abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52419587
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:46 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Lees het nog eens een keer.
Ik betaal iedere maand 120 euro aan zorgkosten
Ik ben al 3 jaar niet bij de dokter geweest.
Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, voorheen kreeg ik die terug van de aanvullende verzekering.

Nu verzeker ik me ergens voor (tandarts) en door het eigen risico moet ik het ook nog eens zelf betalen, lekkere verzekering dan he

Als we het even doorrekenen betaal je in 3 jaar 4320 euro aan zorgverzekering MET tandarts dekking, en vervolgens mag je die 3 tandartsbezoekjes ook nog eens zelf gaan lappen.
En dan betaal je via je baas ook nog 6000 euro over drie jaar

Endan maken ze verlies zeggen ze, ja dat moeten ze zeggen van Wiegel.

Maar alleen Achmea vermeldt netjes op de site dat ze 40% meer winst hadden in 2006 dan in 2005 en 117% meer premieinkomsten
pi_52419660
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al 2 keer duidelijk proberen te maken. Hij gaat vrijwillg een verzekering aan met een eigen risico, en vindt het dan gek dat ie een eigen risico moet betalen.
Je gaat niet vrijwillig een verzekering aan.
Je MOET een verzekering aangaan met een eigen risico
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:46:31 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52419726
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Je gaat niet vrijwillen verzekring aan.
Je MOET een verzekering aangaan met een eigen risico
Je moet geen verzekering voor je tandarts aangaan, dat is gewoon aanvullend. (Tenzij je onder de 18 bent, in welk geval de bloedzuigers van de overheid de beurs komen trekken van de kinderlozen)
pi_52419773
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je moet geen verzekering voor je tandarts aangaan, dat is gewoon aanvullend. (Tenzij je onder de 18 bent, in welk geval de bloedzuigers van de overheid de beurs komen trekken van de kinderlozen)
Heb ij ook een kunstgebit??
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:49:17 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52419808
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Heb ij ook een kunstgebit??
Nee. Hoezo zou dat relevant zijn?
pi_52420154
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Tendentieuze onzin. Je hebt een (vrijwillig aangegaan) contract met je verzekeringsmaatschappij waaraan beide partijen moeten voldoen. Kom daar 'ns om bij de overheid. Toen er een aantal jaar geleden bij mij ingebroken was keerde de verzekeringsmaatschappij al mijn gestolen spullen tot op de laatste cent uit.
Maar er zijn ook zat mensen die helemaal niet te spreken zijn over hun verzekeringsmaatschappij, maar die zeggen lang niet allemaal hun polis op om vervolgens naar een maatschappij te gaan die (in hun ogen) wel presteert. En als ze dat al doen, dan zal ook die maatschappij ontevreden klanten hebben. Ook in een vrije markt is het antwoord op de vraag of een aanbieder ´goed presteert´ afhankelijk van aan welke klant je het vraagt.

Ik ben het overigens met je eens dat marktwerking op veel gebieden is te prefereren boven overheidsgestuurd aanbod, maar ik geloof niet dat marktwerking het antwoord op alles is. Het is een utopie om te veronderstellen dat marktwerking leidt tot perfect presterende aanbieders en dat het fenomeen ´ontevreden klant´ tot het verleden gaat behoren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_52420758
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar er zijn ook zat mensen die helemaal niet te spreken zijn over hun verzekeringsmaatschappij, maar die zeggen lang niet allemaal hun polis op om vervolgens naar een maatschappij te gaan die (in hun ogen) wel presteert. En als ze dat al doen, dan zal ook die maatschappij ontevreden klanten hebben. Ook in een vrije markt is het antwoord op de vraag of een aanbieder ´goed presteert´ afhankelijk van aan welke klant je het vraagt.

Ik ben het overigens met je eens dat marktwerking op veel gebieden is te prefereren boven overheidsgestuurd aanbod, maar ik geloof niet dat marktwerking het antwoord op alles is. Het is een utopie om te veronderstellen dat marktwerking leidt tot perfect presterende aanbieders en dat het fenomeen ´ontevreden klant´ tot het verleden gaat behoren.
WAs beter geweest als de concurrentie die er vroeger was tussen de verzekeraars er nog was.
Nu weet je zeker dat je ieder jaar 20% meer gaat betalen, en de prijs die bij de ene verzekeraar drie euro lager is die is volgend jaar weer drie euro duurder, ik denk dat de prijs voor de polis van volgend jaar nu al bekend is, net als in de oude USSR.
Kortom: Ik zie de marktwerking niet echt als een verbetering.
Ik snap ook niet dat de VVD dit zo gedaan heeft met die centrale prijssturing van de politiek
pi_52424871
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef Argento het volgende:
Dat is het zeker maar zoals je zelf al aangeeft is het te preferen boven een overheid die iedere burger een eenheidsworst door de strot duwt en concurrentie simpelweg verbiedt.

Ik heb het nooit over 'perfectie', alleen maar over beter en vooral eerlijker.
pi_52426583
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoe is het toch mogelijk? In tijden van economische groei toch koopkrachtsverlies. Als er nu structurele problemen zouden worden opgelost dan kan ik dat nog begrijpen, maar er gebeurt gewoon helemaal niks. De burger moet inleveren, zodat de regering voor Sinterklaas kan spelen.

Vooral het dikgedrukte gedeelte is natuurlijk vreemd. De middeninkomens zijn sowieso de lul en voor de lagere inkomens geldt dat ze beter de bijstand in kunnen. Bukken is het enige wat de burger nog mag en deze laat het nog toe ook
Bos heeft echt maar een paar noten op zijn zang. Sterke schouders dragen zware lasten. Net alsof er zo heel veel sterke schouders in Nederland zijn. Bij de rijken valt echt niks meer te halen hoor. Die worden al helemaal uitgeknepen.

Bos houdt maar eens op met dit geklooi en gaat maar eens snoeien in het ambtenaren apparaat
pi_52426688
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

De middeninkomens zijn altijd de lul of het nu een links of een rechts kabinet is. En als de lagere inkomens klappen krijgen zal de armmoede val steeds groter worden met alle gevolgen van dien....
Een echt rechts kabinet hebben we natuurlijk nooit gehad in dit land.

Maar het blijft de joke van het nieuwe millenium. Economie groeit maar toch koopkrachtverlies.

Hadden nou maar iets meer mensen VVD gestemd. Niet dat zij de oplossing voor alle problemen zijn maar je ziet maar weer eens waar een kabinet met PvdA er in toe leidt.
pi_52426777
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:05 schreef cultheld het volgende:
En zo straffen veel arbeiders (indirect) zichzelf .
Het zijn niets voor niets arbeiders. Dom volk is het gewoon.

Maar face it: PvdA is er niet voor arbeiders of zwakkeren in de samenleving. Ze zijn er voor de ambtenaren en alle andere belangenclubjes die snoepen uit de overheidsruif. Wat een kankerklere kut land is dit toch

Als die arbeiders het nou zelf eens door gingen krijgen.
pi_52426861
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:50 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee, ik ben voor een verhoging van de vermogensbelasting met 1%. Hoeft Sneijder maar 270000 extra te betalen.
Korte termijn politiek. Je kan wel alles belasten maar waarom zouden mensen dan uberhaupt nog iets willen produceren of bij willen dragen aan de welvaart. Elke waarde creatie wil jij belasten. Besef je wel hoe goed je het nu hebt en dat dat niet komt door links of de -nog zo'n joke- welvaartsstaat.
pi_52426882
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:50 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Het zijn niets voor niets arbeiders. Dom volk is het gewoon.

Maar face it: PvdA is er niet voor arbeiders of zwakkeren in de samenleving. Ze zijn er voor de ambtenaren en alle andere belangenclubjes die snoepen uit de overheidsruif. Wat een kankerklere kut land is dit toch

Werk jij niet??
pi_52426914
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Logisch, want een partij als de PvdA heeft er belang bij dat deze groep behouden blijft.
Ambtenaren zeg ik je. De PvdA is de partij van de ambtenaren en de semi-ambtenaren.
pi_52426926
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:50 schreef TubewayDigital het volgende:
Ze hollen ze massaal in de armen van Marijnissen
pi_52427072
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:56 schreef Fastmatti het volgende:
Topic loopt niet echt storm. Laat weer eens duidelijk zien dat in Nederland alles geslikt wordt.
Het enige wat Nederlanders slikken is bier, waarvoor ze van de ene op de andere dag opeens 2x zoveel moesten betalen. Maar hey, gewoon dokken en doorzuipen, en op een nuchter moment roepen dat het allemaal de schuld is van de euro.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52427171
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De vakbonden houden zich liever bezig met het proberen te verlagen van de salarissen aan de top dan voor hun eigen leden op te komen. Alleen zien hun eigen leden dat nog niet in....
Vakbonden Hebben ondertussen meer grijsaards en steuntrekekrs als lid dan echte arbeiders.
pi_52427205
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:02 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Vakbonden Hebben ondertussen meer grijsaards en steuntrekekrs als lid dan echte arbeiders.
Toch bepalen zij de arbeidsvoorwaarden voor een groot deel van Nederland
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 18:09:39 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52429116
quote:
DEN HAAG - Het kabinet wil het dreigende koopkrachtverlies voor ouderen en minima volgend jaar zoveel mogelijk beperken. Maar het zal niet lukken deze groepen helemaal te compenseren.

Dat zou te veel geld kosten. Bovendien wil het kabinet de huidige periode van economische groei gebruiken om de overheidsfinanciën te saneren.

Over deze lijn bestaat overeenstemming tussen premier Jan Peter Balkenende en de meest betrokken ministers, bevestigen ingewijden. De zogenaamde sociaal-economische zeshoek van het kabinet is donderdag opnieuw bijeen geweest om de rijksbegroting voor volgend jaar voor te bereiden.

Concrete maatregelen om de koopkracht volgend jaar te verbeteren, liggen nog niet op tafel. Vrijdag praten de bewindslieden verder.

Achteruit

Deze week werden ramingen van het Centraal Planbureau bekend waaruit blijkt dat iedereen er volgend jaar gemiddeld een half procent op achteruitgaat.

Voor minima en ouderen met alleen AOW of een klein pensioen dreigt het koopkrachtverlies echter op te lopen tot 1 procent of meer.

Acceptabel

De ministers zijn het erover eens dat dat laatste niet acceptabel is. Minister Wouter Bos van Financiën heeft de Tweede Kamer begin vorige maand al beloofd zijn best te zullen doen om de laagste inkomens zoveel mogelijk te ontzien.

Volgens betrokkenen zijn de ministers van de zeshoek het er echter over eens dat het te duur zou zijn om minima en ouderen in de plus te krijgen in 2008.

In het regeerakkoord is afgesproken dat het overheidstekort in 2011 moet zijn omgebogen in een overschot van 1 procent. Dat niveau wordt weliswaar volgend jaar al bereikt, maar dat komt vooral door eenmalige meevallers, die in latere jaren weer wegebben.

Besprekingen

Het kabinet heeft waarschijnlijk nog twee weken nodig om de begroting voor volgend jaar, die op Prinsjesdag verschijnt, af te ronden. De besprekingen gaan vooral over de belasting- en premiemaatregelen voor volgend jaar.

Over de uitgaven voor de departementen werd voor de zomer al een akkoord gesloten.

Extra's

Toch zijn nog niet alle ministers tevreden. Vooral defensieminister Eimert van Middelkoop wil nog iets extra's in de wacht slepen. Van Middelkoop zit met hoge uitgaven in verband met de Nederlandse Afghanistanmissie.

De ChristenUnie-bewindsman zal hierover nog praten met Bos, zeggen ingewijden. Maar de kans dat die zijn wensen inwilligt, wordt niet groot geacht.
nu.nl
Carpe Libertatem
pi_52429248
Doen ze het weer. Gewoon 15 euro teruggeven, maar niks structureels natuurlijk. Dit kunnen ze dan net zo goed niet doen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:30:45 #121
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52429642
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:13 schreef Fastmatti het volgende:
Doen ze het weer. Gewoon 15 euro teruggeven, maar niks structureels natuurlijk. Dit kunnen ze dan net zo goed niet doen.
het erge is nog dat de kosten waarschijnlijk nog hoger zijn dan die 15 euro...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:44:11 #122
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52459218
quote:
Werkende middenklasse betaalt koopkracht-gelag

Door de spilzucht van het kabinet neemt de koopkracht af, ondanks economische groei. Reparaties zullen ten laste komen van werkend Nederland. Dat is oneerlijk en werkt averechts.

Vandaag komt de kern van het kabinet-Balkenende voor het eerst sinds de zomerstop bijeen om zich te buigen over de eerste eigen begroting, die voor volgend jaar.

Het kabinetsbeleid beloofde al weinig goeds voor de Nederlandse middenklasse, maar de vooruitzichten zijn inmiddels verder verslechterd.

Al voor de zomer liet het zich aanzien dat de Nederlanders volgend jaar gemiddeld minder te besteden zouden krijgen. Het kabinet wil meer uitgeven en hogere belastingen opleggen.

Uitgeven
Er wordt meer uitgegeven aan ambtenarensalarissen, kinderopvang, ontwikkelingshulp en probleemwijken die prachtwijken moeten worden. De zorgkosten lopen altijd op.

Om dat alles te betalen gaan de belastingen en premies omhoog, ondermeer door het per saldo verhogen van de inkomstenbelasting en heffingen op bijvoorbeeld tabak, alcohol, attractieparken en wat niet al.

Het kabinet is verder meer dan andere Europese landen geobsedeerd door het broeikaseffect en wil daarom over de hele linie hogere milieubelastingen opleggen.

Het resultaat van dat alles is dat Nederlanders volgend jaar ondanks de gestegen lonen minder te besteden hebben dan dit jaar. Het heeft er alle schijn van dat het kabinet zich ook nog eens rijk heeft gerekend, als gevolg waarvan het gemiddelde koopkrachtverlies verder oploopt.

De economie loopt iets minder hard, de werkloosheid neemt wat minder snel af en de recente crisis op de financiële markten zal ook geen goed doen. De euro wordt duur tegenover de dollar en de olieprijzen gaan naar recordhoogtes.

Contraproductief
Omdat Nederlandse kabinetten altijd doodsbenauwd zijn voor koopkrachtplaatjes gaat er de komende weken natuurlijk gerepareerd worden. Mogelijk wordt de truc uitgehaald om de ww-premies te verlagen, omdat de werkloosheid is gezakt.

Dat is echter geen structurele oplossing. Zeer waarschijnlijk wordt de koopkracht voor ouderen, minima en zieken gerepareerd. Dat is de betrokkenen gegund, maar de rekening wordt neergelegd bij de grootste groep belastingbetalers, de werkende middenklasse.

Dat is niet alleen oneerlijk, maar ook contraproductief. Als werken in vergelijking met niet-werken weer slechter wordt beloond, gaan mensen afzien van werken en ondernemen. Dat remt de arbeidsdeelname en de welvaart.

De echte oplossing? De overheidsuitgaven niet verhogen, maar verlagen. En de lasten voor werkend Nederland moeten niet omhoog, maar juist naar beneden
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52460257
Wat dit mogelijk een van de slechtste kabinetten sinds tijden maakt.
Vuile geldverslinders
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:23:05 #124
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52461755
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:21 schreef sneakypete het volgende:
Wat dit mogelijk een van de slechtste kabinetten sinds tijden maakt.
Vuile geldverslinders
En er moeten straks ook nog 25.000 kanslozen een uitkering krijgen, en Woutertje maar betalen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52475980
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
toch wel frapant dan dat ze 1 miljard overhouden op de begroting
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:19:11 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52476019
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:23 schreef Het_hupt het volgende:
En er moeten straks ook nog 25.000 kanslozen een uitkering krijgen, en Woutertje maar betalen
Welke 25.000 ?
Carpe Libertatem
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:22:08 #127
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52476061
Ik wil gvd geen compensatie ik wil gewoon geen verzwaring van de lasten.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_52476156
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
En we bukken maar weer eens flink Allemaal om die cadeautjes van het kabinet te financieren.

Werken wordt weer een flink gestraft. Terecht natuurlijk, want hoe kun je nu zo asociaal zijn om te werken.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:32:24 #129
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52476213
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wil gvd geen compensatie ik wil gewoon geen verzwaring van de lasten.
Daar heb je voor gekozen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:59:33 #130
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52476698
Grappig, anarchistisch links meets anarchistisch rechts.
Wasserwunderland
pi_52477068
quote:

[..]

De meesten zijn allang aan het werk hoor,hier hebben ze vijf jaar op gewacht, terwijl men wel een goede opleiding deed.
Die mogen nu ook meebetalen aan onze AOW uitkering.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:45:55 #132
Stranger than fiction
pi_52477540
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daar heb je voor gekozen.
Wat een kul. Dat argument gebruikt Henri ook steeds. Grootste drogreden ooit.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:15:18 #133
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52478076
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een kul. Dat argument gebruikt Henri ook steeds. Grootste drogreden ooit.
Totdat je zegt dat mensen ook gekozen hebben voor een overheid...
Wasserwunderland
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:25:16 #134
Stranger than fiction
pi_52478275
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:15 schreef Tup het volgende:

[..]

Totdat je zegt dat mensen ook gekozen hebben voor een overheid...
Het is niet zo dat je bij je geboorte de keuze krijgt of je wel of geen overheid wilt. Het is geen reële keuze. Het is er.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:36:45 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52478474
quote:

[..]

Dat waren er toch meer dan 25.000?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52482050
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:59 schreef Tup het volgende:
Grappig, anarchistisch links meets anarchistisch rechts.
Ik zou communisten nu geen anarchistisch willen noemen.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:11:58 #137
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52482776
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:34 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou communisten nu geen anarchistisch willen noemen.
Anarchisten ook niet.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')