abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52387809
Dit zijn pas echte chemtrails!
D'r reed gisteren eentje door m'n straat, dacht al, wtf is dat nou?

http://youtube.com/watch?v=4TS6fqwIR18
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:38:45 #102
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52387890
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Dit zijn pas echte chemtrails!
D'r reed gisteren eentje door m'n straat, dacht al, wtf is dat nou?

http://youtube.com/watch?v=4TS6fqwIR18
Pesticide junkies
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_52389218
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:51 schreef Lambiekje het volgende:
Oke bij een appel is het wel duidelijk maar wat stoppen ze allemaal in de appelmoes.
Snoep verstandig eet een
quote:
De oorzaak van de ziekte van Parkinson is niet bekend. Eén theorie is dat schadelijke stoffen in groente en fruit en in de lucht een belangrijke rol spelen. Is het wel gezond om veel fruit te eten?

Pesticiden
Om welke schadelijke stoffen gaat het precies? Om daar antwoord op te geven moeten we vooral kijken naar de groente- en fruitteelt. Bij de gangbare teelt van groente en fruit spuit men veel met landbouwgif.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=120489
quote:
Is het veiliger groente en fruit te schillen?

Het is niet nodig groente en fruit te schillen in verband met resten
bestrijdingsmiddelen. Veel bestrijdingsmiddelen trekken verder in het product dan de schil. Meestal zijn ze al afgebroken als de producten op de markt komen.

Gelukkig zijn de gevonden hoeveelheden bijna nooit een risico voor de gezondheid.

http://www.voedingscentru(...)rijdingsmiddelen.htm
Voedingscentrum..

Overal flikkert men schadelijke rotzooi doorheen, maar in jet fuel zal men dat noooit doen.
Nee laten we maar hopen dat de EPA en het RIVM alles goed in de gaten houden, dat doen ze toch altijd..
quote:
Last year the Environmental Protection Agency received $2.1 million from the American Chemistry Council to conduct studies on children from impoverished families in Duval County, Florida. The children will be exposed to a variety of known toxins over a two year period. The study will determine how chemicals are absorbed, ingested and inhaled by children ranging in age from infants to 3 year olds. For taking part in the study, families will receive $970 and a tee-shirt.
http://disgruntled.gnn.tv/threads/2685/CHEMTRAILS
quote:
In sommige RVP-vaccins zit een zeer kleine hoeveelheid formaldehyde. Tijdens het productieproces wordt die stof gebruikt en sporen daarvan blijven dan aanwezig.
http://www.rivm.nl/rvp/vragen/#tcm:20-8429
quote:
Formaldehyde is bewezen carcinogeen voor de mens (IARC, 2005).

Een van de waarschuwingen die op pakjes sigaretten, shag en andere tabakswaren wordt vermeld is dat tabaksrook onder andere formaldehyde bevat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Formaldehyde
Maar denk maar niet dat het consultatiebureau je daar op wijst, sterker.. als je erom vraagt zegt men; "tja daarvoor moet je niet bij ons wezen " .

Net zulke hokjesdenkers als sommige hier, he Cyclonis.

En men zal het wel weer off topic vinden maar denk dat dat wel meevalt:
quote:
Aerial spraying of the crystals via chemtrails was deployed on Chinese and Korean populations during the Korean War. Many veterans of the war later developed Multiple Sclerosis. The army recognized that the MS was Brucella-related and paid the veterans compensation.
http://disgruntled.gnn.tv/threads/2685/CHEMTRAILS
quote:
In 1993, Dr. Shyh-Ching Lo, senior researcher at the Armed Forces Institute of Pathology patented several virulent strains of mycoplasma. He stated in his own patents that they cause chronic fatigue syndrome. The Institute is currently reconstructing the 1918 Spanish Flu, inserting it into contemporary flu strains and enhancing its lethality. The Spanish Flu killed 675,000 Americans in the 1918-1919 interval. Many of the dead were vaccinated soldiers. Anyone born after 1918 has no immunity to the Spanish Flu.

This retired government scientist goes on to say that reconstructed versions of the flu could be inserted into vaccines along with a more benign strain of the inoculum in order to slow the progression of its more deadly component. Chemicals in the chemtrails reported nationwide over the preceding decade, may assist the viral envelope to fuse with lung cells, guaranteeing ease of penetration and infection. People will pass along the flu to others and then start dropping like flies. This will cause a panic demand for more flu shots, thus accelerating the cycle. Persons not so inoculated will be blamed for spreading the disease.
http://educate-yourself.org/cn/chemtrailsandvaccines14feb05.shtml
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:31:54 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52389632
Een simpele vraag dan. Bij welke concentratie is het kanker verwekkend?
Onikaan ni ov dovah
pi_52390398
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Je vraag is TE simpel.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:53:30 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52390429
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:52 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Je vraag is TE simpel.
Dan moet het vast niet zo'n probleem zijn om hem te beantwoorden.
Onikaan ni ov dovah
pi_52401263
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan moet het vast niet zo'n probleem zijn om hem te beantwoorden.
Een simpele vraag resulteert niet altijd in een simpel, eenduidig antwoord. De oplossing is afhankelijk van 'n hoop omstandigheden.

Maar als je echt interesse hebt:
http://monographs.iarc.fr/ENG/Meetings/88-formaldehyde.pdf
Eisenhower1961.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:29:12 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52402947
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:44 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Een simpele vraag resulteert niet altijd in een simpel, eenduidig antwoord. De oplossing is afhankelijk van 'n hoop omstandigheden.

Maar als je echt interesse hebt:
http://monographs.iarc.fr/ENG/Meetings/88-formaldehyde.pdf
Dat lijkt nog best mee te vallen. Veel statistisch zwakke of negatieve resultaten.
Onikaan ni ov dovah
pi_52404992
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat lijkt nog best mee te vallen. Veel statistisch zwakke of negatieve resultaten.
Ik zou zeggen bel het IARC ff, dan halen ze het misschien weer van de lijst af.
Je reactie verbaast me weer niks.
Jji bent volgens mij ook degene die beter weet wat HAARP kan dan de uitvinder zelf.
Eisenhower1961.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:12:09 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52405093
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen bel het IARC ff, dan halen ze het misschien weer van de lijst af.
Je reactie verbaast me weer niks.
Jji bent volgens mij ook degene die beter weet wat HAARP kan dan de uitvinder zelf.
Waar zie je mij zeggen dat het van de lijst zou moeten
Onikaan ni ov dovah
pi_52405564
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar zie je mij zeggen dat het van de lijst zou moeten
De stof zit in groep 1 en jij vind het wel meevallen, dan vermoed ik dat je de stof daar eigenlijk niet vind thuishoren.
Maar je hebt geljk hoor, dat zeg je niet en interpreteer ik de " het valt wel mee" verkeerd. Sorry.
Eisenhower1961.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:35:08 #112
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52406278
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:21 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De stof zit in groep 1 en jij vind het wel meevallen, dan vermoed ik dat je de stof daar eigenlijk niet vind thuishoren.
Maar je hebt geljk hoor, dat zeg je niet en interpreteer ik de " het valt wel mee" verkeerd. Sorry.
Is verder ook niet erg. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je dan niet zo druk hoeft te maken over "een zeer kleine hoeveelheid" als ze het maar net aan kunnen tonen bij mensen die er via hun werk constant aan bloodstaan.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:57:28 #113
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52409584
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:58 schreef Rasing het volgende:

[..]

Zou het misschien... andersom zijn? Nee toch? Dat mensen meer en meer light-producten gaan eten omdat ze dikker worden?
Ik vind het verwonderlijk sinds de introductie van de light producten is de gemiddelde amerikaan fors dikker geworden.
Mede omdat er statistieken zijn die zeggen dat er massaal light frisdranken gedronken worden.

Zoals algemeen bekend loopt Nederland altijd wat stappen achter en is ook hier men aan de light produkten. En wat zie je gebeuren mensen worden dikker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:08:34 #114
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_52409945
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het verwonderlijk sinds de introductie van de light producten is de gemiddelde amerikaan fors dikker geworden.
Mede omdat er statistieken zijn die zeggen dat er massaal light frisdranken gedronken worden.

Zoals algemeen bekend loopt Nederland altijd wat stappen achter en is ook hier men aan de light produkten. En wat zie je gebeuren mensen worden dikker.
American diet:
BigMac with diet coke.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:11:44 #115
52357 Lambiekje
pi_52410053
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik vind het al verdacht dat het niet algemeen bekend is dat er de mogelijkheid bestaat dat je kanker kan oplopen tijdens het vaccineren tegen de rode hond of iets dergelijks. Maar nee meteen weer over hoeveelheden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:12:12 #116
52357 Lambiekje
pi_52410074
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:19 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Snoep verstandig eet een
[afbeelding]
[..]

[..]

Voedingscentrum..

Overal flikkert men schadelijke rotzooi doorheen, maar in jet fuel zal men dat noooit doen.
Nee laten we maar hopen dat de EPA en het RIVM alles goed in de gaten houden, dat doen ze toch altijd..
[..]

[..]

[..]

Maar denk maar niet dat het consultatiebureau je daar op wijst, sterker.. als je erom vraagt zegt men; "tja daarvoor moet je niet bij ons wezen " .

Net zulke hokjesdenkers als sommige hier, he Cyclonis.

En men zal het wel weer off topic vinden maar denk dat dat wel meevalt:
[..]

[..]
je bent goed bezig geweest ....
pi_52410247
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is verder ook niet erg. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je dan niet zo druk hoeft te maken over "een zeer kleine hoeveelheid" als ze het maar net aan kunnen tonen bij mensen die er via hun werk constant aan bloodstaan.
Gedeeltelijk mee eens, maar.......
Er zit meer in n vaccin dan alleen dat. Bovendien is "n kind klein en dan is er nog synergie.
Eisenhower1961.
pi_52410469
http://members.aol.com/doewatch/chemtrails.html

In deze link worden i.m.o alle vragen m.b.t Chemtrails/Haarp beantwoord. Ook die over Zwavel.
quote:
If you have ever wondered about chemtrails; What they are, How they work, Who designed them, or Who is responsible then it is all right here in these pages for all to see. Here one can read the science behind chemtrails, the real mechanisms for global warming, and the common sense reasons for what is happening.
Ook in de light versie
http://members.aol.com/doewatch/chemtrailslite.html

"Debunk ze"
Eisenhower1961.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:35:44 #119
52357 Lambiekje
pi_52410737
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:25 schreef Resonancer het volgende:

In deze link worden i.m.o alle vragen m.b.t Chemtrails/Haarp beantwoord. Ook die over Zwavel.
[..]

Ook in de light versie
http://members.aol.com/doewatch/chemtrailslite.html

"Debunk ze"
hehe .. .This book is essential for understanding the Generation 1 chemtrail methods. mmm

edit:
Eigenlijk zou je deze link moeten doorsturen naar de grapjassen bij het KNMI en dergelijke.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 16-08-2007 00:49:15 ]
pi_52412054
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hehe .. .This book is essential for understanding the Generation 1 chemtrail methods. mmm

edit:
Eigenlijk zou je deze link moeten doorsturen naar de grapjassen bij het KNMI en dergelijke.
http://www.knmi.nl/contact/index.html#vraag

succes
An unstable system is a system that is not stable
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:04:08 #121
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52413619
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het al verdacht dat het niet algemeen bekend is dat er de mogelijkheid bestaat dat je kanker kan oplopen tijdens het vaccineren tegen de rode hond of iets dergelijks. Maar nee meteen weer over hoeveelheden.
Ja natuurlijk vraag ik naar hoeveelheden. Dat is nogal belangrijk bij dergelijke dingen. Weer dat stukje onwetendheid waar ik het laatst over had.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:54:08 #122
52357 Lambiekje
pi_52414106
T
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk vraag ik naar hoeveelheden. Dat is nogal belangrijk bij dergelijke dingen. Weer dat stukje onwetendheid waar ik het laatst over had.
Tuurlijk is hoeveelheid wel van belang. Mijn punt is waarom is het niet algemeen bekend waarom wordt er zo 'geheimzinnig' gedaan. als er naar gevraagd wordt.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:02:29 #123
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52414223
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
T
[..]

Tuurlijk is hoeveelheid wel van belang. Mijn punt is waarom is het niet algemeen bekend waarom wordt er zo 'geheimzinnig' gedaan. als er naar gevraagd wordt.
Miscshien omdat de kans verwaarloosbaar klein is bij een erg kleine hoeveelheid?
Onikaan ni ov dovah
pi_52416606
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

edit:
Die wisten niet eens van HAARP.

H.A.A.R.P.

Ja hoor mijnheer de persvoorlichter. Er is niets zorgwekkends of engs aan, en daarom vraagt de EU om onmiddelijke stopzetting? KNMI

[ Bericht 1% gewijzigd door Resonancer op 16-08-2007 19:25:49 ]
Eisenhower1961.
pi_52431092
http://nl.youtube.com/watch?v=2GQu2Fp4bkE

Tja, het kan natuurlijk dat het linker vliegtuig 'n warme luchtbel invliegt.
Eisenhower1961.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:40:01 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52431475
Ben in de auto weer eens de slinger van foucault aan het herlezen, dat kan ik iedereen aanraden die met samenzweringen en complottheorien bezig is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:46:59 #127
52357 Lambiekje
pi_52431701
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:25 schreef Resonancer het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=2GQu2Fp4bkE

Tja, het kan natuurlijk dat het linker vliegtuig 'n warme luchtbel invliegt.
Waarom is er geen trail bij de middelste. Dit is wel een aardige filmpje om aan te tonen dat er weldegelijk gesproeid wordt.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:01:31 #128
45206 Pietverdriet
pi_52432130
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom is er geen trail bij de middelste.
Omdat ie lager vliegt? Je kan bij het middelste het vliegtuig veel duidelijker zien als de andere 2
quote:
Dit is wel een aardige filmpje om aan te tonen dat er weldegelijk gesproeid wordt.
Het toont geen fuck aan dat er gesproeit wordt.
pi_52433129
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben in de auto weer eens de slinger van foucault aan het herlezen, dat kan ik iedereen aanraden die met samenzweringen en complottheorien bezig is.
When men stop believing in God, it isn't that they then believe in nothing: they believe in everything.
Umberto Eco

Ja hoor ....I never started.

Neemt niet weg dat hij aardige dingen schreef :

Terrorism is a biological consequence of the multinationals, just as a day of fever is the reasonable price of an effective vaccine . . . The conflict is between great powers, not between demons and heroes. Unhappily, therefore, is the nation that finds the "heroes" underfoot, especially if they still think in religious terms and involve the population in their bloody ascent to an uninhabited paradise.
-- "Striking at the Heart of the State" (1978) from Travels in Hyperreality
Eisenhower1961.
pi_52433645
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat ie lager vliegt? Je kan bij het middelste het vliegtuig veel duidelijker zien als de andere 2
[..]

Het toont geen fuck aan dat er gesproeit wordt.
Ik ben het met je conclusie eens, echter de 2 vliegtuigen aan de buitenkant zijn naar mijn mening jagers Tornado's oid) , en het middelste vliegtuig is duidelijk n veel groter vliegtuig (A330 oid). Je kunt nav het filmpje niet beweren dat het middelste vliegtuig lager vliegt.

P.S.
Hoogte is geen maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, alhoewel de meeste sites (NASA/KNMI) dat wel beweren.
Eisenhower1961.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:27:45 #131
52357 Lambiekje
pi_52434432
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik ben het met je conclusie eens, echter de 2 vliegtuigen aan de buitenkant zijn naar mijn mening jagers Tornado's oid) , en het middelste vliegtuig is duidelijk n veel groter vliegtuig (A330 oid). Je kunt nav het filmpje niet beweren dat het middelste vliegtuig lager vliegt.

P.S.
Hoogte is geen maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, alhoewel de meeste sites (NASA/KNMI) dat wel beweren.
Waarom is er anders mist
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:01:14 #132
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52442717
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom is er anders mist
Dat heeft alles met het dewpoint en evenwichtsreacties te maken
Onikaan ni ov dovah
pi_52448548
quote:

[..]

P.S.
Hoogte is wel een maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, hoewel indirect. Ik heb van mijn opleiding een boek (waarvan ik het tentamen overigens niet heb gemaakt):

Elements of Aircraft Pollution
G.j.j. Ruijgrok
D.M. van Paassen

Ik heb hier een stuk over contrails gevonden en contrails ontstaan door het mixen van de hete vochtige uitlaatgassen met droge koude lucht. In de uitlaatgassen zit een grote hoeveelheid waterdamp wat zich door de lage temperaturen snel ontwikkelt tot ijskristalletjes. Er zijn 2 typen contrails:

- short length contrails: deze hebben alleen een lengte van +/- 1000 meter en verdwijnen gelijk met de snelheid van het vliegtuig. Deze kunnen ook ontstaan bij lagere temperaturen, aangezien het feit dat ze snel verdwijnen komt doordat de ijskristalletjes snel smelten
- persistent contrails: deze ontstaan als de omgevende lucht extreem koud is, en ontstaan (dus) over het algemeen op hoogtes van 10km (intercontinentale vluchten)

Aangezien de buitenlucht temperatuur een functie is van de hoogte en dan wel als volgt:

dT = -0.0065*dh

als je integreert naar hoogte krijg je:

T = T0 - 0.0065*h

hierin is dT het temperatuurverschil in Kelvin, dh het hoogteverschil in meters, T de temperatuur in Kelvin, T0 is de lokale temperatuur op zeeniveau en h is de hoogte waarop je de temperatuur meet
-0.0065 is een constante wat in feite inhoudt dat voor elke meter dat je omhoog gaat, gaat er 0.0065 graden Kelvin van je temperatuur af.

Aangezien contrail formatie dus afhangt van temperatuur en temperatuur afhangt van de hoogte, is daarmee ook een direct verband aangetoond tussen contrail formatie en hoogte.

Jouw stelling blijkt hieruit dus incorrect.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:06:57 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52449884
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:19 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

Hoogte is wel een maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, hoewel indirect. Ik heb van mijn opleiding een boek (waarvan ik het tentamen overigens niet heb gemaakt):

G.j.j. Ruijgrok
D.M. van Paassen

Ik heb hier een stuk over contrails gevonden en contrails ontstaan door het mixen van de hete vochtige uitlaatgassen met droge koude lucht. In de uitlaatgassen zit een grote hoeveelheid waterdamp wat zich door de lage temperaturen snel ontwikkelt tot ijskristalletjes. Er zijn 2 typen contrails:

- short length contrails: deze hebben alleen een lengte van +/- 1000 meter en verdwijnen gelijk met de snelheid van het vliegtuig. Deze kunnen ook ontstaan bij lagere temperaturen, aangezien het feit dat ze snel verdwijnen komt doordat de ijskristalletjes snel smelten
- persistent contrails: deze ontstaan als de omgevende lucht extreem koud is, en ontstaan (dus) over het algemeen op hoogtes van 10km (intercontinentale vluchten)

Aangezien de buitenlucht temperatuur een functie is van de hoogte en dan wel als volgt:

dT = -0.0065*dh

T = T0 - 0.0065*h

hierin is dT het temperatuurverschil in Kelvin, dh het hoogteverschil in meters, T de temperatuur in Kelvin, T0 is de lokale temperatuur op zeeniveau en h is de hoogte waarop je de temperatuur meet
-0.0065 is een constante wat in feite inhoudt dat voor elke meter dat je omhoog gaat, gaat er 0.0065 graden Kelvin van je temperatuur af.

Aangezien contrail formatie dus afhangt van temperatuur en temperatuur afhangt van de hoogte, is daarmee ook een direct verband aangetoond tussen contrail formatie en hoogte.

Een kleine toevoeging daaraan Of water condenseert hangt oa af van de temperatuur (wat je al aangeeft) en de druk. De druk neemt net als de temperatuur af met grotere hoogte en is dus een versterking van je conclusie dat de stelling incorrect is (wat een zin...).
Onikaan ni ov dovah
pi_52455079
quote:

Ja hoor je hebt gelijk hoor, de temp gaat met n excacte constane omlaag, altijd en overal. NIET dus!
Ik twijfel ineens weer ontzettend aan je identiteit en snap dat als je op deze kortzichtige manier naar formules en getallen kijkt het NIST rapport i.d.d. ook correct voor je zal lijken.
Dus nogmaals , hoogte is GEEN maatstaf. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet weet wat het woordje maatstaf betekend, maar dat zou ik voor 'n toekomstig ing. oid ook bijzonder triest vinden.
Leidraad is 'n woord dat ik wel van toepassing vind.
Eisenhower1961.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:08:36 #136
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52455221
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:03 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja hoor je hebt gelijk hoor, de temp gaat met n excacte constane omlaag, altijd en overal. NIET dus!
Ik twijfel ineens weer ontzettend aan je identiteit en snap dat als je op deze kortzichtige manier naar formules en getallen kijkt het NIST rapport i.d.d. ook correct voor je zal lijken.
Dus nogmaals , hoogte is GEEN maatstaf. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je niet weet wat het woordje maatstaf betekend, maar dat zou ik voor 'n toekomstig ing. oid ook bijzonder triest vinden.
Iedereen kan zomaar wat blaten. Het zou fijn zijn als je ook een argument gaf bij je geblaat...
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:11:52 #137
52357 Lambiekje
pi_52455309
quote:

[..]

In het algemeen gaat het ik het wel op 6 graden per km dat weet ik nog wel van Aardrijkskunde.
Laatst was er een stom proefje op Brainiac waarom Thee in het vliegtuig viezer smaakt dan gewoon thuis. Punt is dat het water kookt bij 85' of iets dergelijks. Daarom weet ik het nog net zo niet of het wel onjuist is. Daar kan cyclonis wel gelijk in hebben.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:18:44 #138
52357 Lambiekje
pi_52455479
quote:

[..]

G.j.j. Ruijgrok
D.M. van Paassen

dT = -0.0065*dh

T = T0 - 0.0065*h

Dit geloof ik allmaal wel. Maar dat verklaart niet wat het laatste videootje met 3 vliegtuigen laat zien. zo extreem stoppen en weer beginnen met strepen. dat rijmt niet.
pi_52455713
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In het algemeen gaat het ik het wel op 6 graden per km dat weet ik nog wel van Aardrijkskunde.
Laatst was er een stom proefje op Brainiac waarom Thee in het vliegtuig viezer smaakt dan gewoon thuis. Punt is dat het water kookt bij 85' of iets dergelijks. Daarom weet ik het nog net zo niet of het wel onjuist is. Daar kan cyclonis wel gelijk in hebben.
Nee hij heeft ongelijk, (of hij moet echt niet weten wat maatstaf betekend) de atmosfeer werkt i.h.a.niet met constanten, en dat geldt al helemaal niet voor het temperatuurverloop.

Verloop van temperatuur (rood) en dauwpunt (blauw) met de hoogte. De Bilt, zondag 11 december 2005, 12 UTC. Op ongeveer een kilometer hoogte bevindt zich een subsidentie-inversie. De lucht daaronder is erg vochtig.
Eisenhower1961.
pi_52455764
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:08 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Iedereen kan zomaar wat blaten. Het zou fijn zijn als je ook een argument gaf bij je geblaat...
mehehehehee. inversie b.v.
Ik ga ervanuit dat deze basiskennis m.b.t meteologie JOU wel bekend zou zijn. Het is 'n veel gebruikt debunk argument.
Eisenhower1961.
pi_52455883
Als het straaljagers zijn op dat filmpje, dan zou het tijdelijk gebruik van bijvoorbeeld een afterburner ook het beginnen en stoppen van de contrails kunnen veroorzaken. Dan verandert (neem ik aan) de samenstelling van je uitlaatgassen drastisch en kun je dus opeens een contrail krijgen. Bij uitschakelen van de afterburner verdwijnt-ie dan weer.

Ik kan trouwens niks opmaken uit dat filmpje, voor mijn part is dat ding in het midden (zonder contrail) een vliegende schotel.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:33:55 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52455885
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:29 schreef Resonancer het volgende:

[..]

mehehehehee. inversie b.v.
Ik ga ervanuit dat deze basiskennis m.b.t meteologie JOU wel bekend zou zijn. Het is 'n veel gebruikt debunk argument.
Dat maakt niet uit. Het is een lineaire benadering. Dat is voldoende om de stelling dat het onafhankelijk van hoogt zou zijn te ontkrachten.
Onikaan ni ov dovah
pi_52457729
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Het is een lineaire benadering. Dat is voldoende om de stelling dat het onafhankelijk van hoogt zou zijn te ontkrachten.
Net zo linear als in die grafiek zeker.

Geloof je me wel als ik je laat zien dat iemand anders hetzelfde beweert:
quote:
Vaak is het temperatuurverloop met de hoogte niet als voorgeschreven in de standaard atmosfeer.
http://home.iae.nl/users/schamine/Vliegen/hoogte.doc
Lees 's je 's in, en plaats de door mij gemaakte opm. in de context (het filmpje)
quote:
Isothermie: Temperatuur in de troposfeer blijft gelijk met toenemende hoogte.
http://www.gratisppltheorie.nl/meteo.htm
quote:

De grens tussen de sferen noemen we pauze. Bijvoorbeeld de tropopauze als grens tussen troposfeer en stratosfeer. In de tropopauze bevindt zich de ‘jetstream’ of straalstroom van sterke winden waar straalvliegtuigen vaak gebruik van maken.

De genoemde hoogten liggen niet vast. Zo ligt de tropopauze op de noord –en zuidpool tussen de 4 en 8 km hoogte en op de evenaar tussen de 14 en 17 km. In de Troposfeer vinden we ‘het weer’ zoals we dat dagelijks ervaren. In de Stratosfeer is geen ‘weer’ hoewel de toppen van onweerswolken in de onderste regionen van de Stratosfeer kunnen doordringen.

In de tropopauze en daarboven neemt de temp al helemaal niet toe af met de hoogte maar juist toe en ook dit is weer gemiddeld gezien en geen constante.

P.s ik vind je manier van "discuseren voeren" vervelend , maar dit was je al bekend.
blaten..
Ik geef wel degelijk 'n argument, die constante bestaat in werkeljkheid niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Resonancer op 17-08-2007 19:41:50 ]
Eisenhower1961.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:54:37 #144
52357 Lambiekje
pi_52461000
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Lees 's je 's in, en plaats de door mij gemaakte opm. in de context (het filmpje)
[..]

[..]

In de tropopauze en daarboven neemt de temp al helemaal niet toe af met de hoogte maar juist toe en ook dit is weer gemiddeld gezien en geen constante.

P.s ik vind je manier van "discuseren voeren" vervelend , maar dit was je al bekend.
blaten..
Hiermee haal je cyclonis met z'n formule gebrabbel wel mee onderuit.

Het is eigenlijk ook wel stom dat ik riep van wat ik met aardrijkskunde had gehad. Ook al zou er een minimieme wijziging zijn dan gaat de stelling helemaal niet op. Je kan op de natuur geen wiskunde plakken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:15:20 #145
45206 Pietverdriet
pi_52461529
Komen de chemtrails nu weer uit de motoren?
pi_52461595
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is eigenlijk ook wel stom dat ik riep van wat ik met aardrijkskunde had gehad. Ook al zou er een minimieme wijziging zijn dan gaat de stelling helemaal niet op. Je kan op de natuur geen wiskunde plakken.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens, (ben wel n miereneuker he?) Je kan 'r weldegelijk wiskunde op loslaten, als je maar beseft dat n aantal parameters verre van constant is.
quote:
Er is al een statisticus verdronken in een meer dat gemiddeld een halve meter diep was.
Eisenhower1961.
pi_52461997
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:17 schreef Resonancer het volgende:

[..]
Je hebt ook maar 20 cm water nodig om te verdrinken.
pi_52462495
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt ook maar 20 cm water nodig om te verdrinken.
Het hoeft niet per se water te zijn:

Niet leuk:
quote:
A significant cause of death during the war was drowning, drowning in mud.
http://www.donegalexpress.net/2005-11-11/armistice-day/
Eisenhower1961.
pi_52463830
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Komen de chemtrails nu weer uit de motoren?
Je vergeet het woordje ook, het ene sluit het andere niet uit.
quote:
Since commercial jet planes were the lowest cost method to get the global warming shield into place, the long range plan, or "Generation 2" methods, was the idea of using the fuel itself and the jet engines design parameters to make water vapor in dense quantities. The goal of the Generation 2 methods required a decade to get into place because it involved changes in jet engine designs and the jet fuels. The dense water vapor seeded into the upper atmosphere would begin to fall and with these falls trigger rainfall in lower cloud systems, thus removing HF from the air. Normal cirrus clouds are formed by natural processes and tend to just sublime back into just vapor. Clouds seeded by chemtrail jet planes form the heavy particles that fall and don't perform as Cirrus clouds.

In the 90's, the EPA was forcing the oil refineries to button up leaks that were causing carcinogen health problems in the communities around them. These improvements resulted in process changes like total hydrogen management, which raised the hydrogen levels in jet fuels and the water vapor they created. Improvements even added hydrogen to jet fuels in the refinery process to lower the sulfur content and lower the jet fuels SOx release problems. Processes began to use more catalysts to make use of the heavies. The resultant modern jet fuels are kerosene based rather than the naptha base of years before. This wetting down of the fuels with hydrogen produces much more water vapor that shows up as clouds that tend to fall and seed rain or more low level clouds. These are the new JP-8 based jet fuels in use today.

The jet engines were redesigned into high by-pass designs like the GE-90 systems, which have high compression effects to produce large water particles. The redesigns also burn the fuel more efficiently leaving less unburned hydrocarbons that more easily get into the upper atmosphere from jets. The 90's were a period of much change for jets and oil companies and it was all about adapting to the discovery of how HF interacted with hydrocarbon releases
etc.
Eisenhower1961.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:28:44 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52466125
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

blaten..
Moet je voor de gein nou eens goed naar je grafiek kijken en je bedenken op welke hoogte vliegtuigen vliegen
Sorry hoor maar je slaat hier nogal een flater
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:32:12 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52466253
quote:

[..]

Ik ben het daar niet helemaal mee eens, (ben wel n miereneuker he?) Je kan 'r weldegelijk wiskunde op loslaten, als je maar beseft dat n aantal parameters verre van constant is.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_regression
Daar toevallig bekend mee?
Onikaan ni ov dovah
pi_52471734
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een kleine toevoeging daaraan Of water condenseert hangt oa af van de temperatuur (wat je al aangeeft) en de druk. De druk neemt net als de temperatuur af met grotere hoogte en is dus een versterking van je conclusie dat de stelling incorrect is (wat een zin...).
yep, maar in de open lucht is de druk ook uitsluitend afhankelijk van de temperatuur en dus is het wel of niet condenseren van water in de open lucht alsnog alleen een functie van de hoogte
pi_52471744
quote:

[..]

je bent een grappenmaker. de hele wetenschappelijke wereld is het er overeens dat er een lineair verband bestaat tussen hoogte en temperatuur, tot aan de troposfeer. deze lineaire constante is gelijk aan -0.0065 K/m als jij hier een andere theorie over hebt, ben je natuurlijk welkom dit te presenteren, ik denk dat er heel veel mensen heel erg nieuwsgierig zullen zijn naar jouw theorie, aangezien er heel veel instrumenten aan boord van vliegtuigen specifiek zijn ontworpen voor de eerdergenoemde formule.

dus nogmaals, hoogte is WEL een maatstaf, aangezien uitsluitend hoogte de temperatuur bepaalt van de lucht op de hoogtes waarin commerciele vluchten plaatsvinden.

mocht jij het er niet mee eens zijn, kun jij me misschien aantonen dat deze hele theorie niet klopt dat hoogte en temperatuur lineair gecorreleerd zijn met elkaar
pi_52471746
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

0.0065 graden per meter en dus inderdaad 6.5 graden per km, je hebt goed opgelet
pi_52471765
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

blaten..
als je goed zou opletten en een kijkje neemt in de figuur die je ZELF presenteert, dan zul je zien dat er WEL een lineair verband is tot 17km (troposfeer). vliegtuigen komen over het algemeen niet hoger dan 12km en contrails dus ook niet. dat het boven 17km anders verloopt heeft dus geen invloed op deze discussie, aangezien we het over contrails hebben die alleen ontstaan op hoogtes tot +/- 12km en tot nog voorbij die hoogte is er WEL een lineair verband tussen hoogte en temperatuur.

grappig dat jij mijn punt alleen maar hebt bewezen met de door jou gepresenteerde figuurtjes
pi_52471767
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zoals ik al tegen resonancer zei, kijk even heel goed in die figuurtjes van hem. er is WEL een lineair verband tussen hoogte en temperatuur tot aan 17 km hoogte!!!!!! dit is ver voorbij de hoogte waarop commerciele vliegtuigen vliegen en contrails dus ontstaan.
pi_52471769
quote:

[..]

[..]
kijk alsjeblieft even goed naar je eigen figuur in Chem- of contrails? Deel 34 voordat je dit soort "slimme" opmerkingen maakt
pi_52471815
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_regression
Daar toevallig bekend mee?
dat is ooit van belang geweest om de parameter 0.0065 te bepalen tot aan de troposfeer. dit doe je door op een willekeurig aantal hoogtes een meting uit te voeren en vervolgens inderdaad een (linear) least squares estimator uitwerken voor de constante die je zoekt.

het punt wat Resonancer en Lambiekje niet schijnen te snappen is dit:

- commerciele vliegtuigen komen over het algemeen niet hoger dan 12km
- de troposfeer rijkt tot een hoogte van 17km (!!!)
- het verloop van de temperatuur is lineair gerelateerd aan de hoogte tot aan 17km met een constante lineaire vergelijking

kijk bijvoorbeeld op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_lapse_rate

"As an average the International Civil Aviation Organisation (ICAO) defines an international standard atmosphere with a temperature lapse rate of + 6.5 °C per km (+ 3.57 °F/1000 ft or + 1.99°C/1000 ft) from sea level to 11 km. From 11 km up to 20 km, the constant temperature is -56.5 °C"

aangezien vliegtuigen over het algemeen niet vliegen boven 12km (waarbij 12km meestal niet eens wordt gedaan, behalve als het nodig is door windomstandigheden of om bepaalde luchtstromen mee te kunnen pikken of ontwijken)

je hebt gelijk dat de constante waarde een benadering is van de werkelijkheid, maar zoals je kunt zien op

http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/21-pc-06-temp-profile-380.jpg

is dit een hele goede benadering, vooral op de hoogtes waar commerciele vluchten plaatsvinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyclonis op 18-08-2007 05:03:15 ]
pi_52473224
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 04:55 schreef Cyclonis het volgende:

- het verloop van de temperatuur is lineair gerelateerd aan de hoogte tot aan 17km met een constante lineaire vergelijking
- BS, de Troposfeer KAN tot 'n hoogte van 17 km rijken.
- Nogmaals, dit is n hulpmiddel, geen vaststaand iets.
quote:
De atmosfeer van de aarde bestaat uit 5 verschillende lagen waarvan de troposfeer de onderste laag is en deze ongeveer tussen de 7 en 17 kilometer hoog is.
http://www.spacepage.be/content/view/1585/53/
Wat jij niet ljkt te snappen dat jouw contstante factor in de praktijk niet bestaat, of wou jij beweren dat de atmosfeer altijd stabiel is?
http://www.weerstation-kollumerzwaag.nl/de%20atmosfeer.htm
quote:

Nogmaals, je weet volgens mij niet wat het woordje maatstaf betekend.
Ik blijf erbij dat hoogte is geen maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, er zijn teveel factoren belangrijker dan hoogte.
quote:
key to the formation of contrails is atmospheric conditions.
http://www.aerospaceweb.org/question/atmosphere/q0111.shtml
Atmospheric conditions zijn niet recht evenredig met de hoogte.

Lees ook deze post 's chemtrails feit of fictie deel 2
Ook hier weer n rode lijn die verre van linear is.

Wat foto's die imo n.a.v. jouw starre beredenering niet verklaren zijn:

Grotere en onbewerkte versies:
http://www.mijnalbum.nl/Album=NX6DFXHX

En dat geld natuurlijk ook voor e eerder geposte fimpje, of de onderbrekingen in trails, of wou jij beweren dat die vliegtuigen opeens veel hoger of lager gaan vliegen?

Eisenhower1961.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:03:09 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52473546
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Wat jij niet ljkt te snappen dat jouw contstante factor in de praktijk niet bestaat, of wou jij beweren dat de atmosfeer altijd stabiel is?
eerste orde lineaire BENADERING!
Dat wil er niet echt in ofwel?
quote:
Ik blijf erbij dat hoogte is geen maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, er zijn teveel factoren belangrijker dan hoogte.
[..]

Lees ook deze post 's chemtrails feit of fictie deel 2
Ook hier weer n rode lijn die verre van linear is.
En weer sla je een flater De blauwe lijn in dat verhaal is de belangrijkste. Het dauwpunt is afhankelijk van druk en temperatuur. En aangezien druk weer afhankelijk is van hoogte en temperatuur hou je alleen de hoogte over als variabele.
quote:
Wat foto's die imo n.a.v. jouw starre beredenering niet verklaren zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]

Grotere en onbewerkte versies:
http://www.mijnalbum.nl/Album=NX6DFXHX

En dat geld natuurlijk ook voor e eerder geposte fimpje, of de onderbrekingen in trails, of wou jij beweren dat die vliegtuigen opeens veel hoger of lager gaan vliegen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Is het bij je opgekomen dat dat punt heel kritiek kan liggen?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:21:38 #161
52357 Lambiekje
pi_52473847
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

[..]
En kijk hier is de troposfeer gedefineerd op 10km tot 13 km. Die andre atmosfeer pagina had het over 17km.
Kennelijk zijn meteologen ook nog niet geheel eens.

[ Bericht 44% gewijzigd door Lambiekje op 18-08-2007 11:27:00 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:29:16 #162
52357 Lambiekje
pi_52473993
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

En weer sla je een flater De blauwe lijn in dat verhaal is de belangrijkste. Het dauwpunt is afhankelijk van druk en temperatuur. En aangezien druk weer afhankelijk is van hoogte en temperatuur hou je alleen de hoogte over als variabele.
[..]

Vandaar ook zeker dat de laatste jaren veel vaker van die strepen aan de luchtstaan als schaakbord.
pi_52474980
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee.. klopt, generalisaties van de atmosfeer willen er bij mij niet in. Generalisaties i.h.a. niet trouwens.

Benadering= geen maatstaf, het is n leidraad ,dat wil er bij jouw niet in.
Het verschil tussen 'n instabiele en 'n stabiele atmosfeer wil er bij jou ook niet in.

gister was het hier op -2 nap 23 graden, luchtdruk 1010
vandaag is het hier op op -2 nap 23 graden, luchtdruk 1014.

De hoogte is hetzelfde, de temp is hetzelfde, maar de druk niet.

Indien het zo zou zijn dat hoogte de maatstaf is voor het wel of niet ontstaan van trails ( dat was nl wat ik beweer en cyclonis onjuist vind) dan heb ik geen verklaring voor bovenstaande foto's. Jij dus wel ?
Eisenhower1961.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:59:55 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52477791
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee.. klopt, generalisaties van de atmosfeer willen er bij mij niet in. Generalisaties i.h.a. niet trouwens.

Het verschil tussen 'n instabiele en 'n stabiele atmosfeer wil er bij jou ook niet in.

Indien het zo zou zijn dat hoogte de maatstaf is voor het wel of niet ontstaan van trails ( dat was nl wat ik beweer en cyclonis onjuist vind) dan heb ik geen verklaring voor bovenstaande foto's. Jij dus wel ?
Dat heet nou modelvorming. Een benadering van de gemeten gegevens. Meteorologen doen dat ook alleen met een stuk complexere modellen.
Dat een spoor opeens verschijnt is prima te verklaren met wat Cyclonis schreef. Een vliegtuig dat bijv daalt en de grens overschrijd waar de vapour pressure zo is dat waterdamp spontaan kristaliseerd laat dan opeens wel een spoor achter waar dat eerst niet zo was.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:00:32 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52477806
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En kijk hier is de troposfeer gedefineerd op 10km tot 13 km. Die andre atmosfeer pagina had het over 17km.
Volgens Wiki zou het 7km bij de polen en 17 km bij de evenaar moeten zijn.
Onikaan ni ov dovah
pi_52477833
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:29 schreef Lambiekje het volgende:
Vandaar ook zeker dat de laatste jaren veel vaker van die strepen aan de luchtstaan als schaakbord.
Mjins inziens is dat al meer dan voldoende verklaard in voorgaande topics.
Aantal punten:
- toename vliegverkeer
- luchtcorridors (snelwegen in de lucht voor commerciele vluchten)
- de vereiste minimumafstand tussen vliegtuigen onderling (zowel in breedte als in hoogte)
- het verwaaien van contrails waardoor er "als vanzelf" naast elkaar liggende trails ontstaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:14:49 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52478068
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 04:55 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

dat is ooit van belang geweest om de parameter 0.0065 te bepalen tot aan de troposfeer. dit doe je door op een willekeurig aantal hoogtes een meting uit te voeren en vervolgens inderdaad een (linear) least squares estimator uitwerken voor de constante die je zoekt.

kijk bijvoorbeeld op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_lapse_rate

"As an average the International Civil Aviation Organisation (ICAO) defines an international standard atmosphere with a temperature lapse rate of + 6.5 °C per km (+ 3.57 °F/1000 ft or + 1.99°C/1000 ft) from sea level to 11 km. From 11 km up to 20 km, the constant temperature is -56.5 °C"

aangezien vliegtuigen over het algemeen niet vliegen boven 12km (waarbij 12km meestal niet eens wordt gedaan, behalve als het nodig is door windomstandigheden of om bepaalde luchtstromen mee te kunnen pikken of ontwijken)

je hebt gelijk dat de constante waarde een benadering is van de werkelijkheid, maar zoals je kunt zien op

http://rst.gsfc.nasa.gov/Sect19/21-pc-06-temp-profile-380.jpg

is dit een hele goede benadering, vooral op de hoogtes waar commerciele vluchten plaatsvinden
Ik pik zowaar nog wel eens wat op bij mijn studie Laatste kwartiel voor de zomer een vak gehad wat oa daar over ging. Best interessante stof
Onikaan ni ov dovah
pi_52478997
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat komt omdat de hoogte van de troposfeer grotendeels afhankelijk is van de temperatuur van de onderliggende lucht. Rond de evenaar is deze temperatuur het hoogst en ligt de troposfeer dus ook hoger dan bij de polen. Echter de troposfeer is qua hoogte veranderlijk per dag, zelfs per uur als je het nauwkeurig zou berekenen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52479774
quote:
- yep, van 7km tot 17km. 7km bij de polen en rond de evenaar 17km.
- het is een hele goede benadering tot aan het eind van de troposfeer. daarna blijft de temperatuur overigens (ongeveer) constant tot aan de stratosfeer
quote:
[quote]
[/quote]

geen enkel wiskundig model "bestaat" in de werkelijkheid. er is ook niet werkelijk een valversnelling van 9.81 m/s2 dit zijn allemaal modellen om de werkelijkheid zo nauwkeurig mogelijk mee te kunnen verklaren, en een lineair model tussen hoogte en temperatuur wordt over het algemeen gebruikt om de werkelijkheid mee te verklaren in de troposfeer waarin wij vliegen
quote:
Ik blijf erbij dat hoogte is geen maatstaf voor het wel of niet ontstaan van trails, er zijn teveel factoren belangrijker dan hoogte
wat ik versta onder maatstaf is dat jij wilt zeggen dat de formatie van contrails niet afhangt van de hoogte. maar de formatie van contrails is afhankelijk van de temperatuur, en aangezien de temperatuur afhangt van de hoogte, is de formatie van contrails ook afhankelijk van de hoogte
quote:
als jij iets verder had gelezen in je eigen link dan zou je het volgende zien:

"The type of vehicle is irrelevant, but what is key to the formation of contrails is atmospheric conditions. Contrail formation is dependent upon the temperature, relative humidity, and pressure at which the vehicle is flying as well as the ratio of moisture to heat produced by the vehicle's engine. In particular, the ambient air must be at low temperature and low vapor pressure. Vapor pressure is the pressure of water vapor within the atmosphere."
pi_52479939
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:19 schreef Resonancer het volgende:

[..]

als je het figuurtje had gezien die ik had geplaatst zou je gezien hebben dat het lineaire verband niet zuiver is op lage hoogtes. dit komt doordat de aarder als een soort aerodynamische boundary layer fungeert en hierin zijn de waardes van druk, temperatuur, luchtdichtheid niet lineair meer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boundary_layer

mocht je geinteresseerd zijn
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:52:55 #171
52357 Lambiekje
pi_52483698
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:49 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

als je het figuurtje had gezien die ik had geplaatst zou je gezien hebben dat het lineaire verband niet zuiver is op lage hoogtes. dit komt doordat de aarder als een soort aerodynamische boundary layer fungeert en hierin zijn de waardes van druk, temperatuur, luchtdichtheid niet lineair meer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boundary_layer

Eindelijk wordt er eens inhoudelijk gebekvecht.

Het punt blijft dat er overal en nergens Kamervragen worden gesteld wereldwijd. Inweze valt het niet meer te ontkennen dat er iets speelt in de lucht. Wat nu de diepere betekenis is van het sproeien.Dat moet onderzocht worden.
In mijn ogen is het dus niet meer van, wordt er gechemtrailed, maar meer Waarom wordt er gechemtraild. Wel of niet chemtrails is niet meer imfrage.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:10:06 #172
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52484098
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het punt blijft dat er overal en nergens Kamervragen worden gesteld wereldwijd. Inweze valt het niet meer te ontkennen dat er iets speelt in de lucht. Wat nu de diepere betekenis is van het sproeien.Dat moet onderzocht worden.
In mijn ogen is het dus niet meer van, wordt er gechemtrailed, maar meer Waarom wordt er gechemtraild. Wel of niet chemtrails is niet meer imfrage.
Prima dat je dat wil denken. Echt rationeel kan je het alleen niet noemen. Je kan met genoeg duidelijke en logische redenen aantonen dat alles wat als verdacht bestempeld wordt prima te verklaren is zonder een complot van het formaat halve planeet (niet letterlijk natuurlijk maar je snapt me wel) nodig te hebben. Wellicht dat je met wat degelijke kennis, zoals in het geval van contrails enkele elementen van een goed thermodynamica boek, de wereld heel anders ziet
Onikaan ni ov dovah
pi_52487005
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

lol? het is nog helemaal niet zeker dat er daadwerkelijk iets wordt gesproeid. voor zover de bewijzen tot nu toe strekken, zijn het allemaal gewoon contrails. ik heb zelf ook in cockpits gezeten (mijn vader heeft gevlogen als piloot op de dc-10(KLM) en nu de md-80 voor Insel Air op Curacao) ik heb nog nooit iets gezien van een hendeltje om gassen te sproeien in de atmosfeer ofzo. verder heb ik nog nooit zoiets gezien in cockpit design layouts.
pi_52490964
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:10 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

lol? het is nog helemaal niet zeker dat er daadwerkelijk iets wordt gesproeid.
Nou, in zekere zin wordt er wel waterdamp gsproeid natuurlijk. Maar dat is een neveneffect .
pi_52492438
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, in zekere zin wordt er wel waterdamp gsproeid natuurlijk. Maar dat is een neveneffect .
pi_52498636
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:40 schreef Cyclonis het volgende:
als jij iets verder had gelezen in je eigen link dan zou je het volgende zien:

wat ik versta onder maatstaf is dat jij wilt zeggen dat de formatie van contrails niet afhangt van de hoogte. maar de formatie van contrails is afhankelijk van de temperatuur, en aangezien de temperatuur afhangt van de hoogte, is de formatie van contrails ook afhankelijk van de hoogte
Dan zit hem daar het misverstand in,

maatstaf: algemeen voorschrift
maatstaf: beslissend kenmerk
maatstaf: canon
maatstaf: criterium
maatstaf: datgene waarmee men iets beoordeelt
maatstaf: die afdeling valt binnen ons kader
maatstaf: duimstok
maatstaf: kenmerk
maatstaf: kenteken
maatstaf: leerspreuk
maatstaf: literair tijdschrift
maatstaf: maatstok
maatstaf: maatverhouding
maatstaf: modulus
maatstaf: norm Deze had ik voor ogen.
maatstaf: normering
maatstaf: peil
maatstaf: regel
maatstaf: richtlijn Jij deze?
maatstaf: richtsnoer
maatstaf: schaal
maatstaf: standaard
maatstaf: toetsst
maatstaf: toetssteen
maatstaf: voet
maatstaf: voorbeeld

Gemeen woordje, ik bied je hierbij mijn excuses aan, taal maakt meer kapot dan je lief is.
Waar het om gaat weten we allebei, het dauwpunt. En wat er daarna verder mee gebeurt, hoop koffiedik.
Heb er wel linkjes van..

Ik wil vnl zeggen dat " het weer " zeker in de onderste regionen in de praktijk verre van linear in elkaar zit. Hoe kun je dat nou weten ? Nou ik zie het toch. En jij toch ook.
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:49 schreef Cyclonis het volgende:

THX
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

Eisenhower1961.
pi_52499022
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar dat neveneffect kun je wel manipuleren:
quote:
Since commercial jet planes were the lowest cost method to get the global warming shield into place, the long range plan, or "Generation 2" methods, was the idea of using the fuel itself and the jet engines design parameters to make water vapor in dense quantities. The goal of the Generation 2 methods required a decade to get into place because it involved changes in jet engine designs and the jet fuels. The dense water vapor seeded into the upper atmosphere would begin to fall and with these falls trigger rainfall in lower cloud systems, thus removing HF from the air. Normal cirrus clouds are formed by natural processes and tend to just sublime back into just vapor. Clouds seeded by chemtrail jet planes form the heavy particles that fall and don't perform as Cirrus clouds.

In the 90's, the EPA was forcing the oil refineries to button up leaks that were causing carcinogen health problems in the communities around them. These improvements resulted in process changes like total hydrogen management, which raised the hydrogen levels in jet fuels and the water vapor they created. Improvements even added hydrogen to jet fuels in the refinery process to lower the sulfur content and lower the jet fuels SOx release problems. Processes began to use more catalysts to make use of the heavies. The resultant modern jet fuels are kerosene based rather than the naptha base of years before. This wetting down of the fuels with hydrogen produces much more water vapor that shows up as clouds that tend to fall and seed rain or more low level clouds. These are the new JP-8 based jet fuels in use today.

The jet engines were redesigned into high by-pass designs like the GE-90 systems, which have high compression effects to produce large water particles. The redesigns also burn the fuel more efficiently leaving less unburned hydrocarbons that more easily get into the upper atmosphere from jets. The 90's were a period of much change for jets and oil companies and it was all about adapting to the discovery of how HF interacted with hydrocarbon releases.

With the implementation of Generation 2 methods using jets around the globe, the chemtrail methods of cloud making have begun to change the amount of global warming. They have also modified rainfall patterns making some places more wet and others drier. They have also rained down more of the poison HF and acid rain that liberate toxic metals from the soils and into the food and water chain. Jet methods also have taken much of the acid rain [Carbonic HCO3, Sulfuric H2SO4, Hydrochloric HCl, Hydrogen Fluoride HF] off the oceans and promoted more CO-2 absorption by the plankton, which is the largest CO-2 sink on the planet. All these efforts aim at GW reduction in several ways at once.
Ik kan de volgende vraag/opm al bijna voorspellen.
Eisenhower1961.
pi_52502459
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dan zit hem daar het misverstand in,

maatstaf: algemeen voorschrift
maatstaf: beslissend kenmerk
maatstaf: canon
maatstaf: criterium
maatstaf: datgene waarmee men iets beoordeelt
maatstaf: die afdeling valt binnen ons kader
maatstaf: duimstok
maatstaf: kenmerk
maatstaf: kenteken
maatstaf: leerspreuk
maatstaf: literair tijdschrift
maatstaf: maatstok
maatstaf: maatverhouding
maatstaf: modulus
maatstaf: norm Deze had ik voor ogen.
maatstaf: normering
maatstaf: peil
maatstaf: regel
maatstaf: richtlijn Jij deze?
maatstaf: richtsnoer
maatstaf: schaal
maatstaf: standaard
maatstaf: toetsst
maatstaf: toetssteen
maatstaf: voet
maatstaf: voorbeeld

Gemeen woordje, ik bied je hierbij mijn excuses aan, taal maakt meer kapot dan je lief is.
Waar het om gaat weten we allebei, het dauwpunt. En wat er daarna verder mee gebeurt, hoop koffiedik.
Heb er wel linkjes van..

Ik wil vnl zeggen dat " het weer " zeker in de onderste regionen in de praktijk verre van linear in elkaar zit. Hoe kun je dat nou weten ? Nou ik zie het toch. En jij toch ook.
[..]

THX
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

ok, dan kunnen we dat jammerlijke woordje even uit de weg schuiven

ja, in de onderste regioenen is de temperatuur niet lineair, maar contrails vormen op de hoogtes waar commerciele vliegtuigen functioneren en dat ligt over het algemeen toch tussen de 5000 en 12000 meter, afhankelijk of het een medium-range of intercontinental range vlucht is, respectievelijk. op die hoogtes is de temperatuur wel lineair gerelateerd aan de hoogte, zoals we allemaal hebben kunnen zien op meerdere figuren zowel door jou als door mij gepost.

aangezien contrail formatie afhangt van de temperatuur, is het hierdoor ook afhankelijk van de hoogte

mocht je het (enigzins) wiskundig uitgelegd willen:

T = f(h) (temperatuur)
C = f(T) (contrailformatie)

-> C = f(h)

en dus is het wel degelijk noodzakelijk dat je kijkt naar de hoogtes waarop de vliegtuigen vliegen alvorens je conclusies trekt over of er wel of geen contrails zouden moeten ontstaan. op grote hoogtes zou je contrails mogen verwachten, op lage hoogtes niet
pi_52518324
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:02 schreef Cyclonis het volgende:
quote:
aangezien contrail formatie afhangt van de temperatuur, is het hierdoor ook afhankelijk van de hoogte
Het wel of niet ontstaan van trails hangt niet ALLEEN af van temperatuur en ook niet alleen van hoogte, maar i.h.a. is dit best 'n aardige MAATSTAF, dat zal ik zeker niet tegenspreken. En ook nogmaals, ik had het fout met de betekenis van dit woord.
quote:
mocht je het (enigzins) wiskundig uitgelegd willen:

T = f(h) (temperatuur)
C = f(T) (contrailformatie)

-> C = f(h)
Dank je, hier de extended version:
http://www.carnicom.com/model2.htm

Dit wiskundig model richt zich op de persistentie van trails:
http://www.carnicom.com/model1.htm
Eisenhower1961.
pi_52519390
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Het wel of niet ontstaan van trails hangt niet ALLEEN af van temperatuur en ook niet alleen van hoogte, maar i.h.a. is dit best 'n aardige MAATSTAF, dat zal ik zeker niet tegenspreken. En ook nogmaals, ik had het fout met de betekenis van dit woord.
[..]

Dank je, hier de extended version:
http://www.carnicom.com/model2.htm

Dit wiskundig model richt zich op de persistentie van trails:
http://www.carnicom.com/model1.htm
ok dus dan kunnen we dit aan de kant zetten en hiermee dus wel degelijk concluderen dat het niet vreemd is dat een vliegtuig op lage hoogte geen/minder contrails achterlaat, dan een vliegtuig wat op grote hoogte vliegt?
pi_52519398
overigens, niet dat ik er iets mee bedoel hoor, maar heeft die carnicom wat credentials? hoewel de structuur van zijn artikel goed is, vind ik het een beetje jammer dat hij geen plotjes heeft gemaakt van zijn model. dat is toch wel iets wat over het algemeen altijd wordt gedaan in dit soort dingen.
pi_52521142
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 03:07 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

ok dus dan kunnen we dit aan de kant zetten en hiermee dus wel degelijk concluderen dat het niet vreemd is dat een vliegtuig op lage hoogte geen/minder contrails achterlaat, dan een vliegtuig wat op grote hoogte vliegt?
Zover was ik al, enige dat ik wil zeggen dat het niet altijd zo is en dat ook dat niet vreemd is, dit nav het geposte fimpje, dat was de context.
Het argument "maar dat vliegtuig vloog heel hoog en liet geen trails achter en die lager vloog wel dus dat was n chemtrail lees ik vaker in chemtrail discussies . Ik wilde er op wijzen dat dit 'n onjuist argument is indien je geen gevens over de atmosferische omstandigheden hebt, en dat hoogte daarin dus geen absolute factor is.
Eisenhower1961.
pi_52521883
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 03:09 schreef Cyclonis het volgende:
overigens, niet dat ik er iets mee bedoel hoor, maar heeft die carnicom wat credentials? hoewel de structuur van zijn artikel goed is, vind ik het een beetje jammer dat hij geen plotjes heeft gemaakt van zijn model. dat is toch wel iets wat over het algemeen altijd wordt gedaan in dit soort dingen.
Kan zijn c.v. ff niet vinden, deze omschrijving wel. Maar zeg er meteen bij dat ik geen documenten van univ. oid heb. Ik zal hem 's mailen.
quote:
Clifford Carnicom, who has been actively involved in bringing attention to the chemtrail phenomenon, has been a self-employed professional computer consultant for the past three years, and now resides in Santa Fe, NM with his wife Carol. He was previously a research scientist and federal employee for 15 years with three different agencies, including the United States Department of Defense, the Bureau of Land Management and the U.S. Forest Service. His technical background is extensive in the fields of geodetic science, advanced mathematics, computer science and the physical sciences
http://www.coasttocoastam.com/guests/569.html
Volgens mij is hij vnl zelflerend dus.
Maar zoals 'n anoniem iemand die uit de school klapt zegt:
quote:
Give Carnicom some credit for his integrity in presenting this material.
http://www.carnicom.com/meeting.htm
http://www.rense.com/general39/finally.htm
Zoeken naar bio's en dan stuit ik op dit, gewoon ter info:

N ex werknemer van Hughes Aircraft:
http://www.handpen.com/Bio/chemtrails.htm
Eisenhower1961.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:30:38 #184
52357 Lambiekje
pi_52556209
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:20 schreef Resonancer het volgende:

Zoeken naar bio's en dan stuit ik op dit, gewoon ter info:

N ex werknemer van Hughes Aircraft:
http://www.handpen.com/Bio/chemtrails.htm
een ding wat niet geheel klopt aan zijn stelling is dat hij zegt omdat het boven Amsterdam, Nieuw Zeeland en zo te zien valt dat USA gov uit te sluiten valt. Hij vergeet hier de airspace pact met Europa. Australia heeft toch 2005 ook dac pact getekend en prompt verschijnen daar ook de chemtrials?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:34:40 #185
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52556326
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een ding wat niet geheel klopt aan zijn stelling is dat hij zegt omdat het boven Amsterdam, Nieuw Zeeland en zo te zien valt dat USA gov uit te sluiten valt. Hij vergeet hier de airspace pact met Europa. Australia heeft toch 2005 ook dac pact getekend en prompt verschijnen daar ook de chemtrials?
Ik ga de vraag nog maar een keer herhalen dan. Hoe herken je een chemtrail en hoe onderscheid je ze van contrails?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:50:23 #186
52357 Lambiekje
pi_52556786
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik ga de vraag nog maar een keer herhalen dan. Hoe herken je een chemtrail en hoe onderscheid je ze van contrails?
dat is waarschijnlijk al minstends 1000 keer beantwoord in de reeks.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:55:04 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52556949
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat is waarschijnlijk al minstends 1000 keer beantwoord in de reeks.
Nope Bij de laatste poging kwam er na behoorlijk aandringen nog steeds geen antwoord uit. Vandaar dat ik nog maar een poging doe.
Onikaan ni ov dovah
pi_52557001
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij probeert te zeggen, dat het niet mogelijk is dat alleen de us govt. is die erbij betrokken is.Hij beweert zelfs dat overheden van niks weten. En let wel; dit gedeelte bevat slechts theorieen.
Eisenhower1961.
pi_52693014
Zien jullie dit ook regelmatig?
quote:
A significant set of observations has taken place. On Mother's Day and the day following of 2007, another major aerosol operation was conducted over the skies of the Santa Fe, New Mexico region. A more detailed visual examination of some of these emissions has been made; mechanical, artificial and systematic introduction of the aerosols appears evident. There are two primary observed anomalies at this time: the first of these is the presence of what may be referred to as "core tracks" (ribbon-like; possibly filamentous in nature) and the second is the repeated presence of a characteristic "pulse" emission. The behavior and character of these anomalies is now being presented and an adequate basis for further examination exists with this article.
http://www.carnicom.com/corepulse.htm
Eisenhower1961.
pi_52693053
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:24 schreef Resonancer het volgende:
Zien jullie dit ook regelmatig?
[afbeelding]
[..]
Nee.

Heb er (al een paar jaar geleden) wel eens iets (meerdere keren zelfs) op Discovery over gezien. Er werd toen over gezegd dat dit wel eens contrails konden zijn van het geheime Aurora project, wat een vliegtuig zou zijn met een pulse motor, die mach 6 of 7 zou kunnen gaan.
Maar aangezien (toen iig) niemand wist wat het Aurora project nu precies was, zal er wel enige speculatie in zitten.

Meer hierover: http://www.firstscience.com/site/articles/aurora.asp

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2007 10:29:59 ]
pi_52693491
Op de foto hierboven zijn zgn. 'contrail vortices' te zien (google maar eens). De 'onderbrekingen' ontstaan doordat wervelingen achter het toestel de contrail laten 'indraaien' in golfjes. Zie deze verklaring:

Het ontstaan en oplossen van contrails is (zoals elk wolkenvormend proces) een heel ingewikkeld en chaotisch iets, waarin allerlei toestanden kunnen bestaan. Afhankelijk van vochtigheid, temperatuur, lokale luchtstromen kunnen strepen wel of niet ontstaan, lang of kort bestaan, soms zelfs uitgroeien, en verschillende vormen aannemen. Het is grappig hoe mensen hieruit allerlei pseudo-wetenschappelijke gissingen kunnen bedenken, zoals 'pulse emissions'

De 'control photographs' in de link bij de foto zijn ook grappig, het is echt onzin om te veronderstellen dat onder alle atmosferische omtstandigheden op die hoogte, een contrail in 20 seconden oplost. Kijk alleen maar naar de diversiteit van natuurlijke cirruswolken, hoe kun je dan zeggen dat contrails niet zo'n diversiteit kunnen hebben, en zich altijd hetzelfde moeten gedragen? Dat zou pas opvallend zijn!

[ Bericht 16% gewijzigd door wortels op 26-08-2007 11:11:46 ]
pi_52693841
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef wortels het volgende:
Dat zou pas opvallend zijn!
Deze uitleg is mij bekend, ( jammer dat je dit nu pas post want volgens 'n ander forumlid weet men precies wat er gebeurt maar dit terzijde) het opmerkelijke vind ik echter dat 1 vliegtuig verschillende soorten trails achterlaat. Bovenstaande foto (heb er veel meer met trails in allerlei vormen) zijn trails achtergelaten door 1 vliegtuig. Waarom wel wervelingen in de ene trail en niet in de andere? Waarom is n " vortex trail " niet aan bovenstaande verschijnselen onderhevig.
Bovenstaande " verklaring " van Wombat (pulse motoren) waar ik ook wel wat info over heb is ook pseudo wetenschappelijk te noemen?
Eisenhower1961.
pi_52693975
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:31 schreef Resonancer het volgende:

Bovenstaande " verklaring " van Wombat (pulse motoren) waar ik ook wel wat info over heb is ook pseudo wetenschappelijk te noemen?
Klopt. Die verklaring is nogal speculatief.
Ik zei ook niet dat ik het er mee eens was, maar alleen wat ik er over wist/gehoord had
pi_52693999
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:31 schreef Resonancer het volgende:
volgens 'n ander forumlid weet men precies wat er gebeurt maar dit terzijde
Volgens mij heeft niemand dat gezegd, maar is er diverse malen gezegd dat het principe bekend is, maar dat er teveel factoren zijn om alles precies te kunnen voorspellen.
pi_52694318
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand dat gezegd, maar is er diverse malen gezegd dat het principe bekend is, maar dat er teveel factoren zijn om alles precies te kunnen voorspellen.
Dat ligt eraan hoe je bepaalde uitspraken interpreteerd,en nav welke reactie ze gemaakt zijn maar wil je best gelijk geven dat niemand dat excact zo gezegd heeft, heb er geen trek in deze discussie nog ' s over te doen.
Eisenhower1961.
pi_52712653
ik heb daar wel een verklaring voor denk ik. alle contrails zien er volgens mij zo uit zoals in het plaatje wat je net plaatste. het verschil is echter dat het vrij duidelijk is dat dit plaatje van dichtbij genomen is en dus zie je meer details zoals de wervels. de meeste andere foto's die je ziet zijn van veraf genomen en dan lijkt het gewoon 1 lange witte streep.
pi_52734938
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:05 schreef Cyclonis het volgende:
ik heb daar wel een verklaring voor denk ik. alle contrails zien er volgens mij zo uit zoals in het plaatje wat je net plaatste. het verschil is echter dat het vrij duidelijk is dat dit plaatje van dichtbij genomen is en dus zie je meer details zoals de wervels. de meeste andere foto's die je ziet zijn van veraf genomen en dan lijkt het gewoon 1 lange witte streep.
Ik weet nav eigen en andermans waarnemingen dat deze verklaring onjuist is.
Eisenhower1961.
pi_52737126
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:37 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik weet nav eigen en andermans waarnemingen dat deze verklaring onjuist is.
welk deel van mijn verklaring is onjuist?
pi_52746302
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:53 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

welk deel van mijn verklaring is onjuist?
Dat alle trails er vanaf dezelfde afstand er hetzelfde uitzien.
Eisenhower1961.
pi_52761858
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat alle trails er vanaf dezelfde afstand er hetzelfde uitzien.
ik bedoel natuurlijk niet 100%, maar door de wing vortices zou je wel een patroon mogen verwachten in de contrails. zwaardere vliegtuigen genereren sterkere vortices dus bij zwaardere vliegtuigen zou je misschien wat meer chaos krijgen in het patroon, maar hoe dichterbij je komt, hoe meer de contrails gaan lijken op het plaatje wat jij als laatste postte. althans, dat lijkt mij logisch, gezien de feiten die ik nu voor de hand heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')