dat is lastig uit te leggen. een poging: vloeken betekent gods naam ijdel gebruiken. terwijl schelden meer betrekking heeft op een persoon, waar je (vrij) direct mee te maken hebt. je gebruikt dan een woord met een negatieve betekenis om die persoon aan te duiden. natuurlijk kan je combinaties maken van een vloek en een scheldwoord. ik heb geen idee hoe je dat noemt. een vervloeking wellicht of toch gewoon een vloek. in ieder geval vloek ik niet, maar scheld ik wel, dus voor mij zijn het twee losstaande zaken. met schelden kom ik niet verder dan minkukel, sufferd, sukkel en dergelijke. en die spreek ik niet eens hardop uit.quote:op maandag 13 augustus 2007 00:33 schreef mouzurx het volgende:
[..]
schelden = tegen iemand anders
vloeken = als frustratie
? of anders?
type jij altijd zo kanker slecht bij elke post?quote:op maandag 13 augustus 2007 00:35 schreef junkstyle_musicaddict het volgende:
don't know ,,who cares..kanker kan ook gebruikt worden bij het schelden,,so..
maar k denk eigenlijk dat schelden ook frustratie is..
zijn kankerpunctie is bar slecht, wat ik je brom.quote:op maandag 13 augustus 2007 13:25 schreef rickokun het volgende:
[..]
type jij altijd zo kanker slecht bij elke post?
quote:op maandag 13 augustus 2007 00:23 schreef zyggie het volgende:
meestal zijn de mensen die het constant gebruiken van het trieste type, maar die correlatie daargelaten heb ik geen problemen als men het als een terechte krachtkreet gebruikt. ik kijk dan wel een beetje op je neer, maar dat heb je met meer dingen.
tering gebruik ik niet , tyfus ook niet , klere niet ... dat zijn net als kanker trouwens allemaal woorden die niet bestaan in het "vlaams" wij schelden hier niet met ziektes ...quote:
quote:op maandag 13 augustus 2007 13:22 schreef roburt het volgende:
[..]
beter nog het is al ingeburgerd.
het staat bv. in het woordenboek als:
kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
![]()
is dat echt typisch nederlandsch?quote:op maandag 13 augustus 2007 17:10 schreef joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
tering gebruik ik niet , tyfus ook niet , klere niet ... dat zijn net als kanker trouwens allemaal woorden die niet bestaan in het "vlaams" wij schelden hier niet met ziektes ...
quote:op maandag 13 augustus 2007 13:22 schreef roburt het volgende:
[..]
beter nog het is al ingeburgerd.
het staat bv. in het woordenboek als:
kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
![]()
godverdomme, miljaarde , miljaardedzju , klote, shit, ... dat soort dingen.quote:op maandag 13 augustus 2007 17:28 schreef devlinsect het volgende:
[..]
is dat echt typisch nederlandsch?![]()
wat zijn dan de groffe krachttermen, woorden die ze daar gebruiken?
zoiets als lonsdaplers/gabbers/modeflikkers/tokkies in bv renesse die heel de tijd kankerflikker tegen elkaar en andere roepen zekerquote:op maandag 13 augustus 2007 00:23 schreef zyggie het volgende:
meestal zijn de mensen die het constant gebruiken van het trieste type, maar die correlatie daargelaten heb ik geen problemen als men het als een terechte krachtkreet gebruikt. ik kijk dan wel een beetje op je neer, maar dat heb je met meer dingen.
oh hilarisch, echt, dat niemand dat nog gedaan heeft in dit topic, ik laat spontaan wat plas lopenquote:op maandag 13 augustus 2007 17:39 schreef mooielul het volgende:
moet ik toch kanker lekker zelf weten met watvoor kanker scheldwoorden ik wil kankeren...godverdomme moet niet gekker worden, kanker maatschappij!
hey lekker kanker boeiendquote:op maandag 13 augustus 2007 20:17 schreef mcintosh het volgende:
[..]
oh hilarisch, echt, dat niemand dat nog gedaan heeft in dit topic, ik laat spontaan wat plas lopen
zo'n hilarische nick, en dan nog zo'n extreem grappige opmerking. je zou er je werk van moeten makenquote:op maandag 13 augustus 2007 17:39 schreef mooielul het volgende:
moet ik toch kanker lekker zelf weten met watvoor kanker scheldwoorden ik wil kankeren...godverdomme moet niet gekker worden, kanker maatschappij!
hypocriete kutgristenen.quote:op maandag 13 augustus 2007 00:16 schreef canisfire het volgende:
zo is er bijvoorbeeld een meisje en die is van menning dat ze iemand een knal voor zijn kop mag verkopen bij het woordje godverdomme omdat dat haar is aangeleerd door haar ouders.
leuk joh, grote mond hierquote:op maandag 13 augustus 2007 11:45 schreef devlinsect het volgende:
[..]
kanker, tyfus, kaaskop, godverdomme, allah is een geiteneuker, oudje, oude lui, haakneus, peentjeshaar, stokbrood, vetklep, sproetekop, stinkturk, negerzoen, nikker, white trash, pedo, god is homo etc etc.
het is pas provocerend als de ontvanger zich geprovoceerd voelt.
welkom in 2007 waar de tolerantie ver te zoeken is, waarin de mensen van de huidige 'ipod maatschappij' individualistischer worden en zichzelf steeds belangrijker achten dan anderen.
![]()
wat ik bedoel, beste wijsneus, is dat godverdomme tegenwoordig los staat van de betekenis. een heleboel mensen weten wanneer men kanker op straat of in de trein blert dondersgoed welk woord je daar gebruikt. men wordt er namelijk dagelijks mee geconfronteerd, en zo niet, dan ga je er nog geconfronteerd mee worden. alleen al daarom zou je er rekening mee moeten houden, heeft te maken met respect. hetzelfde moet je opbrengen voor godverdomme vind ik hoor, ik ben een van de weinig overgebleven mensen die nog wel het mooie van 'n religie ziet lijkt 't, maar goed, godverdomme vind ik nog iets begrijpelijker dan kanker. je kan best 'niets' met god hebben, maar je kan nooit 'niets' met kanker hebben. mocht je als geboren egoist altijd van jezelf uit gaan dan, met 'n beetje inlevingsvermogen laat je beider woorden uit je hoofd.quote:op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
en kanker is ook aan t inburgeren
weinig overgebleven?quote:op maandag 13 augustus 2007 23:59 schreef taurus het volgende:
[..]
wat ik bedoel, beste wijsneus, is dat godverdomme tegenwoordig los staat van de betekenis. een heleboel mensen weten wanneer men kanker op straat of in de trein blert dondersgoed welk woord je daar gebruikt. men wordt er namelijk dagelijks mee geconfronteerd, en zo niet, dan ga je er nog geconfronteerd mee worden. alleen al daarom zou je er rekening mee moeten houden, heeft te maken met respect. hetzelfde moet je opbrengen voor godverdomme vind ik hoor, ik ben een van de weinig overgebleven mensen die nog wel het mooie van 'n religie ziet lijkt 't, maar goed, godverdomme vind ik nog iets begrijpelijker dan kanker. je kan best 'niets' met god hebben, maar je kan nooit 'niets' met kanker hebben. mocht je als geboren egoist altijd van jezelf uit gaan dan, met 'n beetje inlevingsvermogen laat je beider woorden uit je hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |