Deze post is een beetje zielig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Oh, dus je was het vergeten?
[..]
Whehehe. Negeer het maar. Prima joh. Maar geef toe, je opmerking over een hefboom van tien kilometer om een verhouding van 1:10 te krijgen was wel aardig stom.
Je kan het wel weer mijn kant op gooien maar je redenatie blijft stom. Daarop doorgaand, ik denk niet dat ik je andere redenaties nog serieus kan nemen. Je conclusies over de meest simpele natuurkundige wetten zijn al zo fout, dat ik niet eens wil weten hoe je redeneert als het gaat over meer abstracte onderwerpen.
Ok, duidelijk. Als de zon opkomt in het sterrenbeeld Leeuw noemen we dat dus het tijdperk van de Leeuw. Wist ik niet. Ik ben niet zo astrologisch onderlegd.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:38 schreef huupia het volgende:
[..]
door het verschijnsel precessie ( de aarde maakt een baan van 25.920 jaar langs de 12 sterrebeelden) kan je uitrekenen dat in het jaar 10.000 v.chr, de zon op kwam in het sterrenbeeld leeuw. ten tijde van jezus was het vissen en nu gaan we naar aquarius.
Precies.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weleens van geloof gehoord.. ongeveer alle beschavingen hebben dezelfde oorsprong, ongeveer alle beschavingen hebben overvlakkingen met hun geloof. Ongeveer al het geloof heeft een en dezelfde oorsprong en kern. Ongeveer alle.. nee wacht ik bedoel alle beschavingen praten over hun Goden die niet van hier, maar van boven komen. Hoe verder je terug in de tijd gaat hoe duidelijker dit is. Wij zijn bekend met Jezus en zijn verhaal, verder terug kom je tot de conclusie dat de goden van de sterren kwamen, misschien het meest bekende geloof hierin, komt van de Egyptenaren af.
Osiris bijvoorbeeld.. de God die als stichter van Egypte wordt gezien omdat hij alle wijsheid mee bracht om een welvarend land op te bouwen, die staat gelijk met het sterrenbeeld Orion.
Waarom.. alleen maar omdat ze mooi fonkelen?
Waarom gigantische bouw werken plaatsen naar de sterren als deze niets meer dan de tijd aan geven. En dan ook de meest uit een lopende verhalen 'verzinnen' over wezens/goden die van deze fonkelende lichtjes in de lucht vandaan komen.
Ohja laten we ook niet vergeten dat bijvoorbeeld de Pyramide van Gizeh een miniatuur is van onze wereld, in andere woorden een schaal van 41.000 (als ik het precies heb) van onze wereld. De omtrek van de pyramide maal dat getal komt bijna exact (een verschil van iets minder dan 1%) getal uit van de omtrek van de aarde.
De hoogte van de piramde (zijn oorpsronkelijke hoogte, that is) maal dat getal, komt uit om de hoogte van aarde van pool tot pool.
Behoorlijk knap van een volk wat volgens onze wetenschappers niet eens wisten dat de aarde rond was!
Ja, en 9+1+1 is 11!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weleens van geloof gehoord.. ongeveer alle beschavingen hebben dezelfde oorsprong, ongeveer alle beschavingen hebben overvlakkingen met hun geloof. Ongeveer al het geloof heeft een en dezelfde oorsprong en kern. Ongeveer alle.. nee wacht ik bedoel alle beschavingen praten over hun Goden die niet van hier, maar van boven komen. Hoe verder je terug in de tijd gaat hoe duidelijker dit is. Wij zijn bekend met Jezus en zijn verhaal, verder terug kom je tot de conclusie dat de goden van de sterren kwamen, misschien het meest bekende geloof hierin, komt van de Egyptenaren af.
Osiris bijvoorbeeld.. de God die als stichter van Egypte wordt gezien omdat hij alle wijsheid mee bracht om een welvarend land op te bouwen, die staat gelijk met het sterrenbeeld Orion.
Waarom.. alleen maar omdat ze mooi fonkelen?
Waarom gigantische bouw werken plaatsen naar de sterren als deze niets meer dan de tijd aan geven. En dan ook de meest uit een lopende verhalen 'verzinnen' over wezens/goden die van deze fonkelende lichtjes in de lucht vandaan komen.
Ohja laten we ook niet vergeten dat bijvoorbeeld de Pyramide van Gizeh een miniatuur is van onze wereld, in andere woorden een schaal van 41.000 (als ik het precies heb) van onze wereld. De omtrek van de pyramide maal dat getal komt bijna exact (een verschil van iets minder dan 1%) getal uit van de omtrek van de aarde.
De hoogte van de piramde (zijn oorpsronkelijke hoogte, that is) maal dat getal, komt uit om de hoogte van aarde van pool tot pool.
