quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:12 schreef Winski05 het volgende:Ik zit met Cambuur Leeuwarden inmiddels in het seizoen 2011/2012, winterstop.
Mijn eerste seizoen in de Eredivisie vorig jaar eindigde ik op een zeer verdienstelijke 11e plek. Tot aan de winterstop draaide ik heel aardig mee, ik stond een hele tijd 4e, maar opeens zakte het team in elkaar. Uiteindelijk een 11e plek, waar ik zeer tevreden mee was.
Dit seizoen wil ik echter europees voetbal halen. Ik heb een aantal echte toppers, voor Cambuur-begrippen, naar de club weten te halen. Eén van hen is de Braziliaan Boquita. Hij speelde amper voor Corinthians, en voor een bedrag van 3.8 miljoen euro kon ik hem zo overnemen. Een topspits. Hij raakte echter zwaar geblesseerd bij een van zijn eerste trainingen, dus hij kon voor 5 maanden de lappenmand in.
Mijn elftal bij Cambuur ziet er als volgt uit:
GK Roman Lozano
DL Manuel da Costa
DC Kew Jaliens
DC Jurgen Colin
DR Lucien de Weerdt
ML Armand Konate
MC Alex Sunasky
MR Adama Gouamene
AMC Mounir El Hamdaoui
FC Boquita
FC Lars Hutten
Verder heb ik op de bank/tribune/U19 elftal nog een aantal zeer grote talenten zitten, die ik rustig laat klaarstomen voor het grote werk.
Met dit team zit ik in de winterstop van het seizoen 2011/2012 en ik sta op een prima 3e plek. Feyenoord staat 1e met 42 punten, PSV 2e met 42 punten(Feyenoord beter doelsaldo) en ik sta met Cambuur 3e met 40 punten. Als mijn team zo blijft draaien dan is europees voetbal een zeer reële doelstelling.
Doordat ik af en toe een speler voor een groot bedrag verkoop, zien mijn financiën er prima uit. Ik heb een balance van zo'n 15 miljoen euro, en dat stijgt alleen maar. Ik blijf spelers verkopen, aangezien ik meer dan genoeg talent achter de hand heb. Daarnaast heb ik een zeer goed scoutingsapparaat opgebouwd, en heb ik zelf ook een goed oog voor talent.
In tegenstelling tot mijn vorige clubs in mijn huidige carrière(BTC, Puerto Montt) ben ik niet van plan om snel weer te vertrekken. Ik ben iets heel erg moois aan het opbouwen met Cambuur en het einde is nog lang niet in zicht
![]()
Dit bericht stond in dat andere topic, dus wel zo handig om die even te quoten hier
![]()
Ben uiteindelijk 4e geworden, een prachtige prestatie. In de playoffs verloor ik helaas in de eerste ronde van Feyenoord, dus geen CL voor mij. In de 2e ronde won ik van Sparta, waardoor ik wel geplaatst ben voor de UEFA Cup.
Mijn stadion heb ik tot 2x toe laten uitbreiden, waardoor Cambuur nu een onderkomen heeft van ruim 15.000 plaatsen. Dat is 6.000 plaatsen meer dan twee seizoenen geleden
![]()
Ook zijn de trainingsfaciliteiten en de jeugdopleiding verbeterd, die zitten nu op "avarage" niveau en mijn bestuur gaat dit nog verder uitbreiden in de komende tijd.
Grote man afgelopen seizoen was Nico de Weerdt, een 21 jarige spits die ik gratis van RKC Waalwijk had overgenomen. De beste man speelde erg goed, maakte 10 goals uit 23 wedstrijden en werd door bondscoach Danny Blind(
![]()
) geselecteerd voor het EK 2012. Hij speelde uiteindelijk niet, maar hij wist wél een transfer naar Chelsea af te dwingen: 12.5 miljoen euro had de Londense club over voor Nico
![]()
Verder vertrok Konaté naar Vitesse(3.7 miljoen euro) en reserve-speler Andriy Bondarenko naar Inter voor 1.9 miljoen euro.
Hierdoor had ik het geld om spits Henri Saivet naar Cambuur te halen. Deze 21 jarige Fransman is de opvolger van Nico de Weerdt en gaat samen met Boquita in de spits spelen. Saivet komt uit de jeugdopleiding van Bordeaux, speelde vervolgens één jaar bij Bologna waarna ik hem voor 6.75 miljoen euro heb overgenomen.
Mijn eerste elftal ziet er daarom als volgt uit:
![]()
Ik wil dit jaar meespelen om het kampioenschap. Vorjg jaar heb ik lang meegedaan om de titel, maar uiteindelijk liep ik in de slotfase van de competitie tegen het nodige puntverlies op. Dit seizoen hoop ik tot de laatste speelronde mee te strijden om de titel. In de UEFA Cup wil ik voor een stunt zorgen. Ik ga alles op alles zetten om direct naam te maken in Europa.
Tenslotte is het me gelukt om een Feeder Club in China te vinden
![]()
Een jaar lang kwam het bestuur met amateurclubs uit Nederland, maar na mijn plaatsing voor europees voetbal kon ik plotseling kiezen uit twee Chinese clubs en een Amerikaanse club. Het Chinese Henan Jianye gaat er hopelijk voor zorgen dat er vele miljoenen aan marketinggelden de clubkas binnenstromen. Deze deal kost me 3.5 miljoen euro per jaar, maar ik verwacht toch echt wel winst te kunnen maken hiermee.