Je bent in CUL. Dus als je het meegenomene niet opeet, gelieve in ONZ te blijvenquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:22 schreef T3rr0r het volgende:
Een neger. Uit Afrika. Handig voor het schoonhouden van het huis en andere klusjes.
Exotischquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:26 schreef BunnyHunter het volgende:
uit spanje wat soa's ..
Nieuw: Coca-Cola met koffiesmaakquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:44 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is dat precies? Ik vraag het me al een tijdje af maar heb het om een onbekende reden nog nooit gekocht.
cola met koffiesmaak.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:44 schreef Sapstengel het volgende:
Wat is dat precies? Ik vraag het me al een tijdje af maar heb het om een onbekende reden nog nooit gekocht.
Het is heerlijk! (Ik spreek uiteraard uit ervaring)quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:49 schreef Syytön het volgende:
[..]
cola met koffiesmaak.
Is het lekker? Ik heb het nooit geproefd.
Nee, dat zijn eendeboutjes gegaard in (hun eigen?) vet, dus als je zo'n blik openmaakt zie je vet met boutjes. Ik moet het voor heel veel mensen meenemen die er dol op zijn. Ik vind het zelf ook wel lekker, maar als ik er veel van eet word ik misselijk.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:46 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat voor eend is dat confit de canard? Paté?
o ja, dat doe ik ook meestal wel, evenals wodka, maar dat laatste is meer om economische reden. Ik geloof dat een fles daar iets van 4 euro goedkoper is.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:02 schreef okkie-man het volgende:
Als ik uit Frankrijk kom, of ik kom er doorheen, dan haal ik altijd een paar lekkere flessen wijn
quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:38 schreef Biancavia het volgende:
Coca Cola Blak uit Frankrijk.
[afbeelding]
mmmmm, klinkt lekker (not)quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:34 schreef Sapstengel het volgende:
Uit Tsjechië:
[afbeelding]
gebakken Hosti
Dat dus en verder eendeborstfilet. Té lekker. En allerlei soorten azijn voor vinaigrette. Verder ook wel eens kant-en-klare vinaigrette. O ja, en kaasjes natuurlijk!quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:01 schreef colette het volgende:
Dus producten die je hier in Nederland niet (of moeilijk) kan krijgen.
Ik zelf kom vaak in Frankrijk en neem dan mee terug:
- crème de marron
- mayonnaise (light) die is lekker zuur en fris en niet zo zoet als de Nederlandse.
- blikken confit de canard
Ik heb een zuur-tic. Kan d'r ook niks aan doen, genetisch bepaald, m'n vader, die eet zo een citroen uit 't vuistjequote:Op zondag 12 augustus 2007 22:26 schreef Muck het volgende:
ik verbaas me erover dat veel mensen de franse mayo zo lekker vinden!
oh gets, wat vind ik dat ongelofelijk smerig zeg
Ik gebruik het als dipsaus! (naja, en over mijn patat, aardappelen etc.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:26 schreef Muck het volgende:
Ik vind de Nederlandse niet te eten, zoveel suiker wordt daarin gestopt. Blegh.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:26 schreef Muck het volgende:
Limoncello, gorgonzola!quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:41 schreef minilotje het volgende:
Aan het einde van de zomer ga ik voor het eerst naar Italië, en ik neem tijdens onze rondreis een extra koffer mee om delicatessen in te stouwen. Tips zijn welkom![]()
Taboulet = Tabouli/Tabbouleh ? Zo ja kant en klaar spul? Anders kun je ook gewoon bulgur bij de supermarkt kopen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:01 schreef colette het volgende:
Dus producten die je hier in Nederland niet (of moeilijk) kan krijgen.
Ik zelf kom vaak in Frankrijk en neem dan mee terug:
- crème de marron
- mayonnaise (light) die is lekker zuur en fris en niet zo zoet als de Nederlandse.
- Sundy (dat is een soort candybar van Nestlé)
- blikken confit de canard
- pakken met taboulet
-edit- oj ja ook nog Heinz tomaten ketchup met de helft minder suiker
K had dat eens gezien in een China , in een grote supermarkt , kon je starbucks coffee in glazen flessen kopen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:20 schreef Syytön het volgende:
Als het zou kunnen nam ik trouwens allemaal Starbucks Frappucino coffee light mee.
Ja. Het is een bokaal met smurrie (tomaten/olie en weet ik wat) en dan zo'n zakje met couscous (is dat hetzelfde als bulgur?) Je doet dat dan samen in een schaal, zet het 20 minuten in de koelkast en klaar. Ik ben er dol op.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:24 schreef n0a het volgende:
[..]
Taboulet = Tabouli/Tabbouleh ? Zo ja kant en klaar spul? Anders kun je ook gewoon bulgur bij de supermarkt kopen.
iddquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:57 schreef Laton het volgende:
diarree
Zeker weten dat dat geen Storbucks of Starbecks was?quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:46 schreef nexus-pilot het volgende:
[..]
K had dat eens gezien in een China , in een grote supermarkt , kon je starbucks coffee in glazen flessen kopen.
Nope , het heette Freemart , was wel heel groot vergeleken met een normaal winkelquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:54 schreef Knakker het volgende:
[..]
Zeker weten dat dat geen Storbucks of Starbecks was?
dat plus Bauchspeck, schincken en Almdudler. En ow ja, Kurbis Kernol.quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:11 schreef Johnns het volgende:
het enige wat ik eigenlijk meegenomen heb uit Oostenrijk is zijn 2 flessen Obstler en een fles Williams
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:00 schreef Curiosity het volgende:
Yop melkdrink met kokossmaak.
Even naar de Edeka markt in Kleve rijdenquote:
das niet eens zo ver bij mij vandaanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:33 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Even naar de Edeka markt in Kleve rijden
Hier ook te koop bij sommige natuurwinkels.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:00 schreef Curiosity het volgende:
Uit Canada maple syrup, of ik laat het meenemen.
En onze koeien dan!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:42 schreef Sorbootje het volgende:
De laatste keer uit Italië een stuk of zestig () flessen wijn. Een megalading sambuca. Limoncello en andere fijne versnaperingen
![]()
Verder allerlei andere Italiaanse kookdingetjes die hier moeilijker te krijgen zijn. Het liefst zou ik een stukje Italië incl. winkels optillen en in Friesland in een weiland droppen zodat het altijd dichtbij is.
Die heb ik daar toen ook eens gekocht. Zelden zoiets smerigs gegeten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 02:09 schreef ElZwino het volgende:
Uit Amerika: potten met JIF en stripes voor de buren die op het huis passen(jam en pindakaas als een soort duo-penotti
)
De schapen- en geitenkazen van Fuerteventura zijn erg lekkerquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga binnenkort naar de Fuertaventura, maar vrees daar weinig lokales specialiteiten tegen te komen. Wellicht is de spaanse import daar goed maar zal wel prijzig zijn.
Klopt het enige wat je daar goedkoop kunt krijgen is Ron Mielquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga binnenkort naar de Fuertaventura, maar vrees daar weinig lokales specialiteiten tegen te komen. Wellicht is de spaanse import daar goed maar zal wel prijzig zijn.
Volgens mij klopt die link niet helemaal...quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Klopt het enige wat je daar goedkoop kunt krijgen is Ron Miel
quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die link niet helemaal...
Heerlijk spul, ik neem het ook altijd mee als ik van Gran Canaria afkom.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:12 schreef Serendips het volgende:
Nou, die Ron Miel lijkt me niet aan te bevelen...
Is dat van die zoetige mosterd?quote:
Af en toe eens naar Duitsland rijden en de auto volladen, dat scheelt echt veel geld, 10-15 euro per fles.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:46 schreef Innocence het volgende:
Ik wilde dit jaar zo graag Balearische ham meenemen, maar had helaas niet zoveel geld meer over. Hingen in veel restaurants aan het plafond te drogen, had het liefst een hele meegenomen!
Wel altijd flessen drank, niet omdat het nu zo'n lokale specialiteit is, maar omdat het veel geld scheelt.
Hm, geen wonder dat ze het hier "Zweedse balletjes" noemen...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:05 schreef heaven7 het volgende:
köttbullar
pssstquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:21 schreef PyTh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij kan van een normale saiyan in een supersaiyan veranderen o.a.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:35 schreef Serendips het volgende:
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat Vegeta? Ik zag het ook al bij de Turk staan.
Dat weet ik maar ik neem het ook altijd mee uit Hongarijequote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
pssst
Vegeta kan je ook bij de turk kopen
OK leuk en hoe smaakt dat? Waar lijkt het op? Etc etc...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:13 schreef heaven7 het volgende:
Zweedse mosterd
[afbeelding]
Festis
[afbeelding]
Nougat!
[afbeelding]
Jordnötsringar!
[afbeelding]
Bij deze de goede linkquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die link niet helemaal...
Ik snapte hem niet, maar na Google geraadgpleegd te hebben, zie ik dat je duidelijk te veel Dragonball hebt gekeken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:36 schreef tonks het volgende:
Hij kan van een normale saiyan in een supersaiyan veranderen o.a.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:17 schreef ihugster het volgende:
[..]
OK leuk en hoe smaakt dat? Waar lijkt het op? Etc etc...![]()
Dat klinkt eh............heel...eh............Amerikaans!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:24 schreef Floria het volgende:
Ik ben net terug uit de VS en ben met een extra koffer teug gekomen voor de heerlijke, vette, over geproduceerde etenswaren en in Nederland niet te krijgen drugstore stuff.
Pakken Aunt Jemima pancake mix
Aunt Jemina Stroop
Zo'n beetje de hele collectie Betty Crocker taart mixen + icing én de 30 seconden hot fudge browie (bekertje water en dan 30 seconden in de magnetron en smullen maar. Slecht maar heerlijk!)
Life savers in smaak wint-o-green
Peppermint patties
bbq saus
Stuk monterey jack kaas (super over de nacho's)
Non food
Saint Yves facial cleanser
Visine oogdruppels (één drup en geen rode ogen meer! ideaal voor na een avodn stappen en maakt bovendien lekker vochtig)
Bausch en lomb oogdruppels voor droge ogen als je je lensen in hebt
Tyrenol slaappillen.
Yay!
kaasjesquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:34 schreef computergirl het volgende:
Ik ga over 2 weken naar Nice, maar 2 dagen en dus ik vlieg met alleen handbagage. Dat betekent dus geen vloeistoffen zoals wijn en azijn, maar volgens mij ook niet alles wat maar een beetje vloeibaar is zoals mosterd en mayonaise![]()
Wat zijn nou lekkere dingen om mee terug te nemen uit Zuid-Frankrijk die anti-vlieg-terreur-maatregelen bestendig zijn?
chinottoquote:Op zondag 26 augustus 2007 09:51 schreef Knipkip het volgende:
Raclette, balsamico-azijn, rode wijn, limoncello, pancetta, chinotto... Ik kom altijd zwaar overbeladen terug.![]()
oh ja en de echte piri piri saus natuurlijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:43 schreef DarkElf het volgende:
klinkt goed zeg
wij hebben uit Portugal dit jaar vooral wijn, wodka (stúkken goedkoper) en triple sec meegenomen...
oh ja en de echte piri piri saus natuurlijk![]()
Als je dol bent op Verveine thee, ik drink het al jaren en is hier in Nederland bij onder andere de Biologische winkel en reform zaken te krijgen!quote:Op donderdag 6 september 2007 08:29 schreef computergirl het volgende:
meegenomen uit Nice:
Verveine thee
echte kaneel (vraag Johannes van Dam om het verschil)
blikje sardientjes
zakje met kleine worstjes met hazelnoot
en natuurlijk chocolade, extra puur met caramel, pistache en sinasappelschil
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |