volgt omdat hij zo nodig moest van zijn pa!
pfffff
Voorbeeld. kende een grietje, was beetje niet erg slim...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:44 schreef Waris7 het volgende:
[..]
ga zo door meid
Ik was 1 keer bij zo'n malloot, nu nooit meer...
ze zijn echt tan2 nep
Als psychiaters dokters waren...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:51 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Voorbeeld. kende een grietje, was beetje niet erg slim...
kind moest zo nodig naar een zielenknijper..
nou zei men je hebt borderline, kind wist ook niet zo goed wat dat alles betekende, maar goed er was haar verteld dat je dan in je armen ging snijden enzo..
Dus wat deed ze?
In haar armen snijden..jawelJaren later sprak ik haar weer, bleek dat de diagnose toen niet juist was geweest ze had geen borderline!
Dus ze had voor niets in haar armen gesneden!
![]()
echt wel!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:53 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Als psychiaters dokters waren...
"Dokter, ik heb pijn in mijn buik"
- "Waarschijnlijk heeft u kanker"
't klinkt zuur maar je snapt de analogie wel he?
quote:"Dokter, ik heb pijn in mijn buik"
- "Waarschijnlijk heeft u kanker"
precies, ZO zijn zequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:07 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
![]()
daarbij moet nog:
"U dient dagelijks middel X te slikken en komt u over 2 weken maar terug voor controle".
Wat bedoel je precies? Al in de jaren zeventig van de vorige eeuw was er een hele beweging van de zogenaamde anti-psychiatrie, waarin gesteld werd dat onze samenleving eigenlijk krankzinnig is en dus niet die sensibele mensen, die daarin de weg kwijtraken. Het verzet is hardhandig de grond in gedrukt en sindsdien hebben groeperingen die zich durven verzetten tegen de psychiatrie of kritiek uiten een slechte naam.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:10 schreef Waris7 het volgende:
[..]
precies, ZO zijn ze
kutspiegelaters
kunnen we geen anty-spychelatergroep fixen?
Schijt als ze een slechte naam hebben... zoveel verzetsgroepen hebben een slechte naamquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:26 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Al in de jaren zeventig van de vorige eeuw was er een hele beweging van de zogenaamde anti-psychiatrie, waarin gesteld werd dat onze samenleving eigenlijk krankzinnig is en dus niet die sensibele mensen, die daarin de weg kwijtraken. Het verzet is hardhandig de grond in gedrukt en sindsdien hebben groeperingen die zich durven verzetten tegen de psychiatrie of kritiek uitten een slechte naam.
Yep, dat is erg belangrijk maar kost veel geld en zal op veel weerstand stuitten van "geleerde mensen" (psychiaters).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:27 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Schijt als ze een slechte naam hebben... zoveel verzetsgroepen hebben een slechte naam![]()
We moeten gewoon mensen op de hoogte brengen van de gevaren van de spiegelatrie...
dank jequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:41 schreef MitchPlat het volgende:
publiekeopinie@gmail.com maar ik ben niet vaak online, je kunt me beter emailen voor direct antwoord
Kan je hier met een goede bron komen? Ze weten niet wat ze doen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:21 schreef MitchPlat het volgende:
De psychiatrie is een kwakzalverij omdat ze niet weten hoe ze doen wat ze doen. Dat heet nu eenmaal kwakzalverij.
Och een bericht van en hoogleraar zegt me nog niks , en hoe kom je erbij dat het veel schade oplevert? Werk je in de psychiatrie, heb je veel kennis over de ziektebeelden , heb je veel mensen gezien die er wel veel baat bij hebben?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:28 schreef MitchPlat het volgende:
Zie het bericht waarin hoogleraar Glenmullen een uitspraak doet. Hij stelt dat psychiaters niet weten of iemand een hersenstoornis heeft omdat het niet bewezen is dat de veronderstelde hersenstoornissen ook daadwerkelijk bestaan.
Van veel psychiatrische drugs weten ze niet hoe de drugs wertk. Voor alle antipsychoticums bijvoorbeeld mede omdat het veronderstelde chemische onbalans in de hersenen mogelijk niet bestaat. Dus ze weten niet wat ze doen en het veroorzaakt veel schade.
Miniem gebruik van middelen als Zyprexa, Risperdal of Seroquel kunnen leiden tot een onbehandelbare hersenaandoening genaamd Tardieve Diskinesie.
