abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52392302
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het vermogen van de mens om te leren door experimenteren en dingen koppig overnieuw te doen, is in mijn ogen 1 van de hoofdredenen waarom beschavingen groeien. Ik heb daardoor als stelregel dat als ik moet kiezen tussen prehistorisch doordrammen, of ruimtewezens waar nooit een spoor van is gevonden, ik meer geloof in de mens. Jammer, dat sommige mensen onze verre voorouders pertinent als een soort van sub-inteligente wezens willen zien.
Ik zal je sterker vertellen:

De mens avn toen is exact zo intelligent als nu. Wij hebben geen hoger IQ als die mensen van toen.
Enige voordeel wat we hebben is de hoeveelheid kennis.

En daar ga jij dan weer spaak. Jij volgt het beeld van de wetenschap en/of archeologie dat juist de mensen van toen dommer waren. Dit wordt niet letterlijk zo gezegt maar is o-zo herkenbaar aan het gedrag van de wetenschap.
En wetenschappers die iets vreemds ontdekken en de gevestigde beelden onderuit schoppen worden genegeerd en vernietigd. Bewijzen genoeg.
Maar niet voor jou zeker... zomaar alles op de toch gooien wordt te veel.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:48:38 #102
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52392357
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wacht.
Dus ze begonnen rond 3000 voor Chr. met die halfbakken driehoekjes om daarna, na een goed leerproces, in 12.000 voor Chr. de grote pyramiden te bouwen op Gizeh?
Ja joh..

Of geloof je werkelijk nog in de oude standpunten dat die drie Pyramiden op Gizeh uit 2500+/- voor Chr. zijn?
Ik denk dus dat de mensen er best toe in staat is om in een tijdperk van honderden jaren van mislukt stapels naar Gizeh te gaan. Dat vind ik, tot er bewijzen voor het tegendeel zijn, aannemeiijker dan dat ze uit 12000 vC. zijn ...
Dat de sphinx eigenlijk ouder is dan de pyramides is, als je naar de verhoudingen kijkt waar anderen het over hebben, in mijn ogen inderdaad mogelijk. Maar het zou ook van wel kunnen....

PS
Vergeet je je aluminium hoedje niet!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_52392382
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Nee. Als de hefboom langer wordt, mag het gewicht lager zijn. Jezus, heb je de basisschool wel afgemaakt?
Ik neem aan dat je de verhouding kent voor die berekening?
Dus om 1000 ton te verkleinen voor je contragewicht tot zeg even 100 ton (wat nog belachelijk veel is) heb je een hefboom nodig van 10 kilometer...

Doe je best. Als je die boom gevonden hebt ben je weer welkom op dit forum.

Tjonge... wat mensen zoal verzinnen om hun dogma in stand te houden zeg...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:49:45 #104
188193 Cpt.Padraic
Captain Padraic
pi_52392396
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:42 schreef Ticker het volgende:

En om nou hefbomen te maken die zulke dingen kunnen tillen is ook knap, want die hefboom moet een tegenovergestild gewicht hebben wat dus meer is.
.
Raindrops on roses,
Happy Disney animals
- this makes my parts hurt.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:50:00 #105
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52392406
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Nee. Als de hefboom langer wordt, mag het gewicht lager zijn. Jezus, heb je de basisschool wel afgemaakt?
Zei ik iets over de lengte? Wel leuk dat je ook mee doet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:50:36 #106
188193 Cpt.Padraic
Captain Padraic
pi_52392427
Kosmonautische goden hebben de katrol uitgevonden, Slarioux.
Raindrops on roses,
Happy Disney animals
- this makes my parts hurt.
pi_52392462
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:

PS
Vergeet je je aluminium hoedje niet!
en zo gaat het altijd. Mensen die niet naar de pijpen van de mediageile wetenschap dansen, worden belachelijk gemaakt. Ik had het niet voor niets aangetoond met wetenschappers die zefl uit de boot sprongen en met de grond gelijk gemaakt zijn.

Ik zou zeggen: volhouden.
Tot jij dit soort beledigingen blijft aanhouden zeg je meer over jezelf dan over mij.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:53:24 #108
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392527
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:49 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de verhouding kent voor die berekening?
Dus om 1000 ton te verkleinen voor je contragewicht tot zeg even 100 ton (wat nog belachelijk veel is) heb je een hefboom nodig van 10 kilometer...
Die ken ik, en dat is verkeerd. Je moet er niet eentje van 10 kilometer hebben, maar eentje die 10 keer zo lang is als de 1-1 verhouding.

Als je een gewicht hebt van 1 kubieke meter groot, en 20 kilo zwaar, en een draaipunt van 10 centimeter breed, heb je een plank nodig van 2 meter + 10 centimeter lang om een exact gelijke hefboomverhouding te krijgen. Dan heb je dus 20 kilo nodig om de hefboom gelijk te krijgen, en 21 kilo om het gewicht van 10 kilo op te tillen.

Als je de plank aan 1 kant tien keer langer maakt (dus tien meter, dat maakt een totaal van 11 meter en 10 centimeter) is het gewicht dat je nodig hebt ook 10 keer kleiner. Dus, dan kan je het gewicht van 20 kilo al optillen met een gewicht van 2 kilo. En 2 kilo druk ik met mijn linkerhand.
quote:
Doe je best. Als je die boom gevonden hebt ben je weer welkom op dit forum.
Dank je! Daar ben ik weer
quote:
Tjonge... wat mensen zoal verzinnen om hun dogma in stand te houden zeg...
Dat kan je wel zeggen. Je weet dat wat ik net heb uitgelegd, al een heel oud principe is en op de basisschool wordt onderwezen?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:55:07 #109
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392597
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zei ik iets over de lengte? Wel leuk dat je ook mee doet.
Als je dat nou had gedaan, dan had je jezelf niet zo belachelijk gemaakt.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:55:18 #110
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392603
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:50 schreef Cpt.Padraic het volgende:
Kosmonautische goden hebben de katrol uitgevonden, Slarioux.

Die was ik helemaal vergeten, de katrol.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:55:42 #111
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392619
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

en zo gaat het altijd. Mensen die niet naar de pijpen van de mediageile wetenschap dansen, worden belachelijk gemaakt. Ik had het niet voor niets aangetoond met wetenschappers die zefl uit de boot sprongen en met de grond gelijk gemaakt zijn.
Andersom geldt het net zo goed vriend.
quote:
Ik zou zeggen: volhouden.
Tot jij dit soort beledigingen blijft aanhouden zeg je meer over jezelf dan over mij.
Idem dito.
pi_52392631
Oke. Het was moeilijk, die bouwwerken. We weten soms nu nog niet hoe ze het precies deden. Daar kan ik inkomen. Maar wáárom dan ineens die stap naar aliëns? WTF maakt dát logisch?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:57:04 #113
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52392669
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:53 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Die ken ik, en dat is verkeerd. Je moet er niet eentje van 10 kilometer hebben, maar eentje die 10 keer zo lang is als de 1-1 verhouding.

Als je een gewicht hebt van 1 kubieke meter groot, en 20 kilo zwaar, en een draaipunt van 10 centimeter breed, heb je een plank nodig van 2 meter + 10 centimeter lang om een exact gelijke hefboomverhouding te krijgen. Dan heb je dus 20 kilo nodig om de hefboom gelijk te krijgen, en 21 kilo om het gewicht van 10 kilo op te tillen.

Als je de plank aan 1 kant tien keer langer maakt (dus tien meter, dat maakt een totaal van 11 meter en 10 centimeter) is het gewicht dat je nodig hebt ook 10 keer kleiner. Dus, dan kan je het gewicht van 20 kilo al optillen met een gewicht van 2 kilo. En 2 kilo druk ik met mijn linkerhand.
[..]

Dank je! Daar ben ik weer
[..]

Dat kan je wel zeggen. Je weet dat wat ik net heb uitgelegd, al een heel oud principe is en op de basisschool wordt onderwezen?
En weet jij nog dat op de middelbare school er wordt uitgelegd dat naarmate mensen ouder worden, en minder gebruik maken bepaalde zaken, zoals gewichten e.d., deze stof nog al kan weg ebben?

Niet? Foei, dat ligt toch echt stukken dichterbij dan de basis school.
Wel leuk dat je het daarop probeert te spelen.
Nu weer ontopic, ik denk dat we die honderden boeken en opstellingen over de gigantische gewichten die in de oudheid zijn vervoerd niet met jouw 'basis school' praktijken kunnen worden opgelost. Zo wel, be my guest en make yourself famous.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_52392673
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:53 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Je vergeet de dikte van de hefboom. In die tijd letterlijk een boom.
Wat denk je, als je het contragewicht weet te rediceren zit je nog steeds aan de andere kant met een gewicht van 1000 ton. Hoeveel bomen heb je nodig om dat nie te laten breken? Laat staan de mankrachten om dat geheel in beweging te krijgen.

Je kunt dit niet blijven vasthouden. Dat is speculatie zonder genzond verstand.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:57:20 #115
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392679
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Toeps het volgende:
Oke. Het was moeilijk, die bouwwerken. We weten soms nu nog niet hoe ze het precies deden. Daar kan ik inkomen. Maar wáárom dan ineens die stap naar aliëns? WTF maakt dát logisch?
Heeft te maken met psychologie. Bijna alle samenzweringstheorieën zijn er op gebaseerd. Je moet dit maar eens lezen: http://www.therazor.org/?p=855
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:10 #116
153506 Captain_Fabulous
pi_52392715
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:47 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik zal je sterker vertellen:

De mens avn toen is exact zo intelligent als nu. Wij hebben geen hoger IQ als die mensen van toen.
Enige voordeel wat we hebben is de hoeveelheid kennis.
Ik garandeer je dat als je een mens van 20000 jaar geleden een moderne IQ test zou afnemen, dat ze er niet al te best zouden uitzien. Maar dat heeft dan niets te maken met of ze 'dommer' zijn maar omdat een IQ test altijd uit gaat van kennis van zekere basis begrippen uit de cultuur ed waarin deze is opgesteld.

In het verleden heeft men bijvoorbeeld op deze manier 'bewezen' dat negers dommer waren dan blanken, omdat ze lager scoorden op IQ tests. Een onderdeel van de test was bijvoorbeeld een plaatje waar twee mensen zag staan met een tennisracket in hun hand. De vraag was, wat mist er? Als je ooit mensen hebt zien tennissen gaf je als antwoord, een tennisbal. Zulu's uit Afrika, die nog nooit iemand hadden zien tennisen, hadden geen idee. En scoorden lager, waarmee bewezen was dat ze dus minder waren dan de blanke.

Het lijkt me dus maar beter de term IQ niet te gebruiken binnen deze discussie, aangezien het een onbruikbare term is.

Maar als mensen vroeger net zo slim waren als wij, waarom konden ze dan niet over een lange periode pyramides leren bouwen? Daar zie ik geen antwoord op...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:48 #117
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392737
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je vergeet de dikte van de hefboom. In die tijd letterlijk een boom.
Waarom? Konden ze geen planken maken?
quote:
Wat denk je, als je het contragewicht weet te rediceren zit je nog steeds aan de andere kant met een gewicht van 1000 ton. Hoeveel bomen heb je nodig om dat nie te laten breken? Laat staan de mankrachten om dat geheel in beweging te krijgen.

Je kunt dit niet blijven vasthouden. Dat is speculatie zonder genzond verstand.
Inderdaad. Een hefboom is dan ook een ontzettend stupide idee. Maargoed, ik begon er niet over. Ik laat slechts zien dat het wel degelijk kan. Bewijs het tegendeel maar eens. Ik heb overigens nog steeds geen reactie van je gehad over de map van Piri. Ik wacht ook nog steeds op een fatsoenlijke bron die het over massieve stenen hebben van 1000 ton.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:00:26 #118
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52392809
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef Ticker het volgende:

[..]

En weet jij nog dat op de middelbare school er wordt uitgelegd dat naarmate mensen ouder worden, en minder gebruik maken bepaalde zaken, zoals gewichten e.d., deze stof nog al kan weg ebben?
Oh, dus je was het vergeten?
quote:
Niet? Foei, dat ligt toch echt stukken dichterbij dan de basis school.
Wel leuk dat je het daarop probeert te spelen.
Nu weer ontopic, ik denk dat we die honderden boeken en opstellingen over de gigantische gewichten die in de oudheid zijn vervoerd niet met jouw 'basis school' praktijken kunnen worden opgelost. Zo wel, be my guest en make yourself famous.
Whehehe. Negeer het maar . Prima joh. Maar geef toe, je opmerking over een hefboom van tien kilometer om een verhouding van 1:10 te krijgen was wel aardig stom.

Je kan het wel weer mijn kant op gooien maar je redenatie blijft stom. Daarop doorgaand, ik denk niet dat ik je andere redenaties nog serieus kan nemen. Je conclusies over de meest simpele natuurkundige wetten zijn al zo fout, dat ik niet eens wil weten hoe je redeneert als het gaat over meer abstracte onderwerpen.
pi_52392846
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:54 schreef Djaser het volgende:
..
Mijn mening:
en ik heb het boek gelezen
Wat hij zegt!

Toegegeven, op mijn dertiende was ik bij de eerste lezing wel onder de indruk, spannend leesvoer onder de dekens.
Net als de bijbel en de koran, mieterse literatuur waar je spontaan in gaat geloven als je geboeid leest, alleen daarin heb je dan maar 1 god en die kon wel werelden scheppen, maar de gloeilampen liet ie aan Philips over.
Enfin, altijd een zwaktebod: als je het aardse niet snapt, dan laten we de oplossing gewoon van buiten invliegen.
Onder het motto "logisch toch!"
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52392869
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:33 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Klopt. De geschriften van de Sumeriers wel.
Maar als je weet wat die Sumeriers schrijven weet je ook dat ze zelf beweren dat hun kennis van nog veeeeel oudere overleveringen komen en ze een koningslijst hanteren die ver voor de zondvloed/tijdperk Leeuw ligt.
Als je gelooft dat de gemiddelde leeftijd van zo'n koning van voor de zondvloed 30150 was, dan wel, ja.
quote:
Gewoon je er meer in verdiepen en dan vallen de kwartjes vanzelf wel.
Ik zal me er maar van weerhouden om hetzelfde te zeggen.
pi_52392883
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:

In het verleden heeft men bijvoorbeeld op deze manier 'bewezen' dat negers dommer waren dan blanken, omdat ze lager scoorden op IQ tests. Een onderdeel van de test was bijvoorbeeld een plaatje waar twee mensen zag staan met een tennisracket in hun hand. De vraag was, wat mist er? Als je ooit mensen hebt zien tennissen gaf je als antwoord, een tennisbal. Zulu's uit Afrika, die nog nooit iemand hadden zien tennisen, hadden geen idee. En scoorden lager, waarmee bewezen was dat ze dus minder waren dan de blanke.
Doe je dat vaker, jezelf onderuit halen?
quote:
Maar als mensen vroeger net zo slim waren als wij, waarom konden ze dan niet over een lange periode pyramides leren bouwen? Daar zie ik geen antwoord op...
Dat antwoord had ik je al gegeven sloaperd.
pi_52392948
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Heeft te maken met psychologie. Bijna alle samenzweringstheorieën zijn er op gebaseerd. Je moet dit maar eens lezen: http://www.therazor.org/?p=855
Thanks
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:04:23 #123
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52392954
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Toeps het volgende:
Weleens van geloof gehoord.. ongeveer alle beschavingen hebben dezelfde oorsprong, ongeveer alle beschavingen hebben overvlakkingen met hun geloof. Ongeveer al het geloof heeft een en dezelfde oorsprong en kern. Ongeveer alle.. nee wacht ik bedoel alle beschavingen praten over hun Goden die niet van hier, maar van boven komen. Hoe verder je terug in de tijd gaat hoe duidelijker dit is. Wij zijn bekend met Jezus en zijn verhaal, verder terug kom je tot de conclusie dat de goden van de sterren kwamen, misschien het meest bekende geloof hierin, komt van de Egyptenaren af.
Osiris bijvoorbeeld.. de God die als stichter van Egypte wordt gezien omdat hij alle wijsheid mee bracht om een welvarend land op te bouwen, die staat gelijk met het sterrenbeeld Orion.
Waarom.. alleen maar omdat ze mooi fonkelen?
Waarom gigantische bouw werken plaatsen naar de sterren als deze niets meer dan de tijd aan geven. En dan ook de meest uit een lopende verhalen 'verzinnen' over wezens/goden die van deze fonkelende lichtjes in de lucht vandaan komen.

Ohja laten we ook niet vergeten dat bijvoorbeeld de Pyramide van Gizeh een miniatuur is van onze wereld, in andere woorden een schaal van 41.000 (als ik het precies heb) van onze wereld. De omtrek van de pyramide maal dat getal komt bijna exact (een verschil van iets minder dan 1%) getal uit van de omtrek van de aarde.
De hoogte van de piramde (zijn oorpsronkelijke hoogte, that is) maal dat getal, komt uit om de hoogte van aarde van pool tot pool.
Behoorlijk knap van een volk wat volgens onze wetenschappers niet eens wisten dat de aarde rond was!
pi_52393026
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:36 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Omdat de gevestigde wetenschap dat van de daken schreeuwt.
Mag je zelf uitvogelen waarom ze dat doen.
De wetenschappelijke methode is al sinds de Grieken de beste methode die we kennen om de natuur te leren begrijpen.
Dat heeft helemaal niks te maken met wetenschappers die dat van de daken schreeuwen.
Zodra er een betere methode bedacht wordt, zullen we die ongetwijfeld gaan gebruiken. Ik betwijfel alleen of dat de komende tijd gaat gebeuren, aangezien we dat nu al pakweg zo'n 2500 jaar niet gebeurd is.

Over het algemeen (enkele uitzonderingen daargelaten) begrijpen pseudo-wetenschappers vaak de basis van de wetenschap niet (these, theorie, bewijs enz.). En maar al te vaak willen ze het ook niet begrijpen.
pi_52393032
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:02 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Als je gelooft dat de gemiddelde leeftijd van zo'n koning van voor de zondvloed 30150 was, dan wel, ja.
Wie zij wij om dat tegen te spreken? Enkel omdat wij gemiddeld 80 jaar worden is dat een bewijs dat het niet kan? Das nog eens bekrompen.
Was jij erbij? Niemand was erbij.
Maar om het uit te lachen is hetzelfde dan te zeggen dat die Sumeriers zaten te fantaseren. Terwijl we wel hun tijdsaanduiding tot op de dag van vandaag hanteren. En zelfs hun wiskunde en medische kennis, en het logo van die medische kennis (slang om de staf).

Zo gaat dat vaker. Als het ons uitkomt op gevoel mag het wel, maar anders niet. De rest doet er niet toe.
Is dat wetenschappelijk?
quote:
Ik zal me er maar van weerhouden om hetzelfde te zeggen.
Dus daarmee heb je het al gezegt. En natuurlijk voel jij je een hele peer met deze opmerking.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:06:49 #126
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52393045
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:00 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Oh, dus je was het vergeten?
[..]

Whehehe. Negeer het maar . Prima joh. Maar geef toe, je opmerking over een hefboom van tien kilometer om een verhouding van 1:10 te krijgen was wel aardig stom.

Je kan het wel weer mijn kant op gooien maar je redenatie blijft stom. Daarop doorgaand, ik denk niet dat ik je andere redenaties nog serieus kan nemen. Je conclusies over de meest simpele natuurkundige wetten zijn al zo fout, dat ik niet eens wil weten hoe je redeneert als het gaat over meer abstracte onderwerpen.
Deze post is een beetje zielig.
"Nee ik luister niet meer wat Ticker zegt, de grondlegger van alle beweringen over dit onderwerp, had het op dit vlak onjuist."

Euh.. ik ben de grondlegger van dit onderwerp niet, ik ben een aanhanger van het idee en ik lees veel boeken erover. Maar jij weet natuurkunde.. dat is genoeg.
pi_52393074
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:38 schreef huupia het volgende:
[..]
door het verschijnsel precessie ( de aarde maakt een baan van 25.920 jaar langs de 12 sterrebeelden) kan je uitrekenen dat in het jaar 10.000 v.chr, de zon op kwam in het sterrenbeeld leeuw. ten tijde van jezus was het vissen en nu gaan we naar aquarius.
Ok, duidelijk. Als de zon opkomt in het sterrenbeeld Leeuw noemen we dat dus het tijdperk van de Leeuw. Wist ik niet. Ik ben niet zo astrologisch onderlegd.
pi_52393121
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Weleens van geloof gehoord.. ongeveer alle beschavingen hebben dezelfde oorsprong, ongeveer alle beschavingen hebben overvlakkingen met hun geloof. Ongeveer al het geloof heeft een en dezelfde oorsprong en kern. Ongeveer alle.. nee wacht ik bedoel alle beschavingen praten over hun Goden die niet van hier, maar van boven komen. Hoe verder je terug in de tijd gaat hoe duidelijker dit is. Wij zijn bekend met Jezus en zijn verhaal, verder terug kom je tot de conclusie dat de goden van de sterren kwamen, misschien het meest bekende geloof hierin, komt van de Egyptenaren af.
Osiris bijvoorbeeld.. de God die als stichter van Egypte wordt gezien omdat hij alle wijsheid mee bracht om een welvarend land op te bouwen, die staat gelijk met het sterrenbeeld Orion.
Waarom gigantische bouw werken plaatsen naar de sterren als deze niets meer dan de tijd aan geven. En dan ook de meest uit een lopende verhalen 'verzinnen' over wezens/goden die van deze fonkelende lichtjes in de lucht vandaan komen.

Ohja laten we ook niet vergeten dat bijvoorbeeld de Pyramide van Gizeh een miniatuur is van onze wereld, in andere woorden een schaal van 41.000 (als ik het precies heb) van onze wereld. De omtrek van de pyramide maal dat getal komt bijna exact (een verschil van iets minder dan 1%) getal uit van de omtrek van de aarde.
De hoogte van de piramde (zijn oorpsronkelijke hoogte, that is) maal dat getal, komt uit om de hoogte van aarde van pool tot pool.
Behoorlijk knap van een volk wat volgens onze wetenschappers niet eens wisten dat de aarde rond was!
Precies.

De wetenschap heeft voor die zaken een hele mooie oplossing: snappen we het niet? dan moet het wel symbolisch zijn.

Maar of dat wetenschappelijk is...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:08:47 #129
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52393125
Blijkbaar wisten ze het wel, anders hadden ze die pyramide niet gebouwd. Er wordt constant getwijfeld aan de mediageile wetenschappen, maar op het moment dat ze een conclusie trekken die strookt met de theorie, dan nemen we ze ineens wel serieus .

Iets anders: niet weten dat de aarde rond is? De indoctrinatie van de Christelijke kerk heeft er voor gezorgd dat wij dachten dat de aarde plat was, maar verder wist iedereen al, tot de oude grieken aan toe dat ie rond was. Het is ook de enige logische conclusie als je goed naar de sterren kijkt, goed naar de horizon kijkt en langer nadenkt dan je religie kortzichtig is.

Maargoed, dit terzijde .
pi_52393138
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja, en 9+1+1 is 11! Overal zijn verbanden in te vinden, dat betekent nog niet dat er ook een zinnige correlatie is. (Denk aan het verband tussen de afname van ooievaars, en de daling van het geboortecijfer.)

En wat die mensen vroeger geloofden... De Grieken geloofden dat de goden bovenop de berg woonden, dus daar ga je al mis. Verder, de sterren, mja, waar zouden ze anders wonen, als ze niet hier wonen? Het is gewoon een tegenstelling. Daarnaast hadden de vroegere beschavingen wel degelijk contact met elkaar, of stammen ze van elkaar af, dus er is ook een hoop leentjebuur gespeeld.

Nog steeds NIKS wat ook maar enigszins de link met de aliëns verklaart.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:11:07 #131
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52393217
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, en 9+1+1 is 11! Overal zijn verbanden in te vinden, dat betekent nog niet dat er ook een zinnige correlatie is. (Denk aan het verband tussen de afname van ooievaars, en de daling van het geboortecijfer.)

En wat die mensen vroeger geloofden... De Grieken geloofden dat de goden bovenop de berg woonden, dus daar ga je al mis. Verder, de sterren, mja, waar zouden ze anders wonen, als ze niet hier wonen? Het is gewoon een tegenstelling. Daarnaast hadden de vroegere beschavingen wel degelijk contact met elkaar, of stammen ze van elkaar af, dus er is ook een hoop leentjebuur gespeeld.

Nog steeds NIKS wat ook maar enigszins de link met de aliëns verklaart.
Toeps jij ei, we weten waar de Grieken hun goden vandaan hadden, die bestonden niet ten TIJDE van de Grieken, die hadden hun Goden weer van de Egyptenaren en Mesopotamie.
Net zoals de bijbel van nu nog steeds loopt te ratelen over zaken die veel ouder zijn dan de bijbel beweerd, zijn dit soort dingen ondertussen feiten te noemen.

Onderzocht, ontdekt, en weerlegd.
We weten zelfs wie en waarom de bijbel zo is zoals de hedendaags is. Ten tijden van Rome is er een beslissing gemaakt om diverse geloven te bundelen, tada. de bijbel.
Maar deze verhalen speelde toen al langer. Je moet zo ver mogelijk graven om te kunnen inzien wat er vandaag de dag allemaal bij is gekomen. Hetzelfde is met een telefoon ketting, fluister een zin door in iemand zijn oor, en kijk wat er van terecht is gekomen bij de laatste persoon.
Op deze manier kun je oude verhalen vergelijken met recentere en tot conclusies komen van wat er nog van over is.
pi_52393240
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:08 schreef Slarioux het volgende:
Blijkbaar wisten ze het wel, anders hadden ze die pyramide niet gebouwd. Er wordt constant getwijfeld aan de mediageile wetenschappen, maar op het moment dat ze een conclusie trekken die strookt met de theorie, dan nemen we ze ineens wel serieus .
Inderdaad.
pi_52393289
quote:
verwijderde reactie
Wat doe je dan achter je PC? Ga pissen dan!

Oh, wacht. je wilde leuk overkomen...

[ Bericht 80% gewijzigd door jogy op 15-08-2007 17:23:29 ]
pi_52393319
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

Toeps jij ei, we weten waar de Grieken hun goden vandaan hadden, die bestonden niet ten TIJDE van de Grieken, die hadden hun Goden weer van de Egyptenaren en Mesopotamie.
Net zoals de bijbel van nu nog steeds loopt te ratelen over zaken die veel ouder zijn dan de bijbel beweerd, zijn dit soort dingen ondertussen feiten te noemen.
Dus? Wat is je punt, behalve dat je me ei noemt?

Ik heb nog steeds niks gehoord dat verklaart dat het dús de aliëns waren.
pi_52393416
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik zeg: Het waren aliens.

Dat verklaard alles. Net zoals jij zegt dat het geen aliens waren. Mooi evenwicht, jij kunt niet zeggen dat jij het bij het rechte end hebt, en ik ook niet.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:17:02 #136
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52393470
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zecharia Sitchin heeft de aller eerste beschaving, die van Sumer vertaald vanaf hun klei tabletten. ZIj vertelden, en dit is door nog geen wetenschapper hedendaags weerlegd, dat hun Goden.. dezelfde Goden als waarmee zij direct contact hadden, kwamen van planeten en sterren die wij zelfs nog maar deze eeuw ontdekt hebben.

Hij kwam tot de ontdekking dat veel verhalen uit de Griekse, Egptische en zelfs Zuid-amerikaanse culturen overeen kwamen. Dit was terug te vinden tot in de hedendaagse bijbel.
Het geloof heeft 1 oorsprong, deze komt daarvandaan en is mogelijk nog veel ouder en veel langer gaande dan wij weten.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:18:19 #137
153506 Captain_Fabulous
pi_52393526
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Doe je dat vaker, jezelf onderuit halen?
[..]

Dat antwoord had ik je al gegeven sloaperd.
Um, jij wil mij laten geloven dat men 200 jaar geleden net zo'n hoog IQ had als nu. De term IQ vind ik door het feit dat de methodes om ze vast te stellen subjectief zijn, hier niets toevoegen. Ik geef een voorbeeld.
Precies waar haal ik me onderuit?

En sorry, maar jouw antwoorden zijn ongeveer net zo helder als het gemiddelde boek van EvD.
(En ja, ik heb er aardig wat gelezen. Ook van diverse van z'n soortgenoten.)
pi_52393565
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:17 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zecharia Sitchin heeft de aller eerste beschaving, die van Sumer vertaald vanaf hun klei tabletten. ZIj vertelden, en dit is door nog geen wetenschapper hedendaags weerlegd, dat hun Goden.. dezelfde Goden als waarmee zij direct contact hadden, kwamen van planeten en sterren die wij zelfs nog maar deze eeuw ontdekt hebben.
Klopt. Ze draaien zich arrogant om. Zonder onderbouwing uiteraard.

Het gaat de wetenschap dan niet meer om bewijzen. Ze maken zich veel te druk om hun etablicement. De gevestigde orde moet gehandhaaft worden.
pi_52393734
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:15 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik zeg: Het waren aliens.

Dat verklaard alles. Net zoals jij zegt dat het geen aliens waren. Mooi evenwicht, jij kunt niet zeggen dat jij het bij het rechte end hebt, en ik ook niet.
Toeps heeft het toch maar mooi bij het rechte eind als ze formuleert dat ze nog geen enkele logisch argument heeft gelezen dat de link naar de Aliens legt.

Jij hebt het daarentegen juist weer bij het verkeerde eind als je beweert dat zij niet kan zeggen dat ze het bij het verkeerde eind heeft in die bewering, kwestie van simpelwel dit topic teruglezen om de onzin van die bewering te staven.

Daarnaast beweer je ook nog dat het Aliens waren. Good for you, maar geen enkel bewijs of aanknopingspunt voor discussie.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:24:57 #140
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52393774
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Um, jij wil mij laten geloven dat men 200 jaar geleden net zo'n hoog IQ had als nu. De term IQ vind ik door het feit dat de methodes om ze vast te stellen subjectief zijn, hier niets toevoegen. Ik geef een voorbeeld.
Precies waar haal ik me onderuit?

En sorry, maar jouw antwoorden zijn ongeveer net zo helder als het gemiddelde boek van EvD.
(En ja, ik heb er aardig wat gelezen. Ook van diverse van z'n soortgenoten.)
Je draaft door op 1 onderwerp, waarom wil je zo graag je gram halen over iets als het IQ van nu en toen. Laten we het dan anders noemen, de hersen capaciteit van nu en toen.
Ik durf te wedden dat als je een kind uit die tijd nu hedendaags opvoedt hij net zo slim is.
Misschien zelfs wel een belachelijke opmerking omdat het een zelfde mens is.
pi_52393853
quote:

[..]

Hij kwam tot de ontdekking dat veel verhalen uit de Griekse, Egptische en zelfs Zuid-amerikaanse culturen overeen kwamen. Dit was terug te vinden tot in de hedendaagse bijbel.
Het geloof heeft 1 oorsprong, deze komt daarvandaan en is mogelijk nog veel ouder en veel langer gaande dan wij weten.
1) Hoe weet je zo zeker dat dat dezelfde planeten waren? Hebben die oude beschavingen soms meetkundige berekeningen voor de locatie nagelaten? Lijkt me niet.

2) Ik geloof best dat geloven dezelfde oorsprong hadden. De aarde heeft niet altijd deze verdeling van land gehad, er heeft ijs gelegen etcetera. Groepen hebben hoogstwaarschijnlijk contact met elkaar gehad, wat de overeenkomsten in geloven verklaart. Daarnaast is het ook niet echt een vreemde gedachtegang, als oer-n00bje weet je niet alles, en de grootste krachten (storm, regen, onweer) komen toch altijd van boven.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:35:30 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52394151
Juistem, interessante discussie, dat zeker. Leuk ook. Maar nu even zonder de wederzijdse pogingen tot belachelijk maken omdat iemands idee niet strookt met de jouwe. Misschien, heel misschien komt er dan nog weleens iets leuks uit. Dus, slik je opmerkingen lekker in ga in op de punten, meer niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:41:17 #143
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52394354
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

1) Hoe weet je zo zeker dat dat dezelfde planeten waren? Hebben die oude beschavingen soms meetkundige berekeningen voor de locatie nagelaten? Lijkt me niet.
Onverklaarbaar maar waar... de planeten zijn omschreven in positie, kleur en omvang.

Ik weet niet uit me hoofd welke planeet het was, maar op de klei tabletten zou al hebben gestaan dat deze niet geheel recht stond, maar schuin, net zoals de aarde zelf ook.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:42:00 #144
153506 Captain_Fabulous
pi_52394377
quote:

[..]

De beschaving begint dus met de uitvinding van het kleitablet? Om de een of andere reden, gaat haast elk volk zodra ze het concept van 'goden' ontwikkelen naar boven kijken, en niet onder de grond. Dat kun je verklaren door te zeggen dat we ooit bezoek hebben gehad van aliens, en aangezien we niet wisten wat ze waren, hebben we ze maar goden genoemd.
Je zou ook kunnen zeggen dat we nog een rest vogel DNA hebben van toen de soorten zich ontwikkelde, en dat zich manifesteerd als een verlangen om te vliegen, en dat we dat verlangen hebben vertaald naar vliegende goden. Ook niet erg waarschijnlijk, maar net zo goed mogelijk als alien bezoek in het verleden.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:44:14 #145
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52394451
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat we nog een rest vogel DNA hebben van toen de soorten zich ontwikkelde, en dat zich manifesteerd als een verlangen om te vliegen, en dat we dat verlangen hebben vertaald naar vliegende goden. Ook niet erg waarschijnlijk, maar net zo goed mogelijk als alien bezoek in het verleden.
Als je hier goed onderbouwde bevindingen voor hebt, wil ik je best geloven.
Heb je die ook? Ik heb namelijk nog nooit eerder van die theorie gehoord.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:01:19 #146
153506 Captain_Fabulous
pi_52395009
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je draaft door op 1 onderwerp, waarom wil je zo graag je gram halen over iets als het IQ van nu en toen. Laten we het dan anders noemen, de hersen capaciteit van nu en toen.
Ik durf te wedden dat als je een kind uit die tijd nu hedendaags opvoedt hij net zo slim is.
Misschien zelfs wel een belachelijke opmerking omdat het een zelfde mens is.
Ik dacht het niet...wijze_appel probeert mij in de mond te leggen dat ik de mens van vroeger dommer vindt dan die van nu, en gebruikt als argument het instrument IQ.
Aangezien ik vind, dat je door te zeggen dat elke menselijke verrichting die we niet gelijk kunnen verklaren, de vroegere mens tekort doe dram ik daar wat op door ja. mag ik?

Ik vind dus ook dat als je een kind uit die tijd nu zou opvoeden, dat net zo slim zal zijn.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:03:36 #147
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_52395072
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

De beschaving begint dus met de uitvinding van het kleitablet? Om de een of andere reden, gaat haast elk volk zodra ze het concept van 'goden' ontwikkelen naar boven kijken, en niet onder de grond. Dat kun je verklaren door te zeggen dat we ooit bezoek hebben gehad van aliens, en aangezien we niet wisten wat ze waren, hebben we ze maar goden genoemd.
wie zegt dat?

sumeriers gebruikten kleitabletten om er hun oorsprong op te zetten. het is jammer dat de beroemde bibliotheek van alexandrie werd verwoest. daar was een schat aan informatie over onze oorsprong te vinden.

Er zijn nog een paar indexen van de bibliotheek bewaard gebleven, zodat we weten wat er zoal voor boeken bewaard werden (en wat er verloren is gegaan...). Alle Griekse tragedie- en komedieschrijvers waren compleet aanwezig, evenals alle werken van de Griekse wetenschappers en filosofen. Ook waren er in de latere periode vertalingen en originelen van alle Latijnse schrijvers. Naast de Griekse literatuur die er bewerkt werd, werd er ook veel vertaald uit de omringende andere culturen. Zo weten we dat er een compleet overzicht was van de lange geschiedenis van Mesopotamië, natuurlijk de geschiedenis van Egypte, en ook van Carthago en Fenicië. Zelfs van het verre India had men een geschiedenis vanaf de vroegste tijden toen daar de Indusbeschaving tot bloei kwam. Ook vertaalde men de religieuze geschriften van de bekende godsdiensten zoals van het zoroastrisme, het nog jonge boeddhisme, het al zeer oude hindoeïsme en ook werd er de Tenach in het Grieks vertaald, bekend geworden als de Septuaginta, die een paar eeuwen later belangrijk was voor de verspreiding van het evangelie in de eerste eeuwen van het christendom.

bron: wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Bibliotheek_van_Alexandri%C3%AB
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:06:08 #148
153506 Captain_Fabulous
pi_52395165
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Als je hier goed onderbouwde bevindingen voor hebt, wil ik je best geloven.
Heb je die ook? Ik heb namelijk nog nooit eerder van die theorie gehoord.
Dat van het vogel DNA heb ik ooit eens ergens gelezen als verklaring voor hoogtevrees. Je wordt draaierig omdat ons vogel DNA zegt, spring, je kan vliegen. En ons verstand dat een erg slecht idee vind. Aangezien ik ook niet van hoogtes houd, heb ik dat onthouden.

Wat ik wilde zeggen, is dat zonder echte bewijzen, vogel DNA net zo'n goede theorie is als goden uit ruimteschepen. We kunnen het beiden niet bewijzen. Maar dat is miscchien een wat te nuchtere benadering binnen dit subforum.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:20:30 #149
153506 Captain_Fabulous
pi_52395577
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:03 schreef huupia het volgende:

[..]

wie zegt dat?
Enige vorm van ironie en carcasme is ook niet aan jou besteed zie ik.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:28:51 #150
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_52395830
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat van het vogel DNA heb ik ooit eens ergens gelezen als verklaring voor hoogtevrees. Je wordt draaierig omdat ons vogel DNA zegt, spring, je kan vliegen. En ons verstand dat een erg slecht idee vind. Aangezien ik ook niet van hoogtes houd, heb ik dat onthouden.

Wat ik wilde zeggen, is dat zonder echte bewijzen, vogel DNA net zo'n goede theorie is als goden uit ruimteschepen. We kunnen het beiden niet bewijzen. Maar dat is miscchien een wat te nuchtere benadering binnen dit subforum.
Niet mee eens, er zijn tal van hoog-ontwikkelde onvloeden in de geschiedenis te vinden. De vraag waar deze vandaan kwamen, is te beantwoorden met de goden. Tenminste dat doen deze volken zelf. Als we dan gaan zoeken naar waar de Goden vandaan kwamen, en dat is me een flinke studie, kom je steeds verder terug, en kan je stapels maken met dezelfde verhalen alleen dan met andere namen.
De ultieme conclusie die je moet trekken m.b.t. de goden, is dat de sterren een belangrijke rol in hun oorsprong hebben.

Je kan dit alles weer afdoen als verzinsels en verhalen van mensen die dagelijks niets anders zagen dan sterren in de lucht.. of je kan kijken naar de hedendaagse theorie'n over wezens van de sterren, buiten aards leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')