Gisteravond zat ik relaxed op de bank een DVD te kijken.
Ik zie een jochie naar mijn voordeur lopen en hij gooit een folder door de bus. Hij loopt terug tot onder een boom en blijft staan. Ik kijk wat beter en ja, het regent. Het gaat steeds harder regenen.
Ik vind het zielig voor dat mannetje (jaar of 13) en ik doe de voordeur open zodat hij even binnen kan schuilen. Ik bied hem aan even te zitten en ik geef hem een glas cola. Heel relaxed kijk ik verder naar mijn film en zit ik met dat mannetje te praten. Na ongeveer 10 minuten houd het op met regenen......ventje gaat weer weg om zijn folders weer rond te brengen zodat hij weer naar huis kan.
Aardig toch?
NEEEEEEEE, NIET IN NEDERLAND!!!!!!
Vanavond had ik een boze papa aan de deur. Wat denk ik wel. Een kind zomaar naar binnen lokken en cola te geven?? Ik had hem wel kunnen misbruiken.
Ik leg de beste man uit dat het hard regende en dat een schuilplaats best handig was voor zo'n mannetje.
Na een lange discussie drong het tot die man door dat ik alleen maar vriendelijk was tegenover zijn zoon. Dat ik geen gevoelens heb voor kinderen en dat ik alleen maar de beste bedoelingen had.
Wat denken mensen tegenwoordig? Ik neem dat ventje niets kwalijk. Hij had thuis waarschijnlijk alleen maar verteld dat hij ergens binnen mocht schuilen tijdens een regenbui. De ouders (sick minded) zochten er meer achter en pappie mocht bij mij op bezoek. Sodemieter toch op lul.