Behoorlijk knap van een volk wat volgens onze wetenschappers niet eens wisten dat de aarde rond was!
Toeps jij ei, we weten waar de Grieken hun goden vandaan hadden, die bestonden niet ten TIJDE van de Grieken, die hadden hun Goden weer van de Egyptenaren en Mesopotamie.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:09 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, en 9+1+1 is 11!Overal zijn verbanden in te vinden, dat betekent nog niet dat er ook een zinnige correlatie is. (Denk aan het verband tussen de afname van ooievaars, en de daling van het geboortecijfer.)
En wat die mensen vroeger geloofden... De Grieken geloofden dat de goden bovenop de berg woonden, dus daar ga je al mis. Verder, de sterren, mja, waar zouden ze anders wonen, als ze niet hier wonen? Het is gewoon een tegenstelling. Daarnaast hadden de vroegere beschavingen wel degelijk contact met elkaar, of stammen ze van elkaar af, dus er is ook een hoop leentjebuur gespeeld.
Nog steeds NIKS wat ook maar enigszins de link met de aliëns verklaart.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:08 schreef Slarioux het volgende:
Blijkbaar wisten ze het wel, anders hadden ze die pyramide niet gebouwd. Er wordt constant getwijfeld aan de mediageile wetenschappen, maar op het moment dat ze een conclusie trekken die strookt met de theorie, dan nemen we ze ineens wel serieus.
Wat doe je dan achter je PC? Ga pissen dan!quote:verwijderde reactie
Dus? Wat is je punt, behalve dat je me ei noemt?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Toeps jij ei, we weten waar de Grieken hun goden vandaan hadden, die bestonden niet ten TIJDE van de Grieken, die hadden hun Goden weer van de Egyptenaren en Mesopotamie.
Net zoals de bijbel van nu nog steeds loopt te ratelen over zaken die veel ouder zijn dan de bijbel beweerd, zijn dit soort dingen ondertussen feiten te noemen.
Ik zeg: Het waren aliens.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt, behalve dat je me ei noemt?
Ik heb nog steeds niks gehoord dat verklaart dat het dús de aliëns waren.
Zecharia Sitchin heeft de aller eerste beschaving, die van Sumer vertaald vanaf hun klei tabletten. ZIj vertelden, en dit is door nog geen wetenschapper hedendaags weerlegd, dat hun Goden.. dezelfde Goden als waarmee zij direct contact hadden, kwamen van planeten en sterren die wij zelfs nog maar deze eeuw ontdekt hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt, behalve dat je me ei noemt?
Ik heb nog steeds niks gehoord dat verklaart dat het dús de aliëns waren.
Um, jij wil mij laten geloven dat men 200 jaar geleden net zo'n hoog IQ had als nu. De term IQ vind ik door het feit dat de methodes om ze vast te stellen subjectief zijn, hier niets toevoegen. Ik geef een voorbeeld.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:02 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Doe je dat vaker, jezelf onderuit halen?
[..]
Dat antwoord had ik je al gegeven sloaperd.
Klopt. Ze draaien zich arrogant om. Zonder onderbouwing uiteraard.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:17 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zecharia Sitchin heeft de aller eerste beschaving, die van Sumer vertaald vanaf hun klei tabletten. ZIj vertelden, en dit is door nog geen wetenschapper hedendaags weerlegd, dat hun Goden.. dezelfde Goden als waarmee zij direct contact hadden, kwamen van planeten en sterren die wij zelfs nog maar deze eeuw ontdekt hebben.
Toeps heeft het toch maar mooi bij het rechte eind als ze formuleert dat ze nog geen enkele logisch argument heeft gelezen dat de link naar de Aliens legt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik zeg: Het waren aliens.
Dat verklaard alles. Net zoals jij zegt dat het geen aliens waren. Mooi evenwicht, jij kunt niet zeggen dat jij het bij het rechte end hebt, en ik ook niet.
Je draaft door op 1 onderwerp, waarom wil je zo graag je gram halen over iets als het IQ van nu en toen. Laten we het dan anders noemen, de hersen capaciteit van nu en toen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Um, jij wil mij laten geloven dat men 200 jaar geleden net zo'n hoog IQ had als nu. De term IQ vind ik door het feit dat de methodes om ze vast te stellen subjectief zijn, hier niets toevoegen. Ik geef een voorbeeld.
Precies waar haal ik me onderuit?
En sorry, maar jouw antwoorden zijn ongeveer net zo helder als het gemiddelde boek van EvD.
(En ja, ik heb er aardig wat gelezen. Ook van diverse van z'n soortgenoten.)
1) Hoe weet je zo zeker dat dat dezelfde planeten waren? Hebben die oude beschavingen soms meetkundige berekeningen voor de locatie nagelaten? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:17 schreef Ticker het volgende:
[..]
Zecharia Sitchin heeft de aller eerste beschaving, die van Sumer vertaald vanaf hun klei tabletten. ZIj vertelden, en dit is door nog geen wetenschapper hedendaags weerlegd, dat hun Goden.. dezelfde Goden als waarmee zij direct contact hadden, kwamen van planeten en sterren die wij zelfs nog maar deze eeuw ontdekt hebben.
Hij kwam tot de ontdekking dat veel verhalen uit de Griekse, Egptische en zelfs Zuid-amerikaanse culturen overeen kwamen. Dit was terug te vinden tot in de hedendaagse bijbel.
Het geloof heeft 1 oorsprong, deze komt daarvandaan en is mogelijk nog veel ouder en veel langer gaande dan wij weten.
Onverklaarbaar maar waar... de planeten zijn omschreven in positie, kleur en omvang.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
1) Hoe weet je zo zeker dat dat dezelfde planeten waren? Hebben die oude beschavingen soms meetkundige berekeningen voor de locatie nagelaten? Lijkt me niet.
De beschaving begint dus met de uitvinding van het kleitablet? Om de een of andere reden, gaat haast elk volk zodra ze het concept van 'goden' ontwikkelen naar boven kijken, en niet onder de grond. Dat kun je verklaren door te zeggen dat we ooit bezoek hebben gehad van aliens, en aangezien we niet wisten wat ze waren, hebben we ze maar goden genoemd.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:17 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je hier goed onderbouwde bevindingen voor hebt, wil ik je best geloven.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat we nog een rest vogel DNA hebben van toen de soorten zich ontwikkelde, en dat zich manifesteerd als een verlangen om te vliegen, en dat we dat verlangen hebben vertaald naar vliegende goden. Ook niet erg waarschijnlijk, maar net zo goed mogelijk als alien bezoek in het verleden.
Ik dacht het niet...wijze_appel probeert mij in de mond te leggen dat ik de mens van vroeger dommer vindt dan die van nu, en gebruikt als argument het instrument IQ.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je draaft door op 1 onderwerp, waarom wil je zo graag je gram halen over iets als het IQ van nu en toen. Laten we het dan anders noemen, de hersen capaciteit van nu en toen.
Ik durf te wedden dat als je een kind uit die tijd nu hedendaags opvoedt hij net zo slim is.
Misschien zelfs wel een belachelijke opmerking omdat het een zelfde mens is.
wie zegt dat?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De beschaving begint dus met de uitvinding van het kleitablet? Om de een of andere reden, gaat haast elk volk zodra ze het concept van 'goden' ontwikkelen naar boven kijken, en niet onder de grond. Dat kun je verklaren door te zeggen dat we ooit bezoek hebben gehad van aliens, en aangezien we niet wisten wat ze waren, hebben we ze maar goden genoemd.
Je zou ook kunnen zeggen dat we nog een rest vogel DNA hebben van toen de soorten zich ontwikkelde, en dat zich manifesteerd als een verlangen om te vliegen, en dat we dat verlangen hebben vertaald naar vliegende goden. Ook niet erg waarschijnlijk, maar net zo goed mogelijk als alien bezoek in het verleden.
Dat van het vogel DNA heb ik ooit eens ergens gelezen als verklaring voor hoogtevrees. Je wordt draaierig omdat ons vogel DNA zegt, spring, je kan vliegen. En ons verstand dat een erg slecht idee vind. Aangezien ik ook niet van hoogtes houd, heb ik dat onthouden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als je hier goed onderbouwde bevindingen voor hebt, wil ik je best geloven.
Heb je die ook? Ik heb namelijk nog nooit eerder van die theorie gehoord.
Enige vorm van ironie en carcasme is ook niet aan jou besteed zie ik.quote:
Niet mee eens, er zijn tal van hoog-ontwikkelde onvloeden in de geschiedenis te vinden. De vraag waar deze vandaan kwamen, is te beantwoorden met de goden. Tenminste dat doen deze volken zelf. Als we dan gaan zoeken naar waar de Goden vandaan kwamen, en dat is me een flinke studie, kom je steeds verder terug, en kan je stapels maken met dezelfde verhalen alleen dan met andere namen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat van het vogel DNA heb ik ooit eens ergens gelezen als verklaring voor hoogtevrees. Je wordt draaierig omdat ons vogel DNA zegt, spring, je kan vliegen. En ons verstand dat een erg slecht idee vind. Aangezien ik ook niet van hoogtes houd, heb ik dat onthouden.![]()
Wat ik wilde zeggen, is dat zonder echte bewijzen, vogel DNA net zo'n goede theorie is als goden uit ruimteschepen. We kunnen het beiden niet bewijzen. Maar dat is miscchien een wat te nuchtere benadering binnen dit subforum.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |