Wie zegt dat die vader dat zijn zoontje niet heeft geleerd? Misschien gehoorzaamt dat jong hem gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Ik vind het niet zo netjes van die vader, hij had z'n zoontje moeten leren niet zomaar bij een vreemde naar binnen te gaan (heel harde regen vind ik een ander verhaal).
Vlamingen zeggen altijd "over u", zit niks anders achter.quote:
Ik nodig hem niet uit voor een glaasje cola. Ik bied hem een schuilplaats aan en tijdens het wachten krijgt hij van mij een glas cola. Wat ben ik toch een crimineel!!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:16 schreef Samson het volgende:
Je zal t met de beste bedoelingen gedaan hebben maar echt handig vind ik het niet. Je zegt dat je 34 bent, natuurlijk is dat niet oud. Maar het is gewoon zo dat zeker vandaag de dag het dan niet handig is om wildvreemde jochies van 13 in je huiskamer uit te nodigen voor cola.
Daar ga je maar vanuit? Damn, jij bent net zo paranoide als die vaderquote:Jij zal geen bijbedoelingen gehad hebben (daar ga ik maar van uit),
Dan nog moeten ze maar bewijzen zien te vinden.quote:maar voor je t weet maakt zo'n kind er een ander verhaal van en zegt ie ineens thuis dat je aan zn plasser zat![]()
Dan zit jij dus mijlendiep in de shit en dat is nogal een hoge prijs voor aardig zijn.
Hallo zeg, doe ff normaal. Ik zet gewoon neer hoe het op dit moment in de samenleving gesteld is. Ik stel me niet aan de ene of de andere kant op maar geef gewoon weer hoe dit vandaag de dag opgevat wordt. Ik val jou persoonlijk niet af of zo. Dan kun je toch ook normaal reagerenquote:
Mijn "blabla, en scheldwoorden van oldbie" was gewoon mijn kijk op Nederland: Sick!!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:07 schreef Samson het volgende:
[..]
Hallo zeg, doe ff normaal. Ik zet gewoon neer hoe het op dit moment in de samenleving gesteld is. Ik stel me niet aan de ene of de andere kant op maar geef gewoon weer hoe dit vandaag de dag opgevat wordt. Ik val jou persoonlijk niet af of zo. Dan kun je toch ook normaal reageren![]()
Volgens mij mis je het punt. Iedereen hier gelooft in je goede bedoelingen. Maar de realiteit is dat veel mensen vinden dat het een twijfelachtige situatie is. Het mag dan wel onredelijk zijn dat mensen er zo over denken, maar het is wel de realiteit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:51 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik nodig hem niet uit voor een glaasje cola. Ik bied hem een schuilplaats aan en tijdens het wachten krijgt hij van mij een glas cola. Wat ben ik toch een crimineel!!!!
quote:[..]
Daar ga je maar vanuit? Damn, jij bent net zo paranoide als die vader![]()
Er zijn ook mensen die zichzelf verminken en zeggen dat een ander het heeft gedaan.quote:[..]
Een joch van 13 gaat toch geen lulverhaal ophangen dat ik hem misbruik als hij een schuilplaats aangeboden krijgt?
Ik zou als ik 13 was niet bij een vreemde zijn huis binnengaan.quote:Als zo'n kind weigert naar binnen te komen laat ik hem rustig staan.....maar ik verklaar hem wel voor gek.
Goed gezegd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:07 schreef Samson het volgende:
[..]
Hallo zeg, doe ff normaal. Ik zet gewoon neer hoe het op dit moment in de samenleving gesteld is. Ik stel me niet aan de ene of de andere kant op maar geef gewoon weer hoe dit vandaag de dag opgevat wordt. Ik val jou persoonlijk niet af of zo.
Want dan...word je nat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Ik vind het niet zo netjes van die vader, hij had z'n zoontje moeten leren niet zomaar bij een vreemde naar binnen te gaan (heel harde regen vind ik een ander verhaal).
Oke, na je edit wil ik ook wel reageren (typ je reactie voordat je wil posten....zo'n edit is heel anders dan je eerst post....zie mijn eerste quote)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:07 schreef Samson het volgende:
Je doet je naam trouwens wel eer aan Oldbie. Je staat niet meer in deze maatschappij, heb je lopen slapen de afgelopen jaren? Kleuters zijn onderhand bendeleiders en jochies van 13 zijn geen onschuldige kinderen meerDie kunnen je naaien waar je bijstaat
Aardig zijnquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is toch een algemeen bekend feit dat je met aardig zijn nergens komt?
Dat is de 1 van de eerste lessen die ik heb geleerd toen ik van Enschede verhuisde naar dat klotetuig hier in de randstad.
Nu mag van mij iedereen doorpleuren behalve mijn vrienden, want als je hier aardig bent loopt iedereen hier over je heen.
Godverdomme, ik hoopte altijd dat een 34-jarige milf mij binnen liet als het regende toen ik nog kranten liepquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:19 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Omdat het in je OP telkens 'ik' is wat de klok staat.
In plaats van dat 'wij' dvd zaten te kijken, 'wij' het jochie binnenlaten, en vervolgens 'wij' een boze vader aan de deur krijgen.
En ja, als je een 34 jarige alleenstaande vrouw was, die de jongen binnenvroeg was er niks aan de hand.
Dan was het gewoon een aardig vrouwtje geweest.
En ja, als het ging om een 13-jarig meisje was die folders rondbrengt, en je die binnenvroeg, was het een nóg heel
ander verhaal.
ik vind het vrij netjes wat je hebt gedaan, maar ja, tegenwoordig is alles verdacht... zelfde met mij: mijn vriend is al oom van een joch van 4. als zijn moeder (de zus van mijn vriend dus) werkt, is hij wel eens bij de ouders van mijn vriend, die nog thuis woont. als ie zich verveelt, grijpt hij meteen naar de computerspelletjes en gaat dan de hele dag op zijn nintendo computeren. Het joch vind mij helemaal geweldig, dus ik tegen zijn moeder: zal ik es met hem gaan fietsen door het dorp en naar de boten kijken? dan zit hij tenminste niet de hele dag achter de computer. was prima. dus hij achterop in het kinderzitje, gingen we een rondje fietsen. op een gegeven moment stonden we aan de dijk en het joch helemaal verrukt van de boten, komt er een echtpaar langsrijden, mij aankijkend alsof ik de duivel was. toen ze bijna om het hoekje waren, hoorde ik die vent nog net zeggen: wat mot die gozer met dat jongetje? mijn bek viel open... ik had ze achterna willen rijden en hen van de dijk willen schoppen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:24 schreef Oldbie het volgende:
Gisteravond zat ik relaxed op de bank een DVD te kijken.
Ik zie een jochie naar mijn voordeur lopen en hij gooit een folder door de bus. Hij loopt terug tot onder een boom en blijft staan. Ik kijk wat beter en ja, het regent. Het gaat steeds harder regenen.
Ik vind het zielig voor dat mannetje (jaar of 13) en ik doe de voordeur open zodat hij even binnen kan schuilen. Ik bied hem aan even te zitten en ik geef hem een glas cola. Heel relaxed kijk ik verder naar mijn film en zit ik met dat mannetje te praten. Na ongeveer 10 minuten houd het op met regenen......ventje gaat weer weg om zijn folders weer rond te brengen zodat hij weer naar huis kan.
Aardig toch?
NEEEEEEEE, NIET IN NEDERLAND!!!!!!
Vanavond had ik een boze papa aan de deur. Wat denk ik wel. Een kind zomaar naar binnen lokken en cola te geven?? Ik had hem wel kunnen misbruiken.
Ik leg de beste man uit dat het hard regende en dat een schuilplaats best handig was voor zo'n mannetje.
Na een lange discussie drong het tot die man door dat ik alleen maar vriendelijk was tegenover zijn zoon. Dat ik geen gevoelens heb voor kinderen en dat ik alleen maar de beste bedoelingen had.
Wat denken mensen tegenwoordig? Ik neem dat ventje niets kwalijk. Hij had thuis waarschijnlijk alleen maar verteld dat hij ergens binnen mocht schuilen tijdens een regenbui. De ouders (sick minded) zochten er meer achter en pappie mocht bij mij op bezoek. Sodemieter toch op lul.![]()
1 quote van mij bepaalt niet meteen mijn hele wereldbeeld. Het was maar een voorbeeld. Relax. Je maakt je er ook wel erg druk om. Wat al meer gezegd wordt. Bijna iedereen hier kan zich wel vinden in jouw actie maar lijkt het gewoon niet slim in deze tijd waarin we nu leven. Tja, en of dat leuk is of niet. Zo is het nu eenmaal. Ik ken mensen uit het onderwijs en je wil niet weten wat er de laatste jaren wel niet veranderd is in het beleid. Want voor je het weet heb je klagende ouders op de stoep. Dat is idd heel erg jammer allemaal, maar zo is het nu eenmaal. De meesten hier hebben het beste met je voor door aan te kaarten dat het niet zo slim is om dit te doen. De volgende keer trekt zo'n jochie per ongeluk net zn rits kapot of zo. Ik zeg maar wat. Als ie dan thuis komt met dat cola/video/schuilverhaal krijg je meteen de politie op je dak of direct een steen door je ruit. Mensen gaan al snel speculeren over dingen die helemaal niet zo hoeven te zijn. En dan zit je daar met de gebakken peren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:16 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jij ziet de wereld wel erg krom met je: "Kleuters zijn onderhand bendeleiders en jochies van 13 zijn geen onschuldige kinderen meerDie kunnen je naaien waar je bijstaat"
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:24 schreef Jerruh het volgende:
[..]
toen ze bijna om het hoekje waren, hoorde ik die vent nog net zeggen: wat mot die gozer met dat jongetje? mijn bek viel open... ik had ze achterna willen rijden en hen van de dijk willen schoppen.
ik blijf toch alleen maar bij denken en in dit geval kan ik me er best kwaad om maken. In deze hele maatschappij zijn zoveel mensen zo naargeestig naar anderen toe dat het minste geringste al wordt aangegrepen om over je te oordelen. je hoeft 1 keer te zeggen dat je geen fan bent van wilders en je bent links tuig, je hoeft maar in de buurt van een kind te zijn en je bent pedo, als het woord student valt ben je zuipend, zeg je dat je homo bent, ben je een anaalflikker. mij best, als mensen zo door het leven willen, moeten ze helemaal zelf weten. maar als ze daarbij over mijn leven oordelen en er voor zorgen datik in mijn waardigheid aangetast wordt of in mijn vrijheid, dan ben ik diegene die daar dus best moe van wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind ik wel erg agressief gedacht.
Oke, ik was misschien even te snel met mijn reactie, Sorry.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:27 schreef Samson het volgende:
[..]
1 quote van mij bepaalt niet meteen mijn hele wereldbeeld. Het was maar een voorbeeld. Relax. Je maakt je er ook wel erg druk om. Wat al meer gezegd wordt. Bijna iedereen hier kan zich wel vinden in jouw actie maar lijkt het gewoon niet slim in deze tijd waarin we nu leven. Tja, en of dat leuk is of niet. Zo is het nu eenmaal. Ik ken mensen uit het onderwijs en je wil niet weten wat er de laatste jaren wel niet veranderd is in het beleid. Want voor je het weet heb je klagende ouders op de stoep. Dat is idd heel erg jammer allemaal, maar zo is het nu eenmaal. De meesten hier hebben het beste met je voor door aan te kaarten dat het niet zo slim is om dit te doen. De volgende keer trekt zo'n jochie per ongeluk net zn rits kapot of zo. Ik zeg maar wat. Als ie dan thuis komt met dat cola/video/schuilverhaal krijg je meteen de politie op je dak of direct een steen door je ruit. Mensen gaan al snel speculeren over dingen die helemaal niet zo hoeven te zijn. En dan zit je daar met de gebakken peren.
Wie heeft dat zo gemaakt? De maatschappij. Wij dus. En wie kan dat veranderen? Juist, wij. En ik wil best voorop lopen. Ik wil best even en boze vader aan de deur (ook al vind ik het achterlijk). Ik ga niet veranderen omdat de maatschappij ziek is. Nee, ik blijf helpen waar ik kan.quote:Tja, en of dat leuk is of niet. Zo is het nu eenmaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |