En de theorien blijven komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:54 schreef Dagonet het volgende:
Het is wel jammer dat Wijze_Appel steeds begint over bronnen en aanwijzingen die hij kent maar weigert te geven eigenlijk.
En Guncta, er is laatst een nieuwe theorie over de piramides uitgekomen die logischerwijs lijkt te kloppen met voorhanden bewijsmateriaal: http://www.archaeology.org/0705/etc/pyramid.html
dat hoeft niet, want ik weet zeker dat ze er niet zijn namelijk. het is nog steeds een raadsel hoe ze in de megalitische tijd liepen te goochelen met stenen van tientallen, honderden en zelfs duizend ton ( baalbek)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:08 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Google zelf maar, dat zit ik ook elke keer te doen als ik hier om bewijs vraag.
Google zelf maar, ik heb ze gezien in een televisieprogramma, toen nog uitgezonden op BBC. Voor de rest zit ik nu ook steeds tekeningen terug te bekijken die zogenaamd op ufo's moet lijken en heb zelf al die tekeningen bekeken (met commentaar) waar hij in zijn boek vaak op terugwees.quote:
neehoor, daarvoor zijn goede redenen. namelijk heeft men onderzocht dat veel scheppingsverhalen van ver van elkaar afgelegen volkeren het hebben over " goden , die uit de hemel kwamen"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:11 schreef Toeps het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat wanneer iemand niet precies kan verklaren hóe de mensen van vroeger dingen deden, dat het dan maar meteen de aliens/kosmonauten/monsters van Scooby Doo waren. Alsof dát wél logisch is...
DUS WAREN DE GODEN KOSMONAUTEN!!!!!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:15 schreef huupia het volgende:
[..]
dat hoeft niet, want ik weet zeker dat ze er niet zijn namelijk. het is nog steeds een raadsel hoe ze in de megalitische tijd liepen te goochelen met stenen van tientallen, honderden en zelfs duizend ton ( baalbek)
Dús dat verklaart aliens? Beetje een rappe conclusie, misschien onweerde het wel gewoon.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:18 schreef huupia het volgende:
[..]
neehoor, daarvoor zijn goede redenen. namelijk heeft men onderzocht dat veel scheppingsverhalen van ver van elkaar afgelegen volkeren het hebben over " goden , die uit de hemel kwamen"
zoals op de sumerische kleitabletten
Bewijzen van die volgorde? Volgens mij was het juist zo, dat als je goed kijkt, je een aantal pyramides ziet, die duidelijk laten zien dat de Egyptenaren al doende het pyramidebouwen hebben geleerd. En dus niet begonnen zijn op Gizeh.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:53 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Laat zien.
Er wordt algemeen aangenomen dat de kleinere pyramiden ouder zijn dan de drie van Gizeh. Helaas is dit niet zo.
Juist de kleinere waren kopieen van de 3 grote in Gizeh. Zoals de trappenpyramiden...
Die zijn dan ook later gemaakt en veelal mislukt. Dat is ook goed te zien aan de grote aantallen die nooit zijn afgemaakt. Men gaf de moed maar op.
Op de trappenpyramiden die opeens een grote hoek maken omdat men de hoek niet kon vasthouden tijdens het bouwproces. Het was simpelweg niet te doen om de grote pyramiden na te bouwen.
Dat is wat de egyptische leer vanuit Cairo je verteld. Die hebben het alleenrecht op die zoekplaatsen en zorgen ervoor dat alles zo gebracht wordt zoals ze het willen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:59 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Man, wat een onzin.
Het is nota bene van de meeste piramides gewoon bekend welke farao ze heeft laten bouwen, in welke eeuw en vaak zelfs wie de architect was.
Gebaseerd op oude ideeen en nog steeds niet aangepast.quote:De trappiramides zijn gestapelde mastaba's, en vormden het begin van de pyramidebouwkunst. Lees eens een boek over Egypte.
Wacht.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bewijzen van die volgorde? Volgens mij was het juist zo, dat als je goed kijkt, je een aantal pyramides ziet, die duidelijk laten zien dat de Egyptenaren al doende het pyramidebouwen hebben geleerd. En dus niet begonnen zijn op Gizeh.
Nou, ik blijf de wetenschappelijke methode nog altijd een goed idee vinden. Helaas heeft 'de nieuwe wetenschap' daar over het algemeen weinig kaas van gegeten.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:23 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Niettemin allemaal onzin dus. En de bewijzen spreken voor zich. Ik zou je adviseren eens niet zo vast te blijven roesten op oude ideeen en eens meer rond te zoeken naar nieuwe wetenschap en ideeen.
nee, dat verklaart niet alles. daar is wel meer voor nodigquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús dat verklaart aliens? Beetje een rappe conclusie, misschien onweerde het wel gewoon.
Hoezo was 10.000 v.Chr. het tijdperk van de leeuw? Voor wie? En hoe kun je dat weten, aangezien de oudste ontdekte geschriften uit de Sumerische tijd stammen (6000 jaar later)?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:27 schreef huupia het volgende:
het hooft klopt ook niet met de proporties van de rest van het lichaam. het originele hooft was waarschijnlijk van een leeuw. en dat komt weer overeen met het tijdperk van leo(leeuw) van 10.000 v.chr
Beetje banaal verteld, maar correct.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:27 schreef huupia het volgende:
het enige bewijs dat de grote pyramide door cheops is gebouwd, is een cartouche wat ze in de 19e eeuw ergens bovenin de pyramide hebben gevonden, en die zou ook nog eens vervalsing zijn.
ook de spinx dateert niet uit die tijd, deze is veel ouder. dat blijkt uit erosie sporen van water, en de enige tijd dat dat kon in egypte is aan het einde van de laatste ijstijd zo'n 10.000 v. chr.
het hooft klopt ook niet met de proporties van de rest van het lichaam. het originele hooft was waarschijnlijk van een leeuw. en dat komt weer overeen met het tijdperk van leo(leeuw) van 10.000 v.chr
ook de bewering dat de pyramides graftombes zijn is BS. nooit is er ook maar 1 mummy gevonden in een pyramide.
ik denk dat de egyptenaren deze pyramiden van gizeh gewoon daar hebben aangetroffen. later heeft de farao zijn hoofd laten zetten op de plaats waar eerst het hoofd van de leeuw zat.
er zijn anders zat wetenschappers die het niet eens zijn met die ideeenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:29 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nou, ik blijf de wetenschappelijke methode nog altijd een goed idee vinden. Helaas heeft 'de nieuwe wetenschap' daar over het algemeen weinig kaas van gegeten.
Klopt. De geschriften van de Sumeriers wel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:31 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Hoezo was 10.000 v.Chr. het tijdperk van de leeuw? Voor wie? En hoe kun je dat weten, aangezien de oudste ontdekte geschriften uit de Sumerische tijd stammen (6000 jaar later)?
ik ben het ook met het meeste wat jij schrijft eens.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:32 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Beetje banaal verteld, maar correct.
Helaas hebben sommigen een dogma dat dat niet kan omdat... het niet gewoon kan. En de gevestigde archeologie zegt ook dat het niet kan in van die mooie lange witte jassen met pennen in de borstzak, dus moet het wel waar zijn. (die witte jassen schijnen bij reclames ook te werken. Zegt weer wat over de mens, niet?)
Omdat de gevestigde wetenschap dat van de daken schreeuwt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:29 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nou, ik blijf de wetenschappelijke methode nog altijd een goed idee vinden. Helaas heeft 'de nieuwe wetenschap' daar over het algemeen weinig kaas van gegeten.
door het verschijnsel precessie ( de aarde maakt een baan van 25.920 jaar langs de 12 sterrebeelden) kan je uitrekenen dat in het jaar 10.000 v.chr, de zon op kwam in het sterrenbeeld leeuw. ten tijde van jezus was het vissen en nu gaan we naar aquarius.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:31 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Hoezo was 10.000 v.Chr. het tijdperk van de leeuw? Voor wie? En hoe kun je dat weten, aangezien de oudste ontdekte geschriften uit de Sumerische tijd stammen (6000 jaar later)?
ik dacht al ticker, waar blijf jequote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:42 schreef Ticker het volgende:
Wat een onzinnige posts allemaal.
Wow wat een wonder dat je met aan mankracht van duizenden mensen stenen van een paar honderd ton kan vervoeren.
Leuk..
Maar probeer deze steen met zoveel mensen nu ook te draaien, tillen, passen, meten, schuiven slepen en vergeet, niet breken.
Ohja, alles moet ook perfect passen want zo gingen ze in die tijden te werk.
Lastig he, met zoveel mensen op een stekkie. En om nou hefbomen te maken die zulke dingen kunnen tillen is ook knap, want die hefboom moet een tegenovergestild gewicht hebben wat dus meer is. Sterke hefboom, even kijken hoe die bij ons, anno 2007 eruit zien:
[afbeelding]
Echt mobiel is deze jongen niet, maar als je 1 gigantisch gewicht op een plek moet krijgen moet het lukken. Probleem van duizenden jaren geleden is alleen dat zij dit met precisie deden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook leuk gedaan, alleen is wel elke steen is van te voren gepland en bewerkt voordat hij perfect op de ander past.
En dan de ham-vraag, hadden de egyptenaren en de oud amerikaanse beschavingen dezelfde 'goden' en architecten?
[afbeelding][afbeelding]
Multi-faceted stones - Valley-temple, Ghiza, Egypt.
[afbeelding]
S. America, Cuzco.
Zelfde met de architectuur in de hoeken
[afbeelding]
Egypte
[afbeelding]
Machu Pichu, America
Nee. Als de hefboom langer wordt, mag het gewicht lager zijn. Jezus, heb je de basisschool wel afgemaakt?quote:En om nou hefbomen te maken die zulke dingen kunnen tillen is ook knap, want die hefboom moet een tegenovergestild gewicht hebben wat dus meer is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |