abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2007 @ 21:07:06 #76
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52402100
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

...en ontevreden gehouden door PvdA, FNV en andere linkse kornuiten.
Arbeider=per definitie beperkte productiviteit=per definitie beperkt inkomen.
Alhoewel je natuurlijk kunt twisten welk niveau van beperking welk inkomen op kan/mag leveren
Nee, een bedrijf met alleen managers zal het goed doen
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:51:32 #77
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52404034
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:08 schreef PJORourke het volgende:
Humor, werkelijk waar. Wat een prutsers, die Bos voorop. Nu weer duurdere shampoo omdat ze zo lekker politiek-correct moeten "recyclen".
Ja, links of rechts om de burger is altijd de zak en dit kabinet blijft geld uitgeveven als of het water is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:12:59 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52405136
quote:

[..]

Alhoewel je natuurlijk kunt twisten welk niveau van beperking welk inkomen op kan/mag leveren
Nee al die hoogopgeleide ambtnenaren die leveren zeker welke productiviteit.

Kwa productiviteit heb je het meeste aan hoog opgeleide onderzoekers en lopende band medewerkers. Dat zijn ook namelijk de mensen die ook echt wat produceren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:14:19 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_52408044
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat plus lagere stijging van CAO-lonen dan verwacht.
De vakbonden hebben dus slecht onderhandeld?
pi_52408653
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef freako het volgende:

[..]

Het positieve daarvan is natuurlijk dat de Burmansen, Kleisterlees en Van de Veers van deze wereld nóg mooiere jaarcijfers kunnen presenteren (met nog hogere economische groei tot gevolg)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:36:38 #81
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52408846
quote:

[..]

Geen idee. Degenen die het geschat hebben, hebben het in ieder geval niet bij het rechte eind gehad.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:36:40 #82
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52408848
quote:

Gemeten in fictief geld zijn managers produktief. Gemeten in hersenactiviteit per euro niet. Wasknijpers inpakken is nog meer uitdaging dan "de afdeling runnen".
Wasserwunderland
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:38:33 #83
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52408910
quote:
Ja, vakbonden zijn overbodig, want ze luisteren uiteindelijk veel te veel naar de al 20 jaar durende "roep om loonmatiging".
Wasserwunderland
pi_52408923
quote:

[..]

De vakbonden houden zich liever bezig met het proberen te verlagen van de salarissen aan de top dan voor hun eigen leden op te komen. Alleen zien hun eigen leden dat nog niet in....
pi_52408969
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:36 schreef Tup het volgende:

[..]

Gemeten in fictief geld zijn managers produktief. Gemeten in hersenactiviteit per euro niet. Wasknijpers inpakken is nog meer uitdaging dan "de afdeling runnen".
Daarom zet jij zeker wasknijpers in elkaar. Pauper
pi_52409808
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De vakbonden houden zich liever bezig met het proberen te verlagen van de salarissen aan de top dan voor hun eigen leden op te komen. Alleen zien hun eigen leden dat nog niet in....
5 jaar geleden was de tendens nog zo: "boehoe door de loon-prijsspiraal onder Paars heeft Nederland zich uit de markt geprijsd boehoe"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52414094
Tsjah wat wil je, door het vervallen van de no-claim van de zorgpolis (250), intrede eigen risico (yes die ene keer tandarts per jaar mag ik nu helemaal zelf betalen!) a 150 euro is dit voor mij al een strop van ~350 euro. Daarnaast gaat de premie vast en zeker weer 10 euro omhoog.
Built for Speed
pi_52414468
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:52 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah wat wil je, door het vervallen van de no-claim van de zorgpolis (250), intrede eigen risico (yes die ene keer tandarts per jaar mag ik nu helemaal zelf betalen!) a 150 euro is dit voor mij al een strop van ~350 euro. Daarnaast gaat de premie vast en zeker weer 10 euro omhoog.
Niet zeuren over de marktwerking he. We hebben er zelf voor gekozen om de concurrentie tussen de verzekeraars te veranderen in marktwerking
pi_52414815
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:52 schreef HansvanOchten het volgende:
(yes die ene keer tandarts per jaar mag ik nu helemaal zelf betalen!)
Helemaal zelf je tandarts betalen? Niemand kunnen dwingen eraan mee te betalen??? Het is toch een godvergeten schande zeg!!
pi_52416253
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Helemaal zelf je tandarts betalen? Niemand kunnen dwingen eraan mee te betalen??? Het is toch een godvergeten schande zeg!!
Lees het nog eens een keer.
Ik betaal iedere maand 120 euro aan zorgkosten
Ik ben al 3 jaar niet bij de dokter geweest.
Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, voorheen kreeg ik die terug van de aanvullende verzekering.

Nu verzeker ik me ergens voor (tandarts) en door het eigen risico moet ik het ook nog eens zelf betalen, lekkere verzekering dan he

Als we het even doorrekenen betaal je in 3 jaar 4320 euro aan zorgverzekering MET tandarts dekking, en vervolgens mag je die 3 tandartsbezoekjes ook nog eens zelf gaan lappen.
Built for Speed
pi_52416654
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:46 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Lees het nog eens een keer.
Ik betaal iedere maand 120 euro aan zorgkosten
Ik ben al 3 jaar niet bij de dokter geweest.
Ik ga 1x per jaar naar de tandarts, voorheen kreeg ik die terug van de aanvullende verzekering.

Nu verzeker ik me ergens voor (tandarts) en door het eigen risico moet ik het ook nog eens zelf betalen, lekkere verzekering dan he

Als we het even doorrekenen betaal je in 3 jaar 4320 euro aan zorgverzekering MET tandarts dekking, en vervolgens mag je die 3 tandartsbezoekjes ook nog eens zelf gaan lappen.
Sorry hoor, maar die aanvullende tandartsverzekering heb je wel degelijk zelf uitgekozen. Dus heb je zelf gekozen voor dat eigen risico.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52416989
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar die aanvullende tandartsverzekering heb je wel degelijk zelf uitgekozen. Dus heb je zelf gekozen voor dat eigen risico.
als het goed is vallen de aanvullende verzekeringen niet onder het eigen risico
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52417029
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als het goed is vallen de aanvullende verzekeringen niet onder het eigen risico
Tis maar net welke voorwaarden je aangaat met je verzekeraar. Uit het verhaal begrijp ik dat hij een aanvullende verzekering had afgesloten met een eigen risico.
pi_52417145
err nee, dat eigen risico wordt volgend jaar ingevoerd, waardoor het feit is dat:
a) de zorgpolis basis duurder wordt
b) de aanvullende verzekring duurder wordt
c) vervolgens ook nog eens een eigen risico wordt ingevoerd.

Hierdoor ben je dus ~300 (netto!) euro extra kwijt aan zorg per jaar. Als je van een loonstijging van 3% uitgaat gaat een groot deel daarvan dus al verloren aan de extra kosten van de zorgverzekering.
Built for Speed
pi_52417292
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:46 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Je schrijft hier toch echt zelf dat je een aanvullende verzekering met een eigen risico hebt afgesloten. Is het dan gek dat je eigen risico moet betalen ?
pi_52417335
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 09:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Inderdaad!!! Waar verzeker je je eigenlijk voor? Jij was zo'n aanhanger van een vrije markt waarbij je je verzekert toch? Wat is dat waard als verzekeringsmaatschappijen niet verzekeren..
Wasserwunderland
pi_52417402
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:28 schreef Tup het volgende:
Inderdaad!!! Waar verzeker je je eigenlijk voor? Jij was zo'n aanhanger van een vrije markt waarbij je je verzekert toch? Wat is dat waard als verzekeringsmaatschappijen niet verzekeren..
Zorgverzekeringen zijn géén vrije markt.
pi_52417578
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zorgverzekeringen zijn géén vrije markt.
Misschien niet, maar de markt van de aanvullende verzekeringen is dat meer dan bijv. de basisverzekering. Daar zit de tandarts in. De markt heeft -zo zegt men zelf, want bewijs heb ik niet gezien- met minder vraag rekening gehouden en corrigeert nu de prijs. Gevolg: grote prijsstijgingen.

En het ging me om het concept: ook in een vrije markt gebruik je een VERZEKERING om je te VERZEKEREN tegen risico's.
De moraal van de marktspelers -want daartoe dwingt niemand ze- als je CLAIMT blijkt dat je toch niet zo VERZEKERD bent met je VERZEKERING.

Noem het dan "dobbelsteenpolis" of zo.
Wasserwunderland
pi_52417664
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:37 schreef Tup het volgende:
Misschien niet, maar de markt van de aanvullende verzekeringen is dat meer dan bijv. de basisverzekering. Daar zit de tandarts in. De markt heeft -zo zegt men zelf, want bewijs heb ik niet gezien- met minder vraag rekening gehouden en corrigeert nu de prijs. Gevolg: grote prijsstijgingen.

En het ging me om het concept: ook in een vrije markt gebruik je een VERZEKERING om je te VERZEKEREN tegen risico's.
De moraal van de marktspelers -want daartoe dwingt niemand ze- als je CLAIMT blijkt dat je toch niet zo VERZEKERD bent met je VERZEKERING.

Noem het dan "dobbelsteenpolis" of zo.
Tendentieuze onzin. Je hebt een (vrijwillig aangegaan) contract met je verzekeringsmaatschappij waaraan beide partijen moeten voldoen. Kom daar 'ns om bij de overheid. Toen er een aantal jaar geleden bij mij ingebroken was keerde de verzekeringsmaatschappij al mijn gestolen spullen tot op de laatste cent uit.
pi_52418738
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Tendentieuze onzin. Je hebt een (vrijwillig aangegaan) contract met je verzekeringsmaatschappij waaraan beide partijen moeten voldoen. Kom daar 'ns om bij de overheid. Toen er een aantal jaar geleden bij mij ingebroken was keerde de verzekeringsmaatschappij al mijn gestolen spullen tot op de laatste cent uit.
Dat heb ik ook al 2 keer duidelijk proberen te maken. Hij gaat vrijwillg een verzekering aan met een eigen risico, en vindt het dan gek dat ie een eigen risico moet betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')