Psychiatrische drugs bestreiden symptomen maar bieden geen oplossing voor problemen. De drugs zijn vaak giftig voor het lichaam en kunnen leiden tot blijvend hersenletsel waarmee het vaak voor veel ergere problemen zorgt dan dat iemand voorheen ervaarde ook al is het door de beperking van de geest door de drugs niet direct waar te nemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:31 schreef N.icka het volgende:
[..]
Och een bericht van en hoogleraar zegt me nog niks , en hoe kom je erbij dat het veel schade oplevert? Werk je in de psychiatrie, heb je veel kennis over de ziektebeelden , heb je veel mensen gezien die er wel veel baat bij hebben?
Of ga je alleen op 1 artikel af?
Zyprexa is inderdaad geen snoep, maar er wordt er wel met voorzichtigheid mee omgesprongen:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:21 schreef MitchPlat het volgende:
Ze weten niet hoe de drugs werken bijvoorbeeld. Van zyprexa is onlangs bekend geworden dat het diabetes veroorzaakt.
Verschillende landen hebben de drugs inmiddels verbannen. In Nederland gaan psychiaters echter gewoon door met het voorschrijven van het zeer schadelijke middel.
Je moet de feiten niet verdraaien:quote:CFH-advies:
Bij de behandeling van acute psychosen heeft haloperidol in een lage dosering (4–10 mg/dag) op basis van effectiviteit en ervaring de voorkeur. Bij chronische beelden wordt op individuele gronden gekozen voor een klassiek antipsychoticum zoals haloperidol of een atypisch antipsychoticum, zoals olanzapine.
Olanzapine i.m. komt vooralsnog alleen in aanmerking bij patiënten die op gebruik van klassieke antipsychotica hebben gereageerd met acute dystonie.
Olanzapine oraal is voor de behandeling van een matige tot ernstige manische episode en ter preventie bij bipolaire stoornis nog niet beoordeeld. Olanzapine i.m. is nog niet beoordeeld voor agitatie tijdens een manische episode.
quote:Bijwerkingen
Zeer zelden (< 0,01%): hepatitis, pancreatitis, hyperglykemie of een exacerbatie van bestaande diabetes in enkele gevallen geassocieerd met ketoacidose of coma, waaronder enkele met een fatale afloop
Dat zijn leugens. In die milde vorm werd het niet geaccepteerd in andere landen. Nederland is erg makkelijk en laat valse informatie over psychiatrische drugs gewoon toe.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:40 schreef starla het volgende:
[..]
Zyprexa is inderdaad geen snoep, maar er wordt er wel met voorzichtigheid mee omgesprongen:
[..]
Je moet de feiten niet verdraaien:
[..]
Wat zou jou oplossing dan zijn?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:38 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Drugs zijn naar mijn mening geen oplossing voor psychische problemen.
Psychiaters zijn kwakzalvers.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:46 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hey pssst, psychiaters ZIJN dokters.
GHB?quote:"Psychiaters in Nederland willen meer mogelijkheden om mensen onder dwang met drugs te kunnen injecteren"
Jongen je zit hier complete larie te verkondigen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:28 schreef MitchPlat het volgende:
Zie het bericht waarin hoogleraar Glenmullen een uitspraak doet. Hij stelt dat psychiaters niet weten of iemand een hersenstoornis heeft omdat het niet bewezen is dat de veronderstelde hersenstoornissen ook daadwerkelijk bestaan.
Van veel psychiatrische drugs weten ze niet hoe de drugs werkt. Van alle antipsychoticums weten ze niet hoe de drugs werkt of wat het in de hersenen precies doet. Dat is mede omdat het veronderstelde chemische onbalans in de hersenen mogelijk niet bestaat. Dus ze weten niet wat ze doen en het veroorzaakt veel schade.
Miniem gebruik van middelen als Zyprexa, Risperdal of Seroquel kunnen leiden tot een onbehandelbare hersenaandoening genaamd Tardieve Diskinesie.
Eerlijkheid wat betreft het oplossen van sociale conflicten.quote:
En hoe zie je dat in de praktijk?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:54 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Eerlijkheid wat betreft het oplossen van sociale conflicten.
Eerlijkheid wat betreft psychische problemen en hun oorsprong en de ontwikkeling van geavanceerde behandelingen met behoud van respect, eerlijkheid, waardigheid en vriendelijkheid jegens anderen zodat mensen sterker kunnen worden dan voordat ze psychische problemen ervaarden.
Psychiaters maken mensen zwak en houden ze zwak middels drugs en behandelingen.
ECT (electrocutatie van de hersenen) dat enkel als doel heeft om hersencellen te doden kunnen mogelijk ervoor zorgen dat de problemen die U waarneemt niet meer waargenomen kunnen worden, maar is dat een oplossing voor het probleem of ben je dan bezig met acute symptoom bestreiding zonder respect voor het lichaam van de patiënt en zonder inzicht in de mogelijkheden van de menselijke psyche om sterker te kunnen worden door de problemen die zijn ervaren?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:53 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Jongen je zit hier complete larie te verkondigen.
Totaal uit zijn verband gerukt.
Men weet prima hoe bepaalde medicijnen werken, sterker nog doormiddel van PET onderzoek is aangetoond welke receptoren worden bezet.
Tardieve diskinesie is een bijwerking die vaak pas na langdurig gebruik van antipsychotica optreedt, juist niet vaak bij nieuwere middelen, maar eerder bij klassieke.
Maar wat wil je nou eigenlijk? Je website promoten?
Schizofrenen die zichzelf en hun omgeving zouden uitmoorden vanuit hun hallucinaties niet meer behandelen? In het verleden zijn alle therapieen bij schizofrenie geprobeerd. En weet je wat? ECT en medicatie blijken het meest effectief.
Acute psychose...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
En hoe zie je dat in de praktijk?
Er komt iemand binnen op de opname ,die in een acute psychose verkeerd . Daar ga je een goed gesprek mee aan over zijn/haar sociale conflicten?
Wat een raar voorbeeld draag je nu aan. iemand die doordraait ivm een ruzie wordt echt niet zomaar opgenomen met een acute psychosequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:04 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Acute psychose...
Als iemand ruzie heeft in de stad en doordraaid dan zou een psychiater dat kunnen omschrijven als acute psychose. Indien je zo iemand die woedend is tegen de grond forceerd, op een brancard vastbind en gaat dreigen met gevangenneming, injecties met drugs, isoleercel dan kun je begrijpen dat iemand "doordraaid" ?
Welke psychiatrische diagnose is er bij jou gesteld als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:04 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Acute psychose...
Als iemand ruzie heeft in de stad en doordraaid dan zou een psychiater dat kunnen omschrijven als acute psychose. Indien je zo iemand die woedend is tegen de grond forceerd, op een brancard vastbind en gaat dreigen met gevangenneming, injecties met drugs, isoleercel dan kun je begrijpen dat iemand "doordraaid" ?
doordraaien is niet gelijk aan psychose.... ik hoop dat je die zelf eens meemaaktquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:04 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Acute psychose...
ik denk dat het een verward persoontje is geobsedeerd door psychiatrie.nu wannabee'squote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:12 schreef KonnieKipke het volgende:
Volgens mij moeten we tinoz uitnodigen in dit topic! Of zou TS een kloon zijn?
Ohw, dat neem ik zo van je aan.. Ik zou zelf ook doordraaien waarschijnlijk als men dat deed.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:12 schreef MitchPlat het volgende:
Daar gaat het niet om.
Als je iemand echter tegen de grond forceerd, op een brancard vastbind en gaat dreigen met gevangenneming, injecties met drugs, isoleercel dan kun je begrijpen dat iemand "doordraaid".
Mensen die door omstandigheden minder stabiel zijn en zich daardoor vreemd gedragen en door een psychiater als ziek zijn gediagnosticeerd en worden opgenomen die kunnen erg boos en verontwaardigd zijn wanneer zij ZONDER IETS MISDAAN TE HEBBEN en ZONDER BEWIJS VOOR GEVAAR worden opgesloten in een isoleercel en in die cel hardhandig met lichaamsverkrampende drugs worden geinjecteerd.
Misschien iets minder tijd besteden aan het lezen van pseudo-wetenschappelijke artikelen en meer tijd besteden aan het vervoegen van werkwoorden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:12 schreef MitchPlat het volgende:
Daar gaat het niet om.
Als je iemand echter tegen de grond forceerd, op een brancard vastbind en gaat dreigen met gevangenneming, injecties met drugs, isoleercel dan kun je begrijpen dat iemand "doordraaid".
Ik weet uit ervaring dat het niet voor iedereen mogelijk is om voor iedereen in te zien welke waarde iemand vertegenwoordigd voor anderen of voor zichzelf. Echter, het is een feit dat ook zij zeer waardevol zijn voor anderen en door hen te leren of de mogelijkheid te bieden om in te zien welke waarde zij kunnen vertegenwoordigen voor anderen (familie, vrienden, spirituele wezens, dieren etc.) zullen zij kunnen herstellen of gebruik maken van psychische problemen om sterker te worden dan dat zij voorheen waren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Welke psychiatrische diagnose is er bij jou gesteld als ik vragen mag?
Ik heb begrip voor je afkeer, en als je ooit psychotisch bent geweest zal het zeer kwetsend en overweldigend zijn geweest als je medicatie kreeg tegen je wil.
Ik zou je van harte uit willen nodigen om je sociaal invoelbare technieken eens los te laten op een knalpsychotisch iemand.
Het gaat vaak om meningen en niet om objectieve feiten. In Amerika zou het absoluut niet mogelijk zijn om mensen zomaar op basis van verondersteld gevaar op te sluiten.quote:er is wel degelijk een bewijs voor gevaar, alsdus vastgesteld door een beoordelend arts, de burgemeester en later nog getoetst door de rechter.
lol, en na dit te zeggen noem je psychiatrie nog steeds "kwakzalverij"?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:17 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat het niet voor iedereen mogelijk is om voor iedereen in te zien welke waarde iemand vertegenwoordigd voor anderen of voor zichzelf. Echter, het is een feit dat ook zij zeer waardevol zijn voor anderen en door hen te leren of de mogelijkheid te bieden om in te zien welke waarde zij kunnen vertegenwoordigen voor anderen (familie, vrienden, spirituele wezens, dieren etc.) zullen zij kunnen herstellen of gebruik maken van psychische problemen om sterker te worden dan dat zij voorheen waren.
uhmmm jawel hoor, maar daar krijg je eerst een paar klappen met de wapenstok of wordt je voor je flikker geschotenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:20 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Het gaat vaak om meningen en niet om objectieve feiten. In Amerika zou het absoluut niet mogelijk zijn om mensen zomaar op basis van verondersteld gevaar op te sluiten.
Ik ben geen expert of professional op het gebied van de menselijke psyche. Het gaat in het bericht om mijn mening en persoonlijke ervaring.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:21 schreef archgallo het volgende:
[..]
lol, en na dit te zeggen noem je psychiatrie nog steeds "kwakzalverij"?
Het topic begon paranoide, maar wat hier staat is simpelweg niet waar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:35 schreef MitchPlat het volgende:
We hebben tot op de dag van vandaag nog geen enkel bewijs voor ofwel de oorzaak of de fysiologie voor geen van elke psychiatrische diagnose.
Klopt. Voor medicijnen gelden in Nederland geen speciale eisen. Iedereen kan die dingen in elkaar draaien en vervolgens in de supermarkt verkopen. De bijsluiters worden slechts voor de sier er bij gedaan en in sommige gevallen om mensen te misleiden. De grote boze psychiaters willen dat tenslotte.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:45 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Dat zijn leugens. In die milde vorm werd het niet geaccepteerd in andere landen. Nederland is erg makkelijk en laat valse informatie over psychiatrische drugs gewoon toe.
En ja wel ... we zijn weer rond.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt. Voor medicijnen gelden in Nederland geen speciale eisen. Iedereen kan die dingen in elkaar draaien en vervolgens in de supermarkt verkopen. De bijsluiters worden slechts voor de sier er bij gedaan en in sommige gevallen om mensen te misleiden. De grote boze psychiaters willen dat tenslotte.
je snapt wel meer niet...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:29 schreef Lambiekje het volgende:
I don't get it.
Oncologie is kwakzalverij. We weten niet hoe we kanker kunnen stoppen, of waarom medicatie werkt. Ondanks de onvoorstelbare hoeveelheid onderzoek naar kanker.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:21 schreef MitchPlat het volgende:
De psychiatrie is een kwakzalverij omdat ze niet weten hoe ze doen wat ze doen. Dat heet nu eenmaal kwakzalverij.
Alle medicijnen moeten zijn toegelaten door de minster van Volksgezondheid, die de toetsing daarvan overlaat aan een speciaal College.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt. Voor medicijnen gelden in Nederland geen speciale eisen. Iedereen kan die dingen in elkaar draaien en vervolgens in de supermarkt verkopen. De bijsluiters worden slechts voor de sier er bij gedaan en in sommige gevallen om mensen te misleiden. De grote boze psychiaters willen dat tenslotte.
Het is moeilijk he sarcasme te kunnen onderscheiden van realiteitquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:28 schreef Inekris het volgende:
[..]
Alle medicijnen moeten zijn toegelaten door de minster van Volksgezondheid, die de toetsing daarvan overlaat aan een speciaal College.
Medicatie als heroine, cocaine of morphine zijn in principe verboden. Tis moeilijk he, je eigen onkunde niet te verwarren met kennis.
te gemakkelijkquote:
Moet je nagaan wat er nog een verschrikkelijk onkunde er nog heerst. Maar wel de homeopathie/ alternatieve geneeswijze belachlijk maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:25 schreef Inekris het volgende:
[..]
Oncologie is kwakzalverij. We weten niet hoe we kanker kunnen stoppen, of waarom medicatie werkt. Ondanks de onvoorstelbare hoeveelheid onderzoek naar kanker.
KNO heelkunde is kwakzalverij, men weet niet eens hoe een gewone verkoudheid ontstaat.
En moet ik even doorgaan dan?
Dan snap ik niet hoe het toch verdomme iedere keer weer mogelijk is dat er een TBSr goed wordt gekeurd voor weekendverlof. Maar dan pardoes weer mensen gaat neersteken. Niet een keer maar wel 4 keer voor 1 patient.quote:Niet alleen is je mening ongefundeerd, hij geeft ook blijk van een totaal onbegrip van de heelkunst in het algemeen en van psychiatrie in het bijzonder.
Ja er zijn goede en slechte psychiaters, net als goede en slechte advocaten, huisartsen, chirurgen en noem maar op. Psychiatrie is eng, mensen klootviolen met je geest.
Over medicatie:
Een aardige bijwerking van alle AD is dat je er suicidaal van wordt.
Een aardige bijwerking van alle cardiomedicatie is dat je er een hartaanval van kunt krijgen.
Geen pillen meer?
Het topic, en de TS, is raar. Laat je eens een maandje opnemen in een inrichting, bijvoorbeeld de gesloten afdeling, en je begrijpt direct waarom artsen eerder mensen willen platspuiten.
Een bejaarde die in bejaardentehuis zit is aan het eind van het traject. En zonder dat tehuis is zo iemand hopeloos verloren. Als zo iemand dan tot last is of last tot zichzelf zou medicatie een uitweg kunnen. Zo iemand hoeft niet meer klaar gemaakt te worden voor de maatschappij.quote:Vreemd genoeg, als een gerontoloog in een verpleeghuis een bejaarde Alzheimer patient platspuit is het zelfs een te waarderen actie; de patient kan zichzelf en anderen geen kwaad meer doen. Wat is dan het verschil met een patient met een andere psychotische aandoening?
dat is in jouw ogen.quote:Mens mens wat een boel stupiditeit op een enkele pagina weer hier
Dat weet ik nog net zo niet. Bij Radar heb ze wel een en aan het licht gebracht dat bijsluiters nogal te wensen overlaat en in sommige gevallen gewoon moedwillig misleiding. En dan kom je dus weer in het straatje, wie heeft het onderzoek gefinancieerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:28 schreef Inekris het volgende:
[..]
Alle medicijnen moeten zijn toegelaten door de minster van Volksgezondheid, die de toetsing daarvan overlaat aan een speciaal College.
Medicatie als heroine, cocaine of morphine zijn in principe verboden. Tis moeilijk he, je eigen onkunde niet te verwarren met kennis.
Je kunt zelfs de radiouitzending opnemen en als nog het water in stralen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:50 schreef Re het volgende:
je hebt gelijk lambiekje, en nu mag je kanker krijgen, maar dan niet gaan miepen als er medicijnen zijn die je kunnen genezen he, hou het maar bij je ingestraalde Jomanda water, dat is tenminste bewezen effectief.
mja, op de man, jij haalt er vanalles bij van 911 tot maanlandingen en dat op de constante repeat...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je kunt zelfs de radiouitzending opnemen en als nog het water in stralen.
Maar waarom moet het op de man gespeeld worden. Ik wil alleen maar aangeven dat onderzoeken dubieus zijn en waarom sommige zaken als aspartaam zonder enige pardon wordt verwerkt. Terwijl het goedje in Japan strikt verboden is. Die hebben natuurlijk wel zelf onderzoek gedaan.
Maar even serieus verdiep je is eens in aspartaam en medicijnen?
Ho. Ik meldde alleen 911 om aan te geven dat dezelfde figuur die 911 georkestreerd heeft ook het aspartaam de wereld heeft ingeholpen. Niks meer niks minder.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:06 schreef Re het volgende:
[..]
mja, op de man, jij haalt er vanalles bij van 911 tot maanlandingen en dat op de constante repeat...
Dus jy vind het niet interessant wie de geldschieter is. Bij aspartaam was het toevallig nutrasweet zelf.quote:Onderzoeken zijn niet dubieus, ja er worden fouten gemaakt maar dat rechtvaardigd niet om alles dan maar op een hoop te gooien.
de geldschieter is altijd bekend, dat is namelijk het farmaceutisch bedrijf wat het medicijn op de markt brengt...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ho. Ik meldde alleen 911 om aan te geven dat dezelfde figuur die 911 georkestreerd heeft ook het aspartaam de wereld heeft ingeholpen. Niks meer niks minder.
[..]
Dus jy vind het niet interessant wie de geldschieter is. Bij aspartaam was het toevallig nutrasweet zelf.
Het maakt een heel groot verschil als je weet wie de geldschieter is hoe je testresultaten moet interpreteren.
Het is hetzelfde dat je je eigen eindexamen mag nakijken. Eerlijk jongen ben je als jezelf laat zakken. Nee in mijn ogen zijn onderzoeken dubieus zolang de geldschieter onbekend is.
Op de duizenden proefverloven per jaar is het aantal incidenten op een hand te tellen. Zo'n slechte score vind ik dat niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:27 schreef Lambiekje het volgende:
Dan snap ik niet hoe het toch verdomme iedere keer weer mogelijk is dat er een TBSr goed wordt gekeurd voor weekendverlof. Maar dan pardoes weer mensen gaat neersteken. Niet een keer maar wel 4 keer voor 1 patient.
Dat was geen TBS'er, maar een veroordeelde crimineel. Heeft er dus niets mee te maken.quote:Nu weer een 19 jarige met enkel band. Steekt man neer. Maar was gepakt omdat ie winkel overviel. Wat in vredesnaam heeft z;n enkel band nu voor nut als er niet eens gps op zit.
Jij spreekt hoogleraar Glenmullen, autoriteit op het gebied van depressies en professor op Harvard Medical School tegen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het topic begon paranoide, maar wat hier staat is simpelweg niet waar.
Nee, dat is iets anders. Kanker is een middels objectieve tests aantoonbare ziekte. Psychiatrische stoornissen zijn niet aan te tonen middels objectieve tests omdat er geen fysiologische ziekte bestaat als oorzaak voor psychische problemen (niet bewezen, dus aangenomen dat het niet bestaat).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:25 schreef Inekris het volgende:
[..]
Oncologie is kwakzalverij. We weten niet hoe we kanker kunnen stoppen, of waarom medicatie werkt. Ondanks de onvoorstelbare hoeveelheid onderzoek naar kanker.
KNO heelkunde is kwakzalverij, men weet niet eens hoe een gewone verkoudheid ontstaat.
En moet ik even doorgaan dan?
Niet alleen is je mening ongefundeerd, hij geeft ook blijk van een totaal onbegrip van de heelkunst in het algemeen en van psychiatrie in het bijzonder.
Ja er zijn goede en slechte psychiaters, net als goede en slechte advocaten, huisartsen, chirurgen en noem maar op. Psychiatrie is eng, mensen klootviolen met je geest.
Over medicatie:
Een aardige bijwerking van alle AD is dat je er suicidaal van wordt.
Een aardige bijwerking van alle cardiomedicatie is dat je er een hartaanval van kunt krijgen.
Geen pillen meer?
Het topic, en de TS, is raar. Laat je eens een maandje opnemen in een inrichting, bijvoorbeeld de gesloten afdeling, en je begrijpt direct waarom artsen eerder mensen willen platspuiten.
Vreemd genoeg, als een gerontoloog in een verpleeghuis een bejaarde Alzheimer patient platspuit is het zelfs een te waarderen actie; de patient kan zichzelf en anderen geen kwaad meer doen. Wat is dan het verschil met een patient met een andere psychotische aandoening?
Mens mens wat een boel stupiditeit op een enkele pagina weer hier
Ik betwijfel dat hetgeen aldaar gesteld werd is wat Dr. Glenmullen feitelijk beweert en of dit geen bepaalde context nodig heeft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:09 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Jij spreekt hoogleraar Glenmullen, autoriteit op het gebied van depressies en professor op Harvard Medical School tegen?
Binnen de psychiatrie zijn er zowel voor- als tegenstanders te vinden van Dr. Glenmullens conclusies. Voordat ik er verder iets over zeg zou ik echter graag het originele stuk lezen waar de betreffende tekst uit ontleend is.quote:Hij zal wel gelijk hebben dus ik denk dat je indien je een psychiatrische studie volgt valse lesstof tot je neemt.
http://www.prozacbacklash.com/quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat hetgeen aldaar gesteld werd is wat Dr. Glenmullen feitelijk beweert en of dit geen bepaalde context nodig heeft.
[..]
Binnen de psychiatrie zijn er zowel voor- als tegenstanders te vinden van Dr. Glenmullens conclusies. Voordat ik er verder iets over zeg zou ik echter graag het originele stuk lezen waar de betreffende tekst uit ontleend is.
Tijdens de Nazi tijd vonden veel mensen ook dat opstandige joden direct een kogel verdiende.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:19 schreef boekenworm het volgende:
Ik vind dat bij bepaalde aandoeningen in bepaalde situaties gelijk gespoten moet worden. Ookal is de patiënt het er niet mee eens. Maar dan ook alleen als iemand totaal is doorgedraaid
EEG, PET en MRI slagen er toch in om een afwijkend fysiologisch beeld weer te geven bij bepaalde psychiatrische stoornissen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:20 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Nee, dat is iets anders. Kanker is een aantoonbare ziekte. Psychiatrische stoornissen zijn niet aan te tonen.
Wat beschouw je als bewijs voor een ziekte? Wat je daar echter ook op antwoordt, er zullen hoe dan ook met een strakke definitie mensen zijn die zich wel ziek voelen maar het volgens die definitie niet zijn. Ik vind het zelf belangrijk dat de medische wetenschap verder kijkt dan alleen naar hetgene wat volgens een vaste definitie een ziekte te noemen is.quote:Bij de psychiatrie bestaat er mogelijk geen ziekte. Het gaat om een veronderstelde ziekte die niet aantoonbaar is en nog nooit is bewezen!
Wat moet er dan met die mensen gebeuren? "Sorry, we kunnen hier neits aan doen" ofzo?quote:Als je dan mensen gaat behandelen voor iets wat mogelijk niet eens bestaat
Er zijn psychiatrische ziekten waarbij er afwijkingen in de hersenchemie is aangetoond. Verder voldoen psychiatrische stoornissen aan bepaalde criteria (Opgenomen in DSM-IV).quote:Een hersenstoornis als oorzaak voor psychiatrische stoornissen is nog nooit aangetoond.
Ik vind mezelf niet gezond wanneer ik depressief ben. Voor angsten en ander afwijkend gedrag hangt het er van af in hoe verre het een rol speelt, maar als mijn hele leven er door beinvloed wordt zou ik mezelf neit meer gezond willen noemen.quote:Dus men is naar allerwaarschijnlijkheid helemaal niet ziek als iemand depressief is, vreemd gedrag vertoond (schizofreen) of angsten heeft.
Dat zijn leugens. Valse propaganda van de psychiatrie.quote:Er zijn psychiatrische ziekten waarbij er afwijkingen in de hersenchemie is aangetoond. Verder voldoen psychiatrische stoornissen aan bepaalde criteria (Opgenomen in DSM-IV).
De introductie van het boek is inderdaad verhelderend. Daar valt o.a. te lezen dat Dr. Glenmullen niet in het geheel tegen psychofarmacie is, maar eerder van mening is dat er te makkelijk naar gegrepen wordt en dit dan nog door artsen die ter zake niet deskundig zijn (huisartsen ipv psychiaters). Hieruit volgt al dat zijn visie niet zo zwart/wit is als door sites als anti-psychiatrie wordt beweerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:24 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
http://www.prozacbacklash.com/
Welke landen? En bron graag , hier ben ik echt nieuwsgierig naarquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:36 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Dat zijn leugens. Valse propaganda van de psychiatrie.
De afwijkende fysiologie van de hersenen bij schizofrenie patiënten (gekrompen hersenen) komen niet voor bij patiënten in landen waar psychiatrische drugs verbannen zijn. Daar herstelt het grootste gedeelte van de patiënten volledig terwijl in landen waar met drugs wordt gewerkt patiënten de rest van hun leven drugs moeten blijven gebruiken met een versnelde dood tot gevolg.
Dat is geen bronquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:41 schreef MitchPlat het volgende:
Dubai heeft alle antipsychoticums verbannen
Vreemd dat schizofrene patienten in dit land die niet behandeld worden dan in een spiraal terecht komen waarin de symptomen alleen verergeren. Zal wel aan het weer liggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:36 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
Dat zijn leugens. Valse propaganda van de psychiatrie.
De afwijkende fysiologie van de hersenen bij schizofrenie patiënten (gekrompen hersenen) komen niet voor bij patiënten in landen waar psychiatrische drugs verbannen zijn. Daar herstelt het grootste gedeelte van de patiënten volledig terwijl in landen waar met drugs wordt gewerkt patiënten de rest van hun leven drugs moeten blijven gebruiken met een versnelde dood tot gevolg.
Ik denk ook dat het natte vinger werk is. Om te geloven dat er gemeten en onderzocht wordt is natuurlijk waanzin.quote:Chemische onbalanzen waarover gepubliceerd wordt zijn veronderstellingen.
Toch worden er consistent afwijkingen geconstateerd voor neurotransmitters bij bijvoorbeeld depressie, psychose en alzheimer.quote:Het is logische dat de hersenen van bijvoorbeeld een stewardess anders funktioneren dan de hersenen van een zakenman op reis naar Japan. Maar er bestaat geen bewijs voor een fysiologische 'oorzaak' voor psychiatrische stoornissen.
Schizofrenie is niet iets dat in 3 jaar ontstaat.quote:Als je schizofreen bent door 3 jaar games te hebben gespeeld bij je moeder thuis zonder uitzicht op een zinvol leven (voor je moeder) en in conflicten beland en 'onstabiel' wordt dan komt dat door de situatie die ik schetste, niet omdat de jongen "ziek" is.
Als je een zware depressie hebt kan medicatie naast de therapie noodzakelijk zijn. AD lossen een depressie niet op, maar zijn soms wel nodig voor een effectieve behandeling.quote:Indien je depressief bent kun je daar met de juiste begeleiding gemakkelijk uitkomen.
Psychiaters schrijven doorgaans AD door naast therapie, dus kennelijk is geloof in alleen medicijnen toch niet voldoende.quote:Alleen je geloof is van belang. Geloof in drugs wordt door psychiaters gebruikt.
Bij lichte depressies wel. Bij zwaardere depressies kan dat onmogelijk zijn. Wel is het zaak zo snel als het kan te stoppen met medicatie omdat er op lange termijn vervelende effecten zijn.quote:Maar je kunt dat ook op een andere manier bewerkstelligen zonder het gebruik van zeer schadelijke drugs.
http://www.psychiatrie.nu(...)ns-schizofrenie.htmlquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Welke landen? En bron graag , hier ben ik echt nieuwsgierig naar![]()
Ik zie het niet? Kijk ik er overheen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:45 schreef MitchPlat het volgende:
[..]
http://www.psychiatrie.nu(...)ns-schizofrenie.html
In andere landen worden mensen met ernstige psychische problemen die schizofreen bestempeld worden wel behandeld, maar zonder schadelijke drugs. Het merendeel herstelt volledig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:44 schreef Alicey het volgende:
Vreemd dat schizofrene patienten in dit land die niet behandeld worden dan in een spiraal terecht komen waarin de symptomen alleen verergeren. Zal wel aan het weer liggen.
Hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:44 schreef Alicey het volgende:
Schizofrenie is niet iets dat in 3 jaar ontstaat.
In de video komt meer naar voren. Moment, ik zoek nog een PDF link met een wetenschappelijke studie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:48 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zie het niet? Kijk ik er overheen?
Nee, ik heb niets met Scientology van doen ook al ben ik hen zeer dankbaar voor hun inzet om een einde te maken aan de vele inhumane praktijken van de psychiatrie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:53 schreef Herodus het volgende:
Geef eens eerlijk antwoord MichPlat: Heb je niets met Scientology te